geforce6800 rare vlekken in beeld, nieuwe kaart?

Pagina: 1
Acties:

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
ik draai al zo'n jaar games op een 2e hands XFX geforce 6800 128MB AGP getuned met Riva tuner, op 16pp6vp en de core en mem ook nog iets hoger. Ik heb er nooit echt problemen mee gehad, maar nu speelde ik een nieuwe zware game en ik kreeg artifacts. Terug op mijn bureaublad merkte ik dat er rare vlekken op mn achtergrond staan. Deze vlekken staan volgens mij alleen op pics, videos en games en programmas zoals illustrator. Ik denk zelf dat m'n kaart kapot is nu, maar toch nog even kijken of er wat professionals iets nuttigs kunnen zeggen voordat ik hem weggooi :)

ik heb vervanging nodig, voor een AGP slot, dus heeft er iemand ervaring met de

Sparkle SP-AG76SDH512 GeForce 7600 GS 512MB DDR2 (135euro)
Sparkle GeForce 7600 GS 512MB (AGP, DVI, HDTV) SP-AG76SDH Ultra 2/512 (117euro)
MSI NX7600GS-TD256 (125euro)

wat is het verschil tussen 512mb en 256mb in games, want ik lees soms dat meer MB niet beter hoeft te zijn. En zou die GS Ultra ook nog ergens voor staan of is dat gewoon een mooie term? in andere woorden, welke kan ik het beste nemen?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:03

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

Verwijderd

ik zou als ik jou was eerst even je kaart goed bekijken. Eruit halen, schoonspuiten met perslucht, kijken of de fan het nog doet, temperaturen checken e.d. om er zeker van te zijn dat je kaartje kapot is.

Indien dit zeker het geval is zou ik eigenlijk niet al teveel geld uit geven aan een AGP videokaart, aangezien dit toch maar verouderd is.
Verder denk ik dat je aan 512 mb niet zoveel hebt bij deze types videokaarten. Het staat wel heel stoer op de verpakking, maar volgens mij maakt het pas een echt verschil bij veeeeeel duurdere, niet-AGP kaarten.

welke van de 2 kaarten je moet kopen maakt wat mij betreft niet zo uit. ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan :')

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 00:20

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat betreft je huidige 6800. Probeer eens de kaart terug te brengen naar default instellingen. Dus ga terug naar 8pv4 op default clocks. Heeft de kaart dan nog kuren? Ga dan idd voor een andere kaart kijken.
Als de kaart het dan wel goed doet zou ik gewoon weer gaan unlocken, pipe voor pipe en shader voor shader. Test tussen elk unlocked onderdeel. Als je dan ergens een fout tegenkomt kun je overwegen om die pipe/shader gewoon locked te laten.
Vervolgens kun je weer wat gaan overklokken. Test om de zoveel tijd met een benchmark en wat games.
Ga dus gewoon opnieuw op zoek naar de max van de kaart.
Waarschijnlijk weet je nog wel wat je met je oude settings ongeveer scoorde aan FPS of 3DMarks. Je kunt je oude score dan vergelijken met je huidige en dan weet je wat je aan performence hebt ingelevert.
Bepaal dan voor je zelf of je dat teveel vind of dat het nauwelijks uitmaakt.

Als je het teveel vindt en op zoek wilt naar een nieuwe kaart verwijs ik je eerst door naar:
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• m2xum2xu
nee de graphics kloppen nog wel, het lijkt er meer op alsof je een jpeg 100x achter elkaar hebt opgeslaan, minder bits.
Ik heb de kaart al schoongemaakt, alles gecontroleerd, de kaart wordt ook niet warmer dan normaal.
Ik heb het overklokken ook al ongedaan gemaakt, maar dit helpt niet. Oude Nvidia drivers ook niet.
Is het trouwens ook mogelijk om orgineel openstaatde pipelines uit te zetten, misschien dat er een eentje kapot is?
Een nieuwe kaart ga ik toch voor AGP, geen geld om ook nog nieuwe mobo te kopen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 00:20

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als jij zelf even had gekeken in RivaTuner had je gezien dat dat mogelijk was. :(

Maar een JPEG 100x over elkaar? Hoe staan je image-quality settings? Ervaar je dit in alle games of alleen in die "nieuwe" game?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• m2xum2xu
sorry van rivatuner, maar dat haalt ook niets uit, om pipelines uit te zetten.
image quality settings kan ik echt niet meer vinden dankzij het nieuwe control panel van nvidia, maar ik ben zeker dat ik daar niet aan gekloot heb en dus nog goed staan.

hier een screenshot van wat ik ongeveer heb, behalve dat er bij mij geen groen 'patroon' in zit zoals vanonder op de screenshot
Afbeeldingslocatie: http://www.patthemav.de/two_thrones_artifacts.jpg
en ik heb dit in alle games, videos, eigenlijk elk object waar een gradient in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door m2xum2xu op 18-09-2006 03:15 ]

Pagina: 1