Hoofdcategorieën
Topicacties

[MMORPG]Age of Conan: Hyborian Adventures

Pagina: 1 2 3 4 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 05 februari 2008

Klein vraagje, ik pikte ergens dit op:
quote:
Conan=

1. Closed world with pre-loading instances and zones (some take more than 10 minutes to load)

2. Every Inn or House you enter you have loading screens to get in .... and to get out ....

3. Every city you enter you have loading screens AND you have the risk of getting into "copy" cities so you won't even see your own mates. Indeed you are "prohibited" in entering the same city if the computer thinks the cities are too full.

4. About 90% of the PC's out there had a 5 to 10 frames per second rate in PvP fights and city visits. Unplayable at these rates.

5. Conan has a real time combat system: meaning the lesser the lag the more you win. The bigger the lag the more you lose.

6. It has a VERY small world (about half as the original LOTRO), it could fit into 1/10th of present day Wow world.

7. Its quests are very basic and can be compared with the very first basic Wow quests of 3 years ago.

8. Conan has ONE race (humans) and the combat system itself is incredible repeating. No special abilities like druids shapeshifting, no combat innovative designs according to classes.
In hoeverre klopt dit? (en wees aub eerlijk, ik houd niet van fanboy gedoe :P)

MMORPG Addict
Reg. datum: 17 juni 2003

Even een vraagje voor de mensen die ook een CE besteld hebben. Ik heb gisteren maar eens gebeld naar Dynabyte omdat ik mijn early access key niet had ontvangen (gelukkig net op tijd geregistreerd voor early access blijkt nu...). Die kerel bij Dynabyte (Breda) had 5 keys en heeft er gewoon at random een aan mij gegeven.

Maar is er nou een verschil tussen de early access keys voor CE en de normale editie of krijgen we de extra ingame items voor de CE pas als we de retail code invoeren? In mijn account staat namelijk dat ik mijn rhino wel heb ontvangen, maar er staat nog niets over de xp ring etc.

AoC (Aquilonia RP-PVP): Main lvl 7x Cimmerian Ranger | Proud member of Sanguis Attexo (www.sanguis-attexo.com)

Housemusic
Reg. datum: 12 oktober 2004

quote:
Assassinator schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:00:

[...]

Ik heb AoC nooit gespeeld en weet al dat vrijwel alles wat daar staat WoW-fanboy gelul is.

Mijn muziek : www.myspace.com/georgehefner1978 WAR: Nix, Chaos Zealot @ Karak Izor

Reg. datum: 06 december 2000

quote:
Assassinator schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:00:

[...]

1. Closed world with pre-loading instances and zones (some take more than 10 minutes to load)

2. Every Inn or House you enter you have loading screens to get in .... and to get out ....

3. Every city you enter you have loading screens AND you have the risk of getting into "copy" cities so you won't even see your own mates. Indeed you are "prohibited" in entering the same city if the computer thinks the cities are too full.

4. About 90% of the PC's out there had a 5 to 10 frames per second rate in PvP fights and city visits. Unplayable at these rates.

5. Conan has a real time combat system: meaning the lesser the lag the more you win. The bigger the lag the more you lose.

6. It has a VERY small world (about half as the original LOTRO), it could fit into 1/10th of present day Wow world.

7. Its quests are very basic and can be compared with the very first basic Wow quests of 3 years ago.

8. Conan has ONE race (humans) and the combat system itself is incredible repeating. No special abilities like druids shapeshifting, no combat innovative designs according to classes.
1. Dit was in de beta zo ja, laatste patch was het stukken sneller.

2. Klopt, zelfde als 1 maar bij mij ging het zo snel dat je er nauwelijks last van hebt.

3. Geen idee, zou kunnen. Of een city vol kan zijn, no idea.

4. Zal ook wel een beta issue zijn geweest. Mijn systeem kon het in ieder geval prima draaien (zie tag voor specs).

5. Tjah ... als je lag hebt in WoW en je mept iets wat jou terug mept ga je ook dood omdat je je niet kan verdedigen??

6. Daar heb ik te weinig voor gezien.

7. Wederom, Beta en waarschijnlijk hebben ze niet veel er van gezien.

8. 1 "race", inderdaad geen factions maar 3 verschillende "culturen" als ik het zo mag noemen. Repeating combat ... lol ... WoW is ook alleen maar buttons mashen. In ieder geval kun je in AoC nog combinatie moves maken of finishing moves.

En dan ben ik vanuit mijn oogpunt eerlijk geweest :)
quote:
XXlerator schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:03:
Even een vraagje voor de mensen die ook een CE besteld hebben. Ik heb gisteren maar eens gebeld naar Dynabyte omdat ik mijn early access key niet had ontvangen (gelukkig net op tijd geregistreerd voor early access blijkt nu...). Die kerel bij Dynabyte (Breda) had 5 keys en heeft er gewoon at random een aan mij gegeven.

Maar is er nou een verschil tussen de early access keys voor CE en de normale editie of krijgen we de extra ingame items voor de CE pas als we de retail code invoeren? In mijn account staat namelijk dat ik mijn rhino wel heb ontvangen, maar er staat nog niets over de xp ring etc.
Same here. Rhino is voor de pre-order mensen. Ik vermoed dat er bij de CE in de doos nog een code zit om je ingame items te claimen. Lijkt me ook makkelijker voor FunCom om te distribueren en hoeven ze bij de pre-orders geen onderscheidt te maken tussen normal en CE.

redfoxert wijzigde dit bericht 14-05-2008 13:08 (18%)

Intel C2D 6850/Asus P5K Dlx/Asus EN8800GTX/4x1024MB Corsair DDR2-800 CL4/36GB WD Raptor/2x200GB RAID0/2x750RAID0/4x500GB RAID5/24" Samsung 245BW Specs

Dearly Disturbed
Reg. datum: 20 juni 2000

klopt niet, was max 1 minuut bij het 1e laden, daarna binnen 5-10 sec, kennelijk pas sinds een recente patch

Dit is waar, maar zoals ik eerder al zei, max 5-10 sec

Geen idee

Niet waar (zie ook http://www.youtube.com/watch?v=C-O9llVT4dc )

Dit geld voor elk online spel, dus dit klopt, als iemand weg loopt van jou en je ziet dit een seconde later dan mis je je slag bijvoorbeeld, maarja dit is echt een non issue voor ons nederlanders sinds zon beetje iedereen heeft wel een deftige verbinding

Geen idee, ben alleen in start gedeelte nog geweest

Klopt tot op een bepaalde hoogte, zijn inderdaad nog wel "pak 3 stenen en breng ze hier" of "slacht 10 piraten" quests, maar er zijn ook wel andere quests.

Klopt dat er alleen mensen zijn maar wel 3 subrassen, die verschillen volgens mij niet zoveel met elkaar. Combat systeem is een mening van iemand die het spel duidelijk niet zo leuk vond.

Ik zelf heb het even gespeeld, en ik moet zeggen dat het me goed bevalt, dus de negatieve toon die deze persoon neerzet kan ik zeker niet delen.

/edit
Ha redfoxert dit keer was jij sneller :P zo te zien delen we elkaars mening wel

Reg. datum: 06 december 2000

Ik ben het ook met On_E eens dat het waarschijnlijk nogal WoW-fanboy minded uitspraken zijn die alleen de beta gezien heeft.

Ik heb kort de beta gespeeld en het verschil gemerkt tussen de beta van zeg 2 weken geleden en de beta van een week geleden met de meest recente patch. Echt een WERELD van verschil qua performance.

Intel C2D 6850/Asus P5K Dlx/Asus EN8800GTX/4x1024MB Corsair DDR2-800 CL4/36GB WD Raptor/2x200GB RAID0/2x750RAID0/4x500GB RAID5/24" Samsung 245BW Specs

So Fucking What

• Na de patch zijn die lange loading times verholpen.
  • klopt, best irritant maar de loading times zijn extreem kort (2-5) sec.
  • Jep kan gebeuren maar het reduceert wel de lag en daar is ook wat voor te zeggen. In WoW kon je soms gewoon niet normaal door een stad wandelen zonder overal in de grachten te belanden (IF anyone?
  • BS. Gisteren na patch 50-60 fps. Steden tussen de 30-35
  • Klopt, dit is gewoon een nadeel. Maar ik ga er vanuit dat je straks gewoon allemaal een ping van rond of onder de 100 hebt en daarmee kun je goed spelen.
  • Geen ervaring mee, maar hierover lees ik veel tegenstrijdige berichten. Sommige zeggen dat conan 180square miles is en WoW 84 sqm. Een stuk groter dus. Aan de andere kant hoor ik juist weer dat er maar 1 zone is voor een bepaalde level en niet 3 ofzo zoals bij WoW. Aan de andere kant; funcom kan natuurlijk veel toevoegen in de komende maanden. Gebeurt namelijk wel vaker. LoTR heeft ook veel nieuwe gebieden gekregen na de launch.
  • Jep vele wel, sommige niet (wat ik tot nu heb ervaren). Maarja hoeveel verschillende quests kun je hebben? Veel is al gedaan en WoW had echt niet zo'n verkeerde quests.
  • Jep maar dit is ook weer positief omdat je FFA pvp hebt. Bovendien mogen ze dwarven, elfs en kabouters thuis laten wat mij betreft. Maakt het wel realistisch

He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past

Reg. datum: 21 januari 2004

Hij heeft het wel voor elkaar gekregen om een combat system dat real time is negatief neer te zetten. Daar verdien je toch wel een medaille voor :P.

En het missen van een van te voren besloten factie is duidelijk een pluspunt. Bij AoC zorg je voor een guild zodat je daar goed in zit. Het zou helemaal mooi zijn als ze ook een soort alliance zoals in eve zouden regelen.

edit:

even terugkomend op zone grote. Wow mag dan veel oppervlakte hebben, er gebeurt geen enkele ruk in de meeste zones. Ik kan atm nog niet zeggen hoe dat met AoC gaat worden...

Verder heb je voor tortage geen laadtijd om de stad in te komen. Bij de volgende stad wel weer, maar dan bij die daarna weer niet. Tis een beetje random.

Selsery wijzigde dit bericht 14-05-2008 13:19 (31%)

Internet Argument: "It's easier to be an asshole to words than to people."

Reg. datum: 04 november 2003

quote:
MrFl0ppY schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:16:
  • Jep kan gebeuren maar het reduceert wel de lag en daar is ook wat voor te zeggen. In WoW kon je soms gewoon niet normaal door een stad wandelen zonder overal in de grachten te belanden (IF anyone?
En via een command in de chat is het mogelijk van instance te wisselen, waardoor je nog altijd bij je vriendjes terecht kunt komen. Werkt zo ongeveer hetzelfde als in Guildwars meen ik, alleen moeten ze er dan nog een GUI maken voor het wissellen van de instance.
Reg. datum: 29 september 2000

Ik snap sowieso niet waarom mensen andere MMO's af moeten gaan kraken zonder ze eerst echt te spelen. Dat hele fanboi gebeuren is te triest voor woorden. Ik zie hier mensen ook wel eens WoW afzeiken, ook al zo onnodig. Dat je een spel niet meer interessant vindt, prima, boeiend. Waarom mensen daar hele flamewars over moeten beginnen snap ik echt niet.
quote:
aapenootjes schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:25:
En via een command in de chat is het mogelijk van instance te wisselen, waardoor je nog altijd bij je vriendjes terecht kunt komen. Werkt zo ongeveer hetzelfde als in Guildwars meen ik, alleen moeten ze er dan nog een GUI maken voor het wissellen van de instance.
Maar is het dan echt zo dat je in steden ook in een aparte instance van dezelfde stad kan komen? Da's wel redelijk bizar namelijk.

Hydra wijzigde dit bericht 14-05-2008 13:28 (42%)

AoC: Ankeh - 4X ToS | WoW: Zhazam - 70 Mage | Sammia - 70 Druid

Bedankt voor die reacties ;) Zelfs als het maar 5-10 seconden laden is, is het voor mij echt een sfeer breker, het verpest een goeie immersive (wat is eigenlijk het Nederlandse woord daarvoor) game. Ik heb veeeeel liever een soepel lopende game zonder al die laadtijden met wat mindere graphics. Met dat rassen ben ik het ook wel eens, ik hoef echt niet persee een dikke orc of zombie te spelen. Classes vind ik zoiezo belangrijler ;) (en die zien er echt bruut uit in AoC). Anyway, AoC ziet er voor mij zo op het eerste gezicht uit als een game die meer bekendheid wil werven met eye-candy (de gore, tieten, finishing moves, betere/realistische graphics, zelfs de guild towns op een bepaalde manier). Maar goed, ik ben toch wel erg benieuwd. Hoe AoC gaat uitpakken lijkt me echt heel lastig te zeggen, dat wordt volgens mij pas over een paar maanden duidelijk wanneer mensen de hogere/hoogste regionen van het spel ingaan.
Trouwens, nog even over die meer " volwassen"heid van AoC klinkt mij als baarlijke nonsens. Als er 1 groep is die op (virtuele) tieten en bloederige killingsprees kickt, zijn het de 13 jarige kindertjes (ik speel GTA4 online, ik heb nergens zoveel kleutertjes langs zien komen...) wel. Het maakt mij op zich weinig uit, tsja op zich "wel leuk" maar goed meer dan ook niet ;)

quote:
Assassinator schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:27:
Als er 1 groep is die op (virtuele) tieten en bloederige killingsprees kickt, zijn het de 13 jarige kindertjes (ik speel GTA4 online, ik heb nergens zoveel kleutertjes langs zien komen...) wel. Het maakt mij op zich weinig uit, tsja op zich "wel leuk" maar goed meer dan ook niet ;)
Een beetje ouder zal z'n 13 jarige tiener geen AoC laten spelen. Dus er zullen zeker weten minder kids rondlopen.

Zeg dat dan ook ff over GTA4 ;) Lijkt me naief om zoiets te denken, nee ik denk echt niet dat AoC minder last krijgt van kleutertjes dan WoW (hoewel ik daar persoonlijk in WoW niet zo erg veel last mee heb gehad, zal ook wel door mijn server komen :P).
Maar dan nog: is het nou nodig, al dat bloed e.d (even tussendoor: valt eigenlijk reuze mee in GTA4, geen rondvliegende lichaamsdelen en dergelijke), voegt dat nou echt zoveel waarde toe? Zijn we daar eigenlijk niet overheen gegroeid ;)

Assassinator wijzigde dit bericht 14-05-2008 13:34 (40%)

Housemusic

quote:
Hydra schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:27:
Maar is het dan echt zo dat je in steden ook in een aparte instance van dezelfde stad kan komen? Da's wel redelijk bizar namelijk.
Ik heb eventjes Tabula Rasa gespeeld en ook daar had je verschillende versies van dezelfde zone. (Wilderness 1, 2, 3 etc.)

Mijn muziek : www.myspace.com/georgehefner1978 WAR: Nix, Chaos Zealot @ Karak Izor

Dearly Disturbed
Reg. datum: 20 juni 2000

Nouja ik heb toen ik 13 was (spel kwam in 1995 uit :P ) ook carmageddon gewoon vrolijk uit de winkel gehaald en daarmee gespeeld zonder problemen.

Ik denk eerder dat het maandelijkse betalen het probleem wordt voor 'de kids', maar het lukt hun toch steeds vaker om dat alsnog voor elkaar te krijgen. 'Toen ik nog jong was' kon je alleen met creditcard spelen en die had ik niet dus speelde ik het spel niet.

Denk dat de 18+ markering weinig zal uitmaken ben ik bang.

Ik heb toch Age of conan gisteren maar ge pre-orderd (ja lekker laat, je kan het eigenlijk geen pre-order meer noemen maar toch). Besteld bij GCshop, en gelijk even een email achteraan gestuurd betreffende de early acces. Omdat ik zo laat ben met bestellen wist ik niet zeker of ik die mogelijkheid nog had. Zojuist een email gekregen dat ik de early acces key vanmiddag in mijn mailbox mag verwachten!
Dit terwijl ik net nog ergens heb gelezen dat de early acces keys op zijn, heb ik toch nog geluk denk ik!
Dit komt mij ook nog eens goed uit omdat ik de aankomende 2 weken thuis op bed lig i.v.m. een kaakoperatie, tijd zat om te spelen dus.. :)

Housemusic

quote:
Osinga schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:38:
Ik heb toch Age of conan gisteren maar ge pre-orderd (ja lekker laat, je kan het eigenlijk geen pre-order meer noemen maar toch). Besteld bij GCshop, en gelijk even een email achteraan gestuurd betreffende de early acces. Omdat ik zo laat ben met bestellen wist ik niet zeker of ik die mogelijkheid nog had. Zojuist een email gekregen dat ik de early acces key vanmiddag in mijn mailbox mag verwachten!
Dit terwijl ik net nog ergens heb gelezen dat de early acces keys op zijn, heb ik toch nog geluk denk ik!
Dit komt mij ook nog eens goed uit omdat ik de aankomende 2 weken thuis op bed lig i.v.m. een kaakoperatie, tijd zat om te spelen dus.. :)
Volgens mij kun je de Early Access code niet meer gebruiken ook al krijg je 'm vanmiddag, de optie om 5 euro te betalen voor de access is verdwenen van de account-page.

Reg. datum: 13 oktober 2007

quote:
Selsery schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:25:
Mimango, als je voor pay by cash gekozen hebt moet je even gaan naar de view account information gaan. Dan kies je voor "view payment history". Vervolgens zie je bij status je payment methode staan. Als je daarop klikt word je doorverwezen. Volgens mij is er een foutje bij pay by cash dat er stat dat het anarchy online is. Maar ik dacht, heck voor de 6 euro ^^, dus gewoon gedaan en het is in orde gekomen.

Het zou kunnen zijn dat het met andere betaal methodes ook werkt. Durf ik alleen niet zeker te zeggen.

Edit:

Bah, das slecht nieuws voor sommige. :(
Als ik bij payment history kijk zie ik niks staan. Geen bedrag of wat dan ook. Hoe krijg ik het voor elkaar om daar iets te krijgen.

Edit: logisch dat ik er niet uit kom, zo te horen is de optie er niet meer. Dan maar wachten tot dinsdag jammer genoeg.... :(

Mimango wijzigde dit bericht 14-05-2008 13:43 (7%)

quote:
Je zult deze key niet meer kunnen gebruiken, aangezien Funcom de early access heeft gesloten.

Reg. datum: 07 januari 2003

Kreeg pas vandaag mijn pre-order key van Dynabyte binnen (de lokale vestiging had een KPN internet verbinding die door de landelijke storing pas vandaag het weer deed), een uurtje nadat Funcom aankondigde dat er geen Early Access meer beschikbaar was..

---------------
Reg. datum: 25 juni 2003

quote:
On_E schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:41:
[...]

Volgens mij kun je de Early Access code niet meer gebruiken ook al krijg je 'm vanmiddag, de optie om 5 euro te betalen voor de access is verdwenen van de account-page.
Idd de early access is uitverkocht. Zonder key kon je 't neit eens aanschaffen, nu met ook niet meer.
Reg. datum: 06 februari 2008

quote:
Zojuist een email gekregen dat ik de early acces key vanmiddag in mijn mailbox mag verwachten!
Het is geen early acces key.
Het is een preorder key met een optie tot early acces, je moet er zelf bij voor betalen (+-6euro)

quote:
Assassinator schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:31:
Zeg dat dan ook ff over GTA4 ;) Lijkt me naief om zoiets te denken, nee ik denk echt niet dat AoC minder last krijgt van kleutertjes dan WoW (hoewel ik daar persoonlijk in WoW niet zo erg veel last mee heb gehad, zal ook wel door mijn server komen :P).
Er zijn genoeg ouders die zich WEL interesseren in wat hun kind aan games speelt. Dus netto zullen er zeker minder erg jonge spelers zijn. Maar hoeveel het relatieve verschil is, is een tweede.

Reg. datum: 13 oktober 2007

quote:
bstard schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:42:
[...]

Idd de early access is uitverkocht. Zonder key kon je 't neit eens aanschaffen, nu met ook niet meer.
Echt zo jammer. Ik moest om 12:00u werken en kreeg echt een aantal minuten ervoor de code. Nu heb ik de tijd om het te regelen en dan ben ik net te laat. Grrr.... :)

quote:
Hydra schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:49:
[...]

Er zijn genoeg ouders die zich WEL interesseren in wat hun kind aan games speelt. Dus netto zullen er zeker minder erg jonge spelers zijn. Maar hoeveel het relatieve verschil is, is een tweede.
Daar twijfel ik dus aan als ik nu naar mijn GTA4 ervaringen kijk

Pagina: 1 2 3 4 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: