Use the Search Luke...
Intel Core 2 Duo E6600 || 4x1 GB DDRII Corsair XMS2 PC8500 || 2x Samsung Spinpoint @ RAID0 || Sapphire Radeon HD4850 512MB || Creative SB Audigy 2 ZS @ 5.1 DTT
Specs
Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 4
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 18 juni 2001
Als ze de zaak goed volgen kunnen ze het allemaal meelezen. Echter om het netjes te spelen heb ik vorige week contact gehad met B.G. over het feit dat wij met de gedachte spelen om de topic start te vertalen naar Engels. Tevens heb ik vandaag T.T. laten weten dat er een vertaling gaat komen en dat het topic op verschillende internationale sites zal worden verspreidt.quote:Silentpuma schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:43:
[...]
Was er maar iets over bekend...![]()
Beetje late reactie.. Maar dat zijn ware woorden van RC. Maar als ik goed begrijp willen jullie het nieuws verder dan onze landsgrenzen brengen?Dat zou waanzinnig zijn zeg, meer druk op Logitech kan je niet zetten dan!
Is er al nagedacht of jullie dit nieuws aan Logitech willen kenbaar maken? Potentieel zouden ze daar even bang voor moeten zijn als dat we dreigen naar Kassa, Radar o.i.d te stappen. Misschien dat ze dan wel ineens met meer info over de brug willen komen inzake nieuwe verwachte serie, oplossing probleem etc. Power tot the people!
De reactie van B.G. was als volgt:
Hoi Bart, 'k ben deze week weer op reis geweest en net terug.
Nog even een snelle reactie voordat ik morgen op vakantie ga.
Logitech kan niet meer of minder doen dan kennis nemen van jullie voornemen om een engels forum op te starten. Op basis van onze statistieken en ervaringscijfers zien we geen aanleiding om over de Z5500 plopgevallen een press release of andere grootschalige communicaties te doen. We hebben daar uitgebreid over gesproken. Mocht je hierover nog eens van gedachten willen wisselen met onze Europese PR manager, dan kan ik een gesprek faciliteren.
Jullie hebben de vrijheid om een engels forum op te starten zolang het op een correcte wijze plaats vindt en het allemaal niet (bij voorbaat) een negatieve draai krijgt. Je weet dat zoiets in fora makkelijk kan gebeuren.
Er kan door enkelingen snel een negatief sfeertje neergezet kan worden. Ik weet dat jij het forum in Nederland goed /constructief leidt, maar in het buitenland kan de controle ongewild zoek raken. Mocht dat gebeuren dan zal dat de sfeer tussen logitech en het tweaker forum niet ten goede komen.
Hoe dan ook, wij hebben nu een serieus verbeteringstraject ingezet en dat staat helemaal los van het bovenstaande.
Mijn advies: Eerst het testtraject afronden en als je dan het rapport klaar hebt spreken we af voor overleg. Eventueel kan ik onze Europese PR manager ook voor dat gesprek uitnodigen.
Mochten je dan nog steeds het gevoel hebben dat het forum vertaald moet worden, dan kan je daar t.z.t een besluit over nemen.
Tot zover. Hart. groet,
B.G.
Bovenstaande spreekt natuurlijk boekdelen en behoeft eigenlijk geen verdere uitleg. Het mag dus geen negatieve draai krijgen. Logisch natuurlijk, dat is niet goed voor de naam van Logitech.
Helaas is het onder die "rand voorwaarde" erg lastig om een forum op te zetten. Positief kan zoiets namelijk nooit zijn.
zoals R.C. opmerkte in een e-mail is zijn reactie, gezien zijn functie, begrijpelijk. (Note van mij: Gezien zijn functie, customer support manager, vind ik het niet begrijpelijk. Gezien zijn positie binnen Logitech acht ik het zeer begrijpelijk. In dat opzicht nemen wij B.G. dan ook niks kwalijk!
tm030614 wijzigde dit bericht 20-07-2006 20:57 (65%)
Reg. datum: 19 november 2005
Reg. datum: 15 januari 2004
Misschien moeten we Logitech eens een gigantische lijst met fora geven waarin over de Z-5500 geklaagd wordt. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn die te vindenquote:FlipTrip schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:05:
http://www.neoseeker.com/...=view_thread&t=501181
Da moede ne keer lezen se
Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 4GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit
In hoeverre heeft Logitech daar uberhaubt iets over te zeggen? Zo lang de posts etc maar constructief blijven (en zo objectief mogelijk) en men niet vervalt in smaad etc zal Logitech in mijn ogen niets aan een forum kunnen doen. Waarom zou een meer internationaal forum opeens anders van opzet zijn dan de topics hier? De reactie van B.G. komt bijna over als een dreigement in mijn ogen. Waarom op voorhand al zo negatief als Logitech denkt goed te handelen tot nu toe en tevreden is met de topics hier op GoT?quote:tm030614 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:56:
[...]
Bovenstaande spreekt natuurlijk boekdelen en behoeft eigenlijk geen verdere uitleg. Het mag dus geen negatieve draai krijgen. Logisch natuurlijk, dat is niet goed voor de naam van Logitech.
Helaas is het onder die "rand voorwaarde" erg lastig om een forum op te zetten. Positief kan zoiets namelijk nooit zijn.
Logitech chanteerd hier ons door de zeggen dat als... dan zal het de sfeer niet ten goede komen tussen ons en hun.... wat een bullshit.....
Ik denk er hard over om alsnog voor een refund te gaan ze lekker in hun vet te laten gaarkoken...
BTW: lees nu pas je laatste (kleingedrukte) stukje... hij is customer support manager... een zeer klein pionnetje dus in de organisatie.... die lopen er hier ook erg veel van rond... Valt me nu pas op dat hij slechts deze functie heeft. Ze noemen je tegenwoordig al snel manager. IK hecht dus meer waarde aan woorden van iemand die echt iets voorsteld in de organisatie. En niet een of ander customer support managertje...
Darth Malak wijzigde dit bericht 05-07-2006 09:19 (13%)
Asus P5K, Q6600 Quad Core, 4 Gb Corsair XMS DDR2-6400, Sapphire ATI 4870x2 2GB, OCZ GameXtream 850W, Dell 24" 2405FPW, Samsung 24" LCD, G15, Z-500, Synology DS-207+ 1TB NAS
Reg. datum: 18 juni 2001
Hij is customer support manager van heel de EU.... dus hij is niet zomaar een managertje... Hij is verantwoordelijk voor de gehele customer support van europa dus hij heeft wel iets meer te zeggen.quote:Darth Malak schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:18:
BTW: lees nu pas je laatste (kleingedrukte) stukje... hij is customer support manager... een zeer klein pionnetje dus in de organisatie.... die lopen er hier ook erg veel van rond... Valt me nu pas op dat hij slechts deze functie heeft. Ze noemen je tegenwoordig al snel manager. IK hecht dus meer waarde aan woorden van iemand die echt iets voorsteld in de organisatie. En niet een of ander customer support managertje...
Reg. datum: 19 november 2005
Ikzelf heb hier zo'n 2 A-4tjes liggen met allemaal links naar forums met problemen.quote:
Op hardware info forum zijn overigens ook meldingen te vinden: http://www.hardware.info/forum/index.php
Ik heb al meerdere malen aangegeven dat er middels Google heel wat sites te vinden zijn. Logitech weet dat donders goed. Ik acht dat dus niet nodig, omdat ze met die informatie toch niks doen.quote:Bor de Wollef schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:55:
Misschien is het een idee om een overzicht te maken van de buitenlandse fora waar melding word gedaan van ploppen zodat we dit bij logitech in het gezicht kunnen wrijven?
Op hardware info forum zijn overigens ook meldingen te vinden: http://www.hardware.info/forum/index.php
Dat is waar. Point taken.quote:tm030614 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:31:
[...]
Ik heb al meerdere malen aangegeven dat er middels Google heel wat sites te vinden zijn. Logitech weet dat donders goed. Ik acht dat dus niet nodig, omdat ze met die informatie toch niks doen.
marteltor wijzigde dit bericht 05-07-2006 11:12 (5%)
quote:marteltor schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:12:
Laat Logitech maar snel die speakersets verbeteren, want je contactpersoon mag dan wel een soort 'dealtje' hebben gesloten met je/ons ('komt de relatie niet ten goede' en dergelijke), uiteindelijk kan iedereen er voor kiezen om de problemen nog beter kenbaar te maken op andere fora. Dat hoeft niet perse iemand te zijn die contact heeft met logitech of iemand van GoT te zijn.
Darth Malak wijzigde dit bericht 05-07-2006 11:18 (3%)
Asus P5K, Q6600 Quad Core, 4 Gb Corsair XMS DDR2-6400, Sapphire ATI 4870x2 2GB, OCZ GameXtream 850W, Dell 24" 2405FPW, Samsung 24" LCD, G15, Z-500, Synology DS-207+ 1TB NAS
quote:Darth Malak schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:17:
Inderdaad. Volledig waardeloos argument.... Misschien had meneer beter even kunnen nadenken voordat hij een dreigement in een e-mail stoptje... Bevestigt in ieder geval mijn idee dat het hier om een manager(TJE) gaat.
[...]
Zijn argument is inderdaad waardeloos, en vandaar ook dat we ervoor gekozen hebben om de TS te gaan vertalen.
De opmerking dat het om een manager(tje) gaat is werkelijk onzin. Maar dat terzijde. Dat hij schrikt van onze "actie" is begrijpenlijk en dat hij het wil voorkomen ook. Hij krijgt dat namelijk allemaal op zijn bordje.
Reg. datum: 08 juni 2006
Ik was van plan de Z-5500 te bestellen. Tenminste, totdat ik op dit probleem gewezen werd en toch ben gaan twijfelen.
Veel andere opties zijn er eigenlijk niet voorzover ik weet, het is veel herrie voor een goede prijs. Deze set zou perfect zijn voor mijn kamertje, zeker omdat ik ook een dolby decoder nodig heb voor de Xbox360. Dus ik overweeg toch deze set te kopen.
Maar als ik het goed begrijp kan ik deze set, als je het feitelijk bekijkt, gewoon een tijdje ‘lenen’...
Stel dat er over een paar maanden een ander set uitkomt dat geschikt is (of ik echt last heb van het probleem natuurlijk), dan kan ik dus zonder meer mijn geld terug krijgen, no questions asked?
En kan dat bijvoorbeeld ook tot, zeg, begin volgend jaar ofzo? Of als Logitech met een nieuwe set komt? Of is daar geen duidelijke afspraak/bericht over?
Komt misschien over als misbruik maken van de situatie... Ik zie het meer als zekerheid dat ik straks niet met een half defect setje zit opgescheept als er ineens een beter model uit komt.
Bvd
quote:B-Buster schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:44:
Hier stond veel tekst die nu ingekort is om plaats te besparen
Allereerst bedankt voor je reactie
Heb hier zeker wat aan gehad maar ik heb nog enkele (meer detail) vragen voor je :
-Krijg je snel ruis ? Gezien z'n enorm vermogen (500watt rms + dacht ik ?) lijkt het me dat je hem maar half open oid moet zetten om al een hard geluidsniveau te krijgen , klopt dit ?
-Is deze set geschikt om films / series mee te kijken ? Hoe zou je hem hier op beoordelen ? En wat doet hij met een 2.1 signaal ? Krijg je dan ook alleen de 2 frontspeakers en de subwoofer in actie , of gaat hij dat omvormen oid ?
-Zijn de bijgeleverde kabels van goede kwaliteit en lang genoeg ? Heeft het zin om deze te vervangen door betere bekabeling ? Of enkel indien ze niet lang genoeg zijn ?
-Valt er te 'upgraden' aan deze set ? Dus bv betere frontspeakers ofzo ? Of kan je dan beter doorsparen voor een echte ht-set ? (versterker , losse speakers , subwoofer etc)
Alvast dank bij voorbaat voor een antwoord op een , of al van deze vragen
Aan de mods : dit is wel niet geheel ontopic , maar ik heb gemerkt dat er veel mensen waren die zoals mij twijfelden over de aankoop van deze set , wellicht zijn deze vragen hier ook nuttig voor. Anders mag dit altijd verplaatst worden naar een andere thread.
Nog even een vraag , ik zag net een post hierboven me van iemand die ook de set wou kopen. Hij twijfelde net zoals mij nog aan de kwaliteit hiervan en stelde voor om hem , via de vervangings of refund procedure even te 'proberen'. Net dezelfde vraag hier , dit lijkt me een goed idee , alleen : kom je ook in aanmerking voor de 'niet ploppende set' of een refund als je de set in het buitenland (Duitsland) gekocht hebt ? En de ophaling van de set gebeurd toch ook in België ?
baathaar wijzigde dit bericht 05-07-2006 12:41 (16%)
Reden: nieuwe vraag n.a.v post boven me
Reg. datum: 15 januari 2004
Jups, daar heb je gelijk in. Als je 'm opentrekt donderen de schilderijen bijna van de muur.quote:baathaar schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:29:
-Krijg je snel ruis ? Gezien z'n enorm vermogen (500watt rms + dacht ik ?) lijkt het me dat je hem maar half open oid moet zetten om al een hard geluidsniveau te krijgen , klopt dit ?
Dat kan je zelf instellen. Je kan gewoon stereo (subwoofer + link en rechts voor), je kan 2x stereo (links en rechts achter doen mee), of je kan 'm op 'movie' zetten. (hoge geluiden zoals spraak uit de center, omgevingsgeluid uit andere speakers, werkt nog best goed moet ik zeggen!)quote:baathaar schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:29:
-Is deze set geschikt om films / series mee te kijken ? Hoe zou je hem hier op beoordelen ? En wat doet hij met een 2.1 signaal ? Krijg je dan ook alleen de 2 frontspeakers en de subwoofer in actie , of gaat hij dat omvormen oid ?
Nou de kabels zijn vrij lang. Het zijn echter wel dunne kabels, dus de kwaliteit is niet echt geweldig, maar ook niet slecht. Een audiofiel kan denk ik beter andere kabels gebruiken.quote:baathaar schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:29:
-Zijn de bijgeleverde kabels van goede kwaliteit en lang genoeg ? Heeft het zin om deze te vervangen door betere bekabeling ? Of enkel indien ze niet lang genoeg zijn ?
quote:baathaar schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:29:
-Valt er te 'upgraden' aan deze set ? Dus bv betere frontspeakers ofzo ? Of kan je dan beter doorsparen voor een echte ht-set ? (versterker , losse speakers , subwoofer etc)
Doorsparen, zondermeer. Dit is een mooie tussenweg tussen losse componenten of van die cheap-ass home cinemasets. Losse componenten zijn gewoon simpelweg beter, maar duurder.
[/quote]
Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 4GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit
-Krijg je snel ruis ? Gezien z'n enorm vermogen (500watt rms + dacht ik ?) lijkt het me dat je hem maar half open oid moet zetten om al een hard geluidsniveau te krijgen , klopt dit ?quote:
Ik heb helemaal geen last van ruis, ook niet als hij echt ver open staat. In de praktijk denk ik niet dat je hem vaak meer dan 50% open hebt staan. Hij staat in mijn beleving al erg hard aan als de Z-5500 volumeregelaar op 50% staat en via windows en winamp (of ander programma) het volume op 100% staat.
Je kan er uitstekend films mee kijken. Een dvd klinkt echt geweldig met surround enzo.
Als hij ingesteld staat op 5.1 geluid dan doen alle speakers mee. De 5.1 effecten zijn dan niet aanwezig maar hij gebruikt wel gewoon alle speakers. Verder kan je via de pod allerlei modussen instellen.
Ik kan moeilijk beoordelen of de kwaliteit van de kabels echt goed is, maar lang genoeg zijn ze voor mij wel. Geloof dat er 2 van 7 meter bijzitten en 3 van 3,5 meter. Mocht je dit te kort vinden dan kan je natuurlijk even een langere kabel bij de bouwmarkt scoren
Vind ik ook wel een interessante vraag. De sattelieten leveren voor mij nu ruim voldoende vermogen, maar indien ik hem ooit in een grotere kamer zou willen gaan gebruiken (deze is zo'n 25m² dus ook al niet klein) zouden betere speakers een optie kunnen zijn. Misschien dat iemand hier nog een antwoord op kan geven? Subwoofer vervangen lijkt me niet mogelijk omdat de POD daarop aangesloten zit en ik verder geen (niet computerset-) subs ken die ook zo'n aansluiting hebben.
edit: te laat
Reg. datum: 26 oktober 2003
quote:Bor de Wollef schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:55:
Misschien is het een idee om een overzicht te maken van de buitenlandse fora waar melding word gedaan van ploppen zodat we dit bij logitech in het gezicht kunnen wrijven?
CS46V8:Gefrustreerde ex z-5500 eigenaar dus. Beetje ongenuanceerde post vind je niet.
Jij kan beter eerst goed lezen. In mijn startpost heb ik allang aangegeven dat ik dat probleem ken. Echter er zijn ook mensen die er geen / weinig last van hebben. Ik heb tot nu toe 1x zo'n soort plop gehoord en ik kan niet zeggen dat ik daarvoor de set afschrijf. Logitech komt vast wel met een betere POD. Ik heb ongeveer iedere post in alle 4 de delen gelezen en ik kan niet anders zeggen dan dat Logitech op een goede manier probeert op te lossen.
Verder is die progamer niet te vergelijken met de z-5500. Ik heb die ook gehoord en ok het is een goede set, maar niet vergelijkbaar met dez
Bron: http://www.hardware.info/...929&highlight=ploppen
iBram:
Betreffende speakers die "ploppen" volgens mij is dit onzin. het ploppen kunnen 2 dingen zijn.
- Op de z-5500 en op andere installaties met glasvezel of 6ch hoor je de kanalen sluiten zodra er geen geluid naar het systeem gestuurt wordt.
- op de z-5500 en op andere logitech systemen hoor je enkele ploppen zodra het syteem voor zeg maar 1 uur niet gebruikt wordt. Het lijkt alsof de signalen gecontroleerd worden en opnieuw worden gesloten. Als je het systeem uitzet als je het niet gebruikt heb je hier dus ook geen last van... gewoon gezeur. Dan hebben zij het opstarten van een grote JBL SRX installatie met Crown versterkers nog nooit gehoord.... Als de kanalen daar gaan *ploppen* dan mag je gaan zeuren...
Bron: http://www.hardware.info/...192&highlight=ploppen
Dus niet iedereen lijkt er last van me te hebben. Ik ben verer blij met mijn Creative ProGamer 5.1
quote:Versteegrob schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:25:
[...]
CS46V8:Gefrustreerde ex z-5500 eigenaar dus. Beetje ongenuanceerde post vind je niet.
Jij kan beter eerst goed lezen.
Ehh, waar heb je het over gozer? Je quote mij maar reageert op een post op hardware info die ik niet geplaatst heb
quote:Ik heb ongeveer iedere post in alle 4 de delen gelezen en ik kan niet anders zeggen dan dat Logitech op een goede manier probeert op te lossen.
Ah, het probleem ontkennen, de retailers niet op de hoogte brengen, in sommige gevallen geen refund geven, min of meer dreigen met verslechtering van de relatie indien we het probleem breder bekend maken, blijven volhouden dat maar een zeer klein deel van de mensen last heeft van de problemen etc is goed proberen op te lossen? Ik denk dat je dan iets verder moet kijken en wellicht iets meer door de diplomatiek regels moet lezen.
Heeft iemand er trouwens ook over nagedacht dat de handmade sets ook gewoon placebo's kunnen zijn (of een van de handmade sets)?
Bor de Wollef wijzigde dit bericht 05-07-2006 13:35 (52%)
Reg. datum: 01 februari 2006
wat heeft het nut nog van het testen !!!!!!!
want we stoten logiweg nu voor hun kop in mijn ziens
ben de allerbeste
quote:Versteegrob schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:25:
[...]
Betreffende speakers die "ploppen" volgens mij is dit onzin. het ploppen kunnen 2 dingen zijn.
Dus niet iedereen lijkt er last van me te hebben. Ik ben verer blij met mijn Creative ProGamer 5.1
A. Je hebt het topic zeer zeker niet doorgelezen.
B. Logitech geeft zelf op de site aan dat er inderdaad problemen zijn
C. Wij hebben ook nooit gezegt dat iedereen er last van heeft.
D. Je hebt niet eens een Z-5500... dus wat doe je hier?
Nu weer ontopic...
Tuurlijk moeten die tests gewoon doorgaan, komop zeg. Hopelijk komt er via die testunits een goede oplossing naar voren. Zoniet, dan zien we daarna weer verder. Laten we in ieder geval blij zijn dat Logitech dit doet. Over de manier van communiceren en over wat andere zaken kun je behoorlijk negatief zijn, maar daar verander je toch niets aan in zo'n grote organisatie. Hoe vervelend ook.quote:dubbeldd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:36:
even een vraagje tussendoor![]()
wat heeft het nut nog van het testen !!!!!!!
want we stoten logiweg nu voor hun kop in mijn ziens
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.