Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 september 2003

Oke. Ik ga m er gewoon op flashen en ik laat wel even weten wat het resultaat is. Hoop niet een verbrand moederbord =( haha

Reg. datum: 31 januari 2002

Wat houdt die hdmi spdif uitgang in? Kan ik gewoon een optisch kabeltje aansluiten op m'n stereo voor dts geluid of niet? Of zijn er alleen maar analoge uitgangen op dit bordje?

Kredietcrisis? Overdreven! We zijn nu pas op het niveau van 2003

Reg. datum: 02 september 2003

Optisch gaat er niet in, spdif dus wel (sony-philips digital output), dus als jou stereo dat heeft gaat het wel lukken. En hdmi gebruikt haast nog geen enkel apparaat.

Trouwens, ik heb de nieuwste bios erop gezet. Van 1.50 > 2.20. Bij het rebooten bleef hij de eerste keer hangen, en de tweede keer kreeg ik een bad cmos checksum. Overklok opties zie ik er niet bij gekomen, alleen de multiplier staat er nu bij, maar die kan ik niet veranderen. Sinds deze bios is mn bord niet meer stabiel, dus ik ga weer eventjes 1.50 proberen. De andere mogelijkheid is dat ik mijn bordje nu al gesloopt heb:( maar dat lijkt me niet logisch toch, door te klokken zonder voltage verhogingen?

Ik heb een Z-5500, dus ik wil zeker zijn dat ik hem digitaal kan aansturen met dit mobo.
Als ik naar de connectors kijk, dan zie ik alleen maar analoge speaker aansluitingen.
http://rfa.tweakdsl.nl/DUAL775-VSTA.PNG

Dus een Z-5500 digitaal aansturen gaat niet lukken met dit bordje?

Reg. datum: 29 november 2001

Heeft iemand al een review gespot voor de 775Dual-VSTA met de nieuwe nvidia 8800(series) erop?
Ik ben namelijk benieuwd of die PCI express 4x echt zo'n bottleneck is , bij de 1900XTX en 7900GTX was het verschil tussen de andere moederboarden namelijk minimaal behalve op hogere resoluties en AAx4 , AF16x.

Reg. datum: 09 juli 2000

quote:
Vatt schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:46:
Ik heb een Z-5500, dus ik wil zeker zijn dat ik hem digitaal kan aansturen met dit mobo.
Als ik naar de connectors kijk, dan zie ik alleen maar analoge speaker aansluitingen.
[afbeelding]

Dus een Z-5500 digitaal aansturen gaat niet lukken met dit bordje?
kijk even of het bordje geen interne digitaal uit heeft ?
zodat je een verloop op moet monteren naar een pci bracket aansluiting

In de handleiding zal je het moeten vinden

Reg. datum: 28 september 2001

quote:
Gem schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:41:
Heeft iemand al een review gespot voor de 775Dual-VSTA met de nieuwe nvidia 8800(series) erop?
Ik ben namelijk benieuwd of die PCI express 4x echt zo'n bottleneck is , bij de 1900XTX en 7900GTX was het verschil tussen de andere moederboarden namelijk minimaal behalve op hogere resoluties en AAx4 , AF16x.
Goeie vraag waar ik zelf ook wel benieuwd naar ben!

En, hoe zit het met de ondersteuning van de quadcore? de socket (LGA775) is het zelfde en ook de fsb van 1066. Zou wel leuk zijn als dit bordje dat ondersteunt! Kan ik (kunnen we ;) ) over een jaar alsnog overstappen op quadcore (nu nog even te duur)

"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten

Daar is een nieuwe versie voor, de 4coredual-vsta ook getest bij ocworkbench, http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/4coredual-vsta/g1.htm

quote:
Vatt schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:09:
Daar is een nieuwe versie voor, de 4coredual-vsta ook getest bij ocworkbench, http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/4coredual-vsta/g1.htm
Duidelijk!

Maar dan nog de vraag, gaat dit bord ook een Quadcore ondersteunen? De chipset van de 4coredual vsta is hetzelfde als de 775 dual vsta. Netzoals de socket en de fsb.

is een errorist
Reg. datum: 24 februari 2001

In principe zou het wel moeten kunnen, aangezien het idd dezelfde chipset is.

Maar je hebt ook kans dat ze éxpress geen bios-update doen naar quadcore, omdat ze anders dat andere moederbord niet zouden kunnen verkopen.
Ik hoop het niet, overigens.

Hell, misschien kan je de bios van de dual flashen met de bios van de 4coredual :P

Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.

Effe vraagje :)

Ik ben sinds vorige week zaterdag de gelukkige eigenaar van een E6400 en een Asrock 775Dual-VSTA _/-\o_ (jep ,HCC :) )
Nu heb ik van de week nog 2 GB Twinmos DDR2 5300 667 MHz RAm van iemand kunnen overnemen (ik weet het ,het is niet het snelste geheugen ,maar ik gebruikte nog 400 MHz geheugen wat ik had liggen)
Ik heb voorheen ALLEEN maar met AMD systemen gewerkt en is de E6400 m'n eerste echte Intel systeem :+

Ik heb net 3D Mark 2006 erop gedraait en haalde een score van 2127

Nu wil ik dus alles een beetje fine-tunen :P

Kan iemand me helpen aan de goede(snelle) instellingen voor BIOS ??
Ook voor het RAM ?? Bv welke latency moet ik gebruiken ?? 3 ,4 of 5 (lager is toch beter als ik me het goed herinner) 8)7
Welke instellingen van het RAM kan ik nog meer verbeteren ??

Het systeem zoals het nu is :
Intel Core2Duo E6400
Asrock 775Dual-VSTA
2 GB Twinmos 5300 667 MHz U-DIMM RAM ( 2 * 1 GB dim dus)
Ati X800XT (AGP ,ik ga wachten met het aanschaffen van een ander kaart tot volgend jaar de DX10 kaarten komen'
1* Maxtor 250 GB HDD S-ATA (primair)
1* Maxtor 250 GB HDD IDE (secundair)
Audigy 2 ZS
Benq DW1620 brander
DVD speler (sla me dood welk merk :P )
Realtek 8129 netwerk kaart

Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

There is only 1 thing more beautiful then a Superbike and that is a pretty woman driving one

Effe vergeten :

Volgens de Intel Processor ID Utility draait de E6400 maar op 2,04 GHz in plaats van 2,13 en de systeembus maar op 1024 in plaats van 1066 MHz

Waar kan dit aan liggen ?
En natturlijk hoe los ik het op ? :9

There is only 1 thing more beautiful then a Superbike and that is a pretty woman driving one

Reg. datum: 02 december 2006

quote:
...
Nu wil ik dus alles een beetje fine-tunen :P
Kan iemand me helpen aan de goede(snelle) instellingen voor BIOS ??
...
Ik raad je aan eens te kijken bij onze Duitse buren: http://www.forumdeluxx.de....php?t=245644&page=85. Ik heb daar al veel informatie vandaan kunnen halen. Link staat ook in deze thread op de 1e pagina.

Ik had alles eerst 'getweaked', maar kwam niet echt hoger dan FSB 280. Niet echt succesvol dus.... Nu na Bios 2.2 te hebben geinstalleerd en het meeste op auto staat, heb ik m.n FSB op 300 draaien _/-\o_ en dat was ook de bedoeling toen ik dit 'El-Cheapo' moederbordje kocht. 310 en 315 waren ook mogelijk, maar config was niet stabiel. Ik houd het voorlopig maar bij 300.

Systeem: E6700 @ 3 Ghz, 2 Gb Corsair 8500C5, X-fi en Ultra6800 AGP.

Mega_Mouse

Reg. datum: 02 december 2006

quote:
Gem schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:41:
De 8800 serie schijnt niet te werken op dit bordje. Waarom weet ik niet, maar staat ergens op http://www.forumdeluxx.de....php?t=245644&page=87 in de laatste 10 of 15 pagina's.

Beetje een lange thread aan 't worden daaro 8)7

Mega_Mouse

quote:
Mega_Mouse schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 09:23:
[...]

Ik raad je aan eens te kijken bij onze Duitse buren: http://www.forumdeluxx.de....php?t=245644&page=85. Ik heb daar al veel informatie vandaan kunnen halen. Link staat ook in deze thread op de 1e pagina.

Ik had alles eerst 'getweaked', maar kwam niet echt hoger dan FSB 280. Niet echt succesvol dus.... Nu na Bios 2.2 te hebben geinstalleerd en het meeste op auto staat, heb ik m.n FSB op 300 draaien _/-\o_ en dat was ook de bedoeling toen ik dit 'El-Cheapo' moederbordje kocht. 310 en 315 waren ook mogelijk, maar config was niet stabiel. Ik houd het voorlopig maar bij 300.

Systeem: E6700 @ 3 Ghz, 2 Gb Corsair 8500C5, X-fi en Ultra6800 AGP.

Mega_Mouse
Bedankt Mega_Mouse _/-\o_

Alleen jammer dat m'n duits redelijk waardeloos is
8)7

is een errorist
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
dierkx36 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:09:
Effe vergeten :

Volgens de Intel Processor ID Utility draait de E6400 maar op 2,04 GHz in plaats van 2,13 en de systeembus maar op 1024 in plaats van 1066 MHz

Waar kan dit aan liggen ?
En natturlijk hoe los ik het op ? :9
Dat schijnt aan de nieuwe bios-versies te liggen, welke versie heb je? 1.90 of hoger zeker?
Om een of andere reden hebben ze de standaard FSB verlaagd (ik dat van 266 naar 265, maar volgens dat utility-ding dus naar 256?), maar de overklokopties zijn wel iets beter geworden.

Ow, overigens heb ik ergens een lijst bios-instellingen gepost waarmee ik 315 windows-stabiel, maar niet burnin-stabiel had, en 310 helemaal stabiel.
Even zoeken op mijn naam in dit topic ;)

Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.

quote:
anandus schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:17:
[...]
Dat schijnt aan de nieuwe bios-versies te liggen, welke versie heb je? 1.90 of hoger zeker?
Om een of andere reden hebben ze de standaard FSB verlaagd (ik dat van 266 naar 265, maar volgens dat utility-ding dus naar 256?), maar de overklokopties zijn wel iets beter geworden.

Ow, overigens heb ik ergens een lijst bios-instellingen gepost waarmee ik 315 windows-stabiel, maar niet burnin-stabiel had, en 310 helemaal stabiel.
Even zoeken op mijn naam in dit topic ;)
Ik bebruik nu de nieuwste BIOs voor het boord : 2.20 :P

Ga meteen effe op je naam zoeken ,ik heb volgens mij de RAM helemaal verkeert ingesteld |:(

Er zit een fout in het BIOS ,versie 2.20

Als je onder BIOS de Overclock mode op automatisch zet ,klopt het dat de snelheid ,bus snelheid en FSB rate lager zijn als opgegeven

Zet je em hierin tegen op sync of async en verander je dus niks aan de gegevens draait de CPU en de rest wel op de snelheid die is opgegeven :)

Ik weet niet of het al bekent was ,maar hierbij dan gemeld :P

dierkx36 wijzigde dit bericht 02-12-2006 16:44 (82%)

BTW,

voor de echte tweakers, hier een voltmod voor de AGP, Mem en de NB:
http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=93127

Reg. datum: 12 december 2006

Ik heb zojuist dit moederbord gekocht, en een Duo Core 2 E6400 erbij gekocht. Maar ik zit met de volgende problemen:

1) Past deze processor er uberhaubt wel in, sinds er op de doos staat ''Supporting ''Conroe'' E6xxx en E4xxx)? Want volgens de site waar ik de processor gekocht heb, is het een ''Allendale'' Hoewel, volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_2#Allendale klopt dit niet, en is de E6400 ook gewoon een Conroe...kan iemand dit bevestigen?

2) De rede dat ik dit moederbord gekocht heb is dat ik graag mijn oude videokaart (Sapphire Radeon 9600XT, AGP8x) graag nog een tijdje wil blijven gebruiken, maar ook ruimte wil hebben om in de toekomst te upgraden naar een PCI-Ex16 kaart. Maar, past mijn oude videokaart wel, en past er wel een PCI-Ex16 in?

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen _/-\o_

ps. Ik had zeker meer informatie moeten zoeken voordat ik deze aankoop maakte :(

Buzza wijzigde dit bericht 12-12-2006 15:32 (14%)

Reg. datum: 26 februari 2001

1)ja, past erin
2)ja er zit een pci-Ex slot in

quote:
thefxr schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:24:
1)ja, past erin
2)ja er zit een pci-Ex slot in
1) Hardstikke bedankt :)
2) Ook de nieuwste 512mb videokaarten? Dus het is zeker dat het PCI-E slot dat erin zit, een PCI-E x16 slot is?

Sorry maar ik moet het echt 100% zeker weten voordat ik het open maak, anders kan ik het niet terugsturen :/

Buzza wijzigde dit bericht 12-12-2006 15:32 (5%)

schaduw
Reg. datum: 31 augustus 1999

er zit een PCI-E x4 aansluiting op, maar dat past je videokaart ook in. Lees eerder reacties in dit topic om te zien of je het (volgens mij kleine) snelheidverschil problematisch vindt of niet.

quote:
schaduw schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:41:
er zit een PCI-E x4 aansluiting op, maar dat past je videokaart ook in. Lees eerder reacties in dit topic om te zien of je het (volgens mij kleine) snelheidverschil problematisch vindt of niet.
Ok, dus als ik het goed begrepen heb, kan een PCI-E x16 kan gewoon in de PCI-E x4 slot, ten koste van een beetje snelheid zonder dat je erveel mee moet tweaken? Gewoon plug and play? Zou iemand een van die reacties op het topic kunnen quoten of een paginanummer kunnen geven sinds dit een behoorlijk groot topic is. Een kleine samenvatting ervan geven is natuurlijk ook goed

_/-\o_

Buzza wijzigde dit bericht 12-12-2006 15:49 (13%)

Windows 7 Professional

Ik heb zelf een 7900GTO op dit bordje geprikt. 3dmark05 had ik 10500 punten. De performance ligt er natuurlijk aan.
Heb je een zware kaart, pakweg de 8800GTX/GTS (als deze werkt) zal de pci-e x4 een bottleneck gaan vormen. Dit is ook zo bij de GTO, maar in veel mindere mate. Ook kun je het als volgt zien: Hoe dikker de kaart, des de groter de bottleneck. Maar houd hierbij rekening dat het gewoon al een dikke kaart is, dus of je nu 100 ipv 150 fps hebt in css, dat verschil zul je niet merken. Bij zwaardere spellen (lees: Crysis) gaat dit wel een groter probleem vormen. Maar hier denk ik dat zelfs de 7900GTO het zwaar gaat krijgen op bijv. een P965 chipset (wat overigens mijn volgende chipset gaat worden). Zie het als een soort tussenstap die je je grafische kaart gunt als je nog een goede AGP kaart hebt. Ik had eerst een 7800GS, maar ik wil stapsgewijs van dit af, gezien er niks meer voor wordt geproduceerd. Hoewel ik helemaal upgraden niet kan betalen, kan het wel met dit bordje. Hier zit nu een Core 2 Duo E6400 op, en een 7900GTO (dit is dus het wat "nieuwere"). De geheugenprijzen vind ik nu nog iets te hoog liggen, maar met DDR1 trek je het makkelijk. Het verschil is niet significant te noemen, dus voor performance moet je zeker geen DDR2 in dit moederbord gaan prikken.

Edit: in Battlefield 2142 haal ik overigens makkelijk met alles high en de resolutie op 1280x1024 100+ fps.

HP 8530w 2.53 GHz - 4GB - WSXGA+ - FX770M GT 512MB - Vista x64 - Ubuntu - XP Virtual Workstation

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: