Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Superlam schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:22:
Weet iemand toevallig of het spel een beetje speelbaar is met mijn specs:
Minium haal ik wel maar bij recommended haal ik dit niet:
CPU
Recommended: Core 2 Duo E6600 or equivalent
You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz

System RAM
Recommended: 2 GB
You Have: 1022.4 MB

Ram kan ik eventueel wel upgrade, maar processor wordt me te duur.
Dus weet iemand of het lukt met deze processor?
Geheugen is voor MMO's altijd belangrijk. Daarbij meer is beter en laat meer nu echt super cheap zijn! iig 1 GB'tje erbij stoppen. Proc is goed al zou ik hem wel een beetje overclocken. Heb namelijk dezelfde en 3GHZ (ipv 2.4) is echt te makkelijk. Dus mocht je het aandurven dan zeker doen.

Trouwens, misschien nog wel het belangrijkste onderdeel: je videokaart?

He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past

mijn video kaart is wel goed genoeg (hoop ik) namelijk een hd3870

Superlam wijzigde dit bericht 09-05-2008 11:05 (23%)

Housemusic
Reg. datum: 12 oktober 2004

quote:
bdj3000 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:29:
Ben benieuwd naar het Pvp systeem van AoC, en vooral de penalty's die je krijg bij het doodgaan
Naast de 80 gewone levels heb je ook 20 PvP levels, des te hoger je PvP level, des te betere armor en wapens je kunt halen.

Ga je dood in PvP, dan verlies je PvP XP, en kun je dus weer PvP levels zakken.
MMORPG Addict

quote:
MrFl0ppY schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:54:
[...]

Geheugen is voor MMO's altijd belangrijk. Daarbij meer is beter en laat meer nu echt super cheap zijn! iig 1 GB'tje erbij stoppen. Proc is goed al zou ik hem wel een beetje overclocken. Heb namelijk dezelfde en 3GHZ (ipv 2.4) is echt te makkelijk. Dus mocht je het aandurven dan zeker doen.

Trouwens, misschien nog wel het belangrijkste onderdeel: je videokaart?
ahum.. volgens mij schrijft hij dat hij geen C2D heeft, maar een Pentium D 3,00Ghz. Laat die nou niet echt goed over te klokken zijn. Al verwacht ik dat de processor niet direct de bottleneck zal zijn, eerder geheugen en vid krt inderdaad.

/@MrFl0ppy: kan het me goed voorstellen hoor, het is ook eigenlijk veel te warm om goed te lezen :)

XXlerator wijzigde dit bericht 09-05-2008 13:39 (6%)

quote:
XXlerator schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:21:
[...]

ahum.. volgens mij schrijft hij dat hij geen C2D heeft, maar een Pentium D 3,00Ghz. Laat die nou niet echt goed over te klokken zijn. Al verwacht ik dat de processor niet direct de bottleneck zal zijn, eerder geheugen en vid krt inderdaad.
Ah nu zie ik het.. my bad

He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past

quote:
On_E schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:09:
[...]

Naast de 80 gewone levels heb je ook 20 PvP levels, des te hoger je PvP level, des te betere armor en wapens je kunt halen.

Ga je dood in PvP, dan verlies je PvP XP, en kun je dus weer PvP levels zakken.
Hmm en PvE levels kun je dus niet verliezen?

quote:
Superlam schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:22:
Weet iemand toevallig of het spel een beetje speelbaar is met mijn specs:
Minium haal ik wel maar bij recommended haal ik dit niet:
CPU
Recommended: Core 2 Duo E6600 or equivalent
You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz

System RAM
Recommended: 2 GB
You Have: 1022.4 MB

Ram kan ik eventueel wel upgrade, maar processor wordt me te duur.
Dus weet iemand of het lukt met deze processor?
Met zo'n systeem in combinatie met een HD3870 en 1 GB RAM extra moet dat wel lukken ja.
Helemaal maximaal zal misschien niet gaan door die processor, maar ik denk dat je toch wel aardig high detail zal kunnen spelen. Met minder dan 2 GB RAM zou ik het echter niet proberen - mijn 2GB RAM loopt al bijna vol tijdens het spel (met alles max. in 1680x1050 - als je het lager zet dan kan 1 GB vast wel).

En bdj3000: nee PvE levels kan je niet verliezen.
Je kan ook geen items uit de inventory looten van spelers die je gedood hebt, maar ik dacht dat er wel random items gegeneerd werden? Ach ja, morgen kunnen we het in de beta uitproberen iig. :p

Droniac wijzigde dit bericht 09-05-2008 14:17 (12%)

quote:
Droniac schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:16:
[...]

mijn 2GB RAM loopt al bijna vol tijdens het spel (met alles max. in 1680x1050 - als je het lager zet dan kan 1 GB vast wel).
Op mijn vriendins PC met 4GB mem en een 32bit Vista liep AoC al na een tijdje vast met de mededeling dat het te weinig geheugen beschikbaar had. Dit op een 1280x1024 resolutie.

We hebben daarna het beschikbare geheugen voor 32bit applicaties op 3GB gezet door middel van een commandline die de boot options aanpast (gelijk aan de /3GB switch in WinXP) en daarna gaat het goed.

Overigens hoop ik wel dat de final versie van de client hier minder last van gaat hebben.

Intel C2D 6850/Asus P5K Dlx/Asus EN8800GTX/4x1024MB Corsair DDR2-800 CL4/36GB WD Raptor/2x200GB RAID0/4x500GB RAID5/24" Samsung 245BW/Dell 17" 1704FP Specs

quote:
redfoxert schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:34:
[...]

Op mijn vriendins PC met 4GB mem en een 32bit Vista liep AoC al na een tijdje vast met de mededeling dat het te weinig geheugen beschikbaar had. Dit op een 1280x1024 resolutie.

We hebben daarna het beschikbare geheugen voor 32bit applicaties op 3GB gezet door middel van een commandline die de boot options aanpast (gelijk aan de /3GB switch in WinXP) en daarna gaat het goed.

Overigens hoop ik wel dat de final versie van de client hier minder last van gaat hebben.
2GB en vista gaat hier goed samen hoor. Maar de client vertoond wel meer vreemde dingen.

quote:
[...]

Met zo'n systeem in combinatie met een HD3870 en 1 GB RAM extra moet dat wel lukken ja.
Helemaal maximaal zal misschien niet gaan door die processor, maar ik denk dat je toch wel aardig high detail zal kunnen spelen. Met minder dan 2 GB RAM zou ik het echter niet proberen - mijn 2GB RAM loopt al bijna vol tijdens het spel (met alles max. in 1680x1050 - als je het lager zet dan kan 1 GB vast wel).

Je kan ook geen items uit de inventory looten van spelers die je gedood hebt, maar ik dacht dat er wel random items gegeneerd werden? Ach ja, morgen kunnen we het in de beta uitproberen iig. :p
Ben erg benieuwd. Items looten van spelers is een van de leukste dingen in een MMORPG :)

Reg. datum: 29 september 2000

quote:
bdj3000 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:47:
Ben erg benieuwd. Items looten van spelers is een van de leukste dingen in een MMORPG :)
Jouw mening ;) Verlies van XP en items is een groot punt van frustratie, en dat leidt tot verlies van members. Ik ben ook twee keer gestopt met DAoC (2e keer definitief) omdat ik na uren grinden dood ging en het werk van die uren in een keer weg was. Je gaat afaik sowieso geen items loten die mensen dan kwijt raken.

Het is ook een beetje afhankelijk van hoe makkelijk je dood gaat. Als het niet erg moeilijk is weg te komen van een aanvaller mogen de penalties best zwaarder zijn. In WoW bijvoorbeeld waren de penalties (te) licht, maar daar ga je ook om de meest domme redenen dood (vooral volslagen idioten in je party).

Hydra wijzigde dit bericht 09-05-2008 14:56 (4%)

WoW: Zhazam - 70 Mage | Sammia - 70 Druid | Syl - 50 Warlock

quote:
[...]

Oke bedankt voor de uitleg was toch al van plan geheugen er bij te kopen nu weet ik het cker.

3D
Reg. datum: 04 oktober 2004

Maar er komen dus gamecards in de winkel voor dit spel?

[GoT]Timon TF2 - Eyahn Tauren Warrior Aerie Peak

^^^^^
Reg. datum: 20 november 2000

quote:
Hydra schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:56:
[...]
Je gaat afaik sowieso geen items loten die mensen dan kwijt raken.
Waarom niet? in Lineage 2 maakten we er zelfs een sport van. Iedereen janken.. lame bla bla bla.. schrijf je 06 op een briefje van 50 en gooi hem op straat, die krijg je ook vast terug :P
quote:
Hydra schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:56:
[...]
In WoW bijvoorbeeld waren de penalties (te) licht, maar daar ga je ook om de meest domme redenen dood (vooral volslagen idioten in je party).
Heb lineage 2 ongeveer 3 jaar en wow 3 maanden gespeeld, maar in L2 is de kans om dood te gaan net zo groot als in wow. En daar dropte je vrij snel items. Die spanning maakte het juist zo’n gaaf spel. (het waren meestal je boots, gloves of helmet of 1 van je jewelry items. Als je echt extreem veel ongeluk had je top of gaiters.. maar eigenlijk nooit je wapen (al is het mij 1 keer gelukt met een lvl 60 wapen) :S Leechen van een botparty is ook niet slim :P

Maar misschien ligt het aan de mmorpg waarmee je op bent gevoed :P

Ik ben juist met wow gestopt omdat het totaal geen uitdaging had. Behalve je gear steeds wat beter maken en vissen vond ik nog wel grappig. Maar na 3 maanden vond ik het een kinderspel en ben van de 1 op de andere dag gestopt.

Dus een te lichte penalty kan ook een reden zijn om te stoppen.

Ik vind de penalty’s in AoC nu ook te licht.

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Housemusic
Reg. datum: 12 oktober 2004

Je moet begrijpen dat jij in de minderheid bent, het gros van de spelers wil niet dat urenlang werk in 1 kill teniet wordt gedaan, en ik ben er daar ook zeker 1 van.
^^^^^
Reg. datum: 20 november 2000

Oh een vriend van me heeft besloten niet te gaan spelen vanwege het ontbreken van diversiteit in de characters.
Op zich heeft hij daar wel een punt :S

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Reg. datum: 03 mei 2007

quote:
Loque schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:19:
Oh een vriend van me heeft besloten niet te gaan spelen vanwege het ontbreken van diversiteit in de characters.
Gebaseerd op de Open of Closed Beta? (open beta zou ietsje te voorbarig zijn mijns inziens - op lvl 13 ligt alles nog betrekkelijk dicht bij elkaar!)

quote:
On_E schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:18:
Je moet begrijpen dat jij in de minderheid bent, het gros van de spelers wil niet dat urenlang werk in 1 kill teniet wordt gedaan, en ik ben er daar ook zeker 1 van.
Sluit me helemaal aan bij Loque. Zelf heb ik ook Lin2 ongeveer 2 jaar gespeeld, en na 3 maanden was ik WoW ook zat.

Ik hoop dat AoC niet teveel op WoW gaat lijken qua moeilijkheidsgraad en spanning, maar meer op Lineage 2...
quote:
Loque schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:19:
Als het niet in de characters zit kan het in de Items, omgevingen en dergelijke liggen

Stop!.... Continue

Was er gisteravond niet een patch? Ik heb niks gekregen? :(

Boobs are like art. Not the kind of art where you stand around scratching your goatee and nodding, but the kind of art that you stick your face in between and go, "Pbbbfffftt"

tijgertje spring :x

preorderkey van dynabyte gekregen (vestiging Heerlen)

WTB Sig :(

Hebben degene die AOC gepre-orderd hebben bij dynabyte al hun key ontvangen? Ik echter nog niet. Net gebeld en volgens hun zijn de keys wel verstuurd (ook naar mij) maar ik heb nog niks ontvangen. Het zou kunnen zijn dat het ff duurd voordat het mailtje bij mij aankomt maar ik betwijfel het (mailtjes die ik van een ander e-mail adres naar mezelf stuur komen direct aan). Als jullie hem ook niet ontvangen hebben dan stel ik voor dat jullie even bellen. Dan zit er terminste wat druk op.

edit: Behalve die meneer hierboven want die heb ik al op IRC gesproken :).

Drelaz wijzigde dit bericht 09-05-2008 17:53 (20%)

Ik heb nu 2 chars geleveled in de open beta. Tot zover lijkt het me nog steeds een leuk spel om te spelen, maar of dat endgame ook zo is weet ik niet.

Er zijn wel een paar issue's waar ik tegenaanliep:

- Class balance. Ik heb een bear shaman en een tempest of set. De bear shaman heeft de grootste moeite om iets fatsoenlijk te killen, terwijl je met de tempest of set zo'n beetje alles oneshot. Dit schijnt beter te worden op hogere levels, maar daar kan ik nu nog niet over oordelen.

- De "exploration". Ik mis het gevoel een beetje dat je in een grote wereld zit, omdat ze teveel dingen geinstanced hebben. Dit doet de massaalheid enorm teniet. Misschien dat dit iets beter is na lvl 20, als je de solo elementen niet meer hebt, al verwacht ik dat niet. (Zo heb je 1 zone, de town in de zone is een instance, en bijvoorbeeld de inn in die town is weer een instance :S)

- Slechte implementatie van het RPG gedeelte. Je kan bij elke NPC verschillende dingen kiezen die je wil antwoorden op een vraag, maar het geven van verschillende antwoorden lijdt niet tot andere uitkomsten. Waarom dan al die verschillende opties toevoegen?

- Bugs. Ik verwacht (en hoop!) dat de final build een STUK stabieler en bugvrijer is dan de open beta client. Zo hangt de client soms ineens in een cutscene. Leuk, als je net bezig bent met een destiny quest.

- De smoothness van het spel. Al is het zeker niet slecht; het is jammer genoeg net niet zo smooth als wow. Dat is toch erg irritant als je probeert om weg te rennen van een mob. (Die mob rent dan ineens op turbo speed achter je aan)

Cookie?
Reg. datum: 06 mei 2008

Heb mijn dynabyte pre-order key netjes binnen gehad.

PvP server gaat het worden voor mij, de spanning dat je altijd en overal op je hoede moet zijn maakt voor mij toch wel de lol van een mmorpg. De kick als je uit het niets aangevallen wordt en dan toch weet te winnen..
De death-penalties maken dit er alleen maar leuker op denk ik, hoop alleen dat ze de balans een beetje weten te vinden, het moet wel leuk blijven.

Ben er nog niet uit welke class het gaat worden, speel ook geen beta dus hou dit topic goed in de gaten. Heb in WOW altijd tank/healer gespeeld (druid) maar dat werd toch een beetje vermoeiend na een paar uur, denk dat ik nu voor ez-mode caster ga >:)

Alleen gaat mijn PC dit niet trekken vrees ik: P4@3200Ghz, 2gig intern en X1950pro.. Naja we zien wel, ik ga iig niet vooruitlopen op de Beta, er zal nog wel eea aan gesleuteld worden.

Funky vidi vici!

Heb ook mijn pre-order key gehad. Met mijn stomme kop zelfs nog early access gedokt terwijl ik pas vanaf de 20e kan spelen :D

Nou ja, toch nog 3 daagjes.

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Funky vidi vici!

quote:
bdj3000 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:48:
Ik hoop dat AoC niet teveel op WoW gaat lijken qua moeilijkheidsgraad en spanning, maar meer op Lineage 2...
Ik hoop het juist wel. Achteruitgang is saai. Verlies je uren werk omdat je gegankt wordt. De meeste world PvP in de online games die ik gespeeld heb waren trouwens sowieso meestal eenrichtingsverkeer. Veruit de meeste PvPers gaan toch vooral voor de easy kill. Helemaal als je items kan verliezen bij doodgaan. Als iemand me aanvalt is hij meestal een paar levels hoger of ben ik op low health of in gevecht met een monster. Zo voorspelbaar.

Geef mij maar gewoon speelplezier. Als je doodgaat in WoW kun je gelukkig snel weer verder gaan waar je mee bezig was. Vind een 3 minute corpserun eigenlijk al saai.

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws