Hij kost nu 759 bij alternate. Das toch 40 euro goedkoper in een avondje 
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=EL6P11
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=EL6P11
Anoniem: 138095
Moet idd via een scart aansluiting. Zie hiervoor eerdere berichten en avforums.comdeadsy33 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:38:
Moet dit dus via een scart-tul achtige stekker, of zit ik er gigantisch naast?
Wie kan mij helpen,
alvast bedankt
jah, dank je wel,Anoniem: 138095 schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:40:
[...]
Moet idd via een scart aansluiting. Zie hiervoor eerdere berichten en avforums.com
Heeft er iemand antwoord op mijn vraagbreeeem schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:00:
Heb eergisteren ook de 32PF5331 gekocht bij de MM in arnhem voor €799,-
Is het bij jullie ook zo dat als je de optie scherpte in het menu --> beeld op 5 heb staan het beeld echt niet om aan te zien is. Wanneer deze op 0 staat is het perfect. Als dit zo is snap ik echt niet waarom deze functie in het scherm zit.
Ik heb de scherpte op 5 staan en het ziet er prima uit. Misschien verkeerde combinatie van contrast, scherpte en helderheid?Heb eergisteren ook de 32PF5331 gekocht bij de MM in arnhem voor €799,-
Is het bij jullie ook zo dat als je de optie scherpte in het menu --> beeld op 5 heb staan het beeld echt niet om aan te zien is. Wanneer deze op 0 staat is het perfect. Als dit zo is snap ik echt niet waarom deze functie in het scherm zit.
Erg raar, ik heb er iig geen last vanMaargoed, iets anders, het valt mij op zodra ik de tv aanzet dat ik wat tikjes hoor uit de tv. Dit is enkel alleen bij het aanzetten. Als deze een tijdje aan heeft gestaan en ik zet hem vervolgens uit dan hoor ik het (in mindere mate) hetzelfde. Nu ik nog binnen de 14 dagen omruilperiode zit, vraag ik me af of dit normaal is. Heeft iemand een idee?
[ Voor 4% gewijzigd door Arrancar op 02-01-2007 23:48 ]
.AUijtdehaag schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:59:
@Arrancar
Goh, proficiat met je LCD.
Ik had op dinsdag 02 januari om 09.00 gebeld met Alternate en gereserveerd. Kreeg netjes een reservatienr en hij was op voorraad.
Kom ik smiddags aan, blijkt dat ze er 3 verkocht hadden en ineens geen voorraad meer.
Dus ook geen tv voor mij. Netjes weer gebeld naderhand. Vertelde ze mij dat men niet aan reserveringen deden. Nou vraag ik me af waar dat reserveringsnr dan voor dient?
Werk jij bij Alternate?
PS. Dit is niet om te spammen, ben gewoon benieuwd want van Alternate krijg je geen eerlijk antwoord.
[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 05-01-2007 16:03 ]
Anoniem: 195103
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 195103 op 05-01-2007 18:34 ]
Anoniem: 159816
Echt, serieus, waarom gebruiken mensen nog s-video om hun lcd tv aan te sluitenArrancar schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:47:
Even mijn ervaringen met de 5331 posten :):
- PC aansluiten op een 6600GT loopt niet helemaal soepel, op 1 of andere manier is mijn bureaublad zo erg vergroot dat het niet op het beeld past. Ligt vast aan de instellingen, niet aan de tv zelf. (s-video)
Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag voor die prijs? Hij is nu 750 euro bij MM Den Haag.Barfman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:26:
Iemand al ervaring met de Philips 32PF5331 onder Windows Vista Mediacenter. Ik heb gisteren deze Philips 32PF5331 gekocht voor 738 euro, maar als ik hem op mijn pc aansluit en doe klonen, dan is het beeld veel groter, mijn werkbalk is bijna niet meer zichtbaar. Het kan zijn doordat de mijn drivers (Geforce 7800) nog niet i orde zijn, of mis ik nog een instelling van de tv ?
[ Voor 11% gewijzigd door SgtStrider op 07-01-2007 00:10 ]
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Ik heb hem bij de lokale videoboer gekocht, en kreeg een kleine korting omdat ik er vaker spullen koop. Klonen, tja heb er nog niet veel kaas van gegeten. Zou niet weten wat ik het beste kan doen, het liefst mijn LCD monitor en LCD apart geconfigureerd, maar krijg dat niet voor elkaar. Wat is volgens jou de beste manier om optimaal beeld te krijgen op mijn LCD TV.SgtStrider schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:42:
[...]
Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag voor die prijs? Hij is nu 750 euro bij MM Den Haag.
EDIT; Klonen is trouwens vrij "vreemd". Ik weet niet wat je wil bereiken... je desktop draait niet eens op native resolutie waarschijnlijk
Extended desktop selecteren wanneer je 5331 aangesloten isBarfman schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:24:
[...]
Ik heb hem bij de lokale videoboer gekocht, en kreeg een kleine korting omdat ik er vaker spullen koop. Klonen, tja heb er nog niet veel kaas van gegeten. Zou niet weten wat ik het beste kan doen, het liefst mijn LCD monitor en LCD apart geconfigureerd, maar krijg dat niet voor elkaar. Wat is volgens jou de beste manier om optimaal beeld te krijgen op mijn LCD TV.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Anoniem: 159816
Is deze goed op de pc aan te sluiten en met 1:1 pixelmapping aan te sturen?deadsy33 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:02:
Naar aanleiding van mijn probleem, zie eerdere post, heb ik deze uiteindelijk omgeruild voor een andere philips LCD tv uit een iets duurder segment (32PF7331/12). Ik had deze gekocht bij de mediamarkt, maar aangezien ik deze LCD voor een aanbiedingsprijs had gekocht, én dat deze tv op dat moment niet op voorraad was ("ik heb er 80 verkocht in 1 week"...verkoperspraat..) kwam ik tot de beslissing om toch even naar een andere model te kijken. Ik was toch niet helemaal tevreden met het apparaat (lees: analoog beeld viel tegen, de rest was prima in orde). Omdat ik regelmatig doemverhalen hoor over UPC digital heb ik dus gekozen voor de 7331/12 aangezien deze dus beschikt over pixelplus wat in mijn ogen de beeldkwaliteit verbeterd. Verder had deze wat meer toeters en bellen. Maargoed, voor het geld is de 5331 een prima tv. Genoeg aansluitmogelijkheden, prima beeld (dvd) en zat mogelijkheden.
Bedankt voor je antwoord, ik krijg alleen niet mijn resolutie van 2 op 1366 x 768, heb alleen de optie 1360 x 768. Zie ook nergens waar ik dit handmatig kan veranderen, en zal waarschijnlijk te maken hebben met de brakke nvidia drivers voor Windows Vista.SgtStrider schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:06:
Extended desktop selecteren wanneer je 5331 aangesloten isDus rechtermuisknop op desktop -> properties -> settings -> en dan de monitor met cijfer 2 selecteren, en "Extend my desktop to this monitor aanvinken". Uiteraard niet vergeten de resolutie van 2 op 1366 x 768 te zetten
Ben trouwens ook van plan dit scherm te halen, maar heb geen zin om naar Den Haag af te reizen (woon zelf in Zoetermeer), dus ik ga even kijken of de laagste prijsgarantie nog effect heeft
Scherm ga ik trouwens gebruiken voor de Samsung 360, mijn Shuttle MCE (met HDMI kaart), en mijn Harman Kardon HS100. Moet alleen nog kijken waar fatsoenlijke HDMI kabels te krijgen zijn voor een redelijke prijs
[ Voor 18% gewijzigd door SgtStrider op 08-01-2007 01:17 ]
Anoniem: 188497
Ook foto's van de staat vooraf gemaakt....?Anoniem: 188497 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:26:
Ik heb 3 weken geleden mijn tv ter reparatie aangemeld bij ESK. (Philips service)
Hij kraakte bij het aan en uit zetten, en het beeld analoog was erg slecht... ook kreeg ik kartels via DVI naar HDMI (soort schaduw effect)...
De monteur aan huis gaf aan dat de software erg oud was in de TV, en dat hij de tv zou meenemen, zo zonder bescherming in z'n bus.. ik heb er zelf maar even een stuk karton om heen gedaan tegen schade (erg slordig van esk dat ze er niets tussen doen).
Ik krijg hem deze week waarschijnlijk wel weer binnen, dan laat ik jullie weten of het opgelost is.
https://www.avl.nl/
je kan hem aansluiten via een HDMI < - > DVI verloopstekker. De tv heeft dus geen directe VGA/DVI connector. Ik kan je nog geen antwoord geven over de 1:1 pixelmapping, aangezien ik (nog) geen verloopplug heb. Ik weet dus niet wat deze monitor doet met rare resoluties. De native resoluties van de 7331 zijn in ieder geval:Anoniem: 159816 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:10:
[...]
Is deze goed op de pc aan te sluiten en met 1:1 pixelmapping aan te sturen?
De native resolutie van zowel de 7331 als de 5331 is 1366 x 768!deadsy33 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:44:
[...]
je kan hem aansluiten via een HDMI < - > DVI verloopstekker. De tv heeft dus geen directe VGA/DVI connector. Ik kan je nog geen antwoord geven over de 1:1 pixelmapping, aangezien ik (nog) geen verloopplug heb. Ik weet dus niet wat deze monitor doet met rare resoluties. De native resoluties van de 7331 zijn in ieder geval:
640 x 480, 60, 67, 72, 75 Hz,
800 x 600, 56, 60, 72, 75 Hz,
1024 x 768, 60, 70, 75 Hz
https://www.avl.nl/
Anoniem: 204223
Ik heb het even getest voor je, maar hier blijft die uit staan indien ik het verander en de tv restart zeg maar.Anoniem: 204223 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:56:
Ik heb ook een 32pf5331, prima toestel vooral DVD via component.
In het menu staat een functie NR (noise reduction). Als ik deze functie uit zet, het menu verlaat en de TV uitzet wordt dit in met menu niet vast gehouden. Zet ik de TV later weer aan, dan staat ook NR weer aan. herkend iemand dit? Bij Philips kon men mij tot nu toe ook niet verder helpen .
Anoniem: 204223
Anoniem: 120348
Ik heb soort gelijke ervaring als ik de scherpte boven de 5 zet dan ziet het er heel raar uit. Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar het lijkt een beetje op als iem. bv een streepjes hemd aan heeft dan krijg je van glimmende lijntjes (dit heeft een naam maar ik kan er even niet op komen) het gaat als het ware bewegen. Dit doet zich dan ook voor bij bv. iemand zijn haar, daar krijg je dan ook van die glimmende laagje in. Als ik hem op scherpte 3of 4 zet is het ok maar ik blijf het raar vinden dat je niet hoger kan op een schaal tot 10.breeeem schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:00:
Heb eergisteren ook de 32PF5331 gekocht bij de MM in arnhem voor €799,-
Anoniem: 155599
Ja en? dat is een std breedbeeld met beeldbuisAnoniem: 155599 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:51:
ik zag bij de it's een philips 28 euh nogwat nogwat van 70cm 100hz breedbeeld voor 380E
Ja werkt perfect... als de tv HD signaal (van de computer bijv) binnen krijgt word het std menu veranderd en is er een optie HD en PC, selecteer PC en het beeld is superfijn...AUijtdehaag schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:59:
En? is het gelukt met het HD signaal?
[ Voor 19% gewijzigd door rowicom op 24-01-2007 11:46 ]
Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.
[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 21-01-2007 13:52 ]
Ik zag dat deze TV (zaterdag) 799 was bij de Mediamarkt (Groningen)...MethinX schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:16:
Voor mensen die net als ik zitten te twijfelen over deze tv, a.s. maandag (22-1) is hij bij alle mediamarkten ipv 899 euro nu 755,43 euro (in verband met de 19% btw actie)!!
Bedankt voor de tip! Dat is dan nog maar 671,40 euro zonder btw!_Richie_ schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:13:
[...]
Ik zag dat deze TV (zaterdag) 799 was bij de Mediamarkt (Groningen)...
Anoniem: 205711
Anoniem: 101101
Bij mij moest in de DVD speler expliciet worden ingesteld dat er progressive beelden over component gingen.MethinX schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:56:
Ik heb hem net opgehaald, mooie tv. Het analoge signaal is niet geweldig, maarja dat had ik ook niet verwacht. Nu wil ik het signaal bekijken van mijn dvd speler via component, maar ik krijg geen beeld..Hij moet op EXT4 komen, maar hij komt nergens. SCART lukt wel. Iemand een idee wat er mis kan zijn?
Ik moet idd ook iets instellen in mijn dvd speler! Had verwacht dat het automatisch gingAnoniem: 101101 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:50:
[...]
Bij mij moest in de DVD speler expliciet worden ingesteld dat er progressive beelden over component gingen.
Ik heb maar 1 iemand zien klagen. Ik krijg hem binnenkort ook en zal er op lettenwriter schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:33:
Het is mogelijk om vanaf bijvoorbeeld een dvd speler of een digitaal TV kastje het beeld en geluid te slitsen om het geluid via een hifi set te laten gaan. Maar ergens heb ik gelezen dat er een vertraging in het beeld zit waardoor het geluid eerder overkomt en het dus niet synchroom loopt. Klopt dit?
Is vrij simpel op te lossen; een SCART-verloopblokje naar geel-wit-rood tulpjes. Deze dan op OUT zetten en je kan hem aansluiten op je Home cinema setDaarnaast zie ik dat er geen audio uit op zit. Wil dat dus zeggen dat wanneer ik kijk vanaf analoge kabel (dus rechtstreeks de coax kabel in de TV) niet het geluid via mijn hifi set kan laten lopen. Klopt dit? Hoe is dit eventueel goed op te lossen?
Volgens de norm is het iets van 7 dode pixels (correct me if I'm wrong); dan kan het model worden vervangen. Echter nog geen mensen met dode pixels gehoord, maar kan uiteraard wel gebeuren! (blijft LCDAls laatste vroeg ik mij af hoe het zit met dode pixels. Kan dit voorkomen op een LCD en geeft Philips hier garantie op? Iemand hier ervaringen mee?
Dat is dan zeker een reden tot aanschaf! Maar de fabrieksgarantie van het toestel is toch maar 1 jaar?Barfman schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:54:
Bij Philips hebben ze een zero-pixel-defect tolerance, dat wil zeggen dat je de eerste drie jaar je toestel kan omruilen indien je een dode pixel hebt. Ik heb het zelf ondervonden bij mijn vorige Philips toestel, kreeg na 9 maanden 1 dode pixel, en mocht na controle hem omruilen. Bij mij weten is Philips dan ook de enige die zo'n goede garantie geeft op dode pixels.
[ Voor 11% gewijzigd door SgtStrider op 27-01-2007 10:04 ]
Anoniem: 95032
Anoniem: 206705
Het volume is niet te regelen via de volumeknop van de tv.. een echte 'audio-out' duswriter schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:39:
Ook ben ik ben blij te horen dat het geluid met een scart blok op de scart ingang ook tevens kan figureren als een audio uit gang. Is het zo dat het volume dan wordt bepaald door middel van de volume knop of is het echt een 'audio-out' ?
van Kieskeurig.nl
TV Gebruiker: Racefan. Bij mij lopen geluid en beeld perfect gelijk. Of het nu een filmpje van de PC is (via HDMI), een gewoon TV programma of een HD-film die ik via m'n X-Box afspeel (yep, ik heb de X-Box 360 HD DVD-speler in de US gekocht. Ongelooflijk wat een extra dimensie een film daarmee kijgt! Griezelig echt!). Geluid op je TV-kanalen moet altijd synchroon lopen (als dat niet zo is, zou ik de TV gewoon omruilen). Asynchroon geluid op DVD's kan ontstaan door een slechte kwaliteit kabel of de DVD speler zelf (ff checken op oude TV). Ook zijn sommige DVD's gewoon slecht en loopt het geluid asynchroon in welke speler je hem ook afspeelt. (26-01-2007)
Ron_23: @jamm: dit scherp/onscherp-verhaal had ik ook toen ik de tv gewoon op de CAI had aangesloten (coax, analoog). Toen ik 'm daarna op digitale tv van Casema en nog weer later op een schotel aansloot, was hiervan niets meer te merken, TV kijken op DVD-kwaliteit werd het. 't Is toch echt een relatief zwak signaal wat jij dan hebt. (30-01-2007)
Anoniem: 207194
Volgens mij komt dit door de optie "scherpte". Het lijkt erop dat hij bij een beweging niet snel genoeg is om het scherpte filter toe te passen. Dit probleem zie ik alleen bij scherpte 6 a 7 en hoger. Heb nu gewoon scherpte op 0 gezet, nergens last meer vanrowicom schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:03:
. Nieuwslezers op bijvoorbeeld de publieke omroep hebben als ze close-up in beeld komen vaak onscherpe plekken in hun gezicht. Dat zijn dan plekken die continu bijgeregeld worden door de elektronica, althans zo beschrijf ik het als leek.
Niemand??writer schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:39:
Heren bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad ook maar 1 reactie gelezen over een vertraging in het geluid (op kieskeurig volgens mij) Kan iemand die het toestel reeds in bezit heeft hier duidelijk over verschaffen?
knip
Heb daar inderdaad ook mee zitten spelen, maar op stand 0 doet ie het eigenlijk nog steeds. Toch raar? Dat ie bij een beweging niet snel genoeg is om het filter toe te passen? Vandaag nog even in de winkel gekeken en ja, alleen de Philipsen doen dit, zowel de 5331 als de 7331.... Baal er wel een beetje van....MethinX schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:06:
[...]
Volgens mij komt dit door de optie "scherpte". Het lijkt erop dat hij bij een beweging niet snel genoeg is om het scherpte filter toe te passen. Dit probleem zie ik alleen bij scherpte 6 a 7 en hoger. Heb nu gewoon scherpte op 0 gezet, nergens last meer van
Ik denk dat het verschilt per revisie, want mijn tv heeft totaal geen last daarvan, ook als ik hem op 7 zet.rowicom schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:37:
[...]
Heb daar inderdaad ook mee zitten spelen, maar op stand 0 doet ie het eigenlijk nog steeds. Toch raar? Dat ie bij een beweging niet snel genoeg is om het filter toe te passen? Vandaag nog even in de winkel gekeken en ja, alleen de Philipsen doen dit, zowel de 5331 als de 7331.... Baal er wel een beetje van....
Anoniem: 207316
3 seconden??? Dat lijkt me wel erg veel..Anoniem: 206705 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:05:
@ writer:
Bij normaal TV-gebruik is er géén probleem qua vertraging met geluid.
Alleen wanneer ik digitaal kijk (via EXT2), en tevens het geluid laat lopen via de home-cinema-set (Audio-out op EXT1), dan loopt het geluid zo'n 3 seconden voor op het beeld... nog eens naar kijken waarom dat is
Die 3 seconden is dus alleen op die manier als ik het hierboven beschreef..writer schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:36:
[...]
3 seconden??? Dat lijkt me wel erg veel..
Maar lijkt me beste irritant als er een kleine vertraging in zit. Is het erg storend? Zal binnenkort eens een keer in een winkel luisteren.
Is het probleem niet verholpen als je de scart gebruikt van de TV als audio uit?
Of opgelost als het audio signaal direct vanaf de dvd speler naar de hifi set gaat?
Je zit in het verkeerde topicAnoniem: 207316 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:23:
Geef mij maar een SAMSUNG.....super mooi en ook nog goed.
Lees maar eens de reacties bij kieskeurig.
Welke revisie heb jij dan, Barfman? En wat is je input? Analoog of digitaal?Barfman schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:14:
[...]
Ik denk dat het verschilt per revisie, want mijn tv heeft totaal geen last daarvan, ook als ik hem op 7 zet.
Ik heb revisie 12, de laatste. Ik heb digitaal maar heb er met analoog ook geen last van.rowicom schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:19:
[...]
Welke revisie heb jij dan, Barfman? En wat is je input? Analoog of digitaal?
Hetzelfde kun je over de Philips zeggenAnoniem: 207316 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:23:
Geef mij maar een SAMSUNG.....super mooi en ook nog goed.
Lees maar eens de reacties bij kieskeurig.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb ook revisie 12, maar heb het probleem dus wel...Barfman schreef op zondag 04 februari 2007 @ 02:16:
[...]
Ik heb revisie 12, de laatste. Ik heb digitaal maar heb er met analoog ook geen last van.
Nope, heb er echt geen last van.MethinX schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:38:
[...]
Ik heb ook revisie 12, maar heb het probleem dus wel...
Jij hebt er echt geen last van op de hoogste scherpte? Ook niet als je naar het nieuws kijkt (daar irriteert het mij het meest)? Ik heb overigens analoog.
Troost je MethinX, ik heb ook revisie 12 en heb er ook last van. Heb 'm sinds vandaag digitaal aangesloten op de schotel, maar probleem blijft. Vreemd is dat 't niet bij elke uitzending is, maar inderdaad, bij nieuwslezers op de publieke omroep is het vaak wel goed zichtbaar. 't Probleem vermindert iets als je de scherpte op 0 zet, maar dan heb je weer geen mooie contouren. Helemaal weg krijg je het nooit. Overigens zag ik gisteren bij een kennis een veel duurdere Philips met ambilight en daar zag ik hetzelfde verschijnsel. Maar ja, mijn kennis was 't nooit opgevallen.... Ik zag 't in 1 oogopslag....MethinX schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:38:
[...]
Ik heb ook revisie 12, maar heb het probleem dus wel...
Jij hebt er echt geen last van op de hoogste scherpte? Ook niet als je naar het nieuws kijkt (daar irriteert het mij het meest)? Ik heb overigens analoog.
Zou het ook niet door de aanbieder van de zenders kunnen komen. Ik zelf heb multikabel en heb prima beeld, analoog en digital.rowicom schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:22:
[...]
Troost je MethinX, ik heb ook revisie 12 en heb er ook last van. Heb 'm sinds vandaag digitaal aangesloten op de schotel, maar probleem blijft. Vreemd is dat 't niet bij elke uitzending is, maar inderdaad, bij nieuwslezers op de publieke omroep is het vaak wel goed zichtbaar. 't Probleem vermindert iets als je de scherpte op 0 zet, maar dan heb je weer geen mooie contouren. Helemaal weg krijg je het nooit. Overigens zag ik gisteren bij een kennis een veel duurdere Philips met ambilight en daar zag ik hetzelfde verschijnsel. Maar ja, mijn kennis was 't nooit opgevallen.... Ik zag 't in 1 oogopslag....
Wat nu? Philips klantenservice bellen of mailen?
We zijn benieuwd.rowicom schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:18:
Ik heb zojuist onderstaande tekst aan Philips klantenservice gestuurd:
-----------------------------------------
Ik constateer heel vaak dat met name gezichten van mensen op deze tv scherpe en onscherpe plekken hebben als zij close-up in beeld zijn. Je ziet dan dat als men met het hoofd een beweging maakt, dat een fractie van een seconde later de tv aan het bijregelen en scherpstellen is. En dat proces gaat continu door. Het valt het meest op bij bijvoorbeeld nieuwslezers op de publieke omroepen. Dit irriteert mij enorm. Als ik naar andere merken tv's bij kennissen kijk, dan zie ik dit verschijnsel niet. Ik heb alle "beeldverbeteraars" op uit staan, want die maken het nog erger. De scherpte staat nu op 0, maar ook dan treedt het op, zij het niet zo erg als dat je de scherpte op 5 of 6 zet.
Wat kan ik hieraan doen?
------------------------------------------
Kijken wat ze antwoorden. Ik zal het hier posten.....
[ Voor 6% gewijzigd door MethinX op 05-02-2007 22:35 ]
Anoniem: 207882
Ik heb precies hetzelfde "probleem" met mijn 32pf5331. Ik heb analoog en de scherpte al op 0 of 1 staan. Ik kan me soms ook een beetje ergeren aan dit soort dingen. Het lijkt net of de pixels te lang blijven branden ofzo, waardoor bij een beweging het "vorige" beeld nog even zichtbaar blijft ofzo.rowicom schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:18:
Ik constateer heel vaak dat met name gezichten van mensen op deze tv scherpe en onscherpe plekken hebben als zij close-up in beeld zijn. Je ziet dan dat als men met het hoofd een beweging maakt, dat een fractie van een seconde later de tv aan het bijregelen en scherpstellen is. En dat proces gaat continu door. Het valt het meest op bij bijvoorbeeld nieuwslezers op de publieke omroepen. Dit irriteert mij enorm. Als ik naar andere merken tv's bij kennissen kijk, dan zie ik dit verschijnsel niet. Ik heb alle "beeldverbeteraars" op uit staan, want die maken het nog erger. De scherpte staat nu op 0, maar ook dan treedt het op, zij het niet zo erg als dat je de scherpte op 5 of 6 zet.
Wat kan ik hieraan doen?
Anoniem: 149587
Maar dat is het verschil tussen Tweakers en de normale mens: wij draaien elke pixel drie keer om.Anoniem: 207882 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:57:
[...]
Ik heb precies hetzelfde "probleem" met mijn 32pf5331. Ik heb analoog en de scherpte al op 0 of 1 staan. Ik kan me soms ook een beetje ergeren aan dit soort dingen. Het lijkt net of de pixels te lang blijven branden ofzo, waardoor bij een beweging het "vorige" beeld nog even zichtbaar blijft ofzo.
Ik heb het ook al geprobeerd met NR (noise reduction?) uit te zetten en spelen met dat dynamische contrast of hoe heet het, maar lijkt niet al te veel uit te maken.
Goed dat je daar een bericht over gestuurd hebt naar Philips! Ik heb het trouwens ook als ik een DVDtje kijk ofzo, maar ik gebruik dan ook nog niet de component aansluiting, maar gewoon via scart. Kan dus nog beter als ik het goed begrepen heb. Echter bij het kijken van voetbal op talpa is het soms wel storend.
Overigens ben ik wel een kritische kijker maar enkele vrienden plus mijn eeuwig kritische vriendin is het nog niet opgevallen. Meeste mensen vinden het gewoon een dikke tv en zijn een klein beetje jaloers...
Laat inderdaad ff weten wat Philips terugstuurt! Ben heel benieuwd...
Nog geen bericht terug? Kijk ook in je spam, de reactie naar mij kwam ook in me spam box terecht.rowicom schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:18:
Wat kan ik hieraan doen?
Bron: www.philips.nl/actiesPhilips Actienieuws
In de periode 10 tot en met 28 februari zijn maar liefst 9 modellen Philips Flat T erg aantrekkelijk geprijsd. Bij de deelnemende vakhandel krijgt u tot € 100, € 300 of zelfs € 500 kassakorting, afhankelijk van het type.
U krijgt tot € 100 kassakorting op de volgende modellen:
26PF7321, 32PF5331, 32PF9531, 32PF9551, 32PF9541 en 32PF9641D
... tot € 300 kassakorting op 37PF9731D
... en tot € 500 kassakorting op 42PF9731D en 50PF9631D
[ Voor 7% gewijzigd door Giant87 op 13-02-2007 17:42 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik heb van de week bij MM bordjes zien staan met "Cash-back actie van Philips",writer schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:29:
De actievoorwaarden staan er bij, maar ik bedoelde hoe gaat dat in zijn werk. Direct 100 euro minder betalen dan de normale winkel prijs?
Als ik hem koop dan wil ik sowieso pixel garantie. Zal eens kijken of MM ook aan deze actie mee doet
Das grappig dezelfde code als mijn oude beeldbuis: aristonarowicom schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:48:
Voor de liefhebbers heb ik hier twee vermeldenswaardige zaken.
Om in het servicemenu te komen, zet je de TV aan en druk je op de AB snel achter elkaar de volgende toetsen in:
0 6 2 5 9 6 gevolgd door de kleine i linksonder.
[ Voor 13% gewijzigd door Giant87 op 14-02-2007 19:22 ]
Anoniem: 94664
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 94664 op 14-02-2007 20:40 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq