Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 01 februari 2007

Het werkt een beetje als Skype, daar betaal je ook alleen voor SkypeOut minuten.

Reg. datum: 03 juli 2008

Kan mij iemand verder raad geven?

Ik zag op een website een applicatie voor de N95. Namelijk Nokiamote.
Met deze software kon je de N95 gebruiken net als de Iphone.
Het scherm zo draaien...

Maar waar kan ik deze software zo juist vinden. Heb al wat zitten zoeken maar dit zonder resultaat.

Wat mij nog altijd niet heel duidelijk is het registeren via Symbian, elke applicatie die ik al uitgetest
heb doet het gewoon niet.

Alvast bedankt
mvg

Tukker
Reg. datum: 26 februari 2006

quote:
Matti68 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:39:
Kan mij iemand verder raad geven?

Ik zag op een website een applicatie voor de N95. Namelijk Nokiamote.
Met deze software kon je de N95 gebruiken net als de Iphone.
Het scherm zo draaien...

Maar waar kan ik deze software zo juist vinden. Heb al wat zitten zoeken maar dit zonder resultaat.

Wat mij nog altijd niet heel duidelijk is het registeren via Symbian, elke applicatie die ik al uitgetest
heb doet het gewoon niet.

Alvast bedankt
mvg
Het scherm draaien kan ook met:
Rotateme!

http://Bysamir.fr

Fc Twente: "Hartverwarmend was de ereronde van de thuisclub, die bij de aftocht werd bedolven onder onvoorwaardelijke liefde."

quote:
BoXie schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:33:
[...]

Ik bedoel dus : ik heb al betaalt .. maar wordt er nu automatisch elke maand zo'n dure sms aan me gestuurd ? Of kan ik dat elke maand opnieuw bepalen (dus dat msn dan een popupje geeft of ik wil verlengen) .. er staat nl. nergens iets over 'opzeggen'.

Is er niemand die zich 'per ongeluk' heeft geabonneerd op die Live Messenger voor Nokia ? Hoe kom jer er vanaf ?
Zoals ik gelezen heb in het Nokia N95 topic moet je elke maand opnieuw voor 1 maand betalen. Als je niet betaald loopt je abonnement dus af. Maar dat is hoe ik het begrepen heb niet hoe ik het ervaren heb want heb geen messenger op mijn foon staan.

Heeft er trouwens niemand meer zijn telefoon "gehackt" zodat je unsigned apps gewoon kan installeren of mag hier niet over gepraat worden?

Spuit11

&^%@$&^!!!

Ik kon opeens geen foto's meer uploaden via Share Online van Nokia, met m'n eigen software hiervoor. Dat was vreemd, want ik had niks veranderd. Uiteindelijk blijkt het dus CorePlayer te zijn die de problemen veroorzaakt, welke ik vorige week geinstalleerd heb (ja, legaal. Netjes gekocht). v1.2.x van CorePlayer heeft een slechte methode voor file association, dat is bekend. (en wordt gefixt in v1.3 zeggen ze) Blijkbaar wordt ook een stuk van de image/jpeg handler gekaapt, want Share Online klaagde opeens dat de Service Provider (ikzelf dus) een mediatype (gewone jpegjes dus, een foto) niet meer ondersteunde. Yeah right. CorePlayer uninstallen en prompt werkt het weer.

Kan iemand dat bevestigen?

Wilde net al bug report indienen, maar het aanmeldsysteem voor bug reporting faalt ook al :(
quote:
fritsmaas16 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:26:
[...]
Heeft er trouwens niemand meer zijn telefoon "gehackt" zodat je unsigned apps gewoon kan installeren of mag hier niet over gepraat worden?
Ja. Drakkarious Signer, werkt prima. Daarmee kun je willekeurig app signen op je mobiel, zonder certificaatgezeik. Niet ideaal, want nog steeds 'signen', maar beter dan de crap waar Symbian ons mee opzadelt.

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

quote:
Fuzzillogic schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:45:

Ja. Drakkarious Signer, werkt prima. Daarmee kun je willekeurig app signen op je mobiel, zonder certificaatgezeik. Niet ideaal, want nog steeds 'signen', maar beter dan de crap waar Symbian ons mee opzadelt.
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel de methode met HelloCarbide, CapsOff en installer.exe waardoor je je apps niet hoeft te signen maar de telefoon elk programma zonder certificaat gezeik accepteert.
http://www.finestfones.co...-e90-6120c-and-n95-3.html

Aangezien er ook vrij over Drakkarious wordt gesproken lijkt mij dit ook niet illegaal en hopelijk dat jullie er ook iets aan hebben :)

Spuit11

quote:
fritsmaas16 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 02:13:
[...]

Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel de methode met HelloCarbide, CapsOff en installer.exe waardoor je je apps niet hoeft te signen maar de telefoon elk programma zonder certificaat gezeik accepteert.
Zoveel verschil is er niet. Ook met Drakkarious moet je "hacken" om een certificaat toe te voegen aan het systeem. Voordeel van deze methode is dat het capability based security model gewoon in stand houdt.

Fuzzillogic wijzigde dit bericht 04-07-2008 09:47 (17%)

quote:
Robbie T schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:06:
[...]

Het scherm draaien kan ook met:
Rotateme!

http://Bysamir.fr
alvast bedankt voor je reactie :)

Lijkt mij ook wel leuk. Maar met die andere applicatie kon je zo wat meer...
Bvb naar een volgende foto met een beweging naar links met het toestel.
Of het menu besturen enzo

Rotateme kan blijkbaar alleen maar het scherm draaien.

De nokiamote applicatie kan ik gewoon nergens downloaden :/

grt

Reg. datum: 05 november 2007

quote:
De nokiamote applicatie kan ik gewoon nergens downloaden...
http://www.bysamir.fr/nokmote/ ?

quote:
Daar zie ik nergens een link staan op deze applicatie te downloaden.
Zelf slaag ik er niet in om rotateme 2.0 te installeren. Ik krijg meteen een certificaat fout op mijn toestel.

Zelf heb ik al verschillende handleidingen gevolgd. Al wat zetten proberen om eerst mijn applicatie te activeren via symbiansigned. Maar dit lukt mij gewoon niet.

Het loopt iedere keer mis tijdens mijn security code. Hij neemt deze letters nooit aan :?

Grt
Matti

quote:
Matti68 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:51:
[...]
Het loopt iedere keer mis tijdens mijn security code. Hij neemt deze letters nooit aan :?
Let op hoofdletters/kleine letters. IIRC zijn alle letters altijd hoofdletters, en die moet je ook al zodanig invullen. Ja idd, belachelijk.

Nokiamote is ook nog in zijn beta periode en alleen voor donators te downloaden. Heb er wel even mee gespeeld en is wel grappig maar eerder grappig als practisch vooralsnog. (tip zoek op Nokmote beta 3)

Maar als je alleen zoekt om het scherm te draaien kun je toch ook gewoon de standaard functie van de N95 gebruiken om te switchen naar landscape / normaal aan de hand van hoe je de telefoon houdt? Nokiamote draait het scherm juist niet maar laat je hiermee de cursor verplaatsen en schakelt het automatisch naar landscape gaan dus ook uit.

Als je een applicatie zoekt om je menu's te gebruiken kun je beter kijken naar RockNScroll die wordt daar weer meer voor gemaakt als voor games zoals Nokiamote. Maar aangezien bijna al deze programma's nog in de kinderschoenen staan is geduld vooralsnog het beste wat je kunt hebben.

Spuit11

quote:
fritsmaas16 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:32:
Nokiamote is ook nog in zijn beta periode en alleen voor donators te downloaden. Heb er wel even mee gespeeld en is wel grappig maar eerder grappig als practisch vooralsnog. (tip zoek op Nokmote beta 3)

Maar als je alleen zoekt om het scherm te draaien kun je toch ook gewoon de standaard functie van de N95 gebruiken om te switchen naar landscape / normaal aan de hand van hoe je de telefoon houdt? Nokiamote draait het scherm juist niet maar laat je hiermee de cursor verplaatsen en schakelt het automatisch naar landscape gaan dus ook uit.

Als je een applicatie zoekt om je menu's te gebruiken kun je beter kijken naar RockNScroll die wordt daar weer meer voor gemaakt als voor games zoals Nokiamote. Maar aangezien bijna al deze programma's nog in de kinderschoenen staan is geduld vooralsnog het beste wat je kunt hebben.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Het registeren op de website van signsymbian is ondertussen al gelukt :)

Ik heb het stappenplan gevolgd van deze website : http://then95blog.wordpre...ign-symbian-applications/

Maar bij de tool symbian developer moet ik een publisher ID file aangeven ofzo :?
Hier zit ik dus vast.

Hetzelfde heb ik met de sygic gps van nokia, het installeren is goede gegaan.
Juist tijdens het opstarten krijg ik deze melding : KERN-EXEC3. zeer vreemd :?

Een moderator wijzigde dit bericht 05-07-2008 14:04 (0%)
Reden: groeten is niet nodig

Zoals bovenaan dat artikel staat, dat stappenplan gaat niet meer werken omdat symbian signed de boel heeft omgegooid. Je kan nu dus alleen via opensigned programma's signen en dan ook alleen programma's die aan bepaalde voorwaarden voldoen (illegale apps sowieso niet en een aantal freeware dingen ook niet omdat de makers ze nog niet hebben aangepast zodat het met open signed werkt).

Er is ook wel een andere manier (op de telefoon zelf signen) maar dat gaat richting het grijze gebied dus ik betwijfel of dat hier besproken mag worden.

Acer Travelmate 6292 | Eee PC 901 Wit | Audi A3 1.8 5V
Canon 40D | Tamron 17-50 F/2.8 | Canon 70-200 F/4.0 L USM | Metz 44AF-4 | Panasonic TZ3 | Nokia N82

quote:
Sick Nick schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:01:
Er is ook wel een andere manier (op de telefoon zelf signen) maar dat gaat richting het grijze gebied dus ik betwijfel of dat hier besproken mag worden.
Is al vaker hier besproken. Drakkarious Signer. Er zijn ook mogelijkheden om security model van je mobiel (tijdelijk) uit te schakelen.

De beste manier blijft toch om Nokia duidelijk te maken dat wij, de kopers van de toestellen, niet bepaald blij zijn met het feit dat we niet zelf de uiteindelijke zeggenschap hebben welke software we op onze toestellen installeren. Nu Nokia Symbian helemaal heeft overgenomen is het helemaal duidelijk dat je bij Nokia moet zijn om daar wat aan te veranderen.

quote:
Fuzzillogic schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:25:
[...]

Is al vaker hier besproken. Drakkarious Signer. Er zijn ook mogelijkheden om security model van je mobiel (tijdelijk) uit te schakelen.

De beste manier blijft toch om Nokia duidelijk te maken dat wij, de kopers van de toestellen, niet bepaald blij zijn met het feit dat we niet zelf de uiteindelijke zeggenschap hebben welke software we op onze toestellen installeren. Nu Nokia Symbian helemaal heeft overgenomen is het helemaal duidelijk dat je bij Nokia moet zijn om daar wat aan te veranderen.
Ja klopt, wij betalen jammer genoeg al zoveel voor dit toestel. En kunnen gewoon niets installeren, telkens iedere applicatie gaan activeren :?

Ik had gewoon graag sygic gps geinstalleerd maar dit zonder succes.
Ook nokiamote lukt mij zelfs niet, ondanks dit freeware is moet ik deze ook al gaan activeren.
Waar gaat dit naar toe...

En op het net is er ook geen echte goeie handleiding te vinden die je het iets duidelijker kan maken.
Integendeel.

Een moderator wijzigde dit bericht 05-07-2008 15:54 (0%)

quote:
Matti68 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:55:
[...]
Ik had gewoon graag sygic gps geinstalleerd maar dit zonder succes.
Wacht even... Sygic is toch gewoon al ondertekend. Die moet je gewoon kunnen installeren.

quote:
Fuzzillogic schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:27:
[...]

Wacht even... Sygic is toch gewoon al ondertekend. Die moet je gewoon kunnen installeren.
Dacht ik ook.
De installatie die is goed afgelopen.
Maar als ik deze opstart; krijg ik de melding KERN-EXEC 3. Dan sluit het programma automatisch terug af.

Heb deze zelf geinstalleerd volgens vele site's.
Gewoon de bestanden die in de map copy to sd zitten gekopieerd naar mijn geheugenkaart.
De map Belgie staat ook op mijn geheugenkaart.
Maar dit blijkt niet te werken...

Een moderator wijzigde dit bericht 05-07-2008 15:54 (0%)

Reg. datum: 23 september 2005

quote:
Matti68 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:50:
[...]

Dacht ik ook.
De installatie die is goed afgelopen.
Maar als ik deze opstart; krijg ik de melding KERN-EXEC 3. Dan sluit het programma automatisch terug af.

Heb deze zelf geinstalleerd volgens vele site's.
Gewoon de bestanden die in de map copy to sd zitten gekopieerd naar mijn geheugenkaart.
De map Belgie staat ook op mijn geheugenkaart.
Maar dit blijkt niet te werken...
(neem aan dat het de orginele is)

je moet 5 mappen en 1 installer naar de ROOT van je sd kopieren:

- rescource;
- drive;
- Res;
- Private;
- sys.

en de s60 app installer.

Bij de andere versie (download) zitten vaak de sys en drive niet bij/ Of hij kopieerd deze tijdens het installen niet naar je C: ( tel. geheugen)

Ik heb McGuider op mijn t-mobile n95 en hij loopt als een zonnetje: beter dan tomtom inho 8)

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

Modbreak:
Daar is nu wel weer genoeg over geschreven. Als je hem KOOPT, dan krijg je er een uitleg bij hoe je hem kan installeren.
Papa van Dewi en Robin :-)
Reg. datum: 19 februari 2002

Weet iemand of er software is waarmee je een macro kunt definieren op Symbian? (N82 in mijn geval)

Wat ik dan graag wil is het volgende (macro met 1 sneltoets of snelkoppeling):
- Zet bluetooth uit
- Start Sygic
- (... Sygic draait)
- (... ik sluit Sygic na een tijdje handmatig af)
- Zet bluetooth weer aan en verbind met opgegeven apparaat

Asus M2NPV-VM / Athlon 64 X2 4600+ / 3x250Gb Samsung / 2048 Mb / Win XP Pro/ Asus WL500G deluxe

[GoT]BastiaanN

quote:
hars73 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:57:
Weet iemand of er software is waarmee je een macro kunt definieren op Symbian? (N82 in mijn geval)

Wat ik dan graag wil is het volgende (macro met 1 sneltoets of snelkoppeling):
- Zet bluetooth uit
- Start Sygic
- (... Sygic draait)
- (... ik sluit Sygic na een tijdje handmatig af)
- Zet bluetooth weer aan en verbind met opgegeven apparaat
Je zou via bestprofiles een profiel sygic aan kunnen maken, daarbij voorwaarden opgeven dat sygic moet starten bij activeren profiel, en bluetooth uitmoet... als je daarna weer terugschakeld via algemeen stel je in dat bluetooth weer aan moet en sygic uit and done :)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

[GoT]BastiaanN

quote:
pven schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:04:
[modbreak]Daar is nu wel weer genoeg over geschreven. Als je hem KOOPT, dan krijg je er een uitleg bij hoe je hem kan installeren.[/]
Kan al voor 79 euro incl. heel europa :*)
Kan het aanraden :)

http://navigation.teleatl...2008-sd-kaart-pr6449.html

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Papa van Dewi en Robin :-)
Reg. datum: 19 februari 2002

quote:
BastiaanN schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:59:
[...]

Je zou via bestprofiles een profiel sygic aan kunnen maken, daarbij voorwaarden opgeven dat sygic moet starten bij activeren profiel, en bluetooth uitmoet... als je daarna weer terugschakeld via algemeen stel je in dat bluetooth weer aan moet en sygic uit and done :)
Hmm die gedachte is wel aardig. Sygic niet starten via Sygic zelf, maar via een profiel :) Eens even kijken hoever ik dan richting mijn gewenste situatie zou komen:

- Telefoon in de auto en lader gaat er aan: via BestProfiles geregeld dat bij charger het profiel Carkit aangaat en de bluetooth aangaat zodat verbinding wordt gemaakt met bluetooth carkit. Tevens wordt via Best KeyLocker geregeld dat bij aansluiten van een charger, de keylock eraf gaat.
- Nu wil ik gaan navigeren via Sygic, dan kies ik het profiel Sygic: via BestProfiles geregeld dat hierbij de bluetooth uitgaat en de Sygic applicatie start.
- En nu loop ik toch weer een beetje vast. Sygic moet dan weer worden gestopt via het profiel 'Carkit' en die moet ik weer handmatig kiezen om Sygic te stoppen en bluetooth weer aan te zetten voor gebruik met de carkit.

Aardig eind in de richting maar weer net niet.. pffff..

Asus M2NPV-VM / Athlon 64 X2 4600+ / 3x250Gb Samsung / 2048 Mb / Win XP Pro/ Asus WL500G deluxe

Waarom wil je BT niet aan houden tijdens sygic? Zeker in de auto is het toch veel handiger dat het geluid via de carkit loopt?

Acer Travelmate 6292 | Eee PC 901 Wit | Audi A3 1.8 5V
Canon 40D | Tamron 17-50 F/2.8 | Canon 70-200 F/4.0 L USM | Metz 44AF-4 | Panasonic TZ3 | Nokia N82

Pagina: 1 2 3 4 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: