Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Synology DS-106/x07 ^ D-Link DNS-323 ^ Thecus 2100

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic
QuakerderQuak
Reg. datum: 17 december 2001

Ik zou voor de 106 versie gaan en wel om de volgende redenen..
Er zit weinig verschil tussen de goedkopere 107 versies en de 106 versies.. qua kunnen,
Synology vergeet hun oudere producten / klanten niet... dit is goed te zien bij de 101 versie. Via firmware updates kan deze alles wat de 106 versie kan... Dit was in het begin niet het geval zelfde als de 106 versie tegenover de 107 versie qua Itunes server functie. Deze firmware release staat op hun planning komende weken/maanden om hem dus gelijk te trekken met de 107versies...
De 106 versie is sneller dan een 107e. Ik vermoed zelf een stuk sneller. Ik heb zelf de 106e versie en het is leuk dan ie bijna 20MB qua downloads haal, maar je zult zien dat je er vaker naar toe schrijft ;) en je gaat het dus waarderen dat het sneller gaat dan 10MB waar de 107E rond hangt.
Overige verschillen ga je waarschijnlijk niet gebruiken, of heb je zulke belangrijke, vertrouwelijk info bijv dat het secure moet?

En over de usb poorten... vergeet niet.. 1 voor printer, 1 voor usb copy... en 1 voor externe hardeschrijf of 2 schrijven en dan geen printer... en grote kans dat er geen hibernation meer mogelijk is... (nog niet gefixt bij velen op de 106 versies)

Quakie wijzigde dit bericht 03-05-2007 11:23 (17%)

Reg. datum: 07 maart 2003

ADS en SSL is niet belangrijk voor mij. iTunes server heb ik nog nooit gebruikt en kan ik me op het moment weinig bij voorstellen. Het ging zich er puur om dat ik voor 10 euro minder het dubbele geheugen krijg en wat ik hier en daar gelezen heb, is dat geheugen best belangrijk... USB sloten zal ik inderdaad even nakijken.

Zit er trouwens hardwarematig verschil tussen de 106 en de 107... Ik kan natuurlijk de 106 halen ipv de 107e omdat deze goedkoper is en meer geheugen heeft... Maar ik kan me voorstellen dat de ondersteuning voor de 106 natuurlijk korter is dan de 107. Al zal me dit waarschijnlijk niet de 60/70 euro waard zijn. Weten jullie of de 106 nu een miskoop is ten opzichte van de 107e of de 107?

quote:
Webby_143 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:30:
De montage van de QNAP TS-201 was trouwens ook zo gebeurd. De schijfjes gleden er soepel in, ook een discovery progje wat ik weet uninstalled heb. Setupje doorgelopen, er wordt alvast 1 share aangemaakt en klaar. De webinterface werkt goed. alleen bij torrent had ik nu weer het volgende. Ik voeg 1 nieuwe torrent toe, gaat hij mijn 6 lopende ineens controleren, elke zoveel tijd zag ik 0,1 erbij gaan, tot 100%. Dit duurde 40 minuten en toen gingen ze pas weer verder met downloaden.
Hoi Webby_143, kan jij misschien even verklappen hoe dat zit met de temperatuur van zo een qnap? Ik vind de qnap serieus verleidelijk owv zn passieve koeling. Maar als die schijven daardoor poepheet zouden worden, vind ik het al minder interessant natuurlijk ;)

matthias

As the rush comes..

Ik bedacht me dat het maken van een keuze tussen een DS-207.128 (266MHz PowerPC CPU & 128MB) of DS-207+.128 (500MHz ARM CPU & 128MB !! als deze ooit nog gaat uitkomen !!) voor mij af kan gaan hangen van de ondersteuning met betrekking tot (3th party) mediastreaming software zoals TonkyMedia en SlimServer.
note: ipv 207, kun je hier ook overal 107 lezen

Ik vraag me namelijk af of SlimServer wel kan draaien met een ARM CPU. Met de bekende 266MHz PowerPC CPU is het wel mogelijk (deze zit o.a. in de DS-207 en DS-107 en volgens mij ook in de oudere series DS-106, DS106e etc).
TwonkyMedia is echter nog uitgebreider dan SlimServer, omdat deze ook video en foto's kan streamen: Xvid, DivX, AVI, Mpeg etc & JPEG, BMP etc. Ik zag dat de nieuwe x07-series nog niet op de site vermeld staan bij Twonky, dus ook onduidelijk hoe het zit met de support van de ARM/PPC processoren. (De Linksys NSLU2 wordt echter wel ondersteund en heeft als het goed is een ARM CPU. Twonky is dus wel leverbaar voor ARM CPU's)

Dit kan dus ook nog meespelen in de keuze. Niet alleen de snelheid/performance van de CPU, maar ook nog de mogelijkheden/ondersteuning mbt 3th party software op de DS... :?

In ieder geval (voor mij) weer iets om over na te denken... en onderzoek naar te doen.

Q?: Hebben jullie ervaringen met SlimServer en/of TwonkyMedia? (Streamen naar XBOX360, Pinnacle Show Center, Squeezebox etc...?)

Valith wijzigde dit bericht 07-05-2007 17:36 (8%)
Reden: added Q?:

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

Reg. datum: 23 mei 2006

Tot nu toe zijn er nog geen berichten van een functionerende Slimserver-installatie op een ARM gebasseerde nieuwe Diskstation. Het lijkt er echter op dat de ontwikkelaar van SSODS (Slimserver on Diskstation) van Synology een DS-107 heeft/gaat ontvangen. Check deze post op het Slimserver forum.

Op het forum van Synology is te lezen (zie antwoord van de moderator Franklin op mijn vraag) dat er momenteel helaas geen plannen zijn om een DS-207 met een snellere processor uit te rusten.

Voor de geïnteresseerden is hier op SmallNetBuilder een review te lezen van de DS-207.

Reg. datum: 24 mei 2000

quote:
Willem2 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:24:
[...]

Dat zal van het type hardeschijf afhangen (hoe warm hij wordt). In mijn ervaring zijn Samsung vrij koel en Maxtors bijvoorbeeld redelijke heethoofden. Aangezien de 207 2 hardeschijven vlak naast elkaar heeft in een kleine behuizing, zou ik verwachten dat die Fan eerder aangaat vanwege de warmteproductie. En omdat het een kleine fan is zal die redelijk wat herrie maken om de warmte af te kunnen voeren (tenzij er in de 207 een 80mm fan of groter zit, maar dat acht ik niet erg waarschijnlijk).

[...]

Het systeem is linux based, dus de kans zal vrij klein zijn (maar niet uit te sluiten natuurlijk). Voorzover ik heb kunnen zien ondersteunt hij alleen volledige backups (naar lokale HDD, netwerk lokatie of van PC naar landisk), niet incremental of snapshots. Misschien dat de bijgeleverde software dat wel kan, maar die heb ik nog niet geinstalleerd.
Ja heb ook samsung spinpoints. storagereivew.com stond dat die koel zijn + minst energie gebruiken + stilst

had ze op stilte + energie gekocht

The Phenom
Reg. datum: 11 augustus 2002

Erg interessant topic is dit. Ik ben op dit moment een planning aan het maken voor mijn netwerk. Met namen voor het downloaden van nieuwsgroepen zou ik interessse hebben voor de DS-207.

Mijn vraag: Kan je met de DS-207 downloaden uit nieuwsgroepen??

[b]The Reaper of Wayward Souls...[/b]
New Project Development...

Ω is futile

quote:
The Undertaker schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 01:25:
Mijn vraag: Kan je met de DS-207 downloaden uit nieuwsgroepen??
Out of the box niet iig. Als je een beetje handig bent met linux schijnt het er wel op te installeren te zijn.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Satellite Rulezz
Reg. datum: 27 november 2000

quote:
avkooi schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:43:
Tot nu toe zijn er nog geen berichten van een functionerende Slimserver-installatie op een ARM gebasseerde nieuwe Diskstation. Het lijkt er echter op dat de ontwikkelaar van SSODS (Slimserver on Diskstation) van Synology een DS-107 heeft/gaat ontvangen. Check deze post op het Slimserver forum.

Op het forum van Synology is te lezen (zie antwoord van de moderator Franklin op mijn vraag) dat er momenteel helaas geen plannen zijn om een DS-207 met een snellere processor uit te rusten.

Voor de geïnteresseerden is hier op SmallNetBuilder een review te lezen van de DS-207.
De 107+ is wel lekker snel moet ik zeggen:
http://www.synology.com/enu/forum/pic/performance/x07/earlyDS107.jpg
Ik ga voor deze denk ik, maar ik zie wel meer dat ze bij de eerste GB vaak snel zijn en daarna wordt het wat minder.

Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???

Ω is futile

quote:
Binnetie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:32:
[...]

De 107+ is wel lekker snel moet ik zeggen:

Ik ga voor deze denk ik, maar ik zie wel meer dat ze bij de eerste GB vaak snel zijn en daarna wordt het wat minder.
Let erop dat dit alleen gaat werken op een gigabit netwerk; de snelheden zijn te hoog voor een 100Mbit netwerkje nl...

Satellite Rulezz

quote:
Willem2 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:00:
[...]

Let erop dat dit alleen gaat werken op een gigabit netwerk; de snelheden zijn te hoog voor een 100Mbit netwerkje nl...
Gelukkig heb ik die sindskort :9, bij Mobile Harddisk zijn ze vanaf vandaag of morgen te verkrijgen zag ik.

Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???

As the rush comes..

quote:
Willem2 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:00:
[...]
Met een 300MBit WiFi Wireless-N (802.11n) moet je denk ik ook een eind kunnen komen. Bij de maximale snelheid zit je dan aan het plafond van je 300Mbit. (Je moet dan wel de maximale snelheid kunnen halen en niet veel overhead hebben).

Dit routertje lijkt me namelijk wel een mooi apparaat (als deze in NL beschikbaar komt) Linksys WRT300N Wireless-N Gigabit Gaming Router

Lekker je NAS op gigabit aansluiten en verder WiFi (802.11n) 300Mbit mogelijkheden (ook voor je PC, laptop, mediacenter etc etc). Je kunt natuurlijk altijd je PC nog wired aansluiten op gigabit >:)

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

Ik had besloten om de Synology DS-106 te pakken omdat deze goedkoper was dan de 107e. Maandagavond besteld en vanmorgen lag hij op de deurmat. Heb hem snel uitgepakt, even gecheckt wat voor harddisk erin zit (een seagate 7200.9 van 500GB). Ik wist dit niet omdat ik die inclusief schijf had besteld bij mobile harddisk.
Installatie vanaf een computer werkte feilloos! Ik ben tot nu toe zeer tevreden! Echt snelheidstesten van het max. kan ik niet doen, ik heb maar een 100mbit netwerk liggen.

QuakerderQuak

Staar je niet te blind om bovenstaand grafiekje...
De vorige van de verschillende 106 versies was ook niet echt praktijk gebonden. Als je beetje rondsurft kom je diverse mensen tegen met benchmarks van de 106 en zowat niemand haalt de snelheden van Synology. Als de 107 versies 28MB leest en 20MB schrijft mag je denk ik al in je handjes klappen.

(via FTP haalt mijn 106e bijv. lezen 20MB en schrijven 11MB, netto waarden)
Ω is futile

quote:
Valith schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:37:
[...]

Met een 300MBit WiFi Wireless-N (802.11n) moet je denk ik ook een eind kunnen komen. Bij de maximale snelheid zit je dan aan het plafond van je 300Mbit. (Je moet dan wel de maximale snelheid kunnen halen en niet veel overhead hebben).

Dit routertje lijkt me namelijk wel een mooi apparaat (als deze in NL beschikbaar komt) Linksys WRT300N Wireless-N Gigabit Gaming Router

Lekker je NAS op gigabit aansluiten en verder WiFi (802.11n) 300Mbit mogelijkheden (ook voor je PC, laptop, mediacenter etc etc). Je kunt natuurlijk altijd je PC nog wired aansluiten op gigabit >:)
Houd je er rekening mee dat 300Mbit WiFi een fullduplex aanduiding is terwijl een WiFi AP per definitie maar in half duplex werkt? Dat is dus 150Mbit up/downstream. Dus 15~18.75Mbyte/sec maximale doorvoer in beide richtingen. Dus als je het onderste uit de kan wilt halen (en berg af & wind mee zoals hierboven aangegeven) zul je toch echt een kabeltje moeten trekken... :)

Maar goed, ik heb een 160e met een Samsung T166 (niet de langzaamste sata schijf allertijden) en kom toch niet boven de 10Mbyte/sec doorvoer uit op mijn 100Mbit netwerk. Ik betwijfel dan ook of een 1Gbit netwerk nog heel veel zal toevoegen.

QuakerderQuak

Lezen ga je er wel degelijk op vooruit, zie net me reply erboven. Ik heb toevallig zelfde Samsung schrijf erin zitten.
Als ik op de site van SmallNetBuilder kijk in de NAS-charts, zie ik dat de Buffalo Linkstation Pro sneller is dan de Synology DS-207 en de D-Link DNS-323.

http://www.smallnetbuilder.com/images/charts/cached_linechart_13_605_618_512.jpg

Weet iemand een NAS die even snel is, of liefst nog sneller dan de Buffalo Linkstation Pro die 2 harde schijven ondersteund? Mag standaard 2X 500Gb zijn, of een NAS zonder harde schijven.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Reg. datum: 18 maart 2007

Ik zit te twijfelen tussen de 106e en de 107e. Er zit bijna geen verschil tussen deze modellen.

