Hoofdcategorieën
Topicacties

[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 juni 2001

Ik heb daar ook walkin MCSE gedaan, maar eerlijk gezegd: een losse cursus kan ik wel doen met walkin, maar alle modules in je eentje achter een computer... slaapverwekkend. Dan vond ik het hele MCSE traject dat ik bij Computrain voor NT4 heb gedaan jaren geleden veel interessanter. Dat was klassikaal en dan kan je onderling elkaar helpen en ervaringen uitwisselen.

No production networks were harmed during this posting

Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

370 punten gescoord op het eerste 291 examen :(

(voor 290 had ik 840 punten..)

Sluuut wijzigde dit bericht 19-01-2007 16:07 (26%)

some people just dont make sence - and you are one of them

Reg. datum: 23 augustus 2006

quote:
Sluuut schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:06:
370 punten gescoord op het eerste 291 examen :(

(voor 290 had ik 840 punten..)
Ik weet dat hij moeilijk is en dat hij The Beast wordt genoemd, ik wil 291 medio februari gaan doen. Maar 370 is wel erg weinig. Hoe was je voorbereiding.

quote:
tazman67 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:37:
[...]

Ik weet dat hij moeilijk is en dat hij The Beast wordt genoemd, ik wil 291 medio februari gaan doen. Maar 370 is wel erg weinig. Hoe was je voorbereiding.
:+ Niet goed genoeg blijkbaar ;)

Maar ehh...'k ga maandag voor de 70-299....duimen jullie ff voor me :) dan nog eentje en dan is MCSE + Security ook binnen :P
Reg. datum: 18 november 1999

Ik ga a.s. vrijdag 70-431 (SQL 2005) doen, erg benieuwd naar het nivo van het examen. Gelukkig met Exam Insurance (incl. 1 jaar gratis Technet Plus Direct) dus we mogen 't twee keer proberen.

Reg. datum: 26 september 2005

Vandaag ook mijn eerste 70-291 gehad. Ik dacht dat ik wel zo rond de 500 punten ging scoren en had me al voorbereid op "fail". Dan is het toch wel zuur om te zien dat ik 678 punten had :'( .

Nou ja, nog even goed oefenen met RRAS en DNS nog maar eens doorlezen en op naar poging 2.

Ik had opvallend veel WSUS-vragen en ook kwam ipsec communicatie tussen server en clients vaak voor. Verder had ik meer ip vragen verwacht (qua subnetten enzo dan). Over het algemeen voelde het niet zo moeilijk aan, ik denk dat dat kwam door al die WSUS-vragen ertussen.

No signature today

Laatste 3 reacties hier over 70-291: alle 3 gezakt met respectievelijk 466, 370 en 678 punten. Bied hoop voor mij in februari (eerste keer). Ik denk dat ik maar met mijn boek onder mijn hoofdkussen ga slapen. Misschien wordt de kennis uit het boek dan ingestraald in mijn koppie. Of ik wordt wakker met een knetterende hoofdpijn.

Dat DNS belangerijk wist ik al, dus dat wordt hiernaast ook veel WSUS, RRAS, IPsec oefenen.

PS.
Hoe is het examen van Awakener afgelopen. Die deed toch ook examen vandaag. Geen bericht is een slecht bericht neem ik aan. Want als je slaagt meld je dit wel uit pure opwinding.

quote:
tazman67 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:18:
.... Ik denk dat ik maar met mijn boek onder mijn hoofdkussen ga slapen. Misschien wordt de kennis uit het boek dan ingestraald in mijn koppie. Of ik wordt wakker met een knetterende hoofdpijn.

.....
Ik denk dat laatste :P

No signature today

Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
Want als je slaagt meld je dit wel uit pure opwinding.
Of het feestje in de kroeg duurt voort :P

No production networks were harmed during this posting

Reg. datum: 26 september 2006

quote:
dustzone schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:03:
Vandaag ook mijn eerste 70-291 gehad. Ik dacht dat ik wel zo rond de 500 punten ging scoren en had me al voorbereid op "fail". Dan is het toch wel zuur om te zien dat ik 678 punten had :'( .

Nou ja, nog even goed oefenen met RRAS en DNS nog maar eens doorlezen en op naar poging 2.

Ik had opvallend veel WSUS-vragen en ook kwam ipsec communicatie tussen server en clients vaak voor. Verder had ik meer ip vragen verwacht (qua subnetten enzo dan). Over het algemeen voelde het niet zo moeilijk aan, ik denk dat dat kwam door al die WSUS-vragen ertussen.
Zoals ik al eerder vermelde. Bekijk Pass4sure 2.4. Daarin staan WSUS vragen. Dat weet je wat je te wachten staat. Hoe heb jij je voorbereid op dit examen?

WSUS was ook niet het probleem, het viel alleen op dat het veel voorbij kwam.

Mijn voorbereiding was:

Avondcursus (classroom training via CCO) met Microsoft Press boek, Virtual PC en laptop (inbegrepen in cursusprijs).
Oefenen met Trancenders en Readiness Review Tests.
Ervaring via het werk (bijna alles wel eens in de praktijk gedaan, behalve RRAS).
Dag voor het examen Testking vragen doornemen. Daar had ik bij de vorige examens nogal veel aan, aangezien je daar altijd wel een paar vragen van terug ziet komen. Dat was bij 70-291 trouwens beduidend minder, maar 1 of 2 vragen herkende ik wel.

No signature today

quote:
dustzone schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:17:

Mijn voorbereiding was:

Avondcursus (classroom training via CCO) met Microsoft Press boek, Virtual PC en laptop (inbegrepen in cursusprijs).
Ervaring via het werk (bijna alles wel eens in de praktijk gedaan, behalve RRAS).
Dag voor het examen Testking vragen doornemen. Daar had ik bij de vorige examens nogal veel aan, aangezien je daar altijd wel een paar vragen van terug ziet komen. Dat was bij 70-291 trouwens beduidend minder, maar 1 of 2 vragen herkende ik wel.
Testking vragen 1 dag ervoor doornemen? Dat zijn iets van 390 vragen? Heb je die allemaal doorgenomen? Zou ik wel erg knap vinden

quote:
wijk0110 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:56:
[...]
Testking vragen 1 dag ervoor doornemen? Dat zijn iets van 390 vragen? Heb je die allemaal doorgenomen? Zou ik wel erg knap vinden
vandaar dat hij maar 1 of 2 vragen herkende.

Well do ya punk?
Reg. datum: 19 januari 2001

Hoppekee, vandaag 880 gescoord voor 70-284, en mag me vanaf nu MCSA-er 2003 noemen :D

quote:
dustzone schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:17:

Mijn voorbereiding was:

Welke verie van de 70-291 Testking heb je doorgenomen? V52?
Ik heb vernomen dat er inmiddels v 54 uit is.. kan iemand dit bevestigen?

quote:
tazman67 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:37:
[...]

Inderdaad niet genoeg.. Ik zat met time pressure, ik moest hem gewoon nu gaan doen maar weet er echt nog te weinig vanaf.

Maarja, iemand op werk die echt gigantisch veel van Server 2003 vanaf weet die had maar 550 punten de eerste keer.. Dus hij is ook gewoon heel erg pittig.

Ik denk dat ik op dit examen ook veel fout had gegokt.. voor hetzelfde geld had ik 450 punten gehaald, maar dat is natuurlijk alsnog veels te weinig.

Wat ik in ieder geval goed moet gaan leren:
- DNS
- RRAS
- (DHCP) Supernetting (meerdere subnets etc)
quote:
Hehe, ik had precies hetzelfde, ook vrij veel WSUS vragen. Wij hadden denk ik hetzelfde examen? WSUS lijkt me opzich heel easy, je kan er gewoon vrij weinig mee en het is daarom redelijk simpel..
Er waren inderdaad een hoooooop IPSec vragen!

FreakNL: Felici :)

@Testking. Ik had een pdf'je met ca. 60 vragen. Niet een volledige lijst dus.

Los daarvan denk ik dat het best mogelijk moet zijn om 360 vragen door te nemen aan het einde van de studieperiode. 300 vragen zouden eigenlijk gesneden koek moeten zijn. Ik ga er dan wel van uit dat je een volledige dag tot je beschikking hebt. De meeste tijd hoort in het lezen te zitten en niet in het nadenken.

No signature today

quote:
dustzone schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 08:55:
@Testking. Ik had een pdf'je met ca. 60 vragen. Niet een volledige lijst dus.

Los daarvan denk ik dat het best mogelijk moet zijn om 360 vragen door te nemen aan het einde van de studieperiode. 300 vragen zouden eigenlijk gesneden koek moeten zijn. Ik ga er dan wel van uit dat je een volledige dag tot je beschikking hebt. De meeste tijd hoort in het lezen te zitten en niet in het nadenken.
Lezen zonder na te denken? Zit je dan als een Zombie naar de pagina's te staren?

xbox360: Count Black
Reg. datum: 06 december 2006

quote:
Laatste 3 reacties hier over 70-291: alle 3 gezakt met respectievelijk 466, 370 en 678 punten. Bied hoop voor mij in februari (eerste keer). Ik denk dat ik maar met mijn boek onder mijn hoofdkussen ga slapen. Misschien wordt de kennis uit het boek dan ingestraald in mijn koppie. Of ik wordt wakker met een knetterende hoofdpijn.

Dat DNS belangerijk wist ik al, dus dat wordt hiernaast ook veel WSUS, RRAS, IPsec oefenen.

PS.
Hoe is het examen van Awakener afgelopen. Die deed toch ook examen vandaag. Geen bericht is een slecht bericht neem ik aan. Want als je slaagt meld je dit wel uit pure opwinding.
Hey Tazman ik had helaas niet meer de mogelijkheid om te posten gisteren maar ik heb het gehaald met 840 punten!

Maar deze module is idd erg moeilijk. Ik dacht echt dat ik hem niet had gehaald omdat ik bij bijna elke vraag wel zat te twijfelen. Maar ik kreeg heel veel WSUS, IPSEC, DHCP en DNS en heel weinig vragen over subnetting en dergelijke.

Ik had 2x alle vragen doorgenomen uit Testkings v52 (nadat ik het boek had gelezen en alle opdrachten had gemaakt) en de simulaties waren in de test allemaal hetzelfde als de Testkings. Dus als je die weet ben je al een heel stuk verder ;)

Als er nog vragen zijn over de test dan hoor ik het wel!

quote:
wijk0110 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:06:
[...]

Lezen zonder na te denken? Zit je dan als een Zombie naar de pagina's te staren?
Ik bedoelde dus dat je het merendeel van de tijd kwijt bent met lezen. Tuurlijk is het nadenken over de vraag en de antwoorden het belangrijkst, maar in mijn geval gaat dat doorgaans een stuk sneller.

@Awakener: gefeliciteerd!

dustzone wijzigde dit bericht 20-01-2007 12:01 (3%)
Reden: toevoeging

No signature today

quote:
Awakener schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:26:
[...]

Hey Tazman ik had helaas niet meer de mogelijkheid om te posten gisteren maar ik heb het gehaald met 840 punten!

Maar deze module is idd erg moeilijk. Ik dacht echt dat ik hem niet had gehaald omdat ik bij bijna elke vraag wel zat te twijfelen. Maar ik kreeg heel veel WSUS, IPSEC, DHCP en DNS en heel weinig vragen over subnetting en dergelijke.

Ik had 2x alle vragen doorgenomen uit Testkings v52 (nadat ik het boek had gelezen en alle opdrachten had gemaakt) en de simulaties waren in de test allemaal hetzelfde als de Testkings. Dus als je die weet ben je al een heel stuk verder ;)

Proficiat !!!! :9~

Bij deze dan een paar vraagjes:

Hoeveel Sims kreeg je ?
Wsus wordt niet behandeld in de Testking v52. Deze staan echter wel in de P4S v2.4 vermeld. Wordt er op het examen gevraagd over WSUS in samenwerking met GPO's?
Kwamen de vragen vanuit de TK op terug op het examen?
:+

quote:
wijk0110 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:51:
[...]

Hoeveel Sims kreeg je ?
Wsus wordt niet behandeld in de Testking v52. Deze staan echter wel in de P4S v2.4 vermeld. Wordt er op het examen gevraagd over WSUS in samenwerking met GPO's?

quote:
wijk0110 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:51:
[...]

Hoeveel Sims kreeg je ?
Ik kreeg 3 sims.

1: Een domainuser aanmaken en dan een delegation aanmaken voor verschillende groepen.
2: Een sim met remote access. Static route maken en nog een paar kleine dingetjes
3. Een sim waarbij je MX records moet maken en de priority ervan.

Deze sims staan allemaal in testkings ;)

Ik kreeg idd veel vragen over WSUS maar die staan volgens mij ook allemaal in TK. En de meeste vragen uit TK komen ook in de examen voor maar dan zijn alleen sommige antwoorden iets veranderd geloof ik. Veel suc!

quote:
Awakener schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:26:
[...]

Gefeliciteerd. Ik ben blij ook eens een geslaagde te kunnen feliciteren. Als ik het boek (Self Paced Training van MS) en de CBT Nuggets heb doorgenomen neem ik nog ruim een week de tijd voor de Testking V 52. Ik heb ook gelukkig 2 oude pc's van mijn werk beschikbaar om de Evaluation Versie van W2K3 te installeren. Ik heb dus genoeg mogelijkheid om te klungelen. Zo heb ik het ook met mijn 2 vorige examens gedaan en is toen ook in een keer gelukt.

Dat over die MX records en hun prioriteit, je moest er eentje de standaard prio van 10 geven, maar wat moesten die andere zijn? is lager een lagere prioriteit of juist hoger?

Edit: Thanx :)

Sluuut wijzigde dit bericht 20-01-2007 21:06 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: