Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 22 november 2005

Ja?

Krijg je geen crashes met de Creative drivers? Ik heb hier een Audigy 2 en Justin_ti volgens mij ook. En we krijgen um niet werkend.

Wazaa?

Ik heb ook een Audigy 2 ZS, werkt prima..
Wel af en toe crashes in Vista (IRQ not less or equal), komt dat door de Audigy?

Reg. datum: 27 november 1999

Voor mij is dit de laatste keer geweest dat ik een B-merk bordje koop.
Met mijn oude agp geforce 6600GT werkte het bordje stabiel. Maar sinds ik een 7600GT PCI-E kaart heb crasht hij af en toe.

Ik heb niets overgeclockt en bios instellingen 3x nagelopen.
Draai de een na laatste bios.

Vroeger ook veel met ecs bordjes gedaan... maar ook dat was altijd minder stabiel dan een "echt" mobo.

Zodra de bordjes (Asus/gigabyte) met de nieuwe nforce chipset betaalbaar zijn (ronde de 80 euro) stap ik over.

(Core 2 duo 6400, 2x 512MB Corsair PC667)

De 1 na laatste bios is bugged. je moet de cpu setting niet op auto zetten, maar manueel op de juiste settings zetten. Bij mij gaf ie eerst memory fouten aan :?

Wazaa?

Reg. datum: 28 september 2001

quote:
jhead22 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:55:
Met mijn oude agp geforce 6600GT werkte het bordje stabiel. Maar sinds ik een 7600GT PCI-E kaart heb crasht hij af en toe.

Vroeger ook veel met ecs bordjes gedaan... maar ook dat was altijd minder stabiel dan een "echt" mobo.

Zodra de bordjes (Asus/gigabyte) met de nieuwe nforce chipset betaalbaar zijn (ronde de 80 euro) stap ik over.

Voeding wel voldoende?

"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten

quote:
jhead22 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:55:

Klinkt me bekent in de oren }:|

Met een X800XT AGP geen probleem ,Gefroce 7600 GT erin en om de haverklap was et raak :X

PS :
Ik het Asrock boord dan wel niet meer ,vorige week een Intel DP965LT gehaalt ,die Asrock kwam me redelijk uit m'n strot zetten ,kon dat ding gewoon niet fatsoenlijk laten draaien :P en had er eigelijk ook te weinig geduld mee O-) maar dat terzijde
Ik heb er een Creative 2 ZS geluidskaart opgehad en geen 1 probleem (was ongeveer ook et enigste wat goed werkte }:| )

Probeer anders de webudate drivers van Creative eens :Y
Deze dus :
http://nl.europe.creative...e=1&OSName=Windows+XP

Misschien werkt et dan wel :Y

There is only 1 thing more beautiful then a Superbike and that is a pretty woman driving one

Reg. datum: 02 september 2003

Huh vaag, welke bios hebben jullie? En hebben jullie de nieuwste chipset drivers van viaarena.com en de nieuwste drivers van creative? Ik heb nu pax drivers, en creative drivers geprobeerd. Nouja pax is gewoon creative eigenlijk. Die Kx werken wel, maar dan klinkt onboard eigenlijk nog beter.. En staan jullie instellingen gewoon allemaal standaard in de bios?

Reg. datum: 27 november 1999

Jup.. voeding is goed.
heb er ook al een andere ingezet en 400W moet voldoende zijn.

Draai ook de nieuwste drivers.
Sinds ik in het bios de cpu niet meer op auto heb staan maar op manual gaat t wat beter.
quote:

Ik heb misschien goed nieuws! Ik kon het niet laten om mn soundcard nog een keer te proberen, maar ik ben nu eerst wat anders te werk gegaan. Vanaf een format c: heb ik deze stappen ondernomen:
- Allereerste driver die ik installeerde was de chipsetdriver van www.viaarena.com (hyperion pro 5.10a ofzo iets)
- Daarna eerst kX drivers erop gezet, toen toch maar weer weggegooid
- Daarna van us.creative.com de nieuwste driver gedownload voor mn soundcard. Filename was SBAX_WBUP2_LB_2_09_0016.exe

Nu heb ik echt alleen de drivers, geen volume control van creative en ook geen andere dingen. Maar wel audio hq panel, waarin je cmss en effecten enzo kan gebruiken. OpenAL werkt ook, en games werken ook gewoon. Ik heb nog geen last gehad van crashes of een pc die niet wilde booten.

Om jullie niet met niks blij te maken: Ik weet dus niet zeker of dit werkt, want ik heb het pas 2 dagen in gebruik nu, maar tot nu toe lijkt alles te werken. Het klinkt in ieder geval een stuk beter dan onboard en kX heb ik gemerkt :+

Reg. datum: 19 september 2006

Heeft iemand z'n geluidskaart al fatsoenlijk werkend onder Vista? Ik krijg elke keer die Microsoft Bus Driver error.

troep.com

quote:
Boelens27 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:39:
Heeft iemand z'n geluidskaart al fatsoenlijk werkend onder Vista? Ik krijg elke keer die Microsoft Bus Driver error.
in de bios op vista gezet?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

quote:
justin_ti schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:02:
Ik heb misschien goed nieuws! Ik kon het niet laten om mn soundcard nog een keer te proberen, maar ik ben nu eerst wat anders te werk gegaan. Vanaf een format c: heb ik deze stappen ondernomen:
- Allereerste driver die ik installeerde was de chipsetdriver van www.viaarena.com (hyperion pro 5.10a ofzo iets)
- Daarna eerst kX drivers erop gezet, toen toch maar weer weggegooid
- Daarna van us.creative.com de nieuwste driver gedownload voor mn soundcard. Filename was SBAX_WBUP2_LB_2_09_0016.exe
Uum, dat ga ik ook maar eens proberen ;)

Ik heb overigens net geprobeerd de Pax drivers te installeren, werkte natuurlijk weer niet...

Wazaa?

Het crasht nog steeds als ik de Creative drivers gebruik. Hij crasht alleen als er intensief wordt berekend, zoals veel mannetjes ingame of tijdens gevechten. Net op de momenten dat je het niet wilt |:(

Wazaa?

Reg. datum: 20 september 2000

Heb nu een paar weekjes gespeeld met mn VSTA + Conroe 6300.

Bevalt prima. Alleen: de BOOT tijd is erg lang. Ik bedoel de tijd dat de BIOS nog bezig is met het identificeren van drives en dergelijke. Mijn vorige MB had de mogelijkheid om een soort turbo-boot te doen: gewoon sneller door de boot sequence heen en hoppa XP starten. Kon ik niet vinden in het BIOS. (1.90) heeft er iemand tips?

Ow ja: en mn PC is nu wel sneller, maar lijkt toch moeite te hebben met het feit dat ik gewoon hupsakkee het MB en CPU heb verwisseld: is wat langer bezig met het laden van programma's enzo. Als een programma draait is alles snel. Toch maar een volledig nieuwe install doen dan?

quote:
FirstStop schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:05:

Ow ja: en mn PC is nu wel sneller, maar lijkt toch moeite te hebben met het feit dat ik gewoon hupsakkee het MB en CPU heb verwisseld: is wat langer bezig met het laden van programma's enzo. Als een programma draait is alles snel. Toch maar een volledig nieuwe install doen dan?
Begrijp ik nou goed dat je mb + cpu hebt verwisseld zonder windows opnieuw te installen?
Tja, dan is het logische dat het allemaal wat trager of niet helemaal vlekkeloos loopt. Sterker nog, je mag van geluk spreken dat windows uberhaubt nog opstart!

Dus ja, doe maar snel een nieuwe windows install!!! 8)7

+1
Reg. datum: 22 juni 2001

quote:
Ik heb hetzelfde gehad. ben ook overgestapt van agp naar pci. Hij liep de hele tijd vast. Todat ik erachter kwam dat ik de proc overclocked had. Dat gaf bij mij de problemen. Bios resetten en niet overclocken. Kijken of hij dan stabieler is.

X4-955BE + 4GB PC12800 + 4870+ 2443BW // E8400 + 4GB PC8500 + 4650 + LE40M87BD + Marantz SR5003 + Mordaunt Short Alumni 8 (Towers) + 5 + 9 + 2 // Canon 450D + Canon 50MM1.8 + Tamron 17-50F2.8 + Canon BG-E5 + Sigma EF500 SUPER DG // HTC touch HD

Wat wel raar is is dat we verschillende problemen hebben met die soundcard. Ik ga nu 3dmark downloaden en de soundtest draaien om te kijken of hij bij mij nou echt stabiel is. Het gekke is dat ik al eens drivers only had gedaan, en datie toen elke keer crashte. Maar nu precies met deze drivers. Ik had ook eerst os geinstalleerd, daarna de kaart er pas in gestopt. Alleen maakt dat vgsmij niet veel uit.

quote:
justin_ti schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:01:
Wat wel raar is is dat we verschillende problemen hebben met die soundcard. Ik ga nu 3dmark downloaden en de soundtest draaien om te kijken of hij bij mij nou echt stabiel is. Het gekke is dat ik al eens drivers only had gedaan, en datie toen elke keer crashte. Maar nu precies met deze drivers. Ik had ook eerst os geinstalleerd, daarna de kaart er pas in gestopt. Alleen maakt dat vgsmij niet veel uit.
Als het zoveel problemen oplevert, waarom gebruik je dan niet de onboard meuk? Zoveel verschil in kwaliteit kan er toch niet zitten tussen Realtek HD en Audigy?
De oude realtek chip was bagger maar deze is best ok, daarintegen stond audigy nou niet echt bekend om zijn sublieme kwaliteit (zover ik me kon herinneren O-) )

De onboard geluidskaart is vergeleken met de Audigy 2 helemaal niets waard. De Audigy 2 heeft EAX ondersteuning wat wel leuk is als je games speelt. Verder heb ik veel meer bass/treble, het geluid klinkt een stuk helderder en meer software vergeleken met de onboard ding.

Ik had er ook niet voor niets zo'n 60 euro voor betaald 8)7

Wazaa?

quote:
Cloudy schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:19:
De onboard geluidskaart is vergeleken met de Audigy 2 helemaal niets waard. De Audigy 2 heeft EAX ondersteuning wat wel leuk is als je games speelt. Verder heb ik veel meer bass/treble, het geluid klinkt een stuk helderder en meer software vergeleken met de onboard ding.

Ik had er ook niet voor niets zo'n 60 euro voor betaald 8)7
Excuses, ik dacht dat we het hier over een audigy 1 hadden. Het verschil tussen audigy 2 en Realtek is wel wat groter in vergelijking met een audigy1 en en realtek.....

No problem ;)

Ik gebruik nu trouwens de onboard ding. Iemand nog tips om mijn Audigy 2 te laten werken? :P Wel raar dat ik de enige ben met zulke problemen. (crashes ingame)

Wazaa?

Reg. datum: 06 maart 2006

Ik heb ook een klein "probleem", ik heb dus dit bordje met mijn sb live 24bit maar hoe krijg ik het geluid bij de aansluitingen op mijn moederbord? Ik bedoel dus die 8 pin connector, die je daarna weer op de front connectors van je kast kan aansluiten.

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Reg. datum: 09 juli 2000

Lette niet op anderen bord

suijkerbuijk wijzigde dit bericht 09-01-2007 19:24 (90%)

Reg. datum: 06 juni 2005

Ik heb dit bordje sinds gisteren ook geinstalleerd.

Alles lijkt goed te werken, maar ik dacht dat ik gisteren 2 CPUs zag als ik naar het tabblad Prestaties ga in Taakbeheer. Vandaag zie ik er maar 1?

CPU-Z zegt ook dat er slechts 1 core actief is.
Iemand een idee?

bedankt.

Reg. datum: 20 september 2000

Nou heb met Ccleaner het een en ander aan rommel weggehaald, PC loopt erg soepel (gezien het feit dat ik ben geswitcht van Athlon 1700+ / Biostar NVIDIA MB naar dit MB en een Conroe 6300)

Maar nu heb ik de biosupdate van 1.90 naar 2.40 gedaan en doet de automatic fan speed het niet meer. Echt weird, want de CPU temp bleef netjes onder de 35 graden en de stock fan van intel kon het makkelijk met 800 toeren aan, nu staat ie permanent 1720 toeren te draaien.

Ook speedfan krijgt m niet trager.

Suggesties iemand? Edit: domme vraag...

FirstStop wijzigde dit bericht 11-01-2007 08:01 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: