Gathering of Tweakers

Quicksearch
Beetje late reactie, maar bedankt allemaal.

Aangezien mijn vader niet de slimste is met computers en nogal snel een rommeltje maakt van zijn imac wil hij snel gaan klikken, programma's openen en bestanden verwijderen dus is een beetje extra geheugen niet erg.

En zo zou ik dus ook kunnen leren photoshoppen zonder m'n tijd te verdoen aan wachten. :D

Als ik geheugen nodig heb, koop ik het hier:
http://www.interngeheugen.com

Ze hebben daar een speciale selector zodat je precies kan zien welke je nodig hebt voor welke computer.

Ik had die van mij besteld, maar helaas hebben ze me de verkeerde opgestuurd.
Kreeg de KTA-MP800K2/4G ipv KTA-MB800K2/4G

http://i58.photobucket.com/albums/g251/Joostderijk/Afbeelding1-2.png
Tijd voor een geheugen upgrade denk ik zo :P

Als ik het goed begrijp moet ik deze hebben voor mijn MacBook van eind 2007?

Joost026 wijzigde dit bericht 16-06-2008 19:00 (20%)

MacBook 2.0 C2D 4GB RAM

Jazeker joost, daarmee zit je goed, heb ik ook voor mijn MBP eind 07.

Om maar even ervaringen te delen; Ik heb deze in mijn macbook (2,4ghz maart-2008) zitten:

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=ICNEM4

-=[ Specs --- Macbook 2.4ghz - 4gb - 250gb --- Samsung LE32A552 full-hd]=-

Ik had deze in mijn laptop http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IANEBB .
Ze zitten nu in mijn pas nieuwe Mac mini. Het werkt super.
(2x1GB)
Toen ik ze had gekocht waren ze 80 euro per stuk :(

PSN: incyi Online: [COD4] [GT5:P]

Zelf heb ik de macbook (wit) van 3 maanden geleden dus met een 2.4ghz proc en 2 gig geheugen. Weet iemand of het mogelijk is om hier 8 gig geheugen in te doen (2 x 4)?

En wie heeft eventueel een link voor mij waar ik de juiste kingston modules (van 2 gig) voor een relatief lage prijs kan bestellen? Ik heb hiervoor helaas een verkeerde besteld...

De chipset van de MB (of welke laptop dan ook) kan geen 8GB aan RAM aan :X

Master of SOG

4 gig is het maximum. In de pricewatch staan mooie prijzen, ik weet alleen ff niet meer het topic te vinden waarin staat welke modules je kan gebruiken.

Tjek die saait! www.cevertse.nl

Heb sinds kort 4gb geheugen in mijn MacBook gezet, waar ik eerst nog bijna net zoveel page outs als page ins had heb ik sinds de 4gb erin zit nooit meer een page out gehad. Heeft ontzettend geholpen.

MacBook 2.0 C2D 4GB RAM

Ik heb een geheugen kwestie.

Ik heb de nieuwste MBP met de frontsidebus van 800 mhz. Nu zie ik echter dat Apple er 667mhz geheugen in heeft gepropt. Wat is nu het beste geheugen om naar te upgraden, 800 mhz of 667 mhz?

Ah heb het antwoord volgens mij al gevonden, de memorybus kan maar 667mhz aan, toch?

Overigens heb ik nog een vraag (die misschien wel heel dom is). Bij interngeheugen is de 4gb kit op, maar de 2gb modules zijn er nog wel. Heeft de 4gb kit nog een voordeel behalve dat ze bij elkaar in een doosje zitten, want twee 2gb modules zijn bij elkaar zelfs 1 euro goedkoper.

Yahiko wijzigde dit bericht 30-06-2008 17:45 (45%)

Reg. datum: 23 september 2001

quote:
Yahiko schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:08:
Ik heb een geheugen kwestie.

Ik heb de nieuwste MBP met de frontsidebus van 800 mhz. Nu zie ik echter dat Apple er 667mhz geheugen in heeft gepropt. Wat is nu het beste geheugen om naar te upgraden, 800 mhz of 667 mhz?

Ah heb het antwoord volgens mij al gevonden, de memorybus kan maar 667mhz aan, toch?

Overigens heb ik nog een vraag (die misschien wel heel dom is). Bij interngeheugen is de 4gb kit op, maar de 2gb modules zijn er nog wel. Heeft de 4gb kit nog een voordeel behalve dat ze bij elkaar in een doosje zitten, want twee 2gb modules zijn bij elkaar zelfs 1 euro goedkoper.
een kit zou een voordeel kunnen hebben als ze verschillende memorychips gebruiken bij de fabrikant. het beste kan je een set nemen met allemaal dezelfde memorychips. Beste geheugen is gewoon 667mhz geheugen. evt bestaat er low latency geheugen voor de mac (cas4 ipv cas5), van corsair... dat zou het snelste geheugen zijn voor de mbp op dit moment. mijn mbp werkt er feilloos mee...

@ Boston, MA

Hmm, dat van Corsair is dan wel interessant. Dat gaat dan om dit geheugen toch: VSA4GSDSKIT667C4

http://www.corsair.com/_datasheets/VSA4GSDSKIT667C4.pdf

Volgens de Pricewatch verkoopt alleen komplett.nl dit geheugen, waar heb jij het vandaan?

Yahiko wijzigde dit bericht 30-06-2008 21:01 (22%)

Three sixty five Seven fifty
Reg. datum: 23 september 2003

Net 2x 2GB PC2-6400 OCZ geheugen in mijn iMac gestopt. Hardware test gedraaid voor de zekerheid en alles werkt dusver perfect. Ik ben blij met de performance boost ^_^

"The essence of all slavery consists in taking the product of another's labor by force. It is immaterial whether this force is founded upon ownership of the slave or ownership of the money he must get to live"

Ik heb me inmiddels helemaal scheef gezocht voor 4gb geheugen voor een Imac 2,4 standaard instapmodel.

helaas kan ik nergens een goed sluitend antwoord vinden omtrent het werken van de geheugenchips en welke dat precies zijn.

heb wel gezien dat speciaal geheugen voor mac in omloop is en dan toch al gauw 2 tientjes duurder is.
Graag wil ik van jullie weten wat ik het beste kan doen :)?

PSN ID : brouwmeester

kick 8)7

PSN ID : brouwmeester

quote:
ps3player schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:39:
Ik heb me inmiddels helemaal scheef gezocht voor 4gb geheugen voor een Imac 2,4 standaard instapmodel.

helaas kan ik nergens een goed sluitend antwoord vinden omtrent het werken van de geheugenchips en welke dat precies zijn.

heb wel gezien dat speciaal geheugen voor mac in omloop is en dan toch al gauw 2 tientjes duurder is.
Graag wil ik van jullie weten wat ik het beste kan doen :)?
pricewatch: Kingston KTA-MB667K2/4G

Gewoon kingston KTA erin en klaar. KTA werkt altijd perfect in apple spul. Heb het zelf ook, nooit problemen, minder kans op fouten dan KVR

sergev wijzigde dit bericht 18-07-2008 10:54 (4%)

Reg. datum: 21 oktober 2006

Vraagje over de nieuwe en oudere imac. In hoeverre merk je verschil tussen 667 en 800 geheugen van de vorige en de huidige imac, met toepassingen als photoshop, dreamweaver en final cut? Ben namelijk aan het twijfelen tussen een nieuwe en een oudere imac. Budget is voor een oudere van 24" of een nieuwe van 20", geef alleen de voorkeur aan een 24" maar die moet wel bovenstaande programma's lekker kunnen draaien. Idee was dan om er 4 gig in te steken.

(btw. het verschil in processoren ben ik van op de hoogte, geheugen verschil lijkt me een grotere verandering?)

Het maakt niet zoveel uit, alleen de nieuwe modellen hebben een iets hogere fsb en iets hogere kloksnelheid geheugen om het bij te benen, maar het verschil in effectieve bandbreedte is nauwelijks te merken. Je hebt bij die programa's meer aan een flinke stapel geheugen dan aan bandbreedte of processorkracht. Als je het budget niet voor een nieuwe 24 hebt, zou ik voor een 2ehands 24 inch gaan, heb je later hogere verkoopwaarde aan en je hebt bij die programma' s ook veel aan schermruimte.

quote:
sergev schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:58:
Het maakt niet zoveel uit, alleen de nieuwe modellen hebben een iets hogere fsb en iets hogere kloksnelheid geheugen om het bij te benen, maar het verschil in effectieve bandbreedte is nauwelijks te merken. Je hebt bij die programa's meer aan een flinke stapel geheugen dan aan bandbreedte of processorkracht. Als je het budget niet voor een nieuwe 24 hebt, zou ik voor een 2ehands 24 inch gaan, heb je later hogere verkoopwaarde aan en je hebt bij die programma' s ook veel aan schermruimte.
Bedankt voor het snelle antwoord. Hoe staat een nieuwe ( tweedehands, wat ik eigenlijk minder zie zitten ) in vergelijking met een van begin dit jaar (dus voor de upgrade)? 2.8 ghz processor alleen niet de penryn, en 667 mhz geheugen ipv 800. Deze zijn nieuw ook nog erg leuk te koop.

Tommeh, ik heb 2 weken terug een iMac 24'' 2.8 GHz van dat eerdere model gekocht (eerste alu iMac). Dus met 667 MHz geheugen. Moet zeggen dat Photoshop en dergelijke programma's perfect draaien. Ook prima naast elkaar. Snelheidsverschil weet ik niet omdat ik het nooit op een nieuwe heb gedaan, maar weet dus wel dat het allemaal prima en soepeltjes loopt.

PSN: Sluuz

quote:
Sluuz schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:48:
Tommeh, ik heb 2 weken terug een iMac 24'' 2.8 GHz van dat eerdere model gekocht (eerste alu iMac). Dus met 667 MHz geheugen. Moet zeggen dat Photoshop en dergelijke programma's perfect draaien. Ook prima naast elkaar. Snelheidsverschil weet ik niet omdat ik het nooit op een nieuwe heb gedaan, maar weet dus wel dat het allemaal prima en soepeltjes loopt.
Tnx! ;) (typ ik vanaf de 24" 2.8 imac ;))

Ik heb begrepen dat als je het geheugen uitbreid, de laptop traag word met het inschakelen van de slaapstand. Het is een keer beschreven hoe dit sneller gemaakt kon worden alleen begreep ik het niet.

Wilt iemand dit aub in lekentaal nog een keer willen uitleggen?

Bedankt

Had het laatst ook al gevraagd, maar met de dalende geheugenprijzen voor 800mHz geheugen is het best actueel: Ik heb en iMac mid 2007 waar volgens de specs 677mHz geheugen in moet. Kan ik ook gewoon 800mHz geheugen kopen en dat erin stoppen? Er staat me iets van bij dat het dan gewoon langzamer gaat draaien en dat het verder geen kwaad kan, maar is dat echt zo?
quote:
sergev schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:48:
[...]

pricewatch: Kingston KTA-MB667K2/4G

Gewoon kingston KTA erin en klaar. KTA werkt altijd perfect in apple spul. Heb het zelf ook, nooit problemen, minder kans op fouten dan KVR
Yup, dit geheugen werkt perfect :)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws