Hoi allemaal,
Ik ben nu aan het afstuderen en wil eigenlijk ook maar eens aan een ht-set beginnen. Ik stuitte alleen op wat 'problemen' mbt wat spullen die ik al had gekocht en wat ideeen die ik voor mijn set wou:
Ik heb sinds Mei deze
KRK RP-8's(zie onderstaande foto) voor mijn computer, die ik wil gebruiken voor m'n sound design werk en voor mijn ht. Ik check regelmatig dit forum-onderdeel om naar een goede versterker/mixer te zoeken voor het signaal wat naar deze boxen gaat, maar veel mensen kiezen voor Marantz. Ik wil niet zeggen dat Marantz slecht is, integendeel, alleen is Marantz zelf al een versterker en mijn krk's zijn al actief.

Wat ik eigenlijk zoek is in de richting dat ik als output straks 6 gebalanceerde jacks/xlr's als output heb, want ik 'walg' van de losse niet-beschermde audiokabeltjes of de tulpen. Als iemand mij al een richting kan geven waar ik moet zoeken op dit gebied, ben ik al blij
Als tweede 'probleem' zat ik een beetje met het beeld. Ik kan niet goed bepalen wat voor mij goed zou werken. Aan de ene kant heb je projectoren en aan de andere kant de lcd schermen die je als schilderij aan je muur kan hangen. Het nadeel van projectoren is (zover ik weet) hun resolutie. Voordeel is weer dat ze waarschijnlijk goedkoper zijn dan de dure lcd's. Die zijn op hun beurt weer haarscherp in beeld, maar hebben nog vaak een scart/tulp verbinding/s-video en niet een 'digitaal' signaal (computer/hd-tv) in een keer aankunnen (wel weer met scart conversie). Ook hier weer: als jullie een richting aan kunnen geven, ben ik al blij.
O ja, bijna vergeten: mijn krk's hoor je pas 'helemaal' als je er minimaal 3 meter vanaf zit, dus dat beïnvloed ook wel een beetje de problematiek tussen projector & beeldscherm.