www.bandit.nl
[Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA topic
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 26 februari 2001
Reg. datum: 23 september 2005
Ongeveer één a twee keer per week ben ik niet in staat om het internet op te gaan. Dan geeft Windows aan dat een van de netwerkkabels niet is aangesloten. Terwijl deze er toch gewoon in zit, en het ook doet want dit bericht is gepost met een laptop vanaf dezelfde aansluiting. Gisteravond had ik ditzelfde probleem; na het resetten van de router, opnieuw verbindingen maken en drivers installeren ben ik maar gaan slapen. Vanochtend deed de verbinding het weer, ookal is dit maar van korte duur geweest.
Nu kan ik dus weer het internet niet op. Ik heb mijn BIOS geupdate, de nieuwste drivers geinstalleerd en opnieuw opgestart. Ook staan Onboard LAN gewoon Enabled. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Ik ben ten einde raad! Hopelijk heb ik snel genoeg geld om een ander moederbord te kopen.
Mijn Config:
Intel Core2Duo e6300 1.86Ghz Allendale
Asrock 775DUAL-VSTA
G.E.I.L DDR2-800 2x 512MB RAM
a.k.a. CodeX
Nu komen er bij mij wat vragen boven:
- Sinds wanneer heb je de problemen (heb je destijds iets veranderd?)
- Test eens wat drivers, zowel nieuwere als oudere (ik had met beide geen problemen)
- Check de instellingen in het BIOS, let ook op of je niets overclocked hebt of iets dergelijks)
- Hoe staat het met de andere onderdelen?
- Geheugencompatibiliteit
- Drivercompatibiliteit (intefererende drivers)
- Insteekkaarten die voor problemen zorgen (TV Kaarten en dat soort ongein?)
Afijn, een PC bestaat uit veel verschillende onderdelen. Wellicht heb jij toevallig een chipje in de PC zitten die problemen geeft met een ander onderdeel. Zelf heb ik probleemloos meerdere soorten netwerkkaarten, videokaarten (Praktisch alle 3dfx PCI kaarten afgezien van de Voodoo Graphics, XGI Volari AGP kaarten, nVidia AGP en ATi Radeon AGP/PCIe kaarten), SBLive! 5.1 geluidskaart. Dat was allemaal geen enkel probleem
quote:Ik koop nooit meer een Asrock moederbord of een VIA chipset.
Mocht het een probleem zijn tussen één of ander insteekkaart en de VIA chipset (ik noem maar wat) waarom zou je dan geen ASRock meer kopen? Er zijn ook andere borden van ASRock met bv. een SiS, nVidia of Intel chipset
De vraag blijft verder: Ligt het probleem dan aan die éne insteekkaart of aan de VIA chipset?
Thandor wijzigde dit bericht 11-11-2006 12:42 (12%)
Profiel | http://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
quote:
De enige kaart buiten de videokaart die in de computer zit is een Creative Audigy Soundblaster 2 ZS. Mijn videokaart is een PCI-Express Asus EN7600GT. Over geheugencompatibiliteit gesproken; voorheen had ik 2x 512MB PC2700 DDR1 van Kingston, maar hierbij had ik deze problemen ook al. Gisteren heb ik de nieuwe reepjes erin gedaan, en in eerste instantie werkte het gewoon. Met de default opties (met Onboard LAN enabled natuurlijk) lukt het ook niet. Ik heb de nieuwste drivers van de Asrock site gehaald, maar ook oudere drivers geprobeerd.
Het komt meestal voor als ik iets nieuws aan mijn computer toevoeg; Geheugen, Videokaart en dergelijke. Ook als ik formatteer of systeem herstel doet hij het niet meer. Gisteren probeerde ik mijn geheugen te tweaken en toen deed alles het gewoon. Ik gooide ook de FSB in stapjes omhoog, waarna ik iets te hoog ging en de bios zichzelf herstelde en weer default draaide. Bij de kleinste verandering of fout lijkt hij er geen zin meer in te hebben.
Edit: Mijn oude AMD 2400+ Xp zat ook op een Asrock bord. Als de stekker erin ging had ik internet! Drivers of niet
De problemen waren er vanaf het begin. Eerst kocht ik het moederbord met processor (i.c.m. DDR1 + AGP) Daarna een harde schijf, PCI-E videokaart en nu nieuw geheugen) Het probleem heeft zich in al die fases voorgedaan. Ik twijfel nu over een MSI Neo2F die een Realteak LAN aansluiting heeft.
TweakerDwayne wijzigde dit bericht 11-11-2006 13:15 (16%)
a.k.a. CodeX
Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.
Geen domme vraag. Dat heb ik inderdaad gedaan. Nu zit de netwerkkabel die in mijn computer zit in deze laptop. Soms krijg ik NetwerkAdres verkrijgen, maar dat werkt niet. Handmatig IP instellen wil ook niet werken.quote:anandus schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:13:
Misschien een domme vraag, maar heb je het ook met een andere kabel geprobeerd?
TweakerDwayne wijzigde dit bericht 11-11-2006 13:18 (14%)
a.k.a. CodeX
a.k.a. CodeX
Reg. datum: 21 november 2005
Ik krijg opzich wel beeld, alleen wordt het continu om de +- 5-10 seconden ververst en treedt er steeds meer corruptie op. Daarme bedoel ik dat pictogrammen steeds minder kleur hebben ern er meer en meer horizontale strepen ontstaan. Ik heb meerdere x64 drivers geprobeerd van 88.xx tot 93.17, tot nog toe maakt dat niets uit. Zodra ik de hardware acceleratie via beeldscherm uitschakel werkt alles goed.
Zijn er meer mensen met dit soort problemen?
Het lijkt alsof de vga kaart niet compatible is met het mb want op een ander moederbord (Gigabyte DS4) ook met XP64 draait ie prima..
Dus nu maar weer de oude GF6800gt agp erin gezet en alles werkt weer ok.
Mijn specs:
Asrock 775Dual-Vista met 2.10 bios
Intel core2duo e6600
2x 1024mb ddr500 OCZ
SB Live5.1
ultron 550w psu
Wappiemonster wijzigde dit bericht 12-11-2006 20:59 (6%)
Reg. datum: 13 november 2005
quote:TweakerDwayne schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:28:
Zoals al eerder is gepost in dit topic; ik koop nooit meer een Asrock moederbord of een VIA chipset.
Ongeveer één a twee keer per week ben ik niet in staat om het internet op te gaan. Dan geeft Windows aan dat een van de netwerkkabels niet is aangesloten. Terwijl deze er toch gewoon in zit, en het ook doet want dit bericht is gepost met een laptop vanaf dezelfde aansluiting. Gisteravond had ik ditzelfde probleem; na het resetten van de router, opnieuw verbindingen maken en drivers installeren ben ik maar gaan slapen. Vanochtend deed de verbinding het weer, ookal is dit maar van korte duur geweest.
Nu kan ik dus weer het internet niet op. Ik heb mijn BIOS geupdate, de nieuwste drivers geinstalleerd en opnieuw opgestart. Ook staan Onboard LAN gewoon Enabled. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Ik ben ten einde raad! Hopelijk heb ik snel genoeg geld om een ander moederbord te kopen.
Mijn Config:
Intel Core2Duo e6300 1.86Ghz Allendale
Asrock 775DUAL-VSTA
G.E.I.L DDR2-800 2x 512MB RAM
Heb je al een gekeken of je een driver update kan vinden?
Mijn vroegere P4P800 E-de luxe had ook van zulk zelfde soort problemen, altijd wegvallende verbindingen/slechte verbindingen....zat dacht ik een marvell chip op....toen ik na lange tijden een update vond, was het probleem verholpen......(gebruikte een losse netwerkkaart)
oooh ik zie dat je dat al gedaan hebt.........
op de verpakking staat linksboven een mooi logo met
geinig verkooppunt, misschien moeten wij ASRock gebruikers wel een milieusubidie aanvragen?quote:Choose ASRock - Save the Earth
TweakerDwayne wijzigde dit bericht 20-11-2006 12:14 (17%)
a.k.a. CodeX
Ook ik heb soms geen internetverbinding. Ik zet mijn PC normaal gesproken op standby stand. Na het ontwaken uit de standby stand heb ik na een paar seconden altijd internet.
Alleen bij het echt afsluiten van de PC heb ik nu een paar keer gehad dat ik geen internetverbinding had. Wel een IP-adres maar geen dataverkeer. Dit gebeurt bij rechtstreekse aansluiting op de kabelmodem of op een Sitecom router met switch.
Oplossing bij mij is dan de PC weer afsluiten, kabelmodem opnieuw opstarten en daarna de PC weer aan. Laatste drivers geïnstalleerd en ook de laatste BIOS staat er op. 2.20 Geloof ik uit m'n hoofd.
Het is waarschijnlijk niet anders
@ schaduw, Dat heeft waarschijnlijk te maken met de RoHS Compliance. In deze compliance staat dat bepaalde giftige stoffen in elektronische componenten maar tot een bepaald maximum gebruikt mogen worden. Geldend in Europa vanaf 1 juli 2006.
DeBe wijzigde dit bericht 21-11-2006 09:27 (13%)
www.bandit.nl
Reg. datum: 18 februari 2002
Waarschijnlijk dankzij een lager aantal componenten, minder condensatoren rond de socket ed.quote:Choose ASRock - Save the Earth
When a man, or a woman, knows what he or she wants, the world steps aside.
theroman wijzigde dit bericht 21-11-2006 01:15 (91%)
GA-P35C-DS3R Rev. 2.0 F11 | E6750 @ Arctic Freezer Pro | 4GB MDT PC6400 | Gigabyte HD3870 | Audigy ZS | Coolermaster Realpower 450W | Seagate 7200.10 250GB | 2x Seagate 7200.10 250GB Raid0 | Vista X64 Ultimate
Reg. datum: 27 november 1999
Ik heb vandaag op de hcc een Asus 7600GT PCI-E gekocht en krijg hem niet goed werkend.
Het scherm ververst regelmatig en tijdens een grafish spel gaat mijn hele pc hangen. Ik heb ook een andere XFX 7600GT geprobeerd, en hiermee precies dezelfde problemen.
Ik zag dat Wappiemonster dezelfde problemen heeft. Heb jij het kunnen oplossen?
Met mijn 6600GT AGP heb ik nooit problemen gehad.
Ik heb het nieuwste bios en de nieuwste nvidia drivers geinst. (drivers ook opnieuw geinst)
Misschien kun je in het BIOS nog het e.e.a. aanpassen met betrekking tot het PCIe slot om zo de compatibiliteit te verhogen.
Profiel | http://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Ik heb bij een collega van mij ook een VSTA775 geinstalleerd met een 7800GT PCI en dat werkt goed. Totaal geen problemen mee gehad.
Eventueel voeding nalopen en de instellingen in het BIOS.
www.bandit.nl
MacBook Pro 17" Unibody 2.8 GHz - 4GB - 9400M/9600M GT - Mac OS X Snow Leopard - Windows 7 x64
Reg. datum: 27 november 1999
Ik had mijn bord met de oude AGP kaart super stabiel werken op 300FSB (Core 2 duo 6400 2100Mhz @ 2400Mhz.
Helaas is dit dus niet stabiel met een PCIE videokaart.
Mijn pc werkt nu weer prima op standaard snelheid.
Bedankt voor jullie tips.
Reg. datum: 07 oktober 2006
Bordje is teruggestuurd naar Azerty, die hebben hem getest, maar niks gevonden.
Morgen gaan we even (naja, even, 2,5 uur reizen, leve de OV-kaart) bij ze langs, zetten het systeempje in elkaar en laten zien dat IETS dat geleverd is niet werkt zoals het hoort.
We houden jullie op de hoogte.
Wil niet veel zeggen, maar je zit met en Tagan 330 watt voeding ATX standaard versie 1.3 (op de website staat geen 330 watt voeding met een versie 2.0 dus ik ga er van uit dat je een versie 1.3 hebt)quote:Hi_flyer schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:16:
Even een updeetje. Ook na herinstallatie werkt het systeem beroerd, nonstop BSOD en soms niet willen opstarten, @random onderdelen niet herkennen etc.
Bordje is teruggestuurd naar Azerty, die hebben hem getest, maar niks gevonden.
Morgen gaan we even (naja, even, 2,5 uur reizen, leve de OV-kaart) bij ze langs, zetten het systeempje in elkaar en laten zien dat IETS dat geleverd is niet werkt zoals het hoort.
We houden jullie op de hoogte.
http://en.wikipedia.org/wiki/ATX12V
Je heb het hier over een Core Duo moederbord... je hebt dus een ATA versie 2.0 of hoger nodig als je het zaakje stabiel wil hebben.
Deze bijvoorbeeld > http://www.tagan.com/page...30u22_german_v002_web.pdf
>_> correct me if I'm wrong
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Tot gister. Wilde een spelletje spelen ( COD2) en dat liep tijdens het laden al vast (total windows freeze). Dacht in eerste instantie dat het aan het spel lag. Maar nadat ik Flatout2 opstarte en deze ook vastliep kreeg ik het idee dat de oorzaak ergens anders te vinden was.
Ik heb toen eerste mijn 6800LE teruggeklokt. Maar dit hielp niet. Na het eea uit geprobeerd te hebben heb ik uiteindelijk de overclock weer terug gezet op default. En tada! Alles deed het weer!
Nu is mijn vraag, zijn er ook andere mensen die eerst een stabiele overclock hadden en later ineens stabiliteits problemen kregen?
Specs:
2X 512Kinston value ram
Nexus 3500NX powersuplie
6800 LE (12p,6vp)
Nu moet ik wel zeggen dat ik zeer tevreden ben met dit bordje. Maar dat overclocken, dat zit me wel dwars. Nu wist ik dat van te voren al, het bord is geen clockers bord. Maar dat het van de 1 op de andere dag onstabiel loopt vind ik toch wel vreemd....
"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten
Reg. datum: 02 september 2003
Maar ik geloof dat het (met wat creativiteit) overklokken nét ietsje beter maakt, maar de 266Mhz bus draait op net iets meer dan 265Mhz, nu, geloof ik
Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last