quote:
Tijnisch schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:26:
[...]
Ik wil hier geen home cinema set op aansluiten (misschien in een verre toekomst?), maar op dit moment zou ik zeker zo nu en dan een DVD erop kijken. Het plan is wel om het op de PC aan te sluiten wanneer ik daar eens zin in heb. Op dit moment hebben wij gewoon analoge TV via de kabel, maar van wat ik heb begrepen kan je voor 5 euro per maand al een basispakket digitale tv krijgen met gratis decoder (toch? :x).
En aangezien in nog een jong tienertje ben is het wel zo handig dat het een goedkope tv is!
(Sinds mijn huidige tv een 37cm CRT is zal ik waarschijnlijk erg snel tevreden zijn

).
Zou dit een aanrader voor mij zijn dan?
Wil je pc er op aansluiten middels HDMI ?
Wanneer je dit dus doet heb je verder geen HDMI ingangen over om bv in de "verre toekomst"
een home cinema set er op aan te sluiten met HDMI
Daarom heb ik de 37LC25R genomen, die heeft 2 HDMI ingangen...
Maarja, ben je dit niet van plan dan is dit dus voor jou niet van toepassing.
En je moet zelf maar even kijken bij de diverse Digitale Tv aanbieders naar de aanbiedingen.
Over het algemeen is analoge tv slechter op een LCD scherm dan op een beeldbuis tv....
En het ligt ook aan je Scart kabel, heb je 1 van 10,-- of 1 van 40/50,-- of meer ?
Wil ook nog wel eens een groot verschil uitmaken .
quote:
Madzib schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:40:
Ik ben de tevreden bezitter van een LG 37lc3. Maar dit weekend bracht de postbode zoals verwacht de op maat samengestelde HTPC (Home Theater PC).
Voorzien van de nieuwste gemakken waar vandaag de dag ook een HDMI aansluiting bij hoort. In het kastje zit een ASUS M2A-VM HDMI moederbord. Die standaard voorzien is van een HDMI aansluiting. Alleen PC draait als een zonnetje maar HDMI krijg ik niet aan de praat. Ik kan in het ATI controle centrum geen 2e display detecteren.
In het BIOS heb ik HDMI support op ON gezet. HDMI audio staat op ENABLED. TV standard op PAL. Bios versie is 0603. Laatste ATI drivers catalyst 7.4 van de website. Plus alle relevante updates van ASUS. Ik heb eerst XP geprobeerd en draai nu Vista.
Nou hoort dat deel van het verhaal niet in dit topic thuis. Maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van andere LG eigenaren met het gebruik van een HDMI aansluiting. Ik heb beide poorten geprobeerd maar allebei nop. Instellingen kan ik nog niet aanpassen want de PC detecteert de TV niet eens. Kan het ook een LG probleem zijn? Ik weet het niet meer...

In een eerdere post van mij heb ik al gesproken over niets anders dan lof...
Vorige week zaterdag (05-05) heb ik zelf mijn LG 37LC25R opgehaald, aangesloten, beetje met de
instellingen zitten spelen, toen maar ff de HDMI kabel er in gedaan, ook in me laptop.
Toen met de afstandsbediening het signaal op HDMI/1 gezet, en ik had direct beeld, zonder
zwarte balken of wat dan ook, perfect gewoon.
Ik ben niet zo thuis in HTPC's....
Je hebt het over een moederbord met een HDMI uitgang.
Misschien domme vraag, maar wat voor videokaart zit er in ? en heeft deze zelf wel een HDMI uitgang ?
Backstage wijzigde dit bericht 14-05-2007 00:19 (38%)