Hoofdcategorieën
Topicacties

(CCIP) The BFG

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
Lets Mod the World !

quote:
43prcnt burnt schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:27:
Ziet er echt te ruig uit, nu al.

Ga je ook nog snijden in de platen aan bovenkant om de bewegende bal te kunnen zien, of is die alleen maar te bekijken aan de voorkant?

En het grijze handvat? ga je daar nog wat mee doen? Oogt zo wat saai, in vergelijking met de rest, zeg maar... ;)
De bal is eigenlijk alleen te zien vanaf de voorkant, en de handgreep kan ik nog wat opleuken met o-ringen ( heb ik al eens vaker gedaan en ziet er ruig uit )
quote:
Faried112 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:28:
Begin zeer leuk te worden, maar volgens mij een best groot ding :O
Yup, 1 meter lengte :)
quote:
peeter123 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:45:
Ziet er goed uit! En over die groene bal, zo'n plasma bal van de dark matter gun uit Quake 4 heeft ook wel wat :P

Komen er ook nog van de potjes aan de andere kant? ;)
Nee, aan de andere kant komen "kieuwen", wellicht dat ik ze zo plaats dat je ook de bal nog kunt bekijken. De case moest in vergelijking met mijn vorige een stuk "rustiger' ogen.

My cases; R2-D2, Sting, Wall-E, Hovermax, Charge! etc etc

computer-modding

Ik zou als ik jou was die bal niet alleen van de voorkant laten zien, misschien door de kieuwen heen, maar ben benieuwd naar het resultaat
Reg. datum: 29 november 2004

Ik had de potjes eigelijk zelf wat groter ingeschat, eerst dacht ik, oei, vet.. potjes met goo er in, maar ze vallen nu een beetje in het niet eigelijk. Voor de rest, nogsteeds, VET idee ;)

www.hanzesolarteam.nl

Reg. datum: 04 april 2005

quote:
Zjosh schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:56:
Ik had de potjes eigelijk zelf wat groter ingeschat, eerst dacht ik, oei, vet.. potjes met goo er in, maar ze vallen nu een beetje in het niet eigelijk. Voor de rest, nogsteeds, VET idee ;)
Vergeet niet dat Frenkie nogal van de details is, die potjes komen straks wel tot hun recht!

Ik vind de plaatsing van de potjes zeer geslaagd en ben heel benieuwd naar het vervolg!

Godric wijzigde dit bericht 17-01-2007 21:02 (6%)

Goed bezig frenkie, kan er al een inbeelding van maken hoe het eruit gaat zien straks in het donker. Echt een gaaf ding. _/-\o_

Kijk uit na het multi media event 2009!

Likes cockney.
Reg. datum: 28 november 2005

Herinnert me aan mijn Quake2 tijd :)

blog | twitter | racen | I came to this world with nothing and I leave with nothing but love.

Reg. datum: 20 maart 2002

Ziet er prachtig uit! Zit nu in me favorieten! Ben benieuwd naar t resultaat...

Are You Threatening Me?

Acties:

Door: TERW_DAN
Moderator Harde waren
Bijna kerstmis
Reg. datum: 01 juni 2001

Ik zal trouwens vanavond dat LCD ding even voor je zoeken (je mailtje was bij de junk terechtgekomen :(). Dan laat ik je wel even weten wat het type e.d. is. Heb het ding al 3 jaar liggen, zonder er iets mee te doen.
Met jouw creativiteit moet het wel lukken om er wat gaafs van te maken.
Lets Mod the World !

Ik zet je dan wel als sponsor op mijn homepage :)

Die glazen potjes lijken op dat wapen uit Prey;

http://www.prey.com/images/preyscreen_22xx.jpg

Ik weet niet hoe hij heet; ik heb vandaag alleen even de demo gespeeld. Maar misschien kun je er wat mee ;) (zo'n soort metalen ring/kap zoals op de screenie ofzo, ik zeg maar wat)

Djedditt wijzigde dit bericht 19-01-2007 20:31 (24%)

Lets Mod the World !

Dat lijkt er idd heel veel op. Nu je het zegt... Ik héb pas nog Prey gespeeld, misschien heb ik onderbewust wel de BFG met dit wapen gemixed. Best of Both Worlds zalkmaarzeggen. Op het eerste BFG plaatje heb ik o.a. de uitlaatpijpen idee gejat, en de flesjes van dit Prey wapen. Misschien is mijn BFG wel een afkorting van Big Frenkie Gun ?! 8)7

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

dat weet mevrouw Frenkie vast wel O-)
Reg. datum: 16 september 2002

quote:
sapphire schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:34:

dat weet mevrouw Frenkie vast wel O-)
welke mv. frenkie ? :)

Ziet er cool uit Frenkie, thanks voor het linkje :)

stefan-d wijzigde dit bericht 21-01-2007 17:06 (12%)

Lets Mod the World !

Graag gedaan Stefan :D

Het Display subproject
Eerst een layout gemaakt van de afmetingen op aluminium plaat.

http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/case/11/BFG/images/fullsize/BFG79.jpg

Uitgeknipt.

http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/case/11/BFG/images/fullsize/BFG78.jpg

Omgebogen en een stukje gemaakt voor het frontje.

http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/case/11/BFG/images/fullsize/BFG80.jpg

Hier zie je de achterkant met het display.

http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/case/11/BFG/images/fullsize/BFG81.jpg

En de voorkant met display en zonder het frontje.

http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/case/11/BFG/images/fullsize/BFG82.jpg

Aftekenen op de grote topplaat.

http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/case/11/BFG/images/fullsize/BFG84.jpg

Uitgezaagd en even passen.

http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/case/11/BFG/images/fullsize/BFG85.jpg

Op de case voor het zicht.

http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/case/11/BFG/images/fullsize/BFG86.jpg

En van de andere kant.

http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/case/11/BFG/images/fullsize/BFG87.jpg

Close-up met frontje even snel met duct-tape. Wordt nog strak afgewerkt ofc.

http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/case/11/BFG/images/fullsize/BFG88.jpg

Zo te zien gaat dat wel goed komen, nu nog het display aansluiten en uitproberen.

Water-Cooled

quote:
Frenkie123 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:05:
Graag gedaan Stefan :D

Het Display subproject
Eerst een layout gemaakt van de afmetingen op aluminium plaat.

[afbeelding]

Uitgeknipt.

[afbeelding]

Omgebogen en een stukje gemaakt voor het frontje.

[afbeelding]

Hier zie je de achterkant met het display.

[afbeelding]

En de voorkant met display en zonder het frontje.

[afbeelding]

Aftekenen op de grote topplaat.

[afbeelding]

Uitgezaagd en even passen.

[afbeelding]

Op de case voor het zicht.

[afbeelding]

En van de andere kant.

[afbeelding]

Close-up met frontje even snel met duct-tape. Wordt nog strak afgewerkt ofc.

[afbeelding]

Zo te zien gaat dat wel goed komen, nu nog het display aansluiten en uitproberen.
Ziet er zeer fet uit, zeker omdat dit display ook eens ergens anders voor word gebruikt dan waar het altijd voor gebruikt word. Ik snap alleen niet veel van elektronica, maar wil heel graag ook een LCd of Character schermpje in mijn volgende kast, welke er ook aan gaat komen ;)

DFI Lanparty UT NF 590SLi-M2R/G | AMD Athlon 64 X2 5200+ @ 280x11=3,08Ghz | 4GB OCZ DDR2 PC6400 Platinum Rev. 2 | Leadtek Winsfast 7900GT in SLi @ 540/700 | 2x Samsung T166 320GB RAID 0, Seagate Barracuda 500GB| Lenovo 3000 N200| Intel Pentium DC T2310

Ja... is ook...
Reg. datum: 15 augustus 2006

Hey ik vroeg me even af. Hoe sluit jij dat lcdtje aan? Printerpoort, compoort of usb?

Ziet er goed uit trouwens....

43prcnt burnt wijzigde dit bericht 22-01-2007 21:54 (16%)

..... moet ook nus zeggen.

Lets Mod the World !

ik heb het voorbeeld hier voor me neus, zit to te zien op de com poort. Stukkie software zal er bij horen neem ik aan, want in de handleiding staat een basic proggy uitgeschreven.

Meest simpele voorbeeld:

OPEN "COM1:9600,N,8,1,CD0,CS0, DS0" FOR OUTPUT AS #1
PRINT #1, "Gathering Of Tweakers";

thats it. zelfs IK zou dat moeten kennen kunnen :) :) :)

Ja... is ook...

hehe ik ben ook niet zon elektro held, vandaar de vraag. Maar je hebt hem dus gekocht met aansluiting en alles? Waar dan?, want ik ben nog zoekende.......

EDIT, op de fotoos lijkt het een 15 pins aansluiting, das printerpoort......(??)

43prcnt burnt wijzigde dit bericht 22-01-2007 23:24 (21%)

Semi-Langharig Werkschuw Tuig

quote:
43prcnt burnt schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:23:
hehe ik ben ook niet zon elektro held, vandaar de vraag. Maar je hebt hem dus gekocht met aansluiting en alles? Waar dan?, want ik ben nog zoekende.......

EDIT, op de fotoos lijkt het een 15 pins aansluiting, das printerpoort......(??)
Ik zou eens bij Conrad of Velleman kijken...

"Democratic societies are unfit for the publication of such thunderous revelations as I am in the habit of making." - Salvador Dalí -*- Nu ook bloggende @ Tweakblogs

Lets Mod the World !

quote:
43prcnt burnt schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:23:

nee nee, de 15 pins zitten aan een interface printje, wacht ik maak ff een screen voor je.

http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/case/11/BFG/images/fullsize/print.jpg

Die interface heeft aansluitingen voor een COM.

BTW
Misschien een gekke vraag: Wat zouden jullie in dat displaytje laten zien ?

ik bedoel, MBM5 read-outs lijkt me niet op zijn plaats.

Mss iets van een teller die terugloopt? 9,8,7,6,5,4,3 etc ? of gewoon iets van -The BFG- ?

tis maar een klein dingetje dus wel gelimiteerd.....

Reg. datum: 05 april 2005

kan je voor da bol effect geen elektro-statische bol gebruiken ?

je kent die kleintjes wel die vinkjes geven in ne glazen bol en als je je vingers er op ligt, de vonken naar daar gaat ?

zo heb je ook van die platen, spijtig genoeg ken ik die bollen enkel in van de blauw/paars/uv achtige kleuren, en die platen enkel in't blauw.
(hoewel die wrs ook wel vindbaar zijn in 't groen)

mbv wa spiegelfolie of goeie opblinking van je alu-plaat aan de binnenkant krijg je wrs wel het random van da plasma.

of kleineplasma bol en een optisch effect gebruiken in die loop.
(zodat er een trechter is van de kleine bol (12 of 15 cm in diameter) naar de opening vooraan. - iets van een 20 25 in't bijna vierkant ?)

is maar een idee natuurlijk om dat plasma effect te verkrijgen.

ik ga nog wa verder lurken naar de case en 't werk ;)
(ik heb er zelf 't geduld nie voor dus...)

soulrider wijzigde dit bericht 22-01-2007 23:54 (10%)

Ja... is ook...

Een timer zou idd wel ruig zijn, maar goed waar laat je hem dan naartoe lopen? Van 10 naar 0 en op 0 een lichtflits vanuit waar de plasmabal zit :+

Even nog over die lcd, want ik snap t niet. Heb je nou een los lcdtje besteld en kreeg je daar de interface al bij? en is dat altijd zo? Waar had je hem gehaald?

Lets Mod the World !

quote:
soulrider schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:52:
kan je voor da bol effect geen elektro-statische bol gebruiken ?

mbv wa spiegelfolie of goeie opblinking van je alu-plaat aan de binnenkant krijg je wrs wel het random van da plasma.
toevallig ligt er al een rol aluminium folie klaar om de binnenkant rond de bol zoveel mogelijk spiegelend te maken. Ik heb ook zitten denken aan zo'n plasma bol, maar ik ken al teveel cases waar dat de aandachtstrekker is, plus dat ik niet gecharmeerd ben van de hoge voltages zo vlakbij de PC.
quote:
43prcnt burnt schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:58:
Een timer zou idd wel ruig zijn, maar goed waar laat je hem dan naartoe lopen? Van 10 naar 0 en op 0 een lichtflits vanuit waar de plasmabal zit :+

Even nog over die lcd, want ik snap t niet. Heb je nou een los lcdtje besteld en kreeg je daar de interface al bij? en is dat altijd zo? Waar had je hem gehaald?
Hmmmmmm, denk denk. Kan ik een COM signaal zo maken dat hij de stroboscoop triggerd? Dat zou enorm ruig zijn!

LCD en interface printje is gedoneerd door mijn baas. Vond het al heel wat dat ik er een handleiding bij vond. Het voorbeeld is van de enginering afdeling en die willen ze wel terug ;)

Acties:

Door: TERW_DAN
Moderator Harde waren
Bijna kerstmis
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Frenkie123 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 08:05:
LCD en interface printje is gedoneerd door mijn baas. Vond het al heel wat dat ik er een handleiding bij vond. Het voorbeeld is van de enginering afdeling en die willen ze wel terug ;)
Ik ben druk bezig m'n kamer op te ruimen en dan moet ik dat LCD ding van mij tegenkomen (dus nog even geduld :P). Het blijkt een best veel gebruikt ding te zijn dat ook heel goed aan te sturen is en je er redelijk veel op kan laten zien, zodra ik hem vind stuur ik hem naar je op :P

Verder gaat je mod er echt gaaf uitzien, ik ben zo benieuwd hoe dit er straks uit gaat zien :)
Sigaartje?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

Dit is echt de meest orriginele en eigenlijk leukste CiP die er op dit moment loopt :D

Goed bezig!!!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: