Gathering of Tweakers

Quicksearch
ben ook erg onder de indruk van de N95, lijkt me echt een mooi dingetje worden, zeker met de afmetingen aangezien ik de N80 wel aardig dik vind.

had alleen wel gehoopt dat er een 4GB HD in zou zitten, aangezien dat gerucht werd verspreid over de 'N83'

staat ergens overigens al welke meegeleverde accessoires er in de doos zitten?

Volgens mij nog niet bekend. Maar omdat er GPS inzit hoop ik een auto-houden en een sigaretten opladen, maar die zullen wel optioneel zijn...
Mja wieweet dat te zijner tijd er 4GB micro SD-tjes zijn en dat ie dat per ongeluk slikt. De Samsung D600 ondersteunt immers officieel ook alleen maar 1gb microsd maar kan wel degelijk met 2gb overweg.

quote:
XElDiablo schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:25:
Mja wieweet dat te zijner tijd er 4GB micro SD-tjes zijn en dat ie dat per ongeluk slikt. De Samsung D600 ondersteunt immers officieel ook alleen maar 1gb microsd maar kan wel degelijk met 2gb overweg.
Ik weet niet, maar was er niet ergens een limiet aan het Fat32 filesystem? En lag die grens niet toevallig bij 2gb?

quote:
The_Shad0w schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:45:
Ik weet niet, maar was er niet ergens een limiet aan het Fat32 filesystem? En lag die grens niet toevallig bij 2gb?
Nee, dat was FAT16 (DOS).

grun

quote:
grun schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:10:
[...]

Nee, dat was FAT16 (DOS).

Ok, iets met een klok en een klepel enzo :P

/edit: Inderdaad, van Fat32 is de limiet 128gb, gaat in de toekomst nog een probleem worden met extreem grote kaartjes dus.

Maar dan zou ik niet weten waarom deze telefoon niet gewoon 4gb en grotere geheugenkaartjes zou ondersteunen. Mijn oude telefoon (Nokia N-Gage) zou volgens de handleiding ook maar tot 128mb mmc kaartjes gaan, waarom? Omdat Nokia zelf geen grotere kaartjes verkoopte. Toen een 1gig kaartje van een ander merk gekocht en het werkte perfect. Puur marketing dus

Shadow wijzigde dit bericht 01-10-2006 17:35 (61%)

http://www.nokia.com/nser...mp;country=US#product,n95

ook grappig
"3.5 mm stereo headphone plug and TV out support (PAL/NTSC)"
"Direct connection to compatible TV via Nokia Video Connectivity Cable (CA-64U, included in box)"

in de box:
Sales Package Contents
• Nokia N95
• Nokia Video Connectivity Cable CA-75U (64U of 75U??)
• Nokia Connectivity Cable DKE-2
• Nokia Stereo Headset HS-45, AD-43
• Nokia Battery BL-5F
• Nokia Travel Charger AC-5

Staat alleen nergens welke GPS-chipset het is, maar wel "more than 100 countries" hoeveel GB is dat dan wel niet?

edit: levertijd Expected availability Q2 2007

Madman_K wijzigde dit bericht 01-10-2006 18:50 (3%)

quote:
hehe ze hebben de datum alweer iets opgeschoven.. begint weer lekker.. ik denk dat we em pas in juli in onze handen zullen hebben ofzo :(

quote:
Madman_K schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:44:
http://www.nokia.com/nser...mp;country=US#product,n95

ook grappig
"3.5 mm stereo headphone plug and TV out support (PAL/NTSC)"
"Direct connection to compatible TV via Nokia Video Connectivity Cable (CA-64U, included in box)"

in de box:
Sales Package Contents
• Nokia N95
• Nokia Video Connectivity Cable CA-75U (64U of 75U??)
• Nokia Connectivity Cable DKE-2
• Nokia Stereo Headset HS-45, AD-43
• Nokia Battery BL-5F
• Nokia Travel Charger AC-5

Staat alleen nergens welke GPS-chipset het is, maar wel "more than 100 countries" hoeveel GB is dat dan wel niet?

edit: levertijd Expected availability Q2 2007
Die more than 100 countries zullen niet allemaal voorgeinstalleerd staan ;)

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

T I Ë S T O ! ! !
Reg. datum: 27 augustus 2004

quote:
speldenknop schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 20:32:
[...]

hehe ze hebben de datum alweer iets opgeschoven.. begint weer lekker.. ik denk dat we em pas in juli in onze handen zullen hebben ofzo :(
Daar lijkt het idd wel op, iig niet binnen een half jaar... Kan ik iig rustig nu eerst nog een ander toestel kiezen voor 't komende jaar, want de eerste 2 à 3 maanden zal hij toch nog wel te duur zijn (en ik hoop dat hij daarna wel gaat zakken in prijs).

Laptop | SE W850i \o/ | iRiver H340 | iAudio U2 | Sony EX71sl | Canon IXUS 400 | Oakley E-Wire 2.1 & Half Jacket

Reg. datum: 18 oktober 2003

goh hij staat al te koop op marktplaats 8)7 :X

http://koopjes.marktplaat...zKP5Y%3D&df=1&fta=

Nog geen week terug gepubliceerd en nu al uitgesteld naar 2de kwartaal?! Nokia... :'(
Moeten we nu 7-8 manden op een telefoon multimedia device zitten wachten? Wat heeft het verdomme voor zin hem nu al te publiceren :|

Mijn mening is een feit.
Reg. datum: 12 april 2000

Een wereldkaart in vector mode met alle major roads van USA en Europa zal slechts iets van 100 a 150 mb zijn. Let op dit zijn slechts iets van 2 miljoen steden en de grote snelwegen. En met stad bedoel ik dus 1 puntje en niet alle wegen van die stad. Blij te horen dat ie ook tv out heeft.

Maker van newsan Versie 0.87 released. Nu dood verklaard.

Volgens mij kan hij ook niet navigeren met de standaard kaarten. Dit zullen waarschijnlijk gewoon plaatjes zijn waarop wordt aangegeven waar je bent.

@Madman_K
Dus wel een auto lader. Hopelijk dan toch ook een houder, hoewel die er niet bij staat.

@The_Shad0w
Het lijkt me niet echt marketing om te zeggen dat jou hardware geen geheugenkaartjes groter als X GB ondersteund. Dit zal eerder zijn omdat grotere geheugenkaartjes nog niet bestaan en dus simpelweg ook niet getest kunnen worden. Daarom kunnen ze natuurlijk ook niet garranderen dat het goed werkt lijkt me.
Dit wordt mijn telefoon maar wel jammer dat het is vertraagd naar Q2

AMD Athlon 64 3800+, Asrock 939Dual-VSTA, Dual-channel PC3200 1024MB geheugen, 160GB Maxtor 8MB, 60GB Maxtor 2MB, Leadtek 6800GT 256MB DDR3, 400W Zalman voeding, HQ48 PRO Aopen ATX kast

quote:
My-life schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:35:
Dus wel een auto lader. Hopelijk dan toch ook een houder, hoewel die er niet bij staat.

Geen van beide. Een travel charger kun je misschien vertalen als auto lader, maar dan in de zin van automatische lader, dus dat ie geschikt is voor spanningen tussen 100-240V. Travel slaat dan op het feit dat ie overal ter wereld gebruikt kan worden.

Zo interpreteer ik het tenminste. Mocht jij gelijk hebben, dan zou er wel een lader voor 12V, maar niet voor de 220V thuis bij zitten. Hoe moeten de kopers zonder auto hem opladen dan? ;)

grun93 wijzigde dit bericht 02-10-2006 08:00 (4%)

grun

Live your life @ own style!

quote:
lazrambo schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 02:59:
Dit wordt mijn telefoon maar wel jammer dat het is vertraagd naar Q2

Pfff dat is flink balen.... nog langer wachten voordat ik mijn Nokia 7610 de deur uit kan doen |:(
Misschien toch maar voor de N93 gaan aangezien mijn abo al 3 maanden is afgelopen.
Hoe kom je aan de info dat de levering vertraagd is naar Q2 :?
Daar heb je gelijk in grun.

Dat is dan weer jammer. kWas te enthousiast denk ik.
Q2, joooooo, heb het idee dat dat gewoon niet helemaal kan kloppen.

Nouja, ik w8 wel hoor, neem ik gewoon 1 jaartje sim-only erbij kan de prijs verder zakken. Schakel ik m'n oude nummer wel door zolang :P

XElDiablo690 wijzigde dit bericht 02-10-2006 09:52 (51%)

quote:
XElDiablo schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:51:
Q2, joooooo, heb het idee dat dat gewoon niet helemaal kan kloppen.

Nouja, ik w8 wel hoor, neem ik gewoon 1 jaartje sim-only erbij kan de prijs verder zakken. Schakel ik m'n oude nummer wel door zolang :P

je mag werkelijk waar blij zijn als de telefoon in september er is. De N80 had ook iets van een half jaar vertraging, net als de N91 etc.
Handje in het vuur dat hij echt niet voor juli op de markt is iig.

Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase

T I Ë S T O ! ! !
Reg. datum: 27 augustus 2004

quote:
GekkeHekke® schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:52:
[...]
Hoe kom je aan de info dat de levering vertraagd is naar Q2 :?
Als je op de officiële N-series site kijkt, dan kijken bij de N95 en klikt op device comparison staat daar: Expected availability Q2 2007.

MAAR: dit is de US pagina en bij de N73 staat Expected availability Q1 2007 terwijl deze hier allang te koop is. Dus wellicht geldt Q2 alleen voor de US, maar op de NL en de UK site staat de N95 überhaupt nog niet genoemd, dus wat dat betreft zal hij hier wel niet eerder zijn dan in de US (maar dat is gokken denk ik).

Laptop | SE W850i \o/ | iRiver H340 | iAudio U2 | Sony EX71sl | Canon IXUS 400 | Oakley E-Wire 2.1 & Half Jacket

quote:
NrG_82 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:16:
[...]

Als je op de officiële N-series site kijkt, dan kijken bij de N95 en klikt op device comparison staat daar: Expected availability Q2 2007.

MAAR: dit is de US pagina en bij de N73 staat Expected availability Q1 2007 terwijl deze hier allang te koop is. Dus wellicht geldt Q2 alleen voor de US, maar op de NL en de UK site staat de N95 überhaupt nog niet genoemd, dus wat dat betreft zal hij hier wel niet eerder zijn dan in de US (maar dat is gokken denk ik).
Dat bedoel ik dus, de N73 was er vrij kort na de aankondiging. Nokia heeft met de N80 en al helemaal met de N91 een paar flinke bloopers gehad en volgens mij nemen ze gewoon het zeker voor het onzekere. Zie die tel nog steeds over een maand in de 1e winkels liggen.

Je ziet dat er net de 1e 4gb mini-SD-tjes zijn. Kwestie van tijd eigenlijk voordat de eerste 4gb micro-sd-tjes komen. Maargoed, de N95 is er toch nog niet... Verder is het ff wachten op een goede 3rd party batterij en deze tel is perfect!

Ja klopt wel ja...

quote:
nomad85 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:54:
[...]

je mag werkelijk waar blij zijn als de telefoon in september er is. De N80 had ook iets van een half jaar vertraging, net als de N91 etc.
Handje in het vuur dat hij echt niet voor juli op de markt is iig.
Mag toch aannemen dat ze van zulke fouten geleerd hebben! Verwacht hem wel eerder, begin 2007...

Ik hier?

Deze telefoon zal ook mijn volgende toestel worden gok ik zo :-)

JustPlay.nl

It is I, Leclerq
Reg. datum: 03 april 2000

Kijk dat bedoel ik, N73 nog steeds op announced in de VS.

Hoop dat deze telefoon toch in Februari of Maart in de schappen ligt hier.

AMD Athlon 64 3200+, 1GB ddr pc3200, Sapphire X1900 GT, Coolermaster Centurion 5, Soundblaster X-Fi Fatal1ty

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws