[XP] svchost.exe pakt 100% cpu bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 76.020 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een probleem met een laptop (celeron 700 mhz, 384 mb ram, 10 gb hd :)) waar ik zaterdag Windows XP Pro (SP2 geintegreerd) op heb gezet. Probleem is dat even na het opstarten (of ik ingelogd ben of niet) het cpu gepruik naar 100% gaat. Dan is het vrijwel onmogelijk om andere programma's op te starten. Dit blijft dan ongeveer 10 minuten zo, en dan werkt alles opeens weer perfect, en de programma's die ik opgestart had terwijl svchost.exe bezig was, starten dan opeens allemaal tegelijk :)

Nu heb ik Process Explorer van Sysinternals gedownload. Deze geeft onder threads ntdll.dll!RtlAllocateHeap+0x18c aan als boosdoener. Als ik deze resume of kill is het probleem idd direct over :) Maar dit is natuurlijk geen oplossing.

Nu ben ik wat services aan en uit gaan zetten, maar ik kan er niet goed achterkomen wat het veroorzaakt. Ik vermoed dat het te maken heeft met mijn internet/netwerk-verbinding (als ik de WZC-service en de service voor automatische updates uitzet heb ik het probleem niet), maar hier ben ik niet 100% zeker van.

Ik kom met google meer mensen tegen met dit probleem, maar geen oplossing. Bij iemand hielp het instellen van een static ip-adres, maar dat heb ik al. Het lijkt me geen malware, aangezien ik het met een eerdere installatie ook heb gehad, en het systeem net opnieuw geinstalleerd is.

Weet iemand hoe dit komt of hoe ik meer informatie kan krijgen over de service die de fout ingaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:56
Ligt waarschijnlijk aan windows update, zie ook [XP] svchost.exe op 100% tijdens windows update

Ik had er ook last van, als je eenmaal de laatste updates geinstalleerd hebt is het ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
sewer schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:04:
Ligt waarschijnlijk aan windows update, zie ook [XP] svchost.exe op 100% tijdens windows update
Ik had er ook last van, als je eenmaal de laatste updates geinstalleerd hebt is het ook over.
Ik heb alle updates al geinstalleerd (automatische updates, > 40 :)). Ik zal zometeen even kijken naar de niet-kritische updates.

Oja, wat ik vergeten was in de TS: ik krijg geen foutmelding, zelfs geen logboekvermelding ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:56
Ah ok, toch denk ik dat als je alleen die automatische updates uitschakelt je problemen over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sewer schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:14:
Ah ok, toch denk ik dat als je alleen die automatische updates uitschakelt je problemen over zijn.
Zodra ik dat gedaan hebt, doet Windows Update het gewoon weer zoals het hoort. (Zonder 100% CPUload)
:) Dus bij mij werkt deze oplossing, dan maar tijdelijk geen automatische updates, maar afentoe eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160821

http://www.neuber.com/taskmanager/process/svchost.exe.html
Is eea nog te traag kun je proberen het aantal services en spul wat tijdens opstarten geladen wordt zoveel mogelijk te beperken.

Als je een virusscanner en firewall actief hebt zou ik overwegen de virusscanner uit te zetten (en 1 keer in de week je comp op virussen scannen) en een HW matige firewall aanschaffen (kosten een paar tientjes).

Suc6 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 160821 op 28-08-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga toch nog even goed kijken naar de invloed van automatische updates op dit probleem :)

@Apple Afvallige:
Zelfs op een 300 mhz systeem hoort svchost.exe niet minutenlang 100% van de cpu in te nemen, bovendien werkte het tijdens de vorige installatie wel goed (ik gebruik dit systeem vooral om wat te surfen en te msn'en, dat moet gewoon lekker werken daarop)

Virusscanner staat er nog niet op, en hardwarematige firewall heb ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 13:51

lizardking77

----------------

Grote prutser schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:28:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga toch nog even goed kijken naar de invloed van automatische updates op dit probleem :)

@Apple Afvallige:
Zelfs op een 300 mhz systeem hoort svchost.exe niet minutenlang 100% van de cpu in te nemen, bovendien werkte het tijdens de vorige installatie wel goed (ik gebruik dit systeem vooral om wat te surfen en te msn'en, dat moet gewoon lekker werken daarop)

Virusscanner staat er nog niet op, en hardwarematige firewall heb ik al :)
Ik heb nu het zelfde probleem bij een aantal windows XP systemen. Deze systemen krijgen via WSUS hun updates. Ik heb ergens de volgende oplossing gevonden

Hieronder een stappen plan:
1) Schakel de service "Automatische updates" uit (Deze computer -> beheer -> services)
2) Start -> uitvoeren en typ "temp" in en verwijder alle bestanden zover mogelijk
3) Start -> uitvoeren en typ "%temp%" in en verwijder alle bestanden zover mogelijk
4) Ga naar C:\Windows en zoek de map "SoftwareDistribution" op en verwijder deze in zijn geheel.
5) Start de service "Automatische updates" (zie stap 1)
6) Ga naar Windows update en controleer op nieuwe updates

Helaas werkt deze niet bij mij. Ik heb me rot gezocht maar nog steeds geen resultaat.
Grote prutser heb jij misschien nog iets gevonden of heeft iemand anders nog sugesties.....

i am the lizardking, I can do anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11-2022

mookie

Heerlijk Helder

Ga naar C:\Windows en zoek de map "SoftwareDistribution" op en verwijder deze in zijn geheel

dat lijkt me niet zo slim.
Daar zit ook de self-update client, gedownloade updates, de status van geinstalleerde updates enzo in.

Zowiezo is het geen probleem, eerder een feature.
Hij haalt een lijst op van updates die volgens de server voor hem nodig zijn en die gaat hij op de computer controleren.
HDD kan op zekere momenten ook erg druk zijn.
Als je gewoon de updates hebt geinstalleerd dan zal hij er daarna minder lang over doen.
Tevens kun je het natuurlijk uitzetten (wat niet gewenst is lijkt me) en je kunt de "inschakel tijd" bepalen. standaard is dat volgens mij 5 minuten. Die kun je op 20 minuten zetten ofzo. Dan kun je eerst even inloggen en je email lezen en daarna koffie gaan drinken :)

Ook kun je de interval instellen. b.v. om het uur of om de 12 uur of om de 24 dagen.
Als iemand via policies heeft ingesteld dat hij elk uur moet checken zul je elk uur die belasting hebben.

Ik snap inderdaad ook niet helemaal waarom dat process zo cpu-intensief is maar op een P3 kan het inderdaad best een hele tijd duren voordat hij de eerste keer alle updates heeft gecontroleerd.
Als ik hier een nieuwe PC installeer met XP SP2 moet hij ongeveer 60 patches installeren.
Op een P4@3Ghz duurt dat ook een minuut of 5.

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

svchost.exe kan ook een virus zijn! Daar had ik last van! Die stuurt verschrikkelijk veel spam weg. Bij mij was het 100% belast zijn door svchost.exe over toen ik deze verwijderd had. Die executable stond ook op een andere plek dan het origineel van Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizardking77

lizardking77

----------------

Rum schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:34:
svchost.exe kan ook een virus zijn! Daar had ik last van! Die stuurt verschrikkelijk veel spam weg. Bij mij was het 100% belast zijn door svchost.exe over toen ik deze verwijderd had. Die executable stond ook op een andere plek dan het origineel van Windows XP.
Ik heb de systemen met trend en met NOD gescand en niks gevonden dus dit lijkt me niet het probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizardking77

lizardking77

----------------

mookie schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:38:
Ga naar C:\Windows en zoek de map "SoftwareDistribution" op en verwijder deze in zijn geheel

dat lijkt me niet zo slim.
Daar zit ook de self-update client, gedownloade updates, de status van geinstalleerde updates enzo in.

Zowiezo is het geen probleem, eerder een feature.
Hij haalt een lijst op van updates die volgens de server voor hem nodig zijn en die gaat hij op de computer controleren.
HDD kan op zekere momenten ook erg druk zijn.
Als je gewoon de updates hebt geinstalleerd dan zal hij er daarna minder lang over doen.
Tevens kun je het natuurlijk uitzetten (wat niet gewenst is lijkt me) en je kunt de "inschakel tijd" bepalen. standaard is dat volgens mij 5 minuten. Die kun je op 20 minuten zetten ofzo. Dan kun je eerst even inloggen en je email lezen en daarna koffie gaan drinken :)

Ook kun je de interval instellen. b.v. om het uur of om de 12 uur of om de 24 dagen.
Als iemand via policies heeft ingesteld dat hij elk uur moet checken zul je elk uur die belasting hebben.

Ik snap inderdaad ook niet helemaal waarom dat process zo cpu-intensief is maar op een P3 kan het inderdaad best een hele tijd duren voordat hij de eerste keer alle updates heeft gecontroleerd.
Als ik hier een nieuwe PC installeer met XP SP2 moet hij ongeveer 60 patches installeren.
Op een P4@3Ghz duurt dat ook een minuut of 5.
Wsus controleerd 1 keer per dag de systemen. De systemen zijn del systemen pentium 4 2.8 Ghz en 1GB werk geheugen. ik denk dat van de 100 systemen 20 sytemen dit probleem hebben. Het probleem is dus dat svchost op ongeveer 100% CPU pakt. Dit gebeurd meestal bij het opstarten en er is dat 10 tot 20 minuten niks met het systeem te doen. gedurende de dag komt het nog een aantal keren voor.
Via Process explorer kan ik zien dat het om de Thread NTDLL.DLL!RT|AllocateHEAP+0x18c gaat. Deze thread benut dat 100% CPU.
Iemand misschien nog sugesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 15:44
Ik had het zelfde probleem, en verwijderen van de softwaredistribution folder hielp ook niet. Na wat google-akties vond ik deze batchfile. uitgevoerd en het probleem was weg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
@echo off
Echo Re-registering Windows Update components and Clear the corrupted Windows Update temp folder
Rem Re-register dlls
REGSVR32 WUAPI.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG1.DLL /s
REGSVR32 ATL.DLL /s
REGSVR32 WUCLTUI.DLL /s
REGSVR32 WUPS.DLL /s
REGSVR32 WUPS2.DLL /s
REGSVR32 WUWEB.DLL /s
Rem Stop Services
net stop WuAuServ
taskkill /f /im wuauclt.exe
REm add other service here
Rem Delete SoftwareDistribution Folder
RMDIR C:\windows\SoftwareDistribution /s/q
net start WuAuServ
Echo Look for any errors
echo To Reboot
Pause
shutdown -r -t 5

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizardking77

lizardking77

----------------

[quote]Sloompie schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:19:
Ik had het zelfde probleem, en verwijderen van de softwaredistribution folder hielp ook niet. Na wat google-akties vond ik deze batchfile. uitgevoerd en het probleem was weg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
@echo off
Echo Re-registering Windows Update components and Clear the corrupted Windows Update temp folder
Rem Re-register dlls
REGSVR32 WUAPI.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG1.DLL /s
REGSVR32 ATL.DLL /s
REGSVR32 WUCLTUI.DLL /s
REGSVR32 WUPS.DLL /s
REGSVR32 WUPS2.DLL /s
REGSVR32 WUWEB.DLL /s
Rem Stop Services
net stop WuAuServ
net start WuAuServ
Echo Look for any errors
echo To Reboot
Pause
shutdown -r -t 5

[/quote

Bedankt, Ik zal er eens mee gaan testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Weet dan wel dat je PC reboot zogauw je op een toets drukt na starten van dit ding. Een melding "herstart nu de PC" is veiliger vwb open documenten etc ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizardking77

lizardking77

----------------

Sloompie schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:19:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
@echo off
Rem Re-register dlls
REGSVR32 WUAPI.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG1.DLL /s
REGSVR32 ATL.DLL /s
REGSVR32 WUCLTUI.DLL /s
REGSVR32 WUPS.DLL /s
REGSVR32 WUPS2.DLL /s
REGSVR32 WUWEB.DLL /s
Rem Stop Services
net stop WuAuServ
net start WuAuServ
Echo Look for any errors
echo To Reboot
Pause
shutdown -r -t 5
Nog bedankt voor deze batch file. Ik ben er nu mee aan het testen en op één systeem is het probleem zeker opgelost. Ik zal in de loop van de week een aantal systemen meer testen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 16:19
Ik heb dit probleem dus ook, er moet toch wel een patch komen voor dit geneuzel. Het lijkt er toch op dat veel mensen dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Probeer deze hotfix eens: You receive an access violation when you try to install an update from Windows Update after you apply hotfix package 916089

op werk hadden we svchost en generic host problemen wat te maken het met automatic updates. Installeren van deze fix lost het op.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-04 16:42
Dit kan liggen aan een 'slechte' versie van je OS. Alleszins heeft dit te maken met een probleem bij je netwerkverbindingen. Toen ik het had heb ik het 5minuutjes laten lopen (kan soms helpen...) en dan is het verminderd tot normaal cpu-gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50
Ik heb het op 3 vestigingen en de fix helpt niet ...heb het zelfs op windows 2000 systemen.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daVeX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Tranzy schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:54:
Ik heb het op 3 vestigingen en de fix helpt niet ...heb het zelfs op windows 2000 systemen.
Nou bij mij wel!

Naast de 100% load van svchost.exe werkte audio en video (afspelen mp3's en mpeg's) niet meer, met die fix werkt het opeens allemaal weer ... vaaaag.

Iemand enig idee hoe dit zo van de ene op de andere dag heeft kunnen gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214582

ja dat probleem had ik ook :s van het moment dat svchost.exe naar 100% cpu load begon te klimmen viel mijn audio etc ook weg :^)
ik dacht zelfs een nieuwe windows install te doen (en te switche naar windows server 2003 :) (gebruik als workstation) maar naar het schijnt heeft deze windows versie hetzelfde probleem..

edit: De batchfile heeft het probleem verholpen^^

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 214582 op 19-04-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik heb een maand samen met microsoft "getrouble-shoot" en ze komen re nog niet uit. Ik heb zelfs nog niet eerder gepubliceerde fixes gehad die eigenlijk in SP3 zouden gaan zitten. De aangeboden fixes werken meer niet dan wel. Ze hebben NOG geen oplossing ervoor...maar hebben beloofd dat het zo rond mei er wel zou moeten zijn. Dezewordt dan met Windows update geinstalleerd.

Ook zullen ze de 2000 workstations updaten, ondanks dat de support sinds begin dit jaar gestopt was. Reden is dat er gewoonweg nog enorm veel mensen met 2000 werken.

Het probleem zit hem in Office 2003 wat ik heb gemerkt. Geloof me ... ik installeer tig pc's per week en heb nu echt wel degelijke testjes gedaan. Elke keer weer gaat het goed als ik met MICROSOFT update, en dus niet windows update, een station uptodate breng.... maar zodra ik Office 2003 installeer en reboot of simpelweg wil updaten gebeurt het. svchost op 100%.

Als je dan geen geduld meer hebt doe je even "net stop wuauserv".

[ Voor 28% gewijzigd door Tranzy op 20-04-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Het is in ieder geval een behoorlijk vaak voorkomend probleem waar MS toch wel redelijk mee in zijn maag zit heb ik het idee. Gelukkig dat het bij ons wel werkte die fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 18:25
'k heb het probleem ook bij mijn schoonouders.. zelf heb ik er thuis geen last van (weird)
Dankzij tweakers heb ik nu in ieder geval iets waarmee ik het kan proberen op te lossen... thx voor het scriptje... 'k zal hem vanavond meteen even proberen bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik heb precies hetzelfde. Soms bij het opstarten soms tijden het kijken van een dvd of het spelen van een game. Vreemd genoeg merkte ik dat hamachi het weleens triggerde maar omdat ik hamachi niet tijdens het opstarten draai kon het probleem niet bij hamachi zelf liggen.

Ga nu de batchfile draaien.

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209435

Hotfix: KB927891 Doe eerst deze
Hotfix: KB892489 Helpt het niet doe dan deze

Extra aan wijzegingen: Eventuele Aanwijzing: An antivirus scan may increase the number of open handles for the svchost.exe process on a Windows XP Service Pack 2-based computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:42
Ik ben benieuwd of het helpt. Ik heb hier al maanden last van op mijn M10. Maar omdat anderen die ik ken met een M10 er ook last van hadden, dacht ik laat maar. Totdat het deze week ook op mijn werklaptop is begonnen. Ik draai nu de eerste fix, hoop dat het helpt. Ik heb er trouwens last van als ik mijn laptop uit stand-by haal (alle 3 zijn het Centrino's).

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En anders Microsoft bellen en vragen naar de Fixes.. Je krijgt ze dan opgestuurt met een key die een week geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Die onderste kan ik op de site niet vinden. De eerste heeft niet geholpen. Reload en hoppa meteen weer 100% CPU voor bijna 1 minuut. Maar bedankt voor de tip. Ik vraag de beheerders wel contact op te nemen, want er zijn hier maar een paar honderd laptops die er last van hebben :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
https://support.microsoft...1399&showpage=1&WS=hotfix

en dan heb je ook nog iets als www.thehotfixshare.net maar of je daar je hotfixes vandaan wilt halen voor je productieservers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Er is nog geen 100% werkende hotfix !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:18

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het lijkt ineens wel erger geworden hier. Alleen is het niet op iedere pc hetzelfde, heel raar. Heb inmiddels ook zo'n beetje iedere fix of oplossing geprobeerd maar kom er niet meer af. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:15

KhaZ

Alfa Romeo

Hier ook 1 PC die er last van heeft, heb maar de automatische update service op uitgeschakeld gezet ipv automatisch.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192104

had hier ook last van duurde echt lang windows xp op starten van verveeling maar raid geinstalleert met nieuwe windows instalatie en nog niet geupdate ik snap uit deze verhalen dat ik alleen moet updaten via de microsoft web pagina ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 22:35

n00bs

Het is weer Zomer!

KhaZ schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:26:
Hier ook 1 PC die er last van heeft, heb maar de automatische update service op uitgeschakeld gezet ipv automatisch.
Ik heb hetzelfde op een pc gehad met een versie XP installatie met updates ingebakken... na de Windows update uitgezet te hebben werkte alles gewoon normaal. De zogenaamde patch van MS werkte helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Het heeft iets te maken met Office 2003 ... bij mij beginnen de problemen op alle pc's pas NA de installatie van Office 2003.

Dus ik activeer op een nieuwe pc altijd MICROSOFT update en als alles geupdate is installeer ik pas Office 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

FYI: Ik kreeg er hier pas last van toen m'n collega Office2003 opnieuw installeerde, daarvoor draaide alles zonder problemen!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het is (volgens mij :?) ook wel bekend dat het aan Office ligt, maar ja kan moeilijk overal office afknallen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
n00bs schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:44:
[...]

Ik heb hetzelfde op een pc gehad met een versie XP installatie met updates ingebakken... na de Windows update uitgezet te hebben werkte alles gewoon normaal. De zogenaamde patch van MS werkte helaas niet.
Welke patch heb je het nou specifiek over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Update: vanavond hier thuis, na 4 mislukte office updates en 2 XP updates: zelfde probleem. Ook hier maar tijdelijk de service van automatische updates op handmatig gezet, zodat-ie uitblijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133368

ik heb hier sinds vandaag dus ook last van. Ik heb echt van alles geprobeert,hotfix hier,hotfix daar niets helpt. Ik heb de pc gewoon een poos met een load van 100% en vervolgens was het mogelijk om toch een zooi updates te doen.

Helaas heeft dit niet het probleem verholpen, de load is nog steeds 100%. :{ ik heb geen flauw idee meer wat hier aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menghu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06-2021
Beste,

Ik heb momenteel zelf ook dit probleem. Windows XP, SP2.
Probleem viel vooral op omdat ik juist dit weekeinde extra geheugen heb bijgeprikt.

Symptomen:
A: 100% CPU gebruik
B: Windows loopt snel muurvast
C: er is geen geluid meer

Ik heb wat gegoogled en dit probleem wordt momenteel ook op tal van Engelstalige ondersteuningssites gemeld. Ik ben nu een oplossing aan het uitvoeren die daar beschreven stond.

Stap 1:
Schakel automatische updates uit (mijn computer, eigenschappen, automatische updates)
(my computer, properties, automatic updates).

Stap 2
Herstart de computer.
(nu moet de svhost niet zoveel geheugen meer gebruiken)

edit: t/m stap 2 werkt het, en ik zie dat deze oplossing al eerder op tweakers is voorgekomen. Ik probeer nu handmatig de nieuwest windows updates te downloaden via autopatcher.

[ Voor 12% gewijzigd door Menghu op 09-05-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99742

Hier gaf DEP (Data Execution Prevention) een melding over Generic Host Process for Win32 Services ( svhost.exe ) direct na het opstarten. NOD32 heb ik als antivirus op xp sp2 Rapport is verzonden aan MS.

Eerder ook een vreemde melding van kaspersky av6 Proactieve Bescherming over een keylogger deze melding bleef terugkomen, lijkt mij false positive kaspersky gewist van mijn installatie en vervangen voor NOD32.
kbd.sys lijkt mij normaal, ook SpyBot S&D gaf geen melding, alleen kaspersky continue dit bericht:

5-5-2007 21:41:51 \Driver\kbd Keylogger gedetecteerd. Het stuurprogramma is mogelijk system32\DRIVERS\kbd.sys.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 99742 op 09-05-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menghu
  • Laatst online: 30-06-2021
Zoals eerder op GOT vermeld, http://swigartconsulting....6/07/windows_update_.html

biedt de oplossing zolang je een geldige windows versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de oplossing ik had gister ook dit probleem. Ik heb het verholpen door :

WindowsXP-KB927891-v2-x86-NLD.exe te installeren.

Hiervoor moet je microsoft bellen dan krijg je gratis deze update binnen in je email. Hierbij zit een key die 7 dagen geldig is. Als je slim bent pak je hem uit en haal je de key van het bestand af waardoor je ter alle tijden dit bestand nog een keer kan gebruiken.

VEREIST WEL EEN HERSTART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 15:05
Had hier ook al last van dit probleem, bedankt voor de tip. Hij staat nu trouwens ook gewoon op de MS site :

KB927891

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb deze laatstgenoemde patch van de MS site afgehaald, maar het werkt nog niet? Voordat ik de patch installeerde, stond de service van Automatische Updates uit, toen heb ik de patch geïnstalleerd, reboot, en toen de service weer aangezet, reboot. Nog steeds gaat svchost.exe naar de 99% zo'n halve minuut na het opstarten, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
Ik heb ook wellis gelezen dat het kan door software van de telefoon.
Ik heb pc suite van sony ericsson erop staan.
Dat had ik eraf gehaald en idd toen startte hij normaal op.
Ik kreeg wel een foutmelding dus toen heb ik hem weer geinstalleerd.
En daarna was het bij mij nog weg.
Ik heb wel in pc suite insteld dat hij niet automatisch opstart.

Ik weet niet hoe lang het wegblijft maar voorlopig start hij bij mij goed op.

gr,
Maurice

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Nielson schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:32:
Had hier ook al last van dit probleem, bedankt voor de tip. Hij staat nu trouwens ook gewoon op de MS site :

KB927891
Hier link ik al op 14 maart naar in dit draadje! Oud nieuws dus. De fix was echter zelfs al vanaf 21 feb te downloaden bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

madmaus schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:11:
Ik heb ook wellis gelezen dat het kan door software van de telefoon.
Ik heb pc suite van sony ericsson erop staan.
Dat had ik eraf gehaald en idd toen startte hij normaal op.
Ik kreeg wel een foutmelding dus toen heb ik hem weer geinstalleerd.
En daarna was het bij mij nog weg.
Ik heb wel in pc suite insteld dat hij niet automatisch opstart.

Ik weet niet hoe lang het wegblijft maar voorlopig start hij bij mij goed op.

gr,
Maurice
Wij gebruiken hier wel PIMphony op de meeste werkstations, maar het eerste werkstation dat er last van kreeg had het update programma van Sony Ericcson erop staan, maar dit start niet automatisch op met de PC, dus ik betwijfel of externe programma's er iets mee te maken hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
Ik heb gisteren 2 keer opgestart en ik had het probleem dus niet meer.

Of dit echt een oplossing is weet ik niet. Want de software staat er weer gewoon op.
Alleen gedeinstalleerd opnieuw opstarten (geen 100% svchost) en weer installeren.
Daarna weer opnieuw opstarten en toen ging het weer goed.
Meer heb ik nog niet getest.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 15:05
paella schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:12:
[...]

Hier link ik al op 14 maart naar in dit draadje! Oud nieuws dus. De fix was echter zelfs al vanaf 21 feb te downloaden bij ze.
Het was meer een reactie op de post van Jack-Venema die zei dat je MS moest bellen en je 'm dan per e-mail zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 209435 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:02:
Hotfix: KB927891 Doe eerst deze
Hotfix: KB892489 Helpt het niet doe dan deze

Extra aan wijzegingen: Eventuele Aanwijzing: An antivirus scan may increase the number of open handles for the svchost.exe process on a Windows XP Service Pack 2-based computer
Dit kan best wel kloppen / voorkomen : McAfee 10 + XP SP2 doet dit bij elke Boot :/ ERG Irritant !!
Anoniem: 99742 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:02:
Hier gaf DEP (Data Execution Prevention) een melding over Generic Host Process for Win32 Services ( svhost.exe ) direct na het opstarten. NOD32 heb ik als antivirus op xp sp2 Rapport is verzonden aan MS.

Eerder ook een vreemde melding van kaspersky av6 Proactieve Bescherming over een keylogger deze melding bleef terugkomen, lijkt mij false positive kaspersky gewist van mijn installatie en vervangen voor NOD32.
kbd.sys lijkt mij normaal, ook SpyBot S&D gaf geen melding, alleen kaspersky continue dit bericht:

5-5-2007 21:41:51 \Driver\kbd Keylogger gedetecteerd. Het stuurprogramma is mogelijk system32\DRIVERS\kbd.sys.
:') Wat een actie wegens zoiets simpels : Dit komt vooral op laptops voor en je kan het gewoon als Trusted toevoegen of Proactieve bescherming uitdoen ;)

Maar ja gelukkig heb je NOD32 genomen en niet een of andere crappy scanner dus echt veel maakt het niet uit dan.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 15:24

rapture

Zelfs daar netwerken?

paella schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:12:
KB927891 heeft verschillende versies gekend, v1.1 was niet goed, v2 was problematisch (op de clients bij ons op de werkvloer), v3 is bruikbaar (7/5/2007). Die link is pas sinds deze week bruikbaar geworden, daarvoor werd het probleem verergerd.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 10-05-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Juist, maar die v3 werkt hier dus ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

KhaZ schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:46:
Juist, maar die v3 werkt hier dus ook niet.
In welke zin werkt het niet? Bij het opstarten zal er nog altijd naar Windows Updates gezocht worden en als er veel updates gezocht moet worden, dan duurt het nog altijd eventjes. Gelieve Windows Update manueel te doen, daarna moet er niet meer zoveel updates gezocht worden zodat het relatief snel ophoudt. Met vorige versies kon ik gemakkelijk een halfuur wachten en het was nog altijd niet gedaan. Met v3 duurt het enkele minuten voordat het voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 21:46

maroesjk

from the ash rose a great bird

Ik heb dit probleem ooit ook eens gehad op een PC en kreeg het probleem niet zonder meer opgelost. Ik heb het toen (omdat ik geen zin had in een herinstallatie) "opgelost" met de volgende truc:
SVChost.exe in de Startup / Opstarten folder van het startmenu zetten. Toen had ik wel een extra thread lopen met SVChost, maar het 100% CPU-consumptie-probleem was over!

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

maroesjk schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:57:
Ik heb dit probleem ooit ook eens gehad op een PC en kreeg het probleem niet zonder meer opgelost. Ik heb het toen (omdat ik geen zin had in een herinstallatie) "opgelost" met de volgende truc:
SVChost.exe in de Startup / Opstarten folder van het startmenu zetten. Toen had ik wel een extra thread lopen met SVChost, maar het 100% CPU-consumptie-probleem was over!
Om exact te zijn, moet je de service van Automatische updates uitschakelen en ervoor zorgen dat het niet meer gerund wordt als je de computer opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 21:46

maroesjk

from the ash rose a great bird

rapture schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:02:
[...]
Om exact te zijn, moet je de service van Automatische updates uitschakelen en ervoor zorgen dat het niet meer gerund wordt als je de computer opstart.
Ja, maar dan werken automatische updates dus niet meer... mijn oplossing zorgt dat deze wel (automatisch) blijven binnenkomen.

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

maroesjk schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:19:
Ja, maar dan werken automatische updates dus niet meer... mijn oplossing zorgt dat deze wel (automatisch) blijven binnenkomen.
Ze komen 1x in de maand uit en je kan nog altijd manueel updates doen. Onder svchost.exe kan een grote hoop processen zitten zodat je de boosdoener eruit moet halen. In de kb leggen ze uit dat het aan een conflict tussen MS Installer en automatische updates ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De v3 van KB927891 heeft hier ook niet geholpen, ik ga nu de policys maar eens induiken om de automatische updates op handmatig te zetten want anders komen m'n collega's in opstand denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Na het installeren van de laatste updates is het bij mij verdwenen. Heeft wel 23 minuten bij 100% CPU load geduurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 13:22
Vanochtend had ik dit probleem opeens ook. De op pagina 1 gepostte batchfile verhielp het probleem direct.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:10
TommyCP schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:50:
Vanochtend had ik dit probleem opeens ook. De op pagina 1 gepostte batchfile verhielp het probleem direct.
Die batchfile heeft mij ook al een aantal keer geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Ook als je daarna de "microsoft update" installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:10
paella schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:57:
Ook als je daarna de "microsoft update" installeert?
Yep. Af en toe springt SVCHost dan nog wel naar 100%, maar dat duurt dan nog geen seconde of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Het is moeilijk te testen als je eenmaal fully updated bent. Volgens mij duurt het weer langer als je meer updates nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
http://msmvps.com/blogs/d...er-need-wsus-3-0-too.aspx

22 mei komt er blijkbaar via WU een update, maar vanaf nu al handmatig te downloaden. Zelf nog niet geprobeerd hier, want geen probleem :)

[ Voor 34% gewijzigd door paella op 12-05-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-04 09:52
Een handmatig oplossen kan je eventueel vinden in [XP SP2] svchost / ntdll.dllRtAllocateHeap+0x18c 100% cpu en dan met name mijn laatste reactie sPENKMAN in "[XP SP2] svchost / ntdll.dllRtAllocateHe..."

Sinds dat ik dit heb uitgevoerd heb ik geen problemen meer ondervonden.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Volgens wat ik op de blogs van WSUS-team lees: http://blogs.technet.com/wsus/

Heb je naast de patch, nieuwe Windows Update Agent nodig. Deze is nu met een installer te downloaden zodat je geen rare dingen op MSDN moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Kijk, dat is beter

[ Voor 76% gewijzigd door paella op 15-05-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55546

Ik werk op een helpdesk, en heb dit probleem nu op 10 ingeleverde laptops gevonden; zowel de m$ MS patch als de batch file hebben niet geholpen. Schoon image teruggezet, maar het probleem blijft. Zijn er nog meer mogelijke oplossingen die ik over het hoofd zie?

[ Voor 3% gewijzigd door elevator op 26-05-2007 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Naast deze patch moet je dan ook de windows agent 3.0 installeren. Tenminste, dat hielp bij een machine hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

paella schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:38:
Naast deze patch moet je dan ook de windows agent 3.0 installeren. Tenminste, dat hielp bij een machine hier.
De oplossing is idd 2-delig geworden, na de patch moet je ook de windows update agent updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:26

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

http://www.microsoft.com/...rity/advisory/927891.mspx

Deze fix lijkt (eindelijk) te werken tegen het probleem, want meerdere pc's bij ons liepen te hikken door svchost.exe
Maar sindsdien deze vernieuwde patch lijkt het probleem verholpen te zijn :)

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 25-04 00:22
Maar hoe updaten jullie die windows agent dan zonder windows update? Die patch v3.0 heb ik al, maar dat is helaas bij mij ook niet voldoende.

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan de Windows Agent gewoon downloaden (http://download.windowsup...dowsUpdateAgent30-x86.exe bv) en installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200952

Hari-Bo schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:44:
http://www.microsoft.com/...rity/advisory/927891.mspx

Deze fix lijkt (eindelijk) te werken tegen het probleem, want meerdere pc's bij ons liepen te hikken door svchost.exe
Maar sindsdien deze vernieuwde patch lijkt het probleem verholpen te zijn :)
Is dit er dan ook in het Nederlands? Krijg error omdat de patch in het engels is en m'n windows in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Ja, ook Nederlands. je moet bij het download scherm de taal naar Dutch zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door paella op 27-05-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184202

yay, eindelijk iets ook lijkt te werken bij mij!
Ik heb het grootste deel van de oplossingen hier al geprobeerd, maar ben er helaas toch aan gewend geraakt dat ik eerst koffie ga zetten en dan pas kan gaan typen...

Maar tot op dit moment (and counting :) ) gaat alles nog goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138156

Ohhh,
Wat ben ik hier ontzettend blij mee zeg!
Ik heb de batchfile gedraaid en het probleem is totaal opgelost!!!
Wat een irritant probleem was dat.

Waar moeten de bloemen of een boekenbon heen?
Heel erg bedankt voor deze tool en vriendelijke groeten,

Jan
Sloompie schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:19:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
@echo off
Rem Re-register dlls
REGSVR32 WUAPI.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG1.DLL /s
REGSVR32 ATL.DLL /s
REGSVR32 WUCLTUI.DLL /s
REGSVR32 WUPS.DLL /s
REGSVR32 WUPS2.DLL /s
REGSVR32 WUWEB.DLL /s
Rem Stop Services
net stop WuAuServ
net start WuAuServ
Echo Look for any errors
echo To Reboot
Pause
shutdown -r -t 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261249

Windows heeft nu ook een update uitgegeven om dit probleem te verhelpen. Ik heb het laatst nog met verschillende computers gehad en de update van windows werkte maar tijdelijk (totdat er een nieuwe windows updat uit kwam).

wat bij mij wel werkte is :
http://swigartconsulting....6/07/windows_update_.html

Dus als er nog meer mensen last van hebben zou ik ze aanraden de stappen te doorlopen die hierin genoemd worden.

Ik weet dat dit een oude post is maar gezien dat er nog steeds mensen zijn met dit probleem leek het me wel handig om dit te posten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 261249 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:32:
Ik weet dat dit een oude post is maar gezien dat er nog steeds mensen zijn met dit probleem leek het me wel handig om dit te posten. :*)
top, heb superveel last hiervan en mijn image bestand is corrupt en ik heb weinig zin om windows er opnieuw op te zetten (warm weer, werk al 50 uur in de week en baby'tje thuis, dus geen zin om een avond achter de pc te hangen), dit gaan we even proberen!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 04-07-2008 21:58 ]

Pagina: 1