Gathering of Tweakers

Quicksearch
getfirefox.com

MIT heeft heel veel licenses, maar de X11 lijkt er wel op ja. Volgens de 3e site is hij volledig compatible met GPL. BSD verplicht je een copyright-regel te tonen met de naam van de oorspronkelijke auteur erin, X11 niet. En dat is het grote verschil ;)
quote:
MBV schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:51:
voor mensen die openoffice te langzaam vinden: check openoffice-common-gcj! stukje sneller dan de gewone :)
Enneh, NL/EN spelling troubles? :S
OK, hier heb ik dus een mega-grote fout gemaakt :$

GCJ is dankzij precompiled dingen een stuk sneller dan de GPL Java-runtime in 6.06, maar niet veel sneller dan Sun's JRE. Nieuwe advies, wat vooral bij eclipse erg belangrijk is, is hier te vinden.
Het komt erop neer dat als je Sun JRE installeert, Ubuntu 'vergeet' om de alternatives aan te passen |:( Met Sun's GCJ is Eclipse iig net zo snel als met GCJ. En dat zonder voor elk programma dat je draait een 100MB bestand te installeren :) (en zonder dat Aptana crasht, ook niet onbelangrijk ;))

Is 40 dagen offline: zie homepage

quote:
MBV schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:24:
[...]
GCJ is dankzij precompiled dingen een stuk sneller dan de GPL Java-runtime in 6.06, maar niet veel sneller dan Sun's JRE. Nieuwe advies, wat vooral bij eclipse erg belangrijk is, is hier te vinden.
Het komt erop neer dat als je Sun JRE installeert, Ubuntu 'vergeet' om de alternatives aan te passen |:( Met Sun's GCJ is Eclipse iig net zo snel als met GCJ. En dat zonder voor elk programma dat je draait een 100MB bestand te installeren :) (en zonder dat Aptana crasht, ook niet onbelangrijk ;))
Als je dus Sun hebt ingesteld als standaard Java runtime, hoef je geen GCJ te installeren? Of geeft GCJ dan nog steeds een kleine boost?
getfirefox.com

ik denk niet dat dat merkbaar is. Ik heb zelfs het idee dat eclipse iets sneller opstart zonder gcj, maar wel iets minder snel is met reageren op muiskliks.
Sun installeren is dus niet genoeg: je moet ook dat java-alternatives instellen, en /etc/jvm.

Pilske vatte! :)

Dit is zooo vaag.

Ik wil voor een torrent en downloads map voor de eigenaar rwx, group rw en user rw instellen.
ik doe dus:
code:
1
vuurvoske@perseus:/media/hda1$ sudo chmod 766 downloads

Er word niet om een wachtwoord gevraagd dus waarschijnlijk doet hij ook niks.
Rozijntjes

Als je kort daarvoor in dezelfde terminal al eens sudo hebt gedaan, dan blijft die sessie nog open, en wordt er niet weer om gevraagt.

Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----

getfirefox.com

waarom doe je niet een
ls -l
om te checken of het gelukt is?
En anders doe je even
sudo -u www-data [doe iets als controle]
om te checken of iemand anders dan de eigenaar (in dit geval www-data = apache) in de map mag lezen.

quote:
Vuurvoske schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:35:
Dit is zooo vaag.

Ik wil voor een torrent en downloads map voor de eigenaar rwx, group rw en user rw instellen.
ik doe dus:
code:
1
vuurvoske@perseus:/media/hda1$ sudo chmod 766 downloads

sudo vraagt altijd om je wachtwoord (mits je dit een bepaald aantal minuten nog hebt ingevoerd).

bij

sudo roflmaobbqbike

gaat ie dus eerst kijken of je de laatste tijd nog je wachtwoord ingetypt hebt en dan gaat ie het commando roflmaobbqbike proberen uit te voeren (wat helaas niet bestaat, tenzij je het zelf aanmaakt)

Jungian wijzigde dit bericht 25-11-2006 19:52 (0%)
Reden: nu staan er wat minder typo's in

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

Pilske vatte! :)

het is gelukt, 766 pakt hij simpel weg niet 8)7.

Wireless heb ik trouwens ook aan de praat gekregen :).
Ik merk alleen dat hij na een tijdje ineens traag werd en websites niet meer laadt. Als ik dan mijn wireless knop in en uit druk werkt het wel weer gewoon. Het is net of er een cache volloopt waardoor er geen content meer binnenkomt. Dit gebeurd zowel in konqueror als mozilla firefox.

Vuurvoske wijzigde dit bericht 27-11-2006 14:17 (78%)

Ik wou vanochtend inloggen op me Dapper en daar ging het mis. Wanneer ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invul wordt het scherm zwart, krijg ik terminal tty1 te zien en dan kom ik vervolgens gewoon weer terug bij het inlog scherm.

Ik heb in mijn vorige sessie niks bijzonders uitgehaald, niks geinstalleert en ook niet aan instellingen gezeten.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn? :?

To be, or not to be...

Security is not an option!
Reg. datum: 03 maart 2000

quote:
Ansenyi schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:40:
Ik wou vanochtend inloggen op me Dapper en daar ging het mis. Wanneer ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invul wordt het scherm zwart, krijg ik terminal tty1 te zien en dan kom ik vervolgens gewoon weer terug bij het inlog scherm.

Ik heb in mijn vorige sessie niks bijzonders uitgehaald, niks geinstalleert en ook niet aan instellingen gezeten.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn? :?
syntax error in xorg.conf?

Imagining an infinite amount of monkeys with typewriters, at least one of these monkeys would type "To be, or not to be; that is the gezortensnhwshbla."

mmm... beetje n00bish, maarrehm.. m'n rechtermuisknop bleef net een beetje op m'n knoppenpanel (applications, systems, e.d.) hangen en nu is dat panel verborgen of verwijderd. Hoe krijg ik die weer terug.. :?
Nog een tip van mij:

Als je gaat compileren ( ./configure, make, make install), moet je eerst gcc optimizer flags defineren. Standaard word vaak de software niet volledig geoptimaliseerd. Met deze flags kan je de zooi sneller laten draaien.

Meer informatie hier en hier en meeste informatie hier

Wat je in feite moet doen is 2 exports uitvoeren voordat je ./configure aanroept.
Bijv. voor AMD Athlon 64/Opteron:
code:
1
 export CFLAGS="-O3 -march=athlon64 -pipe -fomit-frame-pointer -msse -msse2 -mmmx -m3dnow -mfpmath=sse"
 export CXXFLAGS=CFLAGS

-O3 is het level van optimisatie (van 1 t/m 3). Als het compileren niet lukt, kan je het proberen met -O2
-march is de architectuur, zie links hierboven voor de goede voor jou.
-pipe zorgt ervoor dat het compileren sneller gaat, geen snelheidinvloed als het eenmaal gecompileerd is.
-fomit-frame-pointer: geen idee maar het word sneller erdoor
-msse: gebruik SSE (check of je dat hebt met cat /proc/cpuinfo | grep sse)
Het laatste geld ook voor SSE2, SSE3, 3Dnow en MMX.
-mfpmath=sse: gebruik SSE voor bepaalde floating point berekeningen, alleen als je CPU dat ondersteunt

De gecompileerde code zal dan geoptimaliseerd zijn voor je CPU en sneller werken. Mss zal het verschil niet heel veel zijn maar het is een kleine moeite, die 2 regels.

Dutchmega wijzigde dit bericht 27-11-2006 21:35 (9%)

getfirefox.com

quote:
MadMurdock schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:16:
mmm... beetje n00bish, maarrehm.. m'n rechtermuisknop bleef net een beetje op m'n knoppenpanel (applications, systems, e.d.) hangen en nu is dat panel verborgen of verwijderd. Hoe krijg ik die weer terug.. :?
Waarschijnlijk "delete this panel" gedaan, en vervolgens op bevestigen geklikt :X.
klik op een ander paneel (taakbalk onderin bijv), klik op 'new panel', en sleep dat panel naar boven. Vervolgens bij "add to panel" de benodigde applets erop gooien. Je zal sowieso uit "utilities" de "menu bar" willen hebben :)

quote:
MBV schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:00:
[...]

Waarschijnlijk "delete this panel" gedaan, en vervolgens op bevestigen geklikt :X.
klik op een ander paneel (taakbalk onderin bijv), klik op 'new panel', en sleep dat panel naar boven. Vervolgens bij "add to panel" de benodigde applets erop gooien. Je zal sowieso uit "utilities" de "menu bar" willen hebben :)
Ahjah, ik dacht dat je daar alleen knoppen kon toevoegen, maar dat systeempanel stond er ook tussen. Heb nu wel weer iets dergelijks in mekaar geklust. :) Thnx iig ;)
Reg. datum: 30 september 2004

De situatie is als volgt:

2 HD's in RAID0 via software, fakeraid dus.
4 partities, 1 voor Windows XP, 1 voor Windows Vista, 1 voor Ubuntu en 1 voor Backup.
De Windows'en staan nu eindelijk op punt en de backupschijf is klaar.

Nu wou ik Ubuntu (6.10) gaan installeren. Maar tijdens de installatie (bij het kiezen van de partities) herkent Ubuntu mijn softwarematige raid niet.

Na wat Google'n ben ik erachter gekomen dat "het niet herkennen van softwarematige RAID" op te lossen valt via dmraid.
(lijkt me niet simpel trouwens)

Maar ik heb ook gelezen dat Dual Boot in Raid0 gewoon niet lukt met Ubuntu. Tenzij je de partities opnieuw creëert (wat redelijk gek zou zijn :P alles werkt nét).

Klopt dit, of zijn er toch oplossingen?

hoi,

ik ben nogal boos op windows omdat ik daar niet mijn mp3 speler kan registren en dus geen muziek er op kan zetten en dus heb ik niks aan mijn mp3 speler (zen sleek photo).

dus ik kreeg software bij mijn zen sleek alleen nu heb probleem hoe?
ik heb de cd er in gestopt maar hoe instaleer ik nou dit of kan dat wel?

want anders is mijn mp3 speler weg gegooid geld.

quote:
_-Tijmen-_ schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:41:
hoi,

ik ben nogal boos op windows omdat ik daar niet mijn mp3 speler kan registren en dus geen muziek er op kan zetten en dus heb ik niks aan mijn mp3 speler (zen sleek photo).

je bent boos op Windows?????

wat is je probleem, heeft die mp3 speler software wel Linux ondersteuning?

Normaal worden mp3 spelers gewoon als usb apparaten gezien, zodat jeje files gewoon kunt kopieren. De software op de speler zorgt voor afspelen van de bestanden.

Linux Mint

na eigelijk was ik boos omdat hij het niet deed bij mijn widows.

maar nu was mijn vraag kan ik software die op een cd staat ook instaleren en hoe moet dat dan precies.

quote:
_-Tijmen-_ schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:22:
na eigelijk was ik boos omdat hij het niet deed bij mijn widows.

maar nu was mijn vraag kan ik software die op een cd staat ook instaleren en hoe moet dat dan precies.
Wat gebeurt er als je je mediaspeler gewoon aansluit? Krijg je dan een extra icoon op je desktop of in je Places-menu dat je kan gebruiken om toegang te krijgen tot je mediaspeler en er dingen heen te kopiëren?

Windows-software is in ieder geval niet zonder Wine te installeren in Linux en hoe dat moet weet ik niet, omdat ik Wine niet gebruik. Dat is echter wel te vinden via Google ofzo.

God Bless America | Change We Can Believe In

quote:
_-Tijmen-_ schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:41:
hoi,

Je weet dat dit NOS (Non-Windows Operating Systems) is hè, dat je boos bent op Windows is leuk natuurlijk, maar heeft niets met NOS te maken (tenzij je probeert te vragen "Hoe installeer ik de software van mijn mp3-speler in Linux ?" (niet, tenzij je wine wilt gebruiken)).

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

ja ik wil vragen hoe ik vanuit linux liedjes op mijn mp3 speler zet.
(het is een creative zen sleek photo)
dit werk net iets anders hij word namelijk niet herkend als een verwiselbare hdd zoals de meeste mp3 spelers.
in windows moet ik eerst software instaleren voordat ik liedjes kan overzetten.
alleen ik kan deze software niet vinden voor linux en heb geen idee hoe ik dingen instaleer in linux die op een cd staan.

Oh yeah? Define well-adjusted.

quote:
_-Tijmen-_ schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:44:
ja ik wil vragen hoe ik vanuit linux liedjes op mijn mp3 speler zet.
(het is een creative zen sleek photo)
dit werk net iets anders hij word namelijk niet herkend als een verwiselbare hdd zoals de meeste mp3 spelers.
in windows moet ik eerst software instaleren voordat ik liedjes kan overzetten.
alleen ik kan deze software niet vinden voor linux en heb geen idee hoe ik dingen instaleer in linux die op een cd staan.
Niet zo simpel, ga hier eens kijken: libmtp.sourceforge.net

Dit komt van een forumpje: Forumposts hierover
Hi, I've just bought a zen creative sleek photo (the 20gb version for a measly £110) so I was pretty desperate to get it to work without installing the dreaded XP plus SP1. It took a bit of a battle but I can report success. I think that most of the other Zen devices seem to be supported but, like you I had problems with gnomad not recognising the device. In short what I had to do was:
Install libnjb - I used version 2.2.5
libmtp - I used version 0.0.9
gnomad2 - I used version 2.8.6
Now the first time I complied the last it didn't work, like you I got device not founds. I redid the tar with the p param to extract retaining permissions and that seemed to fix the problem. I still need to run gnomad2 as root for now but otherwise it works fine.
There is a little script in libmtp directory called detect which seems to find the device accurately ( do ./detect in dir libmtp-0.0.9)) and this is what led me to re-do the gnomad2 compile.

Only a hitman or a gamer would shoot a person in the face - Jack "the Joker" Thompson
Origin, Bullfrog, Westwood, DICE, Maxis. Pandemic and Bioware must be so thrilled to be in such good company.

quote:
DexterBelgium schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:51:
[...]

Niet zo simpel, ga hier eens kijken: libmtp.sourceforge.net

Dit komt van een forumpje: Forumposts hierover
Hi, I've just bought a zen creative sleek photo (the 20gb version for a measly £110) so I was pretty desperate to get it to work without installing the dreaded XP plus SP1. It took a bit of a battle but I can report success. I think that most of the other Zen devices seem to be supported but, like you I had problems with gnomad not recognising the device. In short what I had to do was:
Install libnjb - I used version 2.2.5
libmtp - I used version 0.0.9
gnomad2 - I used version 2.8.6
Now the first time I complied the last it didn't work, like you I got device not founds. I redid the tar with the p param to extract retaining permissions and that seemed to fix the problem. I still need to run gnomad2 as root for now but otherwise it works fine.
There is a little script in libmtp directory called detect which seems to find the device accurately ( do ./detect in dir libmtp-0.0.9)) and this is what led me to re-do the gnomad2 compile.
Snap niet waarom dit niet simpel kan zijn, ik kan gewoon gnomad 2 van apt afsleuren, samen met kzenexplorer.

In short:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
root@HP-GIDEFLUX:/home/gideon# apt-cache search zen && apt-cache pkgnames|grep gnomad
foo2zjs - Support for printing to ZjStream-based printers
foomatic-db - linuxprinting.org printer support - database
iogerman - Old German orthography dictionary for ispell
ttf-arphic-ukai - "AR PL ZenKai Uni" Chinese Unicode TrueType font Kaiti style
wogerman - The old German dictionary for /usr/share/dict
zenity - Display graphical dialog boxes from shell scripts
alicq - Flexible ICQ client in pure Tcl/Tk
beneath-a-steel-sky - a science fiction adventure game
bitchx - Advanced Internet Relay Chat client
cassbeam - A program for Cassegrain antenna modelling
cduce - programming language adapted to the manipulation of XML data
craft - Warcraft 2-like multi-player real-time strategy game
falconseye - A port of NetHack using SDL
falconseye-data - Data files for Falcon's Eye
fb-music-high - High quality, large music files for Frozen-Bubble
fb-music-low - Lower quality, small music files for Frozen-Bubble
frozen-bubble - Pop out the bubbles !
frozen-bubble-data - Data files for Frozen-Bubble
gpsbabel - GPS file conversion plus transfer to/from GPS units
ilohamail - Light weight yet full featured multilingual web-based IMAP/POP3 client
junior-puzzle - Debian Jr. Puzzles
kzenexplorer - manage tracks and playlists on Creative Labs Nomad Jukeboxes
labrea - a "sticky" honeypot and IDS
libbusiness-onlinepayment-authorizenet-perl - AuthorizeNet backend for Business::OnlinePayment
libchatbot-eliza-perl - Eliza chat bot interface module for Perl
libgraphics-colorobject-perl - convert color specifications between color spaces
libgrapple-1.0-0 - a network layer designed for games
libgrapple-dev - a network layer designed for games (development files)
libio-all-perl - Perl module for unified IO operations
libroxen-thumbview - Thumbnail directory module for the Roxen Challenger web server
libtorch3-dev - State of the art machine learning library - development files
libtorch3c2 - State of the art machine learning library - runtime library
libunicode-japanese-perl - Perl module for convert japanese encodings
lilypond - A program for typesetting sheet music
mondo - powerful disaster recovery suite
mondo-doc - manual for Mondo, a powerful disaster recovery suite
nautilus-script-collection-svn - Nautilus subversion management scripts
php4-apd - PHP code execution profiler and debugger
php4-dev - Files for PHP4 module development
robotfindskitten - Zen Simulation of robot finding kitten
sn - Small NNTP server for leaf sites
ssft - Shell Scripts Frontend Tool
viruskiller - Game about viruses invading your computer
zenirc - an Emacs major mode for wasting time
squeak-sources - squeak smalltalk system (system sources file)
gnomad2
root@HP-GIDEFLUX:/home/gideon#

Kzou dus zeggen, gooi de universal en alle repos open en zoek op zen en gnomad ;)

Mijn WebLog

quote:
Dutchmega schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:25:
Nog een tip van mij:

Als je gaat compileren ( ./configure, make, make install), moet je eerst gcc optimizer flags defineren. Standaard word vaak de software niet volledig geoptimaliseerd. Met deze flags kan je de zooi sneller laten draaien.

[...]
omg, Wine draait gigantisch veel sneller als ik het zelf compileer 8) :9
hee bedankt linux-tux dat ga ik vanmiddag proberen,
want nu moet ik naar school

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws