*kwijl* OMG wat een monsters...wat doe je ook alweer voor werk?PWM schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:58:
[...]
Mijn werk heeft die voor mij gekocht![]()
2x overigens. Een keer een HP met 15.4 voor Vista 64-bit, en 1 keer een Lenovo X60 (met dezelfde specs) en 12.1 inch scherm. Denk dat ik daar gewoon 32-bit op zet.
Beide om en nabij de 4000,- (dollar als ik me niet vergis).
Beide:
Core 2 Duo T7600 2.33 ghz
4 gb intern
100gb 7200rpm schijf
Radeon x1600 met 256mb op de kaart, en eventueel shared 256 extra
Niks mis mee dus
SalesTheVMaster schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:18:
[...]
*kwijl* OMG wat een monsters...wat doe je ook alweer voor werk?
Maar ik kan heel goed slijmen, janken, zeuren etc.
Ik heb de 15.4 voor dagelijks gebruik. De (zeer) kleine X60 gebruik ik voor op reis.
De X60 weegt 1.2 KG
Het is nog wel even wachten op die machine, aangezien die pas vanaf februari geleverd wordt met de T7600 en een Videokaart (nu nog allemaal GMA).
[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 26-12-2006 17:26 ]
Hmm...wij gaan rond maart migreren naar Vista (en ik ben dus ICT professionalPWM schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:21:
[...]
Sales![]()
Maar ik kan heel goed slijmen, janken, zeuren etc.
Ik heb de 15.4 voor dagelijks gebruik. De (zeer) kleine X60 gebruik ik voor op reis.
De X60 weegt 1.2 KG![]()
Het is nog wel even wachten op die machine, aangezien die pas vanaf februari geleverd wordt met de T7600 en een Videokaart (nu nog allemaal GMA).
Is er een mogelijkheid om XP en VISTA allebei dezelfde programmas te laten gebruiken zonder alles dubbel te installeren?
Neem bijvoorbeeld office. Ik heb die net op XP geinstalleerd, 2 gig ofzo denk ik. En nu heb ik ook Vista ernaast draaien, maar als ik iets moet typen moet ik eerst office weer installeren etc..
Allemaal dubbele programmas en zonde van de ruimte.
Hoe kun je bijv. office op 2 verschillende os'en laten werken?
Neem bijvoorbeeld office. Ik heb die net op XP geinstalleerd, 2 gig ofzo denk ik. En nu heb ik ook Vista ernaast draaien, maar als ik iets moet typen moet ik eerst office weer installeren etc..
Allemaal dubbele programmas en zonde van de ruimte.
Hoe kun je bijv. office op 2 verschillende os'en laten werken?
Dat kan zeker, als dat programma tijdens install maar niet naar de system32 of andere systeemdirectories kopieert, dan mis je hem namelijk in je andere OS. Doet die dat soort dingen niet kan je hem gewoon runnen. Office gaat niet werken denk ik.
kan zeker..
gewoon zorgen dat je 3 paritions hebt..
1x XP, 1x Vista, 1x Program's Games,
enige wat je bijv bij office zult zien is dat je hem nog eens moet installeren, omdat ie bijv dingen in de c:\program files\comon files\ neerzet..
gewoon zorgen dat je 3 paritions hebt..
1x XP, 1x Vista, 1x Program's Games,
enige wat je bijv bij office zult zien is dat je hem nog eens moet installeren, omdat ie bijv dingen in de c:\program files\comon files\ neerzet..
Mij is het net ook gelukt om wat surroundgeluid uit m'n Audigy te persen. In den beginne kreeg ik ook enkel 2.1 geluid, als ik quadrophonic of 5.1 selecteerde bij de sound options kreeg ik ofwel gekraak te horen, ofwel helemaal niets meer. Wat heb ik geprobeerd: audigy disablen, m'n onboard geluidchip in bios geactiveerd, deze geinstalleerd (realtec, werd automatisch herkend in vista en surround werkte)... onboard geluidchip in bios weer uitgezet en audigy enabled...en warempel de surround werkt met de audigy (zonder gekraak), niet enkel in control panel, maar ook m'n tv-kaart/software liet het geluid uit alle speakers schitteren. Maar toen ik mp3 of games probeerde bleef het stil achteraan...spijtig.
Vista DRM to slow down high-end graphics?
Net wat ik nodig had
BronWe've posted before on how the Vista brand will change the PC gaming market. But how will the OS affect the gameplay experience itself? An in-depth analysis of the operating system's draconian digital rights management features suggests gamers might not be too happy with some of the system's unintended performance effects.
The write-up itself is long and rather technical, but the main section of interest to gamers deals with unnecessary CPU resource consumption. Apparently, Vista does a sweep of all computer hardware over 30 times every second to make sure no one is trying to leech a digital video signal through a modification. Besides taking up valuable computing cycles, this method also makes it harder for the computer to perform video decompression, especially in low-end graphics chips.
While it remains to be seen how these "features" will actually impact Vista games, the fact that it's even an issue is enough to make us question Microsoft's devotion to Vista gaming. As the analysis' author puts it, "I wonder how [the gaming] market segment will react to knowing that their top-of-the-line hardware is being hamstrung by all of the content-protection "features" that Vista hogties it with?"
Net wat ik nodig had

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Raar...
Nu heb ik gisteren vista geïnstalleerd (in afwachting tot ik een key heb, in 30 dagen modus), en daarnet toen om 9 uur mijn alarm ging van mijn gsm om op te staan hoorde ik dat mijn laptop ook opstond, even later hoorde ik het niet meer... Vreemd dacht ik, gedroomd mss?
Ik check even het logboek, en inderdaad! Mijn laptop heeft zichzelf even 2 minuten aangezet!!
Informatie 27/12/2006 9:02:06 Kernel-Power 42 Geen
Informatie 27/12/2006 9:00:23 Power-Troubleshooter 1 Geen
Om een of andere reden zijn de tijdstippen een uur verkeerd, maar dat is niet zo erg... Ik vind het bizar dat mijn laptop zelf wakker wordt om 9 uur om weet ik veel wat ff te doen...
Iemand ervaring hiermee???
(ik heb geen geplande opnames staan in MCE ofzo)
Nu heb ik gisteren vista geïnstalleerd (in afwachting tot ik een key heb, in 30 dagen modus), en daarnet toen om 9 uur mijn alarm ging van mijn gsm om op te staan hoorde ik dat mijn laptop ook opstond, even later hoorde ik het niet meer... Vreemd dacht ik, gedroomd mss?
Ik check even het logboek, en inderdaad! Mijn laptop heeft zichzelf even 2 minuten aangezet!!
code:
1
2
3
4
5
6
| Het systeem is uit de slaapstand gekomen. Start van slaapstand: 26/12/2006 23:48:58 Einde van slaapstand: 27/12/2006 8:00:16 Oorzaak van einde slaapstand: Onbekend |
code:
1
| Het systeem wordt in de slaapstand gezet. |
Om een of andere reden zijn de tijdstippen een uur verkeerd, maar dat is niet zo erg... Ik vind het bizar dat mijn laptop zelf wakker wordt om 9 uur om weet ik veel wat ff te doen...
Gisteren moest ik even printen. Aangezien ik dat nooit doe, een probleem.
Onder het stof een hele oude HP printer gehaald. Geen cd's of iets te vinden. Op de HP site kon ik niet eens meer het typenummer terugvinden, laat staan drivers.
Printer aangezet, kabel in de laptop:
Onderin mijn scherm, opende een venster. Printer gevonden. Er begon een lijst van 6 punten, die zich automatisch afvinkte. En zie daar, 10 seconden later:
Printer Gereed
Alle opties voor die printer, inclusief papierlades etc. Allemaal keurig aanwezig in het Printer Optie scherm.
Onder het stof een hele oude HP printer gehaald. Geen cd's of iets te vinden. Op de HP site kon ik niet eens meer het typenummer terugvinden, laat staan drivers.
Onderin mijn scherm, opende een venster. Printer gevonden. Er begon een lijst van 6 punten, die zich automatisch afvinkte. En zie daar, 10 seconden later:
Printer Gereed
Alle opties voor die printer, inclusief papierlades etc. Allemaal keurig aanwezig in het Printer Optie scherm.
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 27-12-2006 10:15 ]
Verwijderd
Netjes! Dat hangt helaas wel van de printer af. Zo heb ik hier een HP die Vista niet herkent en met XP drivers wel wil installeren maar er komt gewoon niets uit! Een andere HP werd daarentegen meteen herkend.PWM schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:11:
Gisteren moest ik even printen. Aangezien ik dat nooit doe, een probleem.
Printer Gereed
voor een HP psc2110 all-in-one printer moet je de software van de website downloaden, hij begint wel te zeuren dat hij het systeem niet herkent maar hij installeert vrolijk verder(lukt niet met de bijgeleverde cd)Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:14:
[...]
Netjes! Dat hangt helaas wel van de printer af. Zo heb ik hier een HP die Vista niet herkent en met XP drivers wel wil installeren maar er komt gewoon niets uit! Een andere HP werd daarentegen meteen herkend.
Ik heb een vraagje over ReadyBoost. Ik wilde zowiezo een 1 GB usb stick aanschaffen, nu wilde ik weten of alle sticks ReadyBoost aankunnen. Ik heb hier 2 sticks staan, welke is de betere, en wie weet of deze ReadyBoost Compatible zijn.
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=IMAL87&
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=IMALN2&
Edit: Zie net op deze site dat ze ReadyBoost Compatible zijn, nu nog de keuze
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=IMAL87&
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=IMALN2&
Edit: Zie net op deze site dat ze ReadyBoost Compatible zijn, nu nog de keuze

[ Voor 28% gewijzigd door Barfman op 27-12-2006 11:44 ]
De ALPS driver heb ik gewoon die van Windows XP gepakt en die werkt prima onboard sound ook van Windows XP, rest werd allemaal automatisch herkent en was dus verder niks voor nodig.Mayco schreef op maandag 25 december 2006 @ 22:47:
[...]
Ben ook van plan om vista op mijn Dell Inspiron te zetten (zodra ik een key krijg van msdnaa)
Waar heb je vista drivers gevonden van bijvoorbeeld het alps touchpad? Andere tips van drivers die je gevonden hebt?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Alps drivers zijn er nu ook voor vista: http://drivers.softpedia....chpad-driver-703023.shtml
bron (http://forums.us.dell.com/supportforums/board?board.id=vista)
bron (http://forums.us.dell.com/supportforums/board?board.id=vista)
veel logitech cams werken gewoon met de XP drivers.. (mijn quickcam iig wel, en heb verschillende andere type logitech cams voorbij zien vliegen die ook werken, gewoon installeren, die drivers, ding inpluggen, als ie dan om cd vraagt ff in de program files, naar logitech browsen, zit mappie met de drivers ;-))Oorworm schreef op woensdag 27 december 2006 @ 08:20:
Kan iemand me zeggen wat de laatste/beste Nvidia Vista X64 driver is om 1440*900 resolutie te hebben of bestaat deze nog niet?
Bestaan er trouwens al Logitech/labtec webcam drivers?
Dan kan ik eindelijk aan m'n vista avontuur beginnen...
ik ben dus niet de enige, ik heb nu al 3x meegemaakt dat mijn pc aanspringt midden in de nacht..Mayco schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:16:
Raar...
code:
1 2 3 4 5 6 Het systeem is uit de slaapstand gekomen. Start van slaapstand: 26/12/2006 23:48:58 Einde van slaapstand: 27/12/2006 8:00:16 Oorzaak van einde slaapstand: Onbekend
code:
1 Het systeem wordt in de slaapstand gezet.
Dit is erg vervelend, aangezien ik dan wakker word van het t*ring kabaal dat die stofzuiger maakt!
Ik dacht dat dit kwam door stroom storing en heb nu in de bios uitgezet dat hij aanspringt als AC power terug komt.
maar dit lijkt dus een vista bug, ook ik gebruik vrijwel altijd de slaap stand...
ik kijk dit nog even aan en des noods trek ik savonds de stekker er uit.. ik heb mijn nachtrust (lees 4 uur) nodig...
nog meer mensen met dit probleem en/of oplossing?
Coding 4 Fun!
Inmiddels zelf gevonden en geïnstalleerd, werkt prima. Alleen jammer dat je er alleen programma's in kan zetten en geen shortcut's naar mappen.noni78 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:51:
Hier wil ik ook graag antwoord op iemand een idee waar dit weggehaald kan worden??
Hier kun je hem downloaden.
Waarom gaan jullie al meteen naar Vista dan? Wat is de meerwaarde voor een bedrijf van Vista tov XP?TheVMaster schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:46:
[...]
Hmm...wij gaan rond maart migreren naar Vista (en ik ben dus ICT professional), maar de vervanging van de laptops staat (voor het gros van het personeel) pas voor het eind van het jaa rop de agenda. Hmm..'k moet ook maar eens gaan zeuren dat ik hem sneller nodig heb aangezien ik veel met Vista bezig moet zijn voor m'n werk en dat dus echt niet superlekker draait op me huidige laptop
Ik zou zo snel geen applicaties kunnen bedenken die niet op XP werken maar wel op Vista voor bedrijven...
Verwijderd
windows defender/av die midden in de nacht gaat scannen?Vincenz0 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:28:
[...]
ik ben dus niet de enige, ik heb nu al 3x meegemaakt dat mijn pc aanspringt midden in de nacht..
Dit is erg vervelend, aangezien ik dan wakker word van het tering kabaal dat die stofzuiger maakt!
Ik dacht dat dit kwam door stroom storing en heb nu in de bios uitgezet dat hij aanspringt als AC power terug komt.
maar dit lijkt dus een vista bug, ook ik gebruik vrijwel altijd de slaap stand...
ik kijk dit nog even aan en des noods trek ik savonds de stekker er uit.. ik heb mijn nachtrust (lees 4 uur) nodig...
nog meer mensen met dit probleem en/of oplossing?
Toch niet voor maar een paar minuten? Misschien was het wel een refresh ofzo van de sleep mode. Dat hij te lang in sleep mode is en mogelijk data verloren kan gaan en dus even uit de sleep mode gaat om dat te voorkomen. Wie weet, misschien weet MS het zelfs niet eens.
Commandline FTW | Tweakt met mate
heb windows defender uit gezet en heb geen virus scanner heb ook firewall en UAC uitgezet, heb goede nat + firewall router + ik weet wat ik doe.. draai al 2 jaar xp zonder al die onzin.
ik stop hem in een diepe slaap ook wel hibernation genoemt, in het nederlands is dat de slaap stand..
wat hij doet is de inhoud van het geheugen op de hard disk zetten en de pc uitzetten, als hij weer aangaat laad hij het geheugen weer vol vanaf de hard disk, het is dus een alternatieve manier van de pc HELEMAAL uit zetten. ik verwacht meer dat dit met media center heeft te maken.. dat hij een nieuwe tv gids wil downloaden ofzo
ik installeer wel de buisness versie deze week.. die mist niks behalve encryptie en Media center waar ik toch niets mee doe....
meer mensen die hibernaten/slaapstand gebruiken en dus snachts wakker worden?'
nadat hij aan gesprongen is blijft hij lang genoeg aan dat hij iig nog 5 minuten bij het inlog scherm staat voordat ik boos het ding weer uit duw..
ik stop hem in een diepe slaap ook wel hibernation genoemt, in het nederlands is dat de slaap stand..
wat hij doet is de inhoud van het geheugen op de hard disk zetten en de pc uitzetten, als hij weer aangaat laad hij het geheugen weer vol vanaf de hard disk, het is dus een alternatieve manier van de pc HELEMAAL uit zetten. ik verwacht meer dat dit met media center heeft te maken.. dat hij een nieuwe tv gids wil downloaden ofzo

meer mensen die hibernaten/slaapstand gebruiken en dus snachts wakker worden?'
nadat hij aan gesprongen is blijft hij lang genoeg aan dat hij iig nog 5 minuten bij het inlog scherm staat voordat ik boos het ding weer uit duw..
[ Voor 8% gewijzigd door Vincenz0 op 27-12-2006 18:42 ]
Coding 4 Fun!
hierbij linkje van 1 van die gadgetsnoni78 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:51:
[...]
Hier wil ik ook graag antwoord op iemand een idee waar dit weggehaald kan worden??
veel plezier ermee http://www.aeroxp.org/board/index.php?showtopic=5756
(ik heb m zelf niet getest op rtm wel op de vorige werkte toen erg goed)
direct link naar gadget andere is forum tread!
http://www.aeroxp.org/boa...=Attach&type=post&id=4428
[ Voor 19% gewijzigd door bacardifrans op 27-12-2006 19:17 ]
sOid schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:57:
[...]
Waarom gaan jullie al meteen naar Vista dan? Wat is de meerwaarde voor een bedrijf van Vista tov XP?
Ik zou zo snel geen applicaties kunnen bedenken die niet op XP werken maar wel op Vista voor bedrijven...
- Veiligheid
- Beter beheersbaar
- Betere update mogelijkheden
- Gebruikerservaring
- Veel makkelijker werken en beheren van Images
- etc.
ik ga em deze avond weer laten slapen, en ben benieuwd of vista morgen weer om 9 uur even wakker wordt.
ikzelf heb nu de volgende mogelijke verklaring.. had iets gelezen over het nieuwe powermanagement...
ik denk dat dit gebeurd is: (ik ga de oude benaming gebruiken (standby & hibernate))
laptop zet ik in standby, windows doet dit snel, en houd het werkgeheugen actief
na een tijdje (om 9 uur smorgends) beslist vista dat het wel genoeg is, maakt de computer even wakker om het geheugen naar de HD te copieren (voor het geval de stroom uitvalt ofzo, dit gebeurt normaal gezien echt! (gelezen op een of andere blog van een medewerker van ms). even later gaat de computer weer in standby (zodat het ook snel opstart).
dit wordt hybrid ofzo genoemd, dus de veiligheid van hibernate met de snelheid van standby.
dit is wat ik denk dat er gebeurt is, iemand een ander idee?
edit: leesvoer: http://windowsvistablog.c...sta-power-management.aspx
ikzelf heb nu de volgende mogelijke verklaring.. had iets gelezen over het nieuwe powermanagement...
ik denk dat dit gebeurd is: (ik ga de oude benaming gebruiken (standby & hibernate))
laptop zet ik in standby, windows doet dit snel, en houd het werkgeheugen actief
na een tijdje (om 9 uur smorgends) beslist vista dat het wel genoeg is, maakt de computer even wakker om het geheugen naar de HD te copieren (voor het geval de stroom uitvalt ofzo, dit gebeurt normaal gezien echt! (gelezen op een of andere blog van een medewerker van ms). even later gaat de computer weer in standby (zodat het ook snel opstart).
dit wordt hybrid ofzo genoemd, dus de veiligheid van hibernate met de snelheid van standby.
dit is wat ik denk dat er gebeurt is, iemand een ander idee?
edit: leesvoer: http://windowsvistablog.c...sta-power-management.aspx
[ Voor 6% gewijzigd door Mayco op 27-12-2006 19:36 ]
Ik blijf het irritant vinden, engelse termen naar het nederlands vertaald. Slaapstand lijkt te veel op sleep. Toch apart dat hij aangaat terwijl er niets is wat de computer aan zou moeten kunnen zetten behalve op de powerbutton drukken. Hier moet meer achter zitten. Toevallig WoL aanstaan in het BIOS?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Slaapstand is in Vista ook sleep/stand-by. Hibernate heet nu SluimerstandHero Of Time schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:51:
Ik blijf het irritant vinden, engelse termen naar het nederlands vertaald. Slaapstand lijkt te veel op sleep. Toch apart dat hij aangaat terwijl er niets is wat de computer aan zou moeten kunnen zetten behalve op de powerbutton drukken. Hier moet meer achter zitten. Toevallig WoL aanstaan in het BIOS?
Verwijderd
Nee maar wel met een SD kaart in een interne lezer, en om eerlijk te zijn merk ik niet echt een verschil...
er is een nieuwe creative x-fi driver voor vista uit!
http://ccftp.creative.com...CDVTBETA_US_2_13_0001.exe
http://ccftp.creative.com...CDVTBETA_US_2_13_0001.exe
hmm ik heb sinds windows vista business 64bit msdn versie een probleem met de slaapstand.
Na ontwaken is mijn netwerkverbinding stuq (169.254 adres) en moet ik de verbinding handmatig repareren. Hiervoor draaide ik vista ultimate 32bit en daar had ik geen last van dit probleem.
Netwerk interface is onboard Marvell Gigabit op P5B deluxe
Na ontwaken is mijn netwerkverbinding stuq (169.254 adres) en moet ik de verbinding handmatig repareren. Hiervoor draaide ik vista ultimate 32bit en daar had ik geen last van dit probleem.
Netwerk interface is onboard Marvell Gigabit op P5B deluxe
Vraagje,
Is het verstandig als ik voor mijn nForce3 bordje de XP drivers installeer op Vista? Of kan ik dan rekenen op een fikse systeemcrash?
Als niemand het geprobeerd heeft doe ik het wel
Is het verstandig als ik voor mijn nForce3 bordje de XP drivers installeer op Vista? Of kan ik dan rekenen op een fikse systeemcrash?
Als niemand het geprobeerd heeft doe ik het wel
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
twee vraagjes die ik niet goed terug kan vinden in de search:
- weet iemand of er al een ext2ifs versie voor vista beschikbaar is (om linux ext2/ext3 drives te benaderen)? ik heb het brakke(re) ext2fsd geprobeerd maar dat draait hier niet goed (er gaat zo te zien iets fout met het registreren als service, hij herkent geen partities meer na rebooten).
- is er al een fail-safe manier om naar XP-shares te browsen vanuit Vista? vanuit mijn XP-partitie kan ik prima verbinden/mappen naar een andere XP-machine op het netwerk, maar vanuit Vista blijf ik de melding krijgen dat er al een verbinding is met andere credentials (the network folder is currently mapped using a different username and password). daar is echter niks van terug te vinden in de verbindingen lijst en de mappings. het zal wel iets te maken hebben met de veranderde rechten-structuur(?), maar ik kom er echt niet uit.
TIA
- weet iemand of er al een ext2ifs versie voor vista beschikbaar is (om linux ext2/ext3 drives te benaderen)? ik heb het brakke(re) ext2fsd geprobeerd maar dat draait hier niet goed (er gaat zo te zien iets fout met het registreren als service, hij herkent geen partities meer na rebooten).
- is er al een fail-safe manier om naar XP-shares te browsen vanuit Vista? vanuit mijn XP-partitie kan ik prima verbinden/mappen naar een andere XP-machine op het netwerk, maar vanuit Vista blijf ik de melding krijgen dat er al een verbinding is met andere credentials (the network folder is currently mapped using a different username and password). daar is echter niks van terug te vinden in de verbindingen lijst en de mappings. het zal wel iets te maken hebben met de veranderde rechten-structuur(?), maar ik kom er echt niet uit.
TIA
geen idee of WoL aanstaat, maar ik verbind altijd draadloos, dus daarlangs zal het toch ook niet mogen gaan lijkt me....Hero Of Time schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:51:
Overgens bleef vista deze morgen braaf slapen...
Heb je al wat via MSDN of Support kunnen vragen?Mayco schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:53:
[...]
geen idee of WoL aanstaat, maar ik verbind altijd draadloos, dus daarlangs zal het toch ook niet mogen gaan lijkt me....
Overgens bleef vista deze morgen braaf slapen...
Precies de redenen waarom wij ergens in maart/april dus al gaan migeren, 'k had het niet beter kunnen verwoorden PWMPWM schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:34:
[...]Veel Tweakers hier kijken niet verder dan de schil. Er zit echter veel meer achter/in Vista.
- Veiligheid
- Beter beheersbaar
- Betere update mogelijkheden
- Gebruikerservaring
- Veel makkelijker werken en beheren van Images
- etc.

'k heb overigens wat raars ('k zo eens ff op zoek naar een oplossing) : 'k probeer VMWare Workstation 6.0 (beta) te installeren. Op mijn pc waar nog geen VMWare op staat gaat dat gewoon goed, maar op mijn laptop waar dus al v5.51 op draait gebeurt iets vreemds.
Als ik de setup van v6.0 (beta) start geeft hij idd aan dat er een oude versie is en dat die verwijdert moet worden, maar tijdens het verwijderen krijg ik gewoon een bluescreen
Vervolgens start de laptop opnieuw op. Het vreemde is nu dat v5.51 niet verwijdert, maar hij ook niet meer te verwijderen is. Hij staat niet meer in add/remove software ('k weet ff niet hoe het onder Vista heet dus ik noem het nog ff add/remove sw
Het vreemde is dat ik VMWare Workstation 5 nog gewoon kan opstarten. Er is dus iets om zeep gebracht.
Als ik vervolgens een restore doe van een restorepoint wat ik voor de deinstallatie heb aangemaakt en vervolgens eerst VMWare Workstation 5 probeer te deinstalleren via add/remove software crasht de pc tijdens het deinstalleren.
Pfff...'k snap best dat VMWare Windows lief vind en dat ze hij geen afscheid wil nemen enzo (zodat ik v6.0 kan installeren), maar het moet toch niet gekker worden.....
'k zal eens ff zoeken op TechNET (en eventueel maar ff een apart topic aanmaken

[ Voor 60% gewijzigd door TheVMaster op 28-12-2006 14:04 ]
hoeveel geheugen heb je? Hoe groot was je SD kaartje?Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:41:
Nee maar wel met een SD kaart in een interne lezer, en om eerlijk te zijn merk ik niet echt een verschil...
Volgens mij heb je gelijk.Hero Of Time schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:26:
Toch niet voor maar een paar minuten? Misschien was het wel een refresh ofzo van de sleep mode. Dat hij te lang in sleep mode is en mogelijk data verloren kan gaan en dus even uit de sleep mode gaat om dat te voorkomen. Wie weet, misschien weet MS het zelfs niet eens.
Ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen had dat als de laptop in sleep mode staat, maar bijna geen stroom meer heeft van sleep naar hibernate gaat.
edit:
Ow, mayco had dat ook al gezegd
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 28-12-2006 16:10 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Klopt allemaal. Noemen ze Hybrid Sleep en kan je in je Advanced Power Management gewoon uitzetten. Het enige wat ie dan doet is memorydump naar je HDD doen.anandus schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:07:
[...]
Volgens mij heb je gelijk.
Ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen had dat als de laptop in sleep mode staat, maar bijna geen stroom meer heeft van sleep naar hibernate gaat.
edit:
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Hebben jullie er ook last van dat de favorieten in IE7 eens in de zoveel tijd gesorteerd worden op naam? Ik zet ze dan maar weer in mijn volgorde, maar na een paar dagen is het weer gesorteerd.
Of doe ik per ongeluk ergens iets fout
volgens mij doet ie precies hetzelfde met het startmenu, maar dat moet ik even testen
Of doe ik per ongeluk ergens iets fout
volgens mij doet ie precies hetzelfde met het startmenu, maar dat moet ik even testen
[ Voor 16% gewijzigd door sewer op 28-12-2006 18:09 ]
Ik heb em 1 dag draaien, maar aangezien het de MSDN versie is met een MSDN key gaat ie gewoon over de 30 dagen heen.....Opperhoof schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:42:
Hoeveel mensen zijn er die de vista rtm al meer dan 31 dagen hebben draaien?
(serieuze vraag btw)
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Ik heb nog wel een virusscanner (Symantec Corporate 10.2) maar verder heb ik UAC uit staan, Firewall uit staan, en heb ik een auto-login ingesteld. (Wel met wachtwoord). Ik weet ook wat ik doe, en heb geen zin om voor elk wissewasje toestemming te geven.Vincenz0 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:37:
heb windows defender uit gezet en heb geen virus scanner heb ook firewall en UAC uitgezet, heb goede nat + firewall router + ik weet wat ik doe.. draai al 2 jaar xp zonder al die onzin.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
@VMaster, heb je al geprobeert Workstation 5 opnieuw te installeren en hem dan alsnog te installeren?
@j-w, Mijn laptop heeft 1500Mb RAM en er zit een 1Gb SD kaart in, die 90% geclaimt is.
@j-w, Mijn laptop heeft 1500Mb RAM en er zit een 1Gb SD kaart in, die 90% geclaimt is.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 23:27 ]
Die 90% is standaard.Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:26:
@VMaster, heb je al geprobeert Workstation 5 opnieuw te installeren en hem dan alsnog te installeren?
Ik heb zelf 2GB intern, en voor de gein eens een 2GB USB stick er in gedaan. Meteen inderdaad bijna volledig gebruikt.
Je hebt er niets aan, aangezien Vista zat heeft aan die 1.5gb
Gaan er overigens nog mensen naar het Microsoft event : Launch Windows Vista & 2007 Office System in Amsterdam op 29 januari 2007? (klik voor meer info)
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 29-12-2006 01:00 ]
ff op het linkje klikken heSjah schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 02:23:
ik wil wel, hoe geef ik me daar voor op?
[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 29-12-2006 02:46 ]
Verwijderd
Ja, je probeert 2 dingen door elkaar te gooien:litemotiv schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:13:
twee vraagjes die ik niet goed terug kan vinden in de search:
TIA
De extrene EXT2 driver kan alleen een non journaled Ext2 mounten in Windows XP. Dat geluk hebben we omdat iemand zo lief is geweest om een driver te schrijven.
Een dual boot systeem heeft in mijn ogen 4 partities als:
-Windows partitie
-/home FAT32 partitie voor de uitwissel
-Swap partitie
-Linux partitie (Ext 3 is het beste)
Je probeert dus een commerciele setup van Vista te mounten met een Unix kloon. Dat het succes zal hebben acht ik rond de nul procent. Er wordt niet voor niets op Linux sites aangeraden om een aparte uitwisselpartitie te maken die zowel Linux als Vista kan benaderen met alle permissies.
Jij zult geen uitzondering op de regel zijn en het is verstandig te kijken naar een partition manager. Met een beetje schuiven, passen en meten krijg je vast wel een paar gig vrij voor een wisselpartitie.
Volgens mij kan Linux gewoon TxF NTFS lezen.
net die windows upgrade advisor gedraaid op m'n laptop, die laat vanalles zien maar niet de performancerating.... Kan ik die rating alléén in vista zien ofzo?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
hmm,is even kijken of ik dan kan,kan er bijna naartoe lopen vanaf huisTheVMaster schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:00:
Gaan er overigens nog mensen naar het Microsoft event : Launch Windows Vista & 2007 Office System in Amsterdam op 29 januari 2007? (klik voor meer info)
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
nee, ik probeer mijn ext3 partitie met muziek te mounten in Vista, dat gaat prima onder XP met ext2ifs. daar wil ik natuurlijk geen swap partitie voor maken, want om elke keer files te moeten kopieren om wat muziek te luisteren schiet natuurlijk niet op.Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 07:57:
Ja, je probeert 2 dingen door elkaar te gooien:
De extrene EXT2 driver kan alleen een non journaled Ext2 mounten in Windows XP. Dat geluk hebben we omdat iemand zo lief is geweest om een driver te schrijven.
Een dual boot systeem heeft in mijn ogen 4 partities als:
-Windows partitie
-/home FAT32 partitie voor de uitwissel
-Swap partitie
-Linux partitie (Ext 3 is het beste)
Je probeert dus een commerciele setup van Vista te mounten met een Unix kloon. Dat het succes zal hebben acht ik rond de nul procent. Er wordt niet voor niets op Linux sites aangeraden om een aparte uitwisselpartitie te maken die zowel Linux als Vista kan benaderen met alle permissies.
Jij zult geen uitzondering op de regel zijn en het is verstandig te kijken naar een partition manager. Met een beetje schuiven, passen en meten krijg je vast wel een paar gig vrij voor een wisselpartitie.
Volgens mij kan Linux gewoon TxF NTFS lezen.
ScorpioSoft schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:24:
[...]
Probeer het eens met deze link. Daar vind je alle info en de oplossing over je probleem.
Verwijderd
Ok probleem 1
Ik kan plotseling mijn vensters niet meer verplaatsen of afsluiten, als ik op het welbekende kruisje klik licht het wel op maar er gebeurt niets..
Ikonen kan ik nog wel verschuiven. Komt dit iemand bekend voor?
Ik kan plotseling mijn vensters niet meer verplaatsen of afsluiten, als ik op het welbekende kruisje klik licht het wel op maar er gebeurt niets..
Volgens mij niet nee, daar zie je alleen mee of ie het aankan en of ie het eventueel met Areo aan kan.bartgrefte schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:20:
net die windows upgrade advisor gedraaid op m'n laptop, die laat vanalles zien maar niet de performancerating.... Kan ik die rating alléén in vista zien ofzo?
Ik vind het ook raar dat je het nergens kan vinden, maar blijkbaar heeft ie dan meer informatie nodig van je pc ofzo? Of hij kan niet zomaar de tests uitvoeren in XP
Verwijderd
Hmm terug gegaan naar een herstel punt, kreeg het niet opgelost.Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:12:
Ok probleem 1
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de installatie van winrar 3.62 daarna is het opgetreden.
Zo nog maar een keer installeren
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 23:04 ]
Potverdorie!
Nu kwam mijn laptop weer uit slaapstand deze morgen! Maar deze keer bleef vista rustig mijn schijf indexen ipv terug te gaan slapen! Ik haat het als software denkt slimmer te zijn als de gebruiker....
Nu heeft vista de schuld op mijn deksel gestoken, mss is dat omdat ik het heb ingesteld dat die in standby gaat als ik het dichtklap, dat stond daarvoor uit, maar toen had ik dat probleem ook...
Heeft er dan echt niemand dat probleem?? Op zich vind ik het ook raar dan een besturingssysteem kan beslissen om wakker te worden, hoe is dat geregeld? Het werkt wel mooi, want als je een recording in MCE scheduled, dan wordt die iets ervoor wakker zodat die dat kan opnemen...
Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Power-Troubleshooter
Datum: 30/12/2006 9:20:30
Gebeurtenis-id:1
Taakcategorie: Geen
Niveau: Informatie
Trefwoorden:
Gebruiker: LOCAL SERVICE
Computer: maycolaptop
Beschrijving:
Het systeem is uit de slaapstand gekomen.
Start van slaapstand: 30/12/2006 0:38:16
Einde van slaapstand: 30/12/2006 8:20:18
Oorzaak van einde slaapstand: Apparaat -ACPI-deksel
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Power-Troubleshooter" Guid="{cdc05e28-c449-49c6-b9d2-88cf761644df}" />
<EventID>1</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>4</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2006-12-30T08:20:30.756Z" />
<EventRecordID>4422</EventRecordID>
<Correlation ActivityID="{01D24CAE-653D-4C90-B26B-3BE5303A4224}" />
<Execution ProcessID="1752" ThreadID="2780" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>maycolaptop</Computer>
<Security UserID="S-1-5-19" />
</System>
<EventData>
<Data Name="SleepTime">2006-12-30T00:38:16.322Z</Data>
<Data Name="WakeTime">2006-12-30T08:20:18.137Z</Data>
<Data Name="SleepDuration">29873</Data>
<Data Name="WakeDuration">10669</Data>
<Data Name="DriverInitDuration">4133</Data>
<Data Name="BiosInitDuration">291</Data>
<Data Name="HiberWriteDuration">0</Data>
<Data Name="HiberReadDuration">0</Data>
<Data Name="HiberPagesWritten">0</Data>
<Data Name="Attributes">20498</Data>
<Data Name="TargetState">4</Data>
<Data Name="EffectiveState">4</Data>
<Data Name="WakeSourceType">4</Data>
<Data Name="WakeSourceTextLength">11</Data>
<Data Name="WakeSourceText">ACPI-deksel</Data>
</EventData>
</Event>
Edit: misschien heeft het hier iets mee te maken:
Edit 2:
Maar die auto-updates staan helemaal niet aan (wil zelf beslissen als er iets moet gedownload zitten, zit nogal op een strakke limiet)
Nu kwam mijn laptop weer uit slaapstand deze morgen! Maar deze keer bleef vista rustig mijn schijf indexen ipv terug te gaan slapen! Ik haat het als software denkt slimmer te zijn als de gebruiker....
Nu heeft vista de schuld op mijn deksel gestoken, mss is dat omdat ik het heb ingesteld dat die in standby gaat als ik het dichtklap, dat stond daarvoor uit, maar toen had ik dat probleem ook...
Heeft er dan echt niemand dat probleem?? Op zich vind ik het ook raar dan een besturingssysteem kan beslissen om wakker te worden, hoe is dat geregeld? Het werkt wel mooi, want als je een recording in MCE scheduled, dan wordt die iets ervoor wakker zodat die dat kan opnemen...
Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Power-Troubleshooter
Datum: 30/12/2006 9:20:30
Gebeurtenis-id:1
Taakcategorie: Geen
Niveau: Informatie
Trefwoorden:
Gebruiker: LOCAL SERVICE
Computer: maycolaptop
Beschrijving:
Het systeem is uit de slaapstand gekomen.
Start van slaapstand: 30/12/2006 0:38:16
Einde van slaapstand: 30/12/2006 8:20:18
Oorzaak van einde slaapstand: Apparaat -ACPI-deksel
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Power-Troubleshooter" Guid="{cdc05e28-c449-49c6-b9d2-88cf761644df}" />
<EventID>1</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>4</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2006-12-30T08:20:30.756Z" />
<EventRecordID>4422</EventRecordID>
<Correlation ActivityID="{01D24CAE-653D-4C90-B26B-3BE5303A4224}" />
<Execution ProcessID="1752" ThreadID="2780" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>maycolaptop</Computer>
<Security UserID="S-1-5-19" />
</System>
<EventData>
<Data Name="SleepTime">2006-12-30T00:38:16.322Z</Data>
<Data Name="WakeTime">2006-12-30T08:20:18.137Z</Data>
<Data Name="SleepDuration">29873</Data>
<Data Name="WakeDuration">10669</Data>
<Data Name="DriverInitDuration">4133</Data>
<Data Name="BiosInitDuration">291</Data>
<Data Name="HiberWriteDuration">0</Data>
<Data Name="HiberReadDuration">0</Data>
<Data Name="HiberPagesWritten">0</Data>
<Data Name="Attributes">20498</Data>
<Data Name="TargetState">4</Data>
<Data Name="EffectiveState">4</Data>
<Data Name="WakeSourceType">4</Data>
<Data Name="WakeSourceTextLength">11</Data>
<Data Name="WakeSourceText">ACPI-deksel</Data>
</EventData>
</Event>
Edit: misschien heeft het hier iets mee te maken:
( http://windowsvistablog.c...sta-power-management.aspx )Lastly, after a laptop has been in sleep for a while, the system will wake up and immediately go into the hibernate state. This state uses absolutely no power, so even the minimal battery drain used in standby is removed. If the system is in this power state when the user wants to use the system, then the system state is restored from disk.
Edit 2:
( http://www.microsoft.com/...s/foreveryone/update.mspx )Additionally, if your computer is in standby mode at the time you've configured it for automatic updating, Windows Vista will wake it up in order to install the updates at the specified time to help ensure that your computer stays up to date.
Maar die auto-updates staan helemaal niet aan (wil zelf beslissen als er iets moet gedownload zitten, zit nogal op een strakke limiet)
[ Voor 16% gewijzigd door Mayco op 30-12-2006 10:14 ]
Verwijderd
Hoe zit dat nu eigenlijk met zo'n certificaat dat je erbij krijgt?
Krijg je dan een vista versie of moet je dan over enkele maanden wat tientjes bijleggen?
Op zich is geen van de gevallen erg, want ik wil eerst eens mijn media center op xp laten draaien en pas als vista naar mijn zin is vista, maar nergens vind ik uitsluitsel, ook niet in de topic start, wat ik er eigenlijk wel had verwacht te kunnen vinden.
Immers ik heb deze vraag al eerder in het topic kunnen vinden en ook toen was er onduidelijkheid.
Verder is het met vista zo dat als je kaart ondersteund wordt door vista dat ie ook zal werken of heb je nog speciale drivers nodig zoals in media center 2005?
Mijn idee is dus als ik kan overstappen, dan wel met enkele tientjes bijbetalen danwel alleen voor d cd-rom ofzo dan is het geen probleem, kan dat niet (geen idee waarom ze dan een certificaat meegeven) dan wacht ik liever en laat ik het zeg maar zo draaien als het nu draait en koop later in een keer vista.
* edit *
heeft iemand al de remote getest of ie standaard werkt? Zag dat er ook nog nieuwe remoted gingen komen maar heb liever mijn eigen HP remote:

(Geruild tegen een ms, onderling gewoon uitwisselbaar
)
Krijg je dan een vista versie of moet je dan over enkele maanden wat tientjes bijleggen?
Op zich is geen van de gevallen erg, want ik wil eerst eens mijn media center op xp laten draaien en pas als vista naar mijn zin is vista, maar nergens vind ik uitsluitsel, ook niet in de topic start, wat ik er eigenlijk wel had verwacht te kunnen vinden.
Immers ik heb deze vraag al eerder in het topic kunnen vinden en ook toen was er onduidelijkheid.
Verder is het met vista zo dat als je kaart ondersteund wordt door vista dat ie ook zal werken of heb je nog speciale drivers nodig zoals in media center 2005?
Mijn idee is dus als ik kan overstappen, dan wel met enkele tientjes bijbetalen danwel alleen voor d cd-rom ofzo dan is het geen probleem, kan dat niet (geen idee waarom ze dan een certificaat meegeven) dan wacht ik liever en laat ik het zeg maar zo draaien als het nu draait en koop later in een keer vista.
* edit *
heeft iemand al de remote getest of ie standaard werkt? Zag dat er ook nog nieuwe remoted gingen komen maar heb liever mijn eigen HP remote:

(Geruild tegen een ms, onderling gewoon uitwisselbaar
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 10:49 ]
AB werkt gewoonknip
[afbeelding]
(Geruild tegen een ms, onderling gewoon uitwisselbaar)
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Waarom? Om te zien of je computer Aero kan draaien?bartgrefte schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:49:
[...]
'k wil die rating graag zien zónder vista te hoeven installeren, onder xp dus.
Dat kan je toch gewoon nakijken door de minimum specs voor Aero te checken?
Voorlopig is die rating toch niet in gebruik, althans, ik ben het in de winkel nog niet tegen gekomen, dus wat dat betreft maakt die rating nu verder niet echt uit
Edit:
Ik zie dat je een GF4MX hebt. Volgens mij kan die geen Aero aan, maar pin me er niet op vast
[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 30-12-2006 13:03 ]
ja ok, maar wil gewoon de score wetenanandus schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:59:
[...]
Waarom? Om te zien of je computer Aero kan draaien?
Dat kan je toch gewoon nakijken door de minimum specs voor Aero te checken?
Voorlopig is die rating toch niet in gebruik, althans, ik ben het in de winkel nog niet tegen gekomen, dus wat dat betreft maakt die rating nu verder niet echt uit
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Waarom?bartgrefte schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:02:
[...]
ja ok, maar wil gewoon de score weten
Er zijn nog geen spelletjes die de score hanteren op het moment
Behalve de Vista spelletjes, en die geven een minimum-eis van een score van 1 aan
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 30-12-2006 13:05 ]
so what, 't komt door nieuwschierigheidanandus schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:04:
[...]
Waarom?
Er zijn nog geen spelletjes die de score hanteren op het moment
Oscar Wilde
Als je zo nieuwgierig bent, maak dan een aparte partitie en installeer Vista voor een maandjebartgrefte schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:05:
[...]
so what, 't komt door nieuwschierigheid
En die rating is het minst boeiende van Vista
Ik heb een nforce4 moederbord. Kan ik het beste de stock drivers of de zware beta drivers van de nvidia site gebruiken?
Verwijderd
Waarom niet uitproberen ipv. dit draadje als vraagbaak te gebruiken, je bent toch een tweaker?Rudy_V schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:36:
Ik heb een nforce4 moederbord. Kan ik het beste de stock drivers of de zware beta drivers van de nvidia site gebruiken?
Verwijderd
Wat zijn ze bij ms weer aardig als je ze opbelt 
Je betaald bij een coupon alleen administratiekosten + kosten van dvd, das dan wel sweet
Je betaald bij een coupon alleen administratiekosten + kosten van dvd, das dan wel sweet
Jouw totaalscore zal waarschijnlijk rond de 1.0 zijn, heb ik ook met intel extreme graphics 2. De totaalscore is namelijk gelijk aan de laagste score van de individuele onderdelen, en jouw kaartje zal op 'gaming graphics' heel laag gaan scoren...bartgrefte schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:05:
[...]
so what, 't komt door nieuwschierigheid
Hmm...
In XP kon ik altijd 'Mijn documenten' naar een andere map (op andere partitie) verplaatsen.
Als ik nu rechts klik op de 'nieuwe' Mijn documenten, dan kan ik dit niet instellen.
Is dit mogelijk op een andere manier?
Over scores, die van mij zit op 3.2, niet heel slecht voor een 3 jaar oude computer. Laatste punt is m'n 1024mb geheugen, als ik er nog een reepje bijstop dan zit ik op 4.1
In XP kon ik altijd 'Mijn documenten' naar een andere map (op andere partitie) verplaatsen.
Als ik nu rechts klik op de 'nieuwe' Mijn documenten, dan kan ik dit niet instellen.
Over scores, die van mij zit op 3.2, niet heel slecht voor een 3 jaar oude computer. Laatste punt is m'n 1024mb geheugen, als ik er nog een reepje bijstop dan zit ik op 4.1
[ Voor 28% gewijzigd door sOid op 30-12-2006 18:13 ]
Nouja misschien is 4.1 een beetje voorbarig, maar het lijkt me wel stug dat Vista méér dan 2gb geheugen nodig heeft, niet?Sjah schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:23:
hoe weet je dat? Of heb je er voor de gein een reepje ingestopt?
Daar baseer ik het een beetje op eigenlijk
(4.1 is m'n processor trouwens, geheugen is dus 3.2, grafisch voor aero is 5.4, grafisch voor spellen is 4.4 en primaire vaste schrijf is 5.1)
[ Voor 17% gewijzigd door sOid op 30-12-2006 18:26 ]
Een tip voor de mensen die Ready Boost willen gebruiken maar waarbij het niet wil werken.
Mijn Corsair Flash Voyager wordt standaard niet ondersteund door ready boost maar als je hem formatteert naar NTFS werkt het wel.
Wellicht werkt dit ook bij andere USB-sticks.
Mijn Corsair Flash Voyager wordt standaard niet ondersteund door ready boost maar als je hem formatteert naar NTFS werkt het wel.
Wellicht werkt dit ook bij andere USB-sticks.
IK heb nu Vista 1 dag draaien, en het werkt allemaal prima, soms ff een seconde of wat dat de boel vast zit na het selecteren wat de pc moet doen (b.v. bestand opnenen e.d.)
Maar ik merk dat de tekst en eigenlijk beide schermen wat ik gebruik erg wazig zijn qua tekst, althans de tekst is NIET scherp. Gebruik Catalyst 6.12 drivers op een 1900XTX, dus daar ligt het niet aan. In XP had ik dit niet, is dit een Theme instelling? Of wat anders?
Maar ik merk dat de tekst en eigenlijk beide schermen wat ik gebruik erg wazig zijn qua tekst, althans de tekst is NIET scherp. Gebruik Catalyst 6.12 drivers op een 1900XTX, dus daar ligt het niet aan. In XP had ik dit niet, is dit een Theme instelling? Of wat anders?
twee dingen die van invloed kunnen zijn:Tekn0z schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:21:
IK heb nu Vista 1 dag draaien, en het werkt allemaal prima, soms ff een seconde of wat dat de boel vast zit na het selecteren wat de pc moet doen (b.v. bestand opnenen e.d.)
mijn dell tft werd standaard op 59hz refresh gezet ipv 60hz, vooral tekst werd een stukje scherper toen ik dat aanpaste.
vista heeft een aangepaste font-rendering engine en ook nieuwe standaard fonts. sommige oude fonts (arial, verdana etc) willen er nog wel eens wat minder uitzien binnen deze opzet. probeer eens een beetje te spelen daarmee.
Het is nu alweer een paar week terug dat ik van XP Professional NL naar Vista Ultimate NL ben geupgrade (x86 uiteraard) en ik ben over het algemeen zeer tevreden. De snelheid(*) en de stabiliteit van het Vista zijn goed te noemen en zeker niet minder dan die van XP (eerder: meer). Maar wel heb ik het een en ander te klagen.
- Allereerst een open deur intrappen: drivers. Met Logitech Setpoint kan het volume niet worden geregeld en werkt de mute-knop niet. Met de laatste eennalaatste(**) nVidia Forceware drivers (97.46) draaien spellen niet helemaal zo goed als onder XP, al draaien sommige spellen duidelijk beter dan anderen. De drivers die Creative voor mijn Audigy 2 ZS op hun site hebben staan zijn nog niet feature-compleet. IMO begrijpelijk; tot het uitbrengen van de final releases van je drivers, voor die anderhalve-man-en-een-paardenkop die nu al Vista draaien, ben je nu eenmaal niet verplicht (al getuigd het wel van service). Maar goed, het is toch vervelend.
- Nog een open deur: software. Veel programma's draaien verrassend genoeg goed, maar een paar werken niet goed of zelfs helemaal niet. Van Kaspersky Antivirus 6.0 is weliswaar een Vista-compatible beta in omloop, maar hiervoor is een beta-key nodig die ik helaas niet heb. Agnitum heeft bij mijn weten nog geen Vista-compatible versie van hun Outpost Firewall uitgebracht. Acronis Disk Director en OS Selector werken wel, maar doen soms moeilijk (bepaalde sectoren onleesbaar, OS selector verdwijnt soms zomaar uit de bootsector). Azureus geeft de foutmelding 'unable to bind TCP incoming server socket to 49152. Address already in use: bind', waarvoor ik nog geen oplossing heb kunnen vinden. UltraVNC werk niet. En zo zijn er meer programma's. Net als met drivers een kwestie van geduld hebben lijkt me.
- Goed, nu dat eruit is de belangrijkere dingen. Allereerst valt het me op dat als ik de slaapstand heb gebruikt, Vista niet meer wil afsluiten. Een muisklik op 'afsluiten' doet gewoon helemaal niets. Zowel de oorzaak als een oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.
- Verder kreeg ik laatst een BSOD toen ik in eMule een download aanzette, waarna chkdsk vervolgens talloze fouten op mijn Windows-partitie vond. Allemaal repareerbaar en voor zover ik weet is er niets belangrijks verloren gegaan, maar ik moest zeggen dat dit me erg tegenviel. Met XP heb ik de afgelopen jaren al heel wat BSOD's gezien (met dank aan nVidia Forceware WHQL-drivers waarvan de Q tegenviel), maar nog nooit heeft dit bij mij tot fouten in het bestandssysteem geleid. Misschien dat ik al die jaren gewoon geluk heb gehad, maar ik schrok hier toch wel even van.
- En dan nog is er ook nog dit: UAC is soms irritant. Laat ik eerst zeggen dat ik absoluut een voorstander van UAC ben; als software-auteurs hun programma's zo schrijven dat ze geen admin-rechten voor simpele dingen nodig hebben, werkt het principe achter UAC gewoon. Maar als UAC je constant lastig valt, begin je na verloop van tijd blindelings op OK te klikken en verliest deze feature daarmee zijn nut. Nu moet ik zeggen dat UAC vergeleken met de public beta van afgelopen zomer een stuk minder irritant is en dat de hoeveelheid software die per se admin-rechten wil minder groot is dan verwacht. Maar er is één ding waar ik me in de final Vista nog enorm aan erger: het startmenu. Het zit namelijk zo, ik houd van een opgeruimd startmenu. Als ik bv. een spel installeer, laten we zeggen Rainbow Six Vegas (tof spel!), dan komt dit in de map "Ubisoft -> Tom Clancy's Rainbow Six Vegas". Maar ik wil het in de map "Spellen -> Rainbow Six Vegas" hebben. Dus, moet ik de volgende handelingen uitvoeren: de map "Tom Clancy's Rainbow Six Vegas" renamen, de map verplaatsen naar de map "Spellen" en de map "Ubisoft" verwijderen. Voor alledrie de handelingen krijg ik bezoek van UAC en dat is in mijn optiek twee keer te veel. Nog erger is het als de map "Spellen" nog niet bestaat en ik deze moet aanmaken: zowel het aanmaken van de map als het opgeven van de mapnaam moet bevestigd worden! Mijn vraag aan MS: kan dit nou echt niet anders?
Nou, meer om over te klagen heb ik op het moment niet. Nogmaals, ik ben echt erg tevreden over Vista, maar de laatstgenoemde drie punten zitten me wel dwars.
(*) Systeemspecs:
- Asus P5B Deluxe mobo
- Intel Core 2 Duo E6600 CPU
- 2 x 1 GB DDR2 RAM van Corsair, PC6400 CL5.0
- Asus 7900GT TOP videokaart (256 MB RAM)
- 320 GB Western Digital Caviar SE16 SATAII HD
- Creative Audigy 2 ZS geluidskaart
- Logitech MX3000 cordless desktop
- Antec Neo HE 500 Watt PSU
(**) Ik zag net dat op Guru3D drivers met versienummer 97.52 staan (x86 only).
Edit: Toen ik net de nieuwere nVidia Forceware drivers installeerde, realiseerde ik me dat ik toch nog wat te klagen heb. Telkens als ik mijn videokaart-drivers update, verspringen al mijn bureaubladpictogrammen van plaats. Jammer, want net als van een opgeruimd startmenu houd ik ook van een opgeruimd bureaublad (waarbij alles zijn eigen plaats heeft).
- Allereerst een open deur intrappen: drivers. Met Logitech Setpoint kan het volume niet worden geregeld en werkt de mute-knop niet. Met de laatste eennalaatste(**) nVidia Forceware drivers (97.46) draaien spellen niet helemaal zo goed als onder XP, al draaien sommige spellen duidelijk beter dan anderen. De drivers die Creative voor mijn Audigy 2 ZS op hun site hebben staan zijn nog niet feature-compleet. IMO begrijpelijk; tot het uitbrengen van de final releases van je drivers, voor die anderhalve-man-en-een-paardenkop die nu al Vista draaien, ben je nu eenmaal niet verplicht (al getuigd het wel van service). Maar goed, het is toch vervelend.
- Nog een open deur: software. Veel programma's draaien verrassend genoeg goed, maar een paar werken niet goed of zelfs helemaal niet. Van Kaspersky Antivirus 6.0 is weliswaar een Vista-compatible beta in omloop, maar hiervoor is een beta-key nodig die ik helaas niet heb. Agnitum heeft bij mijn weten nog geen Vista-compatible versie van hun Outpost Firewall uitgebracht. Acronis Disk Director en OS Selector werken wel, maar doen soms moeilijk (bepaalde sectoren onleesbaar, OS selector verdwijnt soms zomaar uit de bootsector). Azureus geeft de foutmelding 'unable to bind TCP incoming server socket to 49152. Address already in use: bind', waarvoor ik nog geen oplossing heb kunnen vinden. UltraVNC werk niet. En zo zijn er meer programma's. Net als met drivers een kwestie van geduld hebben lijkt me.
- Goed, nu dat eruit is de belangrijkere dingen. Allereerst valt het me op dat als ik de slaapstand heb gebruikt, Vista niet meer wil afsluiten. Een muisklik op 'afsluiten' doet gewoon helemaal niets. Zowel de oorzaak als een oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.
- Verder kreeg ik laatst een BSOD toen ik in eMule een download aanzette, waarna chkdsk vervolgens talloze fouten op mijn Windows-partitie vond. Allemaal repareerbaar en voor zover ik weet is er niets belangrijks verloren gegaan, maar ik moest zeggen dat dit me erg tegenviel. Met XP heb ik de afgelopen jaren al heel wat BSOD's gezien (met dank aan nVidia Forceware WHQL-drivers waarvan de Q tegenviel), maar nog nooit heeft dit bij mij tot fouten in het bestandssysteem geleid. Misschien dat ik al die jaren gewoon geluk heb gehad, maar ik schrok hier toch wel even van.
- En dan nog is er ook nog dit: UAC is soms irritant. Laat ik eerst zeggen dat ik absoluut een voorstander van UAC ben; als software-auteurs hun programma's zo schrijven dat ze geen admin-rechten voor simpele dingen nodig hebben, werkt het principe achter UAC gewoon. Maar als UAC je constant lastig valt, begin je na verloop van tijd blindelings op OK te klikken en verliest deze feature daarmee zijn nut. Nu moet ik zeggen dat UAC vergeleken met de public beta van afgelopen zomer een stuk minder irritant is en dat de hoeveelheid software die per se admin-rechten wil minder groot is dan verwacht. Maar er is één ding waar ik me in de final Vista nog enorm aan erger: het startmenu. Het zit namelijk zo, ik houd van een opgeruimd startmenu. Als ik bv. een spel installeer, laten we zeggen Rainbow Six Vegas (tof spel!), dan komt dit in de map "Ubisoft -> Tom Clancy's Rainbow Six Vegas". Maar ik wil het in de map "Spellen -> Rainbow Six Vegas" hebben. Dus, moet ik de volgende handelingen uitvoeren: de map "Tom Clancy's Rainbow Six Vegas" renamen, de map verplaatsen naar de map "Spellen" en de map "Ubisoft" verwijderen. Voor alledrie de handelingen krijg ik bezoek van UAC en dat is in mijn optiek twee keer te veel. Nog erger is het als de map "Spellen" nog niet bestaat en ik deze moet aanmaken: zowel het aanmaken van de map als het opgeven van de mapnaam moet bevestigd worden! Mijn vraag aan MS: kan dit nou echt niet anders?
Nou, meer om over te klagen heb ik op het moment niet. Nogmaals, ik ben echt erg tevreden over Vista, maar de laatstgenoemde drie punten zitten me wel dwars.
(*) Systeemspecs:
- Asus P5B Deluxe mobo
- Intel Core 2 Duo E6600 CPU
- 2 x 1 GB DDR2 RAM van Corsair, PC6400 CL5.0
- Asus 7900GT TOP videokaart (256 MB RAM)
- 320 GB Western Digital Caviar SE16 SATAII HD
- Creative Audigy 2 ZS geluidskaart
- Logitech MX3000 cordless desktop
- Antec Neo HE 500 Watt PSU
(**) Ik zag net dat op Guru3D drivers met versienummer 97.52 staan (x86 only).
Edit: Toen ik net de nieuwere nVidia Forceware drivers installeerde, realiseerde ik me dat ik toch nog wat te klagen heb. Telkens als ik mijn videokaart-drivers update, verspringen al mijn bureaubladpictogrammen van plaats. Jammer, want net als van een opgeruimd startmenu houd ik ook van een opgeruimd bureaublad (waarbij alles zijn eigen plaats heeft).
[ Voor 3% gewijzigd door TommyCP op 30-12-2006 19:54 . Reden: ik had toch nog wat te klagen! ]
>>>insert witty remark here<<<
Verwijderd
Bedankt TommyCP voor je 'kleine' persoonlijke review van Vista. Ik heb ook nog iets te klagen.
- Als ik *.mpg, *.avi of andere media bestanden probeer af te spelen in Windows Media Player 11 krijg ik alleen geluid en geen beeld (dat blijft zwart). Ik heb al de K-Lite codecs geïnstaleerd maar dat mag niet helpen. Met de Windows Media Player Classic werkt het allemaal wel. Kan iemand mij hier op weg helpen.
Voor de rest allemaal maar positief over Vista en heb ik al mijn soft- en hardware aan de praat gekregen. Ook mijn oude HP Scanjet 2300C, maar daar crashd de software steeds van na de scan, maar het plaatje staat dan wel al op mijn HD.
- Als ik *.mpg, *.avi of andere media bestanden probeer af te spelen in Windows Media Player 11 krijg ik alleen geluid en geen beeld (dat blijft zwart). Ik heb al de K-Lite codecs geïnstaleerd maar dat mag niet helpen. Met de Windows Media Player Classic werkt het allemaal wel. Kan iemand mij hier op weg helpen.
Voor de rest allemaal maar positief over Vista en heb ik al mijn soft- en hardware aan de praat gekregen. Ook mijn oude HP Scanjet 2300C, maar daar crashd de software steeds van na de scan, maar het plaatje staat dan wel al op mijn HD.
de-install all je codecs en install ffdshow en en het werkt~!Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:24:
Bedankt TommyCP voor je 'kleine' persoonlijke review van Vista. Ik heb ook nog iets te klagen.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
quote: en de map "Ubisoft" verwijderen.
Al eens gehad dat je een map niet KAN verwijderen uit startmenu....? gek word je ervan, heeft met rechten te maken, maar ik kom er niet achter hoe je dan welke rechten moet veranderen om die map in verkenner echt te deleten. Heb UAC uitstaan trouwens.
Al eens gehad dat je een map niet KAN verwijderen uit startmenu....? gek word je ervan, heeft met rechten te maken, maar ik kom er niet achter hoe je dan welke rechten moet veranderen om die map in verkenner echt te deleten. Heb UAC uitstaan trouwens.
Verwijderd
Helaas, dat werkt ook niet. Heb daarna K-Lite standard maar weer terug gezet en werk nu eerst maar even met Windows Media Player Classic die samen met K-Lite wel alles afspeeltBschnitz schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:28:
de-install all je codecs en install ffdshow en en het werkt~!
Ik weet niet of dit de moeite waard is om een samenhangend topic te openen over geteste spellen die werken onder Vista
Wellicht dat het handig is, dat er een lijst komt met spellen die al vista compatible zijn: Ik doel dan niet alleen op spellen die speciaal en alleen voor vista zijn uitgebracht. Ik heb het ook over de spellen die je nu speelt onder Windows XP Service Pack 2.
Tevens zou het wijs zijn te vermelden hoe je de spellen werkend hebt gekregen, of je iets hebt moeten aanpassen in Vista: (UAC uitschakelen, %USER rechten toekennen aan de spelmap voor het schrijven van en naar bestanden uit die map, compatibiliteits instellingen) Doe dit stapsgewijs, vanaf het installeren tot het runnen van updates, driverupdates, specifieke instellingen etc.
Er zijn genoeg tweakers denk ik die weer ff downgraden om hun favo spelletje te kunnen spelen, omdat ze het met Vista nog niet aan de praat hebben gekregen. En dat is jammer, want je wil natuurlijk ook weten hoe jouw spel performed onder Vista, en hoe Vista performed onder jouw spel
.
Ook is het het vermelden wellicht waard waar je zoal tegen aanloopt in een spel, want sinds ik de betá driver gebruik van Ati, heb ik rare kleuren als ik Call of Duty 2 speel, dus heb ik Vista opnieuw geïnstalleerd en gebruik ik de standaard driver van Vista voor mijn x1900xt
Bij deze wil ik de aftrap geven dan:
Call of Duty 2
* Geïnstalleerd
* Patch 1.3 uitgevoerd
* Compatibiliteitsmodus gezet op: Uitvoeren onder Windows XP Service Pack 2
* Mijzelf toegevoegd bij beveiliging van de map Activision, en mijzelf Volledige Beheersrechten gegeven in verband met het schrijven van en naar de map van Call of Duty
* Punkbuster geupdate http://www.evenbalance.com/downloads/cod2/pbsec.htm
* Gameinstellingen gewoon naar je eigen setup configureren
Mocht dit toch in een apart topic terecht gaan komen, laat me dit dan weten, aangezien ik mijn steentje best wil bijdragen!
Wellicht dat het handig is, dat er een lijst komt met spellen die al vista compatible zijn: Ik doel dan niet alleen op spellen die speciaal en alleen voor vista zijn uitgebracht. Ik heb het ook over de spellen die je nu speelt onder Windows XP Service Pack 2.
Tevens zou het wijs zijn te vermelden hoe je de spellen werkend hebt gekregen, of je iets hebt moeten aanpassen in Vista: (UAC uitschakelen, %USER rechten toekennen aan de spelmap voor het schrijven van en naar bestanden uit die map, compatibiliteits instellingen) Doe dit stapsgewijs, vanaf het installeren tot het runnen van updates, driverupdates, specifieke instellingen etc.
Er zijn genoeg tweakers denk ik die weer ff downgraden om hun favo spelletje te kunnen spelen, omdat ze het met Vista nog niet aan de praat hebben gekregen. En dat is jammer, want je wil natuurlijk ook weten hoe jouw spel performed onder Vista, en hoe Vista performed onder jouw spel
Ook is het het vermelden wellicht waard waar je zoal tegen aanloopt in een spel, want sinds ik de betá driver gebruik van Ati, heb ik rare kleuren als ik Call of Duty 2 speel, dus heb ik Vista opnieuw geïnstalleerd en gebruik ik de standaard driver van Vista voor mijn x1900xt
Bij deze wil ik de aftrap geven dan:
Call of Duty 2
* Geïnstalleerd
* Patch 1.3 uitgevoerd
* Compatibiliteitsmodus gezet op: Uitvoeren onder Windows XP Service Pack 2
* Mijzelf toegevoegd bij beveiliging van de map Activision, en mijzelf Volledige Beheersrechten gegeven in verband met het schrijven van en naar de map van Call of Duty
* Punkbuster geupdate http://www.evenbalance.com/downloads/cod2/pbsec.htm
* Gameinstellingen gewoon naar je eigen setup configureren
Mocht dit toch in een apart topic terecht gaan komen, laat me dit dan weten, aangezien ik mijn steentje best wil bijdragen!
Volgens mij werkt het meest wel en kan je beter zeggen wat niet goed loopt.
En dan nog, wat niet goed loopt bij mensen komt door onvolwassen videokaartdrivers vaak.
Noem mij 1 game die echt een Vista update nodig heeft (niet videokaartdrivers gerelateerd)?
En dan nog, wat niet goed loopt bij mensen komt door onvolwassen videokaartdrivers vaak.
Noem mij 1 game die echt een Vista update nodig heeft (niet videokaartdrivers gerelateerd)?
Ik heb er een voor je: Splinter Cell Double Agent, werkt niet omdat ie geen directx 9.0c kan vinden. Het uivoeren van de beschikbare patch die Splinter Cell naar versie 1.02 brengt mag ook niet baten.Sjah schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:09:
Volgens mij werkt het meest wel en kan je beter zeggen wat niet goed loopt.
Misschien toch handig zo'n lijstje!
DirectX 9.0 zit ook niet in Vista zegmaar
Wat je wel kunt doen is de laatste Redist package downloaden en installeren, dan installeert hij namelijk wel de DX9 features. Hierna kun je dus wel weer DX9 games spelen
Verwijderd
Ik ben aangenaam verrast van de hardware ondersteuning die Vista biedt. Op mijn bijna 4 jaar oude desktop werkt alles perfect. Op mijn laptop (Acer 5024) lukt het ook, alleen de draadloze netwerkadapter aan de praat krijgen lukt nog niet. Om die te activeren moet je vooraan op de behuizing op een knopje drukken (je vraagt je soms toch af wie zoiets verzint
). Maar de software die deze knop moet laten werken (launch manager), werkt nog niet onder Vista (laat het systeem crashen, zelfs in compatibiliteitsmodus). Ik heb al een mailtje naar Acer gestuurd om dit probleem te melden, maar of ze zich nu speciaal voor mij gaan haasten...
Heeft hier al iemand een oplossing voor gevonden, of zal ik moeten wachten?

never mind
[ Voor 106% gewijzigd door hapklaar op 30-12-2006 23:34 ]
How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?
Ik heb de 9746-vista-x86 drivers van guru3d.com
Geen enkel spel werkt goed, CSS/HL2 = lage fps, met xp gewoon 140.
Warcraft 3 werkt goed, tot op een bepaald moment de game gewoon stopt met soepel lopen, blijft haperen als een gek, dit ook bij css na een tijdje.
Battle for middle earth 2, expension, krakend geluid, en het zelfde probleem als bij war 3
Dusja...
Gamen lukt me nog niet, maar ik kan nog wel een maandje wachten voor de drivers van nvidia...
Geen enkel spel werkt goed, CSS/HL2 = lage fps, met xp gewoon 140.
Warcraft 3 werkt goed, tot op een bepaald moment de game gewoon stopt met soepel lopen, blijft haperen als een gek, dit ook bij css na een tijdje.
Battle for middle earth 2, expension, krakend geluid, en het zelfde probleem als bij war 3
Dusja...
Gamen lukt me nog niet, maar ik kan nog wel een maandje wachten voor de drivers van nvidia...
Verwijderd
Ik zou zeggen, lees deze pagina eens door op applicaties en games onder Vista.loewie-643- schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:55:
Ik weet niet of dit de moeite waard is om een samenhangend topic te openen over geteste spellen die werken onder Vista
Ik heb Vista beta2 geinstalleerd (64 bit) en het owned hard! Explorer is niet "gewoon bagger" (wat is er dan gewoon bagger?) het werkt snel. Niet zo sloom als ze zeiden.Kaspers schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:57:
Ik heb Vista net even geinstalleerd als VM en ik vind het persoonlijk hard zuigen, de explorer is gewoon bagger imo..
Longhorn 5203 heeft mijn voorkeur, waar ik ook een msstyle theme voor XP gemaakt heb.
De gadgets zijn handig. Wat ik alleen vervelend vind is dat er nog geen goede 64 bits drivers/programma's zijn voor vista.
Verwijderd
Even een vraagje over Internet Explorer. Ik wil daar Tabbed Browsing gebruiken en heb daarvoor de defaults aan staan. Ik verwacht dus nu als ik op een link klik op een bepaalde pagina dat ik een nieuwe tab krijg naast de al geopende tab(pagina). Maar helaas, wat ik ook probeer als ik klik op een link, er wordt steeds een nieuwe Internet Explorer Window geopend. Wie kan mij helpen zodat ik steeds netjes een nieuwe tab geopend krijg i.p.v. steeds maar weer een nieuw Internet Window.
Dit is namenlijk 1 van de redenen waarom ik nu nog steeds met Firefox 2.0 blijf werken. Daar werkt Tabbed Browsing wel zonder problemen.
Dit is namenlijk 1 van de redenen waarom ik nu nog steeds met Firefox 2.0 blijf werken. Daar werkt Tabbed Browsing wel zonder problemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 11:48 . Reden: Windows Explorer aangepast naar Internet Explorer ]
Verwijderd
Lees dit topic nog eens (mijn posts)sOid schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:10:
Hmm...
Wat dacht je van rechtermuisklik op documents, properties kiezen, tabblad location?sOid schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:10:
Hmm...

Werkt prima hier. Je kan het ook voor elke map (pictures, videos, downloads, music, etc) anders doen
Hier een 4.5, ook met 1Gb. Denk dat de geheugenrating eerder bepaald wordt door de snelheid van het geheugenOver scores, die van mij zit op 3.2, niet heel slecht voor een 3 jaar oude computer. Laatste punt is m'n 1024mb geheugen, als ik er nog een reepje bijstop dan zit ik op 4.1
Misschien even spelen met Cleartype?Tekn0z schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:21:
(personalize -> Windows Color and Appearance -> Open classic appearance -> effects)
Ikzelf ben nog niets tegengekomen wat het niet deed onder Vista (maar ik speel ook geen FPS, m.u.v. Oblivion. Ik ben een RTS'er).loewie-643- schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:55:
Al heb ik nu wel door (a.d.v. deze topics) dat er 3 dingen zijn die je dan kan proberen:
* Run as administrator
* Compatibility mode
* Een of ander DX9-dll in de map van het spel gooien (weet even niet welke)
Je bedoelt, denk ik, Internet Explorer?Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:48:
Even een vraagje over Windows Explorer.
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 31-12-2006 09:59 ]
Wat bedoel je met 'wat ik ook probeer'? Werkt het zelfs niet als je ctrl vasthoudt bij het klikken van een link? En bij tools|internet options|tabs settings, staat het daar wel goed ingesteld?Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:48:
Maar helaas, wat ik ook probeer als ik klik op een link, er wordt steeds een nieuwe Windows Explorer Window geopend. Wie kan mij helpen zodat ik steeds netjes een nieuwe tab geopend krijg i.p.v. steeds maar weer een nieuw Explorer Window.
DOH! Wat ben ik ook een schele kip, ik dacht dat die nieuwe map met gebruikersnaam op bureaublad gewoon de nieuwe versie van Mijn Documenten wasanandus schreef op zondag 31 december 2006 @ 09:58:
[...]
Wat dacht je van rechtermuisklik op documents, properties kiezen, tabblad location?
[afbeelding]
Werkt prima hier. Je kan het ook voor elke map (pictures, videos, downloads, music, etc) anders doen
[...]
Hier een 4.5, ook met 1Gb. Denk dat de geheugenrating eerder bepaald wordt door de snelheid van het geheugen

Maar heb het nu gevonden in ieder geval, bedankt
Watvoor snelheid heb jij in je geheugen zitten dan? Die van mij zijn 3200 (hoewel er eentje 2600 zou kunnen zijn, weet ik niet zeker).
Nog even een beetje een offtopic vraagje maar er zijn hier vast wel mensen die het weten: heb je exchange 2007 nodig om het te kunnen gebruiken icm office 2007? Of kan ik ook exchange 2003 draaien met office 2007?
Verwijderd
Achteraf bleek dat ik alles goed had staan maar er stond een foute instelling in de registrysewer schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:11:
Wat bedoel je met 'wat ik ook probeer'? Werkt het zelfs niet als je ctrl vasthoudt bij het klikken van een link? En bij tools|internet options|tabs settings, staat het daar wel goed ingesteld?
Hier kwam ik achter na een uurtje googlen. In de registry ben ik gegaan naar;
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TabbedBrowsing\ en daar de key 'PopupsUseNewWindow' veranderd van de waarde 3 naar 0.
En nu werken de tabs in Internet Explorer weer normaal.
Verwijderd
Dit komt omdat je in de algemene programs map loopt te rommelen. (All Users oid) Als je netjes binnen je eigen map blijft (je eigen gebruikers start menu map) dan krijg je deze meldingen helemaal niet. Overigens vind ik dit een vrij logische keuze, hoewel twee meldingen bij het aanmaken van een map wel wat overbodig is.TommyCP schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:38:
UAC heeft wel gelijk, aangezien je in mappen loopt te rommelen die eigenlijk niet van jou zijn, maar van iedereen die de pc gebruikt. Wil je hier vanaf, dan ga je of in je eigen map te werk, of je verandert gewoon de rechten op de map van All Users, waarbij je jezelf volledige rechten geeft.
Nu is het pas dolle pret!! Wat een buggy powermanagement!!!!
Ik zet mijn laptop in standby, en een paar seconden later springt het vrolijk weer op...
Ik zet mijn laptop in standby, en een paar seconden later springt het vrolijk weer op...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| Logboeknaam: System Bron: Microsoft-Windows-Power-Troubleshooter Datum: 31/12/2006 12:29:09 Gebeurtenis-id:1 Taakcategorie: Geen Niveau: Informatie Trefwoorden: Gebruiker: LOCAL SERVICE Computer: maycolaptop Beschrijving: Het systeem is uit de slaapstand gekomen. Start van slaapstand: 31/12/2006 11:28:40 Einde van slaapstand: 31/12/2006 11:29:03 Oorzaak van einde slaapstand: Onbekend Gebeurtenis-XML: <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event"> <System> <Provider Name="Microsoft-Windows-Power-Troubleshooter" Guid="{cdc05e28-c449-49c6-b9d2-88cf761644df}" /> <EventID>1</EventID> <Version>0</Version> <Level>4</Level> <Task>0</Task> <Opcode>0</Opcode> <Keywords>0x8000000000000000</Keywords> <TimeCreated SystemTime="2006-12-31T11:29:09.833Z" /> <EventRecordID>4702</EventRecordID> <Correlation ActivityID="{81BA367E-CA2A-4F13-86B9-E42D27E5E102}" /> <Execution ProcessID="1700" ThreadID="4100" /> <Channel>System</Channel> <Computer>maycolaptop</Computer> <Security UserID="S-1-5-19" /> </System> <EventData> <Data Name="SleepTime">2006-12-31T11:28:40.460Z</Data> <Data Name="WakeTime">2006-12-31T11:29:03.140Z</Data> <Data Name="SleepDuration">12508</Data> <Data Name="WakeDuration">738</Data> <Data Name="DriverInitDuration">712</Data> <Data Name="BiosInitDuration">289</Data> <Data Name="HiberWriteDuration">0</Data> <Data Name="HiberReadDuration">0</Data> <Data Name="HiberPagesWritten">0</Data> <Data Name="Attributes">16402</Data> <Data Name="TargetState">4</Data> <Data Name="EffectiveState">4</Data> <Data Name="WakeSourceType">0</Data> <Data Name="WakeSourceTextLength">0</Data> <Data Name="WakeSourceText"> </Data> </EventData> </Event> |
Verwijderd
Wil je zulke opmerkingen aub wat beter onderbouwen? Gewoon wat roepen en een log posten kan iedereen, probeer dan minstens nog uit te vogelen waarom Vista dat doet..Mayco schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:31:
Nu is het pas dolle pret!! Wat een buggy powermanagement!!!!
Verwijderd
Waarom helemaal naar het register als je dat in de Internet Explorer settings kan regelen.Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:45:
[...]
Achteraf bleek dat ik alles goed had staan maar er stond een foute instelling in de registry![]()
Hier kwam ik achter na een uurtje googlen. In de registry ben ik gegaan naar;
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TabbedBrowsing\ en daar de key 'PopupsUseNewWindow' veranderd van de waarde 3 naar 0.
En nu werken de tabs in Internet Explorer weer normaal.
En dicht, na 1000 replies is het wel weer zinvol om in een nieuw deel door te gaan
[ Voor 77% gewijzigd door elevator op 31-12-2006 14:35 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 7) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag