Onlangs heb ik een laserprinter gekocht voor thuis, privégebruik.
Ik ben heel veel (fysieke) computerwinkels langsgegaan en het viel mij op dat deze winkels bijna geen laserprinters verkopen.
Ik was op zoek naar een all-in-one laserprinter en heb deze niet kunnen vinden in de ruim 20 computerzaken die ik bezocht heb.
Uiteindelijk heb ik voor de Samsung SCX4200 gekozen en via internet besteld.
Maar wat ik mij afvroeg is wat de reden is dat fysieke winkels deze apparaten niet verkopen. De klant is er niet in geïnteresseerd, voornamelijk voor zakelijk gebruik, is wat je hoort van de verkoper.
Maar als ik alle voordelen en nadelen van de laserprinter tov de inktjet afweeg dan raak ik niet overtuigd dat de klant geïnteresseerder is in inktjet dan in laser.
Voordelen
Maar is dit nou de reden dat er zo weinig lasers verkocht worden voor privé gebruik?
Wie kan mij meer voor-/nadelen noemen?
Ik ben heel veel (fysieke) computerwinkels langsgegaan en het viel mij op dat deze winkels bijna geen laserprinters verkopen.
Ik was op zoek naar een all-in-one laserprinter en heb deze niet kunnen vinden in de ruim 20 computerzaken die ik bezocht heb.
Uiteindelijk heb ik voor de Samsung SCX4200 gekozen en via internet besteld.
Maar wat ik mij afvroeg is wat de reden is dat fysieke winkels deze apparaten niet verkopen. De klant is er niet in geïnteresseerd, voornamelijk voor zakelijk gebruik, is wat je hoort van de verkoper.
Maar als ik alle voordelen en nadelen van de laserprinter tov de inktjet afweeg dan raak ik niet overtuigd dat de klant geïnteresseerder is in inktjet dan in laser.
Voordelen
- Net iets scherper (goede inktjets zijn overigens bijna niet te onderscheiden van laser).
- Met een inktjet kun je 400 blz printen (afhankelijk van model en printje) en met een laser zelfs 2000 (afhankelijk van model en printje), dus in gebruik VEEL goedkoper na al één toner.
- Toner droogt niet uit, in tegenstelling tot inktjet printermondje bij weinig gebruik.
- ...
- De 'gewone betaalbare' laser kan geen kleur printen.
- Ze zijn net ietsje duurder in aanschaf, maar na 2 toners is dat verschil er al uit
- ...
Maar is dit nou de reden dat er zo weinig lasers verkocht worden voor privé gebruik?
Wie kan mij meer voor-/nadelen noemen?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.