Gathering of Tweakers

Quicksearch
BF2142 op een 37" Whoohoo

quote:
bigpapa schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:32:
[...]

Ja dat is een goede vraag.
Ik zal je vertellen wat er aan de hand is (volgens de monteur.)
Ik heb begin april dit toestel gekocht,2 wkn later had ik (zie eerder bericht op pag 8 negatief beeld in kleur.
Heb ik LG gebeld en die stuurde een monteur langs van ESK.
Die hebben na lang wikken en wegen een ander moederbord erin gezet.
Zelf was ik niet thuis, Maar bij thuiskomst had ik heel rood beeld en mijn functies van het menu waren anders.
Bleek na alles uitgeplozen te hebben dat ze het moederbord van de 37lc2rr geplaatst te hebben.
Maar de 37lc2rr is goedkoper en heeft contrast 1600:1 dus ben ik boos geworden en lg opgebeld dat ik wel ff langs zou komen met lcd scherm en al.
Toen het gesust was kwam er na 4 dgn weer een monteur langs met het goede board.
En die vertelde mij dat ze het verkeerde board hadden meegegeven.
En hij vertelde ook dat de lc25r 2 software versies hadden de 3,24 en de nieuwe versie 3,22.
En dat had alleen te maken met het feit dat bij de 3,24 de lcd scherm wel is niet aanging, en dan moest je eerst de stekker eruit halen.
Nou ja, als dat alles is, ff de stekker er uit en er weer in.....

En ik krijg altijd een akelig gevoel wanneer er zoiets gebeurt, dat men er "per ongeluk" een
goedkopere er in doet...jaja 8)7
Dit keer is het gewoon mislukt lijkt mij !

En even over je andere stukje over gewoon een nieuw moederbord kopen, waar zullen die
over een paar jaar te krijgen zijn, waar zijn de Uberhaupt los te krijgen ??

HP DV9055EA Laptop * C2D T5500 * 7600Go 256Mb 450/380@571/460 * 2Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA (HDMI --> LG 37"LC25R) *2x80Gb 7200RPM * XPMC ~Dual Boot~ Vista Ultimate * 500Gb Ext HD * Panasonic HDC-SD5EG-K Full HD Cam !!

Reg. datum: 30 november 2005

quote:
Backstage schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:38:
[...]

En even over je andere stukje over gewoon een nieuw moederbord kopen, waar zullen die
over een paar jaar te krijgen zijn, waar zijn de Uberhaupt los te krijgen ??
De monteur die bij me was zei je hoeft alleen het chassiscode te hebben en dan kan je altijd een moederbord kopen.
Dus heb ik direct het nummer gevraagd en is bij elke 37lc25 hetzelfde.
Dus je hoeft hem niet open te schroeven want dit is het nummer.ZN-AEUULBP.
Bij elke reparateur is dit te verkrijgen.

Thx, goed om te weten ....Je weet maar nooit ;)

HP DV9055EA Laptop * C2D T5500 * 7600Go 256Mb 450/380@571/460 * 2Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA (HDMI --> LG 37"LC25R) *2x80Gb 7200RPM * XPMC ~Dual Boot~ Vista Ultimate * 500Gb Ext HD * Panasonic HDC-SD5EG-K Full HD Cam !!

Wat vinden jullie nou van de 32le2r.
Die TV is nu namelijk voor slechts 520 euro bij Wehkamp (exclusief verzendkosten).
Is dat nou een deal of niet?

Hey,

Mijn oog is gevallen op de LG 32LC25R. Mooi design, scherpe prijs en veel opties. Nu heb ik dit topic even doorgelezen en komen er toch wat problemen aan het licht.

-De audio-out van de tv werkt niet (tenzij de tv speakers uitgeschakeld worden in het service menu)
Dit is eventueel te omzeilen via een scart blokje.

-De component ingang geeft donker onbruikbaar beeld.
Een firmware upgrade zou hiervoor uitkomst moeten bieden?

Ervaren alle gebruikers deze mankementen? Is de 32LE2R hierin verschillend?

Zou misschien iemand grote duidelijke foto's kunnen posten van hun 32LC25R? Ik kan die niet vinden online. Klopt het trouwens dat de speaker van de 32LE2R iets anders eruit ziet als die van de 32LC25R? Afmetingen zijn wel gelijk volgens de manual.

Magnolia wijzigde dit bericht 13-05-2007 16:11 (19%)

Ontspan.

quote:
Magnolia schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:59:
Hey,

Mijn oog is gevallen op de LG 32LC25R. Mooi design, scherpe prijs en veel opties. Nu heb ik dit topic even doorgelezen en komen er toch wat problemen aan het licht.

-De audio-out van de tv werkt niet (tenzij de tv speakers uitgeschakeld worden in het service menu)

Zou misschien iemand grote duidelijke foto's kunnen posten van hun 32LC25R? Ik kan die niet vinden online. Klopt het trouwens dat de speaker van de 32LE2R iets anders eruit ziet als die van de 32LC25R? Afmetingen zijn wel gelijk volgens de manual.
Ik zal (denk ik morgen, ben nu niet thuis) wat foto's plaatsen van mijn 37LC25R.

En de Audio-out en Component ingang heb ik nog niet gebruikt.
Buiten de normale Scart ingang (digitale tv) maak ik alleen gebruik van 1 van de 2 HDMI ingangen.
Aangesloten op mijn laptop werkt dit perfect, om bv HD films mee te kijken, en te gamen.
Speel dan wel games op een resolutie van 1366 x 768. Niet erg hoog, maar dat kan niet op
tegen de fun om games ( C&C 3, BF2142, Oblivion ) op een 37" te spelen.

Ik heb verder niets anders dan lof over het toestel.
Ik vind het geluid ook een grote voldoende, winamp speelt leuk mp3's af en het geluid is goed.
Leuke Winamp Visualizations aan, en gaan ;)

quote:
Tijnisch schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:37:
Die TV is nu namelijk voor slechts 520 euro bij Wehkamp (exclusief verzendkosten).
Dat is op het moment het goedkoopst ja.

Is op zich een leuk toestel, beetje weinig contrast 1600:1.

En veder ligt het er gewoon aan wat je er mee van plan bent ?
Wil je hem aansluiten op je pc ? Home Cinema set ?

Hier vind je nog wat reviews.

Philflow wijzigde dit (47%)

quote:
Tijnisch schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:37:
Niet slecht hoor. Als je hem aansluit op digitaal zul je tevreden zijn. Bij wat minder signaal zal het kwaliteitsverlies groter worden.

Philflow wijzigde dit (47%)

quote:
Hey,

Mijn oog is gevallen op de LG 32LC25R.
Ik zou liever voor de LC41 gaan. 2007 Model met nieuwste panel met 5 ms response, en hoger contrast.

Natuurlijk is het niet 100% zeker, maar wel zeer waarschijnlijk dat deze iets beter is dan de 25R.

quote:
Backstage schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:37:
[...]

Dat is op het moment het goedkoopst ja.

Is op zich een leuk toestel, beetje weinig contrast 1600:1.

En veder ligt het er gewoon aan wat je er mee van plan bent ?
Wil je hem aansluiten op je pc ? Home Cinema set ?

Hier vind je nog wat reviews.
Ik wil hier geen home cinema set op aansluiten (misschien in een verre toekomst?), maar op dit moment zou ik zeker zo nu en dan een DVD erop kijken. Het plan is wel om het op de PC aan te sluiten wanneer ik daar eens zin in heb. Op dit moment hebben wij gewoon analoge TV via de kabel, maar van wat ik heb begrepen kan je voor 5 euro per maand al een basispakket digitale tv krijgen met gratis decoder (toch? :x).
En aangezien in nog een jong tienertje ben is het wel zo handig dat het een goedkope tv is!
(Sinds mijn huidige tv een 37cm CRT is zal ik waarschijnlijk erg snel tevreden zijn :P).

Zou dit een aanrader voor mij zijn dan?

Tijnisch wijzigde dit bericht 13-05-2007 19:34 (36%)

Reg. datum: 09 november 2002

Ik ben de tevreden bezitter van een LG 37lc3. Maar dit weekend bracht de postbode zoals verwacht de op maat samengestelde HTPC (Home Theater PC).
Voorzien van de nieuwste gemakken waar vandaag de dag ook een HDMI aansluiting bij hoort. In het kastje zit een ASUS M2A-VM HDMI moederbord. Die standaard voorzien is van een HDMI aansluiting. Alleen PC draait als een zonnetje maar HDMI krijg ik niet aan de praat. Ik kan in het ATI controle centrum geen 2e display detecteren.
In het BIOS heb ik HDMI support op ON gezet. HDMI audio staat op ENABLED. TV standard op PAL. Bios versie is 0603. Laatste ATI drivers catalyst 7.4 van de website. Plus alle relevante updates van ASUS. Ik heb eerst XP geprobeerd en draai nu Vista.

Nou hoort dat deel van het verhaal niet in dit topic thuis. Maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van andere LG eigenaren met het gebruik van een HDMI aansluiting. Ik heb beide poorten geprobeerd maar allebei nop. Instellingen kan ik nog niet aanpassen want de PC detecteert de TV niet eens. Kan het ook een LG probleem zijn? Ik weet het niet meer...
7(8)7

madzib

quote:
Tijnisch schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:26:
[...]

Ik wil hier geen home cinema set op aansluiten (misschien in een verre toekomst?), maar op dit moment zou ik zeker zo nu en dan een DVD erop kijken. Het plan is wel om het op de PC aan te sluiten wanneer ik daar eens zin in heb. Op dit moment hebben wij gewoon analoge TV via de kabel, maar van wat ik heb begrepen kan je voor 5 euro per maand al een basispakket digitale tv krijgen met gratis decoder (toch? :x).
En aangezien in nog een jong tienertje ben is het wel zo handig dat het een goedkope tv is!
(Sinds mijn huidige tv een 37cm CRT is zal ik waarschijnlijk erg snel tevreden zijn :P).

Zou dit een aanrader voor mij zijn dan?
Wil je pc er op aansluiten middels HDMI ?
Wanneer je dit dus doet heb je verder geen HDMI ingangen over om bv in de "verre toekomst"
een home cinema set er op aan te sluiten met HDMI ;)

Daarom heb ik de 37LC25R genomen, die heeft 2 HDMI ingangen...
Maarja, ben je dit niet van plan dan is dit dus voor jou niet van toepassing.

En je moet zelf maar even kijken bij de diverse Digitale Tv aanbieders naar de aanbiedingen.

Over het algemeen is analoge tv slechter op een LCD scherm dan op een beeldbuis tv....
En het ligt ook aan je Scart kabel, heb je 1 van 10,-- of 1 van 40/50,-- of meer ?
Wil ook nog wel eens een groot verschil uitmaken .
quote:
Madzib schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:40:
Ik ben de tevreden bezitter van een LG 37lc3. Maar dit weekend bracht de postbode zoals verwacht de op maat samengestelde HTPC (Home Theater PC).
Voorzien van de nieuwste gemakken waar vandaag de dag ook een HDMI aansluiting bij hoort. In het kastje zit een ASUS M2A-VM HDMI moederbord. Die standaard voorzien is van een HDMI aansluiting. Alleen PC draait als een zonnetje maar HDMI krijg ik niet aan de praat. Ik kan in het ATI controle centrum geen 2e display detecteren.
In het BIOS heb ik HDMI support op ON gezet. HDMI audio staat op ENABLED. TV standard op PAL. Bios versie is 0603. Laatste ATI drivers catalyst 7.4 van de website. Plus alle relevante updates van ASUS. Ik heb eerst XP geprobeerd en draai nu Vista.

Nou hoort dat deel van het verhaal niet in dit topic thuis. Maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van andere LG eigenaren met het gebruik van een HDMI aansluiting. Ik heb beide poorten geprobeerd maar allebei nop. Instellingen kan ik nog niet aanpassen want de PC detecteert de TV niet eens. Kan het ook een LG probleem zijn? Ik weet het niet meer...
7(8)7
In een eerdere post van mij heb ik al gesproken over niets anders dan lof...
Vorige week zaterdag (05-05) heb ik zelf mijn LG 37LC25R opgehaald, aangesloten, beetje met de
instellingen zitten spelen, toen maar ff de HDMI kabel er in gedaan, ook in me laptop.
Toen met de afstandsbediening het signaal op HDMI/1 gezet, en ik had direct beeld, zonder
zwarte balken of wat dan ook, perfect gewoon.

Ik ben niet zo thuis in HTPC's....
Je hebt het over een moederbord met een HDMI uitgang.
Misschien domme vraag, maar wat voor videokaart zit er in ? en heeft deze zelf wel een HDMI uitgang ?

Backstage wijzigde dit bericht 14-05-2007 00:19 (38%)

quote:
Backstage schreef op maandag 14 mei 2007 @ 00:12:
[...]

In een eerdere post van mij heb ik al gesproken over niets anders dan lof...
Vorige week zaterdag (05-05) heb ik zelf mijn LG 37LC25R opgehaald, aangesloten, beetje met de
instellingen zitten spelen, toen maar ff de HDMI kabel er in gedaan, ook in me laptop.
Toen met de afstandsbediening het signaal op HDMI/1 gezet, en ik had direct beeld, zonder
zwarte balken of wat dan ook, perfect gewoon.

Ik ben niet zo thuis in HTPC's....
Je hebt het over een moederbord met een HDMI uitgang.
Misschien domme vraag, maar wat voor videokaart zit er in ? en heeft deze zelf wel een HDMI uitgang ?
Domme vragen bestaan niet ;)
Het moederbord dat ik erin heb laten zetten is net nieuw op de markt:
Moederbord: ASUS M2A-VM HDMI
- The first integrated VGA MB supports Playback of HD DVD and Blu-ray Discs with HDCP compliant
- AMD 690G Chipset
- Integrated ATI Radeon X1250-based graphics
- Bundled HDMI/AV/S/SPDIF module

Link naar een plaatje van de HDMI aansluiting.

madzib

quote:
Hey,

ik heb de tv inmiddels 2 maanden thuis staan en heb niets dan lof.
-de audio out werkt goed, maar is geschakeld met het geluidsvolume van de tv. als je die op het hardst zet dan is de audio-out ook hard. het is wel aan te raden om de speaker van de tv uit te zetten. je kunt dan dus met de ab van de tv het geluid bedienen van de audio-out.

-de component van mijn tv werkt perfect. de xbox360 draait volle overuren :)

-analoog tv signaal is echt heel goed (mits de kabels e.d. goed zijn). eerst had ik slecht beeld maar na alle kabels en splitters te hebben gezuiverd was is het beeld echt strak. ik heb laatst een samsung digitaal kastje erop aangesloten en dit is echt niet de voorruitgang die ik verwachte. die komt pas met hd uitzendingen.

-Het is wel aan te raden om de tv goed in te stellen m.b.v. een instel dvd ofzo.

Wat sta je nou te kijken!

Zijn er mensen die het al reviews hebben gevonden over de LF65 serie van LG (of toevallig zelf op onderzoek zijn gegaan)?
Ik heb wel interesse in de 37" versie hiervan. Prijstechnisch is het wel een interessante optie, maar ik vraag me af of het beeldtechnisch ook in orde is.

Audio gaat toch via versterker en het beeld komt via digitale (HD)TV, dus geluid en ruisonderdrukkingen van antennesignaal zijn niet echt relevante zaken.

Ik lees ook over de LY95. Welke redelijk gelijk is aan deLF65, maar ook nog eens breed kleurspectrum heeft en andere speakers.

Shiver23 wijzigde dit bericht 15-05-2007 12:07 (12%)

"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23

quote:
Madzib schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:40:

7(8)7
Ik draai onder (nvidia 800gts) Vista & XP via een DVI-HDMI kabel op 1360&768 60Hz. Alles werk hier perfect dus probeer eens een andere HDMI signaal aan te bieden om te kijken of je TV wel 100% is.

quote:
solenoid schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:26:
[...]

Ik draai onder (nvidia 800gts) Vista & XP via een DVI-HDMI kabel op 1360&768 60Hz. Alles werk hier perfect dus probeer eens een andere HDMI signaal aan te bieden om te kijken of je TV wel 100% is.
Ander signaal aanbieden zal niet gaan lukken. Met HDMI toont de TV geen beeld. Dus kan ik dan niks veranderen. Met Component gaat dat bv. wel goed en kan ik een andere resolutie of frequentie kiezen. De HDMI kabel heb ik gister bij een vriend getest en de kabel is dik in orde. Het is dus of de HDMI implementatie van ASUS of de aansluiting op de TV. Vandaar mijn post in dit topic. Want als er meer mensen eigenaardigheden hebben meegemaakt met de HDMI aansluiting van LG dan zit het misschien daarin.

madzib

Ik heb toch eigenlijk 1 minpunt bij de 32lc25r:
als je de tv aanzet of van een andere ingang naar tv schakeld, dan zegt de tv altijd dat er geen signaal is. Je moet dan met de ab een programma nummer intoetsen of die toets indrukken om een programma verder of terug te gaan.

Reg. datum: 24 april 2007

quote:
DennisWeijers schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:46:
Ik heb toch eigenlijk 1 minpunt bij de 32lc25r:
als je de tv aanzet of van een andere ingang naar tv schakeld, dan zegt de tv altijd dat er geen signaal is. Je moet dan met de ab een programma nummer intoetsen of die toets indrukken om een programma verder of terug te gaan.
Is dit ook als je de tv met de ab uit stand by haalt? En ook als je met de timer-functie de tv als wekker wil gaan gebruiken (zoals ik)?
Kunnen anderen het evt. bevestigen?

We hebben nog steeds van de HTPC via HDMI naar de TV (37LC3R) geen signaal. Maar inmiddels heb ik de HTPC bij een vriend op zijn Panasonic LCD TV geprobeerd. En daar werkte alles zonder problemen in 1 keer. :'( :( 7(8)7 :S

Het lijkt dus toch een LG euvel te zijn. Ik heb net LG gebeld en a.s. dinsdag neemt het service centrum contact op met ons.

Ben nog steeds benieuwd of er nog meer mensen met een LG tv problemen hebben gehad met hun HDMI aansluiting. Weet iemand trouwens wat voor versie van HDMI er op een 37LC3R zit? :?

madzib

HI,

ik heb vorige week de 42LC2R aangeschaft. Nog geen seconde spijt van, maar heb alleen een klein probleempje met het ophangen van de TV.
LG heeft alle aansluitingsmogelijkheden perfect weg gewerkt aan de achterkant van de TV alleen de stroomvoorziening zit op het "diktste" deel van de TV, wat dus inhoud dat men een extra 3 tot 4 cm van de muur komt te hangen. Heeft iemand hier een oplossing voor??

Boem Boem

Reg. datum: 13 november 2005

al iemand foto's van de 37LF65 of de 42LF65
ben namelijk erg benieuwd.!!!!!!

http://nl.lge.com/proddiv...tegoryId=&parentId=01

nieuwste modellen,
Binnenkort komt de 37 inch lc 51 mijn 37 inch lc2r aflossen.

keten is net zo sterk als zwakste schakel

Reg. datum: 22 november 2001

quote:
Madzib schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:06:
We hebben nog steeds van de HTPC via HDMI naar de TV (37LC3R) geen signaal. Maar inmiddels heb ik de HTPC bij een vriend op zijn Panasonic LCD TV geprobeerd. En daar werkte alles zonder problemen in 1 keer. :'( :( 7(8)7 :S

Het lijkt dus toch een LG euvel te zijn. Ik heb net LG gebeld en a.s. dinsdag neemt het service centrum contact op met ons.

Ben nog steeds benieuwd of er nog meer mensen met een LG tv problemen hebben gehad met hun HDMI aansluiting. Weet iemand trouwens wat voor versie van HDMI er op een 37LC3R zit? :?
Een LG euvel zal het wel niet zijn, want bij mijn LG 32LC25R werkt het wel....... ;)

Hallo,

Ik heb een vraag over de LG 37LE2R.
± 3 weken geleden deze LCD TV gekocht, tevens de Samsung DCB-H360R decoder erbij gekocht. Nu is het probleem dat het beeld bij aansluiting via HDMI of Component slechter is als aansluiting via Scart. Via Scart gaat dus wel goed?. Via HDMI zou beter moeten zijn, echter het beeld is het onrustiger (soort ruis). Heeft iemand ook deze ervaring c.q. kunnen oplossen?.

Aan de docoder ligt het niet, deze is inmiddels voor de zekerheid vervangen.

Al vast dank voor jullie reactie.

Henk

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws