Gathering of Tweakers

Quicksearch
De v3 van KB927891 heeft hier ook niet geholpen, ik ga nu de policys maar eens induiken om de automatische updates op handmatig te zetten want anders komen m'n collega's in opstand denk ik. :P
Na het installeren van de laatste updates is het bij mij verdwenen. Heeft wel 23 minuten bij 100% CPU load geduurd....

Doe vandaag niet wat ook morgen kan!

Reg. datum: 25 augustus 2004

Vanochtend had ik dit probleem opeens ook. De op pagina 1 gepostte batchfile verhielp het probleem direct.

>>>insert witty remark here<<<

QX6700 || Asus Commando || 2x 74GB Raptor AFDF RAID0 || 8GB Kingston PC6400 || 8800GTX 768 || Dual monitor Dell 2405FPW

quote:
TommyCP schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:50:
Vanochtend had ik dit probleem opeens ook. De op pagina 1 gepostte batchfile verhielp het probleem direct.
Die batchfile heeft mij ook al een aantal keer geholpen...

Icon is gone | dit gaat over deze shop

Ook als je daarna de "microsoft update" installeert?

No production networks were harmed during this posting

quote:
paella schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:57:
Ook als je daarna de "microsoft update" installeert?
Yep. Af en toe springt SVCHost dan nog wel naar 100%, maar dat duurt dan nog geen seconde of zo...

Icon is gone | dit gaat over deze shop

Reg. datum: 29 augustus 2001

Het is moeilijk te testen als je eenmaal fully updated bent. Volgens mij duurt het weer langer als je meer updates nodig hebt.

E6600 @ 3Ghz | P5W DH Dlx | Asus 8800GTS 640MB | OCZ 2* 2GB DDR2-800 | WD RAPTOR 150GB | WD Cav 500GB | WD Cav 750GB | WD MYBOOK 1TB | X-FI MUSIC | DELL 2407WFP | VISTA ULT. UK | Full Specs

http://msmvps.com/blogs/d...er-need-wsus-3-0-too.aspx

22 mei komt er blijkbaar via WU een update, maar vanaf nu al handmatig te downloaden. Zelf nog niet geprobeerd hier, want geen probleem :)

paella wijzigde dit bericht 12-05-2007 10:26 (34%)

Een handmatig oplossen kan je eventueel vinden in [XP SP2] svchost / ntdll.dllRtAllocateHeap+0x18c 100% cpu en dan met name mijn laatste reactie sPENKMAN in "[XP SP2] svchost / ntdll.dllRtAllocateHe..."

Sinds dat ik dit heb uitgevoerd heb ik geen problemen meer ondervonden.
Zelfs daar netwerken?

Volgens wat ik op de blogs van WSUS-team lees: http://blogs.technet.com/wsus/

Heb je naast de patch, nieuwe Windows Update Agent nodig. Deze is nu met een installer te downloaden zodat je geen rare dingen op MSDN moet uitvoeren.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7

Kijk, dat is beter

paella wijzigde dit bericht 15-05-2007 10:40 (76%)

Ik werk op een helpdesk, en heb dit probleem nu op 10 ingeleverde laptops gevonden; zowel de m$ MS patch als de batch file hebben niet geholpen. Schoon image teruggezet, maar het probleem blijft. Zijn er nog meer mogelijke oplossingen die ik over het hoofd zie?

elevator wijzigde dit bericht 26-05-2007 08:17 (3%)

Naast deze patch moet je dan ook de windows agent 3.0 installeren. Tenminste, dat hielp bij een machine hier.

Zelfs daar netwerken?

quote:
paella schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:38:
Naast deze patch moet je dan ook de windows agent 3.0 installeren. Tenminste, dat hielp bij een machine hier.
De oplossing is idd 2-delig geworden, na de patch moet je ook de windows update agent updaten.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7

http://www.microsoft.com/...rity/advisory/927891.mspx

Deze fix lijkt (eindelijk) te werken tegen het probleem, want meerdere pc's bij ons liepen te hikken door svchost.exe
Maar sindsdien deze vernieuwde patch lijkt het probleem verholpen te zijn :)

Maar hoe updaten jullie die windows agent dan zonder windows update? Die patch v3.0 heb ik al, maar dat is helaas bij mij ook niet voldoende.

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

Officieel moto fan :)

Je kan de Windows Agent gewoon downloaden (http://download.windowsup...dowsUpdateAgent30-x86.exe bv) en installeren :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

Reg. datum: 14 december 2006

quote:
Hari-Bo schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:44:
http://www.microsoft.com/...rity/advisory/927891.mspx

Deze fix lijkt (eindelijk) te werken tegen het probleem, want meerdere pc's bij ons liepen te hikken door svchost.exe
Maar sindsdien deze vernieuwde patch lijkt het probleem verholpen te zijn :)
Is dit er dan ook in het Nederlands? Krijg error omdat de patch in het engels is en m'n windows in het Nederlands.

Ja, ook Nederlands. je moet bij het download scherm de taal naar Dutch zetten.

paella wijzigde dit bericht 27-05-2007 19:02 (6%)

yay, eindelijk iets ook lijkt te werken bij mij!
Ik heb het grootste deel van de oplossingen hier al geprobeerd, maar ben er helaas toch aan gewend geraakt dat ik eerst koffie ga zetten en dan pas kan gaan typen...

Maar tot op dit moment (and counting :) ) gaat alles nog goed!

NJS

Ohhh,
Wat ben ik hier ontzettend blij mee zeg!
Ik heb de batchfile gedraaid en het probleem is totaal opgelost!!!
Wat een irritant probleem was dat.

Waar moeten de bloemen of een boekenbon heen?
Heel erg bedankt voor deze tool en vriendelijke groeten,

Jan
quote:
Sloompie schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:19:
Ik had het zelfde probleem, en verwijderen van de softwaredistribution folder hielp ook niet. Na wat google-akties vond ik deze batchfile. uitgevoerd en het probleem was weg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
@echo off
Echo Re-registering Windows Update components and Clear the corrupted Windows Update temp folder
Rem Re-register dlls
REGSVR32 WUAPI.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG1.DLL /s
REGSVR32 ATL.DLL /s
REGSVR32 WUCLTUI.DLL /s
REGSVR32 WUPS.DLL /s
REGSVR32 WUPS2.DLL /s
REGSVR32 WUWEB.DLL /s
Rem Stop Services
net stop WuAuServ
taskkill /f /im wuauclt.exe
REm add other service here
Rem Delete SoftwareDistribution Folder
RMDIR C:\windows\SoftwareDistribution /s/q
net start WuAuServ
Echo Look for any errors
echo To Reboot
Pause
shutdown -r -t 5

jb

Windows heeft nu ook een update uitgegeven om dit probleem te verhelpen. Ik heb het laatst nog met verschillende computers gehad en de update van windows werkte maar tijdelijk (totdat er een nieuwe windows updat uit kwam).

wat bij mij wel werkte is :
http://swigartconsulting....6/07/windows_update_.html

Dus als er nog meer mensen last van hebben zou ik ze aanraden de stappen te doorlopen die hierin genoemd worden.

Ik weet dat dit een oude post is maar gezien dat er nog steeds mensen zijn met dit probleem leek het me wel handig om dit te posten. :*)

Reg. datum: 06 augustus 2001

quote:
miltvuur-toxic schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:32:
Ik weet dat dit een oude post is maar gezien dat er nog steeds mensen zijn met dit probleem leek het me wel handig om dit te posten. :*)
top, heb superveel last hiervan en mijn image bestand is corrupt en ik heb weinig zin om windows er opnieuw op te zetten (warm weer, werk al 50 uur in de week en baby'tje thuis, dus geen zin om een avond achter de pc te hangen), dit gaan we even proberen!

snoeki wijzigde dit bericht 04-07-2008 21:58 (11%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws