quote:
Assassinator schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:27:
Bedankt voor die reacties

Zelfs als het maar 5-10 seconden laden is, is het voor mij echt een sfeer breker, het verpest een goeie immersive (wat is eigenlijk het Nederlandse woord daarvoor) game. Ik heb veeeeel liever een soepel lopende game zonder al die laadtijden met wat mindere graphics. Met dat rassen ben ik het ook wel eens, ik hoef echt niet persee een dikke orc of zombie te spelen. Classes vind ik zoiezo belangrijler

(en die zien er echt bruut uit in AoC). Anyway, AoC ziet er voor mij zo op het eerste gezicht uit als een game die meer bekendheid wil werven met eye-candy (de gore, tieten, finishing moves, betere/realistische graphics, zelfs de guild towns op een bepaalde manier). Maar goed, ik ben toch wel erg benieuwd. Hoe AoC gaat uitpakken lijkt me echt heel lastig te zeggen, dat wordt volgens mij pas over een paar maanden duidelijk wanneer mensen de hogere/hoogste regionen van het spel ingaan.
Ik ben het daar juist niet mee eens. Ik heb liever een mooier spel zoals Guild Wars/Age of Conan dan een lelijker, soepeler spel zonder laadtijden zoals World of Warcraft. Die paar keer dat je even 10 seconden moet laden maakt dan niet zoveel uit... de enige irritante laadtijd van de open beta vond ik de client zelf die toch even een halve minuut oid. alles in het geheugen aan het inladen was. Wat graphics betreft ken ik zelfs maar een paar singleplayer games (Crysis, World in Conflict) die er beter uit zien en dat stel ik met mijn high-end systeem dan toch wel op prijs.
quote:
Trouwens, nog even over die meer " volwassen"heid van AoC klinkt mij als baarlijke nonsens. Als er 1 groep is die op (virtuele) tieten en bloederige killingsprees kickt, zijn het de 13 jarige kindertjes (ik speel GTA4 online, ik heb nergens zoveel kleutertjes langs zien komen...) wel. Het maakt mij op zich weinig uit, tsja op zich "wel leuk" maar goed meer dan ook niet

Als je nu op de officiele forums af kan gaan en ervan uit gaat dat dat accurate cijfers heeft (aka; niemand over zijn leeftijd liegt) dan is hooguit 7% van de spelers jonger dan 18 jaar oud. De "volwassenheid" van AoC straalt zich in veel meer door dan enkel de gore en tieten... zelfs in de manier waarop quests en gesprekken geformuleerd worden zie je dat al terug. Een gemiddeld 12 jarig jongetje zal daar weinig tot niets van snappen en als je op een PvE (of zelfs misschien RP-PvP) server zit zal je dus vrijwel geen last van kiddies hebben. Vergeet echter niet dat leeftijd
geen indicatie is van mentale volwassenheid, etters zullen er sowieso altijd tussen zitten zelfs al is er niemand onder de 30 die het spel speelt.
Wat betreft bloederige killing spree's en hoe dat kindjes aan trekt. Het shooter genre spreekt dit tegen. De meest kiddie-infected game is juist 1 van de minst bloederige: Counter Strike. De meest bloederige, over-the-top, shooters daarentegen hebben communities die vrijwel exclusief uit volwassenen bestaan (UT, Quake). Hoe dat zich gaat uiten in Age of Conan kan je niet voorspellen, maar ik verwacht (/hoop) dat het toch een stuk minder kiddie-infested dan WoW wordt, op de niet-pure-PvP servers dan.
Ik ben er zelf nu trouwens helemaal uit... RP-PvP it is! Maar ik maak vast uiteindelijk toch wel ook characters op PvE en PvP servers voor de lol