Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDD] Microsoft Zune ervaringentopic- Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 maart 2004

Zijn er mensen die de Zune werkend hebben gekregen op een Mac? Ik weet dat het kan met visualisatie maar ben eerder benieuwd naar andere oplossingen net zoals je een iPod met winamp kunt syncen.

Edit:
Ik heb wel wat gevonden maar niet geprobeerd omdat ik 'nog' geen Zune heb. Net zoals de Mac overigens maar dat maakt niet uit. Check:
Zune-online.comZunescene.com
Gizmodo.com

Dagg wijzigde dit bericht 17-07-2008 17:21 (52%)

Reg. datum: 11 januari 2007

Geen idee, ik weet niet of zunlocker en hdhack op de mac werken, net zoals de zune software.

Zo heb/had ik het probleem dat de zune software niet alle liedjes herkent.

Dus, wat je nodig hebt:
zunlocker
hdhack,

HDhack zorgt ervoor dat de zune zichtbaar wordt als externe hdd, echter kun je hierop niets zetten omdat dit enkel in de zune software gaat. zunlocker zorgt ervoor dat de zune software tijdens het syncen ermee stopt, waardoor de zune op sync blijft hangen. Nu kun je gewoon alle files via deze computer naar de zune kopiëren ;)

Nu doe ik alleen nog via de software foto's en video's syncen, de muziek gaat wel via explorer :P

Reg. datum: 07 september 2005

Na anderhalf jaar met veel tevredenheid mijn Zune 30 te hebben gebruikt, ligt er nu een Zune 80 op me te wachten. Nu wil ik als eerste de muziek van mijn 30 op mijn 80 hebben. Dit zijn zo'n 5000 van de 6000 nummers van mijn collectie ofzo. Hoe kan ik dit het slimste doen? Want ik wil dus niet alle nummers die mijn Zune software in zijn collectie heeft, op mijn nieuwe Zune zetten.

Made by zzzimon

MVP Windows Live Platform

Wat je kunt doen is even inloggen op een ander account en dan de Zune-software starten (in Guest-modus verbinden dus), je kunt dan alle muziek terugkopiëren vanaf je Zune naar je computer. Daarna kun je je nieuwe Zune eraanhangen en de boel weer overzetten. :)

Alex) wijzigde dit bericht 20-07-2008 22:36 (6%)

Reg. datum: 03 november 2004

Weet iemand of het ook mogelijk is om te kijken hoe vol je batterij zit tijdens het opladen? En dan het liefst op een manier dat je het op je PC kan bekijken...

Woosh-begone

quote:
Arie Bombarie schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:40:
Weet iemand of het ook mogelijk is om te kijken hoe vol je batterij zit tijdens het opladen? En dan het liefst op een manier dat je het op je PC kan bekijken...
Bij mij wisselt hij tussen een oplaadicoontje en hoe ver hij is, als ik het me goed herinner. Via de PC kan denk ik niet.

Q6600 - 8800GT - P5N32-E SLI Plus - 4 GB PC5300 - Thermalright/Nexus/Antec

Heeft iemand trouwens een oplossing voor de oplader van de Zune?
Deze kan ik namelijk enkel via de pc opladen...

Ik heb wel zo'n usb-stopcontact ding, waar ik de ipod ook altijd mee deed opladen, enkel werkt dit niet bij de Zune...

Het zou namelijk wel zo handig zijn als dit ook werkend kan, want anders zit ik na een paar uur zonder op vakantie... ;)

Reg. datum: 12 december 2000

quote:
vandevorst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:05:
Ik heb wel zo'n usb-stopcontact ding, waar ik de ipod ook altijd mee deed opladen, enkel werkt dit niet bij de Zune...
Ik heb thuis ook zo'n oplader en die werkt prima met de Zune. Heb je misschien eentje die specifiek voor de iPOD is gemaakt?

Power is nothing without control

Nee, de oplader had ik bij een goedkope chinese mp3 speler ofzo gekregen, werkte vervolgens ook bij de ipod... (ook gsm trouwens)
Alleen nu niet bij de zune, erg raar.

Reg. datum: 17 oktober 2006

Misschien dat dat hij maar een beperkt amperage kan leveren de standaard adapter van de zune kan 1.5 ampere leveren en misschien levert die van jouw maar 300mA (mili ampere) kan zijn dat hij t daarom niet trekt?

Overigens heb ik nu sinds een aantal weken ook een Zune 80GB ben er zeer tevreden mee eindelijk heb ik mijn hele muziek collectie bij, heb ook wat games erop gezet en een zune klok/alarm werkt overigens ook prima :D
Vind het fijn dat hij ook radio heeft en het grote scherm is ook super.
Hoef k zo teminste ook niet mee te doen in de i-pod hype :P

Weet iemand nog een goede (draagbare) fm transmitter en werkt de 80 gb eventueel ook met de oude Zune FM-Transmitter?

-NRG- wijzigde dit bericht 24-07-2008 06:45 (37%)

Ehm, volgens mij zijn al die usb-laders maximaal 0.5A, en de zune heeft inderdaad 1.4 nodig.

Er zal toch een oplossing voor moeten zijn lijkt me? Best irritant eigenlijk...

Reg. datum: 12 december 2000

quote:
vandevorst schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:40:
Ehm, volgens mij zijn al die usb-laders maximaal 0.5A, en de zune heeft inderdaad 1.4 nodig.

Er zal toch een oplossing voor moeten zijn lijkt me? Best irritant eigenlijk...
Even naar de winkel gaan en zo'n lader kopen die iPOD/Zune compatible is. Bij mij stond het specifiek op de verpakking geloof ik.

Power is nothing without control

Ik zit daarvoor nu op internet te zoeken, en het is nogal een probleem. Overigens heeft de ipod een stuk minder nodig dus...

Het enige wat ik eigenlijk gevonden heb, is de orginele zune oplader. Kost 30 dollar en dan heb je nog een omvormer van US/EU nodig...

0.5A gaat ook prima werken hoor, het laden duurt alleen wat langer. De max stroom op usb is namelijk 0.5A.

Nikon: D3;
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8

quote:
ThunderNet schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:55:
0.5A gaat ook prima werken hoor, het laden duurt alleen wat langer. De max stroom op usb is namelijk 0.5A.
Toch werkt het niet... Heb de zune er 2 uur aangehad en ging niet eens aan ;)

-Edit-

Nu werkt de oplader wel, zal wel stof ofzo tussen gezeten hebben :S

Naja, scheelt me weer wat geld :D

vandevorst wijzigde dit bericht 24-07-2008 11:15 (26%)

Reg. datum: 06 augustus 2005

quote:
Alex) schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 01:56:
[afbeelding]

Zo, ik mag me hier ook melden. Sinds vanochtend, 10.00 stipt, ben ik de trotste bezitter van een Zune, de zwarte 8 GB-versie. Maandagavond besteld, vanochtend ontvangen via UPS (Express).

Ik mocht voor $150 bestellen in de Microsoft Company Store, en een Zune kostte... $150. Verzendkosten en import betaalt Microsoft (volgens de site was het $60.13 shipping, import weet ik niet), ben 'm nu lekker aan het vullen - werkt prima.
Met alle respect maar ik vind em op de eerste generatie gameboy lijken maar dan wat kleiner en zwart. Ik vind het goed als er een echte ipod killer op de markt komt maar de zune zal het toch echt niet worden. Microsoft moet zich gewoon blijven richten op de zakelijke markt en entertainment aan andere over laten.

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Wat een onzin. De Zune is helemaal geen slechte speler, en misstaat zeker niet op de PMD-markt. Daarnaast zijn ze ook relatief gezien best succesvol. Natuurlijk valt de hype van de iPod niet te evenaren, maar dat betekent niet automatisch dat je het slecht doet.

Ik heb een zune en een ipod, en de zune werkt net wat beter vind ik persoonlijk.

Heb sinds vandaag ook de tv-kabel binnen, was een euro of 6, en werkt echt perfect! Alleen spelletjes kun je niet op de tv krijgen :P
Video's zien er nog redelijk goed uit, foto's al helemaal geweldig en muziek gaat super.

quote:
RoD schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:26:
Wat een onzin. De Zune is helemaal geen slechte speler, en misstaat zeker niet op de PMD-markt. Daarnaast zijn ze ook relatief gezien best succesvol. Natuurlijk valt de hype van de iPod niet te evenaren, maar dat betekent niet automatisch dat je het slecht doet.
Ik zeg ook niet dat die slecht is in gebruik. Het zal vast een prima mp3 en video speler zijn. Wat ik wel zeg is dat ik em erg lelijk vind, met name de 30 gb versie in het bruin?? Sorry hoor... Ook lijkt het design veel te veel op een ipod, dus wat krijg je? Een lelijke variant op de ipod, niet slim van MS.

Verder kan Microsoft dit soort producten niet verkopen. Microsoft heeft geen bezieling. Ik bedoel "welcome to the social"? Wat is dat dan? Daarom zeg ik dat MS zich op de zakelijke markt moet blijven richten. Die hoeven geen bezieling alleen cijfers, daar zijn ze goed in...

quote:
Watcherob schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:14:
[...]

Ik zeg ook niet dat die slecht is in gebruik. Het zal vast een prima mp3 en video speler zijn. Wat ik wel zeg is dat ik em erg lelijk vind, met name de 30 gb versie in het bruin?? Sorry hoor... Ook lijkt het design veel te veel op een ipod, dus wat krijg je? Een lelijke variant op de ipod, niet slim van MS.
Alleen de formfactor is gelijk aan de iPod. De verhoudingen van het scherm, de besturing, en de interface zijn allemaal anders. Die formfactor is verder enorm standaard en die heeft Apple ook niet verzonnen. Als je zo gaat redeneren lijken ze allemaal op elkaar. Er zijn nu eenmaal een aantal vaste concepten in hoe je een speler op kan bouwen. Het moet allemaal wel efficiënt blijven.

En dat jij bruin niet mooi vindt is een mening, een ander vindt het namelijk weer wel mooi.
quote:
Verder kan Microsoft dit soort producten niet verkopen. Microsoft heeft geen bezieling. Ik bedoel "welcome to the social"? Wat is dat dan? Daarom zeg ik dat MS zich op de zakelijke markt moet blijven richten. Die hoeven geen bezieling alleen cijfers, daar zijn ze goed in...
Wederom een mening, totaal niet gestaafd met feiten. De Zune verkoopt, en krijgt aandacht, dus wat dat betreft is er niets aan de hand voor MS. Ik ben er zelfs verbaast over dat ze in zo'n korte tijd zoveel aandacht voor hun PMD hebben weten te creeëren terwijl de andere grote PMD-merken een beetje blijven steken qua publiciteit.

Je zet je mening neer als feiten, en dat vind ik persoonlijk een beetje gek.

quote:
RoD schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:19:

Je zet je mening neer als feiten, en dat vind ik persoonlijk een beetje gek.
Is dat zo? Ik zeg toch "ik vind em lelijk". Ik mag toch wel een mening geven?
En dat de Zune lijkt op de ipod is toch niet slim. Al is het maar omdat het hier gaat om Apple vs. Microsoft. Microsoft had met iets heel anders moeten komen. Ik vind persoonlijk de interface van de Zune mooier (mening hé) dan de ipod. Alleen je moet toegeven dat Microsoft geen bezieling mee kan geven aan hun producten, niet alleen met de zune maar ook met Vista "the wow starts now"?

Als je dan toch feiten wil. Steve Balmer heeft het zelf toegegeven toen ze hem vroegen of hij niet jaloers was op de iphone hype en de passie die eromheen hangt. Toen zei die "als je me vraagt wat ik liever heb? Passie en 4% marktaandeel of geen passie en 90% marktaandeel, dan hoef ik geen passie". Dat zegt genoeg. Is niet per definitie slecht maar met dit soort producten werkt dat niet goed, vooral als je moordende concurrentie hebt.

=]
Reg. datum: 14 februari 2004

quote:
Watcherob schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:44:
[...]

En dat de Zune lijkt op de ipod is toch niet slim. Al is het maar omdat het hier gaat om Apple vs. Microsoft. Microsoft had met iets heel anders moeten komen. Ik vind persoonlijk de interface van de Zune mooier (mening hé) dan de ipod. Alleen je moet toegeven dat Microsoft geen bezieling mee kan geven aan hun producten, niet alleen met de zune maar ook met Vista "the wow starts now"?

Als je dan toch feiten wil. Steve Balmer heeft het zelf toegegeven toen ze hem vroegen of hij niet jaloers was op de iphone hype en de passie die eromheen hangt. Toen zei die "als je me vraagt wat ik liever heb? Passie en 4% marktaandeel of geen passie en 90% marktaandeel, dan hoef ik geen passie". Dat zegt genoeg. Is niet per definitie slecht maar met dit soort producten werkt dat niet goed, vooral als je moordende concurrentie hebt.
Elk apparaatje van die grootte met een scherm en knoppen lijkt op een iPod. Dat de iPod nou eenmaal bekendheid verworven heeft in elke bevolkingsgroep betekend niet dat elke mogelijke tegenhanger direct van 't 'scherm met knopjes'-idee af moet stappen.
Dit is mening tegen mening,

Vostro 1700 2048mb/160gb/7200rpm -> X-Fi Notebook PCI-Express -> Denon 1705 -> Dali 505's

=]
Reg. datum: 14 februari 2004

-edit- nvm, volgende keer maar 'ns eerder de search erbij pakken. ;)

Goudvis Jan wijzigde dit bericht 26-07-2008 17:12 (78%)

Vostro 1700 2048mb/160gb/7200rpm -> X-Fi Notebook PCI-Express -> Denon 1705 -> Dali 505's

quote:
Watcherob schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:44:
[...]

Mja sorry, maar dit:
quote:
Verder kan Microsoft dit soort producten niet verkopen. Microsoft heeft geen bezieling. Ik bedoel "welcome to the social"? Wat is dat dan?
... vind ik toch behoorlijk ongefundeerde onzin.
quote:
En dat de Zune lijkt op de ipod is toch niet slim. Al is het maar omdat het hier gaat om Apple vs. Microsoft. Microsoft had met iets heel anders moeten komen. Ik vind persoonlijk de interface van de Zune mooier (mening hé) dan de ipod.
Ten eerste, ik vind uberhaubt niet dat hij op de iPod lijkt. De gelijkenissen zijn vrij algemene gelijkenissen die bij wel meer fabrikanten/apparaten gelden. Zo kun je ook wel zeggen dat Apple het van Archos afgekeken heeft. Onzin. Het zijn gewoon een aantal vaste concepten waar je nu eenmaal aan vast moet houden omdat je niet eindeloos kan variëren in dit soort concepten. Wat ik hierboven ook al zei.
quote:
Alleen je moet toegeven dat Microsoft geen bezieling mee kan geven aan hun producten, niet alleen met de zune maar ook met Vista "the wow starts now"?
Mja ik vind dat hele bezieling-argument onzin. MS zet met de Zune een speler neer die zich qua mogelijkheden best kan meten met de andere topfabrikanten, en voegt daar nog iets extra's aan toe met het hele socialgedeelte. Dat jij dat niks vindt, prima, maar je projecteert je mening als feit door te zeggen dat MS dan dit soort producten niet kan verkopen.
quote:
Tsja, wie wil er nou geen marktaandeel? Daaruit afleiden dat MS geen bezieling heeft of wat dan ook vind ik een beetje teveel eigen conclusies trekken. En welke fabrikant is er nou niet jaloers op de iPod-hype? Iedereen wil wel dergelijke verkoopresultaten. Maar dit is eigenlijk een beetje een non-discussie. Kijk naar de gebruikerservaringen en de aandacht die de Zune krijgt. Daaruit kun je niet anders concluderen dan dat de Zune echt niet misstaat in de PMD-markt. Dat ze de iPod niet kunnen verslaan zegt niets, dat is niemand tot nu toe gelukt.

Nou goed, ik snap wel dat ik hier met Zune fanboys te maken heb, dus (lichte) kritiek tegenover Zune of MS is natuurlijk geen goed idee. Ik zal het maar laten liggen verder. Al is het gebrek aan zichtbare bezieling, passie, liefde voor het product, hoe je het ook wil noemen een algemeen bekend euvel bij MS. Het zal er misschien wel zijn maar ze stralen het niet uit. Apple (en sommige andere fabrikanten) hebben dat wel, daar creëer je een bepaalde lifestyle mee. Nu begint dat bij Apple sekte achtige vormen aan te nemen dus das weer het andere uiterste...

Wat ik me wel afvraag is of iemand dan toevallig verkoopcijfers heeft van de Zune, daar ben ik wel benieuwd naar...
quote:
RoD schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:19:
voegt daar nog iets extra's aan toe met het hele socialgedeelte. Dat jij dat niks vindt, prima, maar je projecteert je mening als feit door te zeggen dat MS dan dit soort producten niet kan verkopen.
Wat houdt dat hele social gedeelte dan in? Het liedjes doorsturen met wifi? Het meeluisteren met andere in de trein?

Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: