Toon posts:

Videokaart kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben van plan een nieuwe videokaart te kopen en het is de 1ste keer dat ik een kaart koop dus effe een paar vraagjes.( het is namelijk ook voor mijn 81cm lcd tv :P ) Het liefst wil ik een stille en energie zuinige kaart.

Heb namelijk de Club3D Videokaart AGP GeForce 7600GT 256MB GDDR3 DVI/TV besteld maar lag niet op voorraad :'( Wisten ook niet wanneer het ongeveer binnen zou komen.Dus kreeg ik wat alternatieven.
Is de Club3D Videokaart AGP Radeon X800RX 256MB GDDR3 DVI/VIVO?
een goeie videokaart?
Beter dan de NVIDIA GeForce 7600GS 512MB DDR2 DVI TV AGP 8X?

Ik heb ook gehoord dat Radeon geen goeie kaarten zijn klopt dat?

Als er staat dat de kaart voeding 350w is en ik heb 300w maakt dat dan wat uit?

Mijn PC gegevens zijn: AMD sempron processor 3000+
kloksnelheid 1.80 GHZ 64 bit
geheugen 512 MB 400 MHZ

Btw heb wel wat betaald aan de leverancier dus zal ik dus gewoon wachten of 1 van die kaarten kopen? De site is 4launch.

_/-\o_ Mijn dank is groot voor de moeite als ik wat antwoorden krijg. _/-\o_

Greetz unholy

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 03:54 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Stil en Zuinig zal de X800 niet zijn, sorry maar heb een top variant ervan gehad en zelfs op lagere snelheden blijft het behoorlijk wat warmte genereren. Wat in normale gevallen dus ook actieve en..zwaardere koeling vereist!

De 7600GS is niet slecht niets anders dan een lager geklokte 7600GT maar als je toch betaalt hebt waarom wacht je gewoon niet op de kaart die je bestelt hebt. Is zelfs some passief gekoeld!

De Nvidia 7 serie heeft "betere" truukjes erop dan de ati X800 je te bieden heeft en over tijd heb je er dus meer aan! Met dat bedoel ik HDR ( High Dynamic Range ) in kort is dat zo natuurgetrouwe belichting en hier en daar nog wat verbeteringen hoe dan ook de 7x serie is goed en snel genoeg. Zowel een 7600GS als een 7600GT zal niet misstaan!

[ Voor 27% gewijzigd door swampy op 09-02-2007 03:57 ]

There is no place like ::1

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 03:26:
[...]

een goeie videokaart?
Met behulp van Google vind je talloze reviews waar je zelf je conclusie uit kunt trekken.
Om hier kort en bondig op te antwoorden: Nee. Probeer liever zelf een mening te vormen. ;)
Daarmee wordt bedoeld dat men adviseert een voeding van tenminste 350W te gebruiken zodat de videokaart in combinatie met de rest van het systeem voldoende voeding krijgt. Dergelijke adviezen zijn doorgaans schattingen, maar het kan zeker geen kwaad hieraan te voldoen.

Het belangrijkste op dit gebied is de kwaliteit en derhalve de werkelijke output van de voeding. Je zou eens een kijkje kunnen nemen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 16.

Tenslotte wil ik je wijzen op: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Tjonge thanx voor de snelle antwoorden.
Dus Roon,ik heb talloze reviews gelezen de hele week lang of ik maybe geen verkeerde keuze heb gemaakt word dr beetje gek van en mijn vriendin helemaal.
Ik praat over nix anders. Hahaha LOL!!
Thanx ook voor Swampy.
Maar als ze die kaart echt niet op voorraad hebben is dan de XFX Videokaart AGP GeForce 7600GS 512MB DDR2 DVI/HDTV een goeie optie?

Verwijderd

Topicstarter
Oke had je bericht net gelezen swampy.
Dan weet ik dat maar de merk van het kaart bv club 3d of xfx enz. maakt dat ook nog wat uit?
En mijn pc kan het dus wel aan?
Thanx alvast :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 04:25 ]

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:16

XyS

0.o.O

al die merken zijn wel goed, echter als je hebt betaald voor een 7600GT zou ik geen genoegen nemen met een 7600GS hoor. 7600GT is namelijk wat beter ;)

En 350W is inderdaad aanbevolen, vaak lukt het wel gewoon met een 300W hoor. Maar dit zul je vanzelf wel merken.

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
ik weet niet op welke resolutie je scherm draait maar je gaat met een 7600GS +- 40% in prestatie achteruit. Zie maar op Toms Hardware VGA Chart

Ik zou voor de 7600GT gaan en kijken of je een passieve verzie kan krijgen.
Club3d gebruikt meestal de Nvidia reference koeler en die is nou niet de stilste.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 03:26:
een goeie videokaart?
Die kaart is voor de een bagger en voor de ander ideaal. Dat hangt helemaal van je eisen af. Ik stel voor dat je even een kijkje neemt in **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?.
Hoe de Radeon X800 tegenover de 7600GS presteert kun je opzoeken door wat reviews door te nemen. Geef Google eens een draai! :)
Overigens is het wel zo dat de X800 van een generatie voor de 7600 serie is. Maar omdat de X800 de highend oplossing is van die generatie en de 7600 de mid-end van de huidige zijn ze wel vergelijkbaar. Waar ik toch wel op zou letten is het feit dat de X800 geen Pixel Shader 3.0 ondersteunt, iets wat in sommige nieuwere games soms toch een vereiste begint te worden. Iets om in het achterhoofd te houden.
Ik raad je aan de meningen van andere personen met een flinke korrel zout te nemen en een eigen mening te hebben. Wat je verteld is, is namelijk niet waar.
Jazeker. Nou zijn dit schattingen maar het kan zeker geen kwaad om ze te volgen. Als je voeding niet genoeg vermogen kan leveren dan kan dat schadelijk zijn voor de voeding. Aangezien al je onderdelen in je computer gevoed worden door die voeding kun je indenken dat het niet erg prettig als die onder de zware last ineens kapot springt, al je andere onderdelen hangen immers aan die voeding. Als je een nieuwe kaart gaat kopen lijkt het me geen kwaad om dus naar je voeding te kijken, neem daarvoor ook even een kijkje in Welke voeding heb ik nodig? Deel 16.
Greetz unholy
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten, die er los bij vermelden is dus niet nodig ;)

Even over je topic...
Zo'n schreeuwerige topictitel is not done. Doe gewoon normaal, dan wordt je ook wel opgemerkt.
Vragen over wat een goede kaart zou kunnen zijn is ook niet hoe we hier werken. Dit soort vragen zijn immers prima door jezelf te beantwoorden als je aan het lezen en vergelijken gaat. Zie voor tips en richtlijnen wederom: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?.
Ook wil ik je vragen om even het Algemeen Beleid door te nemen, daarin kun je vinden wat we over het gehele forum van iedereen en topicstarts in het algemeen (goh, waarom heet het toch Algemeen Beleid... :z ) verwachten.
Heb je gelijk je inburgeringscursus gehad :)

Omdat je hier nieuw bent en nog met wat vragen zit houdt ik je topic open zodat je toch nog wat meer hulp kunt krijgen. Maar probeer wel zelf wat meer dingen op een rij te zetten en met passende vragen te komen. Veel is namelijk goed op het web te vinden.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Dank _/-\o_ voor de antwoorden iedereen.
Sorry moderator, zal d'r aan denken.
Ik heb al zoveel gegoogled maar er is zoveel info en verschillende termen dusen zoals je nu wel weet ben ik een beginneling. En heb ik nog een lange weg te gaan.
Ik kwam namelijk op die 7600 gt uit. Had heel wat reviews gelezen en kwam daar op uit.
Maar had me er nog niet zo verdiept die termen en zo. 8)7
Gezien jullie reacties blijf ik dus gewoon wa8ten op die 7600 gt.
En Pouwper de resolutie van mijn monitor is gewoon 800 x 600 32 bit maar die van mijn lcd is 1024 x 768 60 hz

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 04:50:
_/-\o_ Dank _/-\o_ voor de antwoorden iedereen.
Sorry moderator, zal d'r aan denken.
Ik heb al zoveel gegoogled maar er is zoveel info en verschillende termen dusen zoals je nu wel weet ben ik een beginneling. En heb ik nog een lange weg te gaan.
Ik kwam namelijk op die 7600 gt uit. Had heel wat reviews gelezen en kwam daar op uit.
Maar had me er nog niet zo verdiept die termen en zo. 8)7
Gezien jullie reacties blijf ik dus gewoon wa8ten op die 7600 gt.
En Pouwper de resolutie van mijn monitor is gewoon 800 x 600 32 bit maar die van mijn lcd is 1024 x 768 60 hz
1024x768 Haal je tegenwoordig met bijna elke kaart, nu ja..afhankelijk van hoe zwaar de game is natuurlijk. Met een FX5200 draait zoiets niet lekker }:O

Nee je zal met een 7600GT gaan genieten van het beeld dat zit er wel in, snel genoeg om vele games op hoog niveau te draaien en sommige games..met iets minder zware settings! Dat hou je altijd

Wacht maar gewoon op die 7600GT en kijk het eens aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks Swampy zal wel gewoon nog effe wachten.
En mod zou je deze topic open kunnen laten tot ik het kaart in huis heb?
En nog vragen heb? Alvast thanx. Hoop dat het niet lang meer duurt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Opgeloste topics gaan hier niet dicht ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen endelijk de kaart binnen en heb het net geinstalleerd.
Alles werkt goed...Alleen ik heb nog wat vragen.
In de install guide stond dat ik niet de "windows nieuwe hardware gevonden" moest gebruiken,
maar de cd van club 3d. Probleempje is dat ik niet wist welke versie xp ik heb,opgezocht en dr staat er alleen maar windows xp professional versie 2002 service pack 2 dus ik kon kiezen tussen
windows 2k/xp
windows xp mce
windows xp x64 edition
windows 9x/me
Ik heb dus windows 2k/xp gekozen alles werkt wel lekker resolutie al max gezet geen problemen maar wel kleine letters :*) Zou ik wel de juiste versie hebben gekozen?

En de voeding wat ik in mijn pc heb is:
codegen 350w model 200x
ac input: 115/230 vac 8a/4a 60/50 Hz
ac output: 115/230 vac 1a/0.5a 60/50 Hz

Dc output: +3.3V +5V +12V -5V -12V -5VSB
20A 20A 16A 0.5A 0.8A 2 A
120W max 9.6W max

dit trekt mijn pc toch wel?
1hdd van 80g
1hdd van 6g
usbmuis
dvd/cd brander
cd brander
usb toetsenbord

er zit geen xtra voeding op de videokaart moest het wel rechtsreeks aansluiten op moederbord,
dit zou toch geen problemen opgeven?

Alvast thanx voor de replay's, heb btw mijn lcd nog niet aangesloten haal strax een kabel op als ze het op voorraad hebben,maar daar kom ik nog op terug.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:34:
Hallo iedereen endelijk de kaart binnen en heb het net geinstalleerd.
Alles werkt goed...Alleen ik heb nog wat vragen.
In de install guide stond dat ik niet de "windows nieuwe hardware gevonden" moest gebruiken,

...

Alvast thanx voor de replay's, heb btw mijn lcd nog niet aangesloten haal strax een kabel op als ze het op voorraad hebben,maar daar kom ik nog op terug.
Resolutie hangt van je scherm af, als je over de "standaard resolutie" van je monitor gaat dan geeft het wel weer maar worden inderdaad de lettertjes kleiner!

Verwijderd

Topicstarter
effe een update

De versie welke ik moest downloaden van de install van de kaart is wel gelukt btw. :*)
Alleen de voeding heb ik nog wat vraagtekens over.
Als de temperatuur van de kaart 47graden is zonder een spel te spelen is dat dan goed?
Wat ik zo kan terug vinden in de forums is dat de temperatuur wel ongeveer 60 graden word en dat is dan normaal. Anders zal ik wel een ander ventilator plaatsen op mijn geforce.
_/-\o_ Alvast thanx voor de replays!! _/-\o_

Verwijderd

Ik heb ook een GeForce 7600GT alleen dan van XFX, mijn temperatuur is ook zo hoog, gebruik die kaart sinds ongeveer September, en heb er tot nu toe geen problemen mee gehad, maar als je er zeker van wilt zijn dat hij naar behoren blijft werken, zou ik de Zalman VF-900 kopen.

Ik gebruik die kaart overigens voor gaming, en hij is bij mij met de standaardkoeler gewoon goed blijven werken. Ik maak me er dus ook niet echt druk om.

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik heb net een zalman 900 gehaald maar die past er niet op.
Op de zalman site staat de afstand tussen de bevestigingsschroeven 75.5 mm moet zijn en die van mij is 80mm.
en ik heb maar 2 bevestigingbouten in mijn kaart en je heb er 4 nodig om de fan te installeren.
Ben terug naar de winkel gegaan en gelukkig kreeg ik mijn geld terug.

Nu is mijn vraag ik heb een club 3d kaart 7600gt zal er misschien wel een zalman 700 oppassen?
Op de zalman site staat dat ie wel zou passen maar misschien heeft er iemand ervaring mee?
Met een club 3d kaart?

Verwijderd

Topicstarter
De winkel wilt wel btw de zalman 700 bestellen maar ik kan die dan niet meer terug ruilen.
DOM HE!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, wat echt dom is een topic van jezelf kapen met een offtopic vraag en dan vervolgens totaal onnodig meermaals achter elkaar schoppen. Dicht ermee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.