quote:
POK!ahface schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:05:
[...]
ik gebruik nog een (oud) bios 0302 op de p5b dlx. (is flashen moeilijk en wat zijn de risico's?)
daarom lijkt het me ook niet dat het aan de proc ligt maar toch... bij 300 fsb kom ik niet eens windows meer in.
mijn vdimm heb ik op 2,1v gelockt en mem altijd op 800 mhz lopen. ik had zo in gedachten dat als ik een stabiele overklok heb (3ghz ofzo) ik het 1:1 kon zetten.
Is dit fout? vcore ook gewoon op 1.275 gelockt evenals pci en pci-e op hun waarden.
flashen is niet moeilijk
neem 2 geformatteerde floppy's
maak met de ene een xp bootdisk en klaar
zet op de ander de bios bijv 0711.rom en afudos flashprogram.
boot nu op en ga naar de bios en selecteer load setupdefaults
check even of je floppydrive nog als eerste staat (p5w vaak niet)
dan F10 en enter en zorg dat de bootflop er in zit
boot nu van flop en verwissel deze met diegene waar de biosfile en afudos op staat.
tik nu achter de promt
afudos /i0711.rom en dan enter
en dan wachten

vergeet die spatie niet he
zegt ie dat je je pc moet rebooten dan doe je dat en ga je gelijk de bios in
doe weer load setup defaults en F10 enter
dan booten en kan je dingen instellen/veranderen.
ik doe het altijd zo op de p5b , ook op de p5w en nog nooit gekke dingen gehad
p5b kan je het beste je geheugen 1:1 houden tenzij je je cpu niet overclocked, dan kan je voordeel halen uit de hoge geheugensnelheid.
3ghz guide (aangezien veel mensen dat willen geloof ik)
in de advanced tab:
ai tuning: Manual
dram frequency : 334 (voor e6600 dan he)
pci express freq: auto
pci clock synchronization: 33.33 mhz
spread spectrum: disable
memory voltage : 2v
cpu vcore voltage: 1,45 (start)
fsb termination voltage: auto (boven 400-1,40v)
nb vcore : auto (tot 550 fsb is 1,55v )
sb vcore: auto (tot 500 1,7)
ich chipset: auto (zo laten)
tot 400-450 fsb hoef je echt niks aan de auto settings te doen onderaan de pagina.
en als je 1 wilt verhogen verhoog dan de Sb voltage naar 1,7 voor hogere fsb, niet de Nb !!
als je de voltages op auto laat , wat gemakkelijk kan tot 400 fsb heb je kans dat je pci-e bus op 1x gaat draaien, heb je dit fenomeen zet dan je voltages handmatig zodat hij weer op 16x loopt.
cpu menu
alles mag op disable behalve de cpu TM function, daar word ie alleen onnodig warm van als je die uit zet, dus laat die enable.
zorg ook dat je geheugen op de goede timings loopt, stel dit desnoods handmatig in door hem van spd af te halen 4-4-4-8 5-35-10-10-10-10 is vaak een goede setting .
Rol-Co wijzigde dit bericht 15-02-2007 11:04 (3%)