Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
asing schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:19:
[...]
Het moeilijke eraan is dat je per situatie een bepaalde tijd hebt om alle vragen te beantwoorden.
Maar het makkelijke (vond ik), is dat eigenlijk het antwoord op de vragen in de tekst verborgen zit :)

paella wijzigde dit bericht 16-11-2006 18:41 (21%)

No production networks were harmed during this posting

Reg. datum: 25 oktober 2001

Ja dus je moet eerst de vraag lezen en de antwoorden, en dan uit de case de juiste extraheren.

Het boek is maar 450 pagina's, dus ik vraag me af waar het examen over gaat. Ik heb de oude transcender dus daar zal wel een hoop in staan. Ook TestKing V19 heb ik gevonden. Nu nog eens uitzoeken wat jullie met VCE bedoelen. :X

Oke gevonden!

asing wijzigde dit bericht 16-11-2006 23:31 (3%)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive?

quote:
asing schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:27:
Ja dus je moet eerst de vraag lezen en de antwoorden, en dan uit de case de juiste extraheren.

Het boek is maar 450 pagina's, dus ik vraag me af waar het examen over gaat. Ik heb de oude transcender dus daar zal wel een hoop in staan. Ook TestKing V19 heb ik gevonden. Nu nog eens uitzoeken wat jullie met VCE bedoelen. :X

Oke gevonden!
Als je het over 70-297 hebt v19 zit VOL met fouten.. Van de 120 fouten waren er 20 niet goed.. v23 is beter, maar helaas nog niet 100%

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

Animals Behind Bars

quote:
70373R schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:20:
Van de 120 fouten waren er 20 niet goed..
:S

:9
Voor Testkings kun je er het beste van uit gaan dat ze nooit helemaal 100% zijn. Daarom geldt ook dat je de stof moet begrijpen, en niet de antwoorden van een testking uit je hoofd moet leren.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

quote:
Frivole Henkie schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:12:
Ik had enkele maanden geleden toch maar besloten om mijn 2000 certificaten te upgraden naar 2003 en ben begonnen met examen 70-292. Mijn gebruikelijke aanpak was altijd het boek doorlezen (+ aantekeningen van belangrijke punten), opdrachten uit het boek van punten waar ik het moeilijk mee had, dan alle test examens van Transcender. Dit resulteerde in het verleden steevast in 900+ punten op het examen (met een dipje van 850 voor 70-216).
Zo niet bij dit examen. 2 Weken geleden deed ik het examen voor de 1e keer en ging met een schamele 583 punten huilend naar huis. Het onderdeel DNS was een ramp.
De weken erop heb ik naast het Syngress boek ook het Microsoft Press boek doorgenomen en heb hieruit alle relevante opdrachten uitgevoerd in een virtuele omgeving. Resultaat: van de 300 Transcender vragen 95% goed. Verder heb ik om zeker te zijn nog 80 examenvragen van Testking gedaan, ruim 90% goed.
Vanmorgen voor de 2e maal het examen gemaakt, maar helaas... 676 punten. DNS deze keer wel 100% goed, maar de rest dus blijkbaar niet voldoende.
Hoe kan ik me nog beter voorbereiden op de 3e keer?
Ik heb een universitaire opleiding en ben al enkele jaren systeem beheerder van een grote enterprise, dus intelligentie en ervaring is het probleem niet. Ik weet het niet meer...
Ik heb hem pas de 4e keer gehaald :) De eerste keer begreep ik wel dat ik het niet gehaald, gewoon slecht geleerd. De tweede en derde keer was ik echt gefrustreerd, snapte niet waarom ik het niet had gehaald!

De 4e keer heb ik hem gehaald met 888 punten, 70-296 met 950 punten! Het was gewoon makkelijker geworden omdat ik ondertussen veel meer met Windows 2003 werk dan eerst, leer nu ook veel beter omdat ik veel thuis simuleer van proefexamen vragen...

Dus... Gewoon proefexamens maken en simuleren wat je niet snapt, leer sneller zaken door het te doen dan door het alleen maar te lezen...

Shuttle SK41G@WinXPSP3/AMD2200+/2Gb/250Gb HDD@TX2000/NEC2510/21"Hitachi CM813 & Dell GX270@Ubuntu 8.04/P4-2.4/FX5200/2Gb/40Gb HDD/21"Hitachi CM813 @ Telfort 20Mbit

Het gaat er ook om dat je het begrijpt. Domweg antwoorden uit je hoofd leren is niet handig, omdat Microsoft de vraag net iets kan veranderen.

Overigens leer je dan wel het snelst. Ik heb ook de Self Paced Training Kit, maar die gaat er meteen vanuit dat je er geen kaas van gegeten hebt. Dus 90% is gewoon bekend.

quote:
asing schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:42:
Het gaat er ook om dat je het begrijpt. Domweg antwoorden uit je hoofd leren is niet handig, omdat Microsoft de vraag net iets kan veranderen.

Overigens leer je dan wel het snelst. Ik heb ook de Self Paced Training Kit, maar die gaat er meteen vanuit dat je er geen kaas van gegeten hebt. Dus 90% is gewoon bekend.
Helaas bestaan er nog steeds "papieren" MCSE-ers, stampen alle vragen in hun hoofd en ze bakken er in de praktijk weinig van :(

Shuttle SK41G@WinXPSP3/AMD2200+/2Gb/250Gb HDD@TX2000/NEC2510/21"Hitachi CM813 & Dell GX270@Ubuntu 8.04/P4-2.4/FX5200/2Gb/40Gb HDD/21"Hitachi CM813 @ Telfort 20Mbit

Reg. datum: 11 april 2000

quote:
_Arthur schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:54:
[...]

Het is "Messaging" niet MSN Messenger oid hoor ;)

Ik heb vandaag m'n 070-285 (Designing Exchange 2003) behaald en nu dus mooi MCSE 2003 + Messaging 2003 :*)
Gefeliciteerd :)

quote:
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:51:
[...]

Helaas bestaan er nog steeds "papieren" MCSE-ers, stampen alle vragen in hun hoofd en ze bakken er in de praktijk weinig van :(
Ja dat soort dat idd alles uit hun hoofd leert en zo ahum slaagt :X . Dat zijn meestal de mensen die niet verder komen dan support op XP maar wel alvast een op papier een 2003 Server omgeving willen beheren. :O Als de vraag anders gesteld wordt (en dus een ander correct antwoord heeft) zakken ze massaal door het ijs. Er is weinig tegen Transcender of TestKing, als je het maar gebruikt om het waarom te begrijpen en niet A B of C...

Ik heb NT4, 2000 en 2003 omgevingen bedacht, geïmplementeerd en onderhouden. De praktijkkennis is er dus, alleen even wennen aan de manier van vragen stellen en de puntjes op de i zetten. Heb dus ook een heel straatje op mijn MS pasje staan.

Heeft iemand een TestKing hoger dan V19?

Reg. datum: 13 september 2001

Yes! Ik heb vandaag mijn MCSE afgerond met 70-284 :)
850 puntjes... makkelijk examen zeg

Ben overigens geen een keer gezakt 8)

Fallout wijzigde dit bericht 17-11-2006 18:47 (19%)

Reg. datum: 26 september 2005

Ik heb zelf net gisteren 70-270 gehaald, ondanks 2x een crash in de software, met 857 punten. Ik was ervan overtuigd dat ik zou zakken, wat een **** vragen zaten er tussen. Ik was al aan het hopen op een gratis herkansing, maar de 3de keer crashte de software niet meer; achteraf maar goed.

Vorige week nog 70-290 gehaald, peanuts. Nu nog 70-291 en de MCSA-titel is op zak, dan door voor MCSE.

No signature today

quote:
asing schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:41:
[...]

Ja dat soort dat idd alles uit hun hoofd leert en zo ahum slaagt :X . Dat zijn meestal de mensen die niet verder komen dan support op XP maar wel alvast een op papier een 2003 Server omgeving willen beheren. :O Als de vraag anders gesteld wordt (en dus een ander correct antwoord heeft) zakken ze massaal door het ijs. Er is weinig tegen Transcender of TestKing, als je het maar gebruikt om het waarom te begrijpen en niet A B of C...

Ik heb NT4, 2000 en 2003 omgevingen bedacht, geïmplementeerd en onderhouden. De praktijkkennis is er dus, alleen even wennen aan de manier van vragen stellen en de puntjes op de i zetten. Heb dus ook een heel straatje op mijn MS pasje staan.

Heeft iemand een TestKing hoger dan V19?
Ik kan v23 ook niet vinden van 70-297 :(

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

Well do ya punk?

Nou, dat Windows XP examen (70-270) stel echt geen drol voor, had 952 score vanochtend...

Op naar 2003 server :)

quote:
FreakNL schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:59:
Nou, dat Windows XP examen (90-270) stel echt geen drol voor, had 952 score vanochtend...

Op naar 2003 server :)
Ik vond hem moeilijker dan server 290 :)
Maar komt misschien omdat ik te overmoedig was. Had er amper voor geleerd voor 270.
Ik neem aan dat jij wel geleerd had? Of had je al uitgebreide ervaring met RIS omgevingen e.d.?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Well do ya punk?

Ik bedoel natuurlijk 70-270 en niet 90-270 (je quote voor mijn edit ;) )

Ik zag er wel een beetje tegenop, maar het was echt piece-of-cake, was ook in een kleine drie kwartier klaar...

Moet wel zeggen dat ik het YP traject doorloop bij Sogeti, dus we hebben ook echt 5 dagen volledig les gehad. Maar dan nog, mijn ervaring is 0,0, tenminste, op het gebied van bijv RIS en bedrijfsnetwerken (komt net van school af)... En bovendien draai ik hier thuis nog Windows 2000 :X

FreakNL wijzigde dit bericht 21-11-2006 14:11 (11%)

quote:
FreakNL schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:03:
Ik bedoel natuurlijk 70-270 en niet 90-270 (je quote voor mijn edit ;) )
Ja, dat snapte ik :P
Maar dan nog, voor 270 heb je dus echt wel goede kennis van RIS en unattended installs nodig, anders lukt het je alsnog niet :) En dat had ik dus niet genoeg..

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

:*) Gisteren geslaagd voor 70-290 met 910 punten. :*)

Vond hem niet moeilijk. Alle vragen inclusief de simulaties kwamen allemaal uit de Testking. De versie die ik gebruikt heb is V53. Ik kreeg 42 vragen waarvan 4 simulaties. Ik deed er 1 uur en een kwartier over. Het enige vervelende vond ik dat de simulaties achter elkaar kwamen halverwege het examen. Zo tussen vraag 17 en 25. Ik had ze verwacht allemaal aan het einde.

quote:
tazman67 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 09:58:
:*) Gisteren geslaagd voor 70-290 met 910 punten. :*)

Vond hem niet moeilijk. Alle vragen inclusief de simulaties kwamen allemaal uit de Testking.
Gefeliciteerd, maar kan je nou echt trots op jezelf zijn?
Had je het gehaald zonder TK denk je? :/

quote:
DeMoN schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:41:
[...]

Gefeliciteerd, maar kan je nou echt trots op jezelf zijn?
Had je het gehaald zonder TK denk je? :/
Ja, want ik heb ergens al eerder gemeld, dat mijn studie volgorde is:
  1. Leer het boek (MSPress, Self Paced Training Kit) samen met een PC ernaast om alles te oefenen en uit te proberen.
  2. Bekijk de video's van CBT Nuggets.
  3. Ga aan de gang met Testking. Als blijkt dat een bepaald onderdeel slecht scoort, grijp dan terug op het boek of de video's.
Ik gebruik dus Testking als controle of ik het begrijp. Als diezelfde vragen terugkomen op het examen, kan ik niets aan doen. Zo heb ik het voor 70-270 (889 punten) gedaan en voor 70-290. Zo doet ik het dus ook voor de volgende modules.

Ik kom er tenminste voor uit dat ik TestKing gebruik. Ik ken een aantal mensen die afgeven op TestKing alsof het niet deugd, terwijl ze het zelf ook gebruiken. Ik vind dat als je het gebruikt nadat je de stof hebt geleerd, het goed te gebruiken is als controle op jezelf..

tazman67 wijzigde dit bericht 23-11-2006 11:18 (14%)

Zohhw..gisteren kreeg ik mijn Welcome Kit (voor MCSE 2003) binnen. pfff...waar moet ik heen met al die speltjes.
Overigens ben ik benieuwd of het echt 8 weken duurt voordat de uitslag van een beta examen binnen is. Weet iemand hoelang dat gemiddeld genomen duurt (en of het dus echt 8 weken kan duren)?

TheVMaster wijzigde dit bericht 23-11-2006 11:29 (46%)

quote:
TheVMaster schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:28:
Overigens ben ik benieuwd of het echt 8 weken duurt voordat de uitslag van een beta examen binnen is. Weet iemand hoelang dat gemiddeld genomen duurt (en of het dus echt 8 weken kan duren)?
Ik vermoed dat in die 8 weken andere ook nog de examens doen, en dat aan de hand van de antwoorden een waardering vastgesteld wordt. Zoiets.

paella wijzigde dit bericht 23-11-2006 16:26 (11%)

quote:
paella schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:26:
[...]

Ik vermoed dat in die 8 weken andere ook nog de examens doen, en dat aan de hand van de antwoorden een waardering vastgesteld wordt. Zoiets.
Nee niet eens. De periode dat je het Vista beta examen kon doen liep van 31 oktober tot 11 november 2006 ;) dus dat valt wel mee. Maar dat laatste zal het waarschijnlijk wel zijn ;) alleen kijken ze ze bij MS blijkbaar niet zo snel na...

Zo ook een klein feestje voor mij ;). Gisteren 070-297 gehaald (864 punten) en dat was ook meteen de laatste in het rijtje voor MCSE 2003.

Voor de nieuwsgierigen onder ons : je krijgt een aantal cases, en per case is er een tijd waarbinnen je de case moet voltooien. Dit varrieert tussen de 20 en 35 minuten. Nadat je een case voltooid hebt kan je eigenlijk niet meer terug. Mijn cases kwamen allemaal uit TestKing. Het hele examen is een beetje een farce, in werkelijkheid krijg je meer als een half uur bedenktijd en de "adviezen" die je moet volgen zijn soms ook niet al te logisch.

Ondanks dat de cases uit de TestKing kwamen, heb ik toch andere vragen en vraagstellingen gezien. Ipv de antwoorden in je hoofd stampen dien je ook hier te weten hoe de theorie in elkaar zit ;).

Ik heb een vraagje ..

Ik ben nu een tijdje (web)programmeur, maar voor de toekomst wil ik mezelf bijscholen. Dus ik wil mijn MCSA en MCSE gaan halen. Maar Microsoft stelt dat je een jaar ervaring moet hebben met servers en clients. Ik pruts al mijn halve leven met servers enzo maar ik heb geen werkervaring en ik ben ook niet van plan dit te gaan halen binnenkort, ik wil het gewoon erbij hebben!

Kan ik het dan nog wel halen of moeten ze die werkervaring zien?

Ik zat te denken om deze examens te doen:
70-290, 70-270, 20-291, 20-284. Is dat een goede keuze?
Ik heb verschillende CDroms, van TestOUT en van LearnKey,

regels zijn regels!

Werkervaring maakt het een stuk makkelijker. Thuis een servertje draaien is leuk, maar de problemen die je in de praktijk tegenkomt zie je dan niet. Maar het moet te doen zijn.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws