Gathering of Tweakers

Quicksearch
Is op ps/2.

Juist nog eens geprobeert, maar het lukt me niet om m'n toetsenbord werkend te krijgen...
Het rare is dat hoary wel werkt, maar edgy niet.
Google helpt me ook niet echt.. (Zie nog gevallen, maar niet echt een oplossing)
@mdevente

De code die jij uitprobeerd klopt niet. De leesbare variant van mijn script zal alleen werken als je netjes alles doet wat er staat. Daarnaast, is het belangrijk dat alle opdrachten (behalve de eerste twee) onder sudo worden uitgevoerd. Ik deed dat in mijn alles in 1 commando-script (de niet leesbare variant) dmv

code:
1
sudo sh -c 'commando1; commando2'

Dus de opdracht om bijvoorbeeld de PLF repostiory toe tevoegen (die je waarschijnlijk niet hebt uitgevoerd) ziet er dus zo uit:

code:
1
sudo sh -c 'software-properties -e universe;software-properties -e multiverse;software-properties -e restricted;mv /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.backup;echo "deb http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/ edgy-plf free non-free" | cat /etc/apt/sources.list.backup - > /etc/apt/sources.list;wget http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/12B83718.gpg -O- | sudo apt-key add -;apt-get update'

Mijn advies: Of lees heel precies de instructies of voer de onleesbare alles in 1 keer variant uit..

quote:

Onder het mom van "een propere installatie duurt maar 17,5 minuten", heb ik gisteren jou code
gecopy/past in een terminalleke. Der kwamen nog al véél errors voor, en ik had den tijd niet om alles te lezen. Daarom heb ik nu een nieuwe install gedaan, en ben je code eens een voor een aan het uitvoeren (enkel de zaken die ik écht wil ;-)).

Dat is mogelijk. Besef wel dat sommige dingen afhankelijk zijn van eerdere stappen. (zoals diege die w32codecs probeerde te installeren maar niet de code die de PLF repository toevoegde)

quote:

Dingen die mislukt zijn:

1) mv /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.bling.backup;
echo "deb http://amaranth.selfip.com/ edgy lrm" | cat /etc/apt/sources.list.bling.backup - > /etc/apt/sources.list;
apt-get update;

foutmelding :
Ophalen van http://amaranth.selfip.co.../binary-amd64/Packages.gz 404 Not Found is mislukt
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
E: Ophalen van sommige indexbestanden is mislukt, deze zijn of genegeerd, of er zijn oudere versies van gebruikt.

Sorry, ik had er bij moeten vermelden dat ik dit niet voor de amd64 versie had getests. Er zijn wel meer zaken die je daar anders moet doen. w32codecs en flash 9 beta bijvoorbeeld zullen niet werken zonder de browser en je mplayer in een 32 bit chroot uit te voeren.

Wel een intressant project voor een auto-scriptje, die dat allemaal regelt. Zelf heb ik ook een amd64, maar draai ik de generieke kernel met de 386-versies.

quote:

2) software-properties -e universe; software-properties -e multiverse; software-properties -e restricted;

Foutmelding :
/usr/lib/python2.4/site-packages/apt/__init__.py:17: FutureWarning: apt API not stable yet
warnings.warn("apt API not stable yet", FutureWarning)
/usr/lib/python2.4/site-packages/apt/__init__.py:17: FutureWarning: apt API not stable yet

Niks aan de hand: ze bedoelden dat in een volgende versie van Ubuntu deze command-line options misschiens anders zijn. Dus de waarschuwing 'api not stable yet'. Het blijft de meest nette manier om de component aan te zetten.

quote:

3) mv /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.backup;
echo "deb http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/ edgy-plf free non-free" | cat /etc/apt/sources.list.backup - > /etc/apt/sources.list;
wget http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/12B83718.gpg -O - | sudo apt-key add -;
apt-get update;

Foutmelding :
wget http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/12B83718.gpg -O- | sudo apt-key add -
--23:13:50-- http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/12B83718.gpg
=> `-'
Resolving packages.freecontrib.org... failed: Temporary failure in name resolution.
gpg: no valid OpenPGP data found.
Uiteraard ook foutmelding bij "apt-get update"

site lijkt tijdelijk down te zijn. Hoe tijdelijk is dit? Zijn er alternatieven?

D'r was een alternatief ten tijde van dapper, maar of die er nu nog is.
Het lijkt mij in ieder geval behoorlijk tijdelijk. De PLF repositories zijn niet legaal en burgelijk nogal ongehoorzaam. D'r zit dus niet de financiele backing achter van canonical. Waarschijnlijk zit er gewoon een rebels script-kiddie achter. Ik denk dat hun servetje alle aandacht _nu_ even niet aankan en meer ook niet. Komt wel goed.

quote:

Nu zit ik dus een beetje vast.
E: Kon pakket w32codecs niet vinden
E: Pakket libdvdcss2 heeft geen installeerbare kandidaat
Let op, mpg321 wordt geselecteerd in plaats van mpg123
Pakket lame is niet beschikbaar, hoewel er naar verwezen wordt door een ander pakket. Mogelijk betekent dit dat het pakket ontbreekt, verouderd is, of enkel beschikbaar is van een andere bron
E: Pakket lame heeft geen installeerbare kandidaat
...

1. w32codecs zijn binare 32-bits codecs dit rechtstreeks uit windows geript zijn. Er is geen source-code en er bestaat dus geen 64-bits codec-pack. Je zult het zonder deze moeten stellen.
2. libdvdcss zit alleen in die repository. Een andere manier om deze te installeren is door de volgende stappen te doen (let op! alleen amd64)

code:
1
  sudo apt-get install debhelper build-essential fakeroot
  sudo  /usr/share/doc/libdvdread3/install-css.sh

De source-code is namelijk wel legaal en zit dus wel gewoon in de ubuntu-repositories; bovenstaande script compileert en installeert het voor je.

3. lame zou gewoon in de normale repos moeten zitten. dit is een mp3 encoder.
4. mpeg321 en mpeg123 doen hetzelfde. De een omzeilt patenten, de ander niet. Nautilus gebruikt dit progje voor audio-previews: als je je muis boven een mp3 of ogg houdt, dan speelt ie een stukje af. het zijn dus ook command-line mp3 players.

quote:
P.S. De Xubuntu desktop amd64 versie werkte niet direct. Ik heb een paar kleine zaken moeten aanpassen omdat ik met specifieke hardware zit. Heeft het zin om dit te melden aan de makers? En zo ja, waar vind ik de juiste persoon?

Zet het op launchpad. Zoek het juiste pakket: soms is het juiste pakket gewoon de hele distro, maar meestal is het een specifieke applicatie.

http://bugs.launchpad.com

PS. Misschien een leuk idee, als je je werkende script voor AMD64 straks ook even post voor andere AMD64-ers?

Tijdelijke fall-back repository voor de PENGUIN LIBERATION FRONT:

deb http://mrpouit.free.fr/plf-fallback edgy-plf free non-free

Deze is tijdelijk! Dus hou beide entries in je sources.list!!
Packages die je hiermee kan installen:
- w32codecs
- libdvdcss2
- googleearth
- picasa
- xmms-wma

Etc. alle issue related packages...

quote:
Het leuke van Edgy Eft is dat er Xorg 7.1 in zit. Als je drivers voor je videokaart hebt die GLX_ext_texture_pixmap ondersteunen kan je dus AIGLX gebruiken. Dat is een nettere en snellere variant van XGL. Nu kan je dus compiz/beryl en aiglx gebruiken :) Er zijn echter ook nieuwe nvidia drivers waarmee je compiz/beryl kan gebruiken zonder AIGLX/XGL. Hoe dit precies zit weet ik niet.. (iemand?)

Je haalt een aantal zaken door elkaar.

XGL was een 'virtuele' xserver bovenop je huidige XServer ging zitten. De XGL-Server stuurde alles duur behalve GLX_ext_texture_pixmap, die hij renderde met opengl.

AIGLX is de ondersteuning van GLX_ext_texture_pixmap direct in de XServer. Op dit moment is dat alleen het geval met oude ati-kaarten, nvidia-kaarten en nieuwe intel-kaarten. Met AIGLX heb je dus XGL niet meer nodig.

Dat heeft voordelen:
- je kunt weer direct-renderen op je desktop (games)
- video kan weer door de kaart gerenderd worden (de xv, xvshm, extensies werken dus weer)

Dat heeft nadelen:
- alle xservers moeten hiervoor aangepast worden (dus 10x meer werk dan xgl)

Daarnaast suggereer je dat je dat al met edgy kan doen. Dat is neit waar, in Edgy zit niet de correcte nvidia-driver bijvoorbeeld. Die moet je zelf installeren. Daarnaast zou ik ook geen compiz, maar beryl gebruiken.

Heb je dus een nvidia-kaart, dan is dit de code die je naar een terminal moet plakken..

code:
1
gconftool-2 -s /apps/gnome-screensaver/mode 'single' -t string;gconftool-2 -s /apps/gnome-screensaver/themes [screensavers-matrixview] -t list --list-type string; sudo sh -c 'mv /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.bling.backup;echo "deb [url=http://amaranth.selfip.com/]http://amaranth.selfip.com/[/url] edgy lrm" | cat /etc/apt/sources.list.bling.backup - > /etc/apt/sources.list; apt-get update; apt-get --assume-yes --force-yes install nvidia-glx libxorg-sched-yield-hack0 xscreensaver-gl; apt-get upgrade --assume-yes --force-yes;cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.bling.backup;perl -pi -e "s/\"nv\"/\"nvidia\"/g" /etc/X11/xorg.conf;perl -pi -e "s/\"nvidia\"/\"nvidia\"\nOption \"NoLogo\"\nOption \"TripleBuffer\" \"true\"/g" /etc/X11/xorg.conf;perl -pi -e "s/Section \"Screen\"/Section \"Screen\"\nOption \"AddARGBGLXVisuals\" \"True\"/g" /etc/X11/xorg.conf;apt-get upgrade --assume-yes --force-yes;wget -O - [url=http://ic3.deviantart.com/fs11/f/2006/200/1/2/nvidia_settings_48.png]http://ic3.deviantart.com/fs11/f/2006/200/1/2/nvidia_settings_48.png[/url] > /usr/share/icons/nvidia-settings.png; echo "[Desktop Entry]\nName=NVidia Settings\nExec=/usr/bin/nvidia-settings\nIcon=nvidia-settings\nType=Application\nCategories=GNOME;GTK;Settings;" > /usr/share/applications/sauerbraten.desktop;apt-get autoremove; apt-get clean; cd ~; echo "***********\n\n MeneerR zegt: START JE COMPUTER NU OPNIEUW OP!"'

En dan heb inderdaad een werkende 3d Desktop met AIGLX. (dus alle video's blijven snel afspelen, dus twinview enzo werkt gewoon, dus kun je gewoon 3d games blijven spelen)

quote:
Maffen schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:56:
Ik heb een probleem met het installeren van edgy :/
Als ik cd insteek, en menu krijg, werkt mijn toetsenbord perfect.
Dan zet ik keyboard layout op Belgium.
Ik start Ubuntu, geen errors ofzo, maar dan werkt mijn toetsnbord niet.
Vrij irriterend, vooral omdat ik de install niet kan afronden :P

Dapper Drake LTS gedownloadt, hetzeflde probleem :/
Zal nog eens verder zoeken, maar heeft iemand anders een idee ?
titel onder

quote:
meneer r schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:44:
[...]

Dat heeft voordelen:
- je kunt weer direct-renderen op je desktop (games)
- video kan weer door de kaart gerenderd worden (de xv, xvshm, extensies werken dus weer)

- je hebt ook hardware acceleratie als de X client zich niet op dezelfde machine bevindt als de X server. X terminals kunnen dus een OpenGL desktop gebruiken, met al die coole effecten, en ook het spelen van games zal nog niet eens zo slecht gaan.

Beat that Apple/MicroSoft!
quote:
Daarnaast suggereer je dat je dat al met edgy kan doen. Dat is neit waar, in Edgy zit niet de correcte nvidia-driver bijvoorbeeld. Die moet je zelf installeren. Daarnaast zou ik ook geen compiz, maar beryl gebruiken.
Het kan wel met edgy als je open source AIGLX drivers hebt toch? oftewel: intel of R200 (of is de R300 tegenwoordig ook geschikt voor AIGLX?). Het is in ieder geval een stuk makkelijker om het aan de gang te krijgen dan met dapper.

quote:
meneer r schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:13:

Sorry, ik had er bij moeten vermelden dat ik dit niet voor de amd64 versie had getests. Er zijn wel meer zaken die je daar anders moet doen. w32codecs en flash 9 beta bijvoorbeeld zullen niet werken zonder de browser en je mplayer in een 32 bit chroot uit te voeren.

Wel een intressant project voor een auto-scriptje, die dat allemaal regelt. Zelf heb ik ook een amd64, maar draai ik de generieke kernel met de 386-versies.

Gho, ik heb er eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Wat zijn eigenlijk de pro's en contra's tussen de 386-versie en amd64-versie op amd64bit hardware?

quote:
1. w32codecs zijn binare 32-bits codecs dit rechtstreeks uit windows geript zijn. Er is geen source-code en er bestaat dus geen 64-bits codec-pack. Je zult het zonder deze moeten stellen.
Wel, ik heb intussen nog wat films bekeken, en asf, divx, xvid, wmv lijken te werken, dus voor de moment heb ik het precies niet echt nodig. (wel afgespeeld met vlc)
quote:

2. libdvdcss zit alleen in die repository. Een andere manier om deze te installeren is door de volgende stappen te doen (let op! alleen amd64)

code:
1
  sudo apt-get install debhelper build-essential fakeroot
  sudo  /usr/share/doc/libdvdread3/install-css.sh

idd, werkt
quote:

3. lame zou gewoon in de normale repos moeten zitten. dit is een mp3 encoder.
4. mpeg321 en mpeg123 doen hetzelfde. De een omzeilt patenten, de ander niet. Nautilus gebruikt dit progje voor audio-previews: als je je muis boven een mp3 of ogg houdt, dan speelt ie een stukje af. het zijn dus ook command-line mp3 players.
Ah, maar ik gebruik geen Nautilus... dus heb 'k dat ook niet echt nodig.
quote:

Zet het op launchpad. Zoek het juiste pakket: soms is het juiste pakket gewoon de hele distro, maar meestal is het een specifieke applicatie.

http://bugs.launchpad.com

Hmm, site is precies ook effe down.
Nuja, zoveel stelt het niet voor zenne, ik heb zowel ide als sata schijven, en ik gebruik dual boot op mijn twee eerste sata-schijven. De grup menu.lst file verwijst echter naar hd0.1 en hd1.1 (terwijl dit hd1.1 en hd2.1 moet zijn, aangezien de ide hd0 is). Echt een probleem is dit niet, maar iemand die de eerste keer linux gebruikt (en toevallig ide's samen met sata's heeft), kan er wel op vastlopen.
Tweede heeft ook met grub te maken. Tijdens het booten blijft beeld helemaal zwart, net zoals heir beschreven:
quote:
Gewoon het woord "splash" verwijderen uit de bootopties en je weet weer wat ie bezig is.
quote:
PS. Misschien een leuk idee, als je je werkende script voor AMD64 straks ook even post voor andere AMD64-ers?

Euh... voor zover ik nog weet wat ik gedaan heb. Ook is het nog niet afgerond (wegens paketten die niet beschikbaar zijn) én... dankzij jou ben ik nu aan't twijfelen om de 386-versie te proberen ;-).

Groetjes,
Reinhart

Ok, ik heb m'n toetsenbord op USB aangesloten, en ik kon direct typen in ubuntu.
Ik heb daarjuist AMD64 geinstalleert, maar had al snel gemerkt dat er meer dingen werken in de i386, dus ben die nu aan het downloaden...
Aanraakbatterij

quote:
Maffen schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:13:
Ok, ik heb m'n toetsenbord op USB aangesloten, en ik kon direct typen in ubuntu.
Ik heb daarjuist AMD64 geinstalleert, maar had al snel gemerkt dat er meer dingen werken in de i386, dus ben die nu aan het downloaden...

Ik ken dit ook :P Mijn wireless kaartje werkte niet standaard onder i386. Daarintegen 64 bits wel :P
Werk nu perfect :P Alles draaien DMV automatix. Het enige wat niet goed wil is XGL in combinatie met mijn Nvidea kaart. Maar dat is een zorg voor als ik weer eens wat tijd over heb :P ik kan voorlopig alles doen wat ik wil. Inclusief mail, mp3 en film. Mijn windows is na 1 dag al in verval geraakt

ALL GLORY TO THE HYPNO TOAD

Reg. datum: 18 augustus 2006

Ik heb de ubuntu amd64 install op mijn laptop geupdate van dapper naar edgy,
klopt het dat 2.6.15-27-amd64-generic de juiste cq nieuwste kernel is (ik zit hier op een turion..)

als laatst.. m'n 32bitter-bak heeft een fresh install (kubuntu) edgy gekregen, en draait dus op de generic SMP kernel

zo'n generic smp kernel, loopt dat nou een beetje..........
of loont het (echt) om zelf even een kerneltje te configgen/compilen voor K7?

^^32bitter bak is een 2400xp machine (sempron)

Xan wijzigde dit bericht 28-10-2006 21:24 (5%)

Ik krijg een kernel panic, nadat ik geupgrade had van dapper naar edgy (de nieuwe versie die sinds kort uit is). Als ik boot met de oude .15 kernel (die van dapper dus), werkt alles gewoon. De edgy live/install cd geeft bij het booten van de live-cd functionaliteit ook een keiharde kernelpanic. Hoe kan ik achterhalen waarom die kernel panikeert? En hoe kan ik dat oplossen? En melden?

Mijn hardware is een 2 of 3 jaar oud... (een simpel athlon moederbordje)

getfirefox.com

kijk eens in de diverse logs in /var/log. Ook al 'safe mode' geprobeerd voor de .18 kernel?

Is 40 dagen offline: zie homepage

Safe mode geeft ook een kernel panic...

Deze code zorgt er ook voor dat de PLF fallback repository met gpg-signing werkt (en dus geen --force-yes vereist..
code:
1
gpg --keyserver hkp://wwwkeys.eu.pgp.net --recv-keys 0x12B83718 ;  gpg --export -a 0x12B83718 | apt-key add -; apt-get update;

Ik post hierna een herziening van mijn default-customizations script die je het best kan saves als script.sh en dan met sudo script.sh kan uitvoeren..

Dat is handiger dan de sudo sh -c aanpak als je het toch wilt aanpassen ..

Meneer R herziende default-customization script: uitvoeren met sudo!

Wijzigingen:
- klein aantal foutjes opgelost
- gebruikt fall-back PLF repo, maar voegt de officiele ook toe (maar wel disabled)
- geen realplayer en opera (deze vereisen dapper-commercial maar edgy-commercial is nog leeg)
- geen tvtime, de vragen over pal/ntsc zijn verwarrend en zinloos als je toch geen tvkaart hebt
- geen ingewikkeld sudo gedoe meer, save totale script en voer het script uit met sudo!
- songbird doet het niet (meer) dus die heb ik eruit gehaald
- myspell-nl toegevoegd (zodat openoffice en firefox ook nederlandse spell checking hebben)
- grub her-installeren zodat grafische grub ook echt werkt

Instructies
Save onderstaand script als ~/script.sh
Pas hem daarna aan, met je eigen wensen etc. als je dat wilt
Maak hem executable met: chmod +x ~/script.sh
Voer hem uit met: sudo ~/script.sh

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
# temp directory
mkdir /tmp/meneerR; cd /tmp/meneerR;

# grafische grub
wget -O - "http://quasarfreak.googlepages.com/grub-gfxboot_0.97-5_i386.deb" > gfxboot.deb; dpkg -i gfxboot.deb; wget http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=43166;  unzip *.zip; mv message.ubugrey /boot/grub; mv /boot/grub/menu.lst /boot/grub/menu.lst.backup ; echo "gfxmenu /boot/grub/message.ubugrey" | cat - /boot/grub/menu.lst.backup > /boot/grub/menu.lst; apt-get --assume-yes remove grub;

# LET OP! Pas hier je /dev/hda aan met waar je grub geinstalleerd staat
grub-install /dev/hda

# repositories
software-properties -e universe
software-properties -e multiverse
software-properties -e restricted
mv /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.backup
echo -e "deb http://mrpouit.free.fr/plf-fallback edgy-plf free non-free\n#deb http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/ edgy-plf free non-free" | cat /etc/apt/sources.list.backup - > /etc/apt/sources.list
gpg --keyserver hkp://wwwkeys.eu.pgp.net --recv-keys 0x12B83718
gpg --export -a 0x12B83718 | apt-key add -; apt-get update;

# verwijder software
apt-get --assume-yes remove totem-gstreamer-firefox-plugin totem-gstreamer xscreensaver-gl gnome-games gnome-games-data 

# installeer software
apt-get --assume-yes install w32codecs libdvdcss2 ffmpeg sox mpg123 mpg321 vorbis-tools lame flac faac faad libxine-extracodecs gstreamer0.10-pitfdll gstreamer0.10-lame gstreamer0.10-fluendo-* gstreamer0.10-ffmpeg gstreamer0.10-plugins-good gstreamer0.10-plugins-bad gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse gstreamer0.10-plugins-base gstreamer0.10-plugins-good gstreamer0.10-plugins-ugly gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse totem-xine mplayer streamtuner streamripper easytag  last-exit gnomebaker thoggen k9copy devede vcdimager xmms xmms-wma xmms-musepack xmms-mp4 xmms-flac xmms-goom xmms-speex xmms-vorbis xmms-modplug msttcorefonts firefox-themes-ubuntu sun-java5-jre sun-java5-plugin mozilla-mplayer firefox-themes-ubuntu gnome-sudoku monkey-bubble xmoto supertux python2.4-imaging python2.4-opengl libgtkglext1 lincity-ng python2.4 python-gtk2 python-glade2 pingus gnuchess phalanx wormux gnome-translate gaim-themes glabels ttb beagle googleearth agave xaralx xaralx-svg imagemagick inkscape gtk-gnutella azureus buoh fast-user-switch-applet bubblemon gnome-main-menu gxmms-xmms music-applet wine cabextract rar unrar gsfonts-x11 xfonts-intl-european nautilus-open-terminal nautilus-gksu gparted gnome-art gtk2-engines-* blubuntu-look samba smbfs avahi-daemon qemu nautilus-actions myspell-nl

# font cache regeneration
fc-cache -f -v

# XMMS Skins
wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=14870 > /usr/share/xmms/Skins/Winamp5.tar.bz2
wget -O - http://anka.org/henrik/humanxmms/files/HumanXMMS-latest.tgz > /usr/share/xmms/Skins/UbuntuHuman.tgz
mkdir /etc/skel/.xmms ~/.xmms
echo -e '[xmms]\nskin=/usr/share/xmms/Skins/UbuntuHuman.tgz' > /etc/skel/.xmms/config
cp /etc/skel/.xmms/config ~/.xmms/config

# flash 9 beta
wget -O - "http://www.adobe.com/go/fp9_update_b1_installer_linuxplugin" | gunzip | tar -O --get "flash-player-plugin-9.0.21.55/libflashplayer.so" > /usr/lib/mozilla-firefox/plugins/libflashplayer.so

# audio-convert-script
wget -O - "http://download.savannah.nongnu.org/releases/audio-convert/audio-convert_0.3.1.1-0ubuntu1_all.deb" > audioconvert.deb;
dpkg -i audioconvert.deb;

# nautilus actions
wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=umiso" > /usr/bin/umiso;
wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=miso" > /usr/bin/miso;
wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=QEMU.schemas" > qemu.schema;
wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=config_28ca4d93-5140-48cb-83ff-fd39859aa535.schemas" > audioconvert.schema;
wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=config_umount_iso.schemas" > umiso.schema;
wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=config_mount_iso.schemas" > miso.schema;
wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=config_set_as_wallpaper.schemas" > wallpaper.schema;
wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=print%20openoffice2.schemas" > print.schema;
wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=config_tag_files.schemas" > tag.schema;
wget -O - "http://www.grumz.net/?q=system/files&file=nautilus_add_bookmark.schemas" > bookmark.schema;

gconftool-2 --install-schema-file qemu.schema --config-source xml:merged:/etc/gconf/gconf.xml.defaults;
gconftool-2 --install-schema-file audioconvert.schema --config-source xml:merged:/etc/gconf/gconf.xml.defaults;
gconftool-2 --install-schema-file umiso.schema --config-source xml:merged:/etc/gconf/gconf.xml.defaults;
gconftool-2 --install-schema-file miso.schema --config-source xml:merged:/etc/gconf/gconf.xml.defaults;
gconftool-2 --install-schema-file wallpaper.schema --config-source xml:merged:/etc/gconf/gconf.xml.defaults;
gconftool-2 --install-schema-file print.schema --config-source xml:merged:/etc/gconf/gconf.xml.defaults;
gconftool-2 --install-schema-file tag.schema --config-source xml:merged:/etc/gconf/gconf.xml.defaults;
gconftool-2 --install-schema-file bookmark.schema --config-source xml:merged:/etc/gconf/gconf.xml.defaults;

# glChess
wget http://surfnet.dl.sourceforge.net/sourceforge/glchess/glchess_1.0RC1-1debian_all.deb;
wget http://surfnet.dl.sourceforge.net/sourceforge/glchess/python2.4-gtkglext1_1.1.0-1debian_i386.deb;
dpkg -i glchess_1.0RC1-1debian_all.deb;
dpkg -i python2.4-gtkglext1_1.1.0-1debian_i386.deb;

# IES4Linux
wget -O - http://www.tatanka.com.br/ies4linux/downloads/ies4linux-latest.tar.gz | gunzip | tar xvv; cd ies4linux-*; echo j | sudo ./ies4linux --no-install-ie55 --no-install-ie5 --install-icon --install-flash --locale NL --basedir /usr/share/ies4linux --bindir /usr/bin --downloaddir /tmp/meneerR/ies4linux-downloads; chmod 777 /usr/share/ies4linux -R; perl -pi -e "s/Explorer/Exploiter/g" ~/Desktop/IE6.0.desktop; echo "Categories=Application;Network;" | cat ~/Desktop/IE6.0.desktop - > /usr/share/applications/ie6.desktop; rm ~/Desktop/IE6.0.desktop;

# Extra GDM themes
cd /usr/share/gdm/themes;
wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=45776 | gunzip | tar -xvv;
wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=46567 | gunzip | tar -xvv;
wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=24128 | gunzip | tar -xvv; 
wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=15783 | gunzip | tar -xvv;
wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=38842 | gunzip | tar -xvv;   

# extra gtk2 themes
cd /usr/share/themes; 
wget -O - http://art.gnome.org/download/themes/gtk2/571/GTK2-Glossy_P.tar.gz | gunzip | tar -xvv; 
wget -O - http://www.silvestre.com.ar/wp-content/uploaded/CleanLime-0.4.tar.bz2 | bunzip2 | tar -xvv;
wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=46507 | gunzip | tar -xvv;
wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=47100 | gunzip | tar -xvv;
wget -O - http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=46573 | gunzip | tar -xvv;
wget -O - "http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=20050&id=1" | gunzip | tar -xvv; wget -O - "http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=20050&id=2" | gunzip | tar -xvv; wget -O - "http://www.gnome-look.org/content/download.php?content=20050&id=3" | gunzip | tar -xvv;

# Cleanup
apt-get --assume-yes autoremove; 
apt-get clean
cd ~
rm /tmp/meneerR -r
killall gnome-panel

meneer r wijzigde dit bericht 29-10-2006 17:02 (10%)

aka wwillem

quote:
E-jey schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:53:
[...]

On board raid is nooit hardware raid. Dat word ook wel fakeraid genoemd. Linux ondersteund deze chipjes door middel van DMRAID. Als het echt hardware raid is dan word het allemaal makkelijk herkent door ubuntu :)
Pseudo hardware raid zou ik ook graag willen proberen met Ubuntu 6.10. Is DMRaid inmiddels al een officieel pakket :? De link naar DMRaid kan misschien een tip bevatten voor de kenner.

Ik heb het met Ubuntu 6.06 namelijk al eens geprobeerd icm onboard raid en de DMRaid module. Hierbij lukte het DMRaid niet om een paritite aan te maken op een bestande raid configuratie, terwijl dat wel zou moeten. Dus vandaar mijn vraag :).

dr snuggles wijzigde dit bericht 28-10-2006 22:17 (7%)

quote:
Wat zijn eigenlijk de pro's en contra's tussen de 386-versie en amd64-versie op amd64bit hardware?

Voordelen:
- betere performance (al is het verschil niet zo groot)
- je kan nu bizar veel geheugen in je pc proppen (hoeveel weet ik niet precies)

Nadelen:
- er is geen 64-bit flash player
- er is geen 64-bit w32codecs
- je zult bijna nooit .deb bestanden vanaf websites kunnen installeren
- je zult andere repositories moeten vinden voor beryl en nvidia-beta driver

To Overcome:
- je kunt een 32-bit chroot installeren
- dan kun je ervoor kiezen om alleen mplayer en firefox in 32-bits mode te draaien
- je hebt dan wel 2x alle support libraries in het geheugen als je zowel 32 als 64 bits software tegelijk draait

Mijn advies: draai 32-bits... anders ben je wel even bezig

Omtrend codecs etc:
- vlc speelt veel (maar niet alles)
- ffmpeg (xine, totem-xine, gstreamer-ffmpeg) speelt veel (maar niet alles)
- je zult ook realplayer moeten installeren (haal het van hun website af)

Je zult dus per video moeten uitproberen of het met vlc of ffmpeg (xine, totem) werkt..
Realaudio en realmedia zal alleen met realplayer werken.

In de 32bits wereld kan je mplayer + w32codecs + mplayer-plugin draaien en dan heb je 1 player en 1 plugin die met alle formats werkt. In de 64 bits wereld zul je dus met meerdere tools moeten werken.

Quicktime zal totaal niet mogelijk zijn met 64 bits..

SVP :: De link naar default-customizations even aanpassen naar meest recente script hierboven..

Rozijntjes

quote:
meneer r schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:59:

Wijzigingen:
- geen realplayer en opera (deze vereisen dapper-commercial maar edgy-commercial is nog leeg)

...
[/code]

Opera heeft een eigen repo, met de laatste stable van Opera (9.02):
zie hier voor een uitleg, inc GPG key: Can I install Opera from a repository?

Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----

Eindelijk na een aantal installs heb ik Beryl + Nvidia beta drivers aan de praat gekregen in Ubuntu 6.10. Daarna heb ik geprobeerd om via apt-get in de terminal en Synaptic codecs te installeren. Daarvoor had ik geen problemen met het installeren van codecs (werkend onder Ubuntu 6.06). Ik heb nu zo'n beetje alle howtos gehad en ik denk dat ik dus een hoop rotzooi op mijn systeem gekregen. Het volgende heb ik geprobeerd te installeren:

gstreamer0.10-plugins-ugly
gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse
gstreamer0.10-plugins-bad
gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse
gstreamer0.10-ffmpeg
w32 codecs (de repository was niet werkend en daarom heb ik "deb http://mirror.ubuntulinux.nl/ edgy-seveas extras seveas-meta" toe moeten voegen).
msttcorefonts

Ook installeerde ik hierna gxine en mplayer. Totem speelt geen mp3s en gxine speelt helemaal niets af. Mplayer geeft een waarschuwing by mp3 dat er geen codec is en speelt het bestand gewoon af. Daarna heb ik een aantal guides gevolgd waardoor er waarschijnlijk nog veel meer dingen zijn toegevoegd aan het systeem. De True Type fonts werken ook niet (ik heb ze alleen geinstalleerd om websites goed te kunnen bekijken). Ik hoop dat ik hier iets over het hoofd zie.

Surkow wijzigde dit bericht 28-10-2006 23:11 (5%)

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

@Surkow

Je bent ook een heleboel codecs en dergelijke vergeten ..
Zie mijn vorige posts over codecs, je apt-get moet een heel stuk groter zijn...

sudo apt-get install w32codecs libdvdcss2 ffmpeg sox mpg123 mpg321 vorbis-tools lame flac faac faad libxine-extracodecs gstreamer0.10-pitfdll gstreamer0.10-lame gstreamer0.10-fluendo-* gstreamer0.10-ffmpeg gstreamer0.10-plugins-good gstreamer0.10-plugins-bad gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse gstreamer0.10-plugins-base gstreamer0.10-plugins-good gstreamer0.10-plugins-ugly gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse

Dan heb je alle codecs..

Je wilt ook je firefox fixen:

# microsoft fonts voor websites
sudo apt-get install msttcorefonts

# mplayer als video plugin
sudo apt-get remove totem-gstreamer-firefox-plugin
sudo apt-get install mozilla-mplayer

# flash 9
sudo sh -c 'wget -O - "http://www.adobe.com/go/fp9_update_b1_installer_linuxplugin" | gunzip | tar -O --get "flash-player-plugin-9.0.21.55/libflashplayer.so" > /usr/lib/mozilla-firefox/plugins/libflashplayer.so'

# java applets
sudo apt-get install sun-java5-jre sun-java5-plugin

meneer r wijzigde dit bericht 29-10-2006 00:25 (32%)

Overigs wil ik nog vermelden dat de correcte fallback repo voor PLF de volgende is:

deb http://mrpouit.free.fr/plf-fallback edgy-plf free non-free

Voor de gpg key doe je:

gpg --keyserver hkp://wwwkeys.eu.pgp.net --recv-keys 0x12B83718
gpg --export -a 0x12B83718 | apt-key add -

Meneer R herziende NVidia Bling Bling script
Dit installeert NVidia AIGLX drivers en Beryl

Wijzigingen
- installeer ook beryl (dom, dom, dom, dat ik die was vergeten)
- noem nvidia-desktop bestand nvidia-settings
- haal de ingewikkelde sudo troep eruit

Instructies
Sla het op als ~/script.sh
Maak het executable: chmod +x ~/script.sh
En voer het uit: sudo ~/script.sh

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
# repositories
mv /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.bling.backup
echo -e "deb http://amaranth.selfip.com/ edgy lrm\ndeb http://ubuntu.beryl-project.org/ edgy main-edgy" | cat /etc/apt/sources.list.bling.backup - > /etc/apt/sources.list

apt-get update
apt-get --assume-yes --force-yes install nvidia-glx beryl beryl-core beryl-plugins beryl-plugins-data beryl-settings beryl-manager emerald emerald-themes xscreensaver-gl
apt-get upgrade --assume-yes --force-yes

cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.bling.backup;
perl -pi -e "s/\"nv\"/\"nvidia\"/g" /etc/X11/xorg.conf;
perl -pi -e "s/\"nvidia\"/\"nvidia\"\nOption \"NoLogo\"\nOption \"TripleBuffer\" \"true\"/g" /etc/X11/xorg.conf;
perl -pi -e "s/Section \"Screen\"/Section \"Screen\"\nOption \"AddARGBGLXVisuals\" \"True\"/g" /etc/X11/xorg.conf;

# NVidia Settings in Voorkeuren menu
wget -O - http://ic3.deviantart.com/fs11/f/2006/200/1/2/nvidia_settings_48.png > /usr/share/icons/nvidia-settings.png; echo "[Desktop Entry]\nName=NVidia Settings\nExec=/usr/bin/nvidia-settings\nIcon=nvidia-settings\nType=Application\nCategories=GNOME;GTK;Settings;" > /usr/share/applications/nvidia-settings.desktop

apt-get --assume-yes autoremove
apt-get clean
cd ~
echo -e "***********\n\n MeneerR zegt: START JE COMPUTER NU OPNIEUW OP!";

meneer r wijzigde dit bericht 29-10-2006 00:38 (11%)

Meneer R's Herziende OpenGL Games script
Dit script installeert allerlei opengl spelen in Ubuntu. Het maakt menu-entries ervoor aan, en zorgt dat ze icoontjes hebben. Sommige spellen hebben geen officiele icoon, in dat geval pluk ik wat artwork van een of andere website om als icoon te dienen...

Wijzigingen
- geen dreamchess (zit niet in de repos en er is geen edgy package (yet) .. glchess is sowieso een betere keuze, maar die is als het goed is al met mijn default-customizations geinstalleerd
- fix de naam van armagetron (zodat het netjes installeert)
- haal de ingewikkelde sudo troep eruit

Instructies
Sla het op als ~/script.sh
Maak het executable: chmod +x ~/script.sh
En voer het uit: sudo ~/script.sh

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
# repositories
software-properties -e universe
software-properties -e multiverse
software-properties -e restricted

# installeer games uit repository
apt-get --assume-yes install planetpenguin-racer supertuxkart nexuiz nexuiz-music tremulous trigger xscreensaver-gl armagetron neverball 

# icons voor neverball en neverputt (lang leve wikipedia)
wget -O - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/27/Neverball.png > /usr/share/icons/neverball.png
wget -O - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/Neverputt.png > /usr/share/icons/neverputt.png

# change to /opt om software niet uit de repositories te installeren
cd /opt

#maniadrive
wget -O - http://surfnet.dl.sourceforge.net/sourceforge/maniadrive/ManiaDrive-1.2-linux-i386.tar.gz | gunzip | tar xvv
wget -O - http://maniadrive.raydium.org/screenshots/raycap2006-01-28-223025-04s.jpg > /opt/ManiaDrive-1.2-linux-i386/maniadrive.jpg
echo -e '#!/bin/sh\ncd /opt/ManiaDrive-1.2-linux-i386\n./mania_drive.sh' > /usr/bin/maniadrive
chmod +x /usr/bin/maniadrive
echo -e '[Desktop Entry]\nName=ManiaDrive 1.2\nExec=/usr/bin/maniadrive\nIcon=/opt/ManiaDrive-1.2-linux-i386/maniadrive.jpg\nType=Application\nCategories=Application;Game;' > /usr/share/applications/maniadrive.desktop 

#warsow
wget -O - http://ftp.club-internet.fr/pub/games/nofrag/warsow/warsow_0.21_linux.tar.gz | gunzip | tar xvv
wget -O - http://www.warsow.net/zone_neutre01s.jpg > /opt/warsow/warsow.jpg
echo -e '#!/bin/sh\ncd /opt/warsow\n./warsow' > /usr/bin/warsow
chmod +x /usr/bin/warsow
echo -e '[Desktop Entry]\nName=Warsow 0.21\nExec=/usr/bin/warsow\nIcon=/opt/warsow/warsow.jpg\nType=Application\nCategories=Application;Game;' > /usr/share/applications/warsow.desktop 

#sauerbraten
wget -O - http://surfnet.dl.sourceforge.net/sourceforge/sauerbraten/sauerbraten_2006_09_12_water_edition_linux.tar.gz | gunzip | tar xxv;
wget -O - http://www.quadropolis.us/files/sauericonfinal.ico > /opt/sauerbraten/sauerbraten.ico
echo -e '#!/bin/sh\ncd /opt/sauerbraten\n./sauerbraten_unix' > /usr/bin/sauerbraten
chmod +x /usr/bin/sauerbraten
echo -e '[Desktop Entry]\nName=Sauerbraten (9/12/06)\nExec=/usr/bin/sauerbraten\nIcon=/opt/sauerbraten/sauerbraten.ico\nType=Application\nCategories=Application;Game;' > /usr/share/applications/sauerbraten.desktop

# vdrift is een autopackage .. je krijgt een gtk dialogje .. klik op next
cd /tmp;
wget http://surfnet.dl.sourceforge.net/sourceforge/vdrift/vdrift-2006-10-06-full.x86.package;
chmod +x vdrift-2006-10-06-full.x86.package;
./vdrift-2006-10-06-full.x86.package;

meneer r wijzigde dit bericht 29-10-2006 04:58 (18%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws