AMD Dual-Core Optimizer

Pagina: 1
Acties:
  • 6.686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Op de AMD Site is nu de AMD Dual Core Optimiser te downloaden. De beschrijving luidt:
The AMD Dual-Core Optimizer can help improve some PC gaming video performance by compensating for those applications that bypass the Windows API for timing by directly using the RDTSC (Read Time Stamp Counter) instruction. Applications that rely on RDTSC do not benefit from the logic in the operating system to properly account for the affect of power management mechanisms on the rate at which a processor core's Time Stamp Counter (TSC) is incremented. The AMD Dual-Core Optimizer helps to correct the resulting video performance effects or other incorrect timing effects that these applications may experience on dual-core or multiple processor systems.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Laatst online: 16-07 18:23
Nou heb ik zelf geen Dual core, maar lijkt me een interessant tooltje. Wie kan er meer vertellen?

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

getest met de F.E.A.R. timedemo (graphics testen dus)

zonder optimizer: 54 fps avg
met optimizer: 54 fps avg 8)7

quality settings en performance settings allemaal hetzelfde gelaten
alleen de optimizer geinstalleerd

bij mij helpt het dus niet veel

specs: X2 3800+ (s939), DFI LP NF4 exp, 1024 mb, 7800GT SLI, XP Pro 32 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 15:24

Format-C

Tracing Rays

Mmm, ben best nieuwschierig eigenlijk. Ik heb hem gedownload, alleen heb ik momenteel even geen tijd om het te testen

Morgenvroeg direkt proberen. :Y)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Laatst online: 27-08 12:55

Thandor

SilverStreak

Ik heb het geïnstalleerd op een Intel Pentium D 920 'ES' i.c.m. Microsoft Windows XP SP2.
Het systeem start na de reboot prima op en klaagt nergens dat er geen AMD Athlon 64 X2 aanwezig is.

Nu heb ik geen benchmarks van vóór de install en ná. Wel kan ik melden dat ik geen verschil merk als ik de PC opstart en mijn dagelijkse programma's draai. Wellicht wil ik het wel een keer testen na een reïnstall maar dat zal zeker nog een week duren voordat ik daar überhaupt aan begin ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:38:
getest met de F.E.A.R. timedemo (graphics testen dus)

zonder optimizer: 54 fps avg
met optimizer: 54 fps avg 8)7

quality settings en performance settings allemaal hetzelfde gelaten
alleen de optimizer geinstalleerd

bij mij helpt het dus niet veel

specs: X2 3800+ (s939), DFI LP NF4 exp, 1024 mb, 7800GT SLI, XP Pro 32 bit
Maar hoort dat wel bij "compensating for those applications that bypass the Windows API" applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 26-08 23:20

Mentalist

[avdD]

Ik herinner me dat iemand problemen had met GTA, ik meen San Andreas. Die draaide een Athlon X2 met Cool'n'Quiet ingeschakeld.

Het probleem was als ik me goed herinner dat het GTA-proces van core switchte en ivm. C'n'Q ging GTA dan opeens veel te snel draaien. Door GTA slechts 1 core te laten gebruiken was het opgelost.

Is dit tooltje er niet om zulke problemen op te lossen?

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 01-07-2006 20:45 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik moet zeggen dat ik zelf ook wat problemen heb met oa. CSS en CoD2. Alleen on-line trouwens. In HL2 heb ik nergens last van, en in CoD2_sp ook niet. Ik "voel" een soort gestotter/ lag. Zodra ik de affiniteit instel op 1 core is het weg. (Ik had het met zowel de X1900XT, de 7900GTX en de 7950GX2, dus het is niet videokaart-related. ;) )

Daarom ben ik best nieuwschierig of dit stukje software iets oplost. Het zou iig wel heel mooi wezen... Ik laat het wel horen. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Laatst online: 16-07 18:23
Bartjuh schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:41:
[...]

Maar hoort dat wel bij "compensating for those applications that bypass the Windows API" applicaties?
bypass van Windows API duidt er bij mij op dat het alleen nuttig zou zijn voor low level applicaties. Dat zijn voor de meeste mensen dus niet zo heel veel programma's (of je moet drivers meerekenen)

[ Voor 7% gewijzigd door ppotter10 op 01-07-2006 20:53 ]

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik ga nu meteen uitproberen, resultaten volgen binnen korte tijd. ;)

Edit: FEAR before / after geen verschil. Settings op max physics en resolutie verlaagd naar 1024x768.

[ Voor 45% gewijzigd door Cyberamp op 01-07-2006 21:14 . Reden: update ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:45:
Ik herinner me dat iemand problemen had met GTA, ik meen San Andreas. Die draaide een Athlon X2 met Cool'n'Quiet ingeschakeld.

Het probleem was als ik me goed herinner dat het GTA-proces van core switchte en ivm. C'n'Q ging GTA dan opeens veel te snel draaien. Door GTA slechts 1 core te laten gebruiken was het opgelost.

Is dit tooltje er niet om zulke problemen op te lossen?
Nu je begint over problemen met games. In het verleden had ik problemen met de demo van Unreal Tournament (UTDemo348). De snelheid van het spel fluctueerde steeds.
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) lag dit destijds aan EIST. Dit heb ik echter niet goed genoeg getest en na een BIOS update zijn bepaalde opties m.b.t. EIST en de C1 Halt-state (die toch al gaar was met mijn processor) verdwenen.

Nu draait mijn systeem dus zonder EIST en derhalve altijd op volle toeren. Ik heb zojuist Unreal Tournament gedraait en het beeld vliegt alle kanten op. (Alsof je snel met de muis rondbeweegt, zowel omhoog/laag als opzij)
Als ik de affiniteit op 1 core zet draait het allemaal wel prima :)

Om te kijken of deze optimizer verschil maakt heb ik de optimizer weer verwijderd. Nadien draaide UT met 2 cores minder slecht dan voorheen. Wel het hakkelige beweeg maar nu minder snel en enkel voor links en rechts. (en niet voor omhoog/laag kijken). Ook heeft Unreal Tournament de neiging om enorm traag te draaien. (na een keer UT opnieuw opstart kan dit weer anders zijn).
Als ik één core instel dan draait alles wel goed.

De AMD Dual-core Optimizer zorgt dus wel voor veranderingen :Y)
Ook op mijn Intel systeem.

Bij UT dien je wel de affiniteit in te stellen alvorens je in de game zit. BindCPU kan hierbij wel handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Heb net wat getes in CSS; ik merk geen verschil. Ook niet in Windows of FEAR trouwens.

Dus ik heb hem er maar weer afgegooid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou geen extra fps pfzp verwachten, dit lijkt me puur een patch-je die in sommige spellen de performance opschroeft tot wat deze hoort te zijn.

Volgens heeft dit ook te maken met powernow/cool'n'quiet problemen icm met spellen.

[ Voor 24% gewijzigd door maratropa op 02-07-2006 12:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-08 16:59
Als het programma alleen dat doet wat in de beschrijving staat helpt dit programma alleen als je vreemde effecten ziet doordat de kloksnelheid van de processor varieert door b.v. Cool N' Quiet.

De RDTSC (Read Timestamp Counter) instructie geeft het aantal kloktikken sinds het systeem is opgestart. Dit is een erg handige instructie om met hoge precisie de tijd die een stuk van een programma inneemt te bepalen: lees ervoor en erna de counter uit en je weet met het verschil hoeveel kloktikken zijn verstreken. Meet je eerst hoeveel kloktikken er in een seconde zitten weet je ook de tijdsduur.

Het gaat mis indien de applicatie er vanuit gaat dat de kloksnelheid altijd constant blijft. Indien de processor op een andere kloksnelheid draait tijdens het meten van het aantal kloktikken per seconde dan wanneer die informatie gebruikt wordt later in het programma kan dit tot vreemde effecten leiden.

Wat dit programma waarschijnlijk doet is de timestamp counter die met RDTSC kan worden uitgelezen altijd met een constante snelheid laten oplopen onafhankelijk van de echte snelheid van de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thandor schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 21:09:
Nu je begint over problemen met games. In het verleden had ik problemen met de demo van Unreal Tournament (UTDemo348). De snelheid van het spel fluctueerde steeds.
Was dit dat je precies om de paar seconden switched tussen gewoon lopen en sprinten? Ik heb dit probleem ook met UT goty en Deus Ex (heb overigens geen dual core).
matthijsln schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:01:
Het gaat mis indien de applicatie er vanuit gaat dat de kloksnelheid altijd constant blijft. Indien de processor op een andere kloksnelheid draait tijdens het meten van het aantal kloktikken per seconde dan wanneer die informatie gebruikt wordt later in het programma kan dit tot vreemde effecten leiden.
Kortom: als CnQ wordt uitgezet zou dit probleem moeten worden verholpen? Of slaat dit op iets anders?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-08 16:59
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:04:
[...]
Kortom: als CnQ wordt uitgezet zou dit probleem moeten worden verholpen? Of slaat dit op iets anders?
Als de variabele kloksnelheid inderdaad de oorzaak van dat probleem is dan zou het uitzetten van CnQ dat inderdaad ook moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frak
Ik vermoed dat deze AMD drivers dezelfde problemen oplossen als de Dual core Hotfix KB896256. Bij deze hotfix wordt ook iets vermeld rond de timers:
Correct TSC synchronization
On some operating systems, the processor TSC may change the rate at which it counts. Additionally, the processor TSC may stop counting when specific processor power management features are used. On computers that have multiple processors, the TSC is typically the operating system hardware timer that supports calls to the kernel KeQueryPerformanceCounter function. When TSC does not increment monotonically, system components that use the kernel KeQueryPerformanceCounter function may not work correctly. To address this problem, Microsoft makes it possible for the ACPI Power Management Timer to be used as the operating system timer that supports the kernel KeQueryPerformanceCounter function. However, some programs may directly access the TSC by bypassing the Windows timer APIs. The multiple-processor Hardware Abstraction Layer (HAL) makes sure that the TSC registers on all processors on a multiple-processor computer remain closely synchronized. Therefore, access by system software that may be directed to different processors does not return different results. This change makes sure that the multiple-processor HAL continues to correctly synchronize the TSCs across all processors on a computer, even if the ACPI power management timer is used as the operating system hardware timer.
De problemen onstonden inderdaad als Cool 'n' Quiet gebruikt werd. Ik had problemen met FarCry (geluid en beeld niet synchroon) en benchmark programma's als HD Tune raakten helemaal van slag. Echter, ik wilde juist graag Cool 'n' Quiet gebruiken (weinig energieverbruik, dus minder warmte, dus eenvoudiger om mijn machine stil te houden). Na installatie van de hotfix was het probleem verholpen. Ik heb 'm echter deels weer uitgezet omdat ik problemen vermoedde met mijn systeem, echter ik denk dat het probleem ergens anders aan lag.

Het timing probleem is echter wel verholpen met de hotfix, dus ik vraag me af wat de toegevoegde waarde van deze oplossing van AMD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nergens last van hebt, heeft het ook geen nut om 'm te draaien. 8)7

Voor de enkele game, zoals in mijn geval BF2, die nog niet helemaal goed omgaat met dual core processors, gebruik ik TaskAssign.

AMD LCD Keyboard Applet Version 1.0.0.0026 is wel erg cool als je een Logitech G15 hebt 8)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:57
Voor de Optimizer crashte Lineage2 steeds zonder win98 compatibility mode, nu runt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk inderdaad dat meer te maken heeft met spelproblemen. Ik heb zelf een X2 3800 en moet telkens bij het spelen van BF2 1 core uitzetten om geen verbindingstoring te krijgen. hopenlijk gaat dit iets verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 13:14
waarom testen jullie dit met F.E.A.R. ?
uit alle benchmarks blijkt dat verschillende proc's niet veel uitmaken maar dat de videokaarten het verschil maken.

ik heb zelf net getest met Battlefield 1942
mijn probleem was altijd dat ik bij de affiniteit 1 core uit moest zetten anders kon ik maar een halve minuut spelen

na de optimizer te hebben geinstalleerd is dit dus niet meer nodig !!
ik hoop dat dit ook bij andere spellen helpt.
:)

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 20:24

SgtStrider

Fractal Switchover!

Enkele oude spellen getest die het vaak niet deden (Freelancer e.d.), en nu draaien ze prima zonder vastlopers. Goede patch dus :) Wat mij betreft een blijvertje. En daarnaast, het is een beetje kortzichtig om iets in FPS winst terug te zien, maargoed, dat ben ik.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinnieh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-08 15:59
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL na install en reboot.

Zou kunnen komen door deamon-tools die is geinstalleerd, of m'n ATI Tool. M'n systeem is wel overclocked, dus ik weet niet wat die tool voor roet in 't eten gooit dan.

Safe mode eerst in registry wat disabled onder Run key, daarna normaal opgestart en uninstalled weer.

Ik draai 64bit XP.

SKiNNiEH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Thandor schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:41:
Ik heb het geïnstalleerd op een Intel Pentium D 920 'ES' i.c.m. Microsoft Windows XP SP2.
Het systeem start na de reboot prima op en klaagt nergens dat er geen AMD Athlon 64 X2 aanwezig is.

Nu heb ik geen benchmarks van vóór de install en ná. Wel kan ik melden dat ik geen verschil merk als ik de PC opstart en mijn dagelijkse programma's draai. Wellicht wil ik het wel een keer testen na een reïnstall maar dat zal zeker nog een week duren voordat ik daar überhaupt aan begin ;)
Uhm, had je bij een AMD tool op een Intel CPU dan ook echt een verschil verwacht? Dat je test of er geen meldingen komen dat je geen AMD CPU hebt is leuk en aardig, maar het lijkt me sterk dat AMD een tool naar buiten brengt die ook de concurrent een performancewinst geeft.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:04:
[...]

Was dit dat je precies om de paar seconden switched tussen gewoon lopen en sprinten? Ik heb dit probleem ook met UT goty en Deus Ex (heb overigens geen dual core).
Dat effect had ik enkel toen EIST aanstond en de processor hoogstwaarschijnlijk on-the-fly (tijdens het gamen) de multiplier verlaagde en wederom verhoogde :)
skinnieh schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:54:

Zou kunnen komen door deamon-tools die is geinstalleerd, of m'n ATI Tool. M'n systeem is wel overclocked, dus ik weet niet wat die tool voor roet in 't eten gooit dan.

Safe mode eerst in registry wat disabled onder Run key, daarna normaal opgestart en uninstalled weer.

Ik draai 64bit XP.
Ik heb ook Daemon Tools en ATiTools draaien en geen BSOD. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik geen AMD Athlon 64 X2 heb maar een Intel Pentium D. Niettemin gaf de patch bij mij wel andere resultaten en had het *ergens* wel effect.

Nu heb ik het nog niet door en door getest. Dit zal voornamelijk met games een rol spelen en ik ben niet zo'n gamer. Wellicht neem ik na een reïnstall van mijn PC de moeite om een aantal (oudere) games te testen.

Grote kans dus dat jouw probleem dus niet met eerst genoemde software te maken heeft. Tenzij de 64Bits versie van Microsoft Windows XP roet in het eten gooit. Immers draai ik de 32Bits versie :)

[ Voor 17% gewijzigd door Thandor op 05-07-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 13:14

Ik draai 64bit XP.
ik zag ergens onder het installen iets met 32 bit blabla voorbij komen .. daar zal het probleem wel zitten

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Hahn schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:57:
[...]

Uhm, had je bij een AMD tool op een Intel CPU dan ook echt een verschil verwacht? Dat je test of er geen meldingen komen dat je geen AMD CPU hebt is leuk en aardig, maar het lijkt me sterk dat AMD een tool naar buiten brengt die ook de concurrent een performancewinst geeft.
The AMD Dual-Core Optimizer helps to correct the resulting video performance effects or other incorrect timing effects that these applications may experience on dual-core or multiple processor systems.
Het is een programma dat geschreven is voor dual-core processoren waar problemen voorkwamen. Problemen die verholpen moeten worden en uiteindelijk is dual-core gewoon dual-core.
Gezien ik problemen had met Unreal Tournament was het (voor mij) wel interessant om te testen of het daadwerkelijk beter zou worden (of i.i.g. verandering). Verbetering had ik niet, maar verandering wél dus *ergens* heeft het wel effect op een Intel Pentium D systeem :)

Ik schrijf *ergens* omdat ik mij nog niet goed genoeg verdiept heb in deze AMD Dual-Core Optimizer. Voordat ik conclusies trek dat het een positief of negatief (of geen van beide maar wel verandering) effect heeft wil ik het eerst goed testen.
The AMD Dual-Core Optimizer helps to correct the resulting video performance effects or other incorrect timing effects that these applications may experience on dual-core or multiple processor systems.
Daar staat niet specifiek op AMD Athlon 64 X2 dual-core of multiple AMD Opteron processor systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinnieh
ik zag ergens onder het installen iets met 32 bit blabla voorbij komen .. daar zal het probleem wel zitten
Bij mij gaf 'ie dan 64 bit blabla aan :) dus het zit voor beide ingebakken in de software.

SKiNNiEH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folding@Home blijft op 50% hangen zoals voorheen, geen optimizer voor dit "probleem" programma dus. (ik weet het, je kan er 2 starten, maar goed gaat om het idee)

Lekkere update dus :+

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Folding@Home is standaard toch niet multithreaded?
Deze Optimizer kan er in ieder geval niet voor zorgen dat singlethreaded applicaties opeens multithreaded worden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Je zal dan 2x een instantie van F@H moeten draaien, net zoals je dat met Prime95 zal moeten doen!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Thandor schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 02:06:
Folding@Home is standaard toch niet multithreaded?
Deze Optimizer kan er in ieder geval niet voor zorgen dat singlethreaded applicaties opeens multithreaded worden :z
Ik hoorde dat de de AMD dual-core optimizer ook mijn koffie zet, klopt dat?

B)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
BSOD vanmorgen voor mij. :?

Gisteravond geinstalleerd en nog gereboot en nu foute boel. Ben niet thuis en het arme vrouwtje kan niet Marktplaatsen vandaag :9

Opgelost:

Voor de mensen met een BSOD

Boot into safe mode

Start -> Run -> msconfig

On the startup tab, untick the amd application (Dat is dus "amd_dc_opt")

Reboot into normal mode

Uninstall the AMD driver

[ Voor 43% gewijzigd door Tranzy op 06-07-2006 10:50 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinnieh
:) AMD Empty-Wallet Optimizer

SKiNNiEH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 26-08 23:20

Mentalist

[avdD]

Ah, het is dus inderdaad wat ik dacht. Dit geeft geen enkele winst in fps, het lost alleen problemen op.

Ik moet zelf nog eens kijken of de paar games die ik heb problemen hebben met mijn dualcore, zoja dan zal ik de patch ook eens proberen.
Ok, maar nu weer serieus voor dit topic ontspoord :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai 64bit XP.
Ik heb Daemon Tools, ATiTools en XP x64 icm X2 3800+ en geen BSOD.
Zit dus ergens anders bij je.

Van de week eens BF2 testen en kijken of TaskAssign er weer vanaf kan.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 10:06
Zoals ik het begrijpt heeft deze patch alleen maar echte impact als je Cool'n'Quiet gerbruikt. Je processor klokt terug, maar je programma gebruikt het aantal kloktikken dat verstreken is om wat timing te doen.

De patch zorgt er voor dat het terugklokken geen impact heeft op het anatal kloktikken wat je programma telt. Daarnaast zal het programma de teller tussen de 2 cores gelijk trekken en houden, zodat er tijdens core wisseling geen timingsprobleem is. Echter, dat laatste is, als je geen Cool'n'Quiet gebruikt niet echt een issue (de cores zijn dan namelijk praktisch toch klok-gelocked).

Daarom, als je geen Cool'n'Quiet gebruikt, zul je niet veel merken van deze patch.

Intel heeft overigens dit probleem al lang in de hardware 'gepatched' en heeft dus totaal geen baat bij deze patch. Ik vermoed zelfs dat de patch niets tot bijna niets uitvoert op een Pentium systeem.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frak
Blijkbaar is er een bekend probleem met Daemon tools en de AMD Dual Core optimizer.

http://www.daemon-tools.c...re-processor-systems.html
Check if you have the AMD Dual Core Optimizer installed. SPTD layer is NOT compatible with AMDs Dual Core Optimizer atm, thus uninstall the Dual Core Optimizer, then try again. The issue is currently under investigation.

There is also a known issue with hibernation on dual core systems. As a workaround disable hibernation until the issue is fixed.

[ Voor 104% gewijzigd door Frak op 26-08-2006 16:26 ]

Verwijderd

frak schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 21:36:
Blijkbaar is er een bekend probleem met Daemon tools en de AMD Dual Core optimizer.

http://www.daemon-tools.c...re-processor-systems.html

[...]
hmmm.. ik zit hier met ongeveer hetzelfde probleem. Bijna elke boot systeemcrash, en gebruik ook daemon tools. Misschien domme vraag, weet iemand wat de SPTD layer is?

• aramdin
SPTD staat voor SCSI Pass Through Direct

Instagram / YouTube

Verwijderd

Ik heb de versie 4.03 van Daemon Tools met de updated versie van SPTD (1.25) en alles werkt goed.

Ook heb ik Cool 'n Quiet uit staan vanwege mijn overclock (x2 3800 @ 2.7Ghz) en toch had ik problemen met bijvoorbeeld Need For Speed - Most Wanted. UT2004 en Wolfenstein - Enemy Territory deden het echter wel goed zonder dualcore optimizer. Nu ik dualcore optimizer heb geinstaleerd heb ik nergens problemen meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik heb de optimizer ook geinstalleerd, wat na een reboot leidde tot constante reboots zodra je in windows zit (xp pro sp2)
binnen 30 seconden valt de pc gewoon uit en start ie opnieuw op

ik heb vervolgens windows gerestored, wat het probleem inderdaad verhielp
hebben jullie hier last van gehad of weten jullie waar het door komt?

(ik heb hier en daar gelezen over problemen met CnQ maar dat heb ik uit staan dus...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Toevallig Deamon Tools geinstalleerd?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ongelofelijk dat de dual core optimizer hier op dit bord nu pas zo ter sprake komt. Ik ben er al maanden geleden mee bezig geweest, en heb het ook geïnstalleerd gehad.

De Dual core optimizer synchroniseert de timers tussen de twee cores, iets wat een AMD standaard niet doet en een Intel wel. Bij Intels maakt het dus geen ^%&% uit of je hem wel of niet installeert. Voor AMD geldt, speciaal bij C&Q, dat de synchronisatie van de cores wel eens weg gaat. En Windows regelt welke applicatie op welk moment welke core gebruikt. Als een applicatie dus van core wisselt en het is bezig met de timer, terwijl de tweede core dus een andere waarde aan geeft kan je dus het volgende krijgen: stotteren (video beelden), Benny Hill effect: alles loopt veel te hard, vertraging en jumps (in games). Aangezien C&Q de processor klok snelheden aanpast en dus ook de timers, was het met C&Q meestal erger dan als beide cores voluit liet lopen.

Eerste oplossing van dit probleem: processor affiniteit op 1 core zetten, maar dit hielp soms niet en is ook irritant om elke keer weer te doen, voor de wat minder tweakers onder ons.

De eerste patch hiervoor was die van MS zoals eerder genoemd. Deze lost het probleem op door de timers te synchroniseren. De optimizer doet hetzelfde, maar ietsje sneller en ik denk dat hij ook nog meer doet, namelijk het anders verdelen van de gevraagde rekencapaciteit. Men moet voor de grap is voor en na installatie naar de taskmanager performance kijken bij een virus scan of zo. Daarvoor zie je bij de dual cores dat er 1 vol staat te pompen soms en de ander niet, bij de optimizer staan ze allebei ineens op 50%. Veel mensen hebben trouwens gewoon allebei de patches geïnstalleerd staan (meest compatibel met alles en lijkt ook stabieler), maar 1 van de twee moet ook goed werken.

Video effecten in Doom zijn iets beter met de optimizer, en ook Falcon 4.0 Allied Force lijkt alles wat soepeler te lopen. Er zijn geen FPS winsten maar het lijkt minder te 'hakkelen' af en toe. Bij BF2 zou het veel verschil moeten maken, maar ik heb dit spel niet. Ook oudere games zullen minder problemen geven. Echter onder desktop gebruik lijkt het erop dat beide cores nu dus altijd tegelijk worden aangesproken, en ik vond het juist zo prettig dat dit de ene of de andere was. Onder desktop gebruik lijkt het ook zo dat er meer rekenkracht wordt gebruikt voor dingen. (Maakt niet heel veel uit, en kan het ook niet hardmaken nu)

Probleem van de optimizer is dat het zeker niet leidt tot een stabiel systeem, en het is ook niet compatibel met alle software. Bij mij kreeg ik opeens vastlopers als ik PC Probe II of Speedfan startte. Deamon tools kan er ook duidelijk niet tegen. En ook mijn Video Deluxe 2006 had er erge moeite mee. Prachtig zou zijn als ze bij de optimizer een systeem icon zouden kunnen maken die zegt: "Aan" of "Uit" maar ik vrees dat dit te ingewikkeld wordt.

Ik gebruik momenteel weer de MS hotfix alleen. De stabiliteit is voor mij essentieel en ook speel ik niet vaak games. Bij Doom 3 en Falcon was de extra soepelheid ook niet van die aard, dat ik niet meer zonder zou kunnen, zeker niet met de uitkomst van de Catalysts 6.9.

PS. Zorg dat je eerst de nieuwe AMD drivers installeert, anders is de kans op BSODs aanzienlijk.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Jouke74 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:19:
Ongelofelijk dat de dual core optimizer hier op dit bord nu pas zo ter sprake komt.
Het topic is van Juli :?

Ik heb de dual core optimizer er weer afgegooid. Het lost hier namelijk geen enkel probleem op (ook niet met BF-2 of oudere games). Games die niet overweg kunnen met 2 cores kunnen dat hier na het installeren van de dual core optimizer nog steeds niet.Ook is het geen oplossing voor het affinity probleem met vmware workstation (wat overigens ook deels door de gebruikte bios komt).

[ Voor 46% gewijzigd door Bor op 20-10-2006 12:32 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Hmm..dat wisselen van cores...dat zou wel een een probleem kunne zijn bij mijn brakke cod2 prestaties...als ik op de performance monitor kijk van mijn G15, zie ik ook dat tijdens het spelen beide cores tussen de 50 en 80% belast worden....Beide cores.... en dat vond ik altijd al apart :P

Vanaaf eens met de affinity klooien ^_^

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:16
Ik heb hier sinds kort (na een herinstall) die dual-core optimizer geinstalleerd en uiteraard ook de nieuwste drivers van alles.
Maar ik heb zeker wel het gevoel dat alles wat enigzins tijd-kritisch is, zoals filmpjes, een stuk soepeler draaien.
Je kunt nu weer met plezier de Geenstijl-dump of Youtube bekijken, zonder dat het hapert.

Proc: AMD X2 3800+ met Cool and Quiet @ stock-speed.
Chipset: NForce4.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@TD-er
Heb je de Microsoft hotfix geinstalleerd?

Ik gebruik nog steeds Daemon Tools 3.47, die nieuwere versies blijven kloten (hangend systeem) in mijn config.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23

Archimond

Lopende Helpdesk

RMclock heeft ook soortgelijke functies die C&Q en dual core optimizer kunnen vervangen, werkt dat misschien beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

TD-er schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:10:
Ik heb hier sinds kort (na een herinstall) die dual-core optimizer geinstalleerd en uiteraard ook de nieuwste drivers van alles.
Maar ik heb zeker wel het gevoel dat alles wat enigzins tijd-kritisch is, zoals filmpjes, een stuk soepeler draaien.
Je kunt nu weer met plezier de Geenstijl-dump of Youtube bekijken, zonder dat het hapert.

Proc: AMD X2 3800+ met Cool and Quiet @ stock-speed.
Chipset: NForce4.
Dat kan hier ook prima met de normale microsoft patch (die heb ik wel geinstalleerd, de dual core patch lijkt sommige zaken alleen maar langzamer of instabieler te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
aramdin schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:19:
@TD-er
Heb je de Microsoft hotfix geinstalleerd?

Ik gebruik nog steeds Daemon Tools 3.47, die nieuwere versies blijven kloten (hangend systeem) in mijn config.
Ja ik heb die KB896256 wel geinstalleerd staan, maar die is zeker weten geinstalleerd na de AMD-versie.
Dat waren namelijk de eerste dingen die ik installeerde, nog voor de chipset drivers en pas na de NVidia drivers werkte mijn internet weer (onboard netwerk)

Ik heb hier Daemontools 4,06HE draaien en de about geeft ook aan SPTD 1.29.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Bor de Wollef schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:31:
[...]

Het topic is van Juli :?

Ik heb de dual core optimizer er weer afgegooid. Het lost hier namelijk geen enkel probleem op (ook niet met BF-2 of oudere games). Games die niet overweg kunnen met 2 cores kunnen dat hier na het installeren van de dual core optimizer nog steeds niet.Ook is het geen oplossing voor het affinity probleem met vmware workstation (wat overigens ook deels door de gebruikte bios komt).
Ik het de windows hotfix icm met de AMD dual core optimizer enige tijd geleden geinstallerd en alles loopt soepel ( AMD Athlon 64 X2 4800+ ).

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:14

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb alleen de AMD Dual Core Optimizer draaien. En dat werkt gewoon goed...
Heb een AMD Athlon64 X2 4600+..

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

BiG-GuY schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:02:
Ik heb alleen de AMD Dual Core Optimizer draaien. En dat werkt gewoon goed...
Heb een AMD Athlon64 X2 4600+..
Dan de vraag: werkte het daarvoor niet goed? Wat werkt er nu beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:14

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bor de Wollef schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:08:
[...]

Dan de vraag: werkte het daarvoor niet goed? Wat werkt er nu beter?
Voordat ik dat installeerde werd de dualcore niet echt goed benut... nu is het bij programma's die niet dualcore ondersteunen, dat beide cores 50% gebruikt hebben... eerst was 60-70% bij de een en 0-10% bij de ander, waardoor het dus niet altijd even soepel ging...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 03:11
Er is in november een nieuwe versie uitgekomen: http://www.amd.com/us-en/...sources/0,,30_182,00.html

[edit] changelog gevonden:
AMD Dual-Core Optimizer

Release Notes For
Version 1.1.1

November 9, 2006

---General Description---

AMD Dual-Core Optimizer utility synchronizes Time Stamp Counter (TSC) MSRs on AMD Dual-Core Processors.

---Improvement and Fixes---

Version 1.1.1
* AMD Dual-Core Optimizer’s driver has been WHQL tested and signed by Microsoft Corporation.

Version 1.1.0
* 4x4 “Gaming Mode” added.

Version 1.0.0
* This is the initial release.

---Usage Notes---

* Run setup.exe for a full uninstall/install.

* On 4x4 Systems, right click on the AMD logo system tray icon and select “Gaming Mode” in order to turn “Gaming Mode” on/off.

---Known Issues---

* Using AMD Dual-Core Optimizer while running on ATI Radeon Xpress on-board graphics will cause system to lock up while running HCT stress test. The problem has been identified as an ATI graphics driver issue, and an updated version of the ATI graphics driver will be available sometime in the future to remedy this problem.

* Reports of Blue Screen crash when used with MS Hotfix from KB Article 896256.

* Going into “Gaming Mode” in Windows Vista will create a “cmd” window briefly.

---System Requirements---

* Microprocessor: AMD Athlon™ 64 X2 Dual-Core Processors

This software installs and operates under the following operating systems
* Microsoft® Windows® XP
* Microsoft Windows XP Professional x64 Edition
* Microsoft Windows Server 2003 32-bit
* Microsoft Windows Server 2003 64-bit
* Microsoft Windows Vista Beta 2

Operating systems NOT supported are:
* Microsoft® Windows® NT 4.0
* Microsoft Windows 98 Gold
* Microsoft Windows 98
* Microsoft Windows 95 OSR2
* Microsoft Windows 3.x
* Microsoft Windows Millennium
* Microsoft Windows 98 Second Edition
* Microsoft® Windows® 2000
Van de 2de known issue zullen weinig mensen last hebben want die patch was alleen op aanvraag te krijgen :)

De bug met Daemon Tools is sinds 4.06 ook verholpen: http://www.daemon-tools.c...light=Dual+Core+Optimizer

[ Voor 89% gewijzigd door Sir_Killalot op 10-12-2006 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Sir_Killalot schreef op zondag 10 december 2006 @ 00:54:

Van de 2de known issue zullen weinig mensen last hebben want die patch was alleen op aanvraag te krijgen :)
Als je hier op GoT kijkt wordt de MS patch bij problemen met bsod's, vertragingen en dual core's vaak aangeraden. Hier op GoT zullen er dan ook vrij veel mensen zijn die hem hebben draaien.
De bug met Daemon Tools is sinds 4.06 ook verholpen: http://www.daemon-tools.c...light=Dual+Core+Optimizer
Nu nog de problemen met Daemon Tools, Dual Core (X2) en hibernate:

http://www.daemon-tools.c...12887&highlight=Dual+Core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:56

grimson

domeingrommer

Hmm....

Als ik naar www.amd.com ga dan kom ik uit op (firefox, locale NL)
http://www.amd.com/gb-uk/

Dan naar support;

Hier staat nog 'June 2006'
http://www.amd.com/gb-uk/...,30_182_871_13118,00.html

Jouw link;
http://www.amd.com/us-en/...,30_182_871_13118,00.html
Hier staat inderdaad 'november 2006'

Beide links verwijzen wel naar dezelfde optimizer....

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-08 23:18

Dark

who tweaked the light?

linkje naar XS forum naar het onderwerp: "How to install the AMD X2 drivers, hotfix, the correct way."

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dark schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:45:
linkje naar XS forum naar het onderwerp: "How to install the AMD X2 drivers, hotfix, the correct way."

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429
Dat topic is al vaak voorbij gekomen hier op GoT maar lijkt niet helemaal meer up 2 date. De goede manier is namelijk dezelfde manier als gewoon de tools installeren. De handmatige zaken worden door de installers ook al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet heel erg off-topic raken, maar ik zie hier dat oa skinnieh een Athlon X2 gebruikt met Windows x64 (skinnieh heeft blijkbaar direct messaging uitstaan, dan maar zo).
Ik had in dit topic al eerder een oproep gedaan aan mensen met een Athlon en x64: Mijn voorlopige bevindingen over multicore-processing
Maar nog geen resultaten... Zou iemand met een Athlon en x64 willen testen wat het verschil tussen 32-bit en 64-bit? (die versies vind je in http://scali.eu.org/~bohemiq/FireNew.rar, die ergens later in het topic ter sprake komt).

Thank you, carry on ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23

Archimond

Lopende Helpdesk

Geen wonder dat ik vroeger telkens BSOD kreeg wanneer ik mijn systeem zwaar belast, toen ik AMD dual core optimizer, AMD driver en die hotfix installeerde.

Ik gebruik nu RMclock dat vind ik veel soepeler en beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:56

grimson

domeingrommer

2 (nu publiekelijk verkrijgbare) updates van Microsoft voor AMD processoren;
Nieuwe update
KB924441: Update voor Windows XP
http://www.microsoft.com/...81837effbe&DisplayLang=nl
Installeer deze update om een probleem op te lossen waardoor een systeem met een AMD-processor (Advanced Micro Devices) die twee kernen of meerdere processors omvat en ondersteuning biedt voor prestatiestatussen van ACPI-processors (AMD PowerNow!), niet meer reageert.

Bovenstaande patch lijkt oudere bestanden te installeren dan onderstaande patch.

KB896256: Update voor Windows XP
http://www.microsoft.com/...fb8a0fce3b&DisplayLang=nl
Installeer deze update om een probleem op te lossen waarbij een Windows-systeem dat energiebeheerfuncties voor processors ondersteunt en meerdere processors bevat, mogelijk mindere prestaties levert.

Dit is dus de v4 versie van de 'Dual Core fix' van Microsoft die voorheen (v3) op aanvraag verkrijgbaar was.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frak
grimson schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:52:
KB896256: Update voor Windows XP
http://www.microsoft.com/...fb8a0fce3b&DisplayLang=nl
Installeer deze update om een probleem op te lossen waarbij een Windows-systeem dat energiebeheerfuncties voor processors ondersteunt en meerdere processors bevat, mogelijk mindere prestaties levert.

Dit is dus de v4 versie van de 'Dual Core fix' van Microsoft die voorheen (v3) op aanvraag verkrijgbaar was.
Ik ben benieuwd of dit leidt tot een stabieler systeem. Ik had zelf slechte ervaringen met de vorige versie, zie (Topic). Sinds ik de MS patch had geïnstalleerd liep mijn machine op willekeurige momenten vast. Interessant is dat de eerste patch hier een oplossing voor lijkt te bieden zie KB artikel.

Laatst heb ik mijn machine opnieuw geïnstalleerd en alleen de laatste versie van de AMD Dual-core optimizer en alleen de Nforcs 4 SM Bus driver van AMD geïnstalleerd. Sindsdien heb ik echt nooit meer 'vastlopers' gehad, terwijl het oorspronkelijke probleem wel was opgelost.

Dus ik hou me voorlopig maar aan de stelregel: if it ain't broke don't fix it....

PS Let wel op met de AMD Dual-Core patch in combinatie met Daemon tools. Met eerdere versies van de sptd driver liep deze ook vast.

[ Voor 8% gewijzigd door Frak op 20-12-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd en tot nu toe geen problemen ondervonden. Het lijkt zelfs wel of het geheel iets soepeler loopt maar dat kan natuurlijk ook door iets anders komen. De AMD dual core optimalizer gebruik ik niet gezien ik de problemen met de dual core processor niet meer heb ondervonden sinds het gebruik van de Microsoft patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:43

earithramir84

Programming for life

ik heb het ook even uitgeprobeerd,
en op me tweede monitor cpu stats aan staan.
maar er is in games helemaal geen enkele verandering core 1 word gewoon voor 80 a 90 procent gebruikt terwijl core 2 de rest gebruikt (dus bijna continue 90 procent ongebruikt)
dus bij mij helemaal geen verschil...

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-08 16:47
Bij een vriend van mij hielp deze tool om zijn connection lost problemen op te lossen in BF2.. wllicht interessant! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

earithramir84 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:38:
ik heb het ook even uitgeprobeerd,
en op me tweede monitor cpu stats aan staan.
maar er is in games helemaal geen enkele verandering core 1 word gewoon voor 80 a 90 procent gebruikt terwijl core 2 de rest gebruikt (dus bijna continue 90 procent ongebruikt)
dus bij mij helemaal geen verschil...
Zelfde ervaring hier. Een game die geen dual core ondersteuning heeft zal het na het draaien van deze patch niet echt beter doen, hooguit stabieler. Bij mij bevalt de MS patch beter dan deze AMD patch overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:43

earithramir84

Programming for life

ms patch, deze zat toch in de updates geloof dat ik zoiets had gezien een keer...
ook in windows met bijv access en een enorme database hielp het bijna niets..
heb trouwens geen flauw idee of office2k7 duall core ondersteund maar toch..

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
earithramir84 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:48:
ms patch, deze zat toch in de updates geloof dat ik zoiets had gezien een keer...
ook in windows met bijv access en een enorme database hielp het bijna niets..
heb trouwens geen flauw idee of office2k7 duall core ondersteund maar toch..
Persoonlijk lijkt het mij voor een Office applicatie een beetje onzinnig om te gaan optimaliseren voor dual-core, maar er zullen ongetwijfeld wel meerdere threads gestart worden. Kortom het zal er allemaal niet echt veel sneller van worden. Hooguit bij het printen van een groot document, maar ja dat doe je al niet met Office (grote documenten)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand of dit progje nou ook voor Vista bedoeld is? Ik kan nergens duidelijk vinden of dit ook voor Vista noodzakelijk is of dat er in Vista al zoiets ingebouwd zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Mijn ervaring is de volgende. Ik had geinstalleerd; de AMD CPU driver, de beide MS hotfixes (KB924441 en KB896256) en de AMD DC Optimizer. Dat liep niet echt lekker; 3DMark06 freezde maar als ik dan op de spatiebalk ramde liep die weer door!

Aangezien ik overclock (Opteron) en geen gebruik maak van C&Q heb ik, na wat meer erover gelezen te hebben, de AMD DC Optimizer en de AMD CPU driver er weer afgegooid en toen liep 3DMark06 weer gewoon goed.

Heb momenteel dus alleen de 2 MS hotfixes geinstalled en zoals al werd opgemerkt lijkt het erop dat de 4441 hotfix oudere updates heeft dan 6256 dus kan het best zijn dat het installeren van laatstgenoemde al voldoende is.

Oh ja, ik had om de 1 of andere reden een oude versie van die SPTD driver (ik gebruik geen Daemon Tools) en kon na wat zoeken de nieuwste versie van deze driver gewoon hier downloaden:

versie 1.42 van de SPTD driver:
http://www.duplexsecure.com/downloads/

Dat heb ik dus maar gedaan en het heeft als prettige effect dat PerfectDisk nu weer Drive C: kan locken voor een boot-time defrag! (eerst kon de drive niet gelocked worden namelijk!)

[ Voor 24% gewijzigd door remotehost op 23-02-2007 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
En dit geldt ook voor Vista? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Weet ik niet maar (gebruik voorlopig bewust nog geen Vista) je moet maar effe dat eerder genoemde topic op xtremesystems doorlezen, daar staat het vast wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Om nog 1 probleem toe te voegen met de AMD Optimizer die ik 1 week geleden heb gehad. AMD en ATI zijn hiervan al op de hoogte

[X1900XT] Catalyst 7.1 / Omega 3.8.330 problemen

en hier

http://www.driverheaven.n...-x1900xt-new-drivers.html

Heb de nieuwe versie van AMD Optimizer ook al geprobeerd. Blijft Bsods geven. Draai nu gewoon zonder het programma en stel affiniteit handmatig in.

[ Voor 40% gewijzigd door Oxize op 23-02-2007 12:00 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
remotehost schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:10:
[...]

Weet ik niet maar (gebruik voorlopig bewust nog geen Vista) je moet maar effe dat eerder genoemde topic op xtremesystems doorlezen, daar staat het vast wel in.
Heb het maar gewoon even geprobeerd en het levert behoorlijk wat prestatiewinst op :) Paar spellen geprobeerd en ik kon ineens alles op high detail zetten met veel meer fps dan zonder die optimizer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nogal wat Dual Core Problemen met Splinter Cell Chaos Theory. als ik de laatste patch installeer en de cpu driver van amd en de dual core optimizer niet installeer, wordt alles verkeerd gerenderd, installeer ik de DCO en Amd driver wel, is er niets aan het handje. zonder patches is SCCT o0ok gewoon te spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 15:25 ]

• martdj
  • Laatst online: 26-08 20:58
Misschien leuk om te melden dat dit stukje software ook de oplossing is als je VMWare Server / WorkStation / Player hebt geinstalleerd op je Dual Core machine en je klok in je guests gaat veel te snel.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:07

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Je kan natuurlijk ook overstappen op Vista.. lol

Maarja.. of je dat nou wel wilt..?

[ Voor 91% gewijzigd door AndereKoekoek op 27-09-2007 18:41 ]

Pagina: 1