Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en besloten mijn oude 2de generatie iPod Touch de verkopen en voor een Zune HD te gaan. Dit vanwege verschillende redenen; ten eerste ben ik op zoek naar iets nieuws. Heb deze iPod al anderhalf jaar en ben wel weer toe aan een leuke nieuwe gadget. Daarnaast wordt ik de laatste tijd erg moe van iTunes in de zin van het werkt allemaal te traag en het synchen is te onhandig. Ook krijg ik het nog steeds niet voor elkaar om fatsoenlijk videos op het apparaat te krijgen maar dat zal aan mij zelf liggen waarschijnlijk. Ook ben ik zeer gecharmeerd van de Zune HD, zeker ook vanwege de interface en de betere geluids- en beeldkwaliteit. Jammer is dus dat hij nog niet officieel te krijgen is in Europa; laat staan Nederland. Dat wordt dus toch importeren.
Heb uit deze thread al vernomen dat
dit een vrij betrouwbare site is om een Zune HD over te vliegen naar Nederland. Zo zou ik dan inclusief verzendkosten ongeveer €150,- kwijt zijn, wat natuurlijk een koopje is voor een dergelijk apparaat. Ook zou er dan geen importheffing bij komen omdat betreffende webshop er bijvoorbeeld $20 value op zet. Iemand die nog meer ervaringen heeft met deze webshop en mij nog even verder gerust kan stellen?
Daarnaast heb ik nog een aantal vragen die ik graag nog beantwoord wil hebben voordat ik op de aanschaf doorzet. Een kleine opsomming:
1) Ik hoor veel tegenstrijdige berichten wat betreft de beschikbaarheid van bepaalde features in Nederland. Werkt de HD Radio feature nu wél of niet in Nederland? Zelfde geldt voor de marketplace; kan ik deze gebruiken hier in Nederland of heb ik geen mogelijkheid om apps op mijn Zune te zetten.
1.5) Is de Zune Marketplace ook via de PC te access-en? In de zin van, dat ik niet alleen via Wi-Fi connectie apps kan downloaden, of dat het ook álla iTunes via de PC kan, of kan dat niet?
2) Zijn er accessoires die aanbevolen zijn? De TV dock lijkt me aardig, maar ik ben bang dat ik hem voor die prijs (70-80 euro) te weinig ga gebruiken. Enkele andere leuke alternatieven?
3) Heb begrepen dat er dus geen AC adapter bij zit en dat het dus standaard out-of-the-box net als de iPod Touch alleen via USB op te laden is. Klopt dit?
4) Hoe zit het met de software/firmware? Als ik nu een Zune HD importeer, welke software zit er dan standaard op? Heb begrepen dat de meest recente inmiddels 4.5 is. Kan ik hem vanuit Nederland vlekkenloos updaten als er dus weer nieuwe software/firmware beschikbaar is?
5) Hoe werkt het met synchroniseren? Zit er bepaalde software bij zoals iTunes zodat ik gemakkelijk track-namen kan aanpassen en dergelijke, of gaat alles handmatig met kopieer-plak werk in Windows Verkenner?
Dat was het wel ongeveer. Zeer veel dank voor diegene die mij kan helpen! En sorry als de helft van mijn vragen erg obvious ergens hier in deze thread staan maar heb niet echt de tijd om 70 paginas door te zoeken!