Ja klopt, heb daar toch wel even een paar dagen over nagedacht. Levertijd is een nadeeltje. Garantie regels staan in iedergeval goed op papier en na e-mail contact (ook op gekke tijden) had ik er voldoende vertrouwen in op enkele opmerkingen in de shopreview voor lief te nemen. Daarbij was de prijs ook een van de goedkoopste. Je kan ook 700,- meer betalen en nog steeds pech hebben. Bij dergelijke lage prijzen kun je ook niet een 100% perfecte score verwachten, meenemend dat er mensen zijn die daar toch van uitgaan. Als ik progress en bestekeus vergelijk is er een wereld van verschil behalve de prijs.Anoniem: 95732 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:55:
[...]
uh..ik heb ook overwogen via progress.nl te bestellen, maar het zijn juist de shopreviews op deze site die me er van af hebben laten zien..zeker qua leveringstijden en afterservice komen ze ronduit slecht uit de bus.....of je moet het over een andere progress hebben?
Anoniem: 198895
Toen ik zonet dat las van het afspelen van die mpeg's dat dat mogelijk was door hem een bepaalde naam te geven maar dat dan de RC was gedisabled vroeg ik me af wie de eerste zal zijn die de vrijgegeven software zal aanpassen om toch de RC functies terug te geven. Lijkt mij niet zo extreem moeilijk om dit mogelijk te maken.
Anoniem: 57381
Nog leuker: als het niet rechtsgeldig is wat de leverancier in zijn voorwaarden zet, dan is 7 dagen ineens 3 maanden!Raymond schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:14:
Waarom is die eis niet rechtsgeldig?
Wat blijft: je kunt wel gelijk hebben, maar zie maar eens gelijk te krijgen.
Ja, deze wet is inderdaad niet gemaakt voor de leveranciers maar voor de consument. Hij is inderdaad erg onvriendelijke voor leveranciers. Leveranciers moeten gewoon goede inkoop afspraken maken met hun leveranciers. Doen ze dat niet, hebben ze zichzelf er mee!
Anoniem: 221966
Hier een recensie van een Duitse eigenaar (bron www.guenstiger.de) voor wat het waard is:Anoniem: 232147 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:03:
[...]
philips 42pfl7862d is dat een ambilight model denk je?
Weet er niemand meer over dit nieuwe model, want vind niet onmiddellijk review..
Top Gerät
Habe den Fernseher jetzt seit einer Woche und muss sagen das es ein Gerät der Spitzenklasse ist. Hervorragendes Bild mit vielen Einstellungsmöglichkeiten.In einigen Test wurde über schlechten Sound von LCD Geräten geschrieben. Dieses trifft beim 7862 D nicht zu.Ein wirklich gutes Gerät. Selbst Fußball und Formel eins sind von hervorragender Bildqualität.
Wat ik gister begrepen heb van een philips vertegenwoordiger, is dat de Aurea op zo'n 300 dealer punter verkocht mag worden in nederland, en die dealers onder geen enkele voorwaarde de TV voor minder dan €3999,- mogen verkopen, gebeurd dit wel en komt philips erachter, dan is de dealer z'n Aurea dealerschap simpelweg kwijt.Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:53:
Weet iemand of de BCC de Aurea ook gaat leveren?
Dit inverband met een vaste kortingsregeling bij hun.
Wat ik begreep is dat de meeste internet winkels de tv in iedergeval voorlopig niet kunnen leveren omdat Philips ze simpel weg niet aan hun levert.
Dit allles om prijsdrukkingen die op dit moment op alle platte (zowel LCD als Plasma) gaande is voor deze tv te voorkomen.
Anoniem: 224568
Lijkt me onzin, Philips wil alleen verkopen... Zei krijgen hun prijs, het zal hun verder worst wezen voor hoeveel de consument hem kan kopen. Daarbij schrijven ze in de interne personeelsactie dat de e3999 een ADVIES prijs is, en dat hier van afgeweken kan worden door de dealer... Lijkt me dus een actie van een winkelier die graag de hoofdprijs ontvangtTekielja schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:21:
[...]
Wat ik gister begrepen heb van een philips vertegenwoordiger, is dat de Aurea op zo'n 300 dealer punter verkocht mag worden in nederland, en die dealers onder geen enkele voorwaarde de TV voor minder dan €3999,- mogen verkopen, gebeurd dit wel en komt philips erachter, dan is de dealer z'n Aurea dealerschap simpelweg kwijt.
Anoniem: 226540
Pfffff, echt weer zo'n Philips aktieTekielja schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:21:
[...]
Wat ik gister begrepen heb van een philips vertegenwoordiger, is dat de Aurea op zo'n 300 dealer punter verkocht mag worden in nederland, en die dealers onder geen enkele voorwaarde de TV voor minder dan €3999,- mogen verkopen, gebeurd dit wel en komt philips erachter, dan is de dealer z'n Aurea dealerschap simpelweg kwijt.

Ik moet het eerst nog maar eens zien, maar als dit waar is, kunnen ze net zo goed meteen stoppen met de Aurea. Wie gaat er nou 4000 euro uitgeven voor een TV die je ook voor minder dan de helft kan krijgen (42PFL9632D) alleen dan met wat minder lampjes...
Ze hebben bij Philips maar weinig sense en veel simplicity...
Anoniem: 224186
bcc gaat de aurea ook verkopen, begint ook daar voor e3999 maar ze verwachten toch dat de prijs snel zal zakken....zolang de prijs maar niet onder de e2490 gaat...
Anoniem: 232147
Dank je wel! mijn Duits is echt zwak, maar lijkt me toch goede commentaar te zijn.Anoniem: 221966 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:50:
[...]
Hier een recensie van een Duitse eigenaar (bron www.guenstiger.de) voor wat het waard is:
Top Gerät
Habe den Fernseher jetzt seit einer Woche und muss sagen das es ein Gerät der Spitzenklasse ist. Hervorragendes Bild mit vielen Einstellungsmöglichkeiten.In einigen Test wurde über schlechten Sound von LCD Geräten geschrieben. Dieses trifft beim 7862 D nicht zu.Ein wirklich gutes Gerät. Selbst Fußball und Formel eins sind von hervorragender Bildqualität.
Het model 7862 D is nog maar net uit denk ik dus vind je amper reviews.
Ik ben op zoek naar "betaalbaar" model full hd + 100 Hz en deze leek mij van de betere merken de meest economische.. Sony X 3500 en de net gelanceerde Samsung F 8 serie zijn wel de kleppers , maar dan mag je +/- 2500 € neertellen...
philips 42pfl7862d schommelt rond de 1500 € en daar kan ik nog mee leven...
Achten jullie dit een goed model als je naar de specs kijkt? Leuk extraatje is de USB aansluiting...
http://www.p4c.philips.co...42pfl7862d_10_pss_nld.pdf
Al bedankt voor jullie reacties !

Anoniem: 12019
Lijkt mij gewoon een 9632 zonder ambilight,zoek de verschillen.Anoniem: 232147 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:58:
[...]
philips 42pfl7862d schommelt rond de 1500 € en daar kan ik nog mee leven...
Achten jullie dit een goed model als je naar de specs kijkt? Leuk extraatje is de USB aansluiting...
hmm zou ik niet zo durven zeggen, geen ambilight dat klopt maarAnoniem: 12019 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:45:
[...]
Lijkt mij gewoon een 9632 zonder ambilight,zoek de verschillen.
hier heb je handige vergelijkingstabel tussen alle Philipsmodellen:
http://fransdesmet.telene...chillen_tussen_lcd-tv.htm
wat merk ik op :
responstijd 9632: 3 ipv 4 ms
9632: perfect pixel plus andere model pixel plus 2 Hd
9632: 100 hzCLEAR lcd ander model 100 Hz lcd
Zou dat met oog zichtbaar zijn deze verschillen?
Na lang wachten en het bekijken van verschillende forums heb ik onlangs de 37pfl9632 (1600 Euro) gekocht bij komplett.nl. Ik ben een Philips medewerker en moet tot mijn spijt zeggen dat hij bij de personeelswinkel duurder was. Maar goed, thuis aangekomen was ik direct onder de indruk. Vooral in combinatie met full HD content, zoals een blu-ray (via playstation 3 HDMI) levert het deze kast een waanzinnig beeld op. Ik zit op ongeveer 3,5 meter afstand van het scherm.
Persoonlijk vind ik Ambilight een positieve toevoeging aan mijn kijkervaring. Ik heb gekozen voor de stereo Ambilight, omdat deze ongeveer 400 euro goedkoper is dan de 9732. De (beeld kwaliteit) specs van de 2 types zijn verdere hetzelfde. Aangezien ambilight na een tijdje sowieso gaat wennen vond ik dit een goede beslissing. En misschien vinden jullie dit gek, maar ik vind de 9732 lelijker (met wit/grijze rand) dan de 9632 (volledig zwart).
Ik heb hem nu een week en ik heb de laatste firmware geïnstalleerd. Ik begin nu toch kleine dingetjes te zien die mij niet bevallen. Zo zie ik tijdens digitale TV over SCART enkele verticale lijnen. Vooral in egale kleuren vallen deze mij op (voornamelijk in grijs). Volgens mij heet dit "vertical banding". Tijdens analoge TV zie je ze ook maar minimaal en dichter bij elkaar. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Misschien is er een service menu waar ik de flickering kan aanpassen (zou kunnen helpen).
Ik had verder gehoopt minimale ghosting te zien. Maar bij een voetbalwedstrijd (worst case natuurlijk) valt me dit toch een beetje tegen. Zelfs bij 100 Hz.
Verder is deze TV echt top. Ik zag zelfs James Bond z'n neusharen tijdens blu-ray versie. Wie wilt dit nu niet zien :-) Maar te zwijgen over een potje ridge racer op de PS3. Echt waanzinnig. Ik zie geen ghosting of vertical banding over de HDMI input. Wel heb ik alle digitale optimalisatie hiervoor uit staan. Alleen Perfect Pixel en 100 Hz staan aan. Ik zal proberen binnenkort wat foto's te posten.
Ten slotte bedankt voor al jullie input op basis waarvan ik onder andere mijn beslissing heb genomen.
Persoonlijk vind ik Ambilight een positieve toevoeging aan mijn kijkervaring. Ik heb gekozen voor de stereo Ambilight, omdat deze ongeveer 400 euro goedkoper is dan de 9732. De (beeld kwaliteit) specs van de 2 types zijn verdere hetzelfde. Aangezien ambilight na een tijdje sowieso gaat wennen vond ik dit een goede beslissing. En misschien vinden jullie dit gek, maar ik vind de 9732 lelijker (met wit/grijze rand) dan de 9632 (volledig zwart).
Ik heb hem nu een week en ik heb de laatste firmware geïnstalleerd. Ik begin nu toch kleine dingetjes te zien die mij niet bevallen. Zo zie ik tijdens digitale TV over SCART enkele verticale lijnen. Vooral in egale kleuren vallen deze mij op (voornamelijk in grijs). Volgens mij heet dit "vertical banding". Tijdens analoge TV zie je ze ook maar minimaal en dichter bij elkaar. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Misschien is er een service menu waar ik de flickering kan aanpassen (zou kunnen helpen).
Ik had verder gehoopt minimale ghosting te zien. Maar bij een voetbalwedstrijd (worst case natuurlijk) valt me dit toch een beetje tegen. Zelfs bij 100 Hz.
Verder is deze TV echt top. Ik zag zelfs James Bond z'n neusharen tijdens blu-ray versie. Wie wilt dit nu niet zien :-) Maar te zwijgen over een potje ridge racer op de PS3. Echt waanzinnig. Ik zie geen ghosting of vertical banding over de HDMI input. Wel heb ik alle digitale optimalisatie hiervoor uit staan. Alleen Perfect Pixel en 100 Hz staan aan. Ik zal proberen binnenkort wat foto's te posten.
Ten slotte bedankt voor al jullie input op basis waarvan ik onder andere mijn beslissing heb genomen.
Er zijn inderdaad wel wat verschillen maar als ze zichtbaar zijn zal je zelf moeten ondervinden.Anoniem: 232147 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:54:
[...]
Zou dat met oog zichtbaar zijn deze verschillen?
Hoe ga je hier nou mee om? Wat als je terugschakeld naar SCART digitale tv ofzo? Ga je dan je instellingen weer veranderen? Ik heb dit probleem namelijk ook en ik wissel eigenlijk constant van HD content naar normale content.bassie78 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:20:
Met SCART wil ik eigenlijk wel die digitale optimalisatie maar in HD wil ik alles uit. Alleen zo een gedoe om cnostant te wisselen
[ Voor 7% gewijzigd door Royz op 19-09-2007 15:27 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dit heb ik inderdaad ook zo ingesteld. Hij slaat de instellingen per input op. Tenminste, dit zou zo moeten zijn. Dus als ik bijvoorbeeld van HDMI1 naar EXT1 schakel neemt hij de instellingen die je tijdens EXT1 hebt gemaakt automatisch weer over. Bij mij werkt dit perfect. Mocht dit niet zo zijn: kijk eens naar active control. Volgens mij moet je deze uitzetten.Royz schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:24:
[...]
Met SCART wil ik eigenlijk wel die digitale optimalisatie maar in HD wil ik alles uit. Alleen zo een gedoe om cnostant te wisselen
Ah, bedankt voor de tip! Ga vanavond meteen kijken wat Active Control doetbassie78 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:37:
[...]
Dit heb ik inderdaad ook zo ingesteld. Hij slaat de instellingen per input op. Tenminste, dit zou zo moeten zijn. Dus als ik bijvoorbeeld van HDMI1 naar EXT1 schakel neemt hij de instellingen die je tijdens EXT1 hebt gemaakt automatisch weer over. Bij mij werkt dit perfect. Mocht dit niet zo zijn: kijk eens naar active control. Volgens mij moet je deze uitzetten.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Hallo,bassie78 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:20:
Na lang wachten en het bekijken van verschillende forums heb ik onlangs de 37pfl9632 (1600 Euro) gekocht bij komplett.nl. Ik ben een Philips medewerker en moet tot mijn spijt zeggen dat hij bij de personeelswinkel duurder was. Maar goed, thuis aangekomen was ik direct onder de indruk. Vooral in combinatie met full HD content, zoals een blu-ray (via playstation 3 HDMI) levert het deze kast een waanzinnig beeld op. Ik zit op ongeveer 3,5 meter afstand van het scherm.
Vraagje :
"perfect pixel plus" is dat een betere versie dan " pixel plus 2 Hd"? of andersom?
Je hebt pixel plus 1, pixel plus 2, pixel plus 3, en pixel plus perfect, dus inderdaad pixel perfect is beter als een pixel plus 2 of pixel plus 3Anoniem: 232147 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:58:
[...]
Hallo,
Vraagje :
"perfect pixel plus" is dat een betere versie dan " pixel plus 2 Hd"? of andersom?
Hieronder wat meer info over pixel plus:
Perfect Pixel HD Engine vormt de nieuwe generatie van beeldverbeteringstechnologieën. Het bouwt voort op vroegere platforms zoals Pixel Plus 3 HD en voorziet de beelden van meer scherpte, natuurlijke details, levendige kleuren en vooral: vlotte, natuurlijke bewegingen bij snelbewegende scènes.
Philips 32PFL9632D FlatTV
De nieuwe Perfect Pixel HD Engine zorgt voor een ongeëvenaarde beeldkwaliteit in hoge definitie.
Voorheen hadden lcd-televisies moeite met de weergave van bewegingen in de beelden, met vaak storingen die zich voordeden in de beweging. Dit had vooral te maken met de reactiesnelheid van de vloeibare kristallen. Met ClearLCD voert Philips de responstijd van de kristallen terug tot drie milliseconden.
Daarbovenop wordt de responstijd verder verbeterd door een verdubbeling van de verversingssnelheid tot 100Hz. Hierdoor zou eveneens het probleem van latentie - de wazigheid die kan veroorzaakt worden door het menselijk oog - opgevangen worden.
De perfecte pixel
Kwaliteit komt niet altijd overeen met kwantiteit: het aantal pixels opkrikken resulteert niet per definitie in beter beeld. Het is vooral het videoverwerkingsprocédé dat de beeldkwaliteit bepaalt. De videosignaalverwerking van de Perfect Pixel HD Engine maakt gebruikt van een 14-bit processing gekoppeld aan een aantal technieken die een geavanceerde scherpte en hogere resolutie mogelijk maken.
De exclusieve Horizontal and Vertical LTI verwerking is werkzaam op subpixel-niveau. Het verhoogt het aantal lijnen en pixels per lijn om ze gelijk te stellen met de resolutie van het scherm. Daarbovenop wordt elke pixel individueel afgestemd op de omliggende pixels. De Color Booster verhoogt de verzadiging van de kleuren en genereert een kleurenpallet van 4 triljoen kleuren. Oververzadiging, bijvoorbeeld in huidtinten, en ongewenste verschuivingen in huidtinten of witte tinten worden wel tegengegaan.
[ Voor 72% gewijzigd door drpeer_holland op 19-09-2007 16:10 ]
Er werd gevraagd om meer reallife foto's, die heb ik niet, ik heb maar een filmpje gemaakt van mijn 37PFL9732.
Klik hier!
Strepen heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar ik heb alleen nog analoog gekeken. Wel heb ik een bug gevonden. Als je van tv (analoog) naar dvd (av-kanaal) gaat en dan weer terug dan heb ik geen beeld op het analoge kanaal. Ik moet dan eerst zappen om beeld te krijgen. Ik heb nog geen updates uitgevoerd. Na een test met digitenne heb ik nu toch maar digitale tv van upc besteld. Ik ben benieuwd.
Het beeld van mijn DVD speler vind ik niet bijzonder goed, maar binnenkort komt er dan ook een DVD/ HDD speler met een upscaler 1080p en HDMI. Daarmee wordt het veel beter die demo heb ik de winkel gehad.
Mzl, Brando
Klik hier!
Strepen heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar ik heb alleen nog analoog gekeken. Wel heb ik een bug gevonden. Als je van tv (analoog) naar dvd (av-kanaal) gaat en dan weer terug dan heb ik geen beeld op het analoge kanaal. Ik moet dan eerst zappen om beeld te krijgen. Ik heb nog geen updates uitgevoerd. Na een test met digitenne heb ik nu toch maar digitale tv van upc besteld. Ik ben benieuwd.
Het beeld van mijn DVD speler vind ik niet bijzonder goed, maar binnenkort komt er dan ook een DVD/ HDD speler met een upscaler 1080p en HDMI. Daarmee wordt het veel beter die demo heb ik de winkel gehad.
Mzl, Brando
Vandaag de 37PFL9732 live gezien. Na het zien van de "grijze" rand is het voor mij wel duidelijk, geen 9732. Ik denk dat ik ga voor de 47PFL9632. Dan maar 2D ambilight 
Of er moet een mooi dealtje komen voor een Sony 46X3500, die hou ik ook nog even open
Of er moet een mooi dealtje komen voor een Sony 46X3500, die hou ik ook nog even open

Brando bedankt! Mijne komt morgen binnen. Kan niet wachten!
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik wil ook een tv van deze serie gaan aanschaffen, 9632 / 9732 en dan 37" / 42" maar weet nog niet welke vorm van digitale tv ik zal nemen. Waarom stap je af van Digitenne? Kun je wat meer vertellen over de kwaliteit, zapsnelheid enz?Brando schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:15:
...
...
Het verhaal hierboven klopt helemaal.Tekielja schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:21:
[...]
Door Philips geselecteerde winkels mogen hem verkopen en dan ook alleen maar voor €3999, wordt hier niet aangehouden raken ze idd de Aurea dealershap kwijt.
Tevens zal er in de toekomst voor nieuwe types Ambilight (hoge segment) tv's hetzelfde gelden, een adviesprijs waar ze zich aan moeten houden (tot Philips zegt dat het vrij wordt, wat ook wel zal gebeuren bij de 42PFL9900).
Over de PFL9900, geen standaard bruine doos eromheen (gekleurde doos), afstandsbediening in een luxe aparte doos, de winkel moet installatie aan huis aanbieden (mits de klant het niet wilt), lounge mode: ambilight aan te zetten in standby mode, maar dan random in kleuren / fading van diverse kleuren.
27 september release in de geselecteerde winkels.
[ Voor 4% gewijzigd door Atomic-NI op 19-09-2007 19:49 ]
Heeft er iemand tijd om een mooie startpost met wat meer info te maken? Iig een overzicht van alle nieuwe modellen en eventueel wat handige linkjes?
Denk dat het inmiddels wel tijd wordt voor een nieuw topic?
Denk dat het inmiddels wel tijd wordt voor een nieuw topic?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Anoniem: 231245
Heb je al enig idee over de levertijd, bij mij wordt het steeds uitgesteld....Nu weer misschien volgende week.Anoniem: 57381 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:41:
[...]
Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen! Mensen lees de shopsurveys en de leveringsvoorwaarden voordat je iets aanschaft van deze prijsklasse. Garantie is erg belangrijk. Ik heb na redelijk zorgvuldig kijken mijn 42pfl9732 bij progress.nl besteld vanwege hun op service ingerichte garantie instelling. 2 jaar on-site en een leentoestel. Daarnaast een prima prijs..
Langzamerhand begin ik toch te twijfelen of die grijze rand erom heen wel mooi is.....misschien toch maar die 47'' met zwarte rand.....

Ach, wat boeit zo'n randje nou? Alsof je dat ziet als je tv zit te kijken
Inderdaad, ik vind de 37PFL9732 juist mooier. Zeker met die ambilight aan de bovenzijde ook. Nog maar 1 nachtje slapen...
Anoniem: 114255
Nog even over de prijs van de Aurea. Veel winkels hebben standaard kortings regelingen met bedrijven / instanties of op basis van het hebben van een credit card van de betreffende winkel, Het lijkt me moeilijk dat ze die korting niet kunnen uitvoeren op de advies prijs van de aurea.
Ik twijfel nog altijd of ik de bijna € 4000,- voor de Aurea over ga hebben. De beelden die ik tot nog toe gezien heb lonken me er wel toe.
Overigens zouden de winkels natuurlijk de korting ook op een andere wijze kunnen verpakken. Zo zouden ze er een tegoedbon van kunnen maken of extra korting op andere aankopen die tegelijk gebeuren, bijv. gratis wandsteun (of flinke korting daarop).
Wat de aan huis installatie betreft, prima maar dan wel de dag van aankoop nog. Anders moet ik weer een vrije dag nemen, krijg ik het geld voor de Aurea nooit bij elkaar ;-)
Ik twijfel nog altijd of ik de bijna € 4000,- voor de Aurea over ga hebben. De beelden die ik tot nog toe gezien heb lonken me er wel toe.
Overigens zouden de winkels natuurlijk de korting ook op een andere wijze kunnen verpakken. Zo zouden ze er een tegoedbon van kunnen maken of extra korting op andere aankopen die tegelijk gebeuren, bijv. gratis wandsteun (of flinke korting daarop).
Wat de aan huis installatie betreft, prima maar dan wel de dag van aankoop nog. Anders moet ik weer een vrije dag nemen, krijg ik het geld voor de Aurea nooit bij elkaar ;-)
Hier komt'ie pas vrijdagEiríkr schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:38:
Inderdaad, ik vind de 37PFL9732 juist mooier. Zeker met die ambilight aan de bovenzijde ook. Nog maar 1 nachtje slapen...
één van de eersten die hem hebben besteld, maar een achterlijk lange levertijd
Nooit meer Otto!
Afgelopen maandag bij Mokio.nl besteld... vandaag als het goed is in huis
Dan zeg jij dus dat Philips liegt aan zijn personeel, ik kan het hier niet posten aangezien het een beveiligd mailtje is (copy paste werkt niet). Er staat letterlijk: "e3999 is de verkoop adviesprijs. Winkeliers kunnen hiervan afwijken"Atomic-NI schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:45:
[...]
Het verhaal hierboven klopt helemaal.
Door Philips geselecteerde winkels mogen hem verkopen en dan ook alleen maar voor €3999, wordt hier niet aangehouden raken ze idd de Aurea dealershap kwijt.
Tevens zal er in de toekomst voor nieuwe types Ambilight (hoge segment) tv's hetzelfde gelden, een adviesprijs waar ze zich aan moeten houden (tot Philips zegt dat het vrij wordt, wat ook wel zal gebeuren bij de 42PFL9900).
Over de PFL9900, geen standaard bruine doos eromheen (gekleurde doos), afstandsbediening in een luxe aparte doos, de winkel moet installatie aan huis aanbieden (mits de klant het niet wilt), lounge mode: ambilight aan te zetten in standby mode, maar dan random in kleuren / fading van diverse kleuren.
27 september release in de geselecteerde winkels.
Dankzij de vele reacties op dit forum is het met wel duidelijk dat het de 9732 gaat worden. Ik twijfel alleen nog over een 37" en een 42". Ik zit tussen de 2,5 en 3 meter van de tv af. Ik vraag mij af wat jullie bevindingen zijn met digitale tv (in mijn geval UPC) en het kijken van een DVD. Aangezien de realiteit is dat dat niet HD content vaker bekeken zal worden dan HD content.
Dus eigenlijk is mijn vraag is het zinvol om een 42" te kopen als je er zo dicht op zit? Of zie je dan een hoop pixels? Iemand zowel een 37" of een 42" staan om te kijken wat de kwaliteit is op die afstand?
Alvast bedankt!
Dus eigenlijk is mijn vraag is het zinvol om een 42" te kopen als je er zo dicht op zit? Of zie je dan een hoop pixels? Iemand zowel een 37" of een 42" staan om te kijken wat de kwaliteit is op die afstand?
Alvast bedankt!
Ik zit op 2.90 meter / 3 meter en kijk ook digitaal (@Home). Persoonlijk vind ik 37" groot genoeg. Ik dacht zelfs aan de 32" ....
Vanavond als de 37" 9732 hopelijk binnen is kan ik je meer vertellen met eventueel wat foto's
Vanavond als de 37" 9732 hopelijk binnen is kan ik je meer vertellen met eventueel wat foto's
Dit is reeds besproken geweest en ik denk dat daar zeker een waarheid in zit, hoe dichter hoe meer oog voor details...dus beter wat kleiner voor meer beeldkwaliteit!rodyla schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:09:
Dankzij de vele reacties op dit forum is het met wel duidelijk dat het de 9732 gaat worden. Ik twijfel alleen nog over een 37" en een 42". Ik zit tussen de 2,5 en 3 meter van de tv af. Ik vraag mij af wat jullie bevindingen zijn met digitale tv (in mijn geval UPC) en het kijken van een DVD. Aangezien de realiteit is dat dat niet HD content vaker bekeken zal worden dan HD content.
Alvast bedankt!
quote:
tAnk schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:24:
Ik sta op het punt de 37PFL9732D aan te schaffen bij Mokio. Mijn kijkafstand is precies 3 meter, is dat netjes te doen? Of is 37" dan echt te groot....
Richtlijn voor de minimale kijkafstand is 3x de schermdiagonaal. Dus 37" -> 111" afstand, dus zo'n 280cm.
Na al de goede commentaar op het 9732 type begint het ook te kriebelen...
Maar twijfel nog met andere merken...
op 26/9 heropent er een speciaalzaak in Haaltert terug zijn deuren na verbouwingen, zij beweren dat dit type dan in showroom zal hangen . Naast philips zijn zij ook verdeler van de laatste sony modellen... Hoop dat ik daar nu eindelijk eens LIVE kan vaststellen welk toestel me het meest bevalt want eind oktober moet ik nieuwe TV in huis hebben! ( release PES 2008 ...
op PS3 )
op 26/9 heropent er een speciaalzaak in Haaltert terug zijn deuren na verbouwingen, zij beweren dat dit type dan in showroom zal hangen . Naast philips zijn zij ook verdeler van de laatste sony modellen... Hoop dat ik daar nu eindelijk eens LIVE kan vaststellen welk toestel me het meest bevalt want eind oktober moet ik nieuwe TV in huis hebben! ( release PES 2008 ...
Ik verwacht zelf ook dat de nieuwe 3000 series van Sony (de X en W) ook bijzonder goed gaan zijn. Wij hebben eigenlijk altijd philips gehad, dus vandaar nu ook een philips. Maar als ik de specs bekijk, gaan die sony's niks onderdoen voor de nieuwe philipsen.
er is me echter in het oor gefluisterd dat X type qua beeld niet kan tippen aan het 9732 type van philips, na 26 /9 zal ik jullie meer kunnen vertellen!Raymond schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:29:
Ik verwacht zelf ook dat de nieuwe 3000 series van Sony (de X en W) ook bijzonder goed gaan zijn. Wij hebben eigenlijk altijd philips gehad, dus vandaar nu ook een philips. Maar als ik de specs bekijk, gaan die sony's niks onderdoen voor de nieuwe philipsen.
Anoniem: 215647
Zou je dan ook geen printscreen(screendump) kunnen maken en laten zien?Anoniem: 224568 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:05:
[...]
Dan zeg jij dus dat Philips liegt aan zijn personeel, ik kan het hier niet posten aangezien het een beveiligd mailtje is (copy paste werkt niet). Er staat letterlijk: "e3999 is de verkoop adviesprijs. Winkeliers kunnen hiervan afwijken"
Is wat overtuigender en ook goed om de rest te lezen
Anoniem: 215647
Precies! Ik hoop dat ie gelijk te leveren is want 1 ding is zeker; de dag dat hij in de etalage staat koop ik hem zeker!!Anoniem: 114255 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:41:
Nog even over de prijs van de Aurea. Veel winkels hebben standaard kortings regelingen met bedrijven / instanties of op basis van het hebben van een credit card van de betreffende winkel, Het lijkt me moeilijk dat ze die korting niet kunnen uitvoeren op de advies prijs van de aurea.
Heb je enig advies welke winkel te bezoeken op de launch date om de kans groter te maken dat ik snel de 9900 in huis heb?
Anoniem: 226540
Dit is wel leuk om te zien hoe de Aurea het doet bij normale films:
http://www.flattv.ce.phil...bilight/FeelTheLight.html
Ik vind het toch wel afleiden, zet ambilight maar eens aan en kijk een stukje en zet het dan maar eens uit en kijk hetzelfde stukje. Als het uit staat zit je veel meer "in de film" als dan ambilight aan staat. Met ambilight aan zit je meer naar een lichtshow te kijken dan naar de film.
Ben benieuwd hoe het in het echt is...
Ik vind het toch wel afleiden, zet ambilight maar eens aan en kijk een stukje en zet het dan maar eens uit en kijk hetzelfde stukje. Als het uit staat zit je veel meer "in de film" als dan ambilight aan staat. Met ambilight aan zit je meer naar een lichtshow te kijken dan naar de film.
Anoniem: 44364
hmmm, valt tegen ja! de demo zag er wel zeer strak uit op de site maar zo met een film vind ik het veel te overheersend en inderdaad eerder een afleiding. jammer dat ze met de andere ambi modes zo'n oldschool tv hebben gekozen met zo'n dikke rand (het ziet r op mijn 9632 echt wel beter uit) Maar dat is natuurlijk om de aurea te promoten.
edit: ik vind trouwens de ambi surround/stereo het tegenovergestelde effect hebben. Daardoor zit je wel weer meer in de film. Met de aurea zit je met tegenlicht tv te kijken.
edit: ik vind trouwens de ambi surround/stereo het tegenovergestelde effect hebben. Daardoor zit je wel weer meer in de film. Met de aurea zit je met tegenlicht tv te kijken.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 44364 op 20-09-2007 12:50 ]
Wat bij mij aan de demo opvalt is dat het licht in de lijst kleuren laat zien die niet in de film voorkomen. Er zitten veel meer kleuren in dan in de ambilight heb ik zo het idee. Wel een mooie wandversiering maar of het ook fijn tv kijken is?Anoniem: 226540 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:13:
Dit is wel leuk om te zien hoe de Aurea het doet bij normale films:
Zou je bij de Aurea het licht in de lijst los van de ambilight op de muur uit kunnen zetten? Ik denk het niet.
Ik woon in Ede en daar heb je officieel geen ontvangst, maar het bereik ligt iets voorbij Ede dus er is wel ontvangst. In mijn woning kreeg ik geen signaal, met de antenne buiten de deur wel, maar heel zwak. Het beeld van digitenne (NED 1,2,3 en RTL4 getest) was niet beter dan het analoge beeld, maar de 37PFL9732 levert dan ook een mooi analoog beeld. Voor mij had digitenne geen meerwaarde. Ook bij een goede ontvangst had ik het er uit gedaan. Volgens de medewerkers van de BCC zijn de lcd-tv ontworpen voor digitale tv en zou de perfect pixel engine ook het digitale signaal beter kunnen maken, maar bij mij was digitenne hetzelfde als analoog. Binnenkort heb ik UPC digitaal en volgens de BCC weet ik dan echt niet wat ik zie. Ik wacht ongedulding af.Goochelaar schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:14:
[...]
Ik wil ook een tv van deze serie gaan aanschaffen, 9632 / 9732 en dan 37" / 42" maar weet nog niet welke vorm van digitale tv ik zal nemen. Waarom stap je af van Digitenne? Kun je wat meer vertellen over de kwaliteit, zapsnelheid enz?
Het zappen ging trouwens ook iets langzamer.
Enkele reviews over 9732...Anoniem: 232147 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:16:
Na al de goede commentaar op het 9732 type begint het ook te kriebelen...
op 26/9 heropent er een speciaalzaak in Haaltert terug zijn deuren na verbouwingen, zij beweren dat dit type dan in showroom zal hangen . Naast philips zijn zij ook verdeler van de laatste sony modellen... Hoop dat ik daar nu eindelijk eens LIVE kan vaststellen welk toestel me het meest bevalt want eind oktober moet ik nieuwe TV in huis hebben! ( release PES 2008 ...op PS3 )
http://www.kieskeurig.nl/...8DB11C125733E004F35C8.htm
Hoe hoog hang je een scherm eigenlijk aan de muur? Iemand daar een soort van guideline voor?
Daar zullen de meningen wel over verschillen, denk ik. Stukje persoonlijke voorkeur, stukje mogelijkheden in de kamer (als de tv in een bestaand meubel moet, heb je weinig keus) en natuurlijk een stuk algemene richtlijnen.
Persoonlijk ben ik van mening dat de bovenkant van het scherm ongeveer op ooghoogte moet zitten. Iets lager kijkt wat "luier", maar een stukje hoger kan natuurlijk ook altijd.
Persoonlijk ben ik van mening dat de bovenkant van het scherm ongeveer op ooghoogte moet zitten. Iets lager kijkt wat "luier", maar een stukje hoger kan natuurlijk ook altijd.
Schermhoogte is natuurlijk ook afhankelijk van je bank/stoel hoogte, en je eigen lengte 
Maar inderdaad, bovenkant scherm is je ooghoogte normaal gesproken..
Maar inderdaad, bovenkant scherm is je ooghoogte normaal gesproken..
Philips 32PFL3312 LCD tv, van dit model kan je nog helemaal niks vinden en nu hij in de aanbieding is bij BCC 679,- dacht ik even wat rond vragen.
Iemand al ervaring met deze tv?
Wel interessant model

Specs:
Beeldformaat: 16:9, Breedbeeld
•Helderheid: 500 cd/m²
•Dynamisch schermcontrast: 7500:1
•Responstijd (normaal): 8 ms
•Kijkhoek (h / v): 176 / 176 graad
•Schermdiameter: 32 inch / 81 cm
•Schermtype: LCD WXGA Active Matrix TFT
•Schermresolutie: 1366 x 768p
•Beeldverbetering: Digital Crystal Clear, Dynamisch-contrastverbetering, Contrast Plus, 3:2/2:2 motion pull-down, 3D-combfilter, Active Control, Digital Noise Reduction, Onderdrukking van gekartelde lijnen, Progressive Scan
•Schermverbetering: Scherm met anti-reflectiecoating
Specificaties
Handleiding
Iemand al ervaring met deze tv?
Wel interessant model

Specs:
Beeldformaat: 16:9, Breedbeeld
•Helderheid: 500 cd/m²
•Dynamisch schermcontrast: 7500:1
•Responstijd (normaal): 8 ms
•Kijkhoek (h / v): 176 / 176 graad
•Schermdiameter: 32 inch / 81 cm
•Schermtype: LCD WXGA Active Matrix TFT
•Schermresolutie: 1366 x 768p
•Beeldverbetering: Digital Crystal Clear, Dynamisch-contrastverbetering, Contrast Plus, 3:2/2:2 motion pull-down, 3D-combfilter, Active Control, Digital Noise Reduction, Onderdrukking van gekartelde lijnen, Progressive Scan
•Schermverbetering: Scherm met anti-reflectiecoating
Specificaties
Handleiding
[ Voor 53% gewijzigd door J_star op 20-09-2007 19:55 ]
Hoe is de beeldkwaliteit en ontvangstkwaliteit van de philips DVB-T tuner als je het vergelijkt met de Samsung single tuner van Digitenne?
Heb ik een externe antenne nodig?
Heb ik een externe antenne nodig?
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Haal die haak eens uit het woord philips weg?J_star schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:38:
Phili[ps
[...]
p.s Kan iemand mij vertellen waarom mijn tekst na het plaatje rechts ervan komt?[/left]
en het woord "left" uit de img-tag
[ Voor 6% gewijzigd door Raymond op 20-09-2007 16:13 ]
Zou iemand mij kunnen vermelden 2 dingen:
- Kan ik mijn mediacenter PC op de 32" versie op zowel de D-SUB als de hdmi ingang aansluiten op 1360x768 of 1366x768 voor volledige 1:1 pixelmapping?
- Indien ik mijn mediacenter PC heb aangesloten via hdmi / D-SUB op 1:1 pixelmapping (1366(1360)x768) kan ik dan nog gebruik maken van het pixelplus beeldverbeterings-systeem of wordt deze dan uitgeschakeld? (100hz / motionflow etc)?
oke dankje welRaymond schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:10:
[...]
Haal die haak eens uit het woord philips weg?
en het woord "left" uit de img-tag
Maar iemand iets over die tv?
Anoniem: 230910
Ik heb een vraag waar ik maar geen duidelijk antwoord op krijg:
Ik ben namelijk geïntresseerd in een 37PFL9632 of de 9732 LCD TV,
nu zit hier dus een DVB-T tuner op, mijn vraag is.. wat heb ik nog meer
nodig om digitale tv (dus in principe geen HD signaal) van @home te
kunnen ontvangen!
Ik wil namelijk wel de bijgeleverde philips afstandsbediening gebruiken
en niet één of andere decoder ertussen hoeven te zetten, volgens @home
komt er dan een soort cardreadertje tussen van 15,- waar je je smartcard
in moet steken.. maar is dit ook voldoende?
Ik hoor graag hoe dit nou werkelijk zit!
Ik ben namelijk geïntresseerd in een 37PFL9632 of de 9732 LCD TV,
nu zit hier dus een DVB-T tuner op, mijn vraag is.. wat heb ik nog meer
nodig om digitale tv (dus in principe geen HD signaal) van @home te
kunnen ontvangen!
Ik wil namelijk wel de bijgeleverde philips afstandsbediening gebruiken
en niet één of andere decoder ertussen hoeven te zetten, volgens @home
komt er dan een soort cardreadertje tussen van 15,- waar je je smartcard
in moet steken.. maar is dit ook voldoende?
Ik hoor graag hoe dit nou werkelijk zit!
Anoniem: 78656
@ J_Star
Ik heb geen ervaring met dit toestel en heb hem ook nog niet bekeken in een winkel ofzo maar ik heb een beetje een raar gevoel bij dit toestel.
Het wil op zich niks zeggen maar de foto's op de p4c philips site (waar ook de handleiding staat) zijn van maart, de snel start gids van april, de handleiding van mei en het spec blad (versie 1.0) van 18 september. Als ik dan naar de specificaties kijk zie ik totaal geen variant van pixel plus, hoeft overigens geen bezwaar te zijn.
Geen HD Natrual Motion of gelijkaardig iets, geen DVB-T tuner (wat bijna standaard lijkt) geen verwerking van 1080p
Dynamisch contrast wordt door Philips zelf gegeven op 5000:1 ipv 7500:1
Responce tijd geeft Philips 5ms ipv 8ms
Ik heb het idee dat Philips dit scherm gebruikt als een low entry type waarbij ze misschien een (te) groot ingekocht paneel op gebruiken. Soort van rest partij model. Het sluit voor mijn gevoel namelijk totaal niet aan bij de overige modellen die ze nu op de markt aan het brengen zijn.
Let wel alle opgenoemde punten hoeven voor het gebruik geen probleem zijn, maar of het hier een echt nieuw model betreft betwijfel ik.
@ Mad Hawk
Jammer maar helaas, typisch weer een @Home helpdesk medewerker die niet weet wat hij zegy.
De tuner in de tv is (helaas) een DVB-T en voor digitale kabel van @Home heb je een DVB-C tuner nodig. (Sony zou in hun nieuwe topmodellen overigens wel een DVB-C tuner gaan leveren schijnt)
Je kunt helaas met de genoemde modellen dus niet om een losse decoder heen.
Mocht je overigens kiezen voor een tv die wel een DVB-C tuner ingebouwd heeft, zoals dus de nieuwe reeks van Sony dan komt er toch nog wel wat meer bij kijken dan wat de @Home medewerker zei. Je smartcardreader zoals hij die noemde, CAM / CI module wordt door @Home nog niet officieel ondersteund / verkocht. Je dient dan een alternatieve (semi legaal zou ik het bijna noemen, maar er is eigelijk helemaal niks illegaals aan) te kopen. Nu werkt er op dit moment maar een kaart met het signaal van @Home, de alphacrypt. Daarbij dient deze tevens de recentste firmware te hebben. Die kaart kost meen ik over de € 100,- Daarbij heb je verder geen garantie op werking. Het kan zijn dat @Home morgen opeens een codeer signaaltje verander waar de door hun ondersteunde boxen wel mee kunnen werken maar deze kaart niet. (Ik zie het niet gebeuren, maar in theorie zou het kunnen).
In het kort, met de 9632 / 9732 werkt het dus niet!
Ik heb geen ervaring met dit toestel en heb hem ook nog niet bekeken in een winkel ofzo maar ik heb een beetje een raar gevoel bij dit toestel.
Het wil op zich niks zeggen maar de foto's op de p4c philips site (waar ook de handleiding staat) zijn van maart, de snel start gids van april, de handleiding van mei en het spec blad (versie 1.0) van 18 september. Als ik dan naar de specificaties kijk zie ik totaal geen variant van pixel plus, hoeft overigens geen bezwaar te zijn.
Geen HD Natrual Motion of gelijkaardig iets, geen DVB-T tuner (wat bijna standaard lijkt) geen verwerking van 1080p
Dynamisch contrast wordt door Philips zelf gegeven op 5000:1 ipv 7500:1
Responce tijd geeft Philips 5ms ipv 8ms
Ik heb het idee dat Philips dit scherm gebruikt als een low entry type waarbij ze misschien een (te) groot ingekocht paneel op gebruiken. Soort van rest partij model. Het sluit voor mijn gevoel namelijk totaal niet aan bij de overige modellen die ze nu op de markt aan het brengen zijn.
Let wel alle opgenoemde punten hoeven voor het gebruik geen probleem zijn, maar of het hier een echt nieuw model betreft betwijfel ik.
@ Mad Hawk
Jammer maar helaas, typisch weer een @Home helpdesk medewerker die niet weet wat hij zegy.
De tuner in de tv is (helaas) een DVB-T en voor digitale kabel van @Home heb je een DVB-C tuner nodig. (Sony zou in hun nieuwe topmodellen overigens wel een DVB-C tuner gaan leveren schijnt)
Mocht je overigens kiezen voor een tv die wel een DVB-C tuner ingebouwd heeft, zoals dus de nieuwe reeks van Sony dan komt er toch nog wel wat meer bij kijken dan wat de @Home medewerker zei. Je smartcardreader zoals hij die noemde, CAM / CI module wordt door @Home nog niet officieel ondersteund / verkocht. Je dient dan een alternatieve (semi legaal zou ik het bijna noemen, maar er is eigelijk helemaal niks illegaals aan) te kopen. Nu werkt er op dit moment maar een kaart met het signaal van @Home, de alphacrypt. Daarbij dient deze tevens de recentste firmware te hebben. Die kaart kost meen ik over de € 100,- Daarbij heb je verder geen garantie op werking. Het kan zijn dat @Home morgen opeens een codeer signaaltje verander waar de door hun ondersteunde boxen wel mee kunnen werken maar deze kaart niet. (Ik zie het niet gebeuren, maar in theorie zou het kunnen).
@ Mad Hawk
[/quote]
Mmhh.. vind ik toch zeer spijtig, maar vreesde het al.. wil je dus toch met een beetje fraaie afstandsbediening zappen, zul je een universele van philips kunnen kopen.. volgens de
sitekun je daar ook decoders e.d. mee aansturen! Bedankt voor je snelle reactie..
[/quote]
Mmhh.. vind ik toch zeer spijtig, maar vreesde het al.. wil je dus toch met een beetje fraaie afstandsbediening zappen, zul je een universele van philips kunnen kopen.. volgens de
sitekun je daar ook decoders e.d. mee aansturen! Bedankt voor je snelle reactie..
@ Mad Hawk
Een kleine aanvulling.
De Aurea (9900) heeft een afstandbediening die ook gebruikt kan worden voor enkle decoders van @home. Althans in de handleiding zijn codes terug te vinden van oa Samsung, Nokia, Panasonic, en Humax. En dit alles onder het kopje van STB / CBL (waarbij bij CBL oa DVB-C staat). Of het ook echt werkt met de betreffende decoders hoop ik in de winkel volgende week uit te testen.
De afstandsbediening van de 9732 heeft ook de mogelijkheid om andere apparaten te bedienen, maar alleen maar andere philips apparaten zover ik kan achterhalen in de handleiding.
Een kleine aanvulling.
De Aurea (9900) heeft een afstandbediening die ook gebruikt kan worden voor enkle decoders van @home. Althans in de handleiding zijn codes terug te vinden van oa Samsung, Nokia, Panasonic, en Humax. En dit alles onder het kopje van STB / CBL (waarbij bij CBL oa DVB-C staat). Of het ook echt werkt met de betreffende decoders hoop ik in de winkel volgende week uit te testen.
De afstandsbediening van de 9732 heeft ook de mogelijkheid om andere apparaten te bedienen, maar alleen maar andere philips apparaten zover ik kan achterhalen in de handleiding.
Ja die 32PFL3312 Valt voor mij denk ik toch af aangezien deze niet een VGA poort heeft wat toch wel altijd handig is. Xbox 360 (kan ook compenent) of PC wil aansluiten. Denk dat ik uitwijk naar de C3005p ook goedkoop, wel lager dynamisch contrast maar dat zegt allemaal toch niks.
Iemand evt. een andere idee, had ook voor LG lc51 gekeken maar die hebben problemen met witte vlekken (clouding)
Iemand evt. een andere idee, had ook voor LG lc51 gekeken maar die hebben problemen met witte vlekken (clouding)
[ Voor 17% gewijzigd door J_star op 20-09-2007 20:26 ]
@ Mad Hawk.
Nog een kleine aanvulling.
Ik ben zelf aan het kijken voor de 9900. Bevalt deze in de winkel niet zal het de 9632 op 42" worden.
Ik kies dan waarschijnlijk er wel voor om de SRU 8015 afstandsbediening erbij te nemen. Maar helaas kan ik daar nog geen codes van checken of die standaard al overweg kan met de decoders van @Home.
Ik ben zelf aan het kijken voor de 9900. Bevalt deze in de winkel niet zal het de 9632 op 42" worden.
Ik kies dan waarschijnlijk er wel voor om de SRU 8015 afstandsbediening erbij te nemen. Maar helaas kan ik daar nog geen codes van checken of die standaard al overweg kan met de decoders van @Home.
Zou je, zodra je meer weet, het hier op het forum willen laten weten.. dit vind ik toch wel een vrijAnoniem: 78656 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:23:
@ Mad Hawk.
belangerijk detail als het gaat om digitale tv in combinatie met zo'n lcd tv!
Bedankt voor je reactie!
Jongens, mijn 37PFL9732 heb ik nu voor het eerst aan. Ik kijk digitaal via @Home.... het beeld is AMAZING! Dit is echt ongelooflijk mooi.
Ik zit op 3 meter afstand, ben echt zwaar onder de indruk.
Ik heb wat films opgenomen op mijn Humax tijdens de proefperiode van film1/2/3 en de kwaliteit is echt absurd goed.
Een absolute aanrader!
Ik heb wat films opgenomen op mijn Humax tijdens de proefperiode van film1/2/3 en de kwaliteit is echt absurd goed.
Een absolute aanrader!
Mijn proef periode Film1 gaat voor 3 maanden (€ 5,- per maand) in zodra de nieuwe tv er is.
En laat ik nu toevallig zo wie zo al de HD decoder hebben....
Zodra ik meer weet, of de ab van 9900 werkt met enkele decoders van @home en of de 8015 met de decoders overweg kan, laat ik het weten. Maar beide verwacht ik niet eerder te weten dan eind volgende week.
En laat ik nu toevallig zo wie zo al de HD decoder hebben....
Zodra ik meer weet, of de ab van 9900 werkt met enkele decoders van @home en of de 8015 met de decoders overweg kan, laat ik het weten. Maar beide verwacht ik niet eerder te weten dan eind volgende week.
Merci voor deze post, eind deze maand kan ik hem gaan bekijken, mijn beslissing staat voor 80 % vast!Eiríkr schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:38:
Jongens, mijn 37PFL9732 heb ik nu voor het eerst aan. Ik kijk digitaal via @Home.... het beeld is AMAZING! Dit is echt ongelooflijk mooi.
Een absolute aanrader!
Kijk mooi! Onze 2- en 3-zits bank staan in L vorm. De tv staat dan eigenlijk aan de "bovenkant". M.a.w. het streepje onder is de 3-zits bank en dat is 4 meter zeg maar. Zou een 42" dan een beetje fatsoenlijk kijken denk je met digitale tv? Wijzelf zitten meestal op de 3-zits, dus dan lijkt het me geen probleem, maar personen op de 2-zits zitten dus aanmerkelijk dichterbij.Eiríkr schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:38:
Een absolute aanrader!
Nou voor 3 meter is de 37" echt perfect. Voor 4 meter moet je denk ik gaan denken aan de 42".
Overigens hoor ik in de standby een hele zachte pieptoon van het apparaat komen, je moet eigenlijk met je oor boven de tv hangen om het goed te kunnen horen. Meer mensen hier last van? (37PFL9732)
Ik denk dat ik de firmware ook moet updaten, is een versie van ik meen 18 Augustus.
Heb nu een aantal uurtjes gekeken, voornamelijk voetbal en wat andere 16:9 uitzendingen. Het is echt een genot. Ambilight was het eerste half uurtje wennen en nu willen we al niet meer anders haha!
Overigens hoor ik in de standby een hele zachte pieptoon van het apparaat komen, je moet eigenlijk met je oor boven de tv hangen om het goed te kunnen horen. Meer mensen hier last van? (37PFL9732)
Ik denk dat ik de firmware ook moet updaten, is een versie van ik meen 18 Augustus.
Heb nu een aantal uurtjes gekeken, voornamelijk voetbal en wat andere 16:9 uitzendingen. Het is echt een genot. Ambilight was het eerste half uurtje wennen en nu willen we al niet meer anders haha!
Anoniem: 198895
Ik las op kieskeurig over de 37PFL9732 hetvolgende:
Kan me niet voorstellen dat philips niet van het vorige probleem heeft geleerd dus ga ik er in eerste instantie ook vanuit dat het niet weer zo'n "massaal" probleem word.
Dit is hopelijk wel een enkele melding en niet weer zoals bij het vorige model met die vlekkenproblemen.Albert Jansen: Ik heb zelf de 37PFL9632, maar ik vroeg mezelf af of degene met een 37PFL9732 ook witte vlekken in het scherm heeft als de tv wat langer aanstaat. Je ziet de vlekken met name op zwarte achtergronden, en met het overschakelen naar een andere zender zijn ook zichtbaar.
Kan me niet voorstellen dat philips niet van het vorige probleem heeft geleerd dus ga ik er in eerste instantie ook vanuit dat het niet weer zo'n "massaal" probleem word.
Ik heb 'm pas een dag maar zie het probleem (nog?) niet.
De pieptoon die je heel zachtjes hoort in standby komt volgens mij door de ingebouwde voeding. Het is ongeveer hetzelfde geluid dat bepaalde Nokia opladers ook maken.
De pieptoon die je heel zachtjes hoort in standby komt volgens mij door de ingebouwde voeding. Het is ongeveer hetzelfde geluid dat bepaalde Nokia opladers ook maken.
Nog even voor de zekerheid; het verschil tussen de 9732 en de 9632 is , behalve 400 euro, toch alleen maar een extra lamp, een kaartlezer en een mooiere afstandsbediening??
Voor zover ik weet wel ja. Die surround ambilight is wel enorm gaaf, ik vind het het geld meer dan waard.friander schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:49:
Nog even voor de zekerheid; het verschil tussen de 9732 en de 9632 is , behalve 400 euro, toch alleen maar een extra lamp, een kaartlezer en een mooiere afstandsbediening??
verschilt dat dan zoveel met ambilight 2-kanaal ??Eiríkr schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:53:
[...]
Voor zover ik weet wel ja. Die surround ambilight is wel enorm gaaf, ik vind het het geld meer dan waard.
handig overzicht:friander schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:49:
http://fransdesmet.telene...chillen_tussen_lcd-tv.htm
En natuurlijk een zwarte rand ipv een grijze.
Ja dat kan maar kan hier geen screendump plakken, alleen link en daar heb ik geen zin inAnoniem: 215647 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:47:
[...]
Zou je dan ook geen printscreen(screendump) kunnen maken en laten zien?
Is wat overtuigender en ook goed om de rest te lezen
whoopie, de 37pfl9732 is hier ook eindelijk aangekomen!!!
Beetje een anticlimax wel: Doos openen, TV op stand zetten, scart erin en hoppa: beeld. Lekker suf everybody loves raymond op de TV
Bijzonder jammer dat je niet filmpjes rechtstreeks van USB kan afspelen. Ik hoop echt dat dat binnenkort er nog een keer wordt ingeklust
Beetje een anticlimax wel: Doos openen, TV op stand zetten, scart erin en hoppa: beeld. Lekker suf everybody loves raymond op de TV
Bijzonder jammer dat je niet filmpjes rechtstreeks van USB kan afspelen. Ik hoop echt dat dat binnenkort er nog een keer wordt ingeklust
En hoe vind je de beeldkwaliteit?Raymond schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:22:
whoopie, de 37pfl9732 is hier ook eindelijk aangekomen!!!
Beetje lastig te beoordelen: Hij is nu aangesloten op de satellietontvanger en de tv laat de beperkingen van deze goedkope ontvanger goed zien. Je ziet best wel wat artefacten ed (van de ontvanger, ze worden net door de tv veroorzaakt). We hebben ook nog een andere ontvanger, van Tele2. Die ga ik straks eens bekijken
Wat ik wel vind, is dat de instelling voor automatische beeldformaat erg nerveus is. JE zou verwachten dat hij niet vaker dan eens per 10 seconden zal wisselen van formaat. Maar hij springt aan een stuk door op een andere formaat. Daar valt gewoon niet naar te kijken. Ik weet niet of dat komt door de zender, door de ontvanger, of dat dit gewoon niet goed is geïmplementeerd door philips.
Ik moet nu weg, en we hebben hem nog maar net een uurtje. Vanavond/morgen meer info
Wat ik wel vind, is dat de instelling voor automatische beeldformaat erg nerveus is. JE zou verwachten dat hij niet vaker dan eens per 10 seconden zal wisselen van formaat. Maar hij springt aan een stuk door op een andere formaat. Daar valt gewoon niet naar te kijken. Ik weet niet of dat komt door de zender, door de ontvanger, of dat dit gewoon niet goed is geïmplementeerd door philips.
Ik moet nu weg, en we hebben hem nog maar net een uurtje. Vanavond/morgen meer info
Ik heb het beeldformaat ook op automatisch gezet. Bij zenders die in 4:3 uitzenden zoals de muziek zenders springt hij wel vaker heen en weer ja.
Net de 32pfl9632 binnen, heel erg gaaf ding, echter wie heeft verzonnen dat het geluid op de component aansluiting een minijack is
* Chiron kan nu alsnog weer even heenenweer naar de winkel fietsen om een 'omgekeerde rood/wit-tulp naar jack' kabeltje te halen, als dat al bestaat
* Chiron kan nu alsnog weer even heenenweer naar de winkel fietsen om een 'omgekeerde rood/wit-tulp naar jack' kabeltje te halen, als dat al bestaat

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Om even terug te komen op de mod break, ik wil morgen wel een nieuw topic opzetten aangezien we dik over de 1000 posts zitten.
Geef me wat tijd om een mooie start post te maken, dan verschijnt hij morgenmiddag online!
Geef me wat tijd om een mooie start post te maken, dan verschijnt hij morgenmiddag online!
De TV van mijn zus had dat ook. En ook heel kinderachtig geen tulp>jack kabeltje meegeleverdChiron schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:20:
We hebben daarvoor bij zo'n onderdelenwinkel een vrouwtjestulp naar minijack gekocht. Was dus gewoon te koop, in een "normale" winkel. Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je het niet kan vinden. Wel even slikken als je de prijs vergelijkt met bijvoorbeeld electronica-online.nl. Maar goed, 5 euro voor zo'n kabeltje dat je NU nodig hebt, is nog wel te doen
Anoniem: 231245
Eindelijk, mijn bestelde 42pfl9732 is binnen bij bestekeus.nl. Ondanks de matige reviews hier over bestekeus.nl durf ik het wel aan hem daar toch te kopen. Helaas ben ik volgende week niet in de gelegenheid de tv zelf te halen dus donderdag of vrijdag wordt de tv bezorgd! Eindelijk na maanden wachten!
Alle nieuwe 3000 series van Sony, dus ook de goedkopere modellen hebben tegenwoordig standaard een DVB-C tuner aan boord en beschikken over een Common Interface (CI) slot voor een Conditional Access Module (CAM).Anoniem: 78656 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:05:
(Sony zou in hun nieuwe topmodellen overigens wel een DVB-C tuner gaan leveren schijnt)
Er is niets alternatiefs aan de AlphaCrypt Classic CAM en deze is ook zeker niet illegaal. De fabrikant heeft netjes een licentie voor alle type Conditional Access Systemen die deze CAM ondersteunt inclusief het Irdeto 2 Conditional Access Systeem dat de Irdeto kabelbedrijven inclusief @Home toepassen. Dat de Irdeto kabelbedrijven het niet willen ondersteunen en zelfs tegenwerken maakt deze AlphaCrypt CAM ook niet semi legaal.Je dient dan een alternatieve (semi legaal zou ik het bijna noemen, maar er is eigelijk helemaal niks illegaals aan) te kopen. Nu werkt er op dit moment maar een kaart met het signaal van @Home, de alphacrypt.
Dat is inderdaad het risico dat een ieder voor zich moet afwegen die een AlphaCrypt Classic CAM wil aanschaffen voor bijvoorbeeld het gebruik in TV's met een geïntegreerde DVB-C ontvanger. Het voordeel is dat je geen extra kastje + afstandsbediening hebt en de geïntegreerde DVB-C ontvanger meestal volledig is afgestemd op de karakteristieken van de TV. Een standaard kabel ontvanger zal met zoveel mogelijk type TV's moeten kunnen samenwerken en de meeste geven uiteraard een analoog RGB signaal door aan de TV terwijl de TV door een geïntegreerde DVB-C ontvanger direct zonder kwaliteitsverlies met het digitale TV aan de slag kan.Die kaart kost meen ik over de € 100,- Daarbij heb je verder geen garantie op werking. Het kan zijn dat @Home morgen opeens een codeer signaaltje verander waar de door hun ondersteunde boxen wel mee kunnen werken maar deze kaart niet. (Ik zie het niet gebeuren, maar in theorie zou het kunnen).
Helaas willen de Nederlandse kabelbedrijven niet mee werken door zelf een Irdeto CAM ter beschikking te stellen, anders had je al veel meer merken gezien met een geïntegreerde DVB-C ontvanger. LCD en Plasma TV's kunnen immers met een direct digitaal bron signaal een veel beter plaatje te voorschijn toveren.
Met "alternatief" en "semi legaal" doelde ik op het feit dat deze kaart niet officieel door @Home ondersteund wordt. Ik doelde er niet op dat deze kaart op welke wijze dan ook illegaal gebruik zou maken van coderingen waar het geen licentie op zou hebben, als dat zo was zou hij wel een stuk voordeliger zijn. Alle die licenties waar hij mee werkt maakt hem immers zo duur.
Voordat iemand denkt, ik neem een kaart die uitsluitend Irdeto2 geschikt is, dan hoef ik maar 1 licentie te betalen. Dat werkt helaas dus niet. Dat is een van de dingen die oa @Home dus tegenwerkt.
Ik ben in het algemeen geen Sony persoon, dat is dan ook meteen een van de reden dat ik zelf niet voor de nieuwe reeks van Sony zou kiezen, maar het is wel mooi van ze dat ze dus niet alleen een DVB-T maar ook ook DVB-C tuner inbouwen. Zouden meer merken standaard moeten maken. (Nu zijn er enkele merken die bij enkele types het wel eens doen of als optie hebben.)
Voordat iemand denkt, ik neem een kaart die uitsluitend Irdeto2 geschikt is, dan hoef ik maar 1 licentie te betalen. Dat werkt helaas dus niet. Dat is een van de dingen die oa @Home dus tegenwerkt.
Ik ben in het algemeen geen Sony persoon, dat is dan ook meteen een van de reden dat ik zelf niet voor de nieuwe reeks van Sony zou kiezen, maar het is wel mooi van ze dat ze dus niet alleen een DVB-T maar ook ook DVB-C tuner inbouwen. Zouden meer merken standaard moeten maken. (Nu zijn er enkele merken die bij enkele types het wel eens doen of als optie hebben.)
Maakt nou niemand een startpost?Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:27:
[modbreak]Ik ga dit topic zaterdagmiddag op slot gooien, we zitten al ruim over de 1000 posts heen en het wordt tijd voor een nieuw deeltje. Als iemand bereid is een mooi nieuw topic te maken (misschien op dezelfde manier zoals het Samsung topic) dan heb je mijn toestemming. Als niemand bereid is copypasta ik de openingspost van dit topic in het nieuwe topic.[/modbreak]
Als iemand me verteld hoe ik een startpost maak, wil ik dat best doen. Ik ga hem niet onderhouden overigens. De inhoud en layout krijg ik wel voor elkaar maar wat ik bedoel is, moet ik dan gewoon een nieuw topic aanmaken? En dan?
tAnk wilde morgen een startpost maken. Ik wacht daar nog even op om wat meer ervaringen met de nieuwe TV te posten.
Met een beetje mazzel komt morgen ook de DVI>HDMI kabel binnen die ik heb besteld. Dan gaan we eens lekker wat HD spul op die TV kijken
Dan moet ik natuurlijk wel eerst wat 1080P materiaal zien te scoren, maar dat moet wel lukken, denk ik.
Met een beetje mazzel komt morgen ook de DVI>HDMI kabel binnen die ik heb besteld. Dan gaan we eens lekker wat HD spul op die TV kijken
Dan moet ik natuurlijk wel eerst wat 1080P materiaal zien te scoren, maar dat moet wel lukken, denk ik.
Ja, kom er nu achter dat je alleen BB code kunt gebruiken hehe. Denk zet even iets moois op in Dreamweaver maar dat gaat zo 123 niet lukken met BB codes. Ben ook maar een code n00b
Hier zijn een hoop trailers te vinden en anders zijn er natuurlijk de nieuwsservers nog..Raymond schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 00:51:
Verder wil ik vragen wat voor HDMI->DVI je besteld hebt?
Anoniem: 221966
Zojuist een test van het Duitse blad Video bekeken, waarin de 42PFL9732 werd getest. Hij werd vergeleken met 40-42" TV's van Panasonic, Pioneer (beide plasma modellen) en Samsung. En gelukkig voor ons, Philips was "testsieger" met een score van 79 (zeer goed)! Heel positief rapport, alleen qua kwaliteit van analoge kabelontvangst en zwartwaarde moest hij het afleggen tegen de Pioneer PDP-428 XD. Zeer te spreken was men over de afstandsbediening en zelfs over het geluid viel niet te klagen.
Is dit geschikt als nieuw topic?
Met de Typenummering van Philips is het helaas niet zo 1,2,3 duidelijk welke modellen nu de nieuwste zijn.
De typenummering is alsvolgt opgebouwd:
Eerste het schermformaat (diagonaal) in inches, 32 / 37 / 42 / 47 / 52
Dan de aanduiding om wat voor scherm het gaat: PFL, Philips Flat-Tv, LCD (anderen zijn PW, Philips Widescreen en PFP, Philips Flat_Tv Plasma).
Dan het type nummer, op dit moment zijn dat 4 cijfers gevolgt door een D bijv. 9900D
Tot slot komt daar nog een extra code achter van 2 cijfers zoals 05 / 10 / 12 etc Dit geeft normaal aan voor welke regio de tv bedoelt is. Sommige regios overlappen elkaar. Nederland is normaal 10 maar soms ook 12.
De 42PFL9900D/10 is bijvoorbeeld een 42" Philips Flat-Tv van het type LCD me het type nummer 9900D voor de regio Europa.
Door de jaren heen heeft Philips heel wat schermen op de markt gebracht, hierdoor kan men niet zomaar meer zeggen dat het hoogste nummer het nieuwste model is.
Ook zijn er naast deze "top" lijn ook reeksen met lagere specs. bij 29 biljoen ipv 3 triljoen kleuren etc..
Voor de meest recente moddellen lijst ben ik uitgegaan van alle LCD's die 14-bit kleuren ondersteunen, daar dit een van de meerwaarden van HDMI 1.3 is.
Op basis hiervan is meest recente modellen van Philips op het gebied van LCD als volgt :
(Modelnummers zijn klikbaar om bij het datablad van het betreffende model uit te komen.)
32": 32PFL7862D, 32PFL9632D
37": 37PFL9632D, 37PFL9732D
42": 42PFL7862D, 42PFL9632D, 42PFL9732D, 42PFL9900D / Aurea
47": 47PFL9532D, 47PFL9732D
52": 52PFL9632D
Uitzonderingen op de 14-bit kleuren:
In tegenstelling tot de 32", 42" en 47" is er van de 37" en 52" (nog) geen gelijk aardig model zonder Ambilight maar met 14-bit kleuren, vandaar de hierbij andere modellen.
37PFL7662D
52PFL7762D
Algemeen uiterlijk (op 37PFL7662D, 52PFL7762D en 9900D na):

Afbeelding klikbaar voor grotere versie.
De 9732D modellen hebben een iets anders uiterlijk, ipv donkergrijs / zwart gaas hebben deze een licht grijs gaas.

Verder beschikken alle 9632D modellen over Ambilight2:

Alle 9732D over Ambilight Surround:

Het uiterlijk van de 37PFL7662D en 52PFL7762D:

Het uiterlijk van de 42PFL9900D / Aurea:

En met Ambilight Spectra aan:

Dan overige specs:
Op de 32" na hebben ze allemaal een resolutie van 1920 x 1080. De 32" modellen hebben een resolutie van 1366 x 768.
Tevens beschikken alle 14-bit kleur modellen over HDMI 1.3
Diverse modellen beschikken over de nieuwste versie van "beeld verbeteraars" zoals Perfect Pixel HD, 110 Hz Crystal Clear en HD Natrual Motion. Al deze functionaliteiten dienen er toe om judder te vermijden.
Voor de 9532D, 9632D, 9732D en de 9900D geldt verder nog dat de response tijd (BEW-equivalent) 3 ms bedraagt.
Op de 37PFL7662D en de 52PFL7762D na kunnen alle modellen 1080p op 24Hz aan.
Hoe, onbewerkt of om gezet naar 50 / 60 Hz is helaas niet 100% duidelijk te achterhalen.
Meer specs per model zijn te vinden door het modelnummer in de lijdt te klikken. Dan krijgt men het officiële datablad van Philips.
Voor een overzichtslijst van de verschillende modellen zie deze pagina.
Naast de al genoemde "top lijn" ben ik ook een paar modellen tegen gekomen die iets lagere sepcs hebben maar wel de nieuwig heden als HDMI 1.3 en 1080p 24Hz.
Oa de specs voor response tijd, contratst en aantal kleuren zijn lager.
Met Ambilight 2 betreft het de url=http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl7962d_12/42pfl7962d_12_pss_nld.pdf]42PFL7962D[/url] en de 42PFL7982D.
Buiten 1 HDMI aansluiting meer voor de 7982D kan ik geen verschil ontdekken.
Zonder ambilight de 42PFL7962D.
Het uiterlijk van deze modellen is:

Voorals zijn deze modellen alleen terug te vinden bij 42".
Uitsluitend voor frankrijk en grootbrittanië als ik het goed heb is er ook nog dit model.
42PFL9742D (/19).
Op zich is het model gelijk aan de 42PFL9732D maar dit model kan via DVB-T ook MPEG4 aan.
Op dit moment wordt in Nederland nog MPEG2 codering gebruikt voor DVB-T wat het niet mogelijk maakt om HD via DVB-T te laten lopen en heeft het ook een beperking op het gebied van het aantal zenders, en de beeld kwaliteit. Om dit op te vangen wil men in de loop van de tijd over naar MPEG4.
Met de Typenummering van Philips is het helaas niet zo 1,2,3 duidelijk welke modellen nu de nieuwste zijn.
De typenummering is alsvolgt opgebouwd:
Eerste het schermformaat (diagonaal) in inches, 32 / 37 / 42 / 47 / 52
Dan de aanduiding om wat voor scherm het gaat: PFL, Philips Flat-Tv, LCD (anderen zijn PW, Philips Widescreen en PFP, Philips Flat_Tv Plasma).
Dan het type nummer, op dit moment zijn dat 4 cijfers gevolgt door een D bijv. 9900D
Tot slot komt daar nog een extra code achter van 2 cijfers zoals 05 / 10 / 12 etc Dit geeft normaal aan voor welke regio de tv bedoelt is. Sommige regios overlappen elkaar. Nederland is normaal 10 maar soms ook 12.
De 42PFL9900D/10 is bijvoorbeeld een 42" Philips Flat-Tv van het type LCD me het type nummer 9900D voor de regio Europa.
Door de jaren heen heeft Philips heel wat schermen op de markt gebracht, hierdoor kan men niet zomaar meer zeggen dat het hoogste nummer het nieuwste model is.
Ook zijn er naast deze "top" lijn ook reeksen met lagere specs. bij 29 biljoen ipv 3 triljoen kleuren etc..
Voor de meest recente moddellen lijst ben ik uitgegaan van alle LCD's die 14-bit kleuren ondersteunen, daar dit een van de meerwaarden van HDMI 1.3 is.
Op basis hiervan is meest recente modellen van Philips op het gebied van LCD als volgt :
(Modelnummers zijn klikbaar om bij het datablad van het betreffende model uit te komen.)
32": 32PFL7862D, 32PFL9632D
37": 37PFL9632D, 37PFL9732D
42": 42PFL7862D, 42PFL9632D, 42PFL9732D, 42PFL9900D / Aurea
47": 47PFL9532D, 47PFL9732D
52": 52PFL9632D
Uitzonderingen op de 14-bit kleuren:
In tegenstelling tot de 32", 42" en 47" is er van de 37" en 52" (nog) geen gelijk aardig model zonder Ambilight maar met 14-bit kleuren, vandaar de hierbij andere modellen.
37PFL7662D
52PFL7762D
Algemeen uiterlijk (op 37PFL7662D, 52PFL7762D en 9900D na):

De 9732D modellen hebben een iets anders uiterlijk, ipv donkergrijs / zwart gaas hebben deze een licht grijs gaas.

Verder beschikken alle 9632D modellen over Ambilight2:

Alle 9732D over Ambilight Surround:

Het uiterlijk van de 37PFL7662D en 52PFL7762D:

Het uiterlijk van de 42PFL9900D / Aurea:

En met Ambilight Spectra aan:

Dan overige specs:
Op de 32" na hebben ze allemaal een resolutie van 1920 x 1080. De 32" modellen hebben een resolutie van 1366 x 768.
Tevens beschikken alle 14-bit kleur modellen over HDMI 1.3
Diverse modellen beschikken over de nieuwste versie van "beeld verbeteraars" zoals Perfect Pixel HD, 110 Hz Crystal Clear en HD Natrual Motion. Al deze functionaliteiten dienen er toe om judder te vermijden.
Voor de 9532D, 9632D, 9732D en de 9900D geldt verder nog dat de response tijd (BEW-equivalent) 3 ms bedraagt.
Op de 37PFL7662D en de 52PFL7762D na kunnen alle modellen 1080p op 24Hz aan.
Hoe, onbewerkt of om gezet naar 50 / 60 Hz is helaas niet 100% duidelijk te achterhalen.
Meer specs per model zijn te vinden door het modelnummer in de lijdt te klikken. Dan krijgt men het officiële datablad van Philips.
Voor een overzichtslijst van de verschillende modellen zie deze pagina.
Naast de al genoemde "top lijn" ben ik ook een paar modellen tegen gekomen die iets lagere sepcs hebben maar wel de nieuwig heden als HDMI 1.3 en 1080p 24Hz.
Oa de specs voor response tijd, contratst en aantal kleuren zijn lager.
Met Ambilight 2 betreft het de url=http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl7962d_12/42pfl7962d_12_pss_nld.pdf]42PFL7962D[/url] en de 42PFL7982D.
Buiten 1 HDMI aansluiting meer voor de 7982D kan ik geen verschil ontdekken.
Zonder ambilight de 42PFL7962D.
Het uiterlijk van deze modellen is:

Voorals zijn deze modellen alleen terug te vinden bij 42".
Uitsluitend voor frankrijk en grootbrittanië als ik het goed heb is er ook nog dit model.
42PFL9742D (/19).
Op zich is het model gelijk aan de 42PFL9732D maar dit model kan via DVB-T ook MPEG4 aan.
Op dit moment wordt in Nederland nog MPEG2 codering gebruikt voor DVB-T wat het niet mogelijk maakt om HD via DVB-T te laten lopen en heeft het ook een beperking op het gebied van het aantal zenders, en de beeld kwaliteit. Om dit op te vangen wil men in de loop van de tijd over naar MPEG4.
[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 114255 op 22-09-2007 13:24 ]
Gewoon een simpel kabeltje van electronica-online.nl, was iets van 6,50 ofso (samen met wat andere spullen besteld, om te besparen op verzendkosten. als je alleen het kabeltje koopt, komt het totaal op een tientje uit). Ze hebben ook duurdere, maar voor een kabel van 1.50m leek me dat niet nodig.robeeert schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 09:25:
[...]
Hier zijn een hoop trailers te vinden en anders zijn er natuurlijk de nieuwsservers nog..
Verder wil ik vragen wat voor HDMI->DVI je besteld hebt?
@ calvin hobbis:
Nice post, samenvatting van wat ik geleerd heb de afgelopen weken , ;-)
betreffende die 100 hz en die 1080p op 24 hz daar ben ik totaal onwetend over, begrijp zelfs niet goed wat het nu betekent...
als je naar specs kijkt bij philips zie je verschillende videoformats , maar nergens met 100 hz
Betekent dit dat je enkel van 100 hz geniet bij kabel of digitale televisie?
Nice post, samenvatting van wat ik geleerd heb de afgelopen weken , ;-)
betreffende die 100 hz en die 1080p op 24 hz daar ben ik totaal onwetend over, begrijp zelfs niet goed wat het nu betekent...
als je naar specs kijkt bij philips zie je verschillende videoformats , maar nergens met 100 hz
Betekent dit dat je enkel van 100 hz geniet bij kabel of digitale televisie?
Misschien een aardige toevoeging in de aankomende TS over de verschillen van Engine
PIXEL PLUS 2 HD
3D-combfilter , Digital Natural Motion , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Pixel Plus 2 HD , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus , Active Control met lichtsensor , 3:2/2:2 motion pull-down
PIXEL PLUS 3 HD
Pixel Plus 3 HD , HD Natural Motion , Dynamisch-contrastverbetering , 1080p 50/60 Hz verwerking , 1080p 24/25/30 Hz verwerking , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control met lichtsensor , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus
PERFECT PIXEL HD ENGINE Dit is de meest recente en beste versie.
Perfect Pixel HD Engine , HD Natural Motion , Dynamisch-contrastverbetering , 1080p 50/60 Hz verwerking , 1080p 24/25/30 Hz verwerking , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control met lichtsensor , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus , 100 Hz Clear LCD , Dubbele framesnelheid
Over het 1080P/24Hz:
Dit onderwerp komt 'in beeld' als een bron met 24 beeldjes per seconde wordt geschoten. Een TV (in NL) is 60Hz.
In dat geval zal een 24fps bron (en dat is nagenoeg elke HD-DVD of BluRay film) omgezet worden naar 60fps door afwisselend elk beeld 2x en 3x te tonen. Dat zorgt ervoor dat niet elk frame even lang te zien is, wat zorgt dat regelmatige 'pans' (gelijkmatige beweging van de camera) er stotterend gaan uitzien.
PIXEL PLUS 2 HD
3D-combfilter , Digital Natural Motion , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Pixel Plus 2 HD , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus , Active Control met lichtsensor , 3:2/2:2 motion pull-down
PIXEL PLUS 3 HD
Pixel Plus 3 HD , HD Natural Motion , Dynamisch-contrastverbetering , 1080p 50/60 Hz verwerking , 1080p 24/25/30 Hz verwerking , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control met lichtsensor , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus
Perfect Pixel HD Engine , HD Natural Motion , Dynamisch-contrastverbetering , 1080p 50/60 Hz verwerking , 1080p 24/25/30 Hz verwerking , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control met lichtsensor , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus , 100 Hz Clear LCD , Dubbele framesnelheid
Over het 1080P/24Hz:
Dit onderwerp komt 'in beeld' als een bron met 24 beeldjes per seconde wordt geschoten. Een TV (in NL) is 60Hz.
In dat geval zal een 24fps bron (en dat is nagenoeg elke HD-DVD of BluRay film) omgezet worden naar 60fps door afwisselend elk beeld 2x en 3x te tonen. Dat zorgt ervoor dat niet elk frame even lang te zien is, wat zorgt dat regelmatige 'pans' (gelijkmatige beweging van de camera) er stotterend gaan uitzien.
[ Voor 17% gewijzigd door edterbak op 22-09-2007 13:14 ]
Dus blu -ray kan je niet bekijken in 100 hz met 9732 ? heb ik dat goed begrepen?edterbak schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:05:
Misschien een aardige toevoeging in de aankomende TS over de verschillen van Engine
PIXEL PLUS 2 HD
PIXEL PLUS 3 HD
Over het 1080P/24Hz:
Ik zal de toeving er achter aan plakken en dan posten als nieuw topic.
Mocht iemand iets eters hebben of zo laat maar horen of copy paste maar van mij voor een nieuw topic, de mod verwijderd mijne dan wel.
Mocht iemand iets eters hebben of zo laat maar horen of copy paste maar van mij voor een nieuw topic, de mod verwijderd mijne dan wel.
Anoniem: 226743
Anoniem: 221966 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:02:
Zojuist een test van het Duitse blad Video bekeken, waarin de 42PFL9732 werd getest. Hij werd vergeleken met 40-42" TV's van Panasonic, Pioneer (beide plasma modellen) en Samsung. En gelukkig voor ons, Philips was "testsieger" met een score van 79 (zeer goed)! Heel positief rapport, alleen qua kwaliteit van analoge kabelontvangst en zwartwaarde moest hij het afleggen tegen de Pioneer PDP-428 XD. Zeer te spreken was men over de afstandsbediening en zelfs over het geluid viel niet te klagen.
Ziet er goed uit.Anoniem: 114255 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:33:
Is dit geschikt als nieuw topic?
Voor de 9532D.....
9532D bestaat die dan?
Anoniem: 159816
Anoniem: 114255 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:28:
De link naar het door mij geopende nieuwe deel 2:
[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 2).
Dit topic is gesloten.