Gathering of Tweakers

Quicksearch
Dus...

quote:
fonias schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:08:
[...]

Geeft de walk-in wel enige aanvulling?
Het is natuurlijk zonde van het geld als dat niet zo is.
Dat is heel persoonlijk.
Voor mij wel. Mijn thuis situatie laat het bijna niet toe thuis te leren.
De Walkin was dus eigenlijk een verlengde van mijn huis :)
Daar vond ik de rust om te leren. Maar anders is het met de goede filmpjes prima thuis te doen.

En tja de prijs... mijn baas betaalde :P

DeeJee wijzigde dit bericht 04-04-2007 08:27 (6%)

*** Vicksburg ***

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
[...]
Worden je vragen duidelijk toegelicht?

Succes iig met je proefexamen!
Ja, bij mij wel (maar ben pas 1x geweest). Verder heb ik overigens niet bijster veel ervaring (ja, vooral 'meekijk'-ervaring), dus ik doe netjes alle oefeningen thuis in VmWare.

quote:
[...]
Jij zult waarschijnlijk ook behoorlijk wat werkervaring hebben schat ik zo.
Ik heb helaas de werkervaring nog niet zo, werk er niet elke dag mee namelijk.
Ja, ik heb er al een aantal jaren ervaring mee. Dat scheelt (enorm)

No production networks were harmed during this posting

Jamaica has a bobsled team!

Ik ben d'r ook aan begonnen. :)
Eerste examen wordt 70-290.

Echter kom ik tijdens het doorwerken van de stof iets tegen wat ik in mijn 5 jaar praktijk ervaring nog nooit heb gebruikt.
Namelijk het gebruik van Security templates. Nog nooit nodig gehad bij mijn beheerstaken.
Ik ga nadat ik mijn MSCE heb gehaald wat anders doen, waarbij ik dat dus wellicht wel nodig heb.
Echter zoek ik een praktijk voorbeeld waarin je die Security Templates + Security Configuration & Analysis gebruikt. Dat verhaal dat tijdens de E-learning en in het boek wordt verteld zie ik het licht nog niet bij.
Ik heb het wel eens gebruik toen XP raar deed met allerlei access denied achtige dingen, en services niet opstarten. Toen de setup template (dacht ik) gebruikt en het werkte daarna weer. Dus meer als troubleshooting tools dan echt nieuwe template zelf maken.

Shift F7 - Nee - Ja

quote:
Derice schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:37:
Namelijk het gebruik van Security templates. Nog nooit nodig gehad bij mijn beheerstaken.
Totdat je een keer bij een klant komt waar een "beheerder" dusdanig de rechten op registry en files dusdanig verkloot heeft dat de server niet meer (goed) werkt. Dan ben je wel blij dat je even een default security template terug kunt plaatsen.

Been There, Done That. :)

MCSE NT4/2K/2K3, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B

Jamaica has a bobsled team!

Dus in de praktijk zul je zelf eigenlijk nooit zelf templates maken.
Enkel voor trouble shooting e.d.
Zeg nooit nooit, maar ik denk in de meeste bedrijven niet nee.

Reg. datum: 18 januari 2004

Ik heb het bij een klant wel eens gebruikt. Die hadden een hele sloot webservers in de DMZ staan die beveiligd moesten worden. Servers werden middels een standaard OS-installatie geinstalleerd en daarna ging er voor de DMZ-dozen een custom inf file overheen.
Staat toevallig nu hier een mooi artikel over:

http://www.microsoft.com/...ecurityWatch/default.aspx

quote:
Derice schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:37:
Echter zoek ik een praktijk voorbeeld waarin je die Security Templates + Security Configuration & Analysis gebruikt. Dat verhaal dat tijdens de E-learning en in het boek wordt verteld zie ik het licht nog niet bij.
Bij mijn laatste klus werd die template dagelijks gebruikt om .msi packages te bouwen.

grun

quote:
Microwie? Maar goed, op die pagina staat niet veel over longhorn, alleen een verwijzing dat het er ooit aan zit te komen en de je op Longhorn geen MCSE zal zijn.

Reg. datum: 11 maart 2007

Nou ik ga 9 mei beginnen bij NH in Breda ;)
Ik had mij opgegeven voor een proefdag van de Walk-in.
Maar ik hoorde toevallig dat mijn werkgever hier ook contacten heeft dus even slijmen ;)

Ik ben al een tijdje bezig met zelfstudie thuis, maar als ik het oefenexamen doe dan haal ik het telkens niet :'(
Ik heb gewoon even iemand met een zweep nodig om te zorgen dat ik het wel haal 8)

Ik heb net de 70-298 gedaan. Echt het simpelste examen van de reeks (ben nu MCSE).

Eigenlijk was het te belachelijk dat ik er zoveel voor gestudeerd heb, het examen is een beetje een samenraapsel van dingen die je al in andere examens gehad hebt.

Gefeliciteerd met het behalen van je MCSE (nu ik nog ;) )

Dus...

quote:
MdO82 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:02:
Nou ik ga 9 mei beginnen bij NH in Breda ;)
Ik had mij opgegeven voor een proefdag van de Walk-in.
Maar ik hoorde toevallig dat mijn werkgever hier ook contacten heeft dus even slijmen ;)

Ik ben al een tijdje bezig met zelfstudie thuis, maar als ik het oefenexamen doe dan haal ik het telkens niet :'(
Ik heb gewoon even iemand met een zweep nodig om te zorgen dat ik het wel haal 8)
Welk oefen examen bedoel je? Measure-up?

*** Vicksburg ***

like in Pinda ^_^

Ik heb een deadline te halen met examen 70-290, is het mogelijk om dit examen te halen met praktijkervaring + testking mijn hoofd instampen?

Weet dat het niet slim is, maar is de vraag is gewoon of het mogelijk is?
Dus...

quote:
PnD schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:05:
Ik heb een deadline te halen met examen 70-290, is het mogelijk om dit examen te halen met praktijkervaring + testking mijn hoofd instampen?

Weet dat het niet slim is, maar is de vraag is gewoon of het mogelijk is?
Ja

*** Vicksburg ***

Vanochtend eerste examen gedaan. 70-270 gehaald.
Nu op naar de rest voor MCSA. :)

quote:
MADG0BLIN schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:02:
Vanochtend eerste examen gedaan. 70-270 gehaald.
Nu op naar de rest voor MCSA. :)
Wat voor vragen kreeg je zoals voorgescholteld ?
BTW gefeliciteerd met het behalen.

MdO82 wijzigde dit bericht 10-04-2007 16:16 (6%)

quote:
MdO82 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:15:
[...]

Wat voor vragen kreeg je zoals voorgescholteld ?
BTW gefeliciteerd met het behalen.
Eigenlijk van alles, heel erg divers. Heel aantal over sharing en de rechten daarom heen.
Wat vragen over ICS, RIS, answer files.

Het was behoorlijk verspreid en alle stof die in het boek staat was zo ongeveer wel een vraag over.

quote:
DeeJee schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:31:
[...]

Welk oefen examen bedoel je? Measure-up?
Ik heb een oefenexamen van transcender

Reg. datum: 26 september 2006

Hoi Allemaal,

Is er iemand die vrij recent het examen van 70-293 heeft afgelegd? Heb zelf net een training achter de rug en wil mij gaan voorbreiden op het examen. Echter, ik weet even niet welke test examens de beste zijn.

Heeft Iemand misschien een hint voor mij?

Bij voorbaat dank. 8)7

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws