Gathering of Tweakers

Quicksearch
bought a MacBook

http://cgi.benl.ebay.be/T...ewItem?_trksid=p1638.m122
is dit dezelfde als ibood?

ik ga proberen begin volgende week de draad te uptdaten. nu even geen tijd om alles door te nemen :)

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Daedalus wijzigde dit bericht 21-03-2008 12:18 (31%)

bought a MacBook - appel aan de wereld!

Toch trubbels gehad met het transcend geheugen. Heb het idee dat 1 van de reepjes er niet lekker in 'klikt'. Heb ze even omgewisseld, kijken of dat werkt, anders even memtest oid. Iemand een idee waar ik Rember kan downloaden of zin om het naar me te mailen?

Laptop: Apple MacBook Wit, 2.2 Ghz 120 GB Phone: SE W910i Camera: Fuji F30

Hmmz, problemen lijken niet meer voor te komen.. alle programma's gestart die ik zo kon bedenken, niets aan de hand..

Edit: Maar eens alle applicaties afgegaan in de applications map.. wel weer een vastloper. Gaat dus om het transcend geheugen van Ibood..

Verbal_Kint wijzigde dit bericht 25-03-2008 12:22 (37%)

quote:
Verbal_Kint schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:13:
Hmmz, problemen lijken niet meer voor te komen.. alle programma's gestart die ik zo kon bedenken, niets aan de hand..

Edit: Maar eens alle applicaties afgegaan in de applications map.. wel weer een vastloper. Gaat dus om het transcend geheugen van Ibood..
Ik heb hetzelfde geheugen van iBood. (Uiteraard 4 gigabyte) Geen enkel probleem gehad tot nu toe. Het plaatsen ging inderdaad niet helemaal soepel maar nu werken de reepjes uitstekend! _/-\o_

"Non scholae sed vitae discimus"

quote:
PieperM schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:47:
[...]

Ik heb hetzelfde geheugen van iBood. (Uiteraard 4 gigabyte) Geen enkel probleem gehad tot nu toe. Het plaatsen ging inderdaad niet helemaal soepel maar nu werken de reepjes uitstekend! _/-\o_
Ik heb nog steeds geen fatsoenlijk memtest-ding gevonden dat ik ook daadwerkelijk kon downloaden. Het lijkt er op dat 1 bankje fout is. Met bankje A en de oude 512 kan ik opstarten wat ik wil zonder een enkele fout. Bankje B geeft random quits van programma's en services. A+B heeft een paar keer geresulteerd in you need to restart your computer..

Reg. datum: 24 augustus 2007

Ik heb een VSA2GSDS667D2 memory module (MAC compatible memory) gekocht om mijn 2x512 MB moduls van mijn Macbook Pro te upgraden. Nu ik het geheugen erin heb zitten, krijg ik de notebook echter niet aan de praat zolang er een van de originele modules (Hynix 512 PC2-5300) in heb zitten. Ik kan dus niet een van de 512 modules upgraden naar de 2GB, alleen de beide modules vervangen met de 2GB.

Dat is opzich wel een tegenslag, want ik heb de module besteld met het idee dat ik één dimmetje kon vervangen en 2,5GB krijg. Nu heb ik twee modules over en een halve GB minder dan ik dacht. Is er iemand dit dit probleem herkent en een oplossing weet? Als dit niet werkt dan had ik namelijk beter een 2GB kit kunnen kopen, aangezien ik dan voor hetzelfde geld wel dual channel had gehad.

Ik heb trouwens beide mogelijke configuraties (bank 0 en 1 met 2GB/512MB en 512MB/2GB) geprobeerd en tevens de truckjes die Corsair geeft (hardware reset met alt+option+p+r en hardware re-detectie door een halve minuut zonder geheugen te laten draaien en daarna geheugen in te bouwen) geprobeerd. Niets lijkt te werken.

Dank.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

AD ASTRA PER ASPERA

Brum,... heb je een MacBook Pro van de eerste generatie? Dus met een Core Duo processor? Thans daar lijkt het op. Die machines ondersteunen namelijk slechts maximaal 2 GB aan RAM.

Reg. datum: 24 augustus 2007

Je zou daar zomaar gelijk in kunnnen hebben. Ik heb inderdaad de eerste generatie MBP (MA601LL) en ben er vanuit gegaan dat het regeltje "two SODIMM slots support 2GB" aangaf dat de slots modules van 2GB aankunnen (wat ze dus ook kunnen), maar dat het maximum op 3 GB zit (zoals (model-onafhankelijk) staat aangegeven op zowel de Apple site als Corsair's memory configurator, waar voor exact dit model staat dat er max 3GB in gaat). Dat laatste is in ieder geval reden om het geheugen terug te sturen en om te ruilen voor een 2x1GB setje...

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

bought a MacBook

meer info over het "nut" van je apple RAM:
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=86467

om te kijken hoeveel ram je MAC aankan:
http://mactracker.dreamhosters.com

Artox wijzigde dit bericht 15-04-2008 11:05 (29%)

Reg. datum: 22 maart 2008

quote:
Wel jammer dat hij de laatste generatie mbp niet vindt :?

Geen dag, zonder een appel :P

quote:
Anub1s schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:15:
[...]

Wel jammer dat hij de laatste generatie mbp niet vindt :?
Info over de laatste MBP kan je gewoon op apple.nl vinden :P
In dit geval kan in de laatste Penryn MBP max. 4 Gb geheugen.

Ex-Appelaar

Reg. datum: 22 maart 2008

Ik weet dat hij 4GB aankan, alleen jammer dat na 2 maanden het proggie nog niet is aangepast... Morgen komen m'n 2 reepjes van 2GB binnen. Eens zien of het werkelijk verschil maakt dat Corsair geheugen (alvast goedkoop gekocht).

bought a MacBook

zalige filmpjes op je ram op eender welke mac te vervangen, ook voor de imac:
http://eshop.macsales.com/tech_center/installation.cfm

kan je tevens ook zien hoe een HD te vervangen.

Ik heb al 4GB geheugen klaarliggen voor mijn MBP. Maar het probleem is dat ik niet de goede schroevendraaiers ervoor heb. Na wat zoeken blijkt het dat je een PH00 (Phillips 00) nodig hebt.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8326 < dus deze moet je dus hebben?

小倉優子

Blue | MenAgainstDisease

quote:
Pinata schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:01:
Ik heb al 4GB geheugen klaarliggen voor mijn MBP. Maar het probleem is dat ik niet de goede schroevendraaiers ervoor heb. Na wat zoeken blijkt het dat je een PH00 (Phillips 00) nodig hebt.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8326 < dus deze moet je dus hebben?
Je kan ook naar de bouwmarkt gaan en vragen aan het personeel daar dat je een PH00 nodig hebt. Meeste bouwmarkten hebben die namelijk gewoon, is namelijk niet echt een exotische schroevendraaier.
quote:
Red schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:19:
[...]

Je kan ook naar de bouwmarkt gaan en vragen aan het personeel daar dat je een PH00 nodig hebt. Meeste bouwmarkten hebben die namelijk gewoon, is namelijk niet echt een exotische schroevendraaier.
Hm, lijkt me idd een beter plan. :)

小倉優子

Reg. datum: 04 februari 2002

ik heb nu een maand oude macbook pro en wil er eigenlijk 4 gb in ivm met virtualisatie enzo.

is dit wat:
OCZ 4 GB DDR2-667 Kit (OCZ2MV6674GK)
is nu bij alternate 69 euro. en daar moet ik toch nog een dotje bestellen vandaar. maar voordat ik bestel wil ik er wel zeker van zijn dat het werkt in mijn mbp. op internet nog niet veel wijzer geworden.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=ICNEM4

iemand?

quote:
remcoXP schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:52:
ik heb nu een maand oude macbook pro en wil er eigenlijk 4 gb in ivm met virtualisatie enzo.

is dit wat:
OCZ 4 GB DDR2-667 Kit (OCZ2MV6674GK)
is nu bij alternate 69 euro. en daar moet ik toch nog een dotje bestellen vandaar. maar voordat ik bestel wil ik er wel zeker van zijn dat het werkt in mijn mbp. op internet nog niet veel wijzer geworden.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=ICNEM4

iemand?
Zaterdag 2x GeiL 2 GB DDR2-667 gekocht voor de iMac, moet volgens mij ook in de mbp gaan.
Werkt als een speer was toen nog 32euro p/s.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBNE89

quote:
binariesaremine schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:04:
[...]

Zaterdag 2x GeiL 2 GB DDR2-667 gekocht voor de iMac, moet volgens mij ook in de mbp gaan.
Werkt als een speer was toen nog 32euro p/s.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBNE89
Zijn deze ook geschikt voor mijn MBP?

Ik heb afgelopen weekend de vernieuwde iMac aangeschaft en wil er 4GB geheugen in zetten.
Op diverse fora en posts is te lezen dat hier ander geheugen voor gebruikt moet worden ten opzichte van de voorgaande revisie : PC2-6400 (800MHz) DDR2 i.p.v. PC2-5300 (667MHz).

Aangezien dit het Mem ervaringen topic is leek het mij handig om de beschikbare opties even op een rij te zetten en vragen of er al MAC’ers zijn die ervaringen hiermee hebben.

De volgende PC2-6400, 800MHz, DDR2 SO-DIMM modules heb ik gevonden :

- Buffalo 2 GB DDR2-800 D2N800C-2GMEJ
- Crucial 2 GB DDR2-800 CT25664AC80E
- GeIL 2 GB DDR2-800 GX2S6400-2GBA
- Kingston 2 GB DDR2-800 KVR800D2S5/2G
- Kingston 4 GB DDR2-800 Kit KVR800D2S5K2/4G
- OCZ 2 GB DDR2-800 OCZ2M8002G
- OCZ 4 GB DDR2-800 Kit OCZ2M8004GK

De huidige prijs voor 4GB is ongeveer ¤80, soms wat meer en soms wat minder.

Heeft er al iemand ervaringen van de genoemde merkenen types i.c.m. een iMac (early 2008)?
Apple!

quote:
simmayor schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:55:
Ik heb afgelopen weekend de vernieuwde iMac aangeschaft en wil er 4GB geheugen in zetten.
Op diverse fora en posts is te lezen dat hier ander geheugen voor gebruikt moet worden ten opzichte van de voorgaande revisie : PC2-6400 (800MHz) DDR2 i.p.v. PC2-5300 (667MHz).

Aangezien dit het Mem ervaringen topic is leek het mij handig om de beschikbare opties even op een rij te zetten en vragen of er al MAC’ers zijn die ervaringen hiermee hebben.

De volgende PC2-6400, 800MHz, DDR2 SO-DIMM modules heb ik gevonden :

- Buffalo 2 GB DDR2-800 D2N800C-2GMEJ
- Crucial 2 GB DDR2-800 CT25664AC80E
- GeIL 2 GB DDR2-800 GX2S6400-2GBA
- Kingston 2 GB DDR2-800 KVR800D2S5/2G
- Kingston 4 GB DDR2-800 Kit KVR800D2S5K2/4G
- OCZ 2 GB DDR2-800 OCZ2M8002G
- OCZ 4 GB DDR2-800 Kit OCZ2M8004GK

De huidige prijs voor 4GB is ongeveer ¤80, soms wat meer en soms wat minder.

Heeft er al iemand ervaringen van de genoemde merkenen types i.c.m. een iMac (early 2008)?
Ik heb vandaag de nieuwe iMac binnengekregen, in de loop van de week krijg ik 2 x Kingston 2 GB DDR2-800 KVR800D2S5/2G binnen. Ik zal dan mijn ervaringen posten, maar ik voorzie in principe geen problemen met dit geheugen.

MacBook C2D 2.0Ghz 1GB

quote:
Superhuuper schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:44:
[...]

Ik heb vandaag de nieuwe iMac binnengekregen, in de loop van de week krijg ik 2 x Kingston 2 GB DDR2-800 KVR800D2S5/2G binnen. Ik zal dan mijn ervaringen posten, maar ik voorzie in principe geen problemen met dit geheugen.
Is dat geheugen van Kingston ook dual channel? Of loop ik een beetje achter qua hardware :P.

Tja... &#039;ns ff denken.

quote:
ronwiel schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:31:
[...]

Is dat geheugen van Kingston ook dual channel? Of loop ik een beetje achter qua hardware :P.
Het gaat erom dat het past en werkt in je Mac en in die nieuwe iMac heb je idd dan niet heel veel keus, ik heb die reepjes ook besteld (bij Azerty), maar men maakt geen haast blijkbaar, 2-3 dagen is blijkbaar rekbaar begrip.

Cogito Ergo Credo

Reg. datum: 23 september 2001

quote:
ronwiel schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:31:
[...]
je loopt een beetje achter denk ik. het idee is datje met een 4gb kit 2 identieke reepjes koopt en dus dual channel draait. bij de macbook heeft dit wat meer voordelen dan de mbp ivm shared video memory.
die 800mhz reepjes kan je laptop iig niet gebruiken, daar kan je gewoon PC5300 CL5 in stoppen. als je wat sneller geheugen wilt kan je voor de 2x2gb CL4 reepjes van corsair gaan (¤83 in de pricewatch). Dat is voor zover ik weet het snelste wat je macbook/macbook pro kan gebruiken. Andere CL4 geheugenreepjes zullen mss ook werken, maar niet gegarandeerd. De nieuwe iMac weet ik niet, me niet zo in verdiept.

@ Boston, MA

Tja... &#039;ns ff denken.

quote:
jpvk007 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:50:
[...]
De nieuwe iMac weet ik niet, me niet zo in verdiept.
Zoals ik (en vele anderen waaronder simmayor) al zei heeft die die 6400 nodig...

jopiek wijzigde dit bericht 07-05-2008 18:46 (54%)

Cogito Ergo Credo

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws