Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Grote Ubuntu Topic Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
getfirefox.com
Reg. datum: 02 februari 2002

@meneer r: vergeet je niet dat laptop-gebruikers soms 1GB ram hebben, en ook wel eens suspend-to-disk willen doen?
Ik heb trouwens ook 6.2 GiB in gebruik, waarvan 1.8GB (gekeken via du -hs) in /home. Uiteraard te veel troep geinstalleerd (zoals daar is tomcat, 3 JDK's enzo, 3 verschillende kernels met bijbehorende libs), maar even als indicatie :)
kernel source staat wel in /home trouwens, 500MB *2 groot

MBV wijzigde dit bericht 29-10-2006 16:28 (8%)

Reg. datum: 18 februari 2006

@ PIM

En zijn trouwens veel meer splash images die je kan gebruiken ipv ubunturgey.message
Maar allemaal met dezelfde layout (het is gewoon een andere 'skin')

Je had trouwens ook een splash image aan de normale grub kunnen toevoegen (ipv gfxboot) .. maar dan krijg je gewoon het oorspronkelijke grub menu bovenop die picture.

Deze (hij komt van SUSE) is het meest strak.
Alleen heb ik zelf nog even de benaming van de kernels veranderd omdat het anders niet helemaal past...

(Bij mij zegt ie nu gewoon Ubuntu 6.10, Ubuntu 6.10 Recovery en Windhoos XP)

DIt kan je aanpassen in menu.lst
Helaas kan je het weer opnieuw doen, na elke nieuwe kernel.
Ik ben er nog niet achter hoe ik de naam permanent kan veranderen...

@MBV .. je hebt gelijk .. misscien dat laptop gebruikers meer swap willen hebben.

Maar goed, ik heb bijna een gig aan games geinstalleerd om aan deze hoeveelheid te komen.
Mijn punt is gewoon dat je de hoeveelheid ruimte van software niet moet onderschatten en dat je je home echt op een aparte partitie wilt..

Kijk maar naar alle upgrade ellende die mensen hebben die van dapper zijn geupgrade.
Ik had dat soort issues allemaal niet, want ik kon een clean install doen, met behoud van mn files en persoonlijke instellingen, bookmarks, etc.

Rozijntjes
Reg. datum: 01 juni 2001

Ik heb nog 1 klein probleem. Mijn (standaard) Splash screen wordt op 1024*768 weergegeven. Nu heb ik in de menu.lst van Grub het volgende aangepast:
code:
1
# defoptions=quiet splash vga=794

En een "sudo update-grub" uitgevoert. Nu start de pc in 1280*1024, maar staat het Splash screen niet meer gecentreerd, maar in de linkerbovenhoek. Heeft iemand hetzelfde probleem?

Jeldert wijzigde dit bericht 29-10-2006 16:36 (5%)

Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----

quote:
Waarom maak je niet gewoon wat ongepartitioneerde ruimte en laat je de installer dat niet gewoon gebruiken 8)7 Ben je meteen van je probleem af lijkt mij.

Nee! De standaard installer maakt zelfs geen aparte /home partitie aan ..
Dan wens ik je over 6 maanden veel succes :-)

quote:
n een "sudo update-grub" uitgevoert. Nu start de pc in 1280*1024, maar staat het Splash screen niet meer gecentreerd. Heeft iemand hetzelfde probleem?

Je standaard splash screen is 1024*768, dus als je heel bijdehand de resolutie hoger instelt dan hoe groot je splash screen is, dan ga je natuurlijk de mist in (duh)

Installeer een grotere splashscreen of haal vga=794 weg
Het wemelt van de splash-screens op internet .. maar 1280*1024 splash-screens ben ik nog niet tegengekomen..

Kijk eens rond op
http://www.gnome-look.org...;sort=0&search=Search

Whaa .. een site .. met alleen maar bootsplashes:
http://www.bootsplash.org/

En hier vind je de meeste:
http://www.kde-look.org/index.php?xcontentmode=61

Merk op dat je voor sommige splash-images een ander splash-programma moet gebruiken. Meestal is dat splashy...

meneer r wijzigde dit bericht 29-10-2006 16:51 (17%)

Rozijntjes
Reg. datum: 01 juni 2001

In Dapper werkte het wel gewoon. De splash screen werd gewoon gecentreerd weergegeven. Dat kan ook gewoon, aangezien de achtergrond toch zwart is.

Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----

Om toch nog even over Tips & Trucs te hebben. Ik heb dus Edgy op een pc gezet ,
toen er nog een LCD monitor aanhing. Toen pc verplaatst met een CRT erop en opeens
kreeg ik de bekende "800x600" bug. En ik ben eigenlijk al een week op ALLE sites aan het zoeken
om dit op te lossen. Op ubuntuforums staat het er vol van. zie hier bijvoorbeeld

De eigenlijke oplossing is om in Xorg.conf Section "device" een klein regeltje toe te voegen
Option "UseEDID" "FALSE" en dan is verder een CTRL-ALT-BACKSPACE is dan voldoende.

Dit lijkt me dus zeker in het starttopic thuis

Ok.. wie weet .. in jouw geval zou ik nu gewoon ff op die bootsplash.org link kijken hoe je zelf de image die je wenst kan omzetten naar de correcte format en resolutie ..

Reg. datum: 27 oktober 2006

Goeie avond,

'k Heb m'n vorige bericht wat aangepast (voor amd64 systemen) http://gathering.tweakers...message/26745168#26745168.
Install Opera 9.02 <- toegevoegd
Install wine <- aangepast (werkt nu wel (monoscreen))
Install VMware workstation 5.5.2 <- toegevoegd

Anyway, ik gebruik nu nog maar een week (max 2) ubuntu na enkele maanden gentoo gebruikt te hebben. Wegens mijn studies nu heb ik geen tijd meer om alles te compilen en configgen in gentoo, daarmee had ik gehoopt tijd te winnen met ubuntu (voorlopig nóg niet dus :-p). Ik wil maar zeggen... als 'k iets gedaan heb dat niet echt gezond is, laat het dan even weten ;-).

Ahja, iemand ervaring met wine en dual-screen?

Groetjes,
Reinhart

P.S. @ meneer r; tkx, dankzij jou heb ik weer heel wat bijgeleerd dit weekeind ;-D

$µr|{0w

quote:
meneer r schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:42:
@Surkow

de waarschuwing over de mp3 los je inderdaad op met:
mplayer -> preferences -> codecs & demuxer: zet audio codec family op FFmpeg/libavcodec

Maar dan nog zouden de films en muziek het gewoon moeten doen. (ookal krijg je de foutmelding)
Heb je echt w32codecs geinstalleerd?

[...]

Het font systeem houdt namelijk een soort cache bij, en na het installeren van fonts wil je die 'resetten' zodat de nieuwe fonts meteen bruikbaar zijn. Waarschijnlijk reset ie ook bij een reboot, maar zeker weten doe ik het niet. Dus heb ik die opdracht er maar in gezet.

[...]

De w32codecs zijn geinstalleerd. Alle andere spelers kunnen wel gewoon alles afspelen. Welke codec moet ik dan de video uitvoer laten doen? Op dit moment krijg ik de volgende foutmelding:

http://img164.imageshack.us/img164/8831/schermafdrukfatalerrorie2.png

Op de een of andere manier lijkt het dat niet alle fonts geinstalleerd zijn. Tweakers.net ziet er wel gewoon goed uit. Maar sommige websites (die bijv garamond of tahoma gebruiken) laten niet de goede lettertypes zien.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Reg. datum: 17 juli 1999

Terug gegaan van Edgy naar Dapper.

Zelfs met een verse install van Edgy kreeg ik Beryl niet aan de praat. Niet dat het nodig is, maar het oog wil ook wat. :P Ook deed firefox het spontaan niet meer. Nieuw profiel etc etc hielp voor geen meter.

Lees trouwens de wereld aan meldingen over allerlei shit met Edgy, dus Dapper lijkt me toch een wat verstandigere keus. Dan maar niet het nieuwste van het nieuwste...
>_<
Reg. datum: 01 juni 2006

quote:
Surkow schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:41:
[...]

De w32codecs zijn geinstalleerd. Alle andere spelers kunnen wel gewoon alles afspelen. Welke codec moet ik dan de video uitvoer laten doen? Op dit moment krijg ik de volgende foutmelding:

[afbeelding]

Op de een of andere manier lijkt het dat niet alle fonts geinstalleerd zijn. Tweakers.net ziet er wel gewoon goed uit. Maar sommige websites (die bijv garamond of tahoma gebruiken) laten niet de goede lettertypes zien.
Word dit een soort voorkauw-topic ofzo ? Ga eens kijken bij het tabje Video bij de opties van mpayer.

0.0

$µr|{0w

quote:
Jungian schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:00:
[...]

Word dit een soort voorkauw-topic ofzo ? Ga eens kijken bij het tabje Video bij de opties van mpayer.
Bedankt...denk je dat ik nu echt alle problemen die ik heb hier neer pleur en niet na denk over wat ik doe? Ik heb al een paar dagen vergeefs geprobeerd een aantal problemen op te lossen. De dingen die ik hier vraag zijn de problemen waar ik echt niet uit kom. Natuurlijk heb ik geprobeerd om de instellingen te veranderen. Bij de vorige installs heb ik dit probleem helemaal niet gehad.

Surkow wijzigde dit bericht 29-10-2006 18:17 (16%)

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

Reg. datum: 26 juli 2003

heb ook nog een vraagje mbt. fonts.

sinds ik over ben van dapper naar edgy (verse install) heb ik met een aantal apps last van onleesbare fonts.

zie http://www.projectdump.be/GoT/fonts.png (alles in firefox is goed leesbaar, maar zoals je ziet putty en gcrontab zijn vrijwel onleesbaar)

Iemand een idee waar dit aan kan liggen, ik kom er zelf echt niet uit helaas.

Zirtox (Prot specced warrior) && Callixtus (Warlock) @ Outland

quote:
woest85 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:16:
heb ook nog een vraagje mbt. fonts.

sinds ik over ben van dapper naar edgy (verse install) heb ik met een aantal apps last van onleesbare fonts.

zie http://www.projectdump.be/GoT/fonts.png (alles in firefox is goed leesbaar, maar zoals je ziet putty en gcrontab zijn vrijwel onleesbaar)

Iemand een idee waar dit aan kan liggen, ik kom er zelf echt niet uit helaas.
Is er niet iets mis met je gnome-font-properties? Daar staat bij mij alles op "sans 10", "sans bold 10" (venstertitel) of "monospace 10" (vaste breedte)

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

$µr|{0w

Mijn fonts probleem is eindelijk opgelost. Eerst probeerde probeerde ik als root om de fonts naar fonts:/// (in Nautilus) te kopieren wat helaas niet werkte. Wat wel werkte was het maken van een .fonts dir in de /home/$user dir. De fonts zijn dan alleen toegankelijk voor deze user.

Surkow wijzigde dit bericht 29-10-2006 20:57 (21%)

Albert Einstein

quote:
Mithras86 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:21:
[...]

Is er niet iets mis met je gnome-font-properties? Daar staat bij mij alles op "sans 10", "sans bold 10" (venstertitel) of "monospace 10" (vaste breedte)

zo staat het bij mij ook ingesteld.

misschien dat het in de unscaled zit in deze sectie van mijn xorg.conf? heb helaas mijn xorg van dapper niet meer om te vergelijken :\

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Section "Files"

# path to defoma fonts
    FontPath     "/usr/share/X11/fonts/misc"
    FontPath     "/usr/share/X11/fonts/cyrillic"
    FontPath     "/usr/share/X11/fonts/100dpi/:unscaled"
    FontPath     "/usr/share/X11/fonts/75dpi/:unscaled"
    FontPath     "/usr/share/X11/fonts/Type1"
    FontPath     "/usr/share/X11/fonts/100dpi"
    FontPath     "/usr/share/X11/fonts/75dpi"
    FontPath     "/usr/share/fonts/X11/misc"
    FontPath     "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType"
EndSection

Maar daar ligt het niet aan: mijn Files section (ook onder Edgy) ziet er precies hetzelfde uit.
Misschien dat een of ander font bij jou niet bestaat/niet gevonden kan worden. Dus: heb je wel de benodigde bestanden staan? Echter heb ik geen idee wat er dan zou moeten missen...

EnCE

quote:
meneer r schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:30:
@ PIM

En zijn trouwens veel meer splash images die je kan gebruiken ipv ubunturgey.message
Maar allemaal met dezelfde layout (het is gewoon een andere 'skin')

Je had trouwens ook een splash image aan de normale grub kunnen toevoegen (ipv gfxboot) .. maar dan krijg je gewoon het oorspronkelijke grub menu bovenop die picture.

Deze (hij komt van SUSE) is het meest strak.
Alleen heb ik zelf nog even de benaming van de kernels veranderd omdat het anders niet helemaal past...

(Bij mij zegt ie nu gewoon Ubuntu 6.10, Ubuntu 6.10 Recovery en Windhoos XP)

DIt kan je aanpassen in menu.lst
Helaas kan je het weer opnieuw doen, na elke nieuwe kernel.
Ik ben er nog niet achter hoe ik de naam permanent kan veranderen...
Die andere optie voor grub had ik in het verleden al eens geprobeerd, dit is mooier. Nu even rondkijken naar leuke slash screens :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity | Niet met me eens ? DM ME

quote:
Mithras86 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:18:
Maar daar ligt het niet aan: mijn Files section (ook onder Edgy) ziet er precies hetzelfde uit.
Misschien dat een of ander font bij jou niet bestaat/niet gevonden kan worden. Dus: heb je wel de benodigde bestanden staan? Echter heb ik geen idee wat er dan zou moeten missen...

mhh, in /usr/share/X11/ heb ik geen fonts map, zou jij die ergens online kunnen zetten, incl onderliggende mappen?

//edit

nevermind, heb fonts gevonden in /usr/share/fonts/X11/ :/ morgen ff kijken of die verwijzingen in xorg.conf aanpassen of kopieren van die files helpt...

woest85 wijzigde dit bericht 29-10-2006 22:19 (14%)

quote:
woest85 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:05:
[...]

mhh, in /usr/share/X11/ heb ik geen fonts map, zou jij die ergens online kunnen zetten, incl onderliggende mappen?

//edit

nevermind, heb fonts gevonden in /usr/share/fonts/X11/ :/ morgen ff kijken of die verwijzingen in xorg.conf aanpassen of kopieren van die files helpt...
Die heb ik ook niet :? Mm, wel vaag, want de verwijzingen in mn xorg.conf staan er wel. Iig hier misschien wat meer info:
jurian@karlijn:~$ ls -l /usr/share/X11/
totaal 56
drwxr-xr-x 59 root root  4096 2006-10-21 04:53 locale
lrwxrwxrwx  1 root root    16 2006-10-21 04:53 rgb.txt -> /etc/X11/rgb.txt
-rw-r--r--  1 root root 37949 2006-10-20 12:41 XErrorDB
-rw-r--r--  1 root root  8298 2006-10-20 12:41 XKeysymDB
jurian@karlijn:~$ ls -l /usr/share/fonts/X11/
totaal 52
drwxr-xr-x 2 root root 12288 2006-10-15 05:27 100dpi
drwxr-xr-x 2 root root 12288 2006-10-15 05:27 75dpi
drwxr-xr-x 3 root root  4096 2006-10-15 05:21 encodings
-rw-r--r-- 1 root root   105 2006-10-17 14:54 fonts.cache-1
drwxr-xr-x 2 root root 12288 2006-10-15 05:22 misc
drwxr-xr-x 2 root root  4096 2006-10-15 05:27 Type1
drwxr-xr-x 2 root root  4096 2006-10-15 05:21 util
jurian@karlijn:~$ 

Over de font-problemen .. de standaard settings van gtk2 apps regel je inderdaad bij:
Systeem -> Voorkeuren -> Lettertypes

Genoemde problemen betreft dan ook GTK1 apps.
Mijn advies: switch naar een ander theme. Sommige themes hebben helemaal geen GTK1 settings, sommige hebben ook een compatible GTK1 pack.

De themes die ik automatisch installeer met m'n default-customizations script hebben allemaal ook GTK1 settings muv glossy p.

Je kunt ook zelf een theme maken door gtk1 en gtk2 themes tezamen te combineren in een nieuwe directory in je /usr/share/themes.

Mijn eerste vraag: is dit probleem er ook met de default human ubuntu theme?
Zoniet, dan zit het probleem dus in de gtkrc settings van je gebruikte theme..

ALs je font issues hebt met websites moet je msttcorefonts installeren (en daarna misschien je font cache resetten)

quote:
Wegens mijn studies nu heb ik geen tijd meer om alles te compilen en configgen in gentoo, daarmee had ik gehoopt tijd te winnen met ubuntu (voorlopig nóg niet dus :-p).

Ik denk dat we de lat ook wat hoger leggen met ubuntu. We proberen Flash 9, IE4Linux etc. te installeren. D'r zijn geen distro's die dat out-of-the-box leveren.

Alhoewel ik wel geneig bent om met eens een ubuntu-live-dvdtje te maken waar al die shit wel op voor geinstalleerd staat. De Ubuntu - Bite My Shiny Metal Ass edition. Met alle schijt aan alle liscentie en patent regels. Gewoon codecs, beryl, binary drivers, internet explorer, etc. voor installeren.

Denk alleen wel dat ik alleen via bittorrent zou kunnen verspreiden. Heeft iemand nog een servetje in verrewegistan?

getfirefox.com
Reg. datum: 02 februari 2002

gewoon op een bibliotheekpc verzenden, en via je bot-net verspreiden...

:+

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: