Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 september 2003

Ja dat zou goed kunnen howr. Pff ik krijg m nu echt niet meer aan de praat. Ik was aan het mailen naar iemand, nou heb dat mailtje 3x kunnen typen. Steeds bsods, of freezes. Ik heb van iemand een vista gekregen, dus die erop gezet, maar na install audigy drivers gewoon geen boot meer. Daar kreeg hij de irq 3, lager dan de vid kaart. Ik geef het echt op. Ik ga vragen of ik kan ruilen voor een ander mobo met intel chipset. Opzich klinkt het geluid eigenlijk best wel oke van de onboard codec, maar ik wil ook graag hardware matige versnelling. Merk toch dat dit niet zo lekker werkt. Heb bovendien niet voor niets een audigy.

Reg. datum: 20 september 2000

hmmm heb het bordje nu een paar weken met mn c2d 6300 en het bevalt wel OK. Overclocken moet je niet te veel van verwachten, zeker niet met mn cheapo Whitelake DDR geheugen.

Maar goed, het draait nu wel lekker. Overigens ben ik er ook achter gekomen waarom het zo lang duurt voordat ik door mn bios bootscherm heen kom: als ik op USB een HD heb hangen, of mn printer met een cardreader aan heb staan, blijft het bios wachten. Waarom weet ik niet. BIOS 2.40 meldde een USB update, maar helpt niet. Ik hoop op een nieuw bios die deze USB onzin aanpakt.

(en ja ik heb in de boot volgorde mn removable devices disabled)

Hier een 4coredual-vsta bordje dat goed werkt:

E6400 met Zalman7700Cu
AGP ATI X800XTPE
2x 1GB Corsair PC2-5300CL4
SATA raptor 36GB
Hiper PS580K TypeR

Had problemen met de x800, enkel in vgasave mode werkte deze. Zodra ik de ATI driver installeerde: crash bij windows boot. Dit lag aan de bios op deze videokaart, ik heb de laatste versie geflasht die ik op http://www.mvktech.net/ gevonden heb:
Description: ATI Radeon X800 XT PE BIOS
Card : ATI Radeon X800 XT Platinum Edition
Chipset : ATI Radeon X800 XT PE
Release : 113-A26105-102
Version : 009.003.001.010
Memory : 256MB Samsung

Ik gebruik momenteel volgende instellingen:
FSB: 290Mhz x8 = 2321Mhz cpu (sync instellingen)
Geheugen: 290Mhz (fsb:dram 1:1)
CAS: 3/3/3/9 1T (zonder enig probleem op 290Mhz)

Sandra XI geheugenbenchmark: INT: 5818MB/s FLOAT: 5829MB/s
Met 2x512MB PC3200 CL2.5 Kingston: INT: 5011MB/s FLOAT: 5030MB/s

Windows 7 Professional

Ik heb verschrikkelijke problemen met die bordje.
In games gaat het geluid ontzettend stotteren en het beeld ook zo om de paar minuten. Als ik 'm echt "overbelast" krijg ik een BSOD.
Na veel zoeken op het internet en hier in dit topic te kijken kwam ik tot de conclusie dat het mijn geluidskaart moest zijn. Dit is een Creative Audigy 4, welke altijd prima heeft gewerkt op dit bordje TOTDAT ik er de 7900GTO in PCI-Express erop heb gezet.
Onboard sound heeft exact dezelfde problemen, maar ik weet in iedergeval dat het niet ligt aan de grafische kaart. Nu aan jullie de vraag of jullie misschien een oplossing weten of denken dat het bordje defect is.
Eventuele mogelijkheid is misschien dat ik in de bios iets moet veranderen, maar ik zou niet weten wat. Mijn PCI Latency heb ik veranderd van 32 naar 64 wat ook geen effect had. Een PCI Latency Patch voor de VIA chipset werkt ook niet.

Mijn verdere specs:
Core 2 Duo E6400
7900GTO 512 Mb
2Gb DDR1!
2x Raid0 Samsung HJ160

HP 8530w 2.53 GHz - 4GB - WSXGA+ - FX770M GT 512MB - Vista x64 - Ubuntu - XP Virtual Workstation

Reg. datum: 22 november 2005

Wat voor melding krijg je bij de BSOD?

Wat zou je kunnen proberen:
- Windows herinstalleren
- Voltages en temperaturen checken
- Nieuwe Hyperion v511a installeren (eerst videokaart drivers weghalen met driver cleaner pro, vervolgens de chipset drivers en dan weer de nVidia drivers erop.

Probeer wel eerst zonder geluidskaart. Als ie t vervolgens doet, kan je het altijd nog later erin pluggen.

Wazaa?

Windows 7 Professional

Dat is nu juist de grap, ik heb dit weekend windows 3x opnieuw geinstalleerd, met geluidskaart, zonder geluidskaart, en met andere videokaartdrivers. Niks helpt. BSOD code is 000000x7F.
Deze heb ik tot nu toe maar 1x gehad maar zoals in dit topic is te lezen had ik er al eens problemen mee. Dit was echter destijds misschien een symptoom van de voeding, maar nu zit er een andere voeding in, waardoor het probleem alleen maar te verwijten is aan de combinatie van: PCIe x4, Audigy 4 en de VIA chipset.

HP 8530w 2.53 GHz - 4GB - WSXGA+ - FX770M GT 512MB - Vista x64 - Ubuntu - XP Virtual Workstation

Ja je hebt net als ik echt pech. Ik heb mn audigy er nu uit gehaald, en t probleem is wel minder, maar het bord is nogsteeds niet stabiel. Windows crasht elke dag wel, steeds verschillende oorzaken. Windows staat er bij mij ook al 3x opnieuw op, nu met vista: zelfde problemen. Echt rotmoederborden, voor mij nooit meer asrock. Had hiervoor voor een kennis ook een asrock socket a moederbord wat de hele tijd kapot ging. En veel winkels verkochten vroeger asrock, maar nu niet meer. Blijkbaar dus niet het beste spul. Uiteraard zijn er genoeg tevreden mensen, en mensen met wel een stabiel bord, maargoed.. Ik denk dat k deze op marktplaats ga verkopen, of ga proberen terug te sturen. Degenen met AGP en DDR 1 die ook van dit bord af willen zouden hier eens naar kunnen kijken:
pricewatch: MSI 865PE Neo3-V, 865PE (ATX, AGP, Sound, LAN, SATA)

Tis alleen niet duidelijk of Dual core word ondersteund, op de msi site staat dat t vanaf ref 5 zo is ofzo..

www.bandit.nl

Dual Core inderdaad vanaf PCB versie 2 met BIOS versie vanaf 5.xx. Natuurlijk wordt Core 2 Duo niet ondersteund.

www.bandit.nl

Reg. datum: 29 juni 2005

weet iemand hoe ik die automatic fan control weer actief kan maken?
ik heb het moederbord met biosversie P1.90 gekregen en toen heeft ie het een tijdje goed gedaan. weet niet meer precies wat er in de tussentijd fout is gegaan, maar mn fan draait nu gewoon constant 3000rpm terwijl dat in het begin ca 1000rpm was. ik heb nu biosversie P2.40F maar dat heeft ook geen nut.

specs:
intel 6600e C2D
Arctic Freezer Pro 7 CPU cooler
2x1Gb twinmos
320Gb SATA seagate
XFX 6600GT 128mb AGP

oh ja...fanspeed heeft ook geen effect of ik heb bepaalde instellingen niet goed gezet, maar dat denk ik ook niet aangezien ik alles al een keer heb geprobeerd.

kapa wijzigde dit bericht 07-02-2007 04:03 (14%)

klikkerdeklik :+

Reg. datum: 22 november 2005

Volgens mij werkt de automatic fanspeed met bios 2.40 niet meer. Je kan of een oudere bios flashen of met fanspeed proberen.

Bij fanspeed moet je het wel op bijv 70% zetten. Dan gaat ie pas minder toeren maken. De standaard koeler heeft volgens mij zo'n 3 standen. Bij fanspeed is dat 0%-30%, 30% 70% en 70%-100% (even uit mijn hoofd).

Wazaa?

momenteel heb ik bios versie 2.10 al geprobeerd zonder succes en ben ook al weer terug naar de originele 1.90, maar zonder succes. de Arctic Freezer 7 Pro blijft maar doorgaan op 3000rpm. In Speedfan heb ik de fanspeed op alle mogelijke snelheden geprobeerd (ook 70%).

is mijn enige oplossing dan een fanspeedcontroller kopen? dat is het laatste wat ik wil doen aangezien ik graag van de speedstep technologie van mijn conroe en de automatic fanspeed gebruik wil maken.

Reg. datum: 29 september 2001

quote:
kapa schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:36:
momenteel heb ik bios versie 2.10 al geprobeerd zonder succes en ben ook al weer terug naar de originele 1.90, maar zonder succes. de Arctic Freezer 7 Pro blijft maar doorgaan op 3000rpm. In Speedfan heb ik de fanspeed op alle mogelijke snelheden geprobeerd (ook 70%).

is mijn enige oplossing dan een fanspeedcontroller kopen? dat is het laatste wat ik wil doen aangezien ik graag van de speedstep technologie van mijn conroe en de automatic fanspeed gebruik wil maken.
Aangezien het voor mij ook werkt met mijn 775-Dual-VSTA bord (net zoals met velen anderen), hoef je geen fanspeed controller te kopen.

Waarschijnlijk heb je in je BIOS automatic fan-control aanstaan. Deze moet je uitzetten, omdat de fan-speed anders automatisch geregeld wordt (en dat werkt niet zo fijn). Daarna kan je als het goed is met Speedfan de snelheid van je CPU-fan regelen in stappen van 1%. Ik zal later nog wel even kijken naar mijn BIOS-instellingen & BIOS-versie.

Dit werkt alleen maar met een fan die een 4-pins header heeft, zoals de standaard bijgeleverde Intel fan. Ik zie via http://www.cdrinfo.com/Se...Installation/install6.jpg dat jouw cooler ook 4-pins heeft, dus dat moet geen probleem zijn.

LET OP: je kan je CPU slopen als deze te warm wordt! De Core 2 Duo zou hiertegen beschermd zijn, maar of dit goed werkt op dit mobo zou ik niet weten.

TweakerNummer wijzigde dit bericht 07-02-2007 14:04 (16%)

Reg. datum: 18 april 2005

@ChojinZ: over het voltage, mijn CPU draait op dit mobo op een lager voltage dan gespec'd. Heb de precieze getallen niet bij de hand, maar geloof dat het 1.2v was ipv 1.35.

Reg. datum: 18 april 2005

Zijn er meer mensen die bezig zijn om Vista 64-bit op dit moederbordje te installeren?

Ik heb mouse staggering problemen, stotterend geluid. Half-Life 2 draait voor geen meter. Lijkt te liggen aan de VT8237 Southbridge/SATA drivers te liggen. Mijn Vista 64 verhaal is hier te vinden.

Door deze problemen ben ik ondertussen teruggegaan naar XP SP2 (dual boot).

Sorry van dat MSI bord dat ik noemde. Dat is geen alternatief. Bovendien verkopen ze alleen maar PCB 1 die niet eens dual core ondersteunt. Ik heb vandaag coolprices gebeld, en mijne rma gedaan. Ik ben deze zo zat. Hij word omgeruild voor dit bord:
http://www.asrock.com/mb/...del=ConRoe865PE&s=775
Helaas weer een asrock, maar kon niet anders.

User888
Ik heb vista 64 bit wel gewoon aan de gang gehad. Op n gegevenmoment crashte hij steeds. Maar dat heb k nu met xp en 32 bit vista ook..

quote:
user888 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:30:
Zijn er meer mensen die bezig zijn om Vista 64-bit op dit moederbordje te installeren?

Ik heb mouse staggering problemen, stotterend geluid. Half-Life 2 draait voor geen meter. Lijkt te liggen aan de VT8237 Southbridge/SATA drivers te liggen. Mijn Vista 64 verhaal is hier te vinden.

Door deze problemen ben ik ondertussen teruggegaan naar XP SP2 (dual boot).
Overweeg ook deze combo met Vista 64 om mee te experimenteren, dus ook ik ben benieuwd of het draait!

While things go boom...
Reg. datum: 17 augustus 2002

Nieuwe bios is uit, versie 2.50. Alleen 'Modify CPU code' staat erbij. Maar hier een linkje :)
http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=775Dual-VSTA
Zal hem zelf er nu zo even opzetten en kijken of er verbeteringen zijn :)

edit:

Zo even getest en werkt verder ok, zijn me verder geen veranderingen in het bios opgevallen jammergenoeg.

BoyGenius wijzigde dit bericht 10-02-2007 20:34 (21%)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

hmm...zit hier nog steeds met het probleem dat mijn automatic fan control niet werkt...ook niet onder bios versie 2.50
en uiteraard ook biosversie 1.90 - 2.10 - 2.20 & 2.40F geprobeerd zonder succes...
iemand die mij een tipje kan geven?

While things go boom...
Reg. datum: 17 augustus 2002

Nu je het trouwens zegt, in bios 2.50 werkt dat fan control bij mij ook niet meer :o Lutsers daar bij AsRock :p
Nouja dan misschien maar weer 2.40F erop, daar werkte fan control bij mij wel goed mee :)

En kapa ik las dat je Speedfan enzo ook al geprobeert had en dat het niet werkte bij jou. Ik zou eigenlijk geen idee hebben waar dat aan zou kunnen liggen? Bij mij werkt het namelijk wel ok (via bios met 2.40F dus en Speedfan werkt ook ok).

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

quote:
BoyGenius schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 21:38:
Nu je het trouwens zegt, in bios 2.50 werkt dat fan control bij mij ook niet meer :o Lutsers daar bij AsRock :p
Nouja dan misschien maar weer 2.40F erop, daar werkte fan control bij mij wel goed mee :)

En kapa ik las dat je Speedfan enzo ook al geprobeert had en dat het niet werkte bij jou. Ik zou eigenlijk geen idee hebben waar dat aan zou kunnen liggen? Bij mij werkt het namelijk wel ok (via bios met 2.40F dus en Speedfan werkt ook ok).
boehoe... :'(
dan maar me muziek iets harder zetten om het geluid van mn cpu fan teniet te doen :+

hallo daar ben ik weer (nog steeds) om jullie te storen over fan control problemen :+

kan er iemand met een arctic freezer pro 7 CPU cooler EN een intel 6600e C2D zijn/haar instellingen met me delen? of misschien bevestigen dat het bij hem/haar wel werkt met dezelfde configuratie?

mijn huidige biosversie: 2.50 (al geprobeerde biosversies: 1.90 - 2.10 - 2.20 - 2.40F)
Speedfan 4.32 beta 17

het probleem is uiteraard nog steeds dat ik mijn cpu fan niet lager kan laten draaien...zowel met de automatic fan control als speedfan niet. mn arctic freezer tolt nog steeds vrolijk door met 3000rpm :(

schopje...

WTF!
Reg. datum: 04 december 2001

ik heb ook de 2.40F versie erop gezet. hierbij deed de fan weer normaal 1068rpm, zoals hij bij aanschaf al deed. bij de 2.10 1.90 en de 2.40 ging de fan 3000 rpm draaien en was soms zelfs de instelling uit de bios verdwenen.
Speedfan is voor geen mogelijkheid aan de praat te krijgen op de detectie na. Ik hou het hierbij, 1000 rpm is ook stil.
Maar bij een vriend van me die ook dit bord heeft gehad werkte speedfan wel, en draaide standaard 800 rpm. Het lijkt per exemplaar te verschillen.
Speedfan ondersteunt dit bord niet volgens de website maar wel weer de controller...

eerst kijken dan zeiken

1000 rpm voor mij is perfect...maar dat was maar van zeer korte duur. kan het misschien iets te maken hebben met de VIA Hyperion Pro drivers die ik onlangs heb geupdate naar 5.11A? maar dat lijkt me sterk...
dus het ligt wel aan het bord zelf als ik het zo goed begrijp, want Asrock zelf heeft me bios versie 2.40A gestuurd en als dat niet lukte hebben ze mij geadviseerd om de CPU cooler te testen op een ander bord. maar die heb ik niet tot mijn beschikking helaas.

Reg. datum: 29 september 2001

Zie mijn post ver hierboven? De automatic fan-control uitzetten en dan zou speedfan weer moeten werken. Ik kan in ieder geval bevestigen dat onder bepaalde BIOS settings speedfan niet werkt en onder andere wel.

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: