Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Motofone topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

Reageer Nieuw Topic
Master of the Edit-button

quote:
Stoney3K schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 01:46:
Hee, Motorola heeft een keer iets goed gedaan: Ze snappen waar een telefoon voor bedoeld is (namelijk: om mee te bellen :p)...

Ik heb nu zelf een dik jaartje een MPX200 (windows mobile smartphone) maar ik merk dat ik met de 'smart' functionaliteit te weinig doe en er bijna alleen mee loop te bellen. SMS'jes typen doe ik ook al bijna nooit, en agenda/PIM synchronisatie heb ik niet veel aan omdat ik bijna altijd een laptop of PDA bij me heb.

Enige downside: sinds ik die MPx heb wil ik graag een clamshell model, alleen al omdat het opnemen/ophangen dan zo handig gaat... ik heb ooit een Ericsson T28s gehad met active flip... heerlijk was dat. Dus voor mij geen foontjes meer die uitzien als een afstandsbediening! :+
Ja, daar verschil jij dan met mij ;)
Ik heb zelf een Nokia 7710. Een Symbian S90 smartphone die ik ook als zodaning gebruik.
Agenda, adresboek, MP3 speler, notitieblok, etc.
Zodra er TomTom op staat is het ook mijn routeplanner, en als ik er internet bij neem ga ik het ding ook echt gebruiken voor email.
Daarnaast is de bediening er van gewoon geweldig. Zo veel beter als een "normale" mobiel.

Maargoed, de F3 is gemaakt om te bellen, en daar is dan ook alles mee gezegd.
Ik vind het ding echt verre van prettig werken. Misschien is het leuk voor Opa/Oma, maar aan de andere kant kleven er ook nadelen aan die hem juist weer ongeschikt maken.

Mijns inziens kan je beter voor een Nokia 1600 gaan oid, of desnoods een goedkope Alcatel als je een telefoon wil die prettig werkt en gemaakt is om te bellen.

Angel in my pocket, Devil by my side.
[CGCiP] Stealth Jet V

Reg. datum: 12 oktober 2001

Zo, ik ga weer terug naar een smartphone. Het grootste gemis aan deze telefoon is helaas een fatsoenlijke bel-geschiedenis, dat vind ik nog steeds een erg belangrijk punt aan een telefoon. Dat is even snel kan zien wie mij 30 juli belde. :)

Reg. datum: 28 januari 2005

Heb hem nu ook, niet via het Kruidvat, op de een of andere manier hebben die prutsers m'n order niet kunnen afhandelen. Heb 'm via marktplaats gekocht voor 25 euro :)
Ik vind het een heel prettig toestel, hij is enigszins beperkt natuurlijk maar voor mij doet ie wat ie moet doen. Enige wat ik me afvroeg is of je de namen en nummers die in je telefoonboek staan kunt aanpassenn, en liefst ook het de verkorte nummers. Iemand enig idee? Ik vroeg me sowieso af hoe die verkorte nummers worden toegekend, ik heb het telefoonboek van m'n Nokia overgezet en het lijkt nogal random allemaal.

DPC team Loli Squad (WCG)
Reg. datum: 06 oktober 2005

quote:
Dafman schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:43: Enige wat ik me afvroeg is of je de namen en nummers die in je telefoonboek staan kunt aanpassenn, en liefst ook het de verkorte nummers. Iemand enig idee? Ik vroeg me sowieso af hoe die verkorte nummers worden toegekend,
Die nummers gaan op de volgorde waarop je ze invoert, en volgens mijn is het onmogelijk om te editen, dat wil zeggen, mij is het nog niet gelukt.

Marantz SR4300 | Marantz CD53 | Wharfedale Valdus 400 (x2) | AKG K701

Reg. datum: 16 augustus 2006

quote:
Geqxon schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:25:
Zo, ik ga weer terug naar een smartphone. Het grootste gemis aan deze telefoon is helaas een fatsoenlijke bel-geschiedenis, dat vind ik nog steeds een erg belangrijk punt aan een telefoon. Dat is even snel kan zien wie mij 30 juli belde. :)
Sorry? Volgens mij kan je toch echt wel zien wie je gebeld heeft.. Misschien geen duizenden monsters, maar 10 nummers moet toch voldoende zijn?

They think, therefore I am. ~ God

Ik ben ook geinteresseerd in de Motofone, maar ben bang dat het net iets te simpel is. Daarom heb ik nog een paar vragen.

Hoe werkt de SMS-functionaliteit in de praktijk? Ik heb gelezen dat sommige tekens worden geconverteerd naar - (streepje). Het lijkt me dat dit mogeljk problemen oplevert bij bijvoorbeeld via SMS verzonden toegangscodes?

Heeft iemand misschien al geprobeerd om de ongedocumenteerde codes in het telefoonboek op te slaan, zodat je makkelijker toegang kunt krijgen tot deze functies? (vooral handig voor switchen van netwerk)

Mijn huidige Siemens M35i is nu echt aan vervanging toe. Ik heb er zo'n 6 jaar mee gedaan. Inmiddels is de tweede accu aan het eind van zijn leven en beginnen de opschriften van de toetsen te vervagen. De motofone spreekt me aan omdat hij gemaakt is om tegen allerlei omstandigheden te kunnen (Indiase omstandigheden, en ik ben net terug van een reis door India :)). De leesbaarheid van het scherm lijkt me ook perfect, en SMS'en doe ik niet veel.

Het platte Motorola-design vind ik zowiezo mooi. Als alternatief zit ik te denken aan een iets duurdere Moto.
Carpe Aptenodytes!
Reg. datum: 10 juni 2001

Nu voor 16,95 incl verzending en sim kaart bij tele2

http://www.tele2.nl/shop/Mobiel/prepay_order/motorolaf3.htm

Desktop: AMD X2 5000+ - 780G - 6GB RAM - 2x 640GB raid0 + 1TB - 20" Samsung 206BW
Laptop: IBM ThinkPad T41 - P-M 1600 - 2GB RAM - 60GB 7200rpm - 14" SXGA+

quote:
Dat is echt niks, voor dat bedrag wil ik het wel proberen. Maar: heeft Tele2 ook een simlock? Ik las ergens dat ze dat niet hebben??
Carpe Aptenodytes!
Reg. datum: 10 juni 2001

quote:
Starbase218 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:56:
[...]

Dat is echt niks, voor dat bedrag wil ik het wel proberen. Maar: heeft Tele2 ook een simlock? Ik las ergens dat ze dat niet hebben??
In het verleden waren ze altijd zonder simlock, maar heb er eentje besteld dus als ik 'm heb kan ik het precies vertellen!

Desktop: AMD X2 5000+ - 780G - 6GB RAM - 2x 640GB raid0 + 1TB - 20" Samsung 206BW
Laptop: IBM ThinkPad T41 - P-M 1600 - 2GB RAM - 60GB 7200rpm - 14" SXGA+

Nu ook bij de Kruidvat, Tele2 Motofone met 10 euro beltegoed voor 20 euro: http://www.kruidvatteleco...mot_f3ZW.html?ab_agid=910

edit: hmm, dit was al eerder gemeld... spuit 11 mode :X.

cashewnut wijzigde dit bericht 14-09-2007 11:05 (17%)

boerûh
Reg. datum: 18 augustus 2003

Dit is de grootste zooi die ik in de winkel ooit in me hand heb gehad :')

quote:
darkdesign schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:08:
Dit is de grootste zooi die ik in de winkel ooit in me hand heb gehad :')
Het heeft natuurlijk alles te maken met je verwachtingen. Ik wil ermee kunnen bellen en sporadisch sms'en. Goede afleesbaarheid van het scherm en een lange accuduur vind ik daarbij belangrijk. Wat de rest betreft:

Internet? Te duur om mobiel te doen, en tegenwoordig hebben we overal internetcafe's.
Spelletjes? Te beperkt. Lees een boek of tijdschrift, veel leuker. Gamen doe ik wel op de xbox of pc.
Agenda? Heeft alleen zin als ik hem zou kunnen synchroniseren met Google Calendar.
Rekenmachine? Hoofdrekenen voldoet in vrijwel alle gevallen en je houdt die vaardigheid dan ook nog eens bij.
Instellingen veranderen? doe ik nog niet 1x per jaar. waarom het menu er dan mee vervuilen. (Alleen handmatig een netwerk kiezen zou wellicht handig zijn.)

Voor 17 euro wil ik het risico wel nemen. Ik heb hem ook besteld bij Tele2. En ik ga er tenminste op vooruit wat betreft ringtones :).
Een ding snap ik niet aan deze telefoon. Het display gebruikt voor het afbeelden van tekst 14-segments eenheden. Motorola heeft ervoor gekozen om bijvoorbeeld de B altijd lowercase af te beelden, maar volgens mij kun je deze met 14 segmenten ook wel uppercase laten zien (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Fourteen_segment_display en http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Car_stereo_display.jpg). Waarom dan niet alle letters uppercase afbeelden? Dat leest in elk geval prettiger. Het verschil tussen de O en de 0 kan worden aangeduid door twee diagonale segmenten te gebruiken bij de 0 (met een schuine streep erin dus).
Reg. datum: 28 januari 2005

Heb deze telefoon nou een paar weken in mijn bezit en ik kan zeggen dat ik er erg blij mee ben. Hij ziet er mooi uit, belt prettig (volume van speaker is goed), is dun en stevig. Ook is de display onder alle omstandigheden goed leesbaar.
Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen gelukkig zal zijn met deze telefoon. SMS'en is erg beperkt, je kunt bijvoorbeeld niet een bericht aanpassen terwijl je aan het opstellen bent, direct kiezen voor antwoorden oid zit er ook niet bij. Aanpassingen maken in je telefoonboek kan ook niet: je kunt alleen een nieuw item toevoegen of iemand verwijderen.

Wat ik me nog afvroeg is of het slim is om een betere batterij te kopen: die van mij gaat maar drie dagen mee. Ik zag deze en deze, heeft iemand daar ervaring mee?

Reg. datum: 26 november 2005

quote:
Dafman schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:54:
direct kiezen voor antwoorden oid zit er ook niet bij.
Je kan toch als je een sms leest (niet helemaal naar achter scrollen) op de toets linksboven drukken, dan beantwoord je de sms.

Ik ben er nog steeds niet uit hoe de motofone in te stellen zodat deze automatisch het laatste smsje wist, iemand hier een oplossing voor?

Reg. datum: 23 februari 2004

Misschien interessant voor de geinteresseerden in dit topic. Alleen vandaag nog te koop op www.1dayfly.nl voor 25 euro!

File not found: Loading something that looked similar.

Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
heracles schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:07:
Misschien interessant voor de geinteresseerden in dit topic. Alleen vandaag nog te koop op www.1dayfly.nl voor 25 euro!
Mooi! Die van mij geeft iets te veel simfouten de laatste tijd.

Master of the Edit-button

quote:
Starbase218 schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:25:
Een ding snap ik niet aan deze telefoon. Het display gebruikt voor het afbeelden van tekst 14-segments eenheden. Motorola heeft ervoor gekozen om bijvoorbeeld de B altijd lowercase af te beelden, maar volgens mij kun je deze met 14 segmenten ook wel uppercase laten zien (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Fourteen_segment_display en http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Car_stereo_display.jpg). Waarom dan niet alle letters uppercase afbeelden? Dat leest in elk geval prettiger. Het verschil tussen de O en de 0 kan worden aangeduid door twee diagonale segmenten te gebruiken bij de 0 (met een schuine streep erin dus).
Laatste keer dat ik een F3 in handen had zat er nog een 7segmenten display op ;)

Angel in my pocket, Devil by my side.
[CGCiP] Stealth Jet V

quote:
McKaamos schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:17:
[...]

Laatste keer dat ik een F3 in handen had zat er nog een 7segmenten display op ;)
Zie http://nickbaum.com/blog/...07/3/motofone-battery.jpg en http://www.trustedreviews...rolaMotofoneF3readSMS.jpg. Het bovenste deel van het display bevat toch echt 14-segments-eenheden: 6 verticaal, 4 horizontaal en 4 diagonaal. Met 7 segmenten kun je de T bijvoorbeeld niet afbeelden zoals op de tweede foto.

De onderste eenheden hebben wel 7 segmenten.

cashewnut wijzigde dit bericht 27-09-2007 21:53 (4%)

Reg. datum: 31 maart 2003

Het is dus echt wel vet toestelletje voor die prijs, 17e!

Stijnd wijzigde dit bericht 02-10-2007 20:26 (69%)

Nog een leuk filmpje op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=U7o7Wnsc0x8. Indrukwekkend wat die telefoon kan hebben :).

Overigens had ik de mijne na ruim twee weken nog niet, dus ik mailen. Blijkt dat tele2 de bestelling was kwijtgeraakt. 8)7 8)7 8)7 Dus maar weer opnieuw besteld, dit keer telefonisch. Hopen dat de oude bestelling niet ineens boven water komt, en ik dus 2 telefoons krijg |:( .
Reg. datum: 16 februari 2005

Weet iemand de recente prijs bij de mediamarkt?

Immer positief! +1,6*10^-19 C
Reg. datum: 28 december 2001

Waarschijnlijk 40 euro ongeveer, simlockvrij. Maar bij Blokker nu 25 euro met KPN geloof ik. Krijg je nog eens 15 procent extra korting met een bonnetje uit de folder.

|| Pentax | K10D | K100D Super | DA 18-55 | F 50 | DA 50-200 || Tamron | 17-50 || Sigma | 10-20 || Metz | 48 AF-1 ||

Reg. datum: 03 februari 2004

Ik heb een beetje een raar probleem(?) met de motofone.

Ik ben van T-mobile prepaid overgestapt naar een sim-only abbo van Telfort, allemaal prima, ik kan bellen, sms'en en dergelijke (Oh nee niet en dergelijke :P ). Maar nu staat er linksboven in het 'geen netwerk' icoontje, terwijl er wel gewoon nl telfort in het scherm staat.....iemand een idee?

Overigens bevalt de motofone redelijk, het bellen is prima, maar het hele tekst gebeuren (geen T9, kleine letters, een leesregel) vind ik minder. Ook mis ik dingen als een rekenmachine, afspraken, opslaan van een sms (concept oid) en verzonden sms-jes. Voor de basis is het een prima toestel (uitgaan, sporten e.d.) maar in het dagelijks leven mis ik toch wel dingen.

Reg. datum: 16 februari 2005

Ik heb er net 1 gekocht, ik vind het een mooi toestel. Ligt lekker in de hand, niet te licht, mooi solide, prima!

Vraag me alleen af hoe ik ringtones kan downloaden, iemand een idee?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: