Religion has no place in public schools the way facts have no place in organized religion
We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.
Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!
Ik zou me beter kunnen vinden in een andere splitsing. Ik denk dat PRG erbij gebaat is als in iedergeval het 'Architecture' gedeelte terug verhuist. Immers, goede code vloeit voort uit goede architectuur. Wat overblijft is dan een duidelijk kopje 'Software Engineering' waarbij de nadruk ligt op ondersteunende/sturende processen.
Religion has no place in public schools the way facts have no place in organized religion
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn
Reg. datum: 26 december 2000
In der tijd was het een mooi idee om PRG op te splitsen in 3: PRG / SEA / DTE.
Echter, ik denk dat we ons doel misschien een beetje te ver zijn doorgeschoten. De opsplitsing PRG / DTE vind ik goed.
Echter, ik vraag me af: wat is de toegevoegde waarde nu van het opsplitsen van PRG in PRG en SEA ? Wat voor extra hebben we er mee bereikt ? Niet veel eigenlijk; behalve dat het nu voor de mensen die een topic willen openen misschien verwarrend is waar ze dat topic nu eigenlijk best openen.
PRG & SEA terug in één forum samenbrengen zal opnieuw meer diversiteit in het forum brengen, en dat zal het makkelijker maken voor topics die zich op de grens tussen SEA & PRG bevinden.
Het zal ook beter zijn voor topics die initieel met een 'PRG - insteek' geopend zijn, en die later meer naar een SEA insteek evolueren en vice versa.
Architectuur omvat 'normale' ontwerpen. Ik spreek dus absoluut niet over een gedeeltelijke overbrenging van 'architectuur' naar PRG, maar een volledige. Dus een sectie 'Programming & Architecture'.
Wat er overblijft is 'Software Engeneering', ik denk daarbij aan topics die bijvoorbeeld gaan over Agile ontwikkelen en alles wat daar maar mee te maken heeft. Methodieken en processen die je ondersteunen in het ontwikkel proces. Hoe ga je bijvoorbeeld om met "klanten op schoot". Of een dergelijke sectie overigens toekomst heeft zou ik niet weten.
Ik denk dat dat ermee te maken heeft dat programmeren op zichzelf gewoon geen leuke activiteit is. Het is veel intessanter om een architectuur op te zetten en 'het grote plaatje' te bedenken, realiseren en samenvoegen. Dus dit maakt ook wel dat mensen die wat meer ervaren zijn en welke dus minder code kloppen maar op een hoger abstractieniveau normaliter bezig zijn zich minder geroepen voelen om in PRG uit te leggen hoe je substr gebruikt.quote:-NMe- schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:44:
Wat me wel opvalt is dat er in de afgelopen 2 jaar geleidelijk aan een terugloop van regulars is in P&W/PRG. Er zijn steeds minder vaste posters, waar het 3 jaar geleden een hecht groepje te noemen was. Dat hoeft trouwens niet iets slechts te zijn, maar dat is dus het enige wat me opvalt aan de posts en posters in PRG.
Als ik op zoek ben naar wat inzichten/meningen rond een bepaalde functie kom ik daar tegenwoordig met de search daar echt 99% van de tijd uit. En anders bestaat er ook nog zoiets als Google e.d.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Architectuur omvat ontwerpen, en dus moet architectuur tegelijk met implementatie besproken worden, terwijl de ontwerpstap die daartussen zit in een apart forum moet?quote:mark platvoet schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:03:
@-NMe-
Architectuur omvat 'normale' ontwerpen. Ik spreek dus absoluut niet over een gedeeltelijke overbrenging van 'architectuur' naar PRG, maar een volledige. Dus een sectie 'Programming & Architecture'.
Wat er overblijft is 'Software Engeneering', ik denk daarbij aan topics die bijvoorbeeld gaan over Agile ontwikkelen en alles wat daar maar mee te maken heeft. Methodieken en processen die je ondersteunen in het ontwikkel proces. Hoe ga je bijvoorbeeld om met "klanten op schoot". Of een dergelijke sectie overigens toekomst heeft zou ik niet weten.
Dat is natuurlijk al een tijdje zo, het is echt niets nieuws.quote:LauPro schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:49:
[...]
Ik denk dat dat ermee te maken heeft dat programmeren op zichzelf gewoon geen leuke activiteit is. Het is veel intessanter om een architectuur op te zetten en 'het grote plaatje' te bedenken, realiseren en samenvoegen. Dus dit maakt ook wel dat mensen die wat meer ervaren zijn en welke dus minder code kloppen maar op een hoger abstractieniveau normaliter bezig zijn zich minder geroepen voelen om in PRG uit te leggen hoe je substr gebruikt.
Als ik op zoek ben naar wat inzichten/meningen rond een bepaalde functie kom ik daar tegenwoordig met de search daar echt 99% van de tijd uit. En anders bestaat er ook nog zoiets als Google e.d..
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn
Nee dat zeg ik dus niet. Ik zeg dat de ontwerpstap ook mee moet naar PRG. Kort door de bocht dus alles wat van invloed is op de (uiteindelijke) code.quote:-NMe- schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:00:
Architectuur omvat ontwerpen, en dus moet architectuur tegelijk met implementatie besproken worden, terwijl de ontwerpstap die daartussen zit in een apart forum moet?
Software Engeneering omvat nog vele ondersteunende processen. In mijn vorige post had ik daarvoor bijvoorbeeld de Agile methodiek genoemd. Maar je kunt ook denken aan onderwerpen omtrent issue management systemen. Of ik nu Bugzilla gebruik of Jira, mijn uiteindelijke code zal er niet veel door veranderen maar het is wel degelijk een belangrijk onderdeel van Software Engineering.
Ik krijg een beetje het gevoel dat ik aan je 'kindje' zit wat betreft deze scheiding? Het enige wat je namelijk in je reacties tot nu toe doet is tegengas geven. Ik verwacht niet dat je het met mij eens bent maar een constructieve reactie is uiteraard wel wenselijk.
edit:
Misschien onstaat de meeste verwarring dan ook wel door de verkeerd gebruikte term 'Software Engineering' aangezien dit al 'architecture' en 'programming' omvat.
mark platvoet wijzigde dit bericht 20-09-2007 14:41 (7%)
Dan heb je voor het nieuwe forum dus tools en processen op het oog in plaats van methodieken?quote:mark platvoet schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:31:
[...]
Nee dat zeg ik dus niet. Ik zeg dat de ontwerpstap ook mee moet naar PRG. Kort door de bocht dus alles wat van invloed is op de (uiteindelijke) code.
Software Engeneering omvat nog vele ondersteunende processen. In mijn vorige post had ik daarvoor bijvoorbeeld de Agile methodiek genoemd. Maar je kunt ook denken aan onderwerpen omtrent issue management systemen. Of ik nu Bugzilla gebruik of Jira, mijn uiteindelijke code zal er niet veel door veranderen maar het is wel degelijk een belangrijk onderdeel van Software Engineering.
Ik begrijp dat je dat denkt, omdat het gedeeltelijk ook wel waar is. Echter, ik heb er niks tegen om het forum op te doeken als er echt totaal geen draagkracht voor is. Iets waar ik nog niet helemaal van overtuigd ben.quote:Ik krijg een beetje het gevoel dat ik aan je 'kindje' zit wat betreft deze scheiding? Het enige wat je namelijk in je reacties tot nu toe doet is tegengas geven. Ik verwacht niet dat je het met mij eens bent maar een constructieve reactie is uiteraard wel wenselijk.
Suggesties voor een betere naam zijn sowieso altijd welkom.quote:edit:
Misschien onstaat de meeste verwarring dan ook wel door de verkeerd gebruikte term 'Software Engineering' aangezien dit al 'architecture' en 'programming' omvat.
De Tweakers.net Tijdlijn
Ik zie een duidelijk verschil tussen het ontwerpen van software en het implementeren. Ik ontwikkel mijn software meestal op papier door veel nadenken en overleggen. Als het ontwerp klaar is kan ik mijn ontwerp bij verschillende programmeurs neerleggen (of zelf doen) omdat het hapklare brokken zijn waarvan de in- en outputs bekend zijn.
Als het compleet scheef is wat ik denk zou ik het ook graag weten.
't Giet zoas 't giet | Nederlands en Belgisch [k]ubuntu forum
Je kunt niet alles 100% afdekken en als ik kijk naar de discussie's in de fora op GoT m.b.t. programmeren is dat ook niet nodig.
Overigens zijn 'even een ontwerpje maken en dat lekker in elkaar hacken' jouw woorden en niet de mijne. Ik ben dan misschien geen fulltime programmeur, maar ik stuur wel mensen aan op dit gebied.
Volgens mij is het eerst uitdenken en dan implementeren alleen goed voor kleinschalige projecten. Bij grotere projecten wil je volgens mij ook heel snel prototypes gaan maken, zodat de klant vroegtijdig kan aangeven wat goed is en wat niet goed is.
Misschien zijn de projecten die ik doe wel te klein en te specifiek om te bevatten waar jij het over hebt.
Hmm, dat heb ik gemist. Ik denk trouwens dat die namen ook wat verwarring zouden scheppen onder de 14-jarige beginnende programmeurs die niet weten waar ze dan hun PHP-topicje moeten stoppen. "Het heet toch 'programmeren' wat ik doe?quote:AlainS schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:45:
Ik stelde een paar weken geleden 'Software Development' en 'Software Implementation' voor. Daar werd niet op gereageerd, maar ik ben nog steeds van mening dat je daarmee een duidelijke scheiding maakt.
De Tweakers.net Tijdlijn
De Tweakers.net Tijdlijn
Duss.. dan ben je voor wat Alain zegt?quote:-NMe- schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 01:24:
De gevorderde computergebruiker heeft er last van als "zijn" forum vervuild wordt met topics die er niet horen. Nu kunnen wij die als modforce wel steeds op de goeie plek zetten, maar als je met goede naamgeving het probleem kan voorkomen, dan is genezen niet meer nodig.
* therat10430 is zelf wel voor Alain's plan of gewoon alles gezellig bij elkaar, enige topic dat hier echt goed loopt was/is het multi-core topic
Games maken in C#, voor de Xbox360 en pc? Microsoft XNA! Chat mee! irc://efnet.xs4all.nl /join #XNA
De Tweakers.net Tijdlijn
Een andere indeling (even zonder daar een waarde-oordeel aan te koppelen) zou kunnen zijn wat ze een lange tijd terug ook met spielerij hebben gedaan: een problemen/vragen forum en een discussie forum. Weet jij nog of zo'n indeling destijds ook de revue is gepasseerd, -NMe-?
.oisyn wijzigde dit bericht 15-10-2007 15:23 (27%)
Dat lijkt mij persoonlijk de beste oplossing. Het vakgebied is erg breed en volgens mij heb je op alle vlakken zowel typische kleine probleempjes als grote discussies (en is dat dus een betere verdeling).quote:.oisyn schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:20:
Een andere indeling (even zonder daar een waarde-oordeel aan te koppelen) zou kunnen zijn wat ze een lange tijd terug ook met spielerij hebben gedaan: een problemen/vragen forum en een discussie forum. Weet jij nog of zo'n indeling destijds ook de revue is gepasseerd, -NMe-?
Volgens mij niet, maar ik denk wel dat dat een discussie waard is.quote:.oisyn schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:20:
Maar goed, we gaan het er in DC even over hebben.
De Tweakers.net Tijdlijn
Misschien moet het forum gewoon zo blijven en langzaam aan groeien. Net als de abstractie en kennisniveau van de developers groeit...
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart Sitecore
- Ik kan niet zingen, geen gitaar spelen en niet drummen.... ik hou het wel bij Rock Band
Juist dan gaan mensen het weer prachtig vinden (Denk aan de josty band *blauw* *blauw* *rood*, *blauw* *blauw* *rood)