Ik heb nu 2 chars geleveled in de open beta. Tot zover lijkt het me nog steeds een leuk spel om te spelen, maar of dat endgame ook zo is weet ik niet.
Er zijn wel een paar issue's waar ik tegenaanliep:
- Class balance. Ik heb een bear shaman en een tempest of set. De bear shaman heeft de grootste moeite om iets fatsoenlijk te killen, terwijl je met de tempest of set zo'n beetje alles oneshot. Dit schijnt beter te worden op hogere levels, maar daar kan ik nu nog niet over oordelen.
- De "exploration". Ik mis het gevoel een beetje dat je in een grote wereld zit, omdat ze teveel dingen geinstanced hebben. Dit doet de massaalheid enorm teniet. Misschien dat dit iets beter is na lvl 20, als je de solo elementen niet meer hebt, al verwacht ik dat niet. (Zo heb je 1 zone, de town in de zone is een instance, en bijvoorbeeld de inn in die town is weer een instance

)
- Slechte implementatie van het RPG gedeelte. Je kan bij elke NPC verschillende dingen kiezen die je wil antwoorden op een vraag, maar het geven van verschillende antwoorden lijdt niet tot andere uitkomsten. Waarom dan al die verschillende opties toevoegen?
- Bugs. Ik verwacht (en hoop!) dat de final build een STUK stabieler en bugvrijer is dan de open beta client. Zo hangt de client soms ineens in een cutscene. Leuk, als je net bezig bent met een destiny quest.
- De smoothness van het spel. Al is het zeker niet slecht; het is jammer genoeg net niet zo smooth als wow. Dat is toch erg irritant als je probeert om weg te rennen van een mob. (Die mob rent dan ineens op turbo speed achter je aan)