Reg. datum: 24 september 2002
Reg. datum: 24 september 2002
quote:Robbietobbie schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:06:
[...]
Lekkere complete info....
Wat is je bios versie op de borden?
Welk type geheugen en instellingen in je bios heb je geprobeerd?
Welke GRAKA heb je gebruikt?
IDE of SATA disken?
Sorry maar eerst lezen dan commentaar leveren;
-nieuwste bios 1.90, staat duidelijk in mijn post
-alle instellingen mbt geheugen geprobeerd, maar altijd problemen (als de fabrikant beweerd de processor te ondersteunen mag je verwachten dat hij het met de std. instellingen gewoon fatsoenlijk draait toch?)
-GRAKA mag uiteraard ook niet uitmaken bij de standaard instellingen, maar zijn een Geforce 7600 GT, Radeon X1600 pro en 9800 pro (AGP)
-Zelfde voor SATA en IDE, mag ook absoluut niet uitmaken (is trouwens in beide gevallen SATA, zowel Maxtor als WD geven problemen).
quote]anandus schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 11:13:
[...]
Misschien doe je de koelers er niet goed op ofzo?
Of misschien heb je maandagochtendmodelletjes?
Hier (en bij velen anderen) draait het als een zonnetje.
Maar iets meer info is wel fijn. Wat heb je verder in je systeem hangen? Welke voeding heb je?
Wat voor instabiliteit merk je? Verse Windows-installatie na installeren moederbord gedaan? Drivers goed geïnstalleerd?
Het is in ieder geval geen moederbord die die processoren niet ondersteund, in principe moet het werken (tenzij die specifieke bordjes f*cked zijn, maar omdat je er 2 hebt geprobeerd lijkt mij het probleem elders te liggen.)[/quote]
-Beide koelers doen het goed, processor is 44 graden bij het uitvallen.
-Als ik echt een van de weinige ben die problemen heeft met dit MB dan zouden het haast wel maandagochtend modeltjes moeten zijn neemt niet weg dat Asrock nog steeds in de fout zit door dit MB zo op de markt te brengen.
-Heb, zoals ook in vorige posts is te lezen, alle onderdelen maar dan ook alle onderdelen vervangen (voeding, MB, CPU, geheugen, videokaart, HD), windows op alle systemen minimaal 2x geinstalleerd en zowel de drivers van de CD's als de Asrock site geprobeerd. Zoals ook in de vorige posts is te lezen vallen beide PC's bij intensief gebruik (spellen ed.) uit, 1 wil niet eens met standaard BIOS instellingen (dus niet underclockt) windows installeren.