Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaring] Parrot BT carkits

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 25 augustus 2006

Ik heb een lease-auto (Renault) en een CK3100 in laten bouwen. Alles goed aangesloiten (tot ziens enzo...). Maar toch een aantal problemen:
  1. De ene keer gaat het pairen goed, zodra ik instap, de andere keer blijft het RENAULT logo in beeld en wordt de telefoon niet aangesloten. Dan komt het voor dat na verloop van tijd de pairing toch wordt opgestart (na 5 of 10 minuten).
  2. Als de telefoon wel wordt herkend, blijft het synchroniseren soms lange tijd actief (half uur of langer geen uitzondering).
  3. Bij bellen / gebeld worden gaat het de ene keer gewoon goed, andere keren (naar hetzelfde nummer) hoor ik de beltonen, daarna een aantal harde piepen waarna ik vervolgens weer de radio hoor en de Parrot weer terugschakeld naar normaal scherm. Andere keren krijg ik wel verbinding, maar zie ik een muzieknoot met een streep er door. De andere kant hoort mij niet en ik hoor ook niets.
  4. Met enige regelmaat wordt de telefoon helemaal niet gepaird. ik moet dan opnieuw verbinding (partnerverband zowel op telefoon als parrot opnieuw instellen, soms twee keer achter elkaar omdat de pairing de eerste keer niet goed verloopt).
Software-versie 4.17(c?) en telefoon: HTC Touch. Op de Touch ook de optie 'zichtbaar maken voor andere apparatuur' ingeschakeld.

Iemand enig idee hoe dit kan? Ik wordt er namelijk wel een beetje gefrusteerd van.....:'(
Volgens de release notes zou update naar versie 4.18 geen specifieke verbeteringen voor Windows Mobile moeten opleveren. Klopt dit of is updaten toch wenselijk.

Alvast bedankt voor de suggesties!

guus1971

Reg. datum: 28 januari 2004

Pfff lastig. Ik zou toch zeggen dat er ergens dan iets niet goed zit, software matig gezien. Als ik de auto start en pas later bluetooth aanzet, duurt het inderdaad eventjes voordat het gaat pairen, maar geen 5 minuten volgens mij....
Maar als ik jou was zou ik even terug gaan naar degene die het ingebouwd heeft.

If you do something, do it good.

Reg. datum: 23 juni 2002

Ik heb zondag een MK6100 ingebouwd, ging prima.

De afstandsbediening heb ik aan het stuur gezet, vandaag eens wat getest met het afspelen van mp3, ik zet de boel op pauze, kreeg ik het er niet meer vanaf. Ik de afstansbediening van het stuur gehaald, probeer ik dat ding van de houder los te trekken, reageert de groene knop ineens weer. Na het volledig los halen van de afstandsbediening leek alles weer goed te werken, maar als ik een tijdje de afstandsbediening niet heb gebruikt lijkt deze de verbinding te verliezen.

Ik ga morgen kijken of ik ergens een nieuwe batterij kan halen, maar het lijkt me sterk dat die al leeg is, aangezien het apparaat net nieuw is.

Iemand nog andere dingen die ik zou kunnen proberen?

Reg. datum: 12 februari 2005

Ik heb een Parrot ck3100 in mijn nieuwe ibiza laten installeren. Werkt perfect met mijn E-ten Glofiish X500 (WM 6.1). Een vraagje, is het normaal dat iederee keer na automatisch connecten de vraag op mijn telefoon verschijnt, of ie mag synchronizeren met de parrot? Wordt een beetje irritant :)

http://img122.imageshack.us/img122/1626/dsc03033mj7.jpg

Het resultaat! (krulsnoer is van mijn pda houder/lader)

buddow wijzigde dit bericht 09-11-2008 19:15 (25%)

Ten eerste doen je plaatjes het niet.
Maar als antwoord op je vraag, nee dit is niet normaal. Heb zelf een HTC P3300 en alleen bij de eerste keer connecten vraagt hij of hij mag synchroniseren, daarna vraagt hij er nooit meer om.

Plaatje gefixt (is wel een beetje groot, sorry).

Weet je misschien hoe ik het kan oplossen? Hij is gepaired als 'headset phone'. Dit werkte direct. Kan het zijn dat ik iets anders moet selecteren? Volgens parrot site moet ik kiezen voor: 'other phone', maar dat werkte niet geloof ik.

Volgens de site van Parrot worden alleen SIM contacten gesynchroniseerd, maar hij pakt juist het geheugen! (gelukkig, want daar staan mijn contacten natuurlijk)

buddow wijzigde dit bericht 09-11-2008 19:18 (22%)

Weet alleen hoe het bij mij ging. Ik heb helemaal niets hoeven kiezen. Gewoon bluetooth aanzetten en toen kreeg ik vanzelf een melding of ik wilde pairen. En als ik dat wilde dan moest je de code invoeren, en daarna was de vraag of ik wilde synchroniseren en dan gewoon voor ja gekozen. Ik ben dus helemaal niet bezig geweest met het kiezen tussen headset phone of other phone....

Als ik jou was zou ik de partnerverbanden verwijderen en helemaal opnieuw beginnen. En dan alles vanzelf laten gaan. Zorg ervoor dat je telefoon op dat moment zichtbaar is voor de CK3100. De rest moet dan vanzelf gaan. Kan even duren voordat je een melding krijgt. Duurt het te lang dan zou ik vanuit de telefoon connecten met de CK3100 ipv andersom.

HD Ready

Ik heb vrijdag de MKi9200 in mijn auto geinstalleerd, was erg makkelijk te installeren. Alleen heb ik nu de Duitse versie en is er nog geen software update op de site van Parrot dus heb ik nu alles in het Duits :(
Dus voor iedereen die hem bij Redcoon gaat bestellen wel de waarschuwing dat dit een Duits model is. Zal binnenkort wel een update komen en ik kan redelijk Duits dus ik overleef het nog wel even, maar ik vind het alleen niet zo'n mooie taal :P

AD2P werkt lekker, alleen wel jammer dat het niet gebruikt maakt van de versterker van mijn radio, maar gewoon zijn eigen gebruikt.
Bellen heb ik nog niet echt kunnen testen. Krijg deze week de SE Xperia X1, ik verwacht dat die daar gewoon mee gaat werken. Met de LG Viewty werkt die ook, alleen het adresboek kan ik niet oversturen.

Asus P5W DH Deluxe | Intel E6700 | Asus Geforce 8800GTX | 4GB PC6400 CL4 OCZ | 2x WD Raptor 74GB (Raid 0) | Scythe Infinite | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | (MSDNAA - Anytime upgrade) Windows Vista Ultimate x64

Don't mention the war
Reg. datum: 28 april 2000

Is er iemand die toevallig een seriele flashkabel heeft liggen voor een ck3100? (of het schema ervan)

Ik heb helaas met het flashen via bluetooth m'n carkit gemold... (er verschijnt alleen nog "NO SIGNAL" wat na wat googlen inhoudt dat het flasgeheugen leeg is...) Dit is alleen te verhelpen met de kabel, en om nou 50¤ voor één flash neer te leggen....

I mentioned it once, but I think I got away with it....

Reg. datum: 28 december 2001

quote:
Xof schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:44:
Ik heb vrijdag de MKi9200 in mijn auto geinstalleerd, was erg makkelijk te installeren. Alleen heb ik nu de Duitse versie en is er nog geen software update op de site van Parrot dus heb ik nu alles in het Duits :(
Dus voor iedereen die hem bij Redcoon gaat bestellen wel de waarschuwing dat dit een Duits model is. Zal binnenkort wel een update komen en ik kan redelijk Duits dus ik overleef het nog wel even, maar ik vind het alleen niet zo'n mooie taal :P

AD2P werkt lekker, alleen wel jammer dat het niet gebruikt maakt van de versterker van mijn radio, maar gewoon zijn eigen gebruikt.
Bellen heb ik nog niet echt kunnen testen. Krijg deze week de SE Xperia X1, ik verwacht dat die daar gewoon mee gaat werken. Met de LG Viewty werkt die ook, alleen het adresboek kan ik niet oversturen.
Heb vandaag ook mijn MKi9200 ingebouwd gekregen. Gelukkig is mijn exemplaar wél in het Nederlands.
Waar ik echter tegenaan loop is het starten van de musicplayer. Als ik op start druk zie ik het play-icoontje in m'n display maar gebeurt er verder niets.
Als ik de player handmatig start op mijn toestel kan ik die vervolgens wél gewoon bedienen vanaf de afstandsbediening.

Iemand enig idee?
Toestel is een Nokia 6300.

HD Ready

Bij mij start die wel gelijk, maar stream je muziek via bluetooth of heb je muziek op een SD kaartje staan?
Ik heb het via bluetooth nog niet getest, maar met een SD kaartje heb ik geen enkel probleem.

Edit: je vermeld je telefoon eronder, dus je zult het wel via bluetooth doen :P
Ik ga pas eind van de week even testen met bluetooth, dan heb ik een nieuwe telefoon.

Xof wijzigde dit bericht 10-11-2008 20:34 (29%)

Asus P5W DH Deluxe | Intel E6700 | Asus Geforce 8800GTX | 4GB PC6400 CL4 OCZ | 2x WD Raptor 74GB (Raid 0) | Scythe Infinite | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | (MSDNAA - Anytime upgrade) Windows Vista Ultimate x64

quote:
DjWannaB2002 schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:37:

(...)
Als ik jou was zou ik de partnerverbanden verwijderen en helemaal opnieuw beginnen. En dan alles vanzelf laten gaan. Zorg ervoor dat je telefoon op dat moment zichtbaar is voor de CK3100. De rest moet dan vanzelf gaan. Kan even duren voordat je een melding krijgt. Duurt het te lang dan zou ik vanuit de telefoon connecten met de CK3100 ipv andersom.
ik heb het partnerverband verwijdert, opnieuw geconnect vanaf de telefoon en nu lukte het wel op deze manier! Ik hoefde dus ook niet te kiezen voor een bepaalde telefoon. De synchronisatie vraag lijkt verdwenen te zijn. Works like a dream :)

Reg. datum: 09 januari 2004

Kan ik hier ook terrecht met vragen over de rk8200 aangezien deze ook handsfree bellen ondersteund?

Zo ja... heeft iemand ervaringen met dit ding?

100% No Soul Guaranteed

quote:
buddow schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:37:
[...]

ik heb het partnerverband verwijdert, opnieuw geconnect vanaf de telefoon en nu lukte het wel op deze manier! Ik hoefde dus ook niet te kiezen voor een bepaalde telefoon. De synchronisatie vraag lijkt verdwenen te zijn. Works like a dream :)
Top!!! :)

quote:
lowfi schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:37:
Kan ik hier ook terrecht met vragen over de rk8200 aangezien deze ook handsfree bellen ondersteund?

Zo ja... heeft iemand ervaringen met dit ding?
Beetje dubbel. Want het is in eerste instantie een radio, die, net als veel radio's, de mogelijkheid heeft om via bluetooth je telefoon verbinden en dus als carkit te gebruiken. Maar in principe is het dus primair geen carkit.
Ander probleem is dat de levering hier in Nederland uitgesteld is tot begin 2009, dus zullen er hier nog weinig mensen zijn met ervaringen.

quote:
Xof schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:33:
Bij mij start die wel gelijk, maar stream je muziek via bluetooth of heb je muziek op een SD kaartje staan?
Ik heb het via bluetooth nog niet getest, maar met een SD kaartje heb ik geen enkel probleem.

Edit: je vermeld je telefoon eronder, dus je zult het wel via bluetooth doen :P
Ik ga pas eind van de week even testen met bluetooth, dan heb ik een nieuwe telefoon.
Wil je mij je ervaringen t.z.t. laten weten?
Ik ervaar trouwens hetzelfde probleem met mijn HTC Touch Cruise.
Wel merk ik dat ik met dat toestel ook problemen ervaar met bellen.
Hoop dus dat er snel een update beschikbaar komt...

Heb overigens geen SD-kaartje bij de hand dus misschien dat ik die toch maar eens moet aanschaffen zodat ik in elk geval makkelijk bij mijn muziek kan. :)

HD Ready

Ik ben vandaag even aan het testen geweest icm een Sony Ericsson Xperia X1, alles lijkt gewoon goed te werken.
Ik start de muziekplayer op (van de X1) en dan streamed die het gewoon netjes naar de MKi9200.
SE heeft zijn eigen bluetooth stack op de telefoon gezet, dus het kan zijn dat de standaard bluetooth stack van WM (van je HTC) het niet zo lekker doet, lees ik wel vaker over HTC toestellen.

Maar ik kom genoeg kleine bugs tegen, dus ze mogen van mij ook wel een firmware update uitbrengen. Het is zeker nog niet helemaal perfect.

Heb vandaag reactie gehad op mijn bericht naar Parrot.
Het antwoord:
"We are expecting a new firmware version for the Mki 9200 1 month form now.".

Kortom, ik reken maar op twee maanden...

HD Ready

Pfft had ze ook een mail gestuurd, maar heb nooit antwoord gehad (gemailed naar technical.uk@parrot.com).

Maarja mijn MKi9200 remote doet niks meer.. Het begon gisteren al toen kon ik alleen nog maar forward, backward, play en het menu in, maar ik kon niet door het menu scrollen. Vandaag reageerde er geen enkele knop meer op.. alleen als ik heel hard aan die scrollwheel draai dan veranderd die af en toe nog eens van volume. Dus ik dacht batterij zal wel leeg zijn ofzo (wel erg snel), dus batterij wisselen.. doet die nog niks.

En door het gekloot met de batterij is er een stukje plastic afgebroken, waardoor de batterijhouder niet meer goed zit.. dat komt lekker over op de garantie..
Ik hoop dat het met een software update verholpen is, maarja als het nog een maand moet duren :s

quote:
Xof schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:50:
Pfft had ze ook een mail gestuurd, maar heb nooit antwoord gehad (gemailed naar technical.uk@parrot.com).

Maarja mijn MKi9200 remote doet niks meer.. Het begon gisteren al toen kon ik alleen nog maar forward, backward, play en het menu in, maar ik kon niet door het menu scrollen. Vandaag reageerde er geen enkele knop meer op.. alleen als ik heel hard aan die scrollwheel draai dan veranderd die af en toe nog eens van volume. Dus ik dacht batterij zal wel leeg zijn ofzo (wel erg snel), dus batterij wisselen.. doet die nog niks.

En door het gekloot met de batterij is er een stukje plastic afgebroken, waardoor de batterijhouder niet meer goed zit.. dat komt lekker over op de garantie..
Ik hoop dat het met een software update verholpen is, maarja als het nog een maand moet duren :s
Hmmz, da's mooi lullig dan! Kan het bedrijf dat 'm voor je ingebouwd heeft niets voor je betekenen?
Meestal krijgen zij sneller dingen voor elkaar...

Ik had overigens binnen 24uur reactie van Parrot en heb gewoon het mailadres gebruikt dat in m'n Parrot staat. Geloof iets van hotline@parrot.com.

HD Ready

Zo'n email adres heb ik er dus niet staan, maarja ik heb ook het Duitse model gekregen.

Ik heb hem zelf ingebouwd, daar zijn we toch tweakers voor ;)
Het inbouwen stelde echt niks voor, daar ga ik geen bedrijf 100 euro of meer voor betalen.

Reg. datum: 23 maart 2003

Ik heb vrijdag de MKI-9200 ingebouwd en gepaired met een Nokia 6280, installeren geen probleem. Telefoneren lijkt alles OK, telefoonboek voice dialing etc. werkt prima. Alleen als er een SD-kaart in de Parrot zit gaat hij uit zichzelf spelen als je de Parrot hebt opgestart, verder werkt bij mij de USB-ingang niet (meer), hij detecteert wel iets maar in ieder geval geen geluid (heeft het 1x gedaan). Ook werkt het muziekstreamen met mijn telefoon niet. Ik hoop dat er snel een update komt anders wordt het een retourtje naar de webwinkel vrees ik. Tot zover mijn ervaringen tot nu toe. :>

Reg. datum: 22 november 2008

Hallo,

Ik heb een parrot 3100 en maak veel gebruik van voice dialing.
Wat alleen erg vervelend is dat als ik de voice dailing erin hebt gezet de volgende dag er weer
een hele boel zijn verdwenen. Sommige blijven staan maar het merendeel is weg.
Ik kan dus iedere keer de voice dailing opnieuw instellen.
Ik maak gebruik van een Samsung G600.
De software versie in de parrot is 4.18b
Weet iemand hier een oplossing voor.
Alvast bedankt voor het meedenken.

gr Maring

quote:
Xof schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:06:
Zo'n email adres heb ik er dus niet staan, maarja ik heb ook het Duitse model gekregen.

Ik heb hem zelf ingebouwd, daar zijn we toch tweakers voor ;)
Het inbouwen stelde echt niks voor, daar ga ik geen bedrijf 100 euro of meer voor betalen.
Tsja, bij mij betaalde de baas dus qua inbouw was het een makkelijke keuze.
Standaard carkit is bij ons de CK-3100 maar die vond ik te kaal.
Heb vervolgens wel 4 weken langer moeten wachten op m'n 9200, mede om te voorkomen dat ik een import-model zou krijgen. Het wachten was dus zéker de moeite waard. :)

quote:
embe1 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 00:58:
Hallo,

Ik heb een parrot 3100 en maak veel gebruik van voice dialing.
Wat alleen erg vervelend is dat als ik de voice dailing erin hebt gezet de volgende dag er weer
een hele boel zijn verdwenen. Sommige blijven staan maar het merendeel is weg.
Ik kan dus iedere keer de voice dailing opnieuw instellen.
Ik maak gebruik van een Samsung G600.
De software versie in de parrot is 4.18b
Weet iemand hier een oplossing voor.
Alvast bedankt voor het meedenken.

gr Maring
Wellicht even controleren of er voeding op blijft staan na het uitzetten van het contact.
Vergelijk het met je autoradio die na elke rit z'n geheugen kwijt is...

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: