Devschuur feedbacktopic

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Scroll voor de oorspronkelijke topicstart even naar beneden.
Topicstart update
Tijden veranderen, en daarom verandert ook het doel van dit topic. Hoewel de vragen die we oorspronkelijk graag beantwoord wilden zien nog steeds gedeeltelijk open staan, willen we dit topic ook graag gebruiken voor algemene feedback op het plaatselijke beleid in deze hoofdgroep, al dan niet naar aanleiding van een specifiek slotje.
Oorspronkelijke topicstart
Het is alweer bijna 5 maanden geleden dat de Devschuur een grote verandering ondergaan heeft. De kleinste hoofdgroep van GoT heeft het aantal subfora meer dan verdubbeld; er zijn 3 fora bijgekomen en van de bestaande subfora zijn de policies enigszins aangepast. Vooral in Graphics is er wat veranderd door de ruimte die we gecreëerd hebben voor WiP's en showcases.

Nou zijn we als Devschuurcrew erg nieuwsgierig hoe jullie de wijziging vooralsnog ervaren hebben, en vooral ook of er ruimte is voor verbetering. Enkele vragen waar we graag antwoord op zouden willen hebben zijn onder andere:
  1. Hoe is het beleid in de nieuwe subfora (te weten Graphics, Software Engineering & Architecture en Development Tools & Environments)? Is het compleet? Kunnen er dingen anders?
  2. Een aantal fora blijft vrij rustig. Hoewel we dat wel verwacht hadden en daar geen probleem mee hebben zou het natuurlijk fijn zijn als het wat levendiger zou worden. Hebben jullie daar nog ideeën voor/over?
Uiteraard staan we open voor elke soort commentaar, dus als je andere opmerkingen of suggesties hebt, dan zijn die meer dan welkom. Wij zijn in elk geval erg nieuwsgierig naar jullie mening. :)

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 17-10-2006 00:33 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:50
Eigenlijk heb ik helemaal niets gemerkt van de verandering op forum-drukte gebied; omdat ik 5 fora teveel vind om afzonderlijk te lezen had ik een active topics filter (maar met list_category_topics is dat gelukkig niet meer nodig).

De verandering vind ik niet direct een verbetering, maar misschien is het voor de mods e.d. wel makkelijker geworden?

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 19:06

Gerco

Professional Newbie

Om eerlijk te zijn vind ik DTE wel heel erg rustig. Ik kijk er weinig in, maar als ik dat een keer doe staan er 5 topics ofzo, ik weet niet of dat een apart subforum rechtvaardigt.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Vanwege dat er maar max 3 fora in de myreact kunnen kijk ik maar heel zelden in SEA en DTE.
Ik weet niet of veel users vanuit myreact hier kijken, maar het zou de activiteit op de nieuwe fora volgens mij wel ten goede komen als die limiet opgerekt kan worden.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Er lijkt in DTE te weinig kennis aanwezig. Er zijn maar weinig mensen die alle hoeken en gaten van apache echt kennen. Ik hoor daar ook niet toe. GoT is voor mij dan ook niet de site waar ik background info over AMP ga zoeken. Dat is geen verwijt, naar niemand toe, maar de topics vallen een btje dood daardoor.

Verder zou DTE een flinke boost kunnen krijgen door verschillende FAQ's speciaal voor DTE's op te stellen.

Ik loop al een tijdje met het idee om een FAQ / tutorial te bouwen waarin wordt beschreven hoe je de 'ultimate all-round' AMP machine kan bouwen. Dan denk ik aan goeie oplossingen voor rotating logs, van Apache en SQL, HTTPS, MOD_SSL, MySQL runtime Stats, etc. Maar ook natuurlijk PHPEclipse en de daarbij horende debugger. Of misschien wel Zend Studio.

Ik heb bij beide pakketten de debugger nog nooit lekker werkend gekregen, maar dat kan ook aan mijn systeem liggen.

Ook software als X-cart, osCommerce of ZEN-Cart zouden in mijn ogen goed passen in DTE, maar er zijn blijkbaar maar weinig tweakers die ervan gebruik maken. (Of hier hun vraag stellen).

Dan moet ik er ook bij zeggen dat, als je je eigen DTE eenmaal goed heb zoals jij het wil, het subforum weinig 'nieuws' meer voor je brengt.

/ me hoopt dat 't bovenstaande een beetje is waar om gevraagd werd.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

huh ? ik mag m'n eigen topic reply niet editten.

[ Voor 14% gewijzigd door megamuch op 01-08-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

megamuch schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 18:36:
huh ? ik mag m'n eigen topic niet editten.
Bedoel je niet je eigen reply ipv topic? :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Motrax schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 17:50:
offtopic:
Gekkenhuis, dit topic vult heel de actieve topic lijst van Myreact :X
:*
Mithrandir schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 17:52:
De verandering vind ik niet direct een verbetering, maar misschien is het voor de mods e.d. wel makkelijker geworden?
Voor ons is het er niet makkelijker op geworden, maar alles is wel veel duidelijker gescheiden nu, net zoals het dat voor jullie is, als het goed is. Dat was in elk geval wel de insteek. ;)
justmental schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 18:30:
Vanwege dat er maar max 3 fora in de myreact kunnen kijk ik maar heel zelden in SEA en DTE.
Ik weet niet of veel users vanuit myreact hier kijken, maar het zou de activiteit op de nieuwe fora volgens mij wel ten goede komen als die limiet opgerekt kan worden.
Dat heb ik zelf inderdaad ook altijd een beetje een tekortkoming gevonden. Maar anderzijds kun je die limiet wel blijven verhogen. Maar wie weet valt er wel wat te onderhandelen met crisp. :+
megamuch schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 18:35:
Er lijkt in DTE te weinig kennis aanwezig. Er zijn maar weinig mensen die alle hoeken en gaten van apache echt kennen.
DTE heeft dan ook niets met Apache te maken; Apache-config hoort in Windows Servers en Software danwel Non-Windows Operating Systems. ;)
Verder zou DTE een flinke boost kunnen krijgen door verschillende FAQ's speciaal voor DTE's op te stellen.
Dat ben ik met je eens, en als er mensen zijn die zinnige FAQ's en howto's denken te kunnen schrijven voor DT&E danwel SE&A dan is dat meer dan welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het lijkt helemaal nergens op. Ze zouden de hoofdverantwoordelijke voor de devschuur veranderingen moeten ontslaan :(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Modbreak:Ik weet dat jullie het vervelend vinden dat je active topics helemaal vol staan met dit topic. Als jullie je daar echt aan ergeren, post dat dan niet hier maar in [Feat] Alias weglaten uit de active topics. Ik heb zojuist een paar offtopic replies verwijderd, en hoop dat dat nu niet meer hoeft. :)

@.oisyn: je hebt preventief ontslag genomen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
De splitsing van WEB & GFX vind ik erg geslaagd. De splitsing van PRG, SEA en DTE een stuk minder eerlijk gezegd. DTE kan op zich wel alleen, omdat die er imo wel duidelijk buiten hoort. PRG en SEA vind ik echter zo overlappend dat die beter samengevoegd kunnen worden.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:46
Ik volgde voornamelijk alleen het oude /14, dus nu /14 + /86 + /87. Kwa scheiding kan in me er wel in vinden. Het is alleen spijtig dat het nogal rustig is in de laaste 2 fora. Het maakt mij niet veel uit, want op die manier kan in nog makkelijker goede topics eruit halen die anders helemaal verzuipen.

Het rustige heeft misschien ook te maken met het nivo van die doelgroep, dat die minder geneigt zijn om snel even een topic te openen voor een bepaald probleem. Ook is het al een aantal jaar een grote groep, binnen die doelgroep, die hetzelfde blijft er komen weinig vers bloed bij.

Ik hoop wel dat er iets meer activiteit in komt.

Verder gebruik ik dat hele myreact niet, dus wat hierboven genoemd wordt heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
DT&E is niet alleen voor programmeertools bedoeld, maar ook voor tools als Photoshop. Alle omgevingen die gebruikt worden in één van de andere 4 Devschuurfora kunnen besproken worden in DT&E.

Persoonlijk vind ik de scheiding tussen PRG en SE&A trouwens logischer dan de scheiding tussen WEB en GFX. Bij webdesign heb je nog heel veel met grafische presentatie te maken. Bij het schrijven van software is het ontwerp en de implementatie doorgaans goed gescheiden; ik zou in principe in elk topic in SE&A mee moeten kunnen discussiëren, puur op basis van theoretische kennis. Dat geldt niet voor de topics in PRG, waar de vragen altijd programmeertaalafhankelijk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Eigenlijk ben ik het wel eens met de meesten hier, SEA lijkt overbodig en DTE eigenlijk ook. Helaas is het niet bepaald druk. Als je die fora niet kwijt wilt zou ik overwegen SEA en DTE te mergen onder een andere naam.

Software Engineering & Architecture en Development Tools & Environments, dat past goed bij elkaar wat mij betreft. Strip it down.. "Software Engineering" en "Development Tools", zonder het een niet het ander. "Architecture" en "Environments".. bij beide weet ik niet echt wat ik me erbij moet voorstellen. Architectuur? Omgevingen? Wie dit niet ongelovelijk vaag vindt mag het zeggen ;)

Maargoed, ik ben dan niet opgeleid met dergelijke termen, wellicht zijn ze enorm handig, maar ik vind ze maar vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
Architectuur is het ontwerpen van een programma, net als bij een huis maar doen wij dat voor computerprogramma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Ey ik kan niet editten? Anyway, met "vaag" bedoel ik dat discussies over programmeer omgevingen net zo goed in Programming kunnen, niet? Architecture hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Sybr_E-N schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:57:
Architectuur is het ontwerpen van een programma, net als bij een huis maar doen wij dat voor computerprogramma's.
Niet helemaal. Architectuur is een stukje vager dan dat. Software engineering lijkt meer op wat je schrijft; architectuur is meer het raamwerk waaraan je je programmaontwerp hangt. Vergelijk het met het bouwen van een huis: architectuur is in die zin te vergelijken met een stijl (gotisch, modern), generiek dus. Engineering is in die zin te vergelijken met een tekening van het huis: waar komt de deur, waar laat je de ramen, dat soort dingen. En als laatste is er implementatie, wat uiteraard te vergelijken is met het daadwerkelijk bouwen van het huis. :)

Overigens hebben development tools nog wel het minste met SE&A te maken, omdat je daarbij eigenlijk helemaal niet met tools aan het werken bent. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 01-08-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik vind het idee achter de opsplitsing goed. Ik volgde enkel /14 maar ik heb het idee dat sinds de opsplitsing er minder Algemene topics komen. Dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Ik vind het iig wel geestig, aangezien ik mij meer interesseer in architecture dan het programmeren zelf, ik ben dan ook een die-hard SEA-lurker ;-)

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik vind de opsplitsing compleet crap. Maargoed, het is niet mijn beslissing en ik betaal niet :P dus ik moet er maar mee leren leven. Ik vind het jammer dat er communities 'uit elkaar getrokken' zijn, waardoor bijv het 'oude' /13 en /14 niet meer bestaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Opzich is de splitsing niet crap maar de doelgroep voor deze subfora's is gewoon veel minder op GoT, het is splitsen en het risico lopen weinig posts of samenvoegen en het wordt onoverzichtelijk.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Afbeeldingslocatie: http://www.hurkmans.demon.nl/smilies/stupid.gif

Ik kijk eigenlijk vrijwel nooit in DTE en al helemaal nooit in SEA, terwijl daar wel potentieel onderwerpen zouden kunnen staan die mij interesseren (SQL, MS SQL Server related). Dat is een nadeel aan de opsplitsing. Voor mij was de opsplitsing niet nodig.

Maar ik zie ook wel voordelen in de opsplitsing, zoals onderwerpen die niet zo snel ondersneeuwen in de stortvloed aan (bijvoorbeeld) [C#] of [PHP] onderwerpen.

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik vind de naamsverandering van /14 wel positief. Er zijn sindsdien een stuk minder javascripterts enzo die met hun meuk ons als een gek op de TR laten drukken. De splitsing van /13 vind ik minder. Nu moeten we de "oude vete" als /14 gaan uitvechten tegen /13 en /85, das nie eerlijk!

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

HunterPro schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:08:
ik vind de opsplitsing compleet crap. Maargoed, het is niet mijn beslissing en ik betaal niet :P dus ik moet er maar mee leren leven. Ik vind het jammer dat er communities 'uit elkaar getrokken' zijn, waardoor bijv het 'oude' /13 en /14 niet meer bestaat. :)
En je vindt het crap omdat??

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Creepy schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:41:
[...]

En je vindt het crap omdat??
cause I can. :P nee ik ben gewoon een beetje de weg kwijt. Dat merk ik ook met de opsplitsing van FG. Je hebt niet meer alles bij elkaar staan en dus lees je minder en ga je dingen missen. Alsof je een gemengde gymklas opeens gescheiden laat sporten zegmaar. Het werkte in /13 soms niet omdat het wat vollig was en erg wollige richtlijnen had over wat er nou wel en niet thuis hoorde. Dat is nu allemaal veel stricter, maar dat betekent dat ik een topic over schilderen op de computer niet meer naast een topic over vectors op websites tegenkom. Wat logisch is, maar omdat er nu dus een muur tussen zit klik ik niet meer zo makkelijk door en lees ik dus minder. Jammer, vind ik dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

True, maar onderwerpen als welke Storage Engine gebruiken binnen MySQL, komen imho toch beter tot z'n recht in DTE. Dat kan je ook doortrekken naar Apache. Welke SSL implementatie gebruik je? ApacheSSL of MOD_SSL of ...

Zo'n topic heeft 0,0 zin in Software Algemeen of in NOS / WOS fora. Als ik een lijstje zou maken aan dev tools die ik gebruik zou dat er zo uit zien:

Apache*
MySQL
PHP*
Homesite 5
Zend Studio
Eclipse
Dreamweaver
Smarty
(speciale libs inbegrepen)

Dus hoort het imho wel weer in DTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik kan me wel vinden in HunterPro's mening :) Het las altijd vele malen makkelijker dan wat het nu is. Het onderscheid tussen topics is leuk bedoeld maar tot welk doel? Overzicht? Op dit moment heb je 5 fora waar er eerst 2 waren, topics staan veel meer verdeeld, minder reacties, minder community gevoel.. gevolg: de enige sfeer die er nog is hangen in "Webdesign, Markup & Clientside Scripting" en "Graphics". (En "Programming".)

Het leuke van de Devschuur was altijd dat het veelzijdig was zonder overdreven te gaan splitsen, W&G voor de lichtere zaken zoals javascript, 2D, 3D, HTML, CSS etc. - makkelijk en overzichtelijk. Programming was de zwaardere kost, .NET, Java, C++, OOP, etc.

Keep it simple, imo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:47

André

Analytics dude

Ik heb mijn Active Topics zo ingesteld dat ik alleen Devschuur fora, LA, SM, VV, wat crewfora en nog wat fora zie. Zo bestaat bij mij de Active Topics lijst alleen maar uit interessante topics, en het zal mijn reet roesten in welk forum dat staat. Als ik dan alles wil zien staat er boven de AT een knop "zonder filter". Dat werkt dus hetzelfde als mensen die via de Myreact surfen maar dan met meer fora en net iets mooier. En ik heb het ook nog eens onder alt-a staan, makkelijker kan niet.

Ik mis dus helemaal niets en heb geen last van die scheiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 14:10
Ik ben het grotendeels met HunterPro en Annie eens. Het klopt ook wel een beetje met m'n verwachtingen: in forums als DTE en SEA gebeurt zo weinig dat ik er nooit kijk, maar daardoor mis ik ook die enkele topics die er wel interessant zijn. Ik heb ook het idee dat er topics in die forums staan die veel meer reacties zouden krijgen als ze 'gewoon' in PRG (of voorheen P&W) zouden hebben gestaan.

Ik heb verder ook het idee dat alle forums een beetje aan het doodbloeden zijn. Ik kijk zelf alleen met regelmaat in PRG maar ik reageer er (tegen mijn oude gewoonte in) zelden; er waren vlak voor de splitsing heel weinig actieve topics, en wat er nu staat is wel iets meer maar voor mij niet interessant (VB.NET, MySQL, lees-de-documentatie-vragen). Mijn ervaring is dat P&W vóór de opslitsing veel beter was dan de drie software development forums samen.

Maar los van míjn ervaring heb ik niet het idee dat de forums inhoudelijk overzichtelijker zijn geworden. Waarom staat bijvoorbeeld "AI schrijven voor Yahtzee-spelletje" in SEA, maar een vergelijkbaar topic als "Efficient zoeken in collectie van subsets?" in PRG? En wat doet "[php] PDF mailen" in SEA; lijkt me een typisch PRG topic? Zelfs als dit soort dingen beter geregeld worden, blijft het waarschijnlijk zo dat veel mensen (ikzelf tenminste) topics van verschillende forums interessant vinden, maar niet meer op één forum terecht kunnen. Als het gevolg van de splitsing is dat ik méér forums moet bijhouden om de boeiende topics te volgen, dan lijkt me dat voor mij tenminste niet makkelijker. Ik vraag me af wie het wel als makkelijker ervaart?

[ Voor 6% gewijzigd door Soultaker op 01-08-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Soultaker schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:56:
Ik ben het grotendeels met HunterPro en Annie eens. Het klopt ook wel een beetje met m'n verwachtingen: in forums als DTE en SEA gebeurt zo weinig dat ik er nooit kijk, maar daardoor mis ik ook die enkele topics die er wel interessant zijn. Ik heb ook het idee dat er topics in die forums staan die veel meer reacties zouden krijgen als ze 'gewoon' in PRG (of voorheen P&W) zouden hebben gestaan.
Sommige mensen lijken een verkeerd beeld te hebben van DT&E. DT&E is een forum dat een afsplitsing is van het oude Software Algemeen. Topics die nu in DT&E staan stonden vroeger in de grote SA-vergaarbak onder te sneeuwen, en ik denk dat ze dan in DT&E toch iets beter staan. Ik denk ook niet dat ze minder replies krijgen dan ze vroeger in SA gekregen zouden hebben, maar dat is gebaseerd op persoonlijk gevoel en kan ik niet nameten. :)
Ik heb verder ook het idee dat alle forums een beetje aan het doodbloeden zijn. Ik kijk zelf alleen met regelmaat in PRG maar ik reageer er (tegen mijn oude gewoonte in) zelden; er waren vlak voor de splitsing heel weinig actieve topics, en wat er nu staat is wel iets meer maar voor mij niet interessant (VB.NET, MySQL, lees-de-documentatie-vragen). Mijn ervaring is dat P&W vóór de opslitsing veel beter was dan de drie software development forums samen.
Twee dus. ;) Overigens moet je ook in overweging nemen dat het nu zomervakantie is, en veel mensen gewoon out of the office zijn of niet op school zitten. Als vanouds laat dat de topicfrequentie in de Devschuur teruglopen, en ik heb niet het idee dat dat meer is dan andere jaren eigenlijk? :)
Maar los van míjn ervaring heb ik niet het idee dat de forums inhoudelijk overzichtelijker zijn geworden. Waarom staat bijvoorbeeld "AI schrijven voor Yahtzee-spelletje" in SEA, maar een vergelijkbaar topic als "Efficient zoeken in collectie van subsets?" in PRG? En wat doet "[php] PDF mailen" in SEA; lijkt me een typisch PRG topic? Zelfs als dit soort dingen beter geregeld worden, blijft het waarschijnlijk zo dat veel mensen (ikzelf tenminste) topics van verschillende forums interessant vinden, maar niet meer op één forum terecht kunnen. Als het gevolg van de splitsing is dat ik méér forums moet bijhouden om de boeiende topics te volgen, dan lijkt me dat voor mij tenminste niet makkelijker. Ik vraag me af wie het wel als makkelijker ervaart?
De splitsing is niet doorgevoerd om het makkelijker te maken, maar om het overzichtelijker te maken en vooral ook om een professionelere doelgroep aan te trekken en vast te houden. Vooralsnog lijkt dat niet helemaal te werken, maar ik wil september en de grote instroom van studenten even afwachten voor ik zeg of dat mislukt is of niet.

Overigens heb ik beide topics die je noemt (stil) verplaatst, daar heb je zonder meer gelijk over. Ik denk dat we die gewoon gemist hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 22:17
Ik vind het ( excuse my French ) helemaal pr*t, en compleet onnodig ook.
SEA moet gewoon terug naar PRG want dat forum is zo dood als een pier en is gewoon een onderdeel van 'het programmeren'.
DTE kan daar ook gewoon bij in want het zijn exact dezelfde mensen die die paketten gebruiken en kennen.
De verschillen zijn gewoon te klein om een apart forum te rechtvaardigen; dit kan in een topictitel makkelijk opgelost worden. ( Ja het duurt ff voordat iedereen weet hoe een titel eruit zou moeten zien maar het lukt toch altijd maar weer )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

farlane schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 01:19:

DTE kan daar ook gewoon bij in want het zijn exact dezelfde mensen die die paketten gebruiken en kennen.
Dus omdat dat dezelfde mensen zijn moet het maar in 1 forum? Wat als die mensen nou gewoon 2 forums checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:20
Ik ben het wel met veel mensen hier boven mij eensch: ik volg een aantal onderwerpen (voornamelijk in SEA en DTE) niet echt. Enerzijds omdat het me (blijkbaar) niet genoeg interresseert, anderszijds omdat 'mn blik er niet meer op valt'.

Wel vind ik dat het veel duidelijker geworden is WAAR je topic hoort. En als het niet duidelijk is, kun je toch vaak wel uitsluitsel vinden in de betreffende FAQ's. En dat dwingt mensen iig wel weer om na te denken voor ze iets posten, en dat helpt dan wel weer aardig tegen "wat gaat er fout in deze query"-topics :+

En over het eventuele gebrek aan belangstelling: zo lang maak ik nog geen deel uit van de actieve bevolking van GOT, dus echt vergelijken kan ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik moet zeggen dat de reacties tot nu toe vooral laten zien dat mensen niet in meerdere fora willen kijken, en ik denk vooral omdat ze dat niet gewend zijn (er was altijd maar 1 P&W en 1 W&G). Ik kan niet anders zeggen dan gewoon leren de activetopics en je myreact goed te gebruiken als je meerdere fora wilt scannen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

.oisyn schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:17:
[..]
Ik kan niet anders zeggen dan gewoon leren de activetopics en je myreact goed te gebruiken als je meerdere fora wilt scannen.
Jammer, ik filter namelijk helemaal gaan fora. Overal waar ik in kan, komt op mn active_topics list. Naja, een beetje blauw tussen al dat rood misstaat ook niet hoor :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
RaZ schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:20:
[...]

Jammer, ik filter namelijk helemaal gaan fora. Overal waar ik in kan, komt op mn active_topics list. Naja, een beetje blauw tussen al dat rood misstaat ook niet hoor :P
Dat geldt ook voor mij, en ik kan net even iets meer fora zien dan jij. ;) Ik kan niet zeggen dat ik er last van heb ondervonden eerlijk gezegd.

De algemene tendens hier lijkt te zijn dat jullie het wel duidelijker vinden, maar te "lui" zijn om in meerdere fora te kijken waar er vroeger maar twee waren. Dat moet simpel op te lossen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RaZ schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:20:
[...]

Dan filter je toch gewoon wel? Je kunt namelijk ook mét ingesteld filter de active_topics ongefilterd zien. Meerdere mogelijke filters zou misschien een mooie feature zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 02-08-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

.oisyn schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:43:
[...]

Dan filter je toch gewoon wel? Je kunt namelijk ook mét ingesteld filter de active_topics ongefilterd zien. Meerdere mogelijke filters zou misschien een mooie feature zijn.
Ik GoT altijd op Active_Topics, en ook alle 5 de devschuur fora's. Het went vanzelf wel hoor denk ik ;)
Nu loopt het allemaal wat sneller dan normaal, het is nieuw.

Ik filter namelijk niets, omdat ik alle onderdelen interresant vind. In mijn geval zou ik een filter kunnen gebruiken die geen aliasses liet zien.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 20:13

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hey is dat nieuw? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Dus je hebt je MyReact, je Active Topics ongefilterd, je Active Topics gefilterd, ongefilterde Active Topics per hoofdgroep en gefilterde Active Topics per Hoofdgroep. Dus er zijn genoeg mogelijkheden om je topics goed bij te houden.

[ Voor 12% gewijzigd door André op 02-08-2006 12:59 . Reden: toevoeging ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

André: en ook nog eens een gefilterde active topics per hoofdgroep :)
.edit: moet je niet ineens gaan editen, nou lijk ik een spuit 11 :P

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 02-08-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Active Topics.. nooit geweten dat je tegenwoordig forums kan filteren. Ik stam nog uit de periode waar de pagina daaronder 1 grote lijst met topics was.
My React.. altijd gedacht dat dit simpelweg een kopje was voor een submenu waar ik o.a. mijn profiel kan wijzigen.

Tsja.. dan wordt het wel een ander verhaal ineens. :)

Hoe intensief worden deze onderdelen door GoT-ters gebruikt? Veel of weinig? (Zijn daar statistieken van?)

Edit: En ik hang hier al rond sinds 28 september 2000, met gemiddeld 3 berichten per dag en een totaal van 5022 ga ik er vanuit dat ik een gemiddelde gebruiker ben. Als ik dit al niet weet.. dan moeten er toch meer mensen zijn die bovenstaande features niet gebruiken of zelfs niet afweten van het bestaan ervan? :o

[ Voor 26% gewijzigd door Blue-eagle op 02-08-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat je een gemiddelde gebruiker bent en het niet weet, wil niet zeggen dat de meeste andere gemiddelde gebruikers het ook niet weten :). Posten heeft op zich weinig te maken met de nieuwsgierigheid naar forumfeatures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Laatst online: 22-09 22:17
André schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 08:35:
Dus omdat dat dezelfde mensen zijn moet het maar in 1 forum? Wat als die mensen nou gewoon 2 forums checken?
Mijn insteek is nog steeds dat als de meerderheid op die manier werkt ( maar naar 1 forum kijkt dus ) de software zich moet aanpassen aan de gebruikers en niet andersom. Dus ja, daarom moet het gewoon weer 1 forum worden.

Wat heb je eraan om lekker je eigen weg te bewandelen als het tot gevolg heeft dat dat forumonderdeel afsterft ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
farlane schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:07:
Wat heb je eraan om lekker je eigen weg te bewandelen als het tot gevolg heeft dat dat forumonderdeel afsterft ?
Als dat onze insteek was had ik dit topic niet geopend. :) Maar ik betwijfel eerlijk gezegd dat "de meerderheid" er zo over denkt, simpelweg omdat er toch gereageerd wordt op topics in SE&A en DT&E. Het probleem zit heb in het geval van SE&A denk ik eerder in het feit dat de mensen die zich op dat niveau met programmaontwerp bezig houden, GoT niet kennen danwel niet nodig denken te hebben, en daarom zelf geen topics openen. In het geval dan DT&E denk ik dat mensen nog niet helemaal begrijpen wat er al dan niet in thuishoort, aangezien mensen zich steeds maar weer lijken te verbazen over het feit dat Photoshop-topics tussen de topics over MySQL lijken te horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:39:
Dat je een gemiddelde gebruiker bent en het niet weet, wil niet zeggen dat de meeste andere gemiddelde gebruikers het ook niet weten :). Posten heeft op zich weinig te maken met de nieuwsgierigheid naar forumfeatures.
Snap ik wel ;)

Maar, vanuit mijn perspectief zou ik kunnen begrijpen dat die twee forums niet de aandacht krijgen die ze verdienen juist doordat men (waaronder ik) weinig ingangen heeft naar die twee forums.

Ik weet niet of de admins hier statistieken hebben, of misschien zelfs een gedragspatroon van de gebruikers op GoT, maar dan zou je relatief makkelijk kunnen uitzoeken hoe men GoT gebruikt en hoe mensen wel of niet bij SEA en DTE terecht komen. Met Google Analytics zou je dat relatief makkelijk kunnen tracen, heet "funnels" volgens mij :)

(Maar het lijkt erop dat de mods hier eigenlijk meer op zoek zijn naar een bevestiging dat die twee bestaansrecht hebben ;) )

* Blue-eagle laat het hierbij, mening lijkt me duidelijk inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Blue-eagle schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:19:
[..]
Edit: En ik hang hier al rond sinds 28 september 2000, met gemiddeld 3 berichten per dag en een totaal van 5022 ga ik er vanuit dat ik een gemiddelde gebruiker ben. Als ik dit al niet weet.. dan moeten er toch meer mensen zijn die bovenstaande features niet gebruiken of zelfs niet afweten van het bestaan ervan? :o
Mijn moeder is een tijdje terug langs de kant van de weg gezet omdat ze met mistlicht aan reed.
"Ik wist niet eens waar die knop zat", waren haar woorden. M'n ouders hadden net een nieuwe auto (maandje of 3-4). Ze heeft al bijna 30 jaar dr rijbewijs.

Dat je hier al bijna 6 jaar rondhangt, mag je wel een gemiddelde gebruiker zijn. Maar je hebt ook de tijd voor React meegemaakt. Als het jou verders niet intresseerd wat de features zijn, net zoals het mistlicht van een nieuwe auto, dan kan dat zo zijn.

Bij elke nieuwe versie van React worden de features prima getest, net als je bij een nieuwe auto een boekie krijgt waar de knopjes voor zijn.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Ik surf al jaren op dezelfde manier door got. Ik tik "gath" in mijn browserbalk en kies vervolgens met het pijltje omlaag voor de juiste url. Klik vervolgens naar /14 of /13. Ik kijk wat rond en vervolg mijn weg door achter list_topics/ een ander getal te tikken. En daarbij liep ik vroeger altijd een rondje langs 2 à 3 forums. /14 en /13 waren een beetje vaste kost en af en toe keek ik ook wel eens in bookmark en lurkte zo kort rond in een ander forum.

En omdat het zo'n automatisme is, vergeet ik stomweg /87 (die moest ik even opzoeken :o) vaak.
Misschien moet ik toch eens gaan kijken naar dat activetopics.

Hopelijk gaat het volgende niet op ;)
Oude beren dansen leren is zwepen verknoeien
Overigens is de leegte van deze forums ook gewoon te wijten aan het feit dat er minder interesse is in deze onderwerpen en/of omdat de onderwerpen zich niet zo goed lenen voor een forum (imho). Voor de opsplitsing waren er ook weinig onderwerpen op die gebieden. En alle eerdere pogingen om hier meer leven in de blazen, zijn allemaal jammerlijk mislukt.

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is er trouwens expres gekozen voor DTE om deze topic in te plaatsen? Dus om de postcount op te krikken? :+

(Ja ik weet het, het is a) zomaar of b) (en -NMe- kennende) omdat DTE het meest neutraal is tov het oude /13 vs /14 ;))

offtopic: @Annie: cool icon :). DOTT heerst.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 02-08-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:37:
Is er trouwens expres gekozen voor DTE om deze topic in te plaatsen? Dus om de postcount op te krikken? :+

(Ja ik weet het, het is a) zomaar of b) (en -NMe- kennende) omdat DTE het meest neutraal is tov het oude /13 vs /14 ;))
Je kent me goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
*schop*

Is dit alle feedback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Blijkbaar.

Als er andere zaken zijn waar mensen over willen feedbacken dan de punten uit de TS mag dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Wat ik me vooral afvraag is of er onder de mensen die klaagden over de onhanteerbaarheid van 5 subfora ook mensen zijn die de genoemde oplossing al dan niet kunnen waarderen, en waarom wel/niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:39
André schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:42:
Blijkbaar.

Als er andere zaken zijn waar mensen over willen feedbacken dan de punten uit de TS mag dat ook.
Er moet toch wel wat te rellen zijn ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-NMe- schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:22:
Wat ik me vooral afvraag is of er onder de mensen die klaagden over de onhanteerbaarheid van 5 subfora ook mensen zijn die de genoemde oplossing al dan niet kunnen waarderen, en waarom wel/niet. :)
hey, dat is wel handig :o
Ik zie alleen een linkje daarheen vanuit http://gathering.tweakers.net/forum/list_category/4
imo zou het handig zijn als dat linkje op een makkelijker vindbare plek (ook) te vinden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
He dit topic heb ik al de tijd gemist. Ik ben wel blij met de nieuwe forum verdeling. De topiclijst is weer wat overzichtelijker geworden. Ik ben ook blij dat er nu ook de mogelijkheid is om graphic showcases te doen. Jammer dat het nog niet echt populair is. Misschien dat dat nog komt.

De enige kritiek die ik heb is de faq. Jammer dat dat niet goed lukt. Misschien moeten we alle bestaande artikelen uit het groepsproject gewoon alvast toevoegen aan de faq. Wachten tot de faq compleet is wordt toch een verhaal zonder einde. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
HawVer schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:00:
He dit topic heb ik al de tijd gemist. Ik ben wel blij met de nieuwe forum verdeling. De topiclijst is weer wat overzichtelijker geworden. Ik ben ook blij dat er nu ook de mogelijkheid is om graphic showcases te doen. Jammer dat het nog niet echt populair is. Misschien dat dat nog komt.
Er is pas een paar weken lang ruimte voor dat soort topics, en het is natuurlijk nog vakantie, dus ik heb goede hoop dat dat inderdaad nog wel gaat komen. Er was in elk geval redelijk wat vraag naar, AFAIK. :)
De enige kritiek die ik heb is de faq. Jammer dat dat niet goed lukt. Misschien moeten we alle bestaande artikelen uit het groepsproject gewoon alvast toevoegen aan de faq. Wachten tot de faq compleet is wordt toch een verhaal zonder einde. :)
Ik neem even aan dat je het over de FAQ voor Webdesign, Markup & Clientside Scripting hebt. Het wordt misschien inderdaad tijd dat daar eens vaart achter gezet wordt, binnenkort eens kijken wat er te regelen valt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet aan die FAQ gedacht heb. :P

FAQ's voor de andere subforums hebben iets minder haast vermoed ik, en dan met name voor SE&A, al zouden dingen als korte Nederlandstalige uitleg over een aantal bekende design patterns vast gewaardeerd worden. Evenals een korte uitleg over wat dat "softwarearchitectuur" nou eigenlijk is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
Erkens schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:27:
[...]

Ik zie alleen een linkje daarheen vanuit http://gathering.tweakers.net/forum/list_category/4
imo zou het handig zijn als dat linkje op een makkelijker vindbare plek (ook) te vinden was.
Ik vind dat het gewoon in die breadcrumbs moet komen te staan. Dus tussen Got Index en DTE in. Maar volgens mij wil crisp dat niet, ivm met lange topictitels enzo.
Ook in de dropdown helemaal onderaan is de hoofdgroep niet clickable. Maw niemand die het gaat gebruiken, omdat je als nog via de GoT index ernaar toe moet surfen (of zelf creatief in de URL moet worden.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja...
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/oisyn/pics/ielinks.png

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Hee, best nog een goed idee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Sybr_E-N: Ik heb het ook al eens voorgesteld. Het hoe en waarom niet kun je (oa) hier lezen : [feat]Hoofdgroep in kruimelpad

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Erkens schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:27:
[...]

Als je nu op een hoofdgroep klikt, krijg je de mogelijkheid voor active topics. Lijkt me een logische plek toch?

Doe het dan meteen goed :Y)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7cd437aef821e227b6564e28ddfbf3d7/full.gif

[ Voor 41% gewijzigd door BtM909 op 09-08-2006 19:10 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

3x klikken suckt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Janoz schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:59:
@Sybr_E-N: Ik heb het ook al eens voorgesteld. Het hoe en waarom niet kun je (oa) hier lezen : [feat]Hoofdgroep in kruimelpad
Die staat nog gewoon open, dus crisp heeft nog niets van de hand gewezen hoor. :)
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/NMe/prg/bookmarks2.png

You were saying? ;)

[ Voor 93% gewijzigd door NMe op 09-08-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je wilt niet weten hoeveel mappen ik in m'n bookmarks toolbar heb. En die zijn dus niet allemaal GoT related :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zou graag eens een algemeen CMS topic zien. Of misschien ook een algemeen scripts topic, waar ook shopping carts, image galleries e.d. besproken worden.

En waarom niet zoiets als pricewatch voor (php) scripts, al dan niet open source, waar scripts beoordeeld worden, zodat je je goed kunt orienteren als je bepaalde functionaliteiten in een website wilt gaan opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
In de Devschuur gaat het nog altijd voornamelijk om zelf programmeren. Het bespreken van bestaande scripts zie ik dus niet zo gauw zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
whoami schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:52:
In de Devschuur gaat het nog altijd voornamelijk om zelf programmeren. Het bespreken van bestaande scripts zie ik dus niet zo gauw zitten.
Misschien dan op een ander deel van GoT, of op tweakers frontpage misschien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik denk dat je dan toch eerder op cmsmatrix.org moet zijn, of op de vele andere sites waar hierover gepraat wordt. Ook ik zie het niet zo zitten om een "het grote bespreek hier je cms topic" te maken. Voor specifieke problemen/vragen kun je altijd terecht in WEB/PRG

En de frontpage lijkt me wel de laatste plek om zo'n "topic" te starten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 26-08-2006 17:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Over bestaande scripts en dergelijke kun je inderdaad niet echt terecht in de Devschuur, en dat waren we ook niet echt van plan te veranderen. ;) Zoals de heren hierboven al zeggen hebben we het hier over zelf developen. CMS'en zijn daarbij een beetje een grijs gebied, omdat je voor je CMS alsnog je eigen templates moet maken, maar over het algemeen horen CMS-related topics in Client Software Algemeen. Mocht je graag een topic over bestaande scripts willen, dan kun je ook daar terecht, maar daarvoor kun je beter even contact opnemen met de plaatselijke modforce. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik lees net het volgende in een topicreport:
Ik vind dat dit soort topics het niveau van /14 behoorlijk omlaag haalt. TS doet geen enkele moeite om het concrete technische probleem uit zijn specificieke probleem te abstraheren. Alleen al kwa topic title is het moeilijk om voor anderen dan de TS toegevoegde waarde te hebben.

Daarnaast zie ik in dit topic ook het probleem dat TS de talen PHP en SQL niet uit elkaar kan houden. Dit is een zeer algemeen puntje, wat ik de laatste tijd steeds vaker zie langskomen. Topics krijgen de prefix [php] mee terwijl het eigenlijk om SQL gaat en andersom.

In het verleden is er nogal gehamerd (door de moderators) op het verschil tussen programming en client-side scripting. Users die weigerde dit onderscheid te maken zorgde voor veel ruis op het forum. Het verbaasd me dan ook dat er zo weinig ingegrepen wordt door moderators op het door elkaar halen van PHP/SQL wat, in mijn ogen, een veel grotere ruis en degradatie van de kwaliteit van het forum veroorzaakt.

Hopelijk hebben jullie wat aan dit commentaar ;)
Wie die TR heeft geplaatst en bij welk topic is niet relevant, maar het leek me eigenlijk wel interessant om te zien of meer mensen dit zo ervaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ging dat over dit topic: [PHP]query?

Inhoudelijk is dit topic beneden de maat en daarom is het terecht gesloten, maar de topic start zelf vind ik niet zo slecht. De TS legt duidelijk uit wat de context is, wat de bedoeling is, wat 'ie al geprobeerd heeft (namelijk filteren in PHP) en wat daar mis mee is, en doet dat bovendien in fatsoenlijk Nederlands. De topic title had wel beter gemoeten. Al met al heb ik aanzienlijk slechtere topics gezien.

Wat ik wel jammer vind is het gebrek aan interessante topics van wat hoger nivo, maar daarvoor is niet echt één schuldige aan te wijzen. Zolang topics zoals dit gewoon gesloten worden, vormen ze naar mijn idee niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Hoewel de tekst in die TR daar inderdaad ook aardig op van toepassing is: nee, het was een ander topic. Aangezien het topic in kwestie nu toch dicht zit, en ik de naam van de plaatser van de TR niet vermeld: het topic waar het over gaat is toto query.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Soultaker schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:14:
Ging dat over dit topic: [PHP]query?

Inhoudelijk is dit topic beneden de maat en daarom is het terecht gesloten, maar de topic start zelf vind ik niet zo slecht. De TS legt duidelijk uit wat de context is, wat de bedoeling is, wat 'ie al geprobeerd heeft (namelijk filteren in PHP) en wat daar mis mee is, en doet dat bovendien in fatsoenlijk Nederlands. De topic title had wel beter gemoeten. Al met al heb ik aanzienlijk slechtere topics gezien.
Tja, inderdaad. Ik moet zeggen: ik heb getwijfeld wat ik er mee ging doen: de topicstart is niet zo slecht, en ik denk dat de Topicstarter ook wel de moeite wil doen om iets bij te leren, maar het was idd zo basic dat ik ook dacht: dit kan gewoon niet hier.
Hoedanook, als ik eerst naar de post-history v/d TS had gekeken, dan had ik het misschien toch opengelaten, aangezien het z'n eerste topic @GOT is... Tja, de grijze zone...
Wat ik wel jammer vind is het gebrek aan interessante topics van wat hoger nivo, maar daarvoor is niet echt één schuldige aan te wijzen. Zolang topics zoals dit gewoon gesloten worden, vormen ze naar mijn idee niet echt een probleem.
Tja, dergelijke topics kan je gewoon niet zomaar bestellen natuurlijk. Ik heb het een tijd geleden in het Devschuur-crewforum ook nog gepost, dat er de laatste tijd eigenlijk vrijwel geen enkel topic is die mij inhoudelijk kan boeien, maarja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
-NMe- schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:31:
[...]

Hoewel de tekst in die TR daar inderdaad ook aardig op van toepassing is: nee, het was een ander topic. Aangezien het topic in kwestie nu toch dicht zit, en ik de naam van de plaatser van de TR niet vermeld: het topic waar het over gaat is toto query.
Nou, daarom moest je die TR dan ook niet verwijderen he. :( Nu weet ik het ook niet van wie die komt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik had gehoopt op een aantal bruikbare links naar wat leesvoer met betrekking tot designen van sites met name op gebied van talbeless & xhtml.

Maar in de Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy staat een slordig foutje:
Je moeder heeft het nog z vaak gezegd: van ruilen komt huilen.
Dat moet zo zijn :P

Deze regel klopt ook niet echt:
Gratis bestaat niet bij hosting bedrijven, dus ga er maar vanuit dat je voor iets dat n gratis is, later moet gaan betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door RaZ op 18-09-2006 01:16 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:30

crisp

Devver

Pixelated

RaZ schreef op maandag 18 september 2006 @ 01:00:
Ik had gehoopt op een aantal bruikbare links naar wat leesvoer met betrekking tot designen van sites met name op gebied van talbeless & xhtml.
Over XHTML wil ik wel een leuk stukje schrijven hoor ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

crisp schreef op maandag 18 september 2006 @ 01:07:
[...]

Over XHTML wil ik wel een leuk stukje schrijven hoor ;)
Een link naar mooie how-to's mag ook. Had een leuke tableless generator gevonden, mar zodra ik daar weer andere div's in mik, klopt er geen fluit meer van 8)7 Ik niet snap, maar wil het wel snappen. Zodoende :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:30

crisp

Devver

Pixelated

RaZ schreef op maandag 18 september 2006 @ 01:13:
[...]

Een link naar mooie how-to's mag ook. Had een leuke tableless generator gevonden, mar zodra ik daar weer andere div's in mik, klopt er geen fluit meer van 8)7 Ik niet snap, maar wil het wel snappen. Zodoende :P
Semantiek heeft an sich niets met XHTML te maken; XHTML is niet semantischer, stricter of beter dan HTML (in fact: XHTML *is* HTML maar dan als XML-application). Ik doelde meer op een uitleg waarom het in de meeste gevallen nutteloos en zelfs onwenselijk is om XHTML te gebruiken ipv HTML :P

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 18-09-2006 01:20 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even ot te gaan,.. ik merk zelf dat ik stukken minder rondzwerf in de devschuur na de splitsing. Ik vind dat de oude W&G toch echt veel meer over graphics ging icm internet/web, dan het huidige graphics forum. Kortom, de "klik" is voor mij een beetje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Kun je eens uitleggen wat je dan precies mist? Ik zie eigenlijk amper verschil in content wat betreft WEB en GFX enerzijds en het vroegere W&G anderzijds? :) Het enige echte verschil is dat er tegenwoordig ook nog wel eens een WiP of een showcase voorbij komt, geloof ik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:32:
Om even ot te gaan,.. ik merk zelf dat ik stukken minder rondzwerf in de devschuur na de splitsing. Ik vind dat de oude W&G toch echt veel meer over graphics ging icm internet/web, dan het huidige graphics forum. Kortom, de "klik" is voor mij een beetje weg.
Heb ik ook. Ik vind het in een tijd waarin media ook steeds meer overvloeien in elkaar juist de splitsing van destijds een beetje 10 jaar achter de feiten aanlopen.

Topics als motion graphics en kwaliteit online video kom ik nu eigenlijk niet meer tegen. Die staan in Graphics maar dat is een vrij uitgestorven bende. Zoals Huntertje ook aangeeft, vroeger keek je ff een lijstje af naar interessante topics en had je zeg maar één interessante plek.

Dat is overigens wel erg persoonlijk, maar ik kwam bijvoorbeeld veel in /13 en weinig in de codeklophoek. Als ik kijk naar interessegebieden of vakgebieden dan kun je geen websites bouwen zonder graphics. Deze zijn voor mijn gevoel behoorlijk met elkaar verbonden. Persoonlijk vond ik dus de oude scheiding beter. Omdat je meer las en daardoor ook meer feedback geeft op dingen.

Nu zou ik zelf meer geneigd zijn vaker in Graphics te kijken dan in webdesign, maar omdat daar gewoon niets gebeurd doe ik dat ook eigenlijk niet meer. Aantal nieuwe topics is gewoon te laag.

/laat trouwens, maar goed... ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het aantal nieuwe topics lijkt me eigenlijk niet lager dan eerst. Het verschil is, naar mijn idee, enkel dat er nu geen "vervuiling" van HTML-topics meer tussen staat. En niet meer langskomen in GFX omdat er geen mensen posten lijkt me een beetje een kip/ei verhaal. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het een serieus probleem is of kan zijn, want dat is het wel degelijk. Ik denk echter niet dat het zaakje weer samenvoegen goed is voor het overzicht, maar aan de andere kant had ik wel verwacht dat het toestaan van WiP's en showcases een influx aan nieuwe topics had opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 22:09
In het volgende onderdeel van de programming faq:
Programming Beleid

Staat o.a.
# Plaats code uitgelijnd.

Zie hier voor wat richtlijnen.
Nu is hier in dat topic wel een klikbare hyperlink, maar niet een correcte.

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Fixed, danku. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info...

De opsomming bij de regels bij het posten ziet er in Opera (versie 8.54 in mijn geval) wat vreemd. Ik zie hetzelfde als in IE maar Opera laat de nummering nog zien waardoor deze door de linker border wordt getoond.

Ik heb niet getest of het bij andere versies van Opera ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Opera 9.02 heeft er in elk geval geen last van, dus het zal wel een Opera 8-bug zijn. :P En zolang de tekst maar te lezen is ben ik niet echt geneigd om het te fixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:47:
Opera 9.02 heeft er in elk geval geen last van, dus het zal wel een Opera 8-bug zijn. :P En zolang de tekst maar te lezen is ben ik niet echt geneigd om het te fixen. :)
Prima, ik heb er verder ook geen hinder van :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Goed, tijd voor een nieuwe insteek, dus dit topic kan dicht. :)

Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.