DS 106e:   + Goedkoper
                + Zuiniger in energie verbruik
                - Hitte probleem
 DS 107e: + Geen hitte probleem
                - Duurder
                - Verbruikt bijna 2x zo veel energie |:(

Persoonlijk vindt ik het design van de 106 ook mooier, maar dat even terzijde. Wat zouden jullie doen, de 106e of de 107e :?

S_V wijzigde dit bericht 10-05-2007 09:56 (46%)

Satellite Rulezz

quote:
Dothan schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:37:
Als ik op de site van SmallNetBuilder kijk in de NAS-charts, zie ik dat de Buffalo Linkstation Pro sneller is dan de Synology DS-207 en de D-Link DNS-323.

[afbeelding]

Weet iemand een NAS die even snel is, of liefst nog sneller dan de Buffalo Linkstation Pro die 2 harde schijven ondersteund? Mag standaard 2X 500Gb zijn, of een NAS zonder harde schijven.
Ik had deze ook gezien, hier wordt de DS-207 getest, ikzelf kijk uit naar een DS-207+ en volgens mij gaat die net zo snel als de Buffalo Linkstation...

Edit: Sorry ik bedoel de DS-107+ die is al leverbaar voor de DS-207+ zijn nog geen plannen om te te gaan invoeren las ik ergens.

Binnetie wijzigde dit bericht 10-05-2007 10:46 (7%)

Ω is futile

quote:
S_V schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:46:
Ik zit te twijfelen tussen de 106e en de 107e. Er zit bijna geen verschil tussen deze modellen.

DS 106e:   + Goedkoper
                + Zuiniger in energie verbruik              ]
  - Hitte probleem

DS 107e: + Geen hitte probleem

Persoonlijk vindt ik het design van de 106 ook mooier, maar dat even terzijde. Wat zouden jullie doen, de 106e of de 107e :?
Hoe kom je op het idee dat de 106e een hitte probleem heeft? Bij mij staat hij nu al 2 weken te snorren met een Samsung T166 schijf erin en de ventilator is nog geen 1x aangeslagen (zelfs niet tijdens het kopieren van 90GB data). Tevens is de kast niet erg heet aan de buitenkant, slechts handwarm. Ik heb wel hetere landisks in mijn handen gehad...

En had de 107e niet meer geheugen en/of een snellere CPU erin zitten?

Willem2 wijzigde dit bericht 10-05-2007 10:25 (3%)

Satellite Rulezz

quote:
Willem2 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:23:
[...]

Hoe kom je op het idee dat de 106e een hitte probleem heeft? Bij mij staat hij nu al 2 weken te snorren met een Samsung T166 schijf erin en de ventilator is nog geen 1x aangeslagen (zelfs niet tijdens het kopieren van 90GB data). Tevens is de kast niet erg heet aan de buitenkant, slechts handwarm. Ik heb wel hetere landisks in mijn handen gehad...

En had de 107e niet meer geheugen en/of een snellere CPU erin zitten?
Nee ze zijn beide bijna identiek. De DS-107+ heeft meer geheugen en snelle cpu.

quote:
Binnetie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:46:
[...]

Edit: Sorry ik bedoel de DS-107+ die is al leverbaar voor de DS-207+ zijn nog geen plannen om te te gaan invoeren las ik ergens.
van de DS-207 is een 128Mb versie van, die heeft dezelfde CPU. Maakt dit uit kwa snelheid? Of heb je hier alleen wat aan als je die SLIM server programma gebruikt?
De D-link DNS-323 is sneller dan de DS-207, dus die 128mb versie moet dan wel heel snel zijn om de D-link voorbij te gaan.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Satellite Rulezz

quote:
Dothan schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:44:
[...]

van de DS-207 is een 128Mb versie van, die heeft dezelfde CPU. Maakt dit uit kwa snelheid? Of heb je hier alleen wat aan als je die SLIM server programma gebruikt?
De D-link DNS-323 is sneller dan de DS-207, dus die 128mb versie moet dan wel heel snel zijn om de D-link voorbij te gaan.
De DS-207 is er in 64 en 128 Mb maar met beide een 266 mhz cpu. Die 128 was voor de Slimserver idd jah.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: