artifacts op tft, tft kapot?

Pagina: 1
Acties:

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
ik kreeg ineens artifacts op mn scherm, zie deze post:
geforce6800 rare vlekken in beeld, nieuwe kaart?
ik was er van overtuigd dat dit mn videokaart was, dus ik een nieuwe videokaart besteld.
nu kreeg ik een mailtje dat ze waarschijnlijk de verkeerde kaart opgestuurd hadden, dus of ik
daar op wou reageren, maar ik heb mn nieuwe kaart nog niet binnen (TGP zuigt).
nu ging ik via mn video out eens op mn tv kijken... geen artefacts meer... ik dacht verdomme dit kan niet waar zijn, mn oude crt aangesloten, en je raad het al... geen artefacts....:S
dus Mirai 19 inch widescreen TFT kapot? deze is aangesloten via DVI
mijn oude CRTtje via een verloopstukje van DVI (videokaart) naar CRT

nu vraag ik me dus af... is mn TFT kapot (nog garantie geloof ik)
of klopt er toch iets niet aan mn videokaart
want ik vind het echt wel raar dat mn TFT geen kleurverlopen meer weer kan geven ineens... is dit een voorkomende fout in TFTs?

als dit mn TFT is stuur ik mn nieuwe (waarschijnlijk verkeerd geleverde) videokaart gewoon terug, en zeg dak al een nieuwe heb omdat ik geen vertraging kon veroorloven (zou dat lukken denken jullie) en ga ik met mn TFTtje terug

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:09
waarschijnlijk heb je maar aritfacts met 1 van de 2 ramdacs. // alhoewel ik dit nog niet eerder gehoord heb?
Het lijkt me sterk dat het de monitor is, maar dit is uit te sluiten door deze los te testen op andere pc.

[ Voor 12% gewijzigd door asfaloth_arwen op 25-09-2006 20:25 ]

Specs

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Lijkt me niet dat je tft stuk is. Heb je continue artifacts of alleen tijdens 3D toepassingen?
Zelf heb ik grote artifacts problemen gekend met de XFX / ASUS 7900GTX 512mb serie.

[CiP] Aqueum initium TJ09

• m2xum2xu
hey, nu heb ik mn TFT aangesloten via een CRT aansluiting op mn TFT naar een verloopstekkertje zodat hij in mn DVI videokaart kan. en hij werkt zonder problemen...
nu neem ik aan dat direct DVI beter kwaliteit is.. dus ik zou het probleem wel graag verhelpen.
mn TFT via DVI naar DVI op een andere pc geprobeerd en het lijkt in orde te zijn (deze pc had een verlopen windows, dus ik kon niets bekijken helaas, dus nog geen zekerheid dat het in orde is.

hoe kan het dat de DVI aansluiting op mijn videokaart geen goed beeld geeft, en met CRT verloopstekker wel? het gaat via dezelfde uitgang....

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Neem eens een screenshot als je die artefacts ziet. Als het aan je scherm ligt, dan zie je geen artefacts op je screenshot. Als het aan je grafische kaart ligt, dan zie je wel artefacts op je screenshot. :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 13:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die verloopstekker die je op je DVI aansluiting aansluit is niet hetzelfde signaal als het DVI signaal. Een DVI aansluiting waarbij je een dergelijke verloopstekker aan kunt sluiten is eigenlijk een soort 'dubbele' aansluiting. Dit is een digitale en analoge in 1. Je TFT gebruikt waarschijnlijk het brakke DVI signaal en je crt het goede VGA signaal.

In principe kunnen er 2 dingen mis zijn. Het DVI signaal van je kaart is niet goed, of de DVI interpreter van je monitor is niet goed. Dit is simpel uit te sluiten door je monitor via DVI op een andere PC te hangen of een andere TFT via DVI aan je computer te hangen. Aangezien je het eerste al geprobeert hebt en het beeld toen goed was neem ik toch aan dat het probleem zich in de videokaart bevindt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• m2xum2xu
kheb nu een nieuwe kaart binnen de 7600GS, wat een slechte kutkaart!!! wordt superwarm, flikkert alsmaar, dus ik mn oude er weer ingezet... en nu werkte de 2e DVI ingang ineens wel (daarvoor kreeg ik geen beeld) dus waarschijnlijk is mn DVI 1 kapot maar DVI 2 niet.... kaart dus nog in orde:S
kga die 7600 gelijk terugsturen!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

[quote]m2xum2xu schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:11:
kheb nu een nieuwe kaart binnen de 7600GS, wat een slechte kutkaart!!!
Lekkere kaart hoor imo :P
wordt superwarm
50 graden stressed vind ik niet veel hoor?
flikkert alsmaar
Misschien ff het aantal hertz van je scherm hoger zetten?
en nu werkte de 2e DVI ingang ineens wel (daarvoor kreeg ik geen beeld) dus waarschijnlijk is mn DVI 1 kapot maar DVI 2 niet....
Als je 2e DVI toen al kapot was, hoe kan die nu zichzelf ineens wel gemaakt hebben? Of bedoel je dat je het gewoon niet hebt uitgetest? |:(

[ Voor 19% gewijzigd door MensionXL op 26-09-2006 17:31 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• m2xum2xu
hey naja ik vind het niet zo'n goede kaart, ik heb een 6800 LE en die presteert stock al beter dan de 7600GS, ok 6800 is dan wel 265bits, maar de 7600 265mb... en voor een nieuwer model... maargoed
en hij draaide hier 60 graden idel, mn 6800 50

ik heb het wel geprobeerd, maar niet nagedacht dat je je pc opnieuw moest opstarten voor 2e DVI te activeren
Pagina: 1