Gathering of Tweakers

Quicksearch
Formuleren kun je leren!

@ Slindenau

De JBL SCS-178 zijn alles behalve melkpakjes. Of je moet ze op z'n Engels/Amerikaans per gallon kopen.

@ Tom Swinnen

Ik ben een tevreden gebruiker (edoch kritisch, zie hieronder) van dat setje :P.

@ Thomas

Die JBL set is aan te raden voor games, films en muziek waar bass belangrijk is, i.e. R&B, Trance/Dance en wonder boven wonder doet 'ie jazz ook nog aardig. Verwacht echter geen muzikaal wonder, voor heerlijk midden/hoog moet je toch echt verder kijken. Dat gezegd hebbende, voor het geld is het een uitstekend systeem waar je ongetwijfeld veel plezier mee zult hebben.

DriveSand wijzigde dit bericht 10-11-2006 14:54 (0%)
Reden: Hallo, 's nachts één uurtje slapen en meteen d/t vauten maken

Coca Cola, onthou die naam...

Is er ook helemaal klaar voor!

Sjah, muzikale wonderen moet je van geen enkel van die setjes verwachten. Maar die Eltax'en zijn ook geen muzikale superspeakers, die kunnen ook het best overweg met geen al te moeilijke muziek met een goede punch erin.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Tja, ga er eens over nadenken. Een subwoofer bij die Eltax'en of die set van JBL.

Iemand intresse in die Eltax'en... :p?

quote:
Thomas.be schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:18:
Tja, ga er eens over nadenken. Een subwoofer bij die Eltax'en of die set van JBL.

Iemand intresse in die Eltax'en... :p?
En wat dacht je van gewone goede vloerstaanders/bookshelfs?
Want, een goede muzikale subwoofer die je ook bij muziek kan gebruiken, dat vind je niet zomaar op 1-2-3. En erg muzikaal is die JBL set ook niet, dat lees je hierboven ook. Dus ... :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

@TomSwinnen, heb ik ook aan gedacht (jij bied trouwens mooi spul aan...)

Maar dacht ik koop zo een set, heb ik alles en ben ik goedkoper uit... Een goede subwoofer kost idd ook wat geld.
Ahjah gebruik de set vooral voor film/tv ;)

The One And Only

@Thomas, waarom ga je niet op zoek naar een 4tal boekplank speakers. Zoek daarbij een leuke subwoofer en je kan jaren vooruit.

HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6600 - Mordaunt-Short 902i/905i/906i - REL Quake II

Denk dat ik dan gewoon de eltax'en behoud en op zoek ga naar 2 boekplank speakers als rears en nog een center. En miss wel een diy subwoofer, of als ik ergens iets voorbij zie komen ;)

alle erg bedankt voor de raad!

hier nog een plaatje (omdat dit eigenlijk geen "wat moet ik kopen" topic is :p)

http://users.pandora.be/Thomas1337/got/DSCN1033.JPG

quote:
Thomas.be schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:09:
... en op zoek ga naar 2 boekplank speakers als rears..
Ik heb misschien wel nog zoiets... ;) :+

Crazy Wapanese
Reg. datum: 16 februari 2004

quote:
TomSwinnen schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:17:
[...]

Ik heb misschien wel nog zoiets... ;) :+

Toevallig ook nog een Eltax center speaker? :P Wat er nu staat is gewoon niet leuk meer :+
Misschien dat ik morgenavond wat pics maak, anders maandag want ik moet nog even wat aan me kamer doen.

^^

quote:
Mike schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:44:
[...]
Toevallig ook nog een Eltax center speaker? :P
Wel ooit gehad. Heb al centerspeakers gehad van Energy, Eltax, JBL, Celestion, ... :P

quote:
TomSwinnen schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:36:
[...]

En wat dacht je van gewone goede vloerstaanders/bookshelfs?
Want, een goede muzikale subwoofer die je ook bij muziek kan gebruiken, dat vind je niet zomaar op 1-2-3. En erg muzikaal is die JBL set ook niet, dat lees je hierboven ook. Dus ... :)
Het valt me op dat je Eltax HELEMAAL tot de grond af afkraakt. Ook al bij die concept topic. Dit vind ik niet echt een goed idee want het zijn echt super speakers voor die prijs. Misschien ben jij wel de zoon van bill gates en kan je alles kopen wat je wilt maar sommige mensen willen gewoon goede speakers die niet al te veel kosten. Dus ga nou niet lopen zeuren dat die eltaxen zo enorm slecht zijn bla bla want dat weten we nou wel van jou!

Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL

quote:
hitman333 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:50:
[...]
Het valt me op dat je Eltax HELEMAAL tot de grond af afkraakt. Ook al bij die concept topic. Dit vind ik niet echt een goed idee want het zijn echt super speakers voor die prijs. Misschien ben jij wel de zoon van bill gates en kan je alles kopen wat je wilt maar sommige mensen willen gewoon goede speakers die niet al te veel kosten. Dus ga nou niet lopen zeuren dat die eltaxen zo enorm slecht zijn bla bla want dat weten we nou wel van jou!

Jij bent hier nog niet lang, zeker? Ah, nee, ik zie het, 25 juli 2006. :P
Ik ben altijd een beetje de Eltax-profeet geweest, nog steeds, want Eltax heeft ook gewoon goed spul. Maar de Concepts zijn, hoe je het ook draait of keert, geen geweldige luidsprekers. Voor de prijs zijn ze heel goed. Maar maak je ze pakweg 2x duurder, dan krijgen ze geweldig last van stevige concurrentie.

En, dat even terzijde, ik heb zelf al wat Eltax luidsprekers gehad, en ben er op dit moment zelfs naar aan het luisteren. Dus waar jij het haalt dat ik het merk Eltax tot de grond afraak, dat weet ik heus niet.

Reg. datum: 10 november 2006

Mijn home cinema, heb de plasma TV Philips Cineos (107 cm) pas een paar dagen in bezit, moet nog alles goed aansluiten en de kabels netjes wegwerken.

http://img152.imageshack.us/img152/5488/1030329va6.jpg

quote:
Cornel schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:49:
Mijn home cinema, heb de plasma TV Philips Cineos (107 cm) pas een paar dagen in bezit, moet nog alles goed aansluiten en de kabels netjes wegwerken.

[afbeelding]
Misschien een beetje specs, is altijd leuk? :)

Reg. datum: 10 november 2006

quote:
TomSwinnen schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:53:
[...]

Misschien een beetje specs, is altijd leuk? :)

Van de plasma TV bedoel je.

Beeld/Display
Beeldformaat : 16:9
Helderheid : 1400 cd/m²
Contrastverhouding (normaal) : 10000:1
Kijkhoek : 160 º (H)/160 º (V)
Schermdiameter (inch) : 42 inch
Schermdiameter in centimeters : 107 cm
Schermtype : HD-plasmascherm
Schermresolutie : 1024 x 1080i
Beeldverbetering : 3D-combfilter, Digital Natural Motion, Onderdrukking gekartelde lijn, Pixel Plus 2 HD, Progressive Scan, Pulse Killer Chip, Widescreen Plus, Active Control met lichtsensor, 3:2/2:2 motion pull-down
Schermverbetering : Anti Ageing, Scherm met anti-reflectiecoating

Ambilight
Ambilight-functies : Ambilight 2-kanaal, Automatisch aanpassen aan video, Energiebesparende, efficiënte lamp
Kleurinstellingen : Full Multi Color
Dimmerfunctie : Handmatig en via lichtsensor

Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten : 640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz, 1024 x 768, 60 Hz
Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh

Geluid
Uitgangsvermogen (RMS) : 2 x 15 W
Geluidsverbetering : Digitale signaalverwerking, Dynamische bass-versterking, Grafische equalizer
Geluidssysteem : Virtual Dolby Digital

Luidsprekers
Ingebouwde luidsprekers : 4
Luidsprekertypen : Geïntegreerde woofers met wOOx, Dome tweeter

Multimedia toepassingen
Digitaal inhoudsbeheer : Digital Media Reader
Multimedia-aansluitingen : USB (geschikt voor streaming video)
Afspeelformaat : JPEG-afbeeldingen, MP3, MPEG2, Diapresentatiebestanden (.alb), MPEG1

Connectivity
Extern 1 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
Extern 2 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB, Y/C
Extern 4 : HDMI
Extern 5 : HDMI
Aansluitingen aan de voor- en zijkant : Audio L/R in, CVBS in, Hoofdtelefoon uit, S-Video in, USB
Andere aansluitingen : Analoge audio links/rechts uit, Common Interface, S/PDIF in (coaxiaal), S/PDIF uit (coaxiaal), PC-in VGA
Ext. 3 : YPbPr, VGA (5x cinch RGB+H/V), Audio L/R in

Het geluid loop (indien geselecteerd) via TV audio uit naar de Akai AM 97 versterker (en uiteraard ook via de TV)

Kan iemand van julie zeggen of het mogelijk is om een computer met DVI of HDMI aansluiting, aan te sluiten op deze plasma, mijn huidige twee laptops met VGA lukt het maar niet!

Dat bedoelde ik niet echt. 8)7
Specs (en dan bedoel ik gewoon de merknaam/model :+ ) van je apparatuur. Versterker, cd, dvd, luidsprekers, etc... :p

TomSwinnen wijzigde dit bericht 10-11-2006 23:07 (19%)

->|
\/

nielsb14 wijzigde dit bericht 10-11-2006 23:57 (98%)

quote:
nielsb14 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:31:
Hallo Jongens, even een update: mijn jbl e80 speakers ga ik verkopen. Ze klinken niet zo lekker met mijn onkyo(tx-sr803e) versterker, i.c.m. harman kardon schijnen ze wel super te zijn. Weet echter nog niet welke 2 frontspeakers ik er voor terug koop. Mijn rearspeakers heb ik iig al: elac cl82. Hebben jullie misschien een idee? Budget max 1100 euro. (550 per speaker dus :P)

Aardig budget, kan je vast heel wat mee.
Maar je zou het zelf eigenlijk toch wel moeten weten dat dit geen "Wat moet ik kopen"-topique is, dus ... ;)

Toch, met dat budget zou ik dit, dit of dit gaan luisteren.

Hoe zo, ik hou van Brits geluid? :+

Oja, vergeten. Ik zal mijn post even verwijderen.

FZR 600R

quote:
TomSwinnen schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:18:
[...]

Jij bent hier nog niet lang, zeker? Ah, nee, ik zie het, 25 juli 2006. :P
Ik ben altijd een beetje de Eltax-profeet geweest, nog steeds, want Eltax heeft ook gewoon goed spul. Maar de Concepts zijn, hoe je het ook draait of keert, geen geweldige luidsprekers. Voor de prijs zijn ze heel goed. Maar maak je ze pakweg 2x duurder, dan krijgen ze geweldig last van stevige concurrentie.

En, dat even terzijde, ik heb zelf al wat Eltax luidsprekers gehad, en ben er op dit moment zelfs naar aan het luisteren. Dus waar jij het haalt dat ik het merk Eltax tot de grond afraak, dat weet ik heus niet.
Ach, die jongen heeft net 2~3 weken zijn eerste Eltaxjes binnen, en ziet dat jij nu semi-negatief commentaar geeft. En dat trekt 'ie even niet O+.

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

En dit badinerende toontje is nodig vanwege?

Nickname does not reflect reality

FZR 600R

Hoe moet ik dat weten, het was bijna 1 uur...en daar had ik gewoon even zin in?

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Even een update van mij... Ik had laatst gepost dat ik toch eens een fatsoenlijk audiomeubel wilde gaan zoeken... Dit is niet gelukt. Dus had ik besloten dat ik mn huidige lade-audio kast maar eens moest verbouwen. Hierbij het resultaat:

http://i4.photobucket.com/albums/y110/modelrc/100_2353.jpg
Staandaard mode
http://i4.photobucket.com/albums/y110/modelrc/100_2354.jpg
Movie-mode

Verder heb ik een nieuw bed wat vrij hoog is, hierdoor komt deze mod extra goed uit omdat de center nu eindelijk goed is geplaatst. Volgende update zal een nieuwe tv zijn ;)

Binnenkort meer info

quote:
zimbab schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:50:
[...]

Moet je eens in dit topic kijken.....mooie afwerking heeft Play daar ook!
Had ik gezien ja. Erg mooi. Zoiets zou mooi staan in mijn kamer. Maar het lijkt me best ingewikkeld om die ronding te maken, zeker als je niet beschikt over super gereedschap. Een goede frees heb ik wel, dus er zal vastwel iets moois uitkomen.

Crazy Wapanese
Reg. datum: 16 februari 2004

Net even wat pics gemaakt.

http://home.wanadoo.nl/huigouwehand1/receiver.jpg
M'n nieuwe JVC RX-5060, met daarboven de XV-S40 speler, regiovrij gemaakt :P en digitale tuner.

http://home.wanadoo.nl/huigouwehand1/receiverachter.jpg
Kabels, altijd leuk. Digital coax nog dikker dan de rest bij elkaar :S De kabels voor rears en center vervang ik later wel met die 2,5mm² Gamma kabel :D

http://home.wanadoo.nl/huigouwehand1/tv%20enzo.jpg
Foto van de voorkant. JVC tv van bijna 20 jaar oud :P Eltax Concept 400 fronts. Magnat center speakertje. Yamaha YST-SW1500 subwoofer voor al het lage geweld en daarboven een Xbox met RGB kabel (ja die tv slikt dat :+) Die vorige Eltaxen staan nu als rear wat niet op de foto te zien is

http://home.wanadoo.nl/huigouwehand1/computer%20gedeelte.jpg
Computer hoek met 2x 19" LCD schermen, Logitech G15 tobo en Razer Diamondback muis. Logitech Z3-e speakerset en een Pepsi MAX :P

http://home.wanadoo.nl/huigouwehand1/totaal%20pic.jpg
Tot slot nog even laten zien hoeveel ruimte ik wel niet heb :P Afstand van bank naar tv is maar 1,80m
En ja een tuinstoel, dat zit gewoon lekker achter de computer :P

Verder heb ik nog een Senheisser HDR 140 draadloze headfonez voor laat in de avond/nacht

^^

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws