Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 141 142 143 144 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 31 mei 2006

quote:
DeeD2k2 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:58:
Hoedje in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 7"

Kortom, ook de kabel is korter en de behuizing van de jack-plug is anders.

Kabel korter? Volgens www.mp3shop.nl zijn beide snoerlengtes 1,57 meter. Overigens zijn de specs van beide doppies wel hetzelfde... Vermoedelijk is het echt alleen de kleur die anders is, of zit mp3shop er nu gewoon naast?

EDIT: Ik heb nog ff op website van shure gekeken, maar daar heb je ook shure e2C in het zwart!!! Verder de omschrijving nog eens vergeleken met elkaar. Bij de G-editie (de gaming editie) is het geoptimaliseerd voor PSP NDS, etc. Maar in welk opzicht is mij dan nog niet helemaal duidelijk...

YoZzY wijzigde dit bericht 19-09-2006 21:19 (23%)

Reg. datum: 07 september 2003

ik ben van plan de creative EP630 dopjes te kopen, maar ik ben nogal nieuw met dat in-ear gedoe.
1: Zit het wel echt lekker? Heb je niet het gevoel dat er echt iets diep in je oor zit?
2: Als je ze eruit trekt, kunnen die sleaves dan niet in je oor blijven steken?
3: Als je op bed ligt met die dingen in je oor, schuiven ze dan niet te diep in je oor?
4: Wat raden jullie aan om mee in te draaien? Is er nog speciale ruis voor indraaien (zoals bij die pink tracks enzo)?
5: Ik ben van plan ze te gebruiken met de Creative Zen Sleek Photo... is dat een beetje goede combo?
6: Het lijkt een heel gedoe ze in te doen. Of valt dat wel mee?
7: De plug is recht. Gaat die niet snel kapot?

Ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand al die vragen kan beantwoorden voor mij :)

LiquidT_NL wijzigde dit bericht 20-09-2006 00:37 (32%)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Reg. datum: 09 oktober 2002

quote:
marc1982 schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:17:
doorgestuurd vanuit: dit topic

[...]

[...]

[...]

alvast bedankt voor suggesties :)
niemand?

-- emotion drives the world --

quote:
LiquidT_NL schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:46:
ik ben van plan de creative EP630 dopjes te kopen, maar ik ben nogal nieuw met dat in-ear gedoe.
1: Zit het wel echt lekker? Heb je niet het gevoel dat er echt iets diep in je oor zit?
2: Als je ze eruit trekt, kunnen die sleaves dan niet in je oor blijven steken?
3: Als je op bed ligt met die dingen in je oor, schuiven ze dan niet te diep in je oor?
4: Wat raden jullie aan om mee in te draaien? Is er nog speciale ruis voor indraaien (zoals bij die pink tracks enzo)?
5: Ik ben van plan ze te gebruiken met de Creative Zen Sleek Photo... is dat een beetje goede combo?
6: Het lijkt een heel gedoe ze in te doen. Of valt dat wel mee?
7: De plug is recht. Gaat die niet snel kapot?

Ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand al die vragen kan beantwoorden voor mij :)

of ze echt lekker zitten is altijd een eigen mening. Ik vind ze vele male comfortabeler dan gewon oordoppen. als je ze uit trekt dan blijven de sleeves over het algemeen nooit achter in het orr. Ook kunnen ze niet heel diep doordringen. dit wordt beperkt door de sleeves (mits ze goed passen).

ik denk dat ze prima met de zen slek gaan. De zen is een degelijke DAP en kan deze doppies met gemak aan. Ook indoen is geen gedoe. Uiteindelijk heb je de juiste manier gevonden en went het heel snel.

greetz

veel plezier met je oordoppen!

| MacBook 2.0Ghz Core 2 Duo | V-moda Vibes | FuturSonics FS1 | Sennheiser CX300 | Nokia 6300 | iPod Touch

Reg. datum: 07 september 2003

en indraaien? Met een pink/white track aan te raden?
Gaat de plug niet snap kapot in je zak omdat die recht is?
En is het geen heel gedoe om ze in te doen?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Reg. datum: 27 juni 1999

oh my,
Eergisteren mijn ep-630 via bol binnengekregen. wat een geluid, nog nooit onderweg een vergelijkbare kwaliteit ervaren. Wist niet dat deze kwaliteit onderweg mogelijk was. Zeer onder de indruk en dat voor 30 euro. Ik heb 10 jaar in een grot geslapen denk ik. (oh ja in combinatie met een oude shuffle.)

Zandor wijzigde dit bericht 21-09-2006 00:20 (7%)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Reg. datum: 22 februari 2004

Mijn Sharp MD33 zijn kapot |:( Een draadje van een oordopje is gebroken bij het punt waar ze bijeen komen en nu komt het geluid maar uit één oordopje. |:( Toch wel jammer want het waren echt fijne dopjes. Het enige minpunt zijn de snoeren die erg dun en breekbaar zijn.

Anyway, nu ben ik dus op zoek naar een paar nieuwe oordopjes en ik wil er zeker van zijn dat ze nu wel stevige snoeren hebben die niet snel kapot gaan. Mijn oog is gevallen op de Shure E2c's die redelijk betaalbaar zijn.
Is dit een goede keuze (qua geluid weet ik haast wel zeker) maar ook qua contructie? Gaan deze oordopjes lang mee? En dan bedoel ik met name dus de bedrading.

is er niemand die goede oordopjes weet met :

- goede kwaliteit
- betaalbare prijs
- volumeregeling op het snoer
- snoer dat a-synchroon is, wat dus achter je nek om gaat

Dat er niemand (snel) reageert op je vraag, betekend niet dat we je willen negeren o.i.d., dus wacht voortaan rustig op een antwoord. Van iedere dag een kick, raakt ons geduld ook op.

Een antwoord op jou vraag is er overigens niet. De volumeregelaar is namelijk een heikel punt. Het gaat namelijk moeilijk samen met "goede kwaliteit". Zie ook DeeD2k2 in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 7".
Afhankelijk van wat voor jou betaalbaar is, zijn er wel dopjes te vinden die aan alle andere eisen voldoen: de Creative EP-630...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

quote:
DeeD2k2 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 09:17:
Dat er niemand (snel) reageert op je vraag, betekend niet dat we je willen negeren o.i.d., dus wacht voortaan rustig op een antwoord. Van iedere dag een kick, raakt ons geduld ook op.

Een antwoord op jou vraag is er overigens niet. De volumeregelaar is namelijk een heikel punt. Het gaat namelijk moeilijk samen met "goede kwaliteit". Zie ook DeeD2k2 in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 7".
Afhankelijk van wat voor jou betaalbaar is, zijn er wel dopjes te vinden die aan alle andere eisen voldoen: de Creative EP-630...

het topic ging vrolijk door, en kreeg het gevoel dat mijn vraag ondergesneeuwd / overgeslagen werd,
daarom korte herhaling / samenvatting.

en combi van kwaliteit oordopjes (goede merken) gaat niet samen met volume regeling?
heb nu een synchroon snoer (niet achter nek langs) van sony met volume regeling,
maar is het niet helemaal..

Reg. datum: 11 april 2004

quote:
Tujuh schreef op donderdag 21 september 2006 @ 00:21: Mijn oog is gevallen op de Shure E2c's die redelijk betaalbaar zijn.
Is dit een goede keuze (qua geluid weet ik haast wel zeker) maar ook qua contructie? Gaan deze oordopjes lang mee? En dan bedoel ik met name dus de bedrading.
Tja, ik vind van wel. De bedrading is relatief dik en zelfs een beetje stug, maar niet zo erg dat dat een probleem is. Ik heb ze nu ruim een half jaar vrijwel iedere dag in en kan geen spoor van slijtage ontdekken.

Een reactie op de startpost. Daar staat dat het erg duur is om vervangende rubbertjes (buds toch?) te bestellen via Sony. Zelf was ik ook op zoek naar rubbertjes voor mijn EX71. Nu is het natuurlijk moeilijk om te zeggen wat iemand 'erg duur' vindt, maar na het sturen van een mailtje naar sony kreeg ik het volgende antwoord:
quote:
Geachte heer van Erk,

Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u berichten dat u het onderdeel voor uw
Sony MDR-EX71 bij ons kunt bestellen.
Dit onderdeel heeft als bestelnummer 422043821 en kost EUR 5,91 incl. BTW.

U kunt dit onderdeel per e-mail bestellen, of telefonisch bij ons Consumenten
Informatie Centrum.
Zij zijn te bereiken op werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer
020-6581888 of faxnummer 020-6585454.

Wij kunnen dit onderdeel onder rembours naar u toezenden, zodat u de kosten aan
de postbode dient te voldoen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en zien uw
bestelling graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Consumenten Informatie Centrum
Sony Nederland
In mijn ogen is 5,91 euro in ieder geval niet duur, gezien het plezier wat ik er (weer) van ga hebben.

Hier moet ik nog iets invullen
Reg. datum: 23 maart 2003

Heb begin deze week mijn Sennheiser CX300 van BOL ontvangen en wat een geluid :9~ ! Heb eerst ruim een jaar de Sony EX71SL's gehad en deze komen niet in de buurt van mijn nieuwe Sennheisers. De Sony's klinken veel zachter en matter. Je mist gewoon gedeeltes van je muziek eigenlijk. De Sennheisers zitten bij mij ook lekkerder in mijn oren. Ze zijn zo klein en licht dat je niet eens merkt dat je ze in hebt. Het enige minpuntje voor mij is dat ze zwart zijn |:( en dus minder mooi bij mijn witte iPod staan maar dit wordt ruim goed gemaakt door de fantastische geluidskwaliteit _/-\o_ . Echt een aanrader dus :9 !

|Specs Peeceetje| + Apple Macbook 2,0 Ghz, 1 GB RAM, 80 GB HDD

Babyface :(
Reg. datum: 07 januari 2006

sinds vorige week heb ik mijn nieuwe V-Moda Bass Fréq oordopjes..

1 woord: wow

ik was echt verbaasd toen ik ze indeed, er ging een wereld dicht (de buitenwereld), en een hele andere voor mij open (de muziekwereld). je wordt serieus weggeblazen door deze oortjes, voor een super prijs. (50,- incl belasting en shipping)

ik gebruikte eerst de gewone standaard apple dopjes, maar die komen niet eens in de buurt. ook heb ik het kunnen vergelijken met een Sennheis neckphone van 45,- . maar ook deze wordt ver achter gelaten door de geweldige bass response van deze sgatjes.

enige minpuntje is dat het heel hoog niet supergoed overkomt, maar dat wordt absoluut teniet gedaan door de rest :)

super dingen dit!

http://www.focal.co.jp/product/01416/sub_white.jpg
http://edge.playlistmag.com/products/images/pg484.jpg

linkje
Reg. datum: 22 februari 2004

quote:
grun schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:48:
[...]

Tja, ik vind van wel. De bedrading is relatief dik en zelfs een beetje stug, maar niet zo erg dat dat een probleem is. Ik heb ze nu ruim een half jaar vrijwel iedere dag in en kan geen spoor van slijtage ontdekken.

Bedankt voor je reactie.
Zijn er nog meer mensen met ervaringen betreffende de houdbaarheid van de Shure E2's? ;)

quote:
Hippe dingetjes hoor! Hoe zit het met het kabelgeluid? Ik wil nieuwe doppies, in- ears, maar kabelgeluid wil ik dan wel zo min mogelijk... Hoe zit dat bij deze doppies? Zat overigens ook te denken aan Shure e2's, hoet zit het met die kabelgeluiden???

Reg. datum: 11 april 2004

quote:
YoZzY schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:33:
Zat overigens ook te denken aan Shure e2's, hoet zit het met die kabelgeluiden???
Die zijn er niet.

Reg. datum: 08 augustus 2000

quote:
ZoRr0 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:09:
Heb begin deze week mijn Sennheiser CX300 van BOL ontvangen en wat een geluid :9~ ! Heb eerst ruim een jaar de Sony EX71SL's gehad en deze komen niet in de buurt van mijn nieuwe Sennheisers. De Sony's klinken veel zachter en matter. Je mist gewoon gedeeltes van je muziek eigenlijk. De Sennheisers zitten bij mij ook lekkerder in mijn oren. Ze zijn zo klein en licht dat je niet eens merkt dat je ze in hebt. Het enige minpuntje voor mij is dat ze zwart zijn |:( en dus minder mooi bij mijn witte iPod staan maar dit wordt ruim goed gemaakt door de fantastische geluidskwaliteit _/-\o_ . Echt een aanrader dus :9 !

Bij mij passen ze perfect bij me nieuwe zwarte iPod nano, dus geen minpunten aan mijn kant :+

Het geluid van de Sennheiser CX300 is overigens erg goed veel beter dan die neppe op Ebay :)

Antec Solo * Tagan 480W * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 2x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * 2x WD2500KS 250GB raid0 * 2x WD5000AAKS 500GB raid1 * Samsung SH-D162C * Plextor PX-716A * XFX GeForce 6800 GT PCI-E * Samsung 710T

Reg. datum: 08 juli 2002

Deze maand heeft de consumentenbond ook oordopjes getest :P

Misschien leuk om daar ook even naar te kijken.

Tip: wees niet te gierig met oordopjes kopen :P

Carpe Diem

Reg. datum: 27 november 2003

quote:
Laguna schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:40:
[...]

Bij mij passen ze perfect bij me nieuwe zwarte iPod nano, dus geen minpunten aan mijn kant :+

Het geluid van de Sennheiser CX300 is overigens erg goed veel beter dan die neppe op Ebay :)

ik heb mijn Sennheiser CX300 ook op Ebay gekocht, maar denk niet dast ze nep zijn. Maar ik kwam laatst een plaatje tegen waar je 't kon testen... ofja... op dat plaatje lieten ze zien wat de verschillen waren met nep en echt; heeft iemand die nog?

Overigens waren die van mij waarss wél echt, want zat ook in orginele verpakking etc.... maargoed, wil die plaatjes ook nog wel ff om 't te testen ;)

Reg. datum: 08 augustus 2000

De verschillen tussen originele en fake Sennheiser CX300 oordopjes:

http://www.store4world.net/eBayNewStore060817/images/SennheiserCX300Black/distinguish7.jpg
http://www.store4world.net/eBayNewStore060817/images/SennheiserCX300Black/distinguish6.jpg
http://www.store4world.net/eBayNewStore060817/images/SennheiserCX300Black/distinguish5.jpg
http://www.store4world.net/eBayNewStore060817/images/SennheiserCX300Black/distinguish4.jpg
http://www.store4world.net/eBayNewStore060817/images/SennheiserCX300Black/distinguish3.jpg
http://www.store4world.net/eBayNewStore060817/images/SennheiserCX300Black/distinguish2.jpg
http://www.store4world.net/eBayNewStore060817/images/SennheiserCX300Black/distinguish1.jpg

Antec Solo * Tagan 480W * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 2x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * 2x WD2500KS 250GB raid0 * 2x WD5000AAKS 500GB raid1 * Samsung SH-D162C * Plextor PX-716A * XFX GeForce 6800 GT PCI-E * Samsung 710T

Reg. datum: 25 januari 2005

Ik zag ze op eBay al staan, maar die ga ik dan maar niet kopen. Dan maar de Creative EP630, past mooi bij m'n Creative Zen V die ik ga kopen (om maar bij Creative te blijven ;) )

HP Pavilion ZV6251ea | Fujifilm Finepix S6500fd | HTC Touch Cruise | Sandisk Sansa Clip 4GB + Sennheiser CX300 & CX400

Reg. datum: 15 november 2002

quote:
muppet99 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:45:
Deze maand heeft de consumentenbond ook oordopjes getest :P

Misschien leuk om daar ook even naar te kijken.

Tip: wees niet te gierig met oordopjes kopen :P
Link?

Reg. datum: 25 januari 2005

Gewoon de consumentengids kopen :*)

HP Pavilion ZV6251ea | Fujifilm Finepix S6500fd | HTC Touch Cruise | Sandisk Sansa Clip 4GB + Sennheiser CX300 & CX400

De PDF file van de betreffende test staat ook online op Consumentenbond - Elektronica en Communicatie, zoeken op "Hoofdtelefoons voor mp3-spelers".

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 141 142 143 144 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: