Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 07 januari 2003

quote:
Loque schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:29:
en even voor aeon21 er zijn mensen die nog wachten voor de start van de beta en mensen die de beta al spelen...lastig?
Waarom zijn er altijd op ieder forum mensen die zeuren en moeilijk doen om niks, vraag ik me af?

Er zijn enkele honderden tot hooguit enkele duizend spelers die die closed beta spelen. Er zijn 50,000+ spelers die wachten op de open beta.

Ik heb het over een launch die vanavond van start gaat. Het spel gaat Live op 20-23 mei (zo staat het meteen al op de eerste regel van de openingspost) dus zo kort voor de release spreekt het voor zich dat de closed beta al vele maanden loopt en er daarvoor dus geen launch meer kan zijn. Bovendien is op de laatste 5-10 pagina's meer dan uitgebreid aandacht besteed aan de Fileplanet Open Beta.

Over welke launch heb ik het dan, denk je?

Ik beantwoord een vraag van een mede-GoT-er en krijg meteen een Pietje Precies over me heen, jeez....

aeon21 wijzigde dit bericht 01-05-2008 23:18 (29%)

Beyond Final Fantasy

Wahoo, Heb zojuist een closed beta invite gehad van Funcom. Hopelijk kan er nu echt "vrij" getest worden ipv steeds die irritante "techtests"

Ik snap niet echt precies wat ik moet doen met mijn fileplanet key die ik heb gekregen.
http://register.ageofconan.com/ is altijd down.

Edit:

https://betaregister.ageofconan.com/account is blijkbaar de juiste link. :+

XtrmEend wijzigde dit bericht 02-05-2008 01:21 (24%)

Reg. datum: 03 januari 2001

*zucht* wacht echt al lang op een beta key. Ik ga de game namelijk niet meteen kopen, eerst de kat uit de boom kijken eer ik de ¤50,- voor het spel ga uitgeven.

Mischien dat de mmorpg.com contest uitkomst biedt.

Wow wat is deze beta slecht geoptimaliseerd.
Het is bijna onspeelbaar rond de eerste stad, zodra ik om me heen ga kijken zakt de fps naar 2.
Ook crashed hij om de 10 min en zijn de laadtijden erg lang.
Ja ik weet dat het een stresstest is.

Verder wel leuk om te spelen met een necromancer.

XtrmEend wijzigde dit bericht 02-05-2008 03:28 (7%)

quote:
XtrmEend schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 03:19:
Wow wat is deze beta slecht geoptimaliseerd.
Het is bijna onspeelbaar rond de eerste stad, zodra ik om me heen ga kijken zakt de fps naar 2.
Ook crashed hij om de 10 min en zijn de laadtijden erg lang.
Ja ik weet dat het een stresstest is.

Verder wel leuk om te spelen met een necromancer.
Ik speel de closed Beta nu ruim anderhalve week en ik moet zeggen dat het verschil in de performance tussen de eerste 5 levels (Jungle) en de eerste town redelijk groot is. Maar als hij terug zakt naar 2 fps dan is er iets niet helemaal goed met je instellingen;

Een aantal dingen om je FPS aanzienlijk te verbeteren:
- Bloom uitzetten
- Shaders van "everything" terug zetten naar "character only"
- In een town na de laadtijden van de shaders op "left control" en "/" toetsen (dit brengt je in de testomgeving) rechtsonder zie je "dump shadercache" hier op klikken en vervolgens weer "left control" en "/". (dit werkte prima tot enige dagen geleden, hierna is een update geweest waardoor ik deze functie niet meer heb hoeven te gebruiken)

Laadtijden zijn langer geworden sinds vorige week, maar met een redelijke spec systeem valt dit reuze mee. Stabiliteit en FPS daarentegen zijn beter geworden sinds deze patch. Dus ik heb er wel vertrouwen in dat het geheel gepolished gaat worden voor / net na de release.

Hmmm ik heb,

e6600
2gb ddr2
HD2900XT

En het lijkt dat zodra het geheugen vol raakt gaat zakt de fps bij het lopen en om je heen kijken naar 2.
Oh en ik speel met alle instelling op low.

XtrmEend wijzigde dit bericht 02-05-2008 08:45 (12%)

Reg. datum: 03 mei 2007

quote:
Kronos1979 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 07:55:
[...]

Ik speel de closed Beta nu ruim anderhalve week en ik moet zeggen dat het verschil in de performance tussen de eerste 5 levels (Jungle) en de eerste town redelijk groot is. Maar als hij terug zakt naar 2 fps dan is er iets niet helemaal goed met je instellingen;

Een aantal dingen om je FPS aanzienlijk te verbeteren:
- Bloom uitzetten
- Shaders van "everything" terug zetten naar "character only"
- In een town na de laadtijden van de shaders op "left control" en "/" toetsen (dit brengt je in de testomgeving) rechtsonder zie je "dump shadercache" hier op klikken en vervolgens weer "left control" en "/". (dit werkte prima tot enige dagen geleden, hierna is een update geweest waardoor ik deze functie niet meer heb hoeven te gebruiken)

Laadtijden zijn langer geworden sinds vorige week, maar met een redelijke spec systeem valt dit reuze mee. Stabiliteit en FPS daarentegen zijn beter geworden sinds deze patch. Dus ik heb er wel vertrouwen in dat het geheel gepolished gaat worden voor / net na de release.
Ik heb gisteravond (laat) even snel een kijkje genomen en hetgeen wat mij opviel waren inderdaad de lange laadtijden! Over het algemeen 2 tot 3 minuten als je naar een nieuw gebied gaat. Natuurlijk is dit afhankelijk van de instellingen die ik nog lang niet optimaal heb getweaked.

De gameplay is, voor een MMO, zeker vernieuwend en voelt goed aan! Ik heb mij kort, maar met veel plezier, vermaakt met het eerste deel tot voor de stad en wat PvP minigames en tot nu toe is dat erg goed bevallen.

Het enige nadeel was het falen van mijn fire spells (ik speelde een demonologist) in PvP, bijna 95% van de spells was "fizzled" :'(

Ik heb nu een aantal classes gespeeld waaronder casters / melee. De LoS (line of sight) speelt bij ranged / casters een grote invloed (wat meer tactische gameplay opleverd) wat kan resulteren in "fizzled" spells. Melee is hier minder gevoelig voor. Ik hoop wel dat spellweaving nog geimplementeerd wordt in de final version (of relatief snel na launch)

Bericht ontvangen van Funcom:
"As of yesterday General Beta is now named Closed Beta.

We will hold the Closed Beta NDA for everyone but journalists until launch, but you are allowed to openly communicate about your experiences up to level 13."

Dit betekent dat de NDA niet meer van toepassing is op ervaringen tot level 13.

Vanmiddag ga ik mijn systeem trouwens updaten naar 4gb werkgeheugen (van 2gb). Ik zal mijn ervaringen met betrekking tot FPS en laadtijden vermelden (aangezien dit nu een economisch verantwoorde upgrade is met de relatief goedkope geheugenmodules)

Ik wil eventjes melden dat ik nou dan toch een beta key heb ontvangen. Dankzij dynabyte... ik heb helemaal geen klantnummer moeten opgeven. Enkel mijn naam, dus het kan zijn dat het gecontroleerd heeft. Maar als je je stout genoeg voelt kan je het es proberen ook al heb je niet gepre-orderd....

Ik zit nu op werk via mstsc de download aan te zetten en nu is het wachten geblazen :).

Internet Argument: "It's easier to be an asshole to words than to people."

^^^^^
Reg. datum: 20 november 2000

weet iemand hoe je kunt klimmen? Bij lvl 12 komt er een quest waarbij je bij een rots omhoog moet klimmen. Je ziet hier een witte cirkel die wanneer je er op klikt de melding geeft "you can climb here!".

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Windows user hooked on Mac

Je meot uit combat zijn, end an met de U toets als je voor het klim punt staat.

Je wapen moet ook weggestopt zijn met \

^^^^^
Reg. datum: 20 november 2000

quote:
PositiveCreep schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:02:
Je meot uit combat zijn, end an met de U toets als je voor het klim punt staat.
quote:
XtrmEend schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:20:
Je wapen moet ook weggestopt zijn met \
Bedankt! :)

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

quote:
Loque schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:55:
weet iemand hoe je kunt klimmen? Bij lvl 12 komt er een quest waarbij je bij een rots omhoog moet klimmen. Je ziet hier een witte cirkel die wanneer je er op klikt de melding geeft "you can climb here!".
Vergeet trouwens niet dat je je wapens ook dient te verbergen.
Dus out of combat + wapens verbergen (opbergen) en hierna naar de trap lopen en standaar op "U" drukken. Hierna kun je gewoon vrij bewegen op de trap.

Ook heb je onder je characterscherm een aantal skills staan... waaronder dus ook climbing staat. Zorg ervoor dat hier ook een aantal punten in verdeeld staan.

Hmm ik heb alle nodig dingen in de beta kunnen beklimmen en heb 0 punten in climbing gestopt.

Het is wellicht ook nog niet nodig in het begin. Maar uiteindelijk zal het toch ergens voor dienen mag ik aannemen (ik heb er zelf altijd een aantal punten in verdeeld staan dus ik zou het eens moeten uitproberen zonder).
Voor de mensen in de open beta: kunnen jullie daadwerkelijk spelen tot en met level 13? Wat gebeurt er daarna? Stokt de xp meter? Kun je niet verder ontdekken?

Reg. datum: 03 januari 2001

quote:
Kronos1979 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:05:
Ik heb nu een aantal classes gespeeld waaronder casters / melee. De LoS (line of sight) speelt bij ranged / casters een grote invloed (wat meer tactische gameplay opleverd) wat kan resulteren in "fizzled" spells. Melee is hier minder gevoelig voor. Ik hoop wel dat spellweaving nog geimplementeerd wordt in de final version (of relatief snel na launch)

Bericht ontvangen van Funcom:
"As of yesterday General Beta is now named Closed Beta.

We will hold the Closed Beta NDA for everyone but journalists until launch, but you are allowed to openly communicate about your experiences up to level 13."

Dit betekent dat de NDA niet meer van toepassing is op ervaringen tot level 13.

Vanmiddag ga ik mijn systeem trouwens updaten naar 4gb werkgeheugen (van 2gb). Ik zal mijn ervaringen met betrekking tot FPS en laadtijden vermelden (aangezien dit nu een economisch verantwoorde upgrade is met de relatief goedkope geheugenmodules)
4GB, ik neem aan dat je dan een 64 bits OS draait? Draait AoC daar goed op?

quote:
Kaap schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:13:
[...]

4GB, ik neem aan dat je dan een 64 bits OS draait? Draait AoC daar goed op?
Momenteel draai ik gewoon op een 32bits OS. Dus ik ben er van op de hoogte dat ik niet de maximalen 4GB eruit zal halen maar meer richting de 3.2~3.5GB moet gaan denken. Toch is dit een aanzienlijke verhoging en hoop toch een bepaald resultaat te boeken.

Reg. datum: 07 januari 2003

Ben ondertussen level 7 al en wil z.s.m. uit Tortage weg. Iemand die mij kan vertellen hoe en met welke NPC's ik daarvoor moet praten?

De single player missions (Tortage at night) zijn toch optioneel niet?

aeon21 wijzigde dit bericht 02-05-2008 13:31 (21%)

Ben ook uitgenodigt voor de closed béta. Mag dus eindelijk na vanavond ff de game goed gaan testen. Hebben de testers overigens ook last van het feit dat je nu voort je login moet gebruiken bij het patchen? Hij vraagt namelijk om mijn login gegevens maar accepteerd deze uiteindelijk niet. Kan dus nog niet patchen :(

He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past

quote:
aeon21 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:30:
Ben ondertussen level 7 al en wil z.s.m. uit Tortage weg. Iemand die mij kan vertellen hoe en met welke NPC's ik daarvoor moet praten?

De single player missions (Tortage at night) zijn toch optioneel niet?
Je kunt pas weg van het eiland na de quest line die je 's nachts moet uitvoeren (single player) en dan pas bij level 20. Dus dat duurt nog eventjes. Verder heb ik gehoord dat mensen in de openbeta (fileplanet etc.) niet verder kunnen levelen dan 13?!

quote:
MrFl0ppY schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:33:
Ben ook uitgenodigt voor de closed béta. Mag dus eindelijk na vanavond ff de game goed gaan testen. Hebben de testers overigens ook last van het feit dat je nu voort je login moet gebruiken bij het patchen? Hij vraagt namelijk om mijn login gegevens maar accepteerd deze uiteindelijk niet. Kan dus nog niet patchen :(
Voor het patchen is bij mij ook altijd mijn inlog gevraagd. Die patches zijn ook niet al te groot dus je kunt snel genoeg spelen als je de inloggegevens uiteindelijk krijgt (niet zo groot in vergelijking met het downloaden van de client, dat duurde namelijk best lang)

quote:
Voor de patch van afgelopen weekend was het spel bij mij juist redelijk stabiel, hierna mocht ik blij zijn als ik 15 minuten niet crash. Helaas is dit niet gefixt met de vorige patch en er zijn best wel wat mensen met hetzelfde probleem.
quote:
Kronos1979 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:10:
Het is wellicht ook nog niet nodig in het begin. Maar uiteindelijk zal het toch ergens voor dienen mag ik aannemen (ik heb er zelf altijd een aantal punten in verdeeld staan dus ik zou het eens moeten uitproberen zonder).
Voor de mensen in de open beta: kunnen jullie daadwerkelijk spelen tot en met level 13? Wat gebeurt er daarna? Stokt de xp meter? Kun je niet verder ontdekken?
Ik kreeg toen ik level 13 werd een venster met "pre order right now". Daarna krijg je gewoon geen xp meer van kills maar je kan wel verder spelen.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws