Kan het nog beter dan de Philips 32PF5331 ?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 10.164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04 10:36
2 weken geleden was hij 850 bij MM in Zwolle.

Als ik hem voor 699 bij de MM mee kan krijgen neem ik er sowieso 1 mee.

Online is goedkoper, maar dan heb je geen pixel garantie, en kan je hem al helemaal niet retour doen als bijvoorbeeld het geluid vertraging heeft (zie boven), kan bij media markt tot 2 weken.

Inderdaad vreemd dat het tot 100 euro is. Op site van Philips staat dat het kassa korting is. Iemand hierboven schreef dat het om een cash-back gaat... Ben benieuwd, binnenkort maar ff naar de MM.

Krijgt Giant87 toch nog zijn zin ;) ...... Maar serieus, ik zou het erg op prijs stellen als je morgen even de prijs wilt posten als je naar de MM in Zwolle bent geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42246

De korting is idd tot €100,-
Bij de 32PF5531 is de korting €30,- dus betaal je bij de MM €769,-

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
writer schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:35:
Online is goedkoper, maar dan heb je geen pixel garantie, en kan je hem al helemaal niet retour doen als bijvoorbeeld het geluid vertraging heeft (zie boven), kan bij media markt tot 2 weken.
Alles wat je bij een online-shop koopt kun je binnen 8 dagen zonder opgaaf van redenen retourneren omdat er sprake is van koop op afstand.
Als jij online die tv koopt en hij heeft gelijk dode pixels, stop je 'm in de doos en stuur je 'm terug - en zij zullen je dan het aankoopbedrag terug moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 11:04

SgtStrider

Fractal Switchover!

LDenninger schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:05:
[...]

Alles wat je bij een online-shop koopt kun je binnen 8 dagen zonder opgaaf van redenen retourneren omdat er sprake is van koop op afstand.
Als jij online die tv koopt en hij heeft gelijk dode pixels, stop je 'm in de doos en stuur je 'm terug - en zij zullen je dan het aankoopbedrag terug moeten betalen.
Kan zijn dat je dan te maken krijgt met restockingskosten, en je bent zoiezo 2x verzendkosten kwijt....

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-04 09:23
Anoniem: 42246 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:47:
De korting is idd tot €100,-
Bij de 32PF5531 is de korting €30,- dus betaal je bij de MM €769,-
Scheer & Foppen harderwijk advertentie:

"na 100,- kassakorting:
749,-"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Scheer en foppen ook binnen 2 weken terug brengen of iets dergelijks? Of een ander soort pixel garantie?

[ Voor 27% gewijzigd door writer op 20-02-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Even gebeld en dat gaven ze zeker!
Gelijk 2 besteld voor een aantrekkelijke prijs. Zal mijn ervaringen hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Sinds gisteren de mijne binnen! Ben erg tevreden over mijn zeer brakke kabelsignaal! Mediacenter draait ook perfect in combinatie met dit scherm. Ik krijg zelf het beste resultaat door de output van de videokaart op 1280x768 te zetten (DVI -> HDMI kabel), en daarna op de televisie op de scaleknop te drukken naar Fullscreen ipv Native. Dit geeft kwalitatief het beste beeld, moet nog even wat HD materiaal afspelen maar de vooruitzichten zijn erg goed. Zijn er mensen die nog meer dingen geprobeerd hebben met resoluties en switchen tussen PC en HD modus? 1024x768 werkt ook prima trouwens!

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Ik zal hem ook DVI - HDMI aan gaan sluiten. Als het goed is kan ik met mijn videokaart de resolutie op exact 1366 x 768 zetten. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
post je ervaring :D

Vandaag ff langs S&F geweest, scherm is mooier dan op de foto's :) Was alleen op de normale kabel aangesloten volgens mij, maar zag er nog best redelijk uit.

Toch twijfel ik nog steeds tussen deze en de LG 32LC25R (DCDi faroudja chip)

Denk dat er ongeveer hetzelfde paneel in zal zitten (lg.philips)

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Zoooooooooooooooooooo! Sorry voor mijn overmoedige reactie, maar HD materiaal via de PC afspelen op 720p is werkelijk ZO mooi! Prison Break, Lost, noem maar op! Retescherp, en de kleuren zijn zeer natuurgetrouw. Ben absoluut supertevreden met dit scherm, en als ik echt hard zou mierenneuken zou ik gaan zeiken over het zwartniveau, dit is gewoon niet zwart :+

Voor de rest een absoluut topscherm mits op de juiste manier aangesloten! Zal vanavond even wat foto's posten van HD materiaal in actie. Trouwens, mijn Philips hangt nu aan de B-Tech BT 7515 muurbeugel. Stevige nette beugel voor een acceptabele prijs :)

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/mlf/produkt/bilder/bt7515a.jpg

• Nero85
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
SgtStrider schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:43:
Zoooooooooooooooooooo! Sorry voor mijn overmoedige reactie, maar HD materiaal via de PC afspelen op 720p is werkelijk ZO mooi! Prison Break, Lost, noem maar op! Retescherp, en de kleuren zijn zeer natuurgetrouw. Ben absoluut supertevreden met dit scherm, en als ik echt hard zou mierenneuken zou ik gaan zeiken over het zwartniveau, dit is gewoon niet zwart :+

Voor de rest een absoluut topscherm mits op de juiste manier aangesloten! Zal vanavond even wat foto's posten van HD materiaal in actie. Trouwens, mijn Philips hangt nu aan de B-Tech BT 7515 muurbeugel. Stevige nette beugel voor een acceptabele prijs :)

[afbeelding]
cool, ik sta op t punt om m ook te bestellen en die foto's kunnen me misschien wel over de streep helpen :)

• Giant87
Damn wist niet dat er van zulke beugels bestonden, precies wat ik zou zoeken als ik hem aan de wand zou willen bevestigen.

Helaas laat mijn budget het niet toe

//edit foto's graag :D

en dan ook vd tv zelf svp (achterkant enzo). Enige wat ik jammer vind dat hij geen vga aansluiting en geen directe audio uit heeft (wel via scart toch?/ koptelefoon aansluiting iig, maar toch)

Sluit jij hem via vga naar hdmi aan ofzo?

[ Voor 45% gewijzigd door Giant87 op 22-02-2007 12:58 ]

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
heb hem ook sinds gisteren in huis. Gehaald bij bcc voor 699 euri ( dit nadat ik over de aanbieding van de 3321 bij de Mediamarkt Hoofddorp begon) dus voor mensen die liever in de winkel halen sla je slag.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• Giant87
welke BCC ? Ook hoofddorp?

/edit maakt niet uit, ze hebben toch overal laagste prijs garantie :D

€699 is erg mooi, maar €20 meer dan via internet!

[ Voor 119% gewijzigd door Giant87 op 22-02-2007 16:18 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:45

Emiel1984

Made in NL

Giant87 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:16:
€699 is erg mooi, maar €20 meer dan via internet!
Jij bent een echte nederlander :+ ... op een toestel van 700 euro maak jij nog je druk dat je hem via internet voor 20 euro minder kan krijgen.

Je moet je wel bedenken dat je naar de winkel direct terug kan gaan. Via internet Moet je het terugsturen en duurt dus een stuk langer. Een winkel moet huur betalen en je kan het toestel vaak nog eerst in demo zien.

Tjah 20 euro het blijft geld maar ik zou mezelf met dat verschil in die prijsklasse niet meer gek laten maken.

[LTS][MTS][HTS]

• amsterdammertje
  • Nu online
bcc hoofddorp.
Moet zeggen dat de tv er thuis beter uitzag dan in winkel. Zal door het signaal komen aldaar. Heb trouwens het vermoeden dat ze de duurdere tv's op een beter signaal zetten(bijv eerder in de doorlusketen)

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• Giant87
Emiel1984 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:39:
[...]

Jij bent een echte nederlander :+ ... op een toestel van 700 euro maak jij nog je druk dat je hem via internet voor 20 euro minder kan krijgen.

Je moet je wel bedenken dat je naar de winkel direct terug kan gaan. Via internet Moet je het terugsturen en duurt dus een stuk langer. Een winkel moet huur betalen en je kan het toestel vaak nog eerst in demo zien.

Tjah 20 euro het blijft geld maar ik zou mezelf met dat verschil in die prijsklasse niet meer gek laten maken.
Als je mijn zin op mijn bedoelde manier las, zou je zien dat ik zei dat hij maar €20 duurder was dan in een internetshop (positief dus!)

;)

(had dus nog "hij is" voor maar moeten staan 8)7 )

[ Voor 4% gewijzigd door Giant87 op 22-02-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94664

Deze tv heb ik met de BTW actie bij de MM in Utrecht besteld en woensdag kon ik hem ophalen. Met de BTW-actie was hij 729 euro, maar ik heb toch de 30 euro extra korting van de cashback actie ook gekregen en kwam dus op 699 uit.

En tot nu toe ben ik erg tevreden moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ik ga ook voor deze tv, lang lopen twijfelen tussen wat lcd's, maar deze lijkt me toch 1 vd betere in deze prijsklasse.

Daarnaast heeft hij ook een mooi design. Alleen jammer vh ontbreken van de vga aansluiting (al betwijfel ik of ik deze zou gaan gebruiken, ga toch de 360 hd dvd addon kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
TV aangesloten op digitaal kastje van Humax, ziet er goed uit. Er is nog wel e.e.a af te stellen. Vandaag of morgen ophangen en zal ook even aansluiten op dvi naar hdmi! ben benieuwd! Ik laat het jullie weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:45

Emiel1984

Made in NL

Giant87 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:14:
[...]
Als je mijn zin op mijn bedoelde manier las, zou je zien dat ik zei dat hij maar €20 duurder was dan in een internetshop (positief dus!)
;)
(had dus nog "hij is" voor maar moeten staan 8)7 )
offtopic:
LOL, mijn fout idd nu ik het teruglees. ;) . Best wel humor hoe sommige uitdrukkingen anders kunnen overkomen ;)

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
De eerste indruk is dat de TV voor het geld een prima TV is. Wel is er nog het nodige af te stellen. Wanneer de scherpte op 6 staat is het beeld redelijk blokkerig. Dit kan ook komen door mijn slechte coax kabel (heb wel digitale TV). Ik ga eerdaags een nieuwe coax kabel door mijn huis leggen.

Daarnaast heb ik de TV via DVI-HDMI aangesloten. de resolutie 1366*768 wilde mijn videokaart niet omdat het ongeldig was, dus maar op 1280*768 gezet. Je weet niet wat je ziet!! Zo scherp en helder! De TV daarna nog even aangesloten via S-video, maar geloof me, dat wil je niet, als je het eerst via DVI hebt gezien. Ook een spelletje via DVI-HDMI gaf een super mooi beeld! En zeker geen ghosting.

Dus binnenkort even een nieuwe coax kabel en dan spelen met de instellingen. Als me dit niet goed bevalt wil ik misschien een digitale tv kastje met een HDMI uitgang. Heeft iemand hier ervaring mee, of dit een beter beeld oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199136

...

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 199136 op 27-02-2007 09:29 . Reden: onzinnige post verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04 12:11
Ik zag n folder van Duiker in Zeist van de Philips 37(!)PF5321 deze week van 1499 voor 893 euri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210857

Ben van plan deze aan te schaffen, was eerst aan het twijfelen tussen deze een een samsung.

Aangezien deze 2 HDMI heeft is het mss beter, mijn x1600pro heeft een HDMI met HDCP en mijn dvdspeler ook dus kan die upscalen naar 720p en 1080i.

Heeft iemand ervaring met een HDMI van PC naar de LCD? Dus zuiver HDMI niet DVI naar HDMI.
Scherp beeld? Misschien iemand wat foto's?

En dan upscalen van dvd naar 720p of 1080i geeft dat werkelijk beter beeld?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 210857 op 01-03-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Als je je PC aansluit op je LCD, is er volgens mij geen verschil tussen HDMI - HDMI of DVI - HDMI. Ik heb een 6600GT, en het beeld is echt super scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denk dat het verschil hem enkel in de hdcp zal zitten als ik vb. via pc een blu-ray of hd-dvd zou willen afspelen

maar die moeten eerst nog stukken goedkoper worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
hdcp is alleen maar een protectie, deze wordt overigens ook over DVI verstuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Door het hele huis nieuwe coax kabel getrokken, met en kwalitatief goede multi-tap, het beeld is nu (ook via digitaal) een stuk beter!!! Ook het geluid is beter.

Voor de gene die via digitaal nog een matig beeld hebben, het is zeker de moeite waard om je CAI maar eens goed na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

writer schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:21:
hdcp is alleen maar een protectie, deze wordt overigens ook over DVI verstuurd..
wordt inderdaad ook over dvi gestuurd maar hangt af van welke grafische kaart je hebt.
alleen de nieuwere kaarten ondersteunen hdcp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:21
writer schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:25:
Door het hele huis nieuwe coax kabel getrokken, met en kwalitatief goede multi-tap, het beeld is nu (ook via digitaal) een stuk beter!!! Ook het geluid is beter.

Voor de gene die via digitaal nog een matig beeld hebben, het is zeker de moeite waard om je CAI maar eens goed na te kijken.
Wat is CAI :/

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Laatst online: 13-04 14:09
Ik snap niet hoe dat moet gaan werken met die scart out plug waar sommige het over hebben.
Die scart aansluitingen op de tv zijn toch ingangen ? Hoe kan daar in hemelsnaam geluid uit komen als helemaal geen audio signaal op zit ?

Daarbij hoe moet je dan je tv instellen ? , je kiest toch bij bron keuze voor "tv" en niet voor "ext 1" ofzo ?

Wel jammer trouwens dat de tv niet automatisch switched van bron als je je xbox360 aansluit (component) of weer uitzet naar tv. Apart dat het dan weer wel werkt icm de dvd-speler (ext1).

[ Voor 6% gewijzigd door cycloon_ op 03-03-2007 08:45 ]

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Centrale antenne-inrichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
cycloon_ schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 08:44:
Ik snap niet hoe dat moet gaan werken met die scart out plug waar sommige het over hebben.
Die scart aansluitingen op de tv zijn toch ingangen ? Hoe kan daar in hemelsnaam geluid uit komen als helemaal geen audio signaal op zit ?

Daarbij hoe moet je dan je tv instellen ? , je kiest toch bij bron keuze voor "tv" en niet voor "ext 1" ofzo ?

Wel jammer trouwens dat de tv niet automatisch switched van bron als je je xbox360 aansluit (component) of weer uitzet naar tv. Apart dat het dan weer wel werkt icm de dvd-speler (ext1).
Er zit dus wel een audio signaal op. Het zijn inderdaad ingangen maar als je er een scart out plug opzet werkt het ook als audio out. Hier hoeft niets voor worden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Nevermind, moet volgende keer kijken naar andere pagina's. :X

[ Voor 93% gewijzigd door heracles op 03-03-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
writer schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:01:
[...]

Centrale antenne-inrichting
Oke bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
writer schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:03:
[...]

Er zit dus wel een audio signaal op. Het zijn inderdaad ingangen maar als je er een scart out plug opzet werkt het ook als audio out. Hier hoeft niets voor worden ingesteld.
Apart zeg! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 09:19
Even een vraagje aan de mensen die hun 5331 aan de muur hebben hangen.... Had een paar weken geleden deze http://www.electroweb.nl/N_art_1997.html beugel gekocht. Volgens de spec's mag er maximaal een 30" TV aan hangen, maar via mail had men mij verzekerd dat een 32" ook geen probleem zou zijn. De prijs (32,95) stond mij wel aan natuurlijk.
Enfin, beugel aan de betonnen muur verankerd met keilbouten, je kon er een olifant aan ophangen. Totdat mijn vrouw en ik onze 7331 eraan gingen hangen. Bij de beugel zaten 4 boutjes en een VESA 200 plaat om aan de achterzijde vast te schroeven. Toen de TV eenmaal hing en we 'm voorzichtig los wilden laten, zagen we dat de kunststof achterwand van de tv helemaal meegaf en dat was voor ons het moment dat we 'm eigenlijk helemaal niet meer los durfden te laten. We schrokken ons dood, want we hadden het idee dat de hele achterwand eruit zou breken en de tv dus op de grond zou vallen.
Het euvel lag niet aan de beugel, want die was sterk zat, maar achteraf zaten we te denken dat de boutjes misschien te kort waren? Dat ze zo kort waren dat ze alleen maar in de achterwand van de tv staken en niet door het frame aan de binnenzijde heen? We weten het niet en gelukkig konden we de beugel aan een kennis met een 20" tv'tje slijten.
Na deze ervaring dus mijn vraag: hoe lang moeten de bouten minimaal zijn? Ik kan dat in de Philips handleiding niet vinden. En het is toch zo dat de bouten ook door een aluminium frame aan de binnenzijde moeten steken, zodat de tv middels een raamwerk aan de beugel hangt? Wat zijn jullie ervaringen voordat ik de draad weer oppak en weer een (duurdere?) beugel ga kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
rowicom schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:13:
Even een vraagje aan de mensen die hun 5331 aan de muur hebben hangen.... Had een paar weken geleden deze http://www.electroweb.nl/N_art_1997.html beugel gekocht. Volgens de spec's mag er maximaal een 30" TV aan hangen, maar via mail had men mij verzekerd dat een 32" ook geen probleem zou zijn. De prijs (32,95) stond mij wel aan natuurlijk.
Enfin, beugel aan de betonnen muur verankerd met keilbouten, je kon er een olifant aan ophangen. Totdat mijn vrouw en ik onze 7331 eraan gingen hangen. Bij de beugel zaten 4 boutjes en een VESA 200 plaat om aan de achterzijde vast te schroeven. Toen de TV eenmaal hing en we 'm voorzichtig los wilden laten, zagen we dat de kunststof achterwand van de tv helemaal meegaf en dat was voor ons het moment dat we 'm eigenlijk helemaal niet meer los durfden te laten. We schrokken ons dood, want we hadden het idee dat de hele achterwand eruit zou breken en de tv dus op de grond zou vallen.
Het euvel lag niet aan de beugel, want die was sterk zat, maar achteraf zaten we te denken dat de boutjes misschien te kort waren? Dat ze zo kort waren dat ze alleen maar in de achterwand van de tv staken en niet door het frame aan de binnenzijde heen? We weten het niet en gelukkig konden we de beugel aan een kennis met een 20" tv'tje slijten.
Na deze ervaring dus mijn vraag: hoe lang moeten de bouten minimaal zijn? Ik kan dat in de Philips handleiding niet vinden. En het is toch zo dat de bouten ook door een aluminium frame aan de binnenzijde moeten steken, zodat de tv middels een raamwerk aan de beugel hangt? Wat zijn jullie ervaringen voordat ik de draad weer oppak en weer een (duurdere?) beugel ga kopen?
De mijne hangt ook aan de muur, en de bouten zitten zeker 1cm door het frame. Geen last van uit hangen. Heb je alle 6 bouten er goed strak ingedraaid? zeker 1cm door het frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Vraagje, ik kan in het menu van mijn digitale tv kastje instellen of er een CVBS of een RGB signaal uit moet komen. Is het misschien verstandig een scart naar RGB kabel te kopen en het kastje dus op de RGB ingang aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Nu online
writer schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:52:
Vraagje, ik kan in het menu van mijn digitale tv kastje instellen of er een CVBS of een RGB signaal uit moet komen. Is het misschien verstandig een scart naar RGB kabel te kopen en het kastje dus op de RGB ingang aan te sluiten?
Klinkt als Digitenne... in principe is RGB het beste. Je kan RGB over je scart heen sturen. Dit is beter dan cvbs ( maar uiteraard is het een kwestie van smaak en uitproberen). Weet niet of het veel kwaliteitswinst oplevert als je van scart-rgb blokje naar rgb ingang van tv gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 15:00
Sinds vandaag ook deze tv staan, flink ding, even wennen vergeleken met een 55cm crt.
Analoog is gewoon brol, maar dat komt door de antenne hiero, ruist op iedere tv, weet niet hoe beeld is met een fatsoenlijk signaal.
Digitv van @home ziet er wel weer leuk uit, moet nog wel wat met de instellingen pielen om beeld optimaal te krijgen, ook betere kwaliteit scartkabel halen.

Als het goed is komt er eind van de week een home cinema set die ik aan tv wil hangen met component... kijken hoe dat beeld is, tv is vooral voor films kijken...
Ben ook lekker aan et schommelen geweest tussen tv's, deze, de 7332, 9641... hoop gedoe, heb je wel ambilight nodig, heb je pp wel nodig... enz enz... uiteindelijk voor de goedkoopste gekozen en een iets duurder home cinema setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Hey, misschien moet je je antenne eens nakijken, bij mij werd het beeld digitaal ook beter toen ik nieuwe bekabeling in mijn huis heb gelegd...

Edit: Kabel bedoel ik natuurlijk :+

[ Voor 12% gewijzigd door writer op 14-03-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
Weet iemand of er een manier is om het backlight te dimmen ? Ik vind persoonlijk dat die veel te licht is.
Via de helderheid kan je inderdaad het helderheid van het signaal dimmen, maar niet de backlight.

Zou dat misschien via een servicemenu kunnen ? Iemand ervaring hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
writer schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:14:
Hey, misschien moet je je antenne eens nakijken, bij mij werd het beeld digitaal ook beter toen ik nieuwe bekabeling in mijn huis heb gelegd...

Edit: Kabel bedoel ik natuurlijk :+
is maar enkele meters kabel, wel gewone standaard coax, wel met degelijke stekkers eraan... inkomende signaal is ook gewoon brak, flatje enzo.

Heb nu wel een goede scart kabel tussen decoder en tv gehangen en moet zeggen dat beeld op de wat betere kwaliteit zenders ook gewoon heel goed is...
iig blij dat ik niet bijna dubbele neer heb gepoot voor tv met ambilight ed, had voor het geld echt weinig meerwaarde gehad naar mijn idee...

merk ook wel dat het doorgeven van breedbeeld signaal in nederland nog vrij brak is... tv doet beeld ook niet hele tijd bijschalen, wat onze philips 32pw9nogwattes thuis wel weer vrij goed doet..

[ Voor 11% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 17-03-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Zoals beloofd foto's van de beugel. Deze hangt hier tijdelijk tot ik op mezelf woon. Vandaar ook die 2 balkjes ;)

Afbeeldingslocatie: http://img107.imagevenue.com/loc553/th_62282_CIMG2032_122_553lo.JPG

Afbeeldingslocatie: http://img138.imagevenue.com/loc517/th_62282_CIMG2036_122_517lo.JPG

Dit is dus deze beugel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 09:49
Ik ben nog steeds benieuwd hoe deze TV zich in de praktijk nou verhoudt tot de LG 32LC3R!

* _Brake_ zal de MediaMarkt ook eens opzoeken om ze te vergelijken.

Heeft iemand hier ervaring met beide TVs?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
He, ik ben benieuwd naar jullie instellingen.

Mijn instellingen zijn momenteel:
Helderheid: 60
Kleur: 45
Contrast: 50
Scherpte 5
Kleurtemp.: Normaal

Daarnaast vroeg ik mij af of iemand deze tv op een digitaal tv kastje met HDMI heeft aangesloten, en zo ja, hoe bevalt dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
_Brake_ De 32LC2 of 32LC3 van LG heeft een beduidend hoger contrast dan de 32pf5321, m.a.w. het zwart veel zwarter is en meer detailwerking in het donker. Ik zou dus voor de LG gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Kees op 28-01-2025 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 23-04 09:49
Wolfjemidas schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:17:
_Brake_ De 32LC2 of 32LC3 van LG heeft een beduidend hoger contrast dan de 32pf5321, m.a.w. het zwart veel zwarter is en meer detailwerking in het donker. Ik zou dus voor de LG gaan.
De Philips en LG hebben allebei een dynamisch contrast van 1600:1?! Ook beide 8ms en 500cd/m2. Maar de Philips heeft 2 hdmi aansluitingen.

[ Voor 1% gewijzigd door Kees op 28-01-2025 09:50 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Laatst online: 09-04 11:43
k heb een computer met de volgende videokaart Asus GE9550 met o.a. een DVI-I uitgang.
Mijn nieuwe Philips LCD tv heeft een hdmi ingang. Ik wil nu mijn pc koppelen aan mijn lcd tv. Maar ik zie dat ze nergens kabels verkopen van DVI-I naar HDMI. Welk kabel moet ik dan kopen een DVI-D naar HDMI? maar past dit danwel op de videokaart.

En als ik een DVI naar HDMI kabel heb en ik speel bestand van de resolutie 720p af op mijn computer en zend dit door mijn televisie. Bekijk ik dan de resolutie 720p of de maximale pc resolutie van 1024x800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

justjermaine schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:43:
k heb een computer met de volgende videokaart Asus GE9550 met o.a. een DVI-I uitgang.
Mijn nieuwe Philips LCD tv heeft een hdmi ingang. Ik wil nu mijn pc koppelen aan mijn lcd tv. Maar ik zie dat ze nergens kabels verkopen van DVI-I naar HDMI. Welk kabel moet ik dan kopen een DVI-D naar HDMI? maar past dit danwel op de videokaart.

En als ik een DVI naar HDMI kabel heb en ik speel bestand van de resolutie 720p af op mijn computer en zend dit door mijn televisie. Bekijk ik dan de resolutie 720p of de maximale pc resolutie van 1024x800?
Dit staat al meerdere malen in dit topic vermeld. Hiervoor heb je een DVI-HDMI kabel nodig welke te koop zijn bij elke random electronicazaak of www.electronica-online.nl voor de luiaards :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
justermaine bedoelde of een DVI-D kabel op een DVI-I videokaart past.
DVI-I aansluitingen hebben (correct me if i'm wrong) als extra dat er ook een analoog VGA signaal over de kabel gaat. (zie hiervoor de extra 5 pinnen)
Zie hier het verschil tussen DVI-I en DVI-D

DVI-D kabel past dus op een DVI-I aansluiting, andersom niet

[ Voor 5% gewijzigd door writer op 19-03-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
writer schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:52:
justermaine bedoelde of een DVI-D kabel op een DVI-I videokaart past.
DVI-I aansluitingen hebben (correct me if i'm wrong) als extra dat er ook een analoog VGA signaal over de kabel gaat. (zie hiervoor de extra 5 pinnen)
Zie hier het verschil tussen DVI-I en DVI-D

DVI-D kabel past dus op een DVI-I aansluiting, andersom niet
Juist dit wilde ik dus weten.
Dan kan ik gewoon een DVI-D kabel kopen naar een HDMI.
Maar hoe zit het dan met de resolutie
Bijvoorbeeld een bestand als dit

Format: x264/AC-3
Runtime: ~43 min
Video Bitrate: 3.0mbit
Resolution: 1280x720 (720p)
Fps: 23.976
Bits/pixel: ~.138
Audio: 5.1 Dolby Digital AC-3 @ 448kbps

Hoe weergeeft hij dit op de televisie?
Ik heb deze videokaart

[ Voor 24% gewijzigd door jzoin2 op 20-03-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Je Windows resolutie zet je op 1280 bij 768 volgens mij (kan het nu even niet testen) 1280 bij 720 is volgens mij niet geldig. Maar 1280 bij 768 krijg je een erg mooi beeld.

Ik weet niet in hoeverre je media player/video kaart daadwerkelijk het 1280 bij 720 signaal 1 op 1 over die kabel laat gaan en of de tv het 1 op 1 laat zien.

Dat vroeg ik mij dus ook af toen ik vroeg of iemand deze tv op een hdmi digitale tv ontvanger heeft aangesloten. Geeft dit veel verschil ten op zichte van scart (analoog) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
ja op 1280 x 768 krijg ik ook heerlijk beeld
draaide denet lost in 720p xvid
en soepel joh..wat een tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
justjermaine schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 01:14:
ja op 1280 x 768 krijg ik ook heerlijk beeld
draaide denet lost in 720p xvid
en soepel joh..wat een tv
Ik vind grafische tekst in de modus 1280x768 echter niet zo fraai... Kweet niet of ik de enige ben? In Internet Explorer, maar ook Windows Verkenner bijvoorbeeld zijn de karakters niet egaal zwart en sommige letters hebben een andere kleur dan zwart, die staan een beetje tussen rood en blauw in te jutteren. Ik heb een ATI kaart met 128 mb geheugen. De TV staat op "volledig scherm".
Meer ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
rowicom schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:46:
[...]

Ik vind grafische tekst in de modus 1280x768 echter niet zo fraai... Kweet niet of ik de enige ben? In Internet Explorer, maar ook Windows Verkenner bijvoorbeeld zijn de karakters niet egaal zwart en sommige letters hebben een andere kleur dan zwart, die staan een beetje tussen rood en blauw in te jutteren. Ik heb een ATI kaart met 128 mb geheugen. De TV staat op "volledig scherm".
Meer ervaringen?
Kan je er een foto van plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
met welke videospeler openen jullie xvid avi bestandjes
vele bestandjes zijn in breedbeeld

met vlc en en wmp krijg ik ze niet mooi in fullscreen.
ik krijg nog steeds 2 grote zwarte balken, onder en boven!

als ik ze avi;s brand op dvdrw en afspeel met me cyberhome dvd speler(die xvid ondersteund)
krijg ik ze wil op fullscreen op me philips tv. alleen tja...me dvd speler heeft dvi/hdmi aansluitingen en mijn pc wel.

[ Voor 84% gewijzigd door jzoin2 op 23-03-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
writer schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:06:
[...]

Kan je er een foto van plaatsen?
heb je hem op 60 hz staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183862

Voor de liefhebbers gisteren een krantje van prijstopper in de bus € 599, -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Heeft iemand ervaring met de playstation 2 op deze tv. Ik heb mijn ps2 via scart ext2 aangesloten, het beeld is erg mooi, maar niet gecentreerd. Er zit bij mij aan de rechterkant een zwarte balk van zo'n 4 cm, en alle andere kantjes een ruimte van 1 cm. Misschien ligt het aan de kabel, of een instelling op de ps2, ik heb de ps2 op breedbeeld staan. Voor de rest doet mijn digitale decoder en dvd recorder/speler het wel prima, en is het beeld erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

justjermaine schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 01:04:
met welke videospeler openen jullie xvid avi bestandjes
vele bestandjes zijn in breedbeeld

met vlc en en wmp krijg ik ze niet mooi in fullscreen.
ik krijg nog steeds 2 grote zwarte balken, onder en boven!

als ik ze avi;s brand op dvdrw en afspeel met me cyberhome dvd speler(die xvid ondersteund)
krijg ik ze wil op fullscreen op me philips tv. alleen tja...me dvd speler heeft dvi/hdmi aansluitingen en mijn pc wel.
Ik gebruik gewoon PowerDVD in m'n Vista mediacenter... werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Na lang hebben rond gesnuffeld naar een goede LCD tv ben ik op de volgende TV uitgekomen
Philips 32PF9641D/10

Maar nu zat ik me ineens te bedenken of deze TV wel HDCP ondersteunt, ik kan het echt nergens vinden, heb geen zin om over een tijdje naar het kijken van een HD film ineens een sub 720p resolutie voor geschoteld te krijgen en er staads ook niet op de site van Philips.
Weet iemand hier meer over ?

/edit
Ja dus
Ze hebben een universele ingang voor analoge YPbPr-aansluitingen en ongecomprimeerde, digitale DVI- of HDMI-aansluitingen, en ondersteunen bovendien HDCP. Ze kunnen 720p- en 1080i-signalen van 50 en 60 Hz weergeven.
Als anderen nog op of aanmerking over deze TV hebben dan zij die ook welkom :)
Hij gaat het meest gebruikt worden met de PS3 en PC

Ik kon geen "centraal" Philips LCD thread vinden dus ik plaats hem hier maar.

[ Voor 15% gewijzigd door ScrooLoose op 28-03-2007 01:54 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 183862 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:38:
Voor de liefhebbers gisteren een krantje van prijstopper in de bus € 599, -
Denk dat ik toch maar hiervoor ga, geldt dit voor alle prijstoppers? Dan haal ik over 2 jaar wel een groot full hd scherm, en ga ik nu voor de goedkoopste oplossing :).

Alleen een paar vraagjes:

- 1:1 pixelmapping mogelijk over vga?
- hoe zien divxjes eruit vanaf de pc gestreamd? En HD content prison break e.d.
- xbox 360 merkbare ghosting?
- 1x component 1x vga 1x hdmi aansluiting toch?
- Ik kijk niet zoveel normale tv, maar het nieuws en voetbal via digitenne zou ik daar mee kunnen leven?

Oh en wat is de kwaliteit van deze tv t.o.v. de samsung le32r72b? Deze zou ik anders nemen, volgens mij is die wel iets beter, maar ik vind het design van de philips mooier.

[ Voor 11% gewijzigd door StephaN900 op 28-03-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Ik heb vandaag ook deze pillips aangesloten bij me thuis, nu staat er in de handleiding dat er een audio out uitgang op zit. Echter kan ik deze nergens vinden, aan de zijkant is audio in en aan de achterkant zit 2x audio in. Iemand idee hoe ik dit kan doen. Via de zo'n scart tussenstuk lukt het niet omdat dan de stekkertjes er niet inpassen omdat deze dan tegen de tv aankomen. Ik wil toch echt graag het tv geluid en dat van mn xbox via de boxen hebben....

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 24-04 20:42
The FLow schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:08:
Ik heb vandaag ook deze pillips aangesloten bij me thuis, nu staat er in de handleiding dat er een audio out uitgang op zit. Echter kan ik deze nergens vinden, aan de zijkant is audio in en aan de achterkant zit 2x audio in. Iemand idee hoe ik dit kan doen. Via de zo'n scart tussenstuk lukt het niet omdat dan de stekkertjes er niet inpassen omdat deze dan tegen de tv aankomen. Ik wil toch echt graag het tv geluid en dat van mn xbox via de boxen hebben....
Moet toch echt gewoon lukken met deze scart plug hoor:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-regler.de/scart/scart-adapter.jpg

Die zet je op 'OUT' en je sluit hem aan op één van de scart-aansluitingen op de tv. Deze aansluiting zal dan als scart-out fungeren. Zoals je ziet kun je daar direct je rode en witte tulpstekker aanhangen.

[ Voor 47% gewijzigd door FreddyFish op 29-03-2007 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

FreddyFish schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:47:
[...]

Moet toch echt gewoon lukken met deze scart plug hoor:

Die zet je op 'OUT' en je sluit hem aan op één van de scart-aansluitingen op de tv. Deze aansluiting zal dan als scart-out fungeren. Zoals je ziet kun je daar direct je rode en witte tulpstekker aanhangen.
Klopt, alleen vervalt dan een scart aansluiting. Ik heb zoiets, alleen dan kan je ook nog gewoon scart blijven gebruiken. Alleen zitten dan te tulp stekkertjes niet aan de onderkant maar aan de zijkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.elekhomica.nl/images/SCART060.gif

De tv zelf heeft dus geen audio out? Ik heb wel 2x scart nodig, voor xbox (xbmc) en dvd speler...

[ Voor 5% gewijzigd door The Flow op 29-03-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Even voor de mensen die de tv hebben opgehangen of dat willen gaan doen. Heb vandaag de Barkan model 34 gekocht bij MM. Zoals jullie weten heeft de 32PF7331 een VESA 100 x 200 aansluiting. Ik kan de Barkan zo aanpassen dat de adapter 100 x 200 mm meet en dan gaat passen.
Maar wat voor bouten gebruik ik in vredesnaam om in de Philips te schroeven? Bijgeleverd zijn hele ielige boutjes waar ik m'n tv niet aan waag. Op de site van Philips kan ik ook niets vinden.
Ik wil de beugel en de tv morgen ophangen, dus als je wat weet: graag!

Dit is 'm trouwens....
Afbeeldingslocatie: http://rowicom.nl/weblog/barkan34.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

rowicom schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:12:
Even voor de mensen die de tv hebben opgehangen of dat willen gaan doen. Heb vandaag de Barkan model 34 gekocht bij MM. Zoals jullie weten heeft de 32PF7331 een VESA 100 x 200 aansluiting. Ik kan de Barkan zo aanpassen dat de adapter 100 x 200 mm meet en dan gaat passen.
Maar wat voor bouten gebruik ik in vredesnaam om in de Philips te schroeven? Bijgeleverd zijn hele ielige boutjes waar ik m'n tv niet aan waag. Op de site van Philips kan ik ook niets vinden.
Ik wil de beugel en de tv morgen ophangen, dus als je wat weet: graag!

Dit is 'm trouwens....
[afbeelding]
Ik heb ook best kleine schroefjes op m'n beugel zitten. Het zou me niet zoveel interesseren, dat ding hangt al tijden superstevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
SgtStrider schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:04:
[...]

Ik heb ook best kleine schroefjes op m'n beugel zitten. Het zou me niet zoveel interesseren, dat ding hangt al tijden superstevig.
@SgtStrider, logisch dat jij ook kleine schroefjes er op hebt zitten, ze zijn ook net zo dun neem ik aan. Het zijn boutjes overigens. Maar waar het mij om gaat: het klopt dus wel dat het van die hele ielige dingetjes zijn.... Vreemd hoor, dit is maat M4. Een collega van me heeft een 32" Samsung en daar gaan M6 bouten in, die zien er heel wat robuuster uit....
Goed dan hang ik 'm maar met die M4'tjes op, maar zit er dan nog even mee wat voor boutjes ik zal nemen. Je hebt van dat hele zachte lichtgekleurde metaal, maar natuurlijk ook gehard staal en alles wat er tussen zit.... Verkoopt Philips die boutjes zelf, zodat ik bij hen aan kan kloppen als de tv een keer van de beugel breekt????
Voor de mensen die geen idee hebben hoe dik een M4-boutje is: even dik als een lucifer! 8)7
Ik ben daar echt een beetje teleurgesteld over, dat Philips de klant niet het gevoel geeft van "hij hangt reuze stevig" door een schroefdraad M5 of M6 te gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
SgtStrider schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:04:
[...]

Nog heel even SgtRider, zie ik het op de foto goed dat jij een 100 x 100 mm adapter aan je tv hebt geschroefd? Er hoort eigenlijk een 100 x 200 mm adapter op, maar men heeft het door 2 extra schroefgaten toch mogelijk gemaakt om ook een 100 x 100 te kunnen gebruiken. Maar dan hangt de beugel wel uit het midden, toch????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

rowicom schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:01:
[...]

Nog heel even SgtRider, zie ik het op de foto goed dat jij een 100 x 100 mm adapter aan je tv hebt geschroefd? Er hoort eigenlijk een 100 x 200 mm adapter op, maar men heeft het door 2 extra schroefgaten toch mogelijk gemaakt om ook een 100 x 100 te kunnen gebruiken. Maar dan hangt de beugel wel uit het midden, toch????
Andersom. ik heb een adapterplaat eropzitten met 200x100 op een 100x100 kop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

hij is nu te koop voor 599, gister een folder gezien. dus wees er snel bij mensen
prijstopper.nl

alleen wacht ik nog liever, denk dat deze lieden heeel moeilijk zullen doen bij dode pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SYQ schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:28:
hij is nu te koop voor 599, gister een folder gezien. dus wees er snel bij mensen
prijstopper.nl

alleen wacht ik nog liever, denk dat deze lieden heeel moeilijk zullen doen bij dode pixels
Was vorige week langs geweest, maar hij was al weer uitverkocht nog wel te bestellen, maar ja ik vond dat ik al lang genoeg gewacht had.

p.s. nu een samsung le37r72b gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Vandaag een kleine review op Kieskeurig.nl:
-------------------------------------------------------------------

Review door: Kjas op: 30-03-2007 23:34

Ik heb deze tv 3 dagen geleden gekocht en vandaag weer teruggebracht.
Het uiterlijk en de goede beoordelingen hier op de site tezamen met de specificaties leidden tot leidden tot aankoop van dit scherm.
Na thuiskomst direct geïnstalleerd (2 min. werk).
Tot mijn verbazing was het beeld onduidelijk, alsof je een slechte film van het internet gedownload hebt....
Tevens heeft dit scherm (in mijn geval) erg veel last van ghosting.
Dit alles heeft volgens mij te maken met de electronica in de kast. De tv probeert het signaal te versterken, maar het enige resultaat is een onaanvaardbaar beeld, IMHO. Vooral bij snel bewegende delen in net geen identieke kleur (denk aan huid e.d.) is het effect storend.
Het geluid was daarentegen perfect (voor een LCD).
Het geheel was aangesloten aan Digitenne met goede ontvangst én vergulde kabel.
DVD speler vertoonde eenzelfde effect.
---------------------------------------------------------------------------

Zo zie je maar, niet iedereen is tevreden over deze tv.
Tja, we hebben het fenomeen "onscherp" al meer besproken hier. Met name bij analoge input via de CAI is het beeld soms onacceptabel irritant. De elektronica staat continu te corrigeren en met name in gezichten (huid!) valt dit erg op. Dit verschijnsel staat in schril contrast tot het fraaie plaatje dat deze tv in zijn algemeenheid kan produceren. Voor mezelf heb ik het idee dat Philips wat doorgedraafd heeft op het gebied van "digitale beeldverbeteraars"; hoe meer elektronische fratsen je in het menu aanzet, hoe lelijker het wordt. Zou Philips wel eens met deze kritiek geconfronteerd zijn geweest? Het is ook echt een Philips kenmerk, want als ik in de winkel vergelijk, zie ik het alleen bij de "goedkopere" Philipsen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Zou ik toch terug gaan met dat ding, want ik heb m nu ook een week en tv is echt goed! Heb nog niet eens digitale tv, komt volgende week pas. Bewegende beelden ook prima, dvd's ook!! Niets meer dan lof voor dit bedrag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ik heb hem ook en ik vind hem goed, helemaal voor het geld.
Nou ben ik iemand die totaal geen moeite heeft met een 50Hz CRT scherm, dus ik merk nauwelijks wat van ghosting etc. :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Hangt ook erg sterk af van het aangeboden signaal en de sterkte ervan natuurlijk ;) Wanneer je de mogelijkheid hebt om gebruik te maken van het digitale signaal is dit uiteraard beter en streng geadviseerd! Mijn analoge signaal is echter (overbodige melding) ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Een collega van mij heeft deze lcd, net als ik zelf. Hij heeft digitenne, en ik multikabel (digitaal). Er zit een duidelijk verschil in de kwaliteit daarvan, multikabel heeft een veel sterker signaal, en dat is ook terug te zien aan de kwaliteit. Ik ben dus ook zeer tevreden met deze lcd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 11:12
rowicom schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:58:
[...]

@SgtStrider, logisch dat jij ook kleine schroefjes er op hebt zitten, ze zijn ook net zo dun neem ik aan. Het zijn boutjes overigens. Maar waar het mij om gaat: het klopt dus wel dat het van die hele ielige dingetjes zijn.... Vreemd hoor, dit is maat M4. Een collega van me heeft een 32" Samsung en daar gaan M6 bouten in, die zien er heel wat robuuster uit....
Goed dan hang ik 'm maar met die M4'tjes op, maar zit er dan nog even mee wat voor boutjes ik zal nemen. Je hebt van dat hele zachte lichtgekleurde metaal, maar natuurlijk ook gehard staal en alles wat er tussen zit.... Verkoopt Philips die boutjes zelf, zodat ik bij hen aan kan kloppen als de tv een keer van de beugel breekt????
Voor de mensen die geen idee hebben hoe dik een M4-boutje is: even dik als een lucifer! 8)7
Ik ben daar echt een beetje teleurgesteld over, dat Philips de klant niet het gevoel geeft van "hij hangt reuze stevig" door een schroefdraad M5 of M6 te gebruiken....
De dikte maakt mij niet zo veel uit, wel de lengte... mijn boutjes (naja met kruisschroefkop) zijn simpelweg te kort...

Maar even langs de plaatselijke ijzerboer om iets langere te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-04 13:01
Hallo!

Ik heb een rare situatie. Ik heb onlangs deze mooie LCD tv gekocht bij Mediamarkt. TV doet het prima op de kabel. Nou wil ik hem aansluiten op mijn PC (ik heb er 2). Speciaal een DVI-HDMI kabel gekocht (http://www.mnm-computers....info.php?products_id=6549) en ook een AGP videokaart met DVI (http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=501315). Daarnaast ook mijn oude PC aangesloten met een AGP ATI 9600. Op allebei de PC de laatste drivers geinstalleerd.

Als ik hem op 800x600 zet de resolutie. Geen probleem. Werkt prima. Maar elke resolutie die hoger is (maaktniet uit welke refresh rate) krijg ik stotterig beeld op de LCD met allemaal rode strepen er doorheen en hij verliest elke keer het signaal. Dan zoekt ie weer en laat ie bagger flikkerbeeld zien en dan gaat ie weer zoeken naar signaal.

Wat zou het kunnen zijn?

Verrote kabel?
Of verrote LCD?

Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-04 13:01
Olla!

Nieuwe DVDI-HDMI kabel gekocht en probleem is nu opgelost! Geniet van een 1280x768 resolutie en AVI en DVDS zien er perfect uit! Ben blij met aankoop van deze LCD TV voor maar 700 euro bij Mediamarkt!

Groet,
Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09-2024

boekel

Dusss...

Ik heb 'm ook gekocht bij de Mediamarkt (Alkmaar, 649 euro, in).

Ik zit erover te denken om de 3 of 5 jaar garantie / verzekering te nemen, voor 130 euro is ie 5 jaar verzekerd. Heeft iemand toevallig al eens de kleine lettertjes hierover gelezen en is daar opvallende dingen in tegengekomen...

Verder merk ook ik dat de tuner niet zo'n mooi beeld tevoorschijn kan toveren als m'n vorige (ook philips) ouderwetse analoge breedbeeld tv. Ik heb overal goede kabels liggen met afgeschermde connectors, ik zal nog eens kijken of er wellicht meerdere splitters tussen zitten en eventueel aanpassen.

Het beeld is wel beter dat op m'n mediacenter overigens, maar ik snap niet dat ze niet een even goede tuner als 10 jaar geleden er in kunnen zetten op één of andere manier.

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
boekel schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 01:27:
Ik heb 'm ook gekocht bij de Mediamarkt (Alkmaar, 649 euro, in).

Ik zit erover te denken om de 3 of 5 jaar garantie / verzekering te nemen, voor 130 euro is ie 5 jaar verzekerd. Heeft iemand toevallig al eens de kleine lettertjes hierover gelezen en is daar opvallende dingen in tegengekomen...

Verder merk ook ik dat de tuner niet zo'n mooi beeld tevoorschijn kan toveren als m'n vorige (ook philips) ouderwetse analoge breedbeeld tv. Ik heb overal goede kabels liggen met afgeschermde connectors, ik zal nog eens kijken of er wellicht meerdere splitters tussen zitten en eventueel aanpassen.

Het beeld is wel beter dat op m'n mediacenter overigens, maar ik snap niet dat ze niet een even goede tuner als 10 jaar geleden er in kunnen zetten op één of andere manier.
Kijk eerst eens naar je signaal sterkte van de zenders (knopje linksonder van afstandbediening).Deze is bij mij rond de 93-100 en ik vind het beeld redelijk tot goed.

Heel anders is het met digitale tv ,dvd en Xbox 360.Werkelijk prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09-2024

boekel

Dusss...

Mistral schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:04:
[...]

Kijk eerst eens naar je signaal sterkte van de zenders (knopje linksonder van afstandbediening).Deze is bij mij rond de 93-100 en ik vind het beeld redelijk tot goed.

Heel anders is het met digitale tv ,dvd en Xbox 360.Werkelijk prachtig!
Hmmm ik heb overal 100 bij signaal...

Weet iemand ook hoe je de 'mute' melding uit beeld krijgt trouwens? (zie foto)

Afbeeldingslocatie: http://boekel.nu/foto/07/2007-04huis/IMG_1735.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door boekel op 15-04-2007 09:55 ]

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ik heb nu een dvd speler (HK dvd 27) via de component aansluiting aan de tv hangen, geeft mooi beeld, zolang de dvd speelt, maar als ik een menu in ga, setup, info, whatever, krijg ik de hele tijd wat ruis en valt het beeld weg, dan weer wel beeld, beetje ruis, weg beeld...

Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Misschien wat interessants te melden betreffende de PIP functie op de TV, menigeen weet inmiddels dat dit alleen werkt in de combinatie HDMI 1 - Analoog of HDMI 2 - Analoog. Het werd over het algemeen verondersteld dat het niet mogelijk was om 2 kanalen te kijken zonder computer. Echter doet de Samsung HD360B het perfect over HDMI, en heb ik het korte coax-kabeltje gebruikt van decoder naar TV om toch nog de PIP functie goed te kunnen gebruiken! Misschien bekend, maar erg handig ;) En niet nodig om hele MCE constructies te bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Op het volgende is nog steeds geen antwoord gekomen....

Is het met de 32PF5331 ook mogelijk om gewoon de native resolutie (1366x768) op een PC te draaien (mits de videokaart het ondersteunt natuurlijk).

Dit staat er n.l. in de brochure van philips:

Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten : 640 x 480, 60, 67, 72, 75 Hz, 800 x 600, 56, 60, 72, 75 Hz, 1024 x 768, 60, 70, 75 Hz
Videoformaten : 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh

En ik kan nergens ook maar achterhalen dat het mogelijk is... Of maakt de philips gebruik van upscaling? Ik heb geruchten gelezen dat mensen gewoon via hun PC 1366x768 draaien maar zie dat eigenlijk niet bevestigd en hoe is de kwaliteit bij die PC resolutie?

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 25-04-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Darth Malak schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:42:
Op het volgende is nog steeds geen antwoord gekomen....

Is het met de 32PF5331 ook mogelijk om gewoon de native resolutie (1366x768) op een PC te draaien (mits de videokaart het ondersteunt natuurlijk).

Dit staat er n.l. in de brochure van philips:

Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten : 640 x 480, 60, 67, 72, 75 Hz, 800 x 600, 56, 60, 72, 75 Hz, 1024 x 768, 60, 70, 75 Hz
Videoformaten : 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh

En ik kan nergens ook maar achterhalen dat het mogelijk is... Of maakt de philips gebruik van upscaling? Ik heb geruchten gelezen dat mensen gewoon via hun PC 1366x768 draaien maar zie dat eigenlijk niet bevestigd en hoe is de kwaliteit bij die PC resolutie?
Die resolutie is via DVI-HDMI niet mogelijk, dan krijg je blauw beeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsttu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04 09:40
ik heb de voorganger van deze philips gebruik em nou ook als computer scherm echt prima ding voor maar 590 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bedankt maar ik zou graag willen weten van mensen die deze monitor hebben of ze op 1366x768 kunnen draaien zonder een vorm van up-/downscaling e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:26:
Ik heb nu een dvd speler (HK dvd 27) via de component aansluiting aan de tv hangen, geeft mooi beeld, zolang de dvd speelt, maar als ik een menu in ga, setup, info, whatever, krijg ik de hele tijd wat ruis en valt het beeld weg, dan weer wel beeld, beetje ruis, weg beeld...

Weet iemand waar dit aan kan liggen ?
Dus... als dvd speler progressive uitstuurt is er weinig aan de hand, interlaced wil beeld af en toe wegvallen en dan heel kort beeld te ggeven om weer weg te vallen...
Denk dat menu's ed van dvd speler interlaced worden doorgestuurt aangezien beeld dan ook knudde is...

Maar hoort dit zo, hoort het beeld alleen goed te zijn bij een progressive signaal?

Merk ook dat ik bij een interlaced signaal veel meer helderheid heb, viel me op toen ik een wat donkerdere film aan het kijken was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mooie tv deze Philips,alleen jammer dat je component (xbox 360) en HDMI (dvd speler) handmatig moet selecteren.Of zie ik iets over het hoofd in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
as in, dat ie automagisch op goede kanaal gaat staan als er signaal op komt ?

HDMI weet ik niet, component doet het iig niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Gisteren dit TV'tje besteld.... Ben benieuwd... wordt mijn eerste LCD - TV... als tussenoplossing voor een FULL HD over een aantal jaren. 's kijken of mijn 360 beelden hierop net zo mooi zijn als mijn 24" TFT PC monitor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44
Darth Malak schreef op donderdag 26 april 2007 @ 08:52:
Bedankt maar ik zou graag willen weten van mensen die deze monitor hebben of ze op 1366x768 kunnen draaien zonder een vorm van up-/downscaling e.d.
Ik heb niet dit scherm, maar een ander type van Philips (32fp5411), en daar lukt het mij wel mee. In de manual van de TV staan dezelfde ondersteunde formaten die je eerder postte. Op mijn tv wordt officieel dus ook geen 1366x768 ondersteund, maar het werkt wel.

Ik heb dit werkend gekregen door in Powerstrip een custom resolutie toe te voegen van 1368x768 (staat ergens in het rijtje). Alleen op die manier krijg ik een werkelijk superstrak beeld. Ik denk dat dit hetzelfde werkt op de 5331.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Goedemiddag heren

Ik heb de televisie gekoppeld met dvi naar hdmi naar de philips tv.
Wanneer ik televisie kijk en mijn pc staat tegelijktijd aan dan krijg ik ruis over mijn beeld.
Terwijl wanneer ik bijvoorbeeld het vinkje uitschakel bij "uitbreiden naar deze monitor".
Dan heb ik weer normaal beeld.
Ik vind dat heel maf, want als ik gewoon een avi bestand open en laat hem weergeven op mijn lcd dan heb ik strak beeld. Het is overigens niet bij alle zenders zo. En heb een Ati radeon 9550 GE 256 mb. En kijk op een normale manier tv (geen digitenne etc)

[ Voor 13% gewijzigd door jzoin2 op 28-04-2007 14:17 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste