CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
mm same problem met een andere videokaart, komt waarschijnlijk omdat ik zwak analoog signaal heb dat ik interuption heb. Want als ik de tv aansluit via digitale televisie dan heb ik nergens last van.SgtStrider schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:09:
[...]
Brakke videokaart? FF testen met andere graphicscard
Vind wel jammer dat je vaak videobestanden van 700 mb en die zijn dan anomorphic en bij windows media player zie je dan gelijk van die 2 grote zwarte balken, terwijl als je het bestand brand en op standalone dvd speler zit is het zowat full screen zonder stretch. als je het bestand opent met vlc en op aspect 16.9 zet is het wel full screen maar hij stretch het onnatuurlijk dan.
Edit:
Het zwarte balken probleem heb ik opgelost dmv BS player pro te gebruiken
Je moet bij video > bewaarinstellingen doen en dan bij resoluties het beeld op 1360 x 768 zette
Je monitor en tv veranderd dan van resolutie niet schrikken, je beeld is zowat full screen zonder stretch of iets dergelijks en met kleine zwarte balken zoals het orgineel hoort. In windows moet je dan je resolutie weer normaal zetten. De resolutie van bsplayer wordt dan niet veranderd.
[ Voor 23% gewijzigd door jzoin2 op 29-04-2007 13:49 ]
Verwijderd
Toen ik de TV kocht en de Xbox 360 op 720p ingestelde, zag ik direct kartels maar aangezien dit bij 1080i niet was liet ik het maar voor wat het was.
Nu ben ik toch wel benieuwd waarom die kartels er zijn. Vooral omdat sommige tweakers hier het probleem wel of niet hebben. Het is vrij apart. Vooral omdat 1080i er ontzettend gaaf en scherp uitziet. Stel ik de TV op 720p in dan lijkt er zelfs een soort van refreshing actief. Alsof 720p geen 'p' ondersteund en eigenlijk 'i' is. Zie hier een afbeelding daarvan.
Daarnaast komt het ook weleens voor dat wanneer ik mijn instellingen verander (480p/720p/1080i op verschillende Hz waarden) dat er plots 3 schermen op het beeld verschijnen en alles als een idioot flikkert.
Setup: Xbox 360 via component (juist aangesloten:p) aangesloten op TV (geen coax aangesloten)
HDTV schuifje op Xbox uiteraard op HD staan.
Iemand een oplossing hiervoor?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 11:48 ]
Verwijderd
Daarnaast is het ook zo, dat wanneer ik de instellingen verander van 720p naar 1080i dat het beeld soms raar doet. Soms heb ik de '720p problemen' ook in 1080i.
Uiteindelijk komt de 1080i instelling gewoon goed en opzich hoef je die dan ook niet meer te veranderen maar toch. Dit hoort zo niet..... toch?
Verwijderd
Ik heb overigens ook contact gehad met Xbox/Microsoft hierover. Die raden aan om het bij een vriend of buur te testen. De persoon die mij terug belde had het trouwens ook over een defecte console (video gedeelte). Opmerkelijk, normaal geven ze altijd de andere partij de schuld.
Hoor graag van je.
Iemand een mening over de 32PFL5322/10 t.o.v. de 32PF5331/12
waar krijg je em eigenlijk voor die prijs?
Verwijderd
Ik heb verschillende malen contact gehad met zowel Philips als de Xbox klantenservice.
Beide partijen gaven opzich elkaar de schuld en gaven alleen basic oplossingen. Beetje met contrast of scherpte spelen was de tip (á blijft altijd á lijkt mij).
Hoe dan ook. Gisteren de TV en Xbox aangezet. 1080i veranderd naar 720p en tot mijn verbazing leek het beeld gewoon juist te zijn. Heb ook een aantal keer op de Active Control knop gedrukt, maar dat werkt toch alleen met coax signaal? Volgens mij klopt het nog niet helemaal. Kreeg namelijk lichte koppijn van het beeld (60hz). Vreemde ontwikkeling
Ik zie nog dagelijks mensen achter een monitor zitten waar een blinde nog hoofdpijn van zou krijgen.
Dat vreemde verschijnsel ,als je veranderd van 1080i naar 720p heb ik ook.De oplossing is de tv en de xbox uitzetten en weer opstarten.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:58:
Dit is echt niet te geloven (nee niet dat jij 'em niet koopt ;-)).
Ik heb verschillende malen contact gehad met zowel Philips als de Xbox klantenservice.
Beide partijen gaven opzich elkaar de schuld en gaven alleen basic oplossingen. Beetje met contrast of scherpte spelen was de tip (á blijft altijd á lijkt mij).
Hoe dan ook. Gisteren de TV en Xbox aangezet. 1080i veranderd naar 720p en tot mijn verbazing leek het beeld gewoon juist te zijn. Heb ook een aantal keer op de Active Control knop gedrukt, maar dat werkt toch alleen met coax signaal? Volgens mij klopt het nog niet helemaal. Kreeg namelijk lichte koppijn van het beeld (60hz). Vreemde ontwikkeling
Btw ik laat hem gewoon op 720p staan.Ik zie echt geen verschil tussen 720p en 1080i.
Wellicht dat een dvd-speler een sterker signaal zou geven dan een standaard videokaart met adapter. Of een videokaart met hdmi-out wellicht?
Optie die ik nog wil proberen is een lange dvi-kabel en dan aan het eind pas een verloop naar hdmi met een korte hdmi kabel, maar voor ik weer veel geld aan kabels ga uitgeven hoop ik dat iemand anders dit al geprobeerd heeft en kan vertellen of dit beter werkt.
Ik heb nu overigens ook een 10m dvi kabel naar een 19" monitor op 1440x900 en dat geeft een perfect beeld. Ik heb (nog) geen korte hdmi kabel helaas om te proberen, en de computer staat ook een heel eind van de tv af.
Hier nog even wat plaatjes hoe ik 'm opgehangen heb en de kabels weggewerkt:
Eerste versie van de beugel plaat aan de tv.
Beugel in het zicht en tv niet mooi midden onder het spotje.
Plaat aangepast.
Overzicht.
Kabels weggewerkt.
En dit is de truc met de kabels:
Geen gerommel achter de gipsplaten langs...gewoon gat boren door gips, isolatie en hout.
50mm pvc pijp er in vogelen, met alleen 45graden bochten om de kabels makkelijker door te voeren, en vastzetten / afdichten met pur-schuim.
Ik heb en gebruik ook een 10 meter dvi2hdmi kabel, en heb prachtig beeld. Ik denk dan ook dat de kwaliteit over de lange afstand zeker gaat meetellen.boekel schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:34:
Ik heb met een dvi naar hdmi adapter en een goedkope 10m kabel veel last van storing, heeft iemand bij deze tv ook ervaring met lange hdmi-kabels, en zou er ook verschil zijn tussen verschillende bronnen?
http://www.nowthatsit.nl/..._id=5438&categorie_id=414
Ben aan het overwegen om deze
samsung dcb-b270r
aan te schaffen (CAIW)
Wat een belachelijke prijs € 42,95Barfman schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:06:
[...]
Ik heb en gebruik ook een 10 meter dvi2hdmi kabel, en heb prachtig beeld. Ik denk dan ook dat de kwaliteit over de lange afstand zeker gaat meetellen.
http://www.nowthatsit.nl/..._id=5438&categorie_id=414

[ Voor 3% gewijzigd door UgotHeinzzd op 10-05-2007 22:47 ]
Aangezien ik meerdere van dit soort berichten lees, denk / hoop ik dat het bij mij nog wel eens aan de bron zou kunnen liggen (mce systeem met ATI videokaart), helaas heb ik geen stand-alone dvd-speler (met hdmi) om mee te testen, ik zal eens proberen een ander systeem met dvi te regelen en daarmee testen...UgotHeinzzd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:44:
[...]
Wat een belachelijke prijs € 42,95Heb zelf ook zo'n kabel van 10mtr met perfect beeld 1920x1080i..... koste €15,- excl. btw
Op zich lijkt me de Pioneer dv-969 een mooi apparaat, maar wat die kan moet ik natuurlijk gewoon met m'n mediacenter kunnen doen...
dinsdag maar ik ben benieuwd!!!!
Niet doen; DCB-H360R halen! Hier ook aangesloten en werkt voortreffelijkjustjermaine schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:41:
Wie heeft er hier een digitale decoder en welke komt zijn beste tot zijn recht bij deze tv.
Ben aan het overwegen om deze
samsung dcb-b270r
aan te schaffen (CAIW)
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
Hmm.. Dat helpt bij mij ook gelukkig. Echter (en hier word ik dus niet goed van)...Mistral schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:13:
[...]
Dat vreemde verschijnsel ,als je veranderd van 1080i naar 720p heb ik ook.De oplossing is de tv en de xbox uitzetten en weer opstarten.
Btw ik laat hem gewoon op 720p staan.Ik zie echt geen verschil tussen 720p en 1080i.
Ik heb sinds gisteren een DVI2HDMI kabel, wanneer ik deze aansluit om mijn 7600GT (rest AMD X2, Asus M2N32-SLI etc) aansluit werkt alles prima. Krijg netjes mijn desktop te zien in een 1024x768 resolutie. Geen probleem.
Nu zette ik daarna mijn Xbox 360 aan en tot mijn verbazing klopten de resoluties niet meer. Ik heb de instellingen terug gezet naar 480p en vervolgens weer terug naar 1080i. Het vreemde is dat 1080i nu lijkt alsof het 480x640 is. Heb de console + TV al uitgezet, HDMI kabel van PC eruit gehaald etc..
Zit nu op m'n werk, misschien dat de TV er een nachtje over moet slapen. Maar het kan toch niet zo zijn dat als ik op m'n PC werk dat de Xbox het niet meer juist doet. De Xbox heeft het overigens nog zondag goed gedaan*.
* Ja, ik weet.. "hij deed het gisteren nog"
Hey,Naresh schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:53:
Ik heb net de Philips PF5331 42 inch aangeschaft ik krijg em "helaas" pas
dinsdag maar ik ben benieuwd!!!!
Ik ben van plan om deze ook te kopen en wel morgen
Wat zijn je ervaringen ermee? Wat is trouwens de versie 5331/10 met nog de /10 erachter..
Is dat exact hetzelfde als de 42 PF5331 of toch anders? (de 42 PF5331/10) dus..
@edit: Het is dus een plasma scherm!
[ Voor 4% gewijzigd door Saiya op 25-05-2007 22:51 ]
Heb je de Philips 32PFL5322 (32") nou al?Darth Malak schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:47:
Ik kan je toch niet helpen... Ik was al van plan om mijn tv te gaan halen maar kreeg zojuist het bericht dat ik de opvolgeer: 32PFL5322/10 voor maar 569,= kan kopen!!!Over 2 weken leverbaar. Daar ga ik dus ff op wachten...
Iemand een mening over de 32PFL5322/10 t.o.v. de 32PF5331/12
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Nou mijn plasma bevalt mij uitermate goed ! Ik heb mijn xbox 360 erop aangeslotenSaiya schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:42:
[...]
Hey,
Ik ben van plan om deze ook te kopen en wel morgenInmiddels is dinsdag ook voorbij
Wat zijn je ervaringen ermee? Wat is trouwens de versie 5331/10 met nog de /10 erachter..
Is dat exact hetzelfde als de 42 PF5331 of toch anders? (de 42 PF5331/10) dus..
@edit: Het is dus een plasma scherm!
en het gamen is nu wel effe een andere belevenis. Het ziet er echt super strak uit.
Ook heb ik een Samsng DCB P850R ook het beeld van dit apparaat ziet er netjes uit, alleen bij
een paar zenders is het minder scherp dan bij de rest maar dat ligt volgens mijn aan de zenders
zelf.
Ik heb gisteren voor het eerst een film in 720P gekeken via de XBOX en dat was echt WOW !!!
Dus het is een echte aanrader.
En trouwens de 42 PF5331/10 is het zelfe als de 42 PF5331.
http://www.consumer.phili...ABAHDBJ0RMRCSHQNHKFSESI5P
www.casarodriguillo.com
ned 1 tm 3 en bbc in breedbeeld zijn
als je de philips op Active nog wat instelling hebt
schakeld hij gelijk naar een full screen formaat 16.9 wat erg prettig is
maar zenders zoals veronica rlt 4 5 7 hebben het anamorphic 16.9 formaat
dan moet je elke keer handmatig het beeld op filmformaat 16.9 zetten
weet iemand een oplossing hiervoor
edit ik lees net
Vanaf 1 juni zenden RTL 4, RTL 5 en RTL 7 in breedbeeld uit. Dit heeft ook gevolg voor het aanleveren van commercials door klanten. Vanaf 1 juni 2007 zal RTL nieuwe commercials uitzenden in het formaat 16:9 Full Height Anamorphic. 16F16 is dus de nieuwe aanlevernorm
nou even kijken of ze het nakomen
[ Voor 30% gewijzigd door jzoin2 op 28-05-2007 21:21 ]
Nee dit is zelfs een oudere televisiePinin schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:07:
Zou je deze 32PF3302 als opvolger kunnen zien? Kost rond de 599,-
http://www.consumer.phili...ABAHDBJ0RMRCSHQNHKFSESI5P
de officiele opvolger is
http://www.consumer.phili...BOFYLXJ0RMRCSHP3HKFSESI5P
dezelfde specs alleen deze heeft pixel plus
net ietsje beter beeld
bij bcc 799
www.casarodriguillo.com
Wordt alleen pas in juli verwacht..
justjermaine schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:10:
[...]
Nee dit is zelfs een oudere televisie
de officiele opvolger is
http://www.consumer.phili...BOFYLXJ0RMRCSHP3HKFSESI5P
dezelfde specs alleen deze heeft pixel plus
net ietsje beter beeld
bij bcc 799
[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 29-05-2007 14:01 ]
Nu nog een goedkope vinden
MooOOOOooiiii apparaat!
Maar ik heb 1 dode pixel
Deze blijft zwart, geen garantie zeker?
(bij redcoon gekocht)
EDIT
Contact gezocht met Redcoon; no problemo! Ze halen em op en brengen een nieuwe terug!
Service, ofnie!?
Nou ik wacht eerst maar eens even af, 1st zien, dan geloven!
EDIT 2
Nou, hij is inderdaad gebracht, de nieuwe!
Moooooi apparaat!
Gekke is; de oude wilden ze niet mee terug nemen
[ Voor 57% gewijzigd door bord4kop op 21-06-2007 10:12 ]
| Security Management |
Ik wacht nu al 2 maandene... Die belachelijke My Shop van Philips heeft hem nog steeds niet...desmodus schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:30:
OK, heb even het topic gelezen. En ik denk dat ik maar even wacht op de 32PFL5322 ipv. de 32PF5331 nu direct te kopen.
Nu nog een goedkope vinden
Verwijderd
Wat is de prijs daar? Ik was pas bij de Media Markt en daar vroegen ze € 699,=. Er kon nog wel iets met de prijs gedaan worden. Ze hadden er 32 op voorraad.Darth Malak schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:33:
[...]
Ik wacht nu al 2 maandene... Die belachelijke My Shop van Philips heeft hem nog steeds niet...![]()
Via internet doen ze € 648,= maar ik weet niet of daar een wachttijd opzit.