Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
era.zer schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:56:
Ik heb dit weekend wat vrije tijd gehad en heb een imdb parser/scraper gemaakt, dat gebruikt wordt in een film-collectie programmaatje.

Ik heb veel films (op dvd en schijf), en wou ze zo makkelijk mogelijk in een database (access) krijgen.
Werkwijze: zoek de film op www.imdb.com , en kopieer de url van de film. Het programma houdt het klembord in de gaten, leest alle info uit van imdb.com en zet de films in de database.
Het parsen van elke waarde gebeurt telkens via één regex-regel en werkte correct voor 300 films.

Zo kan mijn vriendin nu eenvoudig alle thrillers selecteren die meer dan 6/10 hebben, van de voorbije 5 jaar, die niet langer dan 100minuten duren :)
Enkel de zoek-gui moet ik nog maken, die ik liefst zo grafisch mogelijk wil met o.a. sliders enz.

De plotsummary vertalen via een google translate api zat er ook in, maar de vertalingen lieten te wensen over...

Als het allemaal af is, post ik de source. of ik maak er een website van, met een api om films toe te voegen vanuit het programmaatje enz? Of bestaan die dingen al :P
Voor Nederlandse samenvattingen kun je ook kijken naar moviemeter.nl DoBs, het programma dat ik hier voor gebruik, geeft deze site ook als optie om van te downloaden dus moet te regelen zijn.

Hoe ga je de GUI maken, ook in access, of als losse exe?

Acties: [view][quote]

Door: RobIII Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

Ik monitor mijn netwerk al een tijdje met unnoc maar wat mij stoort is dat ik van mijn DL380 geen CPU temps, fan status etc. kan uitlezen (tenzij ik me in unnoc verdiep en het zelf bij elkaar 'hack').

Ik heb nu een (nog lang niet klaar) SNMP tool geflanst die (voor de DL380 specifiek vooralsnog) een aantal SNMP values uitleest en deze in een SQL database wegschrijft. Deze tool (C#) is gescheduled met de windows scheduler om om de 5 minuten z'n werk te doen. Als er interesse is wil ik (tegen de tijd dat het opgeschoond is) de source en een executable wel posten.

RobIII wijzigde dit bericht 03-06-2008 00:52 (5%)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!

quote:
RobIII schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 00:51:
maar wat mij stoort is dat ik van mijn DL380 geen CPU temps, fan status etc. kan uitlezen
Zelf gebruik ik Cacti icm Templates for HP Servers. Dit werkt perfect, deze templates maken gebruik van de ingebouwde HP Agents welke snmp doorgeven. Zou dan voor unnoc ook moeten werken toch?

Wat mij betreft is Cacti zowiezo super, allerlei plugins, makkelijk uit te breiden met php, perl of vb scripts. Ook het uitlezen van performance counters mbv vbscript en wmi is handig

quote:
Error65 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:17:
Ik heb me de laatste tijd gestort op het schrijven van een (open-source) web comiceditor. Met deze editor is het mogelijk om op een eenvoudige manier (d.m.v. sleur en pleur) comicstrips te maken en te publiceren. Tijdens het publiceren wordt de strip omgezet naar een (jpeg) afbeelding.

Een eerste testversie kan worden gevonden op www.comiceditor.org. Het is al mogelijk om de editor te proberen.

De editor werkt in ieder geval in: Firefox 2, Internet Explorer 7 en Opera 9.x.

Feedback is welkom!

P.S. De testcontent betreft Bert (een asexuele, unisex, paspop :+ )
Werkt ook niet in Safari 3. waarschijnlijk omdat safari de images die je wilt sleur-en-pleuren worden vastgepakt om de afbeelding naar je mac te kopieren, en niet worden ingezet bij de sleur en pleur acties.

Apple MacBook Pro | PS3

Hier werkt het prima @ Mac OS X 10.5 met Safari 3.1.1

Heb me er toch wel even mee vermaakt :)

SheepInfo

Na aanleiding van mijn blog post over dit programma, vondt ik het tijd om wat meer meningen te vragen, kritiek te krijgen (waar ik eigenlijk helemaal niet tegen kan), en om wat idééén te krijgen via dit forum.
Wat is SheepInfo?
SheepInfo is een programma dat gedetailleerde informatie over je pc laat zien, Hoe ik op het idee ben gekomen om dit programma te maken weet ik zelf eigenlijk ook niet. Het programma is geprogrammeerd in Visual Studio 6 en Visual C++ 6, Dit maakt het nog steeds uitdagend om met bepaalde API's te spelen :)

SheepInfo (als het hele hapje bestanden ge-compiled is) is een exe bestand zonder meesleurende DLL's, en andere bestanden, handig om dus mee te nemen op je USB stick, De bestandsgroote verschilt per minuut omdat er elk moment weer een onderdeel bij kan komen, momenteel is hij 344 kB.

Express heb ik gekozen om dit programma compatible met Windows 2000 of hoger-systemen te laten draaien, met NT, ME, 98 of 95 heeft het dus geen zin, Dit heb ik bewust gedaan omdat dit realitief oude systemen zijn, en bovendien andere aanroepingen hebben betrekkende tot API's die dit programma gebruikt om bepaalde onderdelen te verzamelen.
Screenshots

http://tweakers.net/ext/f/i06jk5WGGa4O2HzeQmJu5lV6/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/3EgSGbtJ3IhcbJxex64LG3dT/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/hdSjPSXWBhpxH2VUK4eqLr1f/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/WWbhzMuA9lVMwsuHqXa83OX1/thumb.png

Dingen die op me lijstje staan:
De dingen die ik naast me screenshots nog wil toevoegen zijn:
  • CPU informatie
  • GPU informatie
  • Geheugen informatie
  • Mobo informatie
  • HDD informatie
Graag wil ik jullie idéén horen, jullie kritiek (hoe hard het ook mag zijn), en jullie meningen! :P

Modbreak:
Dit topic (Sheepinfo) is gemerged met [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III

RobIII wijzigde dit bericht 04-06-2008 02:30 (2%)

Reg. datum: 06 februari 2000

Het zou leuk zijn als je een screenshotje zou plaatsen van de "output" van het programma, de info die je dus uiteindelijk te zien krijgt.

Carpet bombing from B52's is very very accurate: the bombs always hit the ground.

Papa van LucaIII \o/

Met alle respect, maar in deze screenshot (de andere 3 voegen weinig toe en zijn puur "blabla"-schermpjes) zie ik weinig spannends; die waardes haal je in minder dan 1 tel uit
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

en met EnumProcesses heb ik het onderste deel van de screen van je report in een paar regels code geschreven.

Nu ga ik er niet van uit dat dat "alles" is (je hebt het over "gathering detailed information" en over "one or two minutes") en dat er dus nog meer is, maar post daar dan wat screens/output van. Dat is veel boeiender dan de shots die er nu staan (zonder download/code/<andere interessante dingen> is het voor de PRG-ers hier weinig spannends vrees ik). Als het er allemaal (nog) niet in zit vind ik het TBH niet eens het predicaat 'tool' waard en kun je beter wachten met releasen tot er wat meer in zit.

RobIII wijzigde dit bericht 04-06-2008 02:55 (27%)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

quote:
RobIII schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 02:50:
Met alle respect, die waardes haal je in minder dan 1 tel uit
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

en met EnumProcesses heb ik het onderste deel van de screen van je report in een paar regels code geschreven.
Begrijp het totaal, 't is ook precies de reactie die ik zou verwachten, het enigste wat ik wilde vermelden met mijn topic is dat ik graag wat opbouwende idééén van iemand zou krijgen, en btw, EnumProcesses gebruik ik niet:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
Dim Process
For Each Process In GetObject("winmgmts:"). _
 ExecQuery("select * from Win32_Process")
 Process.Name
Next

Affijn, om niet af te dwalen, Ik wil er eigenlijk zoveel mogelijk instoppen behalve CPU, GPU, Mobo en geheugen informatie.

Papa van LucaIII \o/

quote:
Y-Less schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 03:27:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
Dim Process
For Each Process In GetObject("winmgmts:"). _
 ExecQuery("select * from Win32_Process")
 Process.Name
Next

Dan gebruik je dus WMI terwijl ik op je blog las:
gedevved in Visual Basic 6 met Service Pack 6, Library's worden gedevved in Visual C++. enne WMI? Wat moet ik daarmee? :(
Daarbij is het een koud kunstje om nog 200 andere dingen in WMI* zo tevoorschijn te halen; zeker nu je dus de juiste term hebt om op te googlen. Vergeet overigens maar rustig de 'geavanceerdere' dingen die je nog wil bouwen volgens je blog; die ga je in WMI iig niet klaarspelen en een heleboel moet je op (erg) low level met MSR's etc. gaan zitten uitlezen. Daar gaat WMI je niet mee helpen. Ik zie dan alleen niet wat je nog in VC++ gedevved hebt als je op deze manier processen ophaalt en dan enkel nog wat info uit het register pluist of met eenzelfde WMI query ophaalt.

* Dat is maar 1 van de vele, vele voorbeelden ;)

RobIII wijzigde dit bericht 04-06-2008 09:39 (17%)

Error Inside

quote:
Depress schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:06:
[...]

Werkt ook niet in Safari 3. waarschijnlijk omdat safari de images die je wilt sleur-en-pleuren worden vastgepakt om de afbeelding naar je mac te kopieren, en niet worden ingezet bij de sleur en pleur acties.
Bij werkt het ook in Safari 3. Door het probleem met het verslepen van plaatjes op de Mac, heb ik hier rekening mee gehouden tijdens het ontwerp.

Het lijkt erop dat het systeem niet werkt als je snel dubbelklikt op een item uit de reposetory. Zodra de tijd aan mijn zijde is zal ik eens kijken waarom dit zo is.

Theoretisch gesproken kan je, na het refreshen van de pagina, de items gewoon oppakken...

http://www.uitdehoogte.nl/bert

Imageshackert++

Klein tooltje om plaatjes naar imagehosts zoals imageshack.us of naar een eigen ftp te uploaden met de mogelijkheid om dit via een sendto shortcut te doen.
Ik heb dit programma nu al 3 keer herschreven in 5 jaar :P Eerst in delphi, daarna c# en nu in c++ volledig op winapi.
Ik zet de executable nog maar niet online, want het is nogal buggy voor nu.
Als iemand tips heeft of imagehost die niet mag ontbreken dan hoor ik dat graag.

http://buggyashell.nl/Clipboard01.jpg

Een drag&drop interface om de plaatjes direct in te slepen? Verder een server manager om de servers toe te voegen, verwijderen etc. En hoezo een dropdown met "1"? Kan je daar niet beter een omschrijving plaatsen?

Andere hosts: image hosts zoals flickr en picasa, dat je direct in je server manager een gebruiker kan authoriseren om het up te loaden?

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

quote:
mithras schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:19:
Een drag&drop interface om de plaatjes direct in te slepen? Verder een server manager om de servers toe te voegen, verwijderen etc. En hoezo een dropdown met "1"? Kan je daar niet beter een omschrijving plaatsen?

Andere hosts: image hosts zoals flickr en picasa, dat je direct in je server manager een gebruiker kan authoriseren om het up te loaden?
Die 1 staat hier nu hardcoded voor imageshack.us :9 Die server manager moet inderdaad nog komen.
En die autorisatie mogelijkheid voor flickr en picasa is wel een goed idee. Zal het op me lijstje zetten :P

Guild Wars Newsreader

http://code.google.com/p/gwnewsreader/

Alle Guild Wars nieuws op 1 locatie. Dit programma leest de developer notes en in-game announcements van de wiki + het nieuws en de game updates van de RSS feed. Je kan kiezen welke bronnen er getoond moeten worden de links in de artikels werken gewoon.

Door het gebruik van cmd.exe voor de links is het gebruik hiervan wel beperkt tot windows 2K of beter
Update Notes
Version 0.1
* First draft, includes the RSS feeds
Version 0.2
* Small bug fixes
* Adds link usability
Version 0.3
* Small bug fixes
* Adds developer notes
* Adds Ingame announcement screen

Dit programma is nog erg beta, ik ben niet verantwoordelijk voor schade aan je computer. Het is al getest door mensen van het guildwars.incgamers forum en van mijn alliance [GWO].

in search of...

quote:
OneOfBorg schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:02:
4 tooltjes om te spammen: ;)

.

Freename

Freename is een tool om meerdere bestanden tegelijk te hernoemen. Niet met een speciale tool waarin je met trial-en-error vervangingsregels moet gaan specificeren, maar gewoon met je text editor waarin je elk bestand direct de naam kunt geven die je wilt.

[afbeelding]
Held!! _/-\o_

Zie: Rename-tool - nog altijd geen goede gevonden...
van meer dan 3 jaar geleden :)

Ik maak ondertussen wel gebruik van meerdere rename tools,
maar deze doet dus eigenlijk pas echt wat ik toen ook al wilde *D
quote:
Spiral schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:26:
Ik heb net een nieuwe autoradio met o.a. een SD-kaart slot. En wilde elke keer weer varierende muziek hebben op mijn SD-kaart. Je geeft de maximale capaciteit op en vervolgens kopieert hij het daarheen. Dus heb ik snel een progje geschreven die random files uit een map haalt. Daarna kan je het kopiëren naar de desgewenste folder. Verschillende extensies? Geef dan de bestandstypes op. *.mp3;*.wma;*.wav

[afbeelding]

Random Music Placer
Klinkt als een leuke app. Nieuwe manier om USBstick te vullen voor in de autoradio.

Maar hier doet 'ie het niet;
"The application failed to initialize properly (0xc0000135). Click on OK to terminate the application"
;(

Ben nu op m'n werk, dus zal thuis ook nog eens proberen. Daar zal ik 'm immers gaan gebruiken.

I'm gonna chill to myself... Leave the stress of a world from inside me
I'm gonna walk all alone... And leave all my troubles behind me
I'm gonna chill to myself...

@Chillz: mocht je thuis dezelfde problemen hebben, misschien dat mijn tool (die misschien wel precies het zelfde doet), kunt proberen: http://software.timschuhmacher.nl/#copyplaylist ?

Reg. datum: 22 december 2005

quote:
Tim Schuhmacher schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:30:
@Chillz: mocht je thuis dezelfde problemen hebben, misschien dat mijn tool (die misschien wel precies het zelfde doet), kunt proberen: http://software.timschuhmacher.nl/#copyplaylist ?
Leuk! ik zal 'm eens bekijken.
quote:
Chillz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:17:
[...]

Klinkt als een leuke app. Nieuwe manier om USBstick te vullen voor in de autoradio.

Maar hier doet 'ie het niet;
"The application failed to initialize properly (0xc0000135). Click on OK to terminate the application"
;(

Ben nu op m'n werk, dus zal thuis ook nog eens proberen. Daar zal ik 'm immers gaan gebruiken.
Die melding komt hoogstwaarschijnlijk doordat het .NET Framework niet geïnstalleerd is.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to sat of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

.NET framework 2.0... Dezelfde foutmelding staat in de FAQ voor mijn progje :P
Heeft nu een APNG icon

quote:
Acid_Burn schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:41:
.NET framework 2.0... Dezelfde foutmelding staat in de FAQ voor mijn progje :P
Dan zou hij toch een melding moeten geven dat de versie van het framework niet verdoet of iets dergelijks? En anders heeft Microsoft weer iets om gebruiksvriendelijk® te maken :p

Heb nu een Animated PNG icon. Werkt in alle moderne browsers (Firefox en Opera).

Dat zou je verwachten, maar dat is dus niet zo helaas.
in search of...

quote:
Spiral schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:20:

Die melding komt hoogstwaarschijnlijk doordat het .NET Framework niet geïnstalleerd is.
Dat zou 'm goed kunnen zijn ja.
Thuis deed 'ie het ook niet. Hier en thuis is op 't moment allebei XP SP2, zonder .Net erbij geinstalleerd.
quote:
Tim Schuhmacher schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:30:
Thanks,
ga ik ook ns proberen :)

I'm gonna chill to myself... Leave the stress of a world from inside me
I'm gonna walk all alone... And leave all my troubles behind me
I'm gonna chill to myself...

Reg. datum: 14 juni 2008

Hoi,

Omdat ik er nogal wat programmeerklusjes op na houdt, en omdat ik het bijhouden van deze uren en het maken van urenlijstjes maar een rot klus vindt ben ik begonnen aan een tooltje die het mij hierin makkelijk maakt.

Het is een systemtray tooltje geworden waarin je gemakkelijk taken kunt starten en die onder een bepaald profiel kunt hangen. Deze taken kun je weer verschillende labels meegeven. Profielen zijn er om verschillende werkgevers/projecten van elkaar te scheiden, en labels zijn voor de verschillende taken die je kunt doen binnen die profielen.

Er zit ook een beheerscherm bij waarin je handmatig taken kunt toevoegen/wijzigen/verwijderen. En ben ik op dit moment nog bezig met een export mogelijkheid voor Excel, op basis van templates voor de urenlijstjes.
Ben het aan het maken in Java en gebruikt SWT voor de GUI, omdat ik dat laatste wel weer een uitdaging vond :9

Het is nog niet af, dus hier alvast een screenshot:

Plaatje op imageshack (popups!)

Hoi :w

Kan nu al niet wachten op dat tooltje. Ikzelf moet vaak opschrijven hoelang ik waaraan tijd besteed. Dus dit tooltje is voor mij erg interessant. Enig idee wanneer het klaar is :P?

MovieCollection

Haalt alle urls die op het clipboard komen op (als ze voldoen aan de voorwaarden).
De inhoud wordt met regex geparset, telkens 1 regeltje voor de titel, de score, het jaar, ...

Als je regex rules toevallig werken met IMDB kan ik daar natuurlijk niet aan doen!
De filminfomatie worden opgeslagen in een access database. En vanuit het programmaatje kan dan gezocht worden.
Als iemand interesse heeft, wil ik het hier altijd komen posten als er een final is, met bv. foutafhandeling.

De heel coole picksliders :*) zijn eigen gemaakte usercontrols. De source daarvan wil ik wel vrijgeven.
http://www.programmas.be/moviecollection.png

era.zer wijzigde dit bericht 15-06-2008 09:49 (4%)

Properly-written code never fails, so exceptions are actually unnecessary.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws