Hoofdcategorieën
Topicacties

DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 28 december 2004

Ik heb mijn Humax nu ongeveer 2 maanden en nu is mij het volgende overkomen en mijn vraag aan jullie is of iemand dit herkent.
Ik had een opname via EPG geprogrammeerd en de volgende dag staat deze opname keurig in de inhoudsopgave maar bij het bestand staat dat deze 0 bytes is. Dat klopt want er is gewoon niets, er staat een symbool voor met een soort verboden in te rijden bord maar dan groen met een witte balk en daarnaast een rechthoekig geel vlak. Ik heb hierover met de importeur gebeld en volgens hun komt dit symbool als er tijdens een opname een update van je kabelprovider doorheen komt maar dit zou volgens hun resulteren in het missen van zo'n 20 sec. in de opname maar niet de hele opname.
Ze hadden hier ook geen verklaring voor. Iemand ?

Ik heb ook meerdere malen hetzelfde gehad. Opnames waren mislukt en er kwam ook zo'n mooi symbooltje tevoorschijn.
Op den duur heb ik de recorder omgeruild omdat deze constant vast liep, en ik heb sindsdien niet meer gehad dat opnames mislukt waren.

In die drie maanden dat ik hem heb is hij nog maar een keer vastgelopen waardoor resetten met de aan/uit schakelaar de oplossing was.

Al met al ben ik zeer tevreden over dit apparaat alleen baal ik er nog van dat er nog geen HD versie beschikbaar is met HDMI of Component.

DoBs Met MovieMeter ondersteuning :)

Reg. datum: 29 mei 2006

Hmmm, heb gehoord dat Humax met een nieuwe firmware bezig is (had gemailed over spontane reboots zo nu en dan en dit was een bekend probleem welke aangepakt zou worden in die firmware) maar verder dus geen idee hoe lang dat gaat duren (moet weer goedgekeurd worden enzo).

Verder een heel fijn ding... Makkelijk in gebruik, snel en zeer handig. Had niet verwacht dat ie zo vaak gebruikt zou worden eigenlijk :)

kijk voor meer informatie ook eens op het www.tvhomeforum.tk

Reg. datum: 30 augustus 2006

Prijk,

2x de blauwe knop om je favorieten lijst te sorteren naar je eigen instelling !!

Bedankt!! Dit was precies wat ik zocht!
(behalve een ethernet aansluiting en hardware divx decoding support ;( )

bye
DJ

Reg. datum: 04 april 2001

Ik wil mijn schoonmama, die graag een harddiskrecorder wil hebben, dit apparaat aansmeren. Het handige is dus dat er een digitale ontvanger ingebouwd zit. Nu heeft ze echter nog geen digi TV (komt er pas als ze een flatscreen gaat kopen einde van het jaar).
Nu is mijn vraag, kan ze met dit ding ook analoge tv gewoon opnemen? Dus gewoon door de coax erop aan te sluiten? En dat dan weer af te spelen via SCART? Oldskool dus? ;)

Vraagje 2: Ze zit bij Caiway, heb je bij Caiway voor het BASISPAKKET ook een card nodig of hoeft dat niet, net als bij de standaard samsung digi-ontvanger?

TIA

Ik mis mijn 156!

Cunning Linguist
Reg. datum: 29 oktober 2001

quote:
LaTiNo schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:54:
Ik wil mijn schoonmama, die graag een harddiskrecorder wil hebben, dit apparaat aansmeren. Het handige is dus dat er een digitale ontvanger ingebouwd zit. Nu heeft ze echter nog geen digi TV (komt er pas als ze een flatscreen gaat kopen einde van het jaar).
Nu is mijn vraag, kan ze met dit ding ook analoge tv gewoon opnemen? Dus gewoon door de coax erop aan te sluiten? En dat dan weer af te spelen via SCART? Oldskool dus? ;)
Nee, het apparaat 'snapt' enkel het digitale signaal. Wel wordt het analoge signaal doorgelust, zodat je ook nog analoog tv kunt kijken (handig voor als je 2 programma's aan het opnemen bent en je wilt een 3e kijken).
quote:
Vraagje 2: Ze zit bij Caiway, heb je bij Caiway voor het BASISPAKKET ook een card nodig of hoeft dat niet, net als bij de standaard samsung digi-ontvanger?
Voor het digitale signaal heb je een card nodig. Die 'identificeert' jou (of je schoonmoeder dus) als gebruiker, beetje zoals een sim-kaart in een gsm.
quote:
TIA
YW

Het zou er droevig uitzien als men taalkundige moest zijn om zijn moedertaal zuiver te kunnen spreken en schrijven. Wat de lagere school leert is voldoende; de oorzaak der meeste fouten is niet onkunde maar onnadenkendheid. - Charivarius

Reg. datum: 07 maart 2006

quote:

TIA
Wat belet je om nu ook al digitale tv te nemen. Is in veel gevallen (tenminste bij ATHOME) even duur als een gewoon basis abonennement, en werkt ook prima met een gewone tv.

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
Nee maar waarom zou je dat willen?
Digitale televisie heeft altijd meer zenders (ongeacht je abonnement) dan het analoge pakket.
Er zitten 2 tuners in, dus als je een zender (digitaal) opneemt, kan je rustig nog naar een ander kijken.

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Stormtroopers Of Death Rule

Op zich vreemd: ik zelf heb ook geen digitale televisie (heb analoog ook een enorm aanbod en dat gebruik ik al niet)... Maar toen ik bij de distributeur navroeg of dit ding ook op analoge coax input aangesloten kan worden, bevestigde men mij dit... Het krijgen van dat antwoord duurde al vrij lang dus blijkbaar had men er niet zo heel veel zin in... Ben ik ff blij dat ik dat ding niet gelijk gekocht heb.

Maar ben er zelf nog helemaal niet over uit of ik dit ding wel wil.. Dual tuner is leuk, maar de rest (geen DVD-brander enzo) vind ik wat minder. Wil zelf wel een HDD-recorder, maar je wordt overal doodgegooid met Sony en dat wil ik al helemaal niet...

Stormtrooper wijzigde dit bericht 28-02-2008 11:34 (13%)

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtrooper is running on AMD Opteron 175, 3GB RAM & Asus 7800GTX TOP, all thrown into an Antec LanBoy Case ;-)

Edit koning

quote:
Stormtrooper schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:33:
Maar toen ik bij de distributeur navroeg of dit ding ook op analoge coax input aangesloten kan worden, bevestigde men mij dit...
Als je die vraag zo gesteld hebt begrijp ik wel dat ze dat bevestigd hebben.
Tuurlijk kan je er een analoog signaal op aan sluiten. (zowel digitaal als analoog komt gewoon binnen via de coaxkabel)
Het ding doet er alleen niets mee, en gooit dat analoge signaal er weer uit naar de uitgaande coax.

job wijzigde dit bericht 28-02-2008 12:49 (6%)

Stormtroopers Of Death Rule

quote:
job schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:43:
[...]
Als je die vraag zo gesteld hebt begrijp ik wel dat ze dat bevestigd hebben.
Tuurlijk kan je er een analoog signaal op aan sluiten. (zowel digitaal als analoog komt gewoon binnen via de coaxkabel)
Het ding doet er alleen niets mee, en gooit dat analoge signaal er weer uit naar de uitgaande coax.
Perhaps. Ik had er alleen ook bij vermeld dat ik geen digitale tv o.i.d. heb. Koop dat ding niet om er alleen maar tussen te hangen....

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtrooper is running on AMD Opteron 175, 3GB RAM & Asus 7800GTX TOP, all thrown into an Antec LanBoy Case ;-)

Reg. datum: 04 april 2001

Tsja, ik heb zelf ook al digi-tv (ook al kijk ik amper tv nog tegenwoordig. Maar mijn schoonmamma is nog niet overtuigd en wil niet 12,95 pm extra gaan betalen tot ze een nieuwe tv bij elkaar gespaard heeft :/
quote:
job schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:45:
[...]

Nee maar waarom zou je dat willen?
Digitale televisie heeft altijd meer zenders (ongeacht je abonnement) dan het analoge pakket.
Er zitten 2 tuners in, dus als je een zender (digitaal) opneemt, kan je rustig nog naar een ander kijken.
quote:
1-2tje schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:33:
[...]

Wat belet je om nu ook al digitale tv te nemen. Is in veel gevallen (tenminste bij ATHOME) even duur als een gewoon basis abonennement, en werkt ook prima met een gewone tv.

Ik mis mijn 156!

En weer voorbij......
Reg. datum: 17 juli 2001

quote:

Voor alle duidelijkheid, bij Caiway heb je GEEN card nodig voor het basispakket :)

Wordt gewoon gratis aan elke abonnee geleverd.

Zo niet dan toch..

Edit koning

quote:
LaTiNo schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:23:
Tsja, ik heb zelf ook al digi-tv (ook al kijk ik amper tv nog tegenwoordig. Maar mijn schoonmamma is nog niet overtuigd en wil niet 12,95 pm extra gaan betalen tot ze een nieuwe tv bij elkaar gespaard heeft :/
Hoezo 12.95 per maand?

Bij zesko (multikabel, casema & @home) wordt van de zomer een nieuw tarief stelsel ingevoerd.
Je betaald 1 malig 15 euro voor die smartcard, en dan vervolgens 10 euro per jaar (per smartcard).
Wil je alleen de basiszenders, dan betaal je dus per maand niets.
Wil je extra zenders, ja dan ga je pas per maand extra betalen.

(overigens betaal je nu ook niets voor het basispakket).
quote:
Stormtrooper schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:17:
[...]

Perhaps. Ik had er alleen ook bij vermeld dat ik geen digitale tv o.i.d. heb. Koop dat ding niet om er alleen maar tussen te hangen....
Hmm, dan heeft er iemand lopen blunderen.

job wijzigde dit bericht 01-03-2008 14:32 (41%)

Reg. datum: 06 mei 2007

quote:
ButcherJF schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:30:
[...]

Hmm, dus het moet wel kunnen werken zoals ik al vermoedde. Dank in ieder geval voor je reactie.
Het zou dan kunnen dat de afstand tussen de Humax en Marmitek juist te klein is - en een grotere afstand is niet mogelijk omdat alles in de kast moet passen. Dat ligt dan overigens wel aan de Humax, omdat zoals gezegd mijn receiver in een ander deel van de kast foutloos samenwerkt met de Marmitek.
Ik ben er vandaag en gisteren al met al een paar uur mee bezig geweest, en vrees dat het niet gaat lukken. Ik wacht nog even de reacties van de leveranciers af (Humax in GB, NL heeft kennelijk geen support???), anders maar eens ín de Humax kijken.....
Ik heb uiteindelijk de Humax maar weer buiten de kast geplaatst, kreeg het niet voor elkaar. Van Humax overigens niks gehoord, Marmitek heeft wel gereageerd en meegedacht, maar helaas.

Ernstiger:
Ik probeerde van de harddisk foto's naar mijn laptop te kopiëren met Humax Media Controller GUI. De Humax liep na een aantal foto's vast, alleen uitzetten met de knop aan de achterzijde kon nog.
Na het opnieuw aanzetten waren alle foto's verdwenen, sterker nog, de harddisk was 'leeg'. Gedemonteerd, in een pc gehangen en geprobeerd te recoveren, maar niet gelukt.

Na het opnieuw in de Humax plaatsen, had ik in het menu geen 'Recorder' meer. Murphy's law....

Gelukkig vond ik al googlend de oplossing, die ook te gebruiken is om er een andere (grotere) harddisk in te zetten:
  • Humax normaal aanzetten
  • Humax met de knop aan de achterzijde uitzetten
  • Enige tijd wachten
  • Met de knop aan de achterzijde weer aanzetten
Et voilá, de recorder is terug.
Inmiddels doet ie alles weer, maar zowel de foto's als de opnamen zijn weg helaas...

Reg. datum: 26 november 2005

quote:
job schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:29:
Bij zesko (multikabel, casema & @home) wordt van de zomer een nieuw tarief stelsel ingevoerd.
Je betaald 1 malig 15 euro voor die smartcard, en dan vervolgens 10 euro per jaar (per smartcard).
Over de initiële aanschaf prijs van de gezamelijke smartcard voor de Zesko kabelbedrijven (a.k.a. Ziggo) is voor zover mij bekend nog niets gezegd. Bij Multikabel kost die smartcard nu 10 euro, bij @Home is dat nu 15 euro en bij Casema is dat nu maar liefst 30 euro. Wat het straks gaat worden mag Joost weten aangezien de kabelbedrijven niet zo spraakzaam zijn over hun toekomst plannen.

Verder zit ook de jaarlijkse smartcard heffing iets anders in elkaar. Voor de eerste geregistreerde smartcard moet jaarlijks 15 euro aan smartcard heffing worden betaald, voor de tweede geregistreerde smartcard 10 euro en voor de derde geregistreerde smartcard 7,50 euro.

En nu maar hopen dat ze niet op het idee komen om ook een PVR heffing te gaan introduceren voor het mogen maken van opnames.

Reg. datum: 14 december 2004

Stel dat Zesko (een deel van) de voetbalrechten verwerft, dan zal er waarschijnlijk een hoop veranderen. Zeker als ze op grote schaal pay-per-view voor de live-wedstrijden willen gaan invoeren.

Reg. datum: 22 mei 2000

Vraagje: Hoe weet ik dat ik de meest recente Firmware heb?

Ik heb net de PVR 9200C binnengekregen icm casema digitale TV. De regel Software update is uitgegrijsd, maar de Bijwerkdatum is 22 aug 2007. Heb ik dan de meest recente software?

Reg. datum: 25 juli 2005

Hallo, Sinds 3 dagen de eigenaar van deze Humax ben daar zeer tevreden over. Maar . . . . één van de redenen van aankoop van dit apparaat was de USB aansluiting met de mogelijkheid om te linken tussen de digitale decoder en de computer. Maar intussen heb ik ik al heel wat uurtjes gespendeerd maar nog steeds geen verbinding tussen de decoder en de computer tot stand kunnen brengen: Heb meerdere USB-kabels geprobeerd, Elinker Gui geïnstalleerd als ook e-linker controller. Het begint met het feit dat als ik de USB kabel aansluit de computer meldt dat een onbekend apparaat werd aangesloten en dat kan ik niet veranderen met het installeren van welk driver bestand dan ook; Dus van elinker controlle van elinker zelf of van Elinker Gui.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe heeft hij of zij dat opgelost?

Jan

Jannus

Edit koning

Welke windows versie heb je?

Stel je overigens niet te veel van de usb aansluiting. Het is usb 1.1, dus ontzettend traag.

job wijzigde dit bericht 09-03-2008 15:27 (63%)

quote:
job schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:27:
Welke windows versie heb je?

Stel je overigens niet te veel van de usb aansluiting. Het is usb 1.1, dus ontzettend traag.
Winows XP

Jannus

Edit koning

Met 32bit moet het met de bijgeleverde software wel werken. Probeer anders als alternatief: http://www.andrewdsmith.plus.com/hummy/

windows 64bit kan je het wel mee vergeten.

Daarnaast is de humax ook nog picky wat betreft usb kabel. Als je er meerder hebt, probeer dan eens een andere. Pak ook een zo kort mogelijke kabel.

job wijzigde dit bericht 09-03-2008 15:31 (30%)

quote:
job schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:31:
Met 32bit moet het met de bijgeleverde software wel werken. Probeer anders als alternatief: http://www.andrewdsmith.plus.com/hummy/

windows 64bit kan je het wel mee vergeten.

Daarnaast is de humax ook nog picky wat betreft usb kabel. Als je er meerder hebt, probeer dan eens een andere. Pak ook een zo kort mogelijke kabel.
Zoals gezegd heb ik Hummy geinstalleerd en heb ik diverse USB-kabels (lange en korte) geprobeerd, maar niets helpt.

of is er een andere manier om de gegevens van de Humax naar de PC over te brengen.

Jan

Jannus

Edit koning

Ik haal niet uit je post dat je ook humaxgui hebt geinstalleerd, maar dat kan aan mij liggen

Naast humaxgui moet je ook die alternatieve drivers installeren, en de qt-library. Die heb je er ook opstaan?

job wijzigde dit bericht 09-03-2008 17:48 (42%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: