Kan het nog beter dan de Philips 32PF5331 ?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 10.165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-03 15:28
Hij kost nu 759 bij alternate. Das toch 40 euro goedkoper in een avondje :+

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=EL6P11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:55

vhal

ಠ_ಠ

een klein schopje/vraagje

Ik heb dus genoemde tv icm met een Philips HTS3115 home cinema set.

Deze set is dmv een HDMI kabel aangesloten op de HDMI-1 ingang van de LCD tv. DVDtjes werken prima.
Als ik het goed begrijp, en volgens de gebruiksaanwijzingen, is het mogelijk om het geluid van de LCDTV te laten horen op deze cinemaset (plus bijbehorende speakers). Alleen kan ik dus geen audio-out aansluitingen ontdekken. Moet dit dus via een scart-tul achtige stekker, of zit ik er gigantisch naast?

Wie kan mij helpen,

alvast bedankt :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-03 22:48
Heb eergisteren ook de 32PF5331 gekocht bij de MM in arnhem voor €799,-

Is het bij jullie ook zo dat als je de optie scherpte in het menu --> beeld op 5 heb staan het beeld echt niet om aan te zien is. Wanneer deze op 0 staat is het perfect. Als dit zo is snap ik echt niet waarom deze functie in het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138095

deadsy33 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:38:
Moet dit dus via een scart-tul achtige stekker, of zit ik er gigantisch naast?

Wie kan mij helpen,

alvast bedankt :)
Moet idd via een scart aansluiting. Zie hiervoor eerdere berichten en avforums.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Anoniem: 138095 schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:40:
[...]
Moet idd via een scart aansluiting. Zie hiervoor eerdere berichten en avforums.com
jah, dank je wel,
5 minuten nadat ik mijn post had gepost kwam ik al tot de ontdekking dat het geluid via scart loopt.
Maargoed, iets anders, het valt mij op zodra ik de tv aanzet dat ik wat tikjes hoor uit de tv. Dit is enkel alleen bij het aanzetten. Als deze een tijdje aan heeft gestaan en ik zet hem vervolgens uit dan hoor ik het (in mindere mate) hetzelfde. Nu ik nog binnen de 14 dagen omruilperiode zit, vraag ik me af of dit normaal is. Heeft iemand een idee?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-03 22:48
breeeem schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:00:

Is het bij jullie ook zo dat als je de optie scherpte in het menu --> beeld op 5 heb staan het beeld echt niet om aan te zien is. Wanneer deze op 0 staat is het perfect. Als dit zo is snap ik echt niet waarom deze functie in het scherm zit.
Heeft er iemand antwoord op mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrancar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-12-2024

Arrancar

Logicaan

Even mijn ervaringen met de 5331 posten :):

- De 360 op 720p is echt prachtig, heb geen last van kartels of storingen.

- Analoog ben ik niet helemaal tevreden over, dit vanwege het missen van Pixel Plus. Wat wil je ook voor die prijs.

- PC aansluiten op een 6600GT loopt niet helemaal soepel, op 1 of andere manier is mijn bureaublad zo erg vergroot dat het niet op het beeld past. Ligt vast aan de instellingen, niet aan de tv zelf. (s-video)

- Heb geen last van een tikkend geluid, warmte of dode pixels/ kapotte subpixels.

Al met al ben ik dik tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. Het design is ook strak. Heb hem gekocht bij Alternate voor E730,- (Eigenlijk E759, personeelskorting) en kon hem zo afhalen. Vooralsnog geen echte problemen gehad.

Ik heb de scherpte op 5 staan en het ziet er prima uit. Misschien verkeerde combinatie van contrast, scherpte en helderheid?
Maargoed, iets anders, het valt mij op zodra ik de tv aanzet dat ik wat tikjes hoor uit de tv. Dit is enkel alleen bij het aanzetten. Als deze een tijdje aan heeft gestaan en ik zet hem vervolgens uit dan hoor ik het (in mindere mate) hetzelfde. Nu ik nog binnen de 14 dagen omruilperiode zit, vraag ik me af of dit normaal is. Heeft iemand een idee?
Erg raar, ik heb er iig geen last van :S. Toch maar even ruilen just in case?

De oplossing voor mensen die vragen hebben over audio-out;

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/j/jzzv07.jpg

Uiteraard op out zetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Arrancar op 02-01-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Arrancar

Goh, proficiat met je LCD.
Ik had op dinsdag 02 januari om 09.00 gebeld met Alternate en gereserveerd. Kreeg netjes een reservatienr en hij was op voorraad.
Kom ik smiddags aan, blijkt dat ze er 3 verkocht hadden en ineens geen voorraad meer.
Dus ook geen tv voor mij. Netjes weer gebeld naderhand. Vertelde ze mij dat men niet aan reserveringen deden. Nou vraag ik me af waar dat reserveringsnr dan voor dient?
Werk jij bij Alternate?

PS. Dit is niet om te spammen, ben gewoon benieuwd want van Alternate krijg je geen eerlijk antwoord.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
AUijtdehaag schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:59:
@Arrancar

Goh, proficiat met je LCD.
Ik had op dinsdag 02 januari om 09.00 gebeld met Alternate en gereserveerd. Kreeg netjes een reservatienr en hij was op voorraad.
Kom ik smiddags aan, blijkt dat ze er 3 verkocht hadden en ineens geen voorraad meer.
Dus ook geen tv voor mij. Netjes weer gebeld naderhand. Vertelde ze mij dat men niet aan reserveringen deden. Nou vraag ik me af waar dat reserveringsnr dan voor dient?
Werk jij bij Alternate?

PS. Dit is niet om te spammen, ben gewoon benieuwd want van Alternate krijg je geen eerlijk antwoord.
.

Jeetje, gaat hard! Populair tv-tje dan....
Ben benieuwd of ie bij de MM weer in de aanbieding komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrancar

Arrancar

Logicaan

@AUijtdehaag

Mja eigenlijk hoort het natuurlijk zo niet te gaan, als er een tv bestelt wordt (gereserveerd zeg maar) staat dat ook zo in het systeem. Blijkbaar heeft iemand verkeerd gekeken (gezien de hoeveelheid nieuwe werknemers zal het me niet verbazen) en een gereserveerde verkocht. Ik wordt er ook een beetje ziek van aangezien ik zelf aan de telefoon hang en dus de klanten een product heb beloofd. (Altijd onder voorbehoud blabla). Ik begrijp natuurlijk dat het enorm vervelend is en zal ze eens een schop geven.

Conclusie: er wordt teveel genaabt. Ze zijn hard bezig om dit te verhelpen en het moet dus ook veel minder gaan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Arrancar

Bedankt voor je uitleg en het eerlijke antwoord.
Het is jammer, maar Alternate heeft hierdoor weer een klant minder.
Niet dat dat wat uitmaakt, want het is nog druk genoeg daar.

[ Voor 70% gewijzigd door AUijtdehaag op 04-01-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Bij de Philips Myshop kost deze 799 Euro....

Ik zit nog te twijfelen tussen deze of de Samsung 32S71B.... (goedkoopste prijs 707 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Naar aanleiding van mijn probleem, zie eerdere post, heb ik deze uiteindelijk omgeruild voor een andere philips LCD tv uit een iets duurder segment (32PF7331/12). Ik had deze gekocht bij de mediamarkt, maar aangezien ik deze LCD voor een aanbiedingsprijs had gekocht, én dat deze tv op dat moment niet op voorraad was ("ik heb er 80 verkocht in 1 week"...verkoperspraat..) kwam ik tot de beslissing om toch even naar een andere model te kijken. Ik was toch niet helemaal tevreden met het apparaat (lees: analoog beeld viel tegen, de rest was prima in orde). Omdat ik regelmatig doemverhalen hoor over UPC digital heb ik dus gekozen voor de 7331/12 aangezien deze dus beschikt over pixelplus wat in mijn ogen de beeldkwaliteit verbeterd. Verder had deze wat meer toeters en bellen. Maargoed, voor het geld is de 5331 een prima tv. Genoeg aansluitmogelijkheden, prima beeld (dvd) en zat mogelijkheden.

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 05-01-2007 16:03 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195103

Lo Guys ik heb nu UPC digital in huis en die lul verhalen zijn larie koek! Het is absoluut niet slecht!
Het ligt er gewoon aan hoe een TV zender zijn beeld (kwaliteit) aanleverd aan UPC. Als iets door een TV zender in HD word uitgezonden is het beeld wat ik van UPC krijg echt uitmuntend de kleuren springen uit het beeld erg mooi! Film1 is echt te gek!!! Alle Discovery channels erg mooi! SBS6 is slecht daarin tegen maar hey je kan niet alles hebben ;) Geluid van Digital is echt heerlijk! ook de radio kanalen zijn nu ineens makkelijk te vinden geen gekloot met je Tuner! En geef toe het kost geen drol! Wij krijgen hier het 1e jaar gratis dus ik ga er even van genieten.. Film 1 moet wel ff opzeggen binnen 30 dagen :P Als je dus dit scherm hebt is digitaal TV een aanrader! Ik kan niet w8ten op HDtv :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 195103 op 05-01-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:31
Iemand al ervaring met de Philips 32PF5331 onder Windows Vista Mediacenter. Ik heb gisteren deze Philips 32PF5331 gekocht voor 738 euro, maar als ik hem op mijn pc aansluit en doe klonen, dan is het beeld veel groter, mijn werkbalk is bijna niet meer zichtbaar. Het kan zijn doordat de mijn drivers (Geforce 7800) nog niet i orde zijn, of mis ik nog een instelling van de tv ?

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Arrancar schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:47:
Even mijn ervaringen met de 5331 posten :):

- PC aansluiten op een 6600GT loopt niet helemaal soepel, op 1 of andere manier is mijn bureaublad zo erg vergroot dat het niet op het beeld past. Ligt vast aan de instellingen, niet aan de tv zelf. (s-video)
Echt, serieus, waarom gebruiken mensen nog s-video om hun lcd tv aan te sluiten 8)7 :X . Knal gewoon de input in de DVI/HDMI of VGA aansluiting :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 11:04

SgtStrider

Fractal Switchover!

Barfman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:26:
Iemand al ervaring met de Philips 32PF5331 onder Windows Vista Mediacenter. Ik heb gisteren deze Philips 32PF5331 gekocht voor 738 euro, maar als ik hem op mijn pc aansluit en doe klonen, dan is het beeld veel groter, mijn werkbalk is bijna niet meer zichtbaar. Het kan zijn doordat de mijn drivers (Geforce 7800) nog niet i orde zijn, of mis ik nog een instelling van de tv ?
Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag voor die prijs? Hij is nu 750 euro bij MM Den Haag.

EDIT; Klonen is trouwens vrij "vreemd". Ik weet niet wat je wil bereiken... je desktop draait niet eens op native resolutie waarschijnlijk 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door SgtStrider op 07-01-2007 00:10 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
SgtStrider schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:42:
[...]

Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag voor die prijs? Hij is nu 750 euro bij MM Den Haag.

EDIT; Klonen is trouwens vrij "vreemd". Ik weet niet wat je wil bereiken... je desktop draait niet eens op native resolutie waarschijnlijk 8)7
Ik heb hem bij de lokale videoboer gekocht, en kreeg een kleine korting omdat ik er vaker spullen koop. Klonen, tja heb er nog niet veel kaas van gegeten. Zou niet weten wat ik het beste kan doen, het liefst mijn LCD monitor en LCD apart geconfigureerd, maar krijg dat niet voor elkaar. Wat is volgens jou de beste manier om optimaal beeld te krijgen op mijn LCD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Barfman schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:24:
[...]

Ik heb hem bij de lokale videoboer gekocht, en kreeg een kleine korting omdat ik er vaker spullen koop. Klonen, tja heb er nog niet veel kaas van gegeten. Zou niet weten wat ik het beste kan doen, het liefst mijn LCD monitor en LCD apart geconfigureerd, maar krijg dat niet voor elkaar. Wat is volgens jou de beste manier om optimaal beeld te krijgen op mijn LCD TV.
Extended desktop selecteren wanneer je 5331 aangesloten is :) Dus rechtermuisknop op desktop -> properties -> settings -> en dan de monitor met cijfer 2 selecteren, en "Extend my desktop to this monitor aanvinken". Uiteraard niet vergeten de resolutie van 2 op 1366 x 768 te zetten :)

Ben trouwens ook van plan dit scherm te halen, maar heb geen zin om naar Den Haag af te reizen (woon zelf in Zoetermeer), dus ik ga even kijken of de laagste prijsgarantie nog effect heeft :)

Scherm ga ik trouwens gebruiken voor de Samsung 360, mijn Shuttle MCE (met HDMI kaart), en mijn Harman Kardon HS100. Moet alleen nog kijken waar fatsoenlijke HDMI kabels te krijgen zijn voor een redelijke prijs :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

deadsy33 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:02:
Naar aanleiding van mijn probleem, zie eerdere post, heb ik deze uiteindelijk omgeruild voor een andere philips LCD tv uit een iets duurder segment (32PF7331/12). Ik had deze gekocht bij de mediamarkt, maar aangezien ik deze LCD voor een aanbiedingsprijs had gekocht, én dat deze tv op dat moment niet op voorraad was ("ik heb er 80 verkocht in 1 week"...verkoperspraat..) kwam ik tot de beslissing om toch even naar een andere model te kijken. Ik was toch niet helemaal tevreden met het apparaat (lees: analoog beeld viel tegen, de rest was prima in orde). Omdat ik regelmatig doemverhalen hoor over UPC digital heb ik dus gekozen voor de 7331/12 aangezien deze dus beschikt over pixelplus wat in mijn ogen de beeldkwaliteit verbeterd. Verder had deze wat meer toeters en bellen. Maargoed, voor het geld is de 5331 een prima tv. Genoeg aansluitmogelijkheden, prima beeld (dvd) en zat mogelijkheden.
Is deze goed op de pc aan te sluiten en met 1:1 pixelmapping aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
SgtStrider schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:06:
Extended desktop selecteren wanneer je 5331 aangesloten is :) Dus rechtermuisknop op desktop -> properties -> settings -> en dan de monitor met cijfer 2 selecteren, en "Extend my desktop to this monitor aanvinken". Uiteraard niet vergeten de resolutie van 2 op 1366 x 768 te zetten :)

Ben trouwens ook van plan dit scherm te halen, maar heb geen zin om naar Den Haag af te reizen (woon zelf in Zoetermeer), dus ik ga even kijken of de laagste prijsgarantie nog effect heeft :)

Scherm ga ik trouwens gebruiken voor de Samsung 360, mijn Shuttle MCE (met HDMI kaart), en mijn Harman Kardon HS100. Moet alleen nog kijken waar fatsoenlijke HDMI kabels te krijgen zijn voor een redelijke prijs :)
Bedankt voor je antwoord, ik krijg alleen niet mijn resolutie van 2 op 1366 x 768, heb alleen de optie 1360 x 768. Zie ook nergens waar ik dit handmatig kan veranderen, en zal waarschijnlijk te maken hebben met de brakke nvidia drivers voor Windows Vista.

Verders is de Philips 32PF5331 een plaatje, het zappen gaat veel sneller dan mijn vorige LCD (minder dan een sec), en het beeld is analoog superscherp. Het menu is zeer simpel en duidelijk, en de Active Control werkt zeer goed en snel. Ik ben heel erg blij met dit scherm, alleen nu nog even goed configureren voor Windows Vista MCE.

Kabels kan je bestellen bij http://www.allekabels.nl/ goedkoop en goed en een snelle verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Trouwens, ik lees net in de online handleiding (pagina 15) dat de TV (maar) PC resoluties ondersteunt tot 1024x768? Maar de volgende pagina zegt dat je ook naar HD mode kan switchen waar je kunt kiezen tussen 480p 576p 720p en 1080i. Wordt er scaling toegepast in HD mode?

edit; weet iemand trouwens wat de optimale versterkingswaarde bedraagt voor TV's? Of tussen welke grenzen ligt deze?

[ Voor 18% gewijzigd door SgtStrider op 08-01-2007 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188497

Ik heb 3 weken geleden mijn tv ter reparatie aangemeld bij ESK. (Philips service)

Hij kraakte bij het aan en uit zetten, en het beeld analoog was erg slecht... ook kreeg ik kartels via DVI naar HDMI (soort schaduw effect)...

De monteur aan huis gaf aan dat de software erg oud was in de TV, en dat hij de tv zou meenemen, zo zonder bescherming in z'n bus.. ik heb er zelf maar even een stuk karton om heen gedaan tegen schade (erg slordig van esk dat ze er niets tussen doen).

Ik krijg hem deze week waarschijnlijk wel weer binnen, dan laat ik jullie weten of het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Anoniem: 188497 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:26:
Ik heb 3 weken geleden mijn tv ter reparatie aangemeld bij ESK. (Philips service)

Hij kraakte bij het aan en uit zetten, en het beeld analoog was erg slecht... ook kreeg ik kartels via DVI naar HDMI (soort schaduw effect)...

De monteur aan huis gaf aan dat de software erg oud was in de TV, en dat hij de tv zou meenemen, zo zonder bescherming in z'n bus.. ik heb er zelf maar even een stuk karton om heen gedaan tegen schade (erg slordig van esk dat ze er niets tussen doen).

Ik krijg hem deze week waarschijnlijk wel weer binnen, dan laat ik jullie weten of het opgelost is.
Ook foto's van de staat vooraf gemaakt....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrancar

Arrancar

Logicaan

Hmm analoog is bij mij ook zeer slecht. Jammer dat je zelf de firmware niet kan upgraden. Toch maar een belletje doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

Ik heb gisteren mijn 32PF5331 met een DVI->HDMI kabel aangesloten. Ik draai de laatste catalist drivers op een X300 (PCI-e). Ik heb verschillende resoluties geprobeerd en er
vallen mij verschillende dingen op. 1024x768 (Maximale PC res volgens de manual) wordt haarscherp, maar 4:3 weer gegeven (ipv breedbeeld, je zit dan dus met zwarte banden links en rechts). 1360x768 is simpelweg niet om aan te zien, lijkt wel of er steeds twee horizontale lijnen met elkaar worden verwisseld. Letters zien er daardoor heel vreemd uit. Daarnaast vult deze resolutie niet het gehele LCD scherm (wat je met directe digitale aansturing wel zou verwachten). Er blijft rondom een rand van zo'n 1 cm ongebruikt. Vervolgens met PowerStrip de resolutie 1366x768 (LCD-tv) getest maar er is dan geen verschil te ontdekken met de standard driver resolutie van 1360x768. Het lijkt haast wel alsof het beeld analoog wordt aangestuurd (ook al is het via HDMI). Is er iemand die enige idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen. Of kan deze TV gewoon niet native worden aangestuurd?

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Anoniem: 159816 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:10:
[...]
Is deze goed op de pc aan te sluiten en met 1:1 pixelmapping aan te sturen?
je kan hem aansluiten via een HDMI < - > DVI verloopstekker. De tv heeft dus geen directe VGA/DVI connector. Ik kan je nog geen antwoord geven over de 1:1 pixelmapping, aangezien ik (nog) geen verloopplug heb. Ik weet dus niet wat deze monitor doet met rare resoluties. De native resoluties van de 7331 zijn in ieder geval:
640 x 480, 60, 67, 72, 75 Hz,
800 x 600, 56, 60, 72, 75 Hz,
1024 x 768, 60, 70, 75 Hz

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

deadsy33 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:44:
[...]

je kan hem aansluiten via een HDMI < - > DVI verloopstekker. De tv heeft dus geen directe VGA/DVI connector. Ik kan je nog geen antwoord geven over de 1:1 pixelmapping, aangezien ik (nog) geen verloopplug heb. Ik weet dus niet wat deze monitor doet met rare resoluties. De native resoluties van de 7331 zijn in ieder geval:
640 x 480, 60, 67, 72, 75 Hz,
800 x 600, 56, 60, 72, 75 Hz,
1024 x 768, 60, 70, 75 Hz
De native resolutie van zowel de 7331 als de 5331 is 1366 x 768!
Waar jij het hier boven over hebt dat zijn de supported PC resolutions. Wat daarbij meteen opvalt is dat de supported resolutions allemaal 4:3 zijn terwijl deze TV's 16:9 schermen hebben. Het is dus zelfs zo dat als je een v/d supported resolutions aanbied, je een 4:3 beeld krijgt met "zwarte" randen links en rechts.

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204223

Ik heb ook een 32pf5331, prima toestel vooral DVD via component.
In het menu staat een functie NR (noise reduction). Als ik deze functie uit zet, het menu verlaat en de TV uitzet wordt dit in met menu niet vast gehouden. Zet ik de TV later weer aan, dan staat ook NR weer aan. herkend iemand dit? Bij Philips kon men mij tot nu toe ook niet verder helpen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anoniem: 204223 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:56:
Ik heb ook een 32pf5331, prima toestel vooral DVD via component.
In het menu staat een functie NR (noise reduction). Als ik deze functie uit zet, het menu verlaat en de TV uitzet wordt dit in met menu niet vast gehouden. Zet ik de TV later weer aan, dan staat ook NR weer aan. herkend iemand dit? Bij Philips kon men mij tot nu toe ook niet verder helpen .
Ik heb het even getest voor je, maar hier blijft die uit staan indien ik het verander en de tv restart zeg maar.

Even een ander vraagje:

Is er voor deze 32PF5331 ook een service menu, en is daar ook de code voor bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204223

Bedank voor je antwoord, toch maar weer bellen met Philips.
Sorry, ik kan je geen antwoord geven op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TV is weer terug, analoog signaal is vebeterd, kraken van mijn kast bij aan en uit zetten is nog niet verholpen (hebben meer mensen hier last van).

Ik ga straks mijn MSI HDMI kaart even proberen, er zit trouwens (als er HD signaal aanwezig is) in het menu keuze voor HD of PC!!!, waar precies weer ik zo niet want ik zit op me werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
En? is het gelukt met het HD signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120348

breeeem schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:00:

Ik heb soort gelijke ervaring als ik de scherpte boven de 5 zet dan ziet het er heel raar uit. Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar het lijkt een beetje op als iem. bv een streepjes hemd aan heeft dan krijg je van glimmende lijntjes (dit heeft een naam maar ik kan er even niet op komen) het gaat als het ware bewegen. Dit doet zich dan ook voor bij bv. iemand zijn haar, daar krijg je dan ook van die glimmende laagje in. Als ik hem op scherpte 3of 4 zet is het ok maar ik blijf het raar vinden dat je niet hoger kan op een schaal tot 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

ik zag bij de it's een philips 28 euh nogwat nogwat van 70cm 100hz breedbeeld voor 380E :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:51:
ik zag bij de it's een philips 28 euh nogwat nogwat van 70cm 100hz breedbeeld voor 380E :)
Ja en? dat is een std breedbeeld met beeldbuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AUijtdehaag schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:59:
En? is het gelukt met het HD signaal?
Ja werkt perfect... als de tv HD signaal (van de computer bijv) binnen krijgt word het std menu veranderd en is er een optie HD en PC, selecteer PC en het beeld is superfijn...

Ism met optische verbinding met mijn dolby surround set is het echt net een thuis biosscoopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:57
Is er iemand die weet hoe je in het servicemenu kunt komen? Voor bepaalde types LCD van Philips is dit 062596 gevolgd door de toets i van info, maar aangezien mijn 32PF7331 geen i-toets heeft gaat dit niet lukken.
Is het enige verschil tussen de 5331 en de 7331 de "pixel plus" op laatstegenoemde?

Update 24-1-07: de i-toets zit wel degelijk op de AB, maar de code werkt niet. Ik kom niet in het servicemenu. Iemand die nog wat anders weet?

[ Voor 19% gewijzigd door rowicom op 24-01-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 11:29

MethinX

't is wat!

Voor mensen die net als ik zitten te twijfelen over deze tv, a.s. maandag (22-1) is hij bij alle mediamarkten ipv 899 euro nu 755,43 euro (in verband met de 19% btw actie)!! :9

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Is er iemand die precies weet hoe dat Delta Volume werkt van de Philips 32PF5331, ik heb wat zitten te spelen met de instellingen, maar als ik overschakel naar een zender die veel harder klinkt (reclame), dan merk ik weinig van die functie.

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 21-01-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-03-2023

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

TV Philips :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Lijkt me wel als ik het in dit topic post :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
MethinX schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:16:
Voor mensen die net als ik zitten te twijfelen over deze tv, a.s. maandag (22-1) is hij bij alle mediamarkten ipv 899 euro nu 755,43 euro (in verband met de 19% btw actie)!! :9
Ik zag dat deze TV (zaterdag) 799 was bij de Mediamarkt (Groningen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

_Richie_ schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:13:
[...]

Ik zag dat deze TV (zaterdag) 799 was bij de Mediamarkt (Groningen)...
Bedankt voor de tip! Dat is dan nog maar 671,40 euro zonder btw! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205711

Philips 32PF5331 of Samsung LE32S71B

kan op beide een stereo, dvd-rec/HD en een digitaal ontvanger erop?

weet dat Samsung 2 scarts en een audio uitgang heeft en de Philips alleen 2 scarts.
Alleen de Philips heeft volgens de specificaties ook nog beeldaanpassings mogelijkheden.
De contrast verhouding is bij de Samsung wel weer hoger dan die bij de Philips.

Iemand idee bij welke het beeld beduidend beter is??

verder vind ik overigens de samsung meer uitstraling hebben, mja dat is persoonlijke smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik ga 'm vanavond ook maar halen :) Na lang twijfelen eindelijk de knoop doorgehakt. Enige probleem vind ik de vrij korte fabrieksgarantie (1 jaar), ten opzichte van bijvoorbeeld Sharp met 3 jaar fabrieksgarantie. Maargoed; ik ga hem uitgebreid testen! Heb trouwens de 32PF5331/12 gereserveerd, dit is volgens de verkoper de laatste revisie welke vorige week binnengekomen waren. Nou kan dat wel kloppen want de meeste mensen die ik ken hebben de 32PF5331/10. Vraag me af of er nog werkelijk verbeteringen aanwezig zijn, maar we zullen zien :) Uiteindelijk is het de bedoeling om via HDMI mijn MCE en decoder aan te sluiten, en via component mijn Harman Kardon HS100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Ik heb hem net opgehaald, mooie tv. Het analoge signaal is niet geweldig, maarja dat had ik ook niet verwacht. Nu wil ik het signaal bekijken van mijn dvd speler via component, maar ik krijg geen beeld.. :? Hij moet op EXT4 komen, maar hij komt nergens. SCART lukt wel. Iemand een idee wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101101

MethinX schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:56:
Ik heb hem net opgehaald, mooie tv. Het analoge signaal is niet geweldig, maarja dat had ik ook niet verwacht. Nu wil ik het signaal bekijken van mijn dvd speler via component, maar ik krijg geen beeld.. :? Hij moet op EXT4 komen, maar hij komt nergens. SCART lukt wel. Iemand een idee wat er mis kan zijn?
Bij mij moest in de DVD speler expliciet worden ingesteld dat er progressive beelden over component gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Anoniem: 101101 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:50:
[...]

Bij mij moest in de DVD speler expliciet worden ingesteld dat er progressive beelden over component gingen.
Ik moet idd ook iets instellen in mijn dvd speler! Had verwacht dat het automatisch ging :P

Ik heb nu eerst via scart aangesloten en dan in de dvd speler het output signaal op YUV gezet. Als ik dan de tv switch naar EXT4 dan heb ik wel beeld via component, maar als ik de dvd speler uit heb gehad dan is hij die instelling weer vergeten... en dan komt hij weer alleen op scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Zit een beetje te hannesen met de beeldverhouding op m'n 7331. Stel de vraag even hier, want behalve dat de 7331 pixel plus heeft, denk ik dat het menu en de overeenkomstige instellingen nagenoeg identiek zijn.
Ik snap het "breedbeeldbeleid" van deze Philips uberhaupt niet zo. Ik zet de instelling op "breedbeeld" en zie dan dat ie bij bijvoorbeeld het NOS Journaal naar "filmformaat 16:9" springt. En ik weet niet of 't aan mij ligt, maar dan krijgt de nieuwslezer zo'n lang gezicht, verticale uitrekking dus. Nogmaals, zo komt dat bij mij over, ervaren jullie dat ook zo?

Een tweede vraag: waarom zit er geen "auto mode" bij die beeldinstellingen? Duurdere Phlilipsen hebben dat wel zie ik in de betreffende handleidingen.

Derde vraag: wat doet active control nou precies? Volgens mij is die niet verantwoordelijk voor de breedbeeldinstellingen, maar meer voor verbeterd contrast en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04 10:36
Ik ben van plan een LCD TV te kopen en mijn oog is gevallen op de 32PF5331, ik ben relatief nieuw in de LCD wereld maar heb er al wel veel over gelezen. Toch rusten mij nog de volgende vragen:

Het is mogelijk om vanaf bijvoorbeeld een dvd speler of een digitaal TV kastje het beeld en geluid te slitsen om het geluid via een hifi set te laten gaan. Maar ergens heb ik gelezen dat er een vertraging in het beeld zit waardoor het geluid eerder overkomt en het dus niet synchroom loopt. Klopt dit?

Daarnaast zie ik dat er geen audio uit op zit. Wil dat dus zeggen dat wanneer ik kijk vanaf analoge kabel (dus rechtstreeks de coax kabel in de TV) niet het geluid via mijn hifi set kan laten lopen. Klopt dit? Hoe is dit eventueel goed op te lossen?

Als laatste vroeg ik mij af hoe het zit met dode pixels. Kan dit voorkomen op een LCD en geeft Philips hier garantie op? Iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

writer schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:33:
Het is mogelijk om vanaf bijvoorbeeld een dvd speler of een digitaal TV kastje het beeld en geluid te slitsen om het geluid via een hifi set te laten gaan. Maar ergens heb ik gelezen dat er een vertraging in het beeld zit waardoor het geluid eerder overkomt en het dus niet synchroom loopt. Klopt dit?
Ik heb maar 1 iemand zien klagen. Ik krijg hem binnenkort ook en zal er op letten ;)
Daarnaast zie ik dat er geen audio uit op zit. Wil dat dus zeggen dat wanneer ik kijk vanaf analoge kabel (dus rechtstreeks de coax kabel in de TV) niet het geluid via mijn hifi set kan laten lopen. Klopt dit? Hoe is dit eventueel goed op te lossen?
Is vrij simpel op te lossen; een SCART-verloopblokje naar geel-wit-rood tulpjes. Deze dan op OUT zetten en je kan hem aansluiten op je Home cinema set :)
Als laatste vroeg ik mij af hoe het zit met dode pixels. Kan dit voorkomen op een LCD en geeft Philips hier garantie op? Iemand hier ervaringen mee?
Volgens de norm is het iets van 7 dode pixels (correct me if I'm wrong); dan kan het model worden vervangen. Echter nog geen mensen met dode pixels gehoord, maar kan uiteraard wel gebeuren! (blijft LCD ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Bij Philips hebben ze een zero-pixel-defect tolerance, dat wil zeggen dat je de eerste drie jaar je toestel kan omruilen indien je een dode pixel hebt. Ik heb het zelf ondervonden bij mijn vorige Philips toestel, kreeg na 9 maanden 1 dode pixel, en mocht na controle hem omruilen. Bij mij weten is Philips dan ook de enige die zo'n goede garantie geeft op dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Barfman schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:54:
Bij Philips hebben ze een zero-pixel-defect tolerance, dat wil zeggen dat je de eerste drie jaar je toestel kan omruilen indien je een dode pixel hebt. Ik heb het zelf ondervonden bij mijn vorige Philips toestel, kreeg na 9 maanden 1 dode pixel, en mocht na controle hem omruilen. Bij mij weten is Philips dan ook de enige die zo'n goede garantie geeft op dode pixels.
Dat is dan zeker een reden tot aanschaf! Maar de fabrieksgarantie van het toestel is toch maar 1 jaar?

edit; heb hem trouwens gekocht tijdens de BTW actie van MM :) Alleen was hij niet op voorraad dus moet ik wachten tot hij weer op voorraad is :(

[ Voor 11% gewijzigd door SgtStrider op 27-01-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95032

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen die Toshiba 32 WL 66 en de Philips 5331 Iemand uit het toshiba kamp die de TV's al heeft kunnen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Heren bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad ook maar 1 reactie gelezen over een vertraging in het geluid (op kieskeurig volgens mij) Kan iemand die het toestel reeds in bezit heeft hier duidelijk over verschaffen?

Ook ben ik ben blij te horen dat het geluid met een scart blok op de scart ingang ook tevens kan figureren als een audio uit gang. Is het zo dat het volume dan wordt bepaald door middel van de volume knop of is het echt een 'audio-out' ?

Ik zal binnenkort even een belletje of een mailtje richting Philips doen om te vragen hoe het zit met de pixel garantie. Zal het dan wel even posten hier!

Omdat ik de LCD aan de muur wil hangen ben ik daar even voor naar op zoek gegaan. Vogel blijkt al beugels te hebben vanaf een eurotje of 30! Doe er je voordeel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206705

writer schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:39:
Ook ben ik ben blij te horen dat het geluid met een scart blok op de scart ingang ook tevens kan figureren als een audio uit gang. Is het zo dat het volume dan wordt bepaald door middel van de volume knop of is het echt een 'audio-out' ?
Het volume is niet te regelen via de volumeknop van de tv.. een echte 'audio-out' dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Ik heb bericht terug van Philips, Philips blijkt geen zero bright pixel warranty te hebben

Begin mail terug:

U heeft ons gevraagd hoe het zit met de garantie van de pixeltolerantie.

Wij kunnen u het volgende meedelen over hoeveel pixels donker en lichte pixel u mag hebben voor dat het in garantieperiode valt.tevens kunnen wij u op de hoogte brengen dat u televisie voldoet aan de norm specificaties. Philips spant zich voortdurend in om zijn klanten te voorzien van de beste producten en best mogelijke dienstverlening, maar realiseert zich ook dat er altijd ruimte is voor verbeteringen. Uw reactie stellen wij daarom zeer op prijs.

Knip: aantal tabellen

LCD-TV's 32" Max. Bright dots allowed: 0, Max. dark dots allowed: 3

Knip: aantal tabellen

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Einde mail.

Maximaal 3 donkere pixels dus. Lijkt erop dat ik de TV moet kopen bij een winkel die zelf zero bright pixel warranty geeft...

En mijn andere vraag, iemand ervaring met het wel of geen vertraging hebben in het geluid (zie boven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Dit las ik op Kieskeurig.nl:
van Kieskeurig.nl
TV Gebruiker: Racefan. Bij mij lopen geluid en beeld perfect gelijk. Of het nu een filmpje van de PC is (via HDMI), een gewoon TV programma of een HD-film die ik via m'n X-Box afspeel (yep, ik heb de X-Box 360 HD DVD-speler in de US gekocht. Ongelooflijk wat een extra dimensie een film daarmee kijgt! Griezelig echt!). Geluid op je TV-kanalen moet altijd synchroon lopen (als dat niet zo is, zou ik de TV gewoon omruilen). Asynchroon geluid op DVD's kan ontstaan door een slechte kwaliteit kabel of de DVD speler zelf (ff checken op oude TV). Ook zijn sommige DVD's gewoon slecht en loopt het geluid asynchroon in welke speler je hem ook afspeelt. (26-01-2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Wat ik ook op Kieskeurig.nl las:
------------------------
jamm: Ik heb sinds een week deze philips LCD in bezit en heb het volgende probleem .Als bijv een presentator in beeld staat en deze beweegt zijn hoofd wordt zijn hoofd heel even onscherp en daarna weer scherp en zo gaat dit constant door. Is dit het bekende naijlen effect of is er iets mis met de compressie. Ook als iemand een sreepjesjas aan "inteferreerd" het beeld op het jasje constant. Het lijkt wel of de compressie niet overweg kan met moeilijke beelden met veel lijntjes en details. Zit erover te denken de TV om te ruilen
-------------------------
En zo ervaar ik dit ook met mijn 32pf7331. Nieuwslezers op bijvoorbeeld de publieke omroep hebben als ze close-up in beeld komen vaak onscherpe plekken in hun gezicht. Dat zijn dan plekken die continu bijgeregeld worden door de elektronica, althans zo beschrijf ik het als leek.
Heb 'm analoog aangesloten op Casema. Meer ervaringen in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Het antwoord staat er al onder :)
Ron_23: @jamm: dit scherp/onscherp-verhaal had ik ook toen ik de tv gewoon op de CAI had aangesloten (coax, analoog). Toen ik 'm daarna op digitale tv van Casema en nog weer later op een schotel aansloot, was hiervan niets meer te merken, TV kijken op DVD-kwaliteit werd het. 't Is toch echt een relatief zwak signaal wat jij dan hebt. (30-01-2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207194

Ik heb de pf5331 vorige week gekocht. Die onscherpe plekken had ik ook. Heb vandaag de scherpte van het beeld op 2 gezet, stond hoger op 6 of 7. Heb digitale tv van upc. Nu heb ik er geen last meer van.
Verder is het een goede tv. geluid is goed. Laptop aangesloten via dvi / hdmi kabel krijg superstrak beeld op resolutie van 1024 x 768. Wel in het pc menu van de tv de resolutie niet op native zetten maar op volledig scherm. Anders krijg je zwarte balken aan weerskanten. 1280 x 768 heb ik nog niet geprobeerd moet ook werken, wordt er gezegd. Gamen via xbox1 met component geeft ook een super beeld. Een goede tv voor een leuk prijsje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

rowicom schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:03:
. Nieuwslezers op bijvoorbeeld de publieke omroep hebben als ze close-up in beeld komen vaak onscherpe plekken in hun gezicht. Dat zijn dan plekken die continu bijgeregeld worden door de elektronica, althans zo beschrijf ik het als leek.
Volgens mij komt dit door de optie "scherpte". Het lijkt erop dat hij bij een beweging niet snel genoeg is om het scherpte filter toe te passen. Dit probleem zie ik alleen bij scherpte 6 a 7 en hoger. Heb nu gewoon scherpte op 0 gezet, nergens last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
writer schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:39:
Heren bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad ook maar 1 reactie gelezen over een vertraging in het geluid (op kieskeurig volgens mij) Kan iemand die het toestel reeds in bezit heeft hier duidelijk over verschaffen?

knip
Niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ writer:

Bij normaal TV-gebruik is er géén probleem qua vertraging met geluid.

Alleen wanneer ik digitaal kijk (via EXT2), en tevens het geluid laat lopen via de home-cinema-set (Audio-out op EXT1), dan loopt het geluid zo'n 3 seconden voor op het beeld... nog eens naar kijken waarom dat is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
MethinX schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:06:
[...]

Volgens mij komt dit door de optie "scherpte". Het lijkt erop dat hij bij een beweging niet snel genoeg is om het scherpte filter toe te passen. Dit probleem zie ik alleen bij scherpte 6 a 7 en hoger. Heb nu gewoon scherpte op 0 gezet, nergens last meer van :)
Heb daar inderdaad ook mee zitten spelen, maar op stand 0 doet ie het eigenlijk nog steeds. Toch raar? Dat ie bij een beweging niet snel genoeg is om het filter toe te passen? Vandaag nog even in de winkel gekeken en ja, alleen de Philipsen doen dit, zowel de 5331 als de 7331.... Baal er wel een beetje van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
rowicom schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:37:
[...]

Heb daar inderdaad ook mee zitten spelen, maar op stand 0 doet ie het eigenlijk nog steeds. Toch raar? Dat ie bij een beweging niet snel genoeg is om het filter toe te passen? Vandaag nog even in de winkel gekeken en ja, alleen de Philipsen doen dit, zowel de 5331 als de 7331.... Baal er wel een beetje van....
Ik denk dat het verschilt per revisie, want mijn tv heeft totaal geen last daarvan, ook als ik hem op 7 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207316

Geef mij maar een SAMSUNG.....super mooi en ook nog goed.
Lees maar eens de reacties bij kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Anoniem: 206705 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:05:
@ writer:

Bij normaal TV-gebruik is er géén probleem qua vertraging met geluid.

Alleen wanneer ik digitaal kijk (via EXT2), en tevens het geluid laat lopen via de home-cinema-set (Audio-out op EXT1), dan loopt het geluid zo'n 3 seconden voor op het beeld... nog eens naar kijken waarom dat is :+
3 seconden??? Dat lijkt me wel erg veel..

Maar lijkt me beste irritant als er een kleine vertraging in zit. Is het erg storend? Zal binnenkort eens een keer in een winkel luisteren.

Is het probleem niet verholpen als je de scart gebruikt van de TV als audio uit?
Of opgelost als het audio signaal direct vanaf de dvd speler naar de hifi set gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

writer schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:36:
[...]

3 seconden??? Dat lijkt me wel erg veel..

Maar lijkt me beste irritant als er een kleine vertraging in zit. Is het erg storend? Zal binnenkort eens een keer in een winkel luisteren.

Is het probleem niet verholpen als je de scart gebruikt van de TV als audio uit?
Of opgelost als het audio signaal direct vanaf de dvd speler naar de hifi set gaat?
Die 3 seconden is dus alleen op die manier als ik het hierboven beschreef..

Als ik gewoon analoog tv kijk met de audio over de home-cinema-set, dan is er géén vertraging.. alleen dus via digitaal
Verder gebruik ik de scart van de TV als audio-uit, de digitale ontvanger heeft maar 1 uitgang... moet er eens de tijd voor nemen om het probleempje op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anoniem: 207316 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:23:
Je zit in het verkeerde topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Barfman schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:14:
[...]

Ik denk dat het verschilt per revisie, want mijn tv heeft totaal geen last daarvan, ook als ik hem op 7 zet.
Welke revisie heb jij dan, Barfman? En wat is je input? Analoog of digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
rowicom schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:19:
[...]

Welke revisie heb jij dan, Barfman? En wat is je input? Analoog of digitaal?
Ik heb revisie 12, de laatste. Ik heb digitaal maar heb er met analoog ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 207316 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:23:
Hetzelfde kun je over de Philips zeggen :O

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Barfman schreef op zondag 04 februari 2007 @ 02:16:
[...]

Ik heb revisie 12, de laatste. Ik heb digitaal maar heb er met analoog ook geen last van.
Ik heb ook revisie 12, maar heb het probleem dus wel...

Jij hebt er echt geen last van op de hoogste scherpte? Ook niet als je naar het nieuws kijkt (daar irriteert het mij het meest)? Ik heb overigens analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
MethinX schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:38:
[...]

Jij hebt er echt geen last van op de hoogste scherpte? Ook niet als je naar het nieuws kijkt (daar irriteert het mij het meest)? Ik heb overigens analoog.
Nope, heb er echt geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
MethinX schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:38:
[...]

Troost je MethinX, ik heb ook revisie 12 en heb er ook last van. Heb 'm sinds vandaag digitaal aangesloten op de schotel, maar probleem blijft. Vreemd is dat 't niet bij elke uitzending is, maar inderdaad, bij nieuwslezers op de publieke omroep is het vaak wel goed zichtbaar. 't Probleem vermindert iets als je de scherpte op 0 zet, maar dan heb je weer geen mooie contouren. Helemaal weg krijg je het nooit. Overigens zag ik gisteren bij een kennis een veel duurdere Philips met ambilight en daar zag ik hetzelfde verschijnsel. Maar ja, mijn kennis was 't nooit opgevallen.... Ik zag 't in 1 oogopslag....
Wat nu? Philips klantenservice bellen of mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
rowicom schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:22:
[...]

Troost je MethinX, ik heb ook revisie 12 en heb er ook last van. Heb 'm sinds vandaag digitaal aangesloten op de schotel, maar probleem blijft. Vreemd is dat 't niet bij elke uitzending is, maar inderdaad, bij nieuwslezers op de publieke omroep is het vaak wel goed zichtbaar. 't Probleem vermindert iets als je de scherpte op 0 zet, maar dan heb je weer geen mooie contouren. Helemaal weg krijg je het nooit. Overigens zag ik gisteren bij een kennis een veel duurdere Philips met ambilight en daar zag ik hetzelfde verschijnsel. Maar ja, mijn kennis was 't nooit opgevallen.... Ik zag 't in 1 oogopslag....
Wat nu? Philips klantenservice bellen of mailen?
Zou het ook niet door de aanbieder van de zenders kunnen komen. Ik zelf heb multikabel en heb prima beeld, analoog en digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik moet mezelf even updaten... vandaag de TV aan de schotel gehangen en 't verschijnsel is nagenoeg weg. Ik zeg nagenoeg, omdat het nog wel in geringe mate optreedt bij de wat zwakkere zenders. Op zenders met een hoop bandbreedte (ZDF, ARD, RTL) is 't nog zo minimaal dat 't niet meer opvalt eigenlijk.
Daarmee lijkt mij het verschijnsel voor een deel verklaard: als 't signaal zwak is probeert de elektronica dat te verdoezelen, althans daar lijkt 't op. Je zou zo'n functie naar mijn mening dan ook helemaal uit moeten kunnen zetten, maar dat ben ik niet tegengekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Ik stond op het punt deze TV aan te schaffen maar begin nu toch te twijfelen..

Als jullie een vertraging hebben bij bepaalde zenders, dan klinkt het logisch dat je die vertraging ook hebt als je de normale speakers van de TV zelf gebruikt, klopt dit?

Het lijkt dat je sowieso een versie 12 moet hebben en daarnaast een zo optimaal mogelijk signaal. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik heb zojuist onderstaande tekst aan Philips klantenservice gestuurd:
-----------------------------------------
Ik constateer heel vaak dat met name gezichten van mensen op deze tv scherpe en onscherpe plekken hebben als zij close-up in beeld zijn. Je ziet dan dat als men met het hoofd een beweging maakt, dat een fractie van een seconde later de tv aan het bijregelen en scherpstellen is. En dat proces gaat continu door. Het valt het meest op bij bijvoorbeeld nieuwslezers op de publieke omroepen. Dit irriteert mij enorm. Als ik naar andere merken tv's bij kennissen kijk, dan zie ik dit verschijnsel niet. Ik heb alle "beeldverbeteraars" op uit staan, want die maken het nog erger. De scherpte staat nu op 0, maar ook dan treedt het op, zij het niet zo erg als dat je de scherpte op 5 of 6 zet.
Wat kan ik hieraan doen?
------------------------------------------
Kijken wat ze antwoorden. Ik zal het hier posten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

rowicom schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:18:
Ik constateer heel vaak dat met name gezichten van mensen op deze tv scherpe en onscherpe plekken hebben als zij close-up in beeld zijn. Je ziet dan dat als men met het hoofd een beweging maakt, dat een fractie van een seconde later de tv aan het bijregelen en scherpstellen is. En dat proces gaat continu door. Het valt het meest op bij bijvoorbeeld nieuwslezers op de publieke omroepen. Dit irriteert mij enorm. Als ik naar andere merken tv's bij kennissen kijk, dan zie ik dit verschijnsel niet. Ik heb alle "beeldverbeteraars" op uit staan, want die maken het nog erger. De scherpte staat nu op 0, maar ook dan treedt het op, zij het niet zo erg als dat je de scherpte op 5 of 6 zet.
Wat kan ik hieraan doen?
We zijn benieuwd.

Ik heb nog een vraag over zo'n scart blokje die je op out kan zetten om zo een audio out te krijgen. Kan je hiermee ook gewoon video out van de tv krijgen? Daarmee kan ik dan met een draadloze videozender tv kijken in de slaapkamer :)

edit: Het werkt! Ik heb het even getest door het scart blokje aan te sluiten, op out te zetten, en meteen weer door te lussen naar ext3 :*) Ik zie dan het laatste tv kanaal waar de tv op stond op ext3 :)

[ Voor 6% gewijzigd door MethinX op 05-02-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Is het eigenlijk mogelijk om per input een apart instellingenprofiel te gebruiken? Dus hele andere waarden voor kleur en helderheid en equalizer bijvoorbeeld op EXT1 en weer andere waarden op EXT2, 3 en 4? Ik kom dat zo gauw niet tegen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erhan12
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-03 19:42

erhan12

PMD

heeft deze tv een optische uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207882

Wat kan ik hieraan doen?
Ik heb precies hetzelfde "probleem" met mijn 32pf5331. Ik heb analoog en de scherpte al op 0 of 1 staan. Ik kan me soms ook een beetje ergeren aan dit soort dingen. Het lijkt net of de pixels te lang blijven branden ofzo, waardoor bij een beweging het "vorige" beeld nog even zichtbaar blijft ofzo.
Ik heb het ook al geprobeerd met NR (noise reduction?) uit te zetten en spelen met dat dynamische contrast of hoe heet het, maar lijkt niet al te veel uit te maken.

Goed dat je daar een bericht over gestuurd hebt naar Philips! Ik heb het trouwens ook als ik een DVDtje kijk ofzo, maar ik gebruik dan ook nog niet de component aansluiting, maar gewoon via scart. Kan dus nog beter als ik het goed begrepen heb. Echter bij het kijken van voetbal op talpa is het soms wel storend.

Overigens ben ik wel een kritische kijker maar enkele vrienden plus mijn eeuwig kritische vriendin is het nog niet opgevallen. Meeste mensen vinden het gewoon een dikke tv en zijn een klein beetje jaloers...

Laat inderdaad ff weten wat Philips terugstuurt! Ben heel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149587

Anoniem: 207882 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:57:
[...]

Ik heb precies hetzelfde "probleem" met mijn 32pf5331. Ik heb analoog en de scherpte al op 0 of 1 staan. Ik kan me soms ook een beetje ergeren aan dit soort dingen. Het lijkt net of de pixels te lang blijven branden ofzo, waardoor bij een beweging het "vorige" beeld nog even zichtbaar blijft ofzo.
Ik heb het ook al geprobeerd met NR (noise reduction?) uit te zetten en spelen met dat dynamische contrast of hoe heet het, maar lijkt niet al te veel uit te maken.

Goed dat je daar een bericht over gestuurd hebt naar Philips! Ik heb het trouwens ook als ik een DVDtje kijk ofzo, maar ik gebruik dan ook nog niet de component aansluiting, maar gewoon via scart. Kan dus nog beter als ik het goed begrepen heb. Echter bij het kijken van voetbal op talpa is het soms wel storend.

Overigens ben ik wel een kritische kijker maar enkele vrienden plus mijn eeuwig kritische vriendin is het nog niet opgevallen. Meeste mensen vinden het gewoon een dikke tv en zijn een klein beetje jaloers...

Laat inderdaad ff weten wat Philips terugstuurt! Ben heel benieuwd...
Maar dat is het verschil tussen Tweakers en de normale mens: wij draaien elke pixel drie keer om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Wat kan ik hieraan doen?
Nog geen bericht terug? Kijk ook in je spam, de reactie naar mij kwam ook in me spam box terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Inmiddels een mail ontvangen van Philips Customer Support. Vroegen mij telefonisch contact op te nemen om verduidelijkingsvragen te kunnen stellen…..
Medewerker gesproken. Kende het verschijnsel niet en deed voorkomen alsof 't ook niet mogelijk zou zijn. Hem nog eens uitgelegd wat ik nou precies bedoelde. Hield toen ruggespraak met tweedelijns support. Vroeg mij wat voor input ik aangesloten had. Vertelde dat dat analoge coax was. Vroeg me of het ook optrad bij het afspelen van een DVD. Hierop ontkennend geantwoord. Medewerker vermoedde toen dat het aanvoersignaal dan niet helemaal optimaal was. Vertelde hem dat ik het met mijn vorige LCD-TV onder dezelfde condities niet had en dus de indruk had dat het een typische "eigenschap" van de tv was en niet zozeer een defect. Toen wist ie het niet meer. Kon "home service" bij mij langssturen, maar moest er dan rekening mee houden dat het toestel enkele weken weg zou zijn, althans: als home service het niet ter plekke kan oplossen. Er is momenteel ook geen nieuwe firmware zei hij. Heb het maar even zo gelaten. Callnummer blijft bestaan, zei medewerker, en kan er dus in een later stadium op terugkomen.

Overigens hangt de TV nu alweer een paar dagen aan de schotel en zie 't verschijnsel nu eigenlijk niet meer…. Heb inmiddels de scherpte ook weer op 5 gezet, want daardoor worden contouren toch wel fraai benadrukt; 't is bovendien de default instelling van de tv.

Conclusie wat mij betreft: 't heeft alles te maken met een niet optimaal signaal. Dan moet de elektronica uitrekenen hoe 't plaatje gecorrigeerd kan worden en kennelijk duurt dat dan even. Blijft me een raadsel hoe tv's van andere merken hier dan mee om gaan…Overigens heb ik vandaag nog even bij een elektrogigant hier vlakbij gekeken en jawel hoor, alle Philipsen hebben dit in min of meerdere mate….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Philips heeft nu een actie en geeft 100 euro korting op deze TV
Philips Actienieuws
In de periode 10 tot en met 28 februari zijn maar liefst 9 modellen Philips Flat T erg aantrekkelijk geprijsd. Bij de deelnemende vakhandel krijgt u tot € 100, € 300 of zelfs € 500 kassakorting, afhankelijk van het type.

U krijgt tot € 100 kassakorting op de volgende modellen:

26PF7321, 32PF5331, 32PF9531, 32PF9551, 32PF9541 en 32PF9641D

... tot € 300 kassakorting op 37PF9731D

... en tot € 500 kassakorting op 42PF9731D en 50PF9631D
Bron: www.philips.nl/acties

Helaas zit er geen PDF bij met actievoorwaarden en een lijst met deelnemende vakhandels, of heeft iemand deze toevallig gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-04 09:23
Actievoorwaarden
- Deze actie geldt alleen op de genoemde actieproducten in de actieperiode 10 tot en met 28 februari 2007
- Deze actie geldt alleen voor aankopen bij de deelnemende vakhandel in Nederland
- Internetwinkels behoren niet tot de deelnemende vakhandel
- Asssortiment en verkoopprijs kan per winkel verschillen
- Actie geldt zolang de voorrraad strekt

Maar idd geen info over welke winkels, morgen ff bij scheer & foppen langs enzo.

Maarja denk niet dat je hem in de winkel voor iets van €670 kan vinden...

ben aant googlen, deze winkel(s) doen mee:

- http://www.kasdorpschuurman.nl/
- ?

[ Voor 7% gewijzigd door Giant87 op 13-02-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
De actievoorwaarden staan er bij, maar ik bedoelde hoe gaat dat in zijn werk. Direct 100 euro minder betalen dan de normale winkel prijs?

Als ik hem koop dan wil ik sowieso pixel garantie. Zal eens kijken of MM ook aan deze actie mee doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:27

Garyu

WW

Tsja, kassakorting klinkt als korting direct bij de kassa. Zit een beetje in het woord he..

/flauw ;)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
writer schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:29:
De actievoorwaarden staan er bij, maar ik bedoelde hoe gaat dat in zijn werk. Direct 100 euro minder betalen dan de normale winkel prijs?

Als ik hem koop dan wil ik sowieso pixel garantie. Zal eens kijken of MM ook aan deze actie mee doet
Ik heb van de week bij MM bordjes zien staan met "Cash-back actie van Philips",
dus volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
mooi, ga ik morgen ff langs in zwolle :D Kijken wat hij daar kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
He, ik wilde ook langs de MM in zwolle, als jij de prijs nou hier post hoef ik niet meer te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Voor de liefhebbers heb ik hier twee vermeldenswaardige zaken.
Om in het servicemenu te komen, zet je de TV aan en druk je op de AB snel achter elkaar de volgende toetsen in:
0 6 2 5 9 6 gevolgd door de kleine i linksonder. Je komt dan in het servicemenu, maar kijk uit: wijzig niets! De kans is groot dat de tv niet meer functioneert... Druk op de toets MENU om hier weer uit te komen.

Om in het informatiemenu te komen, zet je de TV aan en druk je op de AB snel achter elkaar de volgende toetsen in:
1 2 3 6 5 4. Je komt dan in het "customer service menu" waar je niets kunt wijzigen, alleen bepaalde instellingen kunt bekijken. Onder andere de software-revisie van jouw TV en (helemaal linksboven) het aantal uren dat de TV al aangestaan heeft! Druk op de toets MENU om uit dit overzicht te komen.
(tip op eigen risico toe te passen!) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Nog even een vraagje. Is het handig om hier de volgens jou optimale instellingen wat betreft beeld en geluid en opties even te posten?
Ik zit zelf al een tijdje te klooien met helderheid en contrast, omdat ik vind dat donkere (film)scenes vaak (te) donker worden weergegeven. Donkerder dan bedoeld in ieder geval, althans zo ervaar ik het.
Zet er dan ook even bij of de input analoog, digitaal via de kabel of digitaal via de satelliet is of juist tijdens het afspelen van een DVD of (gaaap) video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
rowicom schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:48:
Voor de liefhebbers heb ik hier twee vermeldenswaardige zaken.
Om in het servicemenu te komen, zet je de TV aan en druk je op de AB snel achter elkaar de volgende toetsen in:
0 6 2 5 9 6 gevolgd door de kleine i linksonder.
Das grappig dezelfde code als mijn oude beeldbuis: aristona 8)

@ Writer, of jij gaat, dan hoef ik niet :+

Nee ik ga morgen wel even zodra ik tijd heb, misschien wel in utrecht..

[ Voor 13% gewijzigd door Giant87 op 14-02-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94664

Bij de MM in Utrecht kost deze tv €799,-, in Alphen a/d Rijn ook trouwens.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 94664 op 14-02-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Hmm dus met die €100,- korting €699... Toch goedkoper online

Trouwens bij die cash back aktie staat overal tot €100,- op dit model..
Pagina: 1 2 3 4 Laatste