Tatung V42EMGI 1080P Lcd TV

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.103 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 18:47

FaceDown

Storende factor.

Veel meer dan contrast en brightness kun je toch niet instellen. Voor kleurcalibratie heb je al filters nodig.

Tip: Op elke THX certified DVD (bijv Finding Nemo) staat een calibratietool in het menu waarmee je contrast en brightness juist kan instellen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 21:16
Beetje finetunen kan nooit kwaad geeft uiteindelijk wel het mooiste resultaat... Ga nou niet zitten uitlokken...

RGB over scart werkt niet heb het getest met dreambox.

Voor de rest alles volgens verwachtingen. Prima TV ben er heel tevreden mee

[ Voor 41% gewijzigd door JvS op 13-02-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

Ben nog volop aan het testen maar ben ook al zeer tevreden. Had vorige week nog de Dreamcatcher demo van Sony gezien op een Bravia van 4500 euro en dat zag er helemaal super uit. Ik heb die demo gedownload en ook op de Tatung is het beeld echt verbluffend. Ga maar snel downloaden (torrent) en be amazed! :)

http://www.81dd.com/download.asp?id=69878&dp=1&fid=5

Ik heb hem met HDTVtoMPEG2 (http://www.videohelp.com/tools?tool=HDTVtoMPEG2) geconverteert van .ts naar .mpg (5 minuten) en zo via de xbox360 afgespeeld (zonder transcode360) maar het kan ook rechtstreeks via je pc hoor.

[ Voor 28% gewijzigd door Iken374 op 12-02-2007 23:21 ]

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31182

jozy schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:15:

RGB over scart werkt niet heb het getest met dreambox.
Dus geen van beide SCART aansluitingen ondersteunt RGB? Ik meen dat DoctorV64 zijn DVD speler via RGB-scart had aangesloten. Misschien dat DoctorV64 hier dan wat meer over zou kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Anoniem: 31182 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:53:
[...]

Dus geen van beide SCART aansluitingen ondersteunt RGB? Ik meen dat DoctorV64 zijn DVD speler via RGB-scart had aangesloten. Misschien dat DoctorV64 hier dan wat meer over zou kunnen zeggen?
Lijkt mij sterk dat het niet ondersteund wordt. Zelfs een oud 37cm tvtje ondersteund het :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

jozy schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:15:
Beetje finetunen kan nooit kwaad geeft uiteindelijk wel het mooiste resultaat... (dat vond je toch zo belangrijk facedown, waarom nu zo negatief erover.... of gun je het ons niet ;) )
Tuurlijk gun ik het jullie ;) maar optisch kleuren instellen is gewoon niet mogelijk. Je denk dat je het goed doet, dan zie je een andere bron en dan ziet het er weer niet uit. Het kan simpelweg alleen met goede meetapparatuur en software of zo'n dvd met filters erbij.
Het instellen van brightness en contrast is wel goed te doen met alleen een test dvd en daarmee kun je ook een aanzienlijke winst behalen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Je kan met de dreambox de output selecteren en wanneer je RGB selecteert is het beeld minder scherp dan CVBS. Hieruit concludeer ik dat RGB over scart niet werkt. Een zelfde conclusie was ook uit AVForums gekomen. Ik heb alleen scart1 getest en ga er vanuit dat scart2 hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 21:55
Veel tv's doen maar RGB over 1 van de 2 scart's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Fire69 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:48:
Veel tv's doen maar RGB over 1 van de 2 scart's.
Inderdaad. Mijn tv doet het bij 2 van de 3 (nl 2 en 3). Zeker de moeite waard om even alletwee de aansluitingen te proberen. Slechte zaak als RGB niet ondersteund zou worden want dat maakt namelijk een enorm verschil. Op veel zenders heb ik via UPC digital echt bijna DVD kwaliteit.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

FaceDown schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:42:
Veel meer dan contrast en brightness kun je toch niet instellen. Voor kleurcalibratie heb je al filters nodig.

Tip: Op elke THX certified DVD (bijv Finding Nemo) staat een calibratietool in het menu waarmee je contrast en brightness juist kan instellen.
Bij de DVE Essentials dvd zitten filters die je kunt gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

jozy schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:46:
Je kan met de dreambox de output selecteren en wanneer je RGB selecteert is het beeld minder scherp dan CVBS. Hieruit concludeer ik dat RGB over scart niet werkt. Een zelfde conclusie was ook uit AVForums gekomen. Ik heb alleen scart1 getest en ga er vanuit dat scart2 hetzelfde doet.
Ja maar de 1.1 versies van deze tv hadden wel RGB op de scarts (de 1.2 versies niet wegens een fout) dus ik hoop dat deze (1.3? Ik kan niet checken welke versie wij hebben met de beschreven methode maar het is er wel een van januari 2007) het wel hebben. Ik heb nu alleen mijn HDD recorder via scart (component output van mijn recorder geeft helaas geen beeld, input van tv werkt wel want heb ik getest met de xbox360) aangesloten en ik kan niet zien of het RGB is of niet aangezien het beeld hetzelfde is als wat ik al heb via de gewone kanalen. Als ik UPC digital neem moet ik wel zeker weten of RGB in werkt maar hoe kan ik dit checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

Mh, eens kijken wat de beste manier voor mij is om dit te checken het scartverhaal.

Mijn revoy is aangesloten met scart (heeft trouwens alleen maar scart of component als uitgang en dat voor een dvdspeler die al meer dan 6 jaar oud is :D, mag ook wel heeft een bom duiten gekost toen).

Ik heb net op beide scarts upc digitaltv gechecked en beide ingangen geven geen beter beeld ten opzichte van normale kabel beeld. Je zou verwachten dat digital tv beter zou zijn. Maar ook op mijn crt tv was het beeld niet echt beter.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Iken374 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:22:
[...]

Ja maar de 1.1 versies van deze tv hadden wel RGB op de scarts (de 1.2 versies niet wegens een fout) dus ik hoop dat deze (1.3? Ik kan niet checken welke versie wij hebben met de beschreven methode maar het is er wel een van januari 2007) het wel hebben. Ik heb nu alleen mijn HDD recorder via scart (component output van mijn recorder geeft helaas geen beeld, input van tv werkt wel want heb ik getest met de xbox360) aangesloten en ik kan niet zien of het RGB is of niet aangezien het beeld hetzelfde is als wat ik al heb via de gewone kanalen. Als ik UPC digital neem moet ik wel zeker weten of RGB in werkt maar hoe kan ik dit checken.
Heb je je component utgang wel ingeschakeld op de HDD recorder? Deze staat normaliter niet standaard aan.
DoctorV64 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:59:
Mh, eens kijken wat de beste manier voor mij is om dit te checken het scartverhaal.

Mijn revoy is aangesloten met scart (heeft trouwens alleen maar scart of component als uitgang en dat voor een dvdspeler die al meer dan 6 jaar oud is :D, mag ook wel heeft een bom duiten gekost toen).

Ik heb net op beide scarts upc digitaltv gechecked en beide ingangen geven geen beter beeld ten opzichte van normale kabel beeld. Je zou verwachten dat digital tv beter zou zijn. Maar ook op mijn crt tv was het beeld niet echt beter.
Heb je op de UPC ontvanger in het menu wel Scart RGB geselecteerd? Als je geen gebruik van RGB maakt of kunt maken dan zul je inderdaad weinig voordeel van UPC Digital hebben, aangezien je dan een composiet signaal over hebt.

Je Revoy DVD speler heeft ook een component aansluiting? Dan zou ik die maar eens gaan gebruiken ipv scart want dat is vele malen beter (als RGB over scart niet werkt tenminste).

[ Voor 37% gewijzigd door FaceDown op 13-02-2007 13:13 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

FaceDown schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:09:
[...]

Heb je je component utgang wel ingeschakeld op de HDD recorder? Deze staat normaliter niet standaard aan.
Dacht ik ook al aan maar ik kan het zelf niet vinden en wegens een verbouwing hier kan ik niet 123 bij de handleiding maar ik zal er nog eens goed naar zoeken. Ik hoop nog steeds ergens deze week mijn ervaring hier te plaatsen maar met die verbouwing kom ik niet echt aan mijn computer en werk toe. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Iken374 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:13:
[...]

Dacht ik ook al aan maar ik kan het zelf niet vinden en wegens een verbouwing hier kan ik niet 123 bij de handleiding maar ik zal er nog eens goed naar zoeken. Ik hoop nog steeds ergens deze week mijn ervaring hier te plaatsen maar met die verbouwing kom ik niet echt aan mijn computer en werk toe. :(
Kan in het menu zijn, of wellicht zit er ergens een knopje op de achterkant waarmee je de uitgang kunt selecteren. Ik heb ook weleens gezien dat er bij bepaalde apparaten een firmwareupdate nodig was.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

FaceDown schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:09:

Heb je op de UPC ontvanger in het menu wel Scart RGB geselecteerd? Als je geen gebruik van RGB maakt of kunt maken dan zul je inderdaad weinig voordeel van UPC Digital hebben, aangezien je dan een composiet signaal over hebt.

Je Revoy DVD speler heeft ook een component aansluiting? Dan zou ik die maar eens gaan gebruiken ipv scart want dat is vele malen beter (als RGB over scart niet werkt tenminste).
Als je bedoelt in upc digital box, menu -> instellingen -> beeld (of zoiets) waar je kan instellen dat je een flat tv hebt ipv 4-3 en dat je RGB aan moet zetten, ja dat heb ik gedaan. Als ik iets over het hoofd gezien moet hebben dan zou het mooi zijn als iemand mij erop kan wijzen.

Component geeft de volgende uitdaging, ik heb een component switchbox gehaald (in Hongkong afgelopen december) en moet die nog uittesten. Ik lees wel dat het kwaliteitsverlies kan geven.
Mijn 360 sluit ik bij voorkeur aan op component dan. Misschien moet ik een nieuwe DTS versterker halen met meerdere component in en de mogelijkheid om te kiezen welke wordt doorgegeven naar mijn lcd. Keuzes keuzes ....

om maar te zwijgen over het feit dat ik nog een ps3 wil etc.

[ Voor 3% gewijzigd door DoctorV64 op 13-02-2007 13:23 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 12:14
DoctorV64 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:22:
[...]

Als je bedoelt in upc digital box, menu -> instellingen -> beeld (of zoiets) waar je kan instellen dat je een flat tv hebt ipv 4-3 en dat je RGB aan moet zetten, ja dat heb ik gedaan. Als ik iets over het hoofd gezien moet hebben dan zou het mooi zijn als iemand mij erop kan wijzen.

Component geeft de volgende uitdaging, ik heb een component switchbox gehaald (in Hongkong afgelopen december) en moet die nog uittesten. Ik lees wel dat het kwaliteitsverlies kan geven.
Mijn 360 sluit ik bij voorkeur aan op component dan. Misschien moet ik een nieuwe DTS versterker halen met meerdere component in en de mogelijkheid om te kiezen welke wordt doorgegeven naar mijn lcd. Keuzes keuzes ....

Weet niet of jij er iets aan hebt, maar ik vond het een mooi apparaat

http://joytech.webber.net...fdgroepID=&intSubgroepID=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

Heb jij hem gekocht dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205215

[...]

ik heb deze kabel aangeschaft, deze werkt zonder kwaliteits verlies icm alle consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ik moet zeggen dat wanneer ik de dreambox op RGB zet dat het beeld een stuk aangenamer is om naar te kijken. Bij CVBS zie je van die golffronten die langzaam over het scherm trekken (als jullie begrijpen wat ik bedoel, interferentie gewoon).

Bij RGB is het beeld veel mooier. Blijkbaar heeft het wel zin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31182

Om erachter te komen of de SCART RGB ondersteunt zou je bijvoorbeeld kunnen proberen je XBOX 360 via de composiet aan te sluiten of via RGB SCART. Je zou dan een duidelijk kwaliteitsverschil moeten kunnen waarnemen tussen het composiet beeld en het RGB SCART beeld.

Het blijft toch vreemd dat volgens de specs beide SCART ingangen RGB ondersteunen, maar dit dus in de praktijk (waarschijnlijk) niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

[...]

[...]
Wat je sowieso moet doen is 16:9 instellen ipv flat tv. Met dat laatste wordt namelijk geen 'platte tv' bedoeld maar is een kromme vertaling voor het een of ander.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
de dreambox is ook volledig naar wens in te stellen (superkastjes) en je kunt de scartuitgang op verschillende standen zetten (composiet, rgb, ypbr en svideo)

ypbr en svideo laat niet zien en verschil tussen composiet en rgb is wel waar te nemen maar ik kan niet met zekerheid zeggen of het beter kan. In ieder geval is er helemaal geen interferentie waar te nemen dus ik denk dat RGB wel werkt maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Signaal voor digitale tv is ook aardig goed: SNR 96% en BER 0%. Alleen wat AGC doet weet ik niet maar die staat op 43%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

FaceDown schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:02:
[...]

Wat je sowieso moet doen is 16:9 instellen ipv flat tv. Met dat laatste wordt namelijk geen 'platte tv' bedoeld maar is een kromme vertaling voor het een of ander.
Ik betwijfel of het beeld dan beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verschil tussen composiet en RGB moet echt ZEER goed zichtbaar zijn. De scherpte, kleuren, detail etc zijn veel beter bij RGB.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Bovendien wordt er geen 16:9 signaal doorgevoerd bij de optie Scherm (plat). Als je 16:9 instelt zendt hij bij de anamorfe uitzendingen (publieke omroep, BBC oa.) een 16:9 signaal. Bij scherm plat een 4:3 signaal. Je gaat er dus zéker op vooruit! Ik had in het begin ook voor 'plat' gekozen maar bij 16:9 heb je een veel beter beeld.
Ik denk dat met Scherm (plat) een 4:3 tv met een vlakke beeldbuis wordt bedoelt, niet met zon ronde erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

Irminsul schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:57:
Bovendien wordt er geen 16:9 signaal doorgevoerd bij de optie Scherm (plat). Als je 16:9 instelt zendt hij bij de anamorfe uitzendingen (publieke omroep, BBC oa.) een 16:9 signaal. Bij scherm plat een 4:3 signaal. Je gaat er dus zéker op vooruit! Ik had in het begin ook voor 'plat' gekozen maar bij 16:9 heb je een veel beter beeld.
Ik denk dat met Scherm (plat) een 4:3 tv met een vlakke beeldbuis wordt bedoelt, niet met zon ronde erin.
dan zal ik upc de laatste kans geven. ik haal hem straks uit nog een keer uit de doos en check het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

FaceDown schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:47:
Verschil tussen composiet en RGB moet echt ZEER goed zichtbaar zijn. De scherpte, kleuren, detail etc zijn veel beter bij RGB.
Ik denk dat jij en ik beiden al vermoedden dat hierboven niet composiet maar component bedoeld werd :o
Of niet jozy ? Want composiet... zo'n lullig geel kabeltje, waarom zit die aansluiting er uberhaupt nog op tegenwoordig... het is het minste van het minste zeg maar.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 13-02-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
DoctorV64 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:47:
[...]

dan zal ik upc de laatste kans geven. ik haal hem straks uit nog een keer uit de doos en check het even.
Dat verschil zie je alleen bij 16:9 uitzendingen, dat wordt veel mooier (bij mij is Film 1 en de publieke omroep vergelijkbaar met een dvd, jammere is geen 5.1). Dus check even een bb uitzending op de BBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:18
Anoniem: 21405 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:12:
[...]

Ik denk dat jij en ik beiden al vermoedden dat hierboven niet composiet maar component bedoeld werd :o
Of niet jozy ? Want composiet... zo'n lullig geel kabeltje, waarom zit die aansluiting er uberhaupt nog op tegenwoordig... het is het minste van het minste zeg maar.
Als je een apparaat via SCART aansluit, en niet RGB 'aanzet' krijg je gewoon een (niet gesplitst) composiet signaal. Vergelijkbare kwaliteit als 'het gele kabeltje'

Als ik op mijn dvd speler RGB aan zet, zie ik meteen de kleuren verspringen naar vele heldere, mooiere dan zonder RGB aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Magnolia op 13-02-2007 19:41 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

Ok ik heb nog even goed gezocht en heb de menus gevonden waar ik de output kon instellen van mijn hdd recorder. Nu heb ik daar verschillende keuzes en component kan dus niet samen met rgb dus als ik kies voor component en s-video krijg ik de melding dat rgb word uitgeschakeld. Op het moment dat ik dit doe word er geschakeld en heb ik via de scart opeens zwart wit beeld waarmee ik volgens mij de bevestiging heb dat rgb wel werkt. Ik kan de kwaliteit van component en rgb niet goed testen omdat ik slechts een sd signaal heb via de recorder dus hetzelfde als de gewone tuner van de tv.

Heeft iemand al de Sony dreamcatcher demo bekeken? Niet? Nu downloaden en kijken! MOOI! _/-\o_
http://www.81dd.com/download.asp?id=69878&dp=1&fid=5

Dit is ook mooie content om te testen:
http://red.com/gallery-video.htm
http://red.com/cameras.htm

[ Voor 10% gewijzigd door Iken374 op 13-02-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

...euhmmm... 'we' zitten inmiddels over de 1030 post's heen ? Veelal tijd om een vers topic aan te maken.... Weet niet of de huidige TS dit op zich wil nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 15:31

dollyking

duck tape

Anoniem: 26457 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:46:
...euhmmm... 'we' zitten inmiddels over de 1030 post's heen ? Veelal tijd om een vers topic aan te maken.... Weet niet of de huidige TS dit op zich wil nemen ?
Topicstarter Paul-m heeft verder dan de opening niet meer gepost. misschien wat voor facedown?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

dollyking schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:34:
[...]

Topicstarter Paul-m heeft verder dan de opening niet meer gepost. misschien wat voor facedown?
>:)

Nog maar een tip voor de UPC abonnees, zojuist uitgevonden (of was het al bekend?) alleen op de bovenste SCART-aansluiting van de UPC Media box staat een RGB-signaal. Op de onderste dus NIET.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-04 12:16
Gaat het volume bij jullie ook 3-5-8-10 enz. ?

Ik ben tot nu toe heeel tevreden !
Logitech Z-5400 5.1 setje besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Anoniem: 21405 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:12:
[...]

Nou ik moet eerlijk zeggen dat wanneer ik schakel tussen composiet en rgb er wel verschil te zien is. De kleuren worden helderder en er is geen ruis waar te nemen. Ik heb bij mijn eerste conclusies hierover te snel geoordeeld vrees ik.

Dus RGB over scart werkt wel. De kleuren worden mooier en de ruis is gelijk verdwenen. Ik dacht gelijk HD tafarelen waar te nemen natuurlijk maar zo'n groot verschil is er niet maar wat FaceDown zegt is wel waar: RGB is zeker beter dan CVBS/composiet.

Wat me verder opviel: de afstandsbediening is niet zo krakkemikkig als op de foto's. Hij voelt stevig en robuust aan. Bovendien is hij rijk bekleed met knopjes. Analoog zappen heb ik niet geprobeerd en ga ik denk ik ook niet proberen. Ik kijk satelliet en digitale tv via de dreambox (casema) en dit bevalt me uitstekend.

Verder is het geluid subliem. Had echt van die kakspeakers verwacht maar ik hoef hem maar op 20/100 te zetten en het wordt al erg luid. Ook is de kwaliteit van het geluid erg goed.

Ik heb geen tijd verder gehad om de tv te kalibreren met de DVD maar wanneer ik dit ook heb gedaan zullen jullie wel weten of het de moeite waard is of niet. Als er verder nog op of aanmerkingen zijn omtrent deze tv hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
richajax schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:32:
Gaat het volume bij jullie ook 3-5-8-10 enz. ?

Ik ben tot nu toe heeel tevreden !
Logitech Z-5400 5.1 setje besteld :)
ja dat klopt.

Edit: wat ik wel beetje karig vind is het menu: het oogt heel simpel (wat ik opzich niet erg vind) maar veel in te stellen valt er niet. Had ik neit verwacht van deze tv die zoveel biedt wanneer je het vergelijkt met de concurrentie. Het is niet erg ofzo maar had er wel wat meer van verwacht eerlijk gezegd. Veel functies zijn echter wel direct op de afstandsbediening te gebruiken en wellicht verklaart dit de simpliciteit van het menu.

Wij tweakers zijn professionele klooiers maar de gemiddelde consument is dit helaas niet :P >:)

[ Voor 51% gewijzigd door jozy op 13-02-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik zie geen verschil met de 16:9 instelling op de upc digital box met normale kabelbeeld.
Het ligt echt niet aan de scart aansluiting volgens mij. Ik heb gewoon 100% sterkte hier met normale kabel en dit vertaalt zich niet in een groot verschil met UPC digital.

Ik ga het ding deze week inleveren.

Schotel is geen optie dus tot die tijd maar gewoon kabel. Gelukkig kijk ik niet veel tv behoudens actualiteiten en wat series (maar veelal vind ik deze op het net en ook nog eens met h.264). Met het tv-beeld via de kabel heb ik geen problemen.

Gamen en DVD kijken wordt het meest gedaan met dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 12:14
Ik heb vast een domme vraag, maar wat is een dreambox nou?
Ik begrijp dat het een soort digitale tv-ontvanger is, krijg je die wanneer je een abbo neemt bij bijv Casema ofzo?
Er is niet altijd een groot verschil met kwaliteit, maar met die hd van discovery toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Dreambox is een digitale ontvanger (je hebt versies voor kabel, sat en terestrial/digitenne) waarbij de software die erop zit volledig open source is (linux). Hobbyisten maken hier gretig gebruik van en programmeren de gekste dingen hiervoor waardoor hij van alles en nog wat kan uitspoken.

Zelf heeft het ding een scart/composiet, ethernet, optical out aansluitingen die je allemaal zoals gewenst kunt aansturen en aanpassen. Vooral de netwerkmogelijkheid schept ontzettend veel mogelijkheden: je kunt zelfs via je pc tv kijken dankzij dit apparaat, opnemen naar je nas/pc en ga zo maar door.

Omdat deze niet officieel ondersteund wordt door de kabelmaatschappijen (je kunt teveel met dat ding ;) ) is het niet aansluiten en klaar is kees. Het kost wel wat moeite maar met wat zoekwerk en geklooi kom je een heel eind. Zelfs mij is het gelukt.

Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/DreamBox & http://www.dream-multimedia-tv.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

DoctorV64 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:55:
Ik zie geen verschil met de 16:9 instelling op de upc digital box met normale kabelbeeld.
Het ligt echt niet aan de scart aansluiting volgens mij. Ik heb gewoon 100% sterkte hier met normale kabel en dit vertaalt zich niet in een groot verschil met UPC digital.
Dan doe je echt iets verkeerd, OF je signaal is brak, OF je tv, want mijn analoog beeld is gewoon goed (voor een kleinere CRT) maar mijn UPC Digital signaal is echt bijna van DVD kwaliteit op de betere zenders zoals Ned 1, 2, 3 en BBC.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

TV is in ieder geval niet brak :D
Jij zegt dat je DVD-kwaliteit krijgt met je UPC hoe heb jij het aangesloten dan? Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd en ik krijg ten opzichte van normale kabelbeeld geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Via RGB scart met een HQ scart kabel. Maar ja ik kan jouw beeld natuurlijk niet ongezien beoordelen. Hoe verhoudt jouw tv-beeld zich tot dat van DVD?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
DoctorV64, het verschilt ook per kanaal hoor. Sommige netten hebben amper bandbreedte omdat ze met heel veel op 1 transponder zitten. Met de Dreambox kun je ook zien met welke resolutie en verhouding kanalen worden uitgezonden en dan zie je gewoon dat sommige netten niet eens 720 beeldlijnen meekrijgen maar gewoon de helft.

Als je een goede versterker hebt met hq coax kabels (geen witte troep maar zwarte/groene) dan is je analoge signaal ook uitermate goed.

Het analoge signaal verspilt volgens mij teveel bandbreedte op de kabel waardoor ze niet goed kunnen uitbreiden met het digitale signaal. Casema klooit wel vaak de laatste tijd met de frequenties om alles zo optimaal mogelijk te doen maar ik hoop dat ze gewoon zsm het analoge signaal eruit gooien.

Probeer dus nog is wat facedown zegt een goede scartkabel op de bovenste scartaansluiting van je UPC kastje en dan op RGB zetten. Je moet ook naar bepaalde netten kijken want sommige zijn dus behoorlijk brak. Film1 enzo zijn van goede kwaliteit dus als je die hebt kijk of je verschil ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Vanaf vrijdag heb je die want dan zijn Film1 en Sport1 2 weken lang gratis bij UPC. Overigens; 720 beeldlijnen? Volgens mij haal je die sowieso nooit want dat is een HD resolutie. PAL heeft 576 beeldlijnen en volgens mij moet je die standaard wel binnenkrijgen, alleen de compressie erop kan varieeren voor zover ik weet.

[ Voor 28% gewijzigd door FaceDown op 14-02-2007 13:10 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
720 verticaal bedoel ik dan he, dus gewoon de dvd resolutie met 720x576. Dus dan knippen ze gewoon in de verticale resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met beeldlijnen worden horizontale lijnen bedoeld. Verticale lijnen bestaan niet eens echt in een analoog signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 21:00

sanook

_/-\o_

FaceDown schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:09:
Vanaf vrijdag heb je die want dan zijn Film1 en Sport1 2 weken lang gratis bij UPC. Overigens; 720 beeldlijnen? Volgens mij haal je die sowieso nooit want dat is een HD resolutie. PAL heeft 576 beeldlijnen en volgens mij moet je die standaard wel binnenkrijgen, alleen de compressie erop kan varieeren voor zover ik weet.
Via www.3-in-1.nl (= UPC) kon je vorige maand 2 maanden gratis Film1 en Sport1 aanvragen, daar geniet ik nu dus al een maand van :) . Ik zie de aktie nu niet meer terug, ik kwam erop via een link op www.chelloo.com. Digitale TV met DVR van UPC is op www.3-in-1.nl nu in de aanbieding voor € 6,99 per maand (en dat is geen 'eerste 3 maanden, daarna €9,99' aanbieding !)

PS: is er nog een andere (niet torrent) link voor die Sony Dreamcatcher Demo ? bv Usenet ?

[ Voor 5% gewijzigd door sanook op 14-02-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

Waarom? Is de torrent niet goed? Ik heb hem via een andere torrent binnen gehaald en de file is 2.8GB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

Jozy & Facedown,

Eens zien of ik daarop nog wacht. Ik kan nu heel moeilijk meer bij mijn cai punt, staat een f*kking zware kast voor met heel mijn DTS versterker spul etc. in.
Een andere scartkabel kan ik wel testen en nog wachten tot vrijdag als die gratis actie begint, eens kijken of ik het geduld daarvoor heb.

Mijn DVD kwaliteit op RGB-scart ervan uitgaande dat die het doet is normale dvd quality, over de 360 is een verhaal apart, stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 10:46
hvangent schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:34:
[...]

Via www.3-in-1.nl (= UPC) kon je vorige maand 2 maanden gratis Film1 en Sport1 aanvragen, daar geniet ik nu dus al een maand van :) . Ik zie de aktie nu niet meer terug, ik kwam erop via een link op www.chelloo.com. Digitale TV met DVR van UPC is op www.3-in-1.nl nu in de aanbieding voor € 6,99 per maand (en dat is geen 'eerste 3 maanden, daarna €9,99' aanbieding !)

PS: is er nog een andere (niet torrent) link voor die Sony Dreamcatcher Demo ? bv Usenet ?
ik zie daar de HDTV decoder in de planning staan voor eind dit jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Iken374 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:48:
Waarom? Is de torrent niet goed? Ik heb hem via een andere torrent binnen gehaald en de file is 2.8GB groot.
Uh, ik gebruik geen torrentsoftware, wel usenet FTD/Eweka, vandaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

DarkChylde schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:22:
[...]

ik zie daar de HDTV decoder in de planning staan voor eind dit jaar :D
Ik lees hier dat er al iemand zo'n HDTV decoder in huis heeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

hvangent schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:38:
[...]

Ik lees hier dat er al iemand zo'n HDTV decoder in huis heeft ...
Inderdaad.. de testfase is nu begonnen en mocht het allemaal goed gaan dan zal naar ik heb begrepen over een maand begonnen worden met de uitrol _/-\o_

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

offtopic:
[quote]hvangent schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:36:
[...]

Uh, ik gebruik geen torrentsoftware, wel usenet FTD/Eweka, vandaar....
[/quote]

Gewoon even standalone file downloaden van µTorrent op http://www.utorrent.com/download.php en downloaden die hap. Dit is naar mijn mening overigens de beste torrent client die er is maar dat terzijde.

[ Voor 3% gewijzigd door Iken374 op 14-02-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21173

Ik zit te twijfelen tussen een plasma of een LCD. En dan wel deze tatung eigenlijk!

Klopt het dat een analoog kabel signaal op een plasma er beter uit ziet dan op een lcd?
En hoeveel verschil maakt het nog met niet-HD digitale tv?

Ik heb hier en daar wat in winkels rond gekeken, maar analoog signaal ziet er toch echt voor geen meter uit op de meeste schermen toch? Pixelig. Lijkt me onwijs irritant!

Naast tv kijken, kijk ik vaak xvids via m'n xbox 1 of game ik wat op m'n xbox 360!

Kortom: krijg je nog een beetje mooi kabel-tv beeld op die tatung of kan ik maar beter voor een plasma gaan voor een beetje kabel-tv kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
kabelkwaliteit is goed hoor maar omdat het signaal geen hoge resolutie bevat en deze tv wel zie je geowon dat de tv veel meer kan.

Je kunt beter een digitale tv abbo nemen en dan met je xbox360 1080p gamen en je xbox1 divx films kijken. Dat is waar deze tv veel beter in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Anoniem: 21173 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:05:
Ik zit te twijfelen tussen een plasma of een LCD. En dan wel deze tatung eigenlijk!

Klopt het dat een analoog kabel signaal op een plasma er beter uit ziet dan op een lcd?

Ik heb hier en daar wat in winkels rond gekeken, maar analoog signaal ziet er toch echt voor geen meter uit op de meeste schermen toch? Pixelig. Lijkt me onwijs irritant!

Naast tv kijken, kijk ik vaak xvids via m'n xbox 1 of game ik wat op m'n xbox 360!

Kortom: krijg je nog een beetje mooi kabel-tv beeld op die tatung of kan ik maar beter voor een plasma gaan voor een beetje kabel-tv kwaliteit?
Analoog ziet er bij mij voor geen meter uit op plasma, digitaal zeer goed. Op mijn oude CRT was het verschil analoog-digitaal veel kleiner.

Dus sowieso digitale TV nemen, kost je in principe maar € 3,- p/maand.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Smarron schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:16:
[...]
Analoog ziet er bij mij voor geen meter uit op plasma, digitaal zeer goed. Op mijn oude CRT was het verschil analoog-digitaal veel kleiner.

Dus sowieso digitale TV nemen, kost je in principe maar € 3,- p/maand.
Verschilt ook per kabelmaatschappij: bij casema is het gratis

Anoniem: 189567

Anoniem: 21173 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:05:

Toen ik net mijn Samsung le40m61b had aangesloten op mijn pc was het eerste wat ik zag dat mijn xvid en divx collectie de prullenbak in kon, het beeld is gewoon crap, veel te pixelig.
Maar wat echter wel een genot is om naar te kijken is de high res van je 360 terwijl je Gears of War speelt _/-\o_ .
Dus mijn keuze zou uitgaan naar de Tatung (of een ander merk LCD), gewoon je divx/xvid collectie wegdonderen en vanaf nu al1 nog maar dvd's binnenhalen en dan is dat probleem ook gefixed.
Het is dus volledig persoonlijk, Facedown bijv. raadt je hoogstwaarschijnlijk plasma aan O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 189567 op 15-02-2007 00:28 ]

• jozy
Anoniem: 189567 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:20:
[...]

Toen ik net mijn Samsung le40m61b had aangesloten op mijn pc was het eerste wat ik zag dat mijn xvid en divx collectie de prullenbak in kon, het beeld is gewoon crap, veel te pixelig.
Maar wat echter wel een genot is om naar te kijken is de high res van je 360 terwijl je Gears of War speelt _/-\o_ .
Dus mijn keuze zou uitgaan naar de Tatung (of een ander merk LCD), gewoon je divx/xvid collectie wegdonderen en vanaf nu al1 nog maar dvd's binnenhalen en dan is dat probleem ook gefixed.
Het is dus volledig persoonlijk, Facedown bijv. raadt je hoogstwaarschijnlijk plasma aan O-)
Ik wil geen off topic geblaat meer zien hier, LCD of plasma discussies ook niet.

Deze TV heeft een dermate kwalitatief paneel dat lage resolutie films gewoon niet de volledige capaciteit blootleggen. Zelfs DVD komt hier in te kort. Een Xbox360/PS3 of een andere HD bron kan pas de volledige capaciteit van een HD TV benutten, dit geldt voor zowel LCD als plasma.

Je koopt een TV om er jaren plezier van te hebben en misschien is nu HDTV nog geen gemeengoed, dit gaat binnen nu en 2 jaar zeker wel veranderen. Dat breedbeeld nooit is doorgedrongen heeft veel te maken met de logge en dure breedbeeldtelevisies van toen. Tegenwoordig heb je een mooi plat scherm die je in elk interieur kwijt kunt en de oude logge apparaten worden zo weggedaan. Bovendien zijn ze relatief goedkoop, veel goedkoper dan mijn 82 cm Sony breedbeeld waar ik bijna 3000 gulden voor had moeten neertellen.

Het wordt tijd voor een nieuw topic

• Smarron

Smarron

The bend

jozy schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:55:
Verschilt ook per kabelmaatschappij: bij casema is het gratis
En dat geluk heb ik niet. :(
jozy schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:56:Het wordt tijd voor een nieuw topic
Mijn zegen heb je. ;)

ff vragen aan een mod ofzo.

• sanook

sanook

_/-\o_

jozy schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:56:
[...]

Ik wil geen off topic geblaat meer zien hier, LCD of plasma discussies ook niet.

Deze TV heeft een dermate kwalitatief paneel dat lage resolutie films gewoon niet de volledige capaciteit blootleggen. Zelfs DVD komt hier in te kort. Een Xbox360/PS3 of een andere HD bron kan pas de volledige capaciteit van een HD TV benutten, dit geldt voor zowel LCD als plasma.

Je koopt een TV om er jaren plezier van te hebben en misschien is nu HDTV nog geen gemeengoed, dit gaat binnen nu en 2 jaar zeker wel veranderen. Dat breedbeeld nooit is doorgedrongen heeft veel te maken met de logge en dure breedbeeldtelevisies van toen. Tegenwoordig heb je een mooi plat scherm die je in elk interieur kwijt kunt en de oude logge apparaten worden zo weggedaan. Bovendien zijn ze relatief goedkoop, veel goedkoper dan mijn 82 cm Sony breedbeeld waar ik bijna 3000 gulden voor had moeten neertellen.

Het wordt tijd voor een nieuw topic
Dus je koopt nu een HDTV om er over 2 jaar (jouw schatting, ik denk dat het langer duurt) plezier van te hebben ?
Dan ben ik blij dat ik een (volgens specs kwalitatief mindere ?) Panasonic Plasma heb gekocht waar ik nu én over 2 tot 5 jaar ook nog van kan genieten, zowel met SD bronnen als (semi) HD bronnen.

[...]

gewoon je divx/xvid collectie wegdonderen en vanaf nu al1 nog maar dvd's binnenhalen en dan is dat probleem ook gefixed.
Yeah, right. DVD ziet er ook slecht uit. Misschien eens naar Pearl? :/ .

HDDVD en de rips ervan zijn al voldoende te krijgen ;)

• Barbapapa720
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-04 22:13
[...]

Dan heb je slechte xvid en divx bestanden. Divx ondersteund al HD beelden tot en met 720p. Als dat niet genoeg is dan ben jij wel erg verwend.

Het is natuurlijk wel zo dat heel veel xvid en divx bestanden die rondzwerven van slechte kwaliteit zijn, maar dat heeft niets met de techniek te maken alleen maar met de instellingen van degene die hem gemaakt hebben.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Anoniem: 159816 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:21:
[...]

Yeah, right. DVD ziet er ook slecht uit. Misschien eens naar Pearl? :/ .

HDDVD en de rips ervan zijn al voldoende te krijgen ;)
Jij misschien eens naar pearl? DVD ziet er bij mij anders nog supergoed uit. Natuurlijk is HD NOG mooier, maar slecht is het absoluut niet. Misschien beter een tv kopen die ook SD fatsoenlijk weer kan geven? DVD wordt nog altijd gebruikt in Home Theaters waarin vele tienduizenden euro's in zijn geinvesteerd compleet met Barco's en schermen van 2,5 meter breed. Denk je dat die mensen naar een lelijk onscherp beeld zitten te kijken?

Groetjes, FaceDown.

• jozy
Het is niet lelijk maar de toekomst is het ook niet. HD is gewoon een stap hoger en dat zie je wel. Maar het mooiste wat je hebt en goed te verkrijgen is, is natuurlijk gewoon DVD

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Heeft er toevallig iemand al tijd gehad om een mini-reviewtje te maken met wat betere foto's en HD materiaal?

Ik ben nog aan het twijfelen tussen deze lcd of een plasma, maar dan wil ik eigenlijk wel gelijk minimaal een 1366 x 768 plasma hebben (waarom hebben die plasma's allemaal zo'n rare resoluties?). Dit met het oog op de toekomst, aansluiting pc e.d.)

Op zich...

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:04
het valt me op dat niemand nog gevallen is over het feit dat deze tatung 'maar' hdmi 1.0 ondersteund

wikipedia
HDMI 1.0 - december 2002 : pixel rate 25-165MHz, 24 bit kleur
HDMI 1.1 - mei 2004 : DVD Audio toegevoegd
HDMI 1.2 - augustus 2005: 1bit digitale audio en AC-koppeling voor PC's toegevoegd
HDMI 1.2a - december 2005: CEC (Consumer Electronics Control) toegevoegd
HDMI 1.3 - juni 2006: ondersteuning voor 30, 36 en 48 bits kleurdieptes, Dolby HD en DTS HD-geluid toegevoegd; transmissiesnelheid opgevoerd naar 225MHz, wat transport van 1080P beelden met 36bits kleur op 60Hz mogelijk maakt.

met name dat laatste over 1080p lijkt mij interessant, zou het mogelijk zijn dat dat nog kan gaan komen via een firmware update?

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Rava schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:05:
het valt me op dat niemand nog gevallen is over het feit dat deze tatung 'maar' hdmi 1.0 ondersteund

wikipedia
HDMI 1.0 - december 2002 : pixel rate 25-165MHz, 24 bit kleur
HDMI 1.1 - mei 2004 : DVD Audio toegevoegd
HDMI 1.2 - augustus 2005: 1bit digitale audio en AC-koppeling voor PC's toegevoegd
HDMI 1.2a - december 2005: CEC (Consumer Electronics Control) toegevoegd
HDMI 1.3 - juni 2006: ondersteuning voor 30, 36 en 48 bits kleurdieptes, Dolby HD en DTS HD-geluid toegevoegd; transmissiesnelheid opgevoerd naar 225MHz, wat transport van 1080P beelden met 36bits kleur op 60Hz mogelijk maakt.

met name dat laatste over 1080p lijkt mij interessant, zou het mogelijk zijn dat dat nog kan gaan komen via een firmware update?
:O HDMI 1.0 is genoeg om 1080p60 met 24 bits kleuren weer te geven. De tv kan toch geen 36 bits kleuren weergeven of ie nou HDMI 1.3 heeft of niet. Geen één tv die je nu kunt kopen kan dit trouwens. Je zou er ook niks aan hebben, want er is ook geen bron-materiaal met 36 bits kleuren en dit zal er de komende jaren ook niet zijn.

Dolby HD en DTS HD kan de tv ook niet weergeven, dus daar heb je ook al geen 1.3 voor nodig. Bij blu-ray en HD-DVD moet bij veel veel films het geluid toch in de speler gedecodeerd worden, en wordt het als LCPM naar je receiver gestuurd. Dit kan ook met HDMI 1.0.

Dus niemand heeft de komende jaren HDMI 1.3 nodig. :z

• jozy
dit is ook al vaker uitgelegd maar nog steeds komen de vragen met HDMI 1.0 is onvoldoende etc....

Jongens even voor de duidelijkheid: HDMI is HDMI en voor nu is 1.0 alles awt je nodig hebt

• Smarron

Smarron

The bend

En wie wilt er nou dat geluid per se via de speaker ?? Daar heb je toch een HT-set voor staan?
Dikke TV, meesterlijk beeld en dan geluid over 15 watt speakers. 8)7

En bovenstaande argumenten zijn ook goed. :)

Anoniem: 189567

Nog even over dat geneuzel dat je blind moet zijn om naar dvdkwali te kijken op je LCD, niet iedereen heeft een datacenter met een paar terabyte, heb nu bijna één terabyte aan dvd's als dit allemaal hd zou zijn ben ik het drievoudige kwijt, beetje verspilde ruimte/geld vind ik zelf..

FaceDown schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:27:
[...]

Jij misschien eens naar pearl? DVD ziet er bij mij anders nog supergoed uit. Natuurlijk is HD NOG mooier, maar slecht is het absoluut niet. Misschien beter een tv kopen die ook SD fatsoenlijk weer kan geven? DVD wordt nog altijd gebruikt in Home Theaters waarin vele tienduizenden euro's in zijn geinvesteerd compleet met Barco's en schermen van 2,5 meter breed. Denk je dat die mensen naar een lelijk onscherp beeld zitten te kijken?
20" 1680x1050 upgescaled via lancoz resize? En daar springen de artifacten al van m'n scherm af ;( . Op m'n 720p native beamer is het al helemaal huilen met de pet op ;(. En dat is op een scherm van 203x114cm :O

Anoniem: 26457

Ik doet er effe een deeltje 2 ingooien... Wat vlot opgezet, maar aanvullingen zijn welkom ;)

[LCD] Tatung V42EMGI 1080P Lcd TV [deel 2]

Kan der hier een slotje op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-03 13:28
Ik zit te twijfelen tussen de Bravia 40W2000 en de Tatung 42". Is het beeld van de Bravia véél mooier? Of valt dit heel erg mee? Het is namelijk wel 400 euro verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:00
Hey, ik dacht dat er een slotje zou komen op dit draadje?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203261

RFAMLK schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:04:
Ik zit te twijfelen tussen de Bravia 40W2000 en de Tatung 42". Is het beeld van de Bravia véél mooier? Of valt dit heel erg mee? Het is namelijk wel 400 euro verschil.
Ik heb ze bij toeval hier beide staan op het moment. Het verschil in prijs tussen de Tatung en KDL-40W2000 is het WEL waard. Als ik jou was zou ik voor de Sony gaan aangezien het gehele pakketje wat mooier is, daaronder valt ook het beeld (hoewel dit bijna niet zichtbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-04 21:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep, er is al een deeltje twee dus
[LCD] Tatung V42EMGI 1080P Lcd TV [deel 2]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.