Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Loque schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:47:
[...]

Het karma systeem in Lineage 2 is echt perfect, iemand doodslaan die niet terug slaat resulteerd in karma en maakt je naam rood. Wanneer je meer dan 5 PK's (player kills) had kon je bij het dood gaan terwijl je karma had items droppen met natuurlijk de gebruikelijke 5% exp. loss. Ook verhoogde meer dan 5 pk's de kans van droppen bij het dood gaan door npc's.

Goed systeem, niet dat kinderachtige gedoe van WOW, geen xp loss, geen item drops niks.
Een spel moet spanning hebben.. en wow had dat voor mij niet.

Er is niks meer kicken dan met een sloot karma door gebieden heen crossen met een groep PO'ed spelers op je hielen (en alle agro mobs).. met klotsende oksels tegen je pc aan schoppen omdat je internet lagged :D en mensen op TS maar lachen :)

Dat soort spanning hoop ik in AoC ook weer te vinden.
Ja inderdaad. L2's pvp systeem was en is echt werelds. WoW komt daar niet eens in de buurt van. Voor een level 80 zou het
niet veel zin hebben om low levels af te slachten, omdat je er meer last van hebt dan dat je er iets mee wint.
FFA pvp over de hele kaart, en niet in 2 groepen verdeeld zoals WoW. Politics maken het spel dan extra boeiend,
omdat alles en iedereen je vriend en vijand kan zijn!
zoiets hoop ik in AoC terug te zien.

En die verhalen van klotsende oksel ken ik wel jah hahaha

vindt iemand het erg als ik de naam KlotsendeOksel voor m'n toon ga gebruiken? :D

Ik vind het systeem in EQ2 stiekem ook best goed, met als enige nadeel dat mensen buiten de pvp range wel mensen binnen de pvp range kunnen healen. :|

SWG had ook een mooi systeem. Geen rewards, alleen een soort durability loss op je armor, die na verloop van tijd ook verging als je veel moest repareren. En de rest was puur voor de fun. En ook base attacks en defense.

Raffuhl wijzigde dit bericht 28-04-2008 17:01 (69%)

Age of Conan - Flipmode the Herald of Xotli - No Win Scenario - Fury EU PvP server

Housemusic
Reg. datum: 12 oktober 2004

quote:
Raffuhl schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:59:
vindt iemand het erg als ik de naam KlotsendeOksel voor m'n toon ga gebruiken? :D
Ja.
Tweaker in spé

Maarre alle gekheid op een stokje.. Als je bij Dynabyte AoC hebt besteld bel dan ff. vorige week vrijdag heb ik een beta key ontvangen. Ze hadden er nog enkele. Je moet er echt om vragen ze komen er niet zelf mee.

Life is like living only without the peaches

quote:
Assassinator schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:50:
[...]

Wát??? Exp verliezen als je dood gaat is ongelófelijk ghey, echt ik hóóp dat ze dat cancellen. Dat is écht een gigantische afknapper als je het mij vraagt.
Als je geen exp verliest bij het doodgaan... waar zit dan nog de uitdaging? bij geen exp verlies is het gewoon zergen tot je target neervalt. Nu moet je tenminste iets van een tactiek hebben om het beestje neer te krijgen zonder dat je halve team lvl down gaat :)

Een mmo mag best wel weer eens een harde punishment hebben op het lukraak doodgaan :)

Sputnik @ Division Brabant ^^

Reg. datum: 26 november 2006

quote:
Poekie McPurrr schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:33:
[...]
Als je geen exp verliest bij het doodgaan... waar zit dan nog de uitdaging? bij geen exp verlies is het gewoon zergen tot je target neervalt. Nu moet je tenminste iets van een tactiek hebben om het beestje neer te krijgen zonder dat je halve team lvl down gaat :)

Een mmo mag best wel weer eens een harde punishment hebben op het lukraak doodgaan :)
Precies.. kan mij niet hard genoeg zijn.
Er is een lange tijd lang een discussie geweest of er wel of geen player looting zou komen.. volgens mij is dat voorlopig opgeschort, maar dat had het pakket helemaal compleet gemaakt voor mij :)
Niet de epic raid items looten natuurlijk, maar bijvoorbeeld 1-2% geld en PvP-flagged items, iets in die richting. Gewoon om het wat interessanter te maken. Snap niet waarom mensen klagen over het verlies van XP op PvP servers. Dan speel te toch PvE? Daar hebben ze ook sieges en minigames, PvP servers zijn juist bedoeld voor dit soort bonusen.

Heb dit nooit gesnapt in een spel als bijvoorbeeld WoW, waar zelfs op de PvP servers bepaalde gebieden gewoon veilig zijn. Wtf is nou het nut van het spelen op een PvP server als je vervolgens gaat huilen als je iets verliest als je dood gaat. Vaak genoeg meegemaakt dat we bij Capital City van tegenstander stonden alle guards af te raggen, zie je 5 spelers van de tegenstander op hun gemak kijken en de hele guild summonen, en als ze 200 man hebben staan, ja dan vallen ze uiteraard wel aan. Zonder penalty krijgen we weer kamikaze style nuken in de hoop dat je minstens 1 iemand doodkrijgt voordat je sterft, want dan heb je weer wat XP erbij.

Dantar wijzigde dit bericht 28-04-2008 22:43 (13%)

Een -Exp voor doodgaan lijkt mij wel OK. Een paar % eraf laat je geen domme dingen doen, en laat je een beetje opletten :)

Item drops van players lijkt me weer minder. Gold/Items zouden niet van players moeten droppen.

Reg. datum: 11 december 2006

grappig is dat hier op het forum ook erg veel verschillende meningen zijn mbt pvp en penaltys.
En dit is denk ik nu ook het punt van de ontwikkelaars, de één wil dit, de ander dat.

Mijn mmo ervaring gaat niet verder als wow. Maar ik ben zeker groot voorstander van meer PVP en om het spannend te maken zou een penalty leuk zijn.

Waar ik alleen bang voor ben is inderdaad low level players serieus irriteren door te gainken. Dit kan echt héél erg irritant zijn als je het slachtoffer bent. Maar goed een excuus van de meeste players is dat dat soort dingen alleen bij WOW gebeurt omdat er veel kleine kinders spelen. Ik ben dus persoonlijk erg benieuwd hoe het is om met een meer volwassen community een mmo te spelen.

Canon EOS 400D - Tamron 17-50mm f/2.8

Ik betwijfel of het alleen in WoW zal gebeuren, dat ganken van low-levels die daar nog de boel aan het leren zijn. Het is niet alleen irritant, het kan je ook spelers kosten. Bij WoW heeft het mij in ieder geval dermate geirriteerd dat ik, in combinatie dat ik verder de cartoony sfeer niet echt leuk vond...geen enkele zin had om verder te spelen.

AoC zal me al eerder trekken omdat het uiterlijk al veel meer in mijn straatje ligt. Kan me veel makkelijker een voelen met mijn karakter als het er ook een beetje "realistisch" uitziet.

Beware when following a dragon in the fog...you just might hit a mountain on your way. ;)

^^^^^
Reg. datum: 20 november 2000

Dat low lvl ganken is inderdaad erg irritant, ze zouden er bijvoorbeeld goed aan doen om een systeem te hanteren waarbij een highlvl ganker een penalty krijgt in een bepaalde vorm en dat het aantal lvls verschil invloed heeft op die penalty.

Maar er blijven altijd manier om lowlvl's te pesten :P

bv. treintjes trekken, happy slapping en een npc het werk laten afmaken of killstealen etc.

aan de andere kant het maakt het wel realistisch, vroeger in de tijd van de wilden :P ging je ook niet alleen op pad ;)

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Lijkt me niet verstandig om een gold/item verlies als penalty te hebben voor dood gaan. Het is belangerijk dat een mmo een hoop spelers heeft. Als mensen dus zoiets echt spelbrekend vinden dan zullen ze niet spelen, terwijl het voor veel mensen slechts een plus is.

Ik heb liever een volle server met een matige death penalty dan een lege server met een zware death penalty....

Internet Argument: "It's easier to be an asshole to words than to people."

Reg. datum: 07 januari 2003

Ik ben een groot voorstander van een harsh PVP penalty. De reden waarom ik nooit aan WoW ben begonnen is dat wanneer je dood gaat, je vrijwel niks verliest. Gewoon even je spirit ophalen en eventueel de durability van je equipment repareren en klaar is kees. Je hebt nog steeds dezelfde uitrusting, en alles wat je in je inventory had, is er ook nog steeds.

Ik speel nu al zo'n 5 jaar EVE Online en de reden waarom, is toch ook voor een gedeelte dat de resultaten van een PVP gevecht en ook PVE blijvend zijn. Weliswaar heb je toegang tot een verzekering (insurance) waardoor je het verlies van het ship dat je vliegt enigszins kunt opvangen maar dat geld ook alleen in het geval van de oudere, zogenaamde Tech 1 schepen. Over je uitrusting nog maar niet te spreken, want de complete uitrusting (de ship fitting) ben je op uitzonderingen na, kwijt.

En dan heb je nog een soort van rescue-pod, wat tevoorschijn komt wanneer je schip ontploft. Daar binnen in zit je character, dus als je je pod verliest, sterft je character en wordt je wakker op een cloning station. Of je een skill verliest hangt af van de laatste keer dat je je clone hebt geupdate. Is de backup niet recent genoeg, verlies je daadwerkelijk een skill en dat kan makkelijk oplopen tot een maand aan skill training. (Skill training gaat automatisch en real time, of je nou ingelogd bent of niet). En dan is het ook nog mogelijk om implants te verliezen wanneer je pod dood gaat en die krijg je niet vergoed en de kosten hiervan kunnen oplopen tot een meervoud van wat een zogenaamd Capital schip kost.

En toch spelen nog ruim 300,000 mensen EVE Online, en het overgrote deel daarvan is volwassen en dat maakt een MMO een voor mij veel interessantere, intense beleving. Een beetje EXP verliezen in het geval van death is dan ook het minste wat ik verwacht van Age of Conan :)

Eve-online heeft zijn volwassen publiek niet te volledig daaraan te danken. Voornamelijk aan het vrij ingewikkelde UI en systeem.

Het is een geweldige mmo, maar de omgevingen zijn net iets te abstract voor mij.

Zat laatst weer wat AoC filmpjes te kijken en dat hele melee vechtsysteem is zo vet. maand moet maar es snel voorbij gaan...

Funky vidi vici!

quote:
Kingpinda schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:57:
Maarre alle gekheid op een stokje.. Als je bij Dynabyte AoC hebt besteld bel dan ff. vorige week vrijdag heb ik een beta key ontvangen. Ze hadden er nog enkele. Je moet er echt om vragen ze komen er niet zelf mee.
Dynabyte in Dordrecht wist van niets. Moet je het hoofdkantoor bellen ofzo?

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Reg. datum: 07 januari 2003

quote:
Selsery schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:44:
Eve-online heeft zijn volwassen publiek niet te volledig daaraan te danken. Voornamelijk aan het vrij ingewikkelde UI en systeem.

Het is een geweldige mmo, maar de omgevingen zijn net iets te abstract voor mij
Ik heb ook nooit gesteld dat de death penalty de enige reden zou zijn voor het volwassen publiek. Natuurlijk zijn er ook andere facetten die daar aan bijdragen, zoals de complexe, bijna levensechte marktmechanismen en natuurlijk de vloten gevechten met 400 mensen.

Wat ik wel denk is dat de harde werkelijkheid van EVE (je bent nergens safe de sekonde dat je undocked) er toe aan bij heeft gedragen dat er in verhouding veel minder 1337 kiddies zijn dan in andere MMO's en je kunt echt verslaafd raken aan de adrenaline shots die je krijgt wanneer je je schip in combat stuurt waarvoor je dagen of zelfs weken hebt moeten werken. Ik zelf vlieg dan ook een Titan die mij 4 maanden heeft gekost om te bouwen, en als ik die kwijt raak, is die ook echt kwijt, tesamen met de fitting die evenveel kost als de build costs van de Titan.

Dit ter illustratie van mijn standpunt dat mensen niet moeten zeuren om een experience loss binnen hetzelfde level in AoC :)

Baby, Vissie, Gamepie

Nieuwe PCGP (april 2008) is in een preview (op basis van beta) erg enthousiast over AoC. Ze spreken van een veelbelovend spel. Voor velen misschien een zegen, maar voor mij niet bepaald. Dat is het vijandige karakter altijd en overal, zelfs in de steden. Effe AFK gaan lijkt niet verstandig als ik de beschrijving van het gamemagazine mag geloven.
Zal de systemspecs moeten nakijken, want mijn pc'tje is alweer enkele jaartjes oud (2600+ xp mobile; 1 gig; 6600GT 128 VRAM).

Hurtebise wijzigde dit bericht 29-04-2008 10:34 (30%)

EVE-Online (Miss Taheira, Gallente, corp Rising Force), LoTRO (Bluntor, lvl 50 Guard; Blotrun, lvl 3x Captain; kinship Het Legioen van Eriador, Laurelin), WoW (Thungria, lvl 70 NE Hunter, Azjol-Nerub)

Ik zit zelf met een prima pctje, dus ik heb er wel vertrouwen in. Alleen jammer genoeg kan ik er niet tegen als ik geen AA aan heb staan (dure irritatie). Dus zal er over een half jaartje wel weer aan moeten geloven vrees is.

Edit:

Al met al ben ik wel blij dat het spel er zo goed uitziet. Ik hoop alleen dat de engine goed te schalen is zodat veel mensen het kunnen spelen.

Selsery wijzigde dit bericht 29-04-2008 11:01 (25%)

Baby, Vissie, Gamepie

Heb op de wiki gelezen dat je het zal kunnen draaien als je Oblivion kan draaien. Dit is het geval. 30Gb HDD en CPU (2600+ mobile, 2.1 Ghz) gaan drempel zijn hier, heb maar schijfje van 80 gig steken.

EVE-Online (Miss Taheira, Gallente, corp Rising Force), LoTRO (Bluntor, lvl 50 Guard; Blotrun, lvl 3x Captain; kinship Het Legioen van Eriador, Laurelin), WoW (Thungria, lvl 70 NE Hunter, Azjol-Nerub)

Ik zelf hou niet zo van hash penaties, zorgt ervoor dat sommige spelers zeer laf gaan spelen.

Geloof dat ze ook collition detection hebben, dat kan ook worden gebruikt om andere spelers te etteren.

Shuttle st20g5

---------------

quote:
Hurtebise schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:30:
Nieuwe PCGP (april 2008) is in een preview (op basis van beta) erg enthousiast over AoC. Ze spreken van een veelbelovend spel. Voor velen misschien een zegen, maar voor mij niet bepaald. Dat is het vijandige karakter altijd en overal, zelfs in de steden. Effe AFK gaan lijkt niet verstandig als ik de beschrijving van het gamemagazine mag geloven.
Zal de systemspecs moeten nakijken, want mijn pc'tje is alweer enkele jaartjes oud (2600+ xp mobile; 1 gig; 6600GT 128 VRAM).
Artikeltje over de recente optimalisaties in de Dreamworld engine: http://www.massively.com/...increase-in-age-of-conan/ Lijkt dus allemaal wel mee te gaan vallen kwa hardware eisen.

@AFK gaan: elk character kan Hiden, in shaduwen makkelijker dan in vol zonlicht ;) Dus als je afk gaat ff eerst verstoppen. Uiteraard heeft ook elk character Perception, dus je kan 't klos zijn en gevonden worden terijl je op de WC zit :P

@PVP penalties: Helaas heeft Funcom 't PVP al heel erg afgezwakt wat penaltie/bonus betreft. Oorspronkelijk was er player-looting enzo. Nu slechts XP verlies. Als je alleen WoW gespeeld hebt kan je het maar moeilijk voorstellen wat het is om echt spannende PVP te doen; waar je ook echt iets verliest als je het gevecht niet wint. Bv. Knights Online, op zich een waardeloze MMO, had als penaltie dat je de helf van je geld verloor in de PVP area. Maakte dat suffe spel erg leuk juist door die spanning.
quote:
Knowuse schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:21:Geloof dat ze ook collition detection hebben, dat kan ook worden gebruikt om andere spelers te etteren.
Klopt, maakt PVP extra interesant. Een solder kan zo een healer beschermen door tussen de vijand en de healer te blijven.

bstard wijzigde dit bericht 29-04-2008 11:46 (9%)

Runescape heeft/had (ken de huidige situatie niet) ook een zware penalty. Was erg leuk ja, veel spanning. Gelukkig was je enigszins veilig in grote delen. Dat zorgt ervoor dat je ook es rustig kan gamen, wat ik ook erg oprijs stel. Ik denk persoonlijk dat een lichtere penalty meer toevoegt aan de gameplay. Ondanks het spanningsgevoel heb je toch laffe tactieken die zullen worden gebruikt. Ik heb wel vertrouwen dat hoe zwaar de penalty zal zijn, wij daar weinig invloed op zal hebben, en dat funcom het iig leuk zal maken.

edit_2:

collition detection? bedoel je daarmee dat je niet door elkaar heen kan lopen?
ik hoop dat ze dat alleen buiten de steden doen dan :)

Selsery wijzigde dit bericht 29-04-2008 12:01 (11%)

quote:
Hurtebise schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:30:
In de PCGP staat ook dat er verschillende servertypes aangeboden worden. Als jij per se niet aangevallen wilt worden, dan speel je toch op een PvE server? Daar zal ook nog optionele PvP in voorkomen, dus als je het wilt kan je wel de harsens van andere spelers inslaan, maar het wordt niet verplicht. PvP en RP-PvP servers zullen idd. wel uitkijken worden, maar zoals ik het begreep ben je gewoon veilig in steden, alleen niet daarbuiten. Een beetje zoals WoW op PvP servers, maar dan overal buiten de steden onveilig en niet dat bepaalde hele zones 'safe' zijn. Het stealth systeem zal waarschijnlijk niet erg nuttig zijn om mee te AFKen, aangezien mensen met (genoeg) perception daar doorheen kunnen kijken.

Mij lijkt het in ieder geval een heel cool spel. Vanavond ga ik denk ik toch maar even pre-orderen via gcshop. Zelfs als het spel uiteindelijk teleursteld zal het het wel waard worden om toch even die mooie graphics in een online omgeving te kunnen aanschouwen. Wat ik in dit topic hoor over PvP (experience loss) klinkt goed, dus dat zal wel een RP-PvP of PvP servertje worden. Kijk al uit naar de eerste grote guildgevechten! (maar eerst nog even een guild zoeken ;))

Housemusic
Reg. datum: 12 oktober 2004

Over dat XP verlies in PvP, dat geldt toch alleen voor je ''PvP XP'' ?

Het is volgens mij niet zo dat je als lvl 66 speler gaat PvPen en na een keer of tig dood te zijn gegaan je ineens weer lvl 64 bent.
Reg. datum: 03 mei 2007

quote:
Selsery schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:00:
collition detection? bedoel je daarmee dat je niet door elkaar heen kan lopen?
ik hoop dat ze dat alleen buiten de steden doen dan :)
Als ik het goed gelezen heb geldt dit alleen voor PvP / PvE encounters (gelukkig) :)

quote:
Sui schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:41:
Als ik het goed gelezen heb geldt dit alleen voor PvP / PvE encounters (gelukkig) :)
Als je wat rond loopt en iemand komt recht op je af dan word je vanzelf wat opzij geduwd omdat je niet door hem heen kan, maar je loopt wel gewoon verder, dat is gewoon ook met een speler op een PvE server. Overigens heb je het met mobs natuurlijk ook, als er vijf achter je aan zitten en je draait wat om ze heen om een betere positie te krijgen moet je jezelf niet klem zetten in een hoekje, dan heb je een probleem :P

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws