"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten
[Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA topic
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 20 september 2000
Wilde mn hardware upgrade opwaarderen van:
AMD Athlon XP 1700+
Biostar m7ncd Pro moederbord
2x 512 MB Whitelake DDR
ATI Radeon 9600XT
Dus alles hetzelfde gelaten op MB en CPU na.
Alles gebackupt, want ik dacht: nieuw moederbord betekent herinstallatie. Wat blijkt: Na opstarten PC met mn Windows XP uit de bovenstaande config, werkte het allemaal prima. Even de VIA drivers geinstalleerd, en de realtek drivers voor het geluid en nu zit ik breed glimlachend achter mn PC naar James Morrison te luisteren. Groot verschil dat HD Audio!
XP is nu wel allemaal updates aan het downloaden en ik heb C Cleaner even losgelaten op het registry waar natuurlijk het een en ander aan verwijzingen stond die niet langer van toepassing waren. ook even de Nvidia mixer gedeinstalleerd en volgens mij ben ik er nu wel.
Petje af voor MS dat plug&play zo makkelijk gaat.
Ga zo even Medieval 2 spelen om te kijken of dat nu beter gaat.
En een beetje hobbyen in het BIOS menu natuurlijk.
Reg. datum: 02 september 2003
Speedfan. Nu moet ik wel zeggen dat niet alle gegevens kloppen die speedfan aangeeft (althans, bij mij). Zo zou mijn +12V minder dat 10,5 volt leveren.Dat terwijl ik toch met een degelijke Nexus voeding draai.quote:schaduw schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:18:
Welke software gebruiken jullie eigenlijk om temperaturen uit te lezen en dergelijke? Ik gebruik al jaren MBM5, maar die heeft geen ondersteuning voor dit bord...
De uitgelezen temps daarintegen zijn wel goed!
"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten
Reg. datum: 22 november 2005
Ik heb hier ook een Audigy 2 kaart met een 775- Dual_VSTA. Ik heb het helaas niet werkend kunnen krijgen met de gewone creative drivers.quote:justin_ti schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:13:
Shit.. Ik zit met een probleem. Ik krijg mn Audigy 2 niet werkend. Ik lees het hier meer, maar ik kan echt geen oplossing vinden. Ik heb nu 2 Audigy's getest, en met allebei freezed mn pc vrijwel meteen na het booten. Drivers ligt het ook niet aan, tenminste ik wil geen kX drivers dus die ga ik ook niet testen. Ik heb wel pax drivers geprobeerd, ook de officiele, en ook de beta's. Zowel onder vista als xp werkt de kaart gewoon niet. Ik had hiervoor een KT600 chipset, ook via dus. Dat werkte gewoon prima. Het onboard geluid klinkt echt vreselijk lelijk, dus das ook geen oplossing. Zijn er al mensen die gewoon wel een audigy werkend hebben?
De dingen die ik heb geprobeerd om het op te lossen (misschien werkt het wel voor jou):
1. Via latency patch installeren
2. PCI latency timer op 64 zetten in de bios, default is 32
3. Een andere PCI-slot gebruiken, misschien deelt jouw audigy 2 een IRQ. Ik heb het in slot 2 zitten en de geluidskaart heeft een eigen IRQ.
Anders zou ik t ook niet weten, ik werk nu met de belabberde kX drivers.
Wazaa?
Reg. datum: 18 februari 2002
Dus eerst alles eraf, dan drivercleaner eroverheen en vervolgens handmatig via apparaatbeheer de inf selecteren.
When a man, or a woman, knows what he or she wants, the world steps aside.
Ik heb trouwens de winkel gemaild, en die zegt niets meer te kunnen betekenen voor me. Is dat wel redelijk?
Reg. datum: 18 februari 2002
Een eigen IRQ is voornamelijk nuttig bij kraakjes in het geluid of om de performance van je pc/kaart lichtjes op te krikken, harde crashes ga je daar niet mee voorkomen, proberen kan echter nooit kwaad.
Zie dat je de laatste bios hebt, en als het dan nog niet werkt zal je echt met de Kx drivers moeten werken of een andere kaart halen.
When a man, or a woman, knows what he or she wants, the world steps aside.
ftp://download.asrock.com/bios/775/775Dual-VSTA(2.40).zip
ben trouwens ook benieuwd of je een bios van een 4CoreDual-VSTA erin kan flashen. Volgens mij is de hardware zo goed als hetzelfde (iig zelfde chipset, en dat is het belangrijkste)
Jimbolino wijzigde dit bericht 21-12-2006 00:50 (48%)
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Dus sinds 3 / 4weken die Asrock 775 Dual VSTA met een Intel E6400 CPU
Is eigenlijk binnen een week van de aanschaf 2 GB DDR2 667 MHZ geheugen opgegaan (draaide eerst nog met DDR PC3200 geheugen ,dir was eigenlijk gepland voor volgend jaar
Nu is er vorige week een XFX 7600 XXX 256 MB PCI-E opgegaan ,er zat dus eerst een X800 XT op
Wat me dus opvalt ,.het ding stottert en hikt
Ik heb nog een tijdje met Vista NL gwerkt maar dit is er vorige week afgehaalt omdat het gewoon slecht ondersteunt wordt
Dus XP Pro terug erop gegooit (format C: ,clean install etc) en het draait nog erger als Vista
In Vista werd de PC wel eens uitgeschakelt ,in XP nog meer
XP ,hikt ,stottert ,blijft hangen ,bij het afspelen van een filmpje verspringt het beeld (beeld ,niks ,beeld)
Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag ,gezien het ineens uitschakelen
Nu zit er een 430 watt voeding in (was 400 watt) en ja ze is nog niet uitgeschakelt ,maar het hikken etc blijft
Begin hier aan een boord probleem te denken
Iemand de zelfde problemen toevallig
PS :
BIOS = 2.20 ,de 2.40 link is dood ,ook via asrock zelf
There is only 1 thing more beautiful then a Superbike and that is a pretty woman driving one
De link naar BIOS 2.40 werkt bij mij ook niet. Misschien doe je er verstandig aan om even een mailtje te sturen naar ASRock zelf? Ze zullen het dan ongetwijfeld in orde maken of het BIOS per mail versturen
Profiel | http://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
quote:Thandor schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:05:
Probeer eens te spelen met instellingen in het BIOS. Wellicht staat daar iets verkeerd.
De link naar BIOS 2.40 werkt bij mij ook niet. Misschien doe je er verstandig aan om even een mailtje te sturen naar ASRock zelf? Ze zullen het dan ongetwijfeld in orde maken of het BIOS per mail versturen.
wacht effe tot morgen met die BIOS update ,misschien komt ie vanavond nog online
Weet jij "goeie"BIOS instellingen ??
Ik wil NIET overklokken ,ze moet alleen fatsoenlijk lopen
There is only 1 thing more beautiful then a Superbike and that is a pretty woman driving one
RAM ( 2 GB DDR2 5300 667 Mhz) loopt op net geen 200 MHZ in plaats van 333 MHz
Weet iemand hoe ik dit dat boord aan z'n verstand kan krijgen
De link naar de BIOS 2.40 doet het
BIOS 2.40 erop gegooit
Nu zie alleen via CPU-Z niet meer hoeveel MHz m'n RAM draait
Had het daarnet nog met de 2.20 BIOS gecontroleert
Denk niet dat ie nu op 333 MHz draait gezien ie nog zo traag als dikke S*****T door een trechter is
dierkx36 wijzigde dit bericht 21-12-2006 21:19 (3%)
heb ff een mirror gemaakt: http://troep.com/troep/775Dual-VSTA(2.40).zip
Weet et ,mirror doet et weer sinds ongeveer een half uurquote:Jimbolino schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:12:
de link naar 2.40 bios werkt perfect, misschien hebben jullie problemen met pasv/active ftp?
heb ff een mirror gemaakt: http://troep.com/troep/775Dual-VSTA(2.40).zip
Ik heb net nog wat met het BIOS zitten spellen ,voornamelijk de RAM instellingen
Als ik bij de RAM instellingen in BIOS aangeef dat de RAM DDR2 667MHz is krijg je dus een storing als je via CPU-Z of Test my Hardware de RAM wil controleren
Zet je de afstelling op Auto ,zet ie de RAM op 266 MHz
Nu heb in het begin van dit topic begrepen dat dit wel een meer voorkomt probleem is met dit boord
Kan iemand me misschien BIOS instellingen geven voor de RAM dat ik hem gewoon goed kan instellen
Ik zit nou namelijk al bijna 4 weken te K****N met dit boord en ik begin er redelijk moe van te worden
Ik heb de manual en de support-cd niet meer.
En nu wil ik eindelijk SATA-RAID doen, vandaag 2 schijfjes gekocht.
Maar ik weet niet hoe ik het RAID-menu in kan komen
De online manual op de site van Asrock verwijst naar de support-cd
Dus, wie weet welke toets ik in moet drukken om in het RAID-bios te komen?
Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.
Bij mij doet die link het gewoon. Of dat jouw toetsencombinatie erin staat weet ik niet. Ik heb hem niet door gelezen. Bij een ander moederbord is het CONTROL-I (hoodletter i) , probeer dat eens?
Kredietcrisis? Overdreven! We zijn nu pas op het niveau van 2003
Bij mij ook, daar staat dit:quote:Vatt schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 01:07:
http://download.asrock.com/Manual/775Dual-VSTA.pdf
Bij mij doet die link het gewoon.
En die support-cd heb ik dus niet meer...quote:Before you start to configure the RAID function, you need to check theinstallation
guide in the Support CD for proper configuration. Please refer to the document in
the Support CD, “Guide to SATA Hard Disks Installation and RAID Configuration”,
which is located in the folder at the following path: .. \ RAID Installation Guide
Edit:
het is gelukt, moest [tab] indrukken.
Bleek dat ik RAID ook in het bios boot menu moest enablen, beetje overheengekeken
anandus wijzigde dit bericht 23-12-2006 12:23 (9%)
http://download.asrock.com/Manual/4CoreDual-VSTA.pdf
en het ENIGE verschil is dit:
4CoreDual-VSTA.pdf: Northbridge: VIA PT880 Ultra
775Dual-VSTA.pdf: Northbridge: VIA PT880 Pro/Ultra
Wat ik denk is dit: De VIA PT880 Ultra is een overgeklokte VIA PT880 Pro.
De boardjes hebben allebei dus een "Ultra". Ze hebben ook allebei dezelfde fsb etc.
Wie durft de flash aan?
Als ik hier kijk dan zie ik dat het enige verschil is dat de ultra ook 1066FSB ondersteunt, waar de 775Dual-VSTA maar tot 800FSB komt.quote:Jimbolino schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:54:
ik heb net heel de manuals doorgelezen
http://download.asrock.com/Manual/4CoreDual-VSTA.pdf
en het ENIGE verschil is dit:
4CoreDual-VSTA.pdf: Northbridge: VIA PT880 Ultra
775Dual-VSTA.pdf: Northbridge: VIA PT880 Pro/Ultra
Wat ik denk is dit: De VIA PT880 Ultra is een overgeklokte VIA PT880 Pro.
De boardjes hebben allebei dus een "Ultra". Ze hebben ook allebei dezelfde fsb etc.
Wie durft de flash aan?
Maar is het niet zo dat de quad cores allemaal een FSB van 1066 hebben?
Overigens weet ik niet of die 'extra' FSB van 1066 puur softwarematig is.
anandus wijzigde dit bericht 23-12-2006 13:07 (4%)
De consumentenversies van quadcore en dual core hebben dezelfde fsb.
Alleen de nieuwste Xeon heeft een FSB van 1333
Pak de handleidingen er maar bij, allebei de boardjes ondersteunen t/m 1066FSB
Zijn er hier toevallig ook mensen die wel een geluidskaart van Creative werkend hebben op dit moederbord??? Heel belangrijk!
Ik heb mijn Audigy 4 hierop werkend!quote:justin_ti schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:31:
Oja nu schiet me ineens iets te binnen:
Zijn er hier toevallig ook mensen die wel een geluidskaart van Creative werkend hebben op dit moederbord??? Heel belangrijk!
MacBook Pro 17" Unibody 2.8 GHz - 4GB - 9400M/9600M GT - Mac OS X Snow Leopard - Windows 7 x64
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